اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • بابک 52
    ستاره‌دار (27)
    • Mar 2011
    • 17028

    #4066
    پاسخ : اخبار گروه خودرو

    قطعه‌ساز تسهیلات دریافت کردند


    امروز در مراسم مبادله تفاهمنامه سایپا با بانک مهر اقتصاد، اظهار کرد: تقویت توان مالی قطعه سازان از اولویت‌های سایپا در دور جدید فعالیت‌ها است و در این‌ راستا تفاهمنامه ای با بانک مهر اقتصاد منقعد شده است.


    به گزارش TSEpress معاون مالی و اقتصادی گروه سایپا از پرداخت تسهیلات بانکی به ۲۹۲ قطعه ساز طرف قرارداد از سوی بانک مهر اقتصاد خبر داد.


    مهدی محمدرضایی، امروز در مراسم مبادله تفاهمنامه سایپا با بانک مهر اقتصاد، اظهار کرد: تقویت توان مالی قطعه سازان از اولویت‌های سایپا در دور جدید فعالیت‌ها است و در این‌ راستا تفاهمنامه ای با بانک مهر اقتصاد منقعد شده است.


    وی با بیان این که طبق این تفاهمنامه بانک مهر اقتصاد تسهیلات مالی را در اختیار قطعه سازان طرف قرارداد قرار می‌دهد، خاطر نشان کرد: تاکنون ۲۹۲ قطعه ساز از تسهیلات مربوطه استفاده کرده‌اند و ۱۸۵ قطعه ساز نیز در مرحله تشکیل پرونده برای اخذ تسهیلات قرار دارند.


    وی ادامه‌ داد: در پرداخت این تسهیلات از سوی این بانک، سایپا حمایت‌های لازم را در زمینه تضمین باز پرداخت انجام می‌دهد و در این فرایند طرف حساب و متعهد بانک مهر اقتصاد است.


    معاون مالی و اقتصادی گروه خودروسازی سایپا در ادامه‌ ، خاطر نشان کرد: در این طرح حمایت از قطعه سازان داخلی و تقویت توان مالی آنها در راستای پیش برد سیاست های اقتصاد مقاومتی و تقویت تولید داخلی صورت گرفته است.


    در این نشست مجتبی جمشید پور، رییس اداره اعتبارات بانک مهر اقتصاد نیز اظهار کرد: بر اساس تفاهمنامه منعقده با سایپا در دو ماه اخیر مبلغ ۴۴۴۳ میلیارد ریال تسهیلات به قطعه سازان پرداخت شده است.


    وی خاطر نشان کرد: سود این تسهیلات ۱۸ درصد بوده و باز پرداخت آن ۳۸ ماهه است که صرف تقویت توان مالی قطعه سازان می‌شود.
    The greater the risk ، The greater the reward

    هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

    نظر

    • بابک 52
      ستاره‌دار (27)
      • Mar 2011
      • 17028

      #4067
      پاسخ : اخبار گروه خودرو

      توسط رییس کمیته اقتصادی کمیسیون اصل ۹۰:


      جزییات طرح دو فوریتی کاهش تعرفه خودروهای وارداتی تشریح شد


      رییس کمیته اقتصادی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس مفاد طرح دو فوریتی ۲۱۷ نماینده برای کاهش تعرفه خودروهای وارداتی را تشریح کرد.


      به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بهرام پارسایی با بیان اینکه در واردات خودرو و همچنین تولید خودروهای داخلی انحصار به وجود آمده به خانه ملت گفت: در حال حاضر تاوان این انحصار را مردم پرداخت می کنند، یعنی فضای رقابتی به بهانه حمایت از تولید داخل و یا سایر بهانه‌ها گرفته شده است.حمایت از تولید داخلی خوب است اما باید مشخص شود که چند سال قرار است حمایت صورت گیرد،قرار نیست مردم تا مادام تاوان حمایت از تولید داخل را پس دهند که هیچ تغییری و تحولی نمی خواهد در آن به وجود آید و نمی‌خواهد مطابق با صنعت مشابه در دنیا حرکت کند.


      وی با بیان اینکه بر اساس تهیه طرح دو فوریتی پیشنهاد شده که تکلیف وضعیت صنعت خودرو مشخص شود، ادامه داد: دولت سال جاری تعرفه واردات خودرو را بین ۱۵ تا ۶۱ درصد افزایش داده و هیچ دلیل منطقی پشت این افزایش تعرفه وجود نداشت که در نهایت قرار است مردم هزینه آن را پرداخت کنند، لذا بر اساس این افزایش تعرفه و پرونده ای که در کمیسیون اصل ۹۰ وجود دارد به این نتیجه رسیدیم که طرحی ارائه شود تا قانون در این باره وضع شود.


      این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه دو چالش ملی مربوط به بحث خودرو است،افزود: عامل ۸۰ درصد آلایندگی هوای کلانشهرها مربوط به خودرو است و همچنین دلیل بخشی از تصادفات جاده ای که سالانه بالغ بر ١٧هزار کشته و حدود ٣٠٠ هزار مجروح و مصدوم برجای می‌گذارد ناشی از ناامن بودن خودروها است، البته ممکن است این تصادفات ناشی از خطای انسانی باشد اما خطای انسانی سبب تصادف می‌شود و خودرو ناامن سبب کشته شدن و مصدومیت افراد می‌شود.


      پارسایی با بیان اینکه نمایندگان به این نتیجه رسیده اند که قانونی در این باره وضع شود تا هر روز با بخشنامه شاهد وضعیت نابسامان این بازار نباشیم گفت: این طرح دو فوریتی در معاونت قوانین مجلس در حال سپری کردن مراحل قانونی است تا به هیئت رئیسه ارجاع شود.یکی از مفاد این طرح این است که بسته به قیمت و حجم موتور و مابقی مولفه هایی که باید در نظر گرفته شود حداکثر ۵۵ درصد باشد اما هم اکنون دولت ۷۵ درصد را پیشنهاد داده است.


      وی با بیان اینکه بخش دیگر این طرح ایجاد فضای رقابتی است، اظهار داشت: مردم ایران نباید از استفاده از خودروهای ایمن محروم شوند و همانند تمام دنیا باید حق انتخاب داشته باشند، اما گویی شان و منزلت مردم تنها استفاده از پراید و خودروهای چینی است در حالی که این بی حرمتی به جایگاه مردم است.


      رییس کمیته اقتصادی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به یکی از مواد دیگر این طرح افزود: پیشنهاد دیگر این بود که سالانه ۵ تا ۱۰ درصد از عوارض وارداتی خودرو کاهش یابد که تا پایان سند چشم انداز این تعرفه به ۲۰ درصد کاهش یابد که البته باز این تعرفه ۲۰ درصدی از تمامی کشورها بیشتر است، اما این کاهش تعرفه سبب می‌شود خودروسازان داخلی به خود بیایند و با احساس فضای رقابتی، کیفیت افزایش، قیمت کاهش و یا اینکه خدمات بیشتر شود.


      پارسایی با بیان اینکه خودروسازان در حال حاضر هر ساعتی ثبت نام کرده و هر زمان که می خواهند خودرو را با تاخیر تحویل می دهند،گفت: صدها شکایت از نحوه خدمات ارائه شده در کمیسیون اصل ۹۰ وجود دارد که این شکایت ها به دلیل این است که فضای رقابتی وجود ندارد و شرایط انحصاری است.


      وی با اشاره آلودگی کلانشهرها و اندیشیدن به کاهش این آلودگی ها در این طرح،گفت: تعرفه خودروهای هیبریدی باید صفر و کلا حذف شود، البته اعتقاد ما بر این است که دولت باید واردات خودروهای هیبریدی را تشویق کند اما اگر تشویق نمی‌کند، نباید عوارضی بر واردات آن وضع کند.دولت باید زیرساخت ها را فراهم کند تا فناوری به روز دنیا بتواند در ایران سرمایه گذاری کند،این سرمایه گذاری می تواند با مشارکت سرمایه گذاران و تولید کنندگان داخلی انجام شود که به اشتغال و صادرات کمک می کند و اگر بتوانیم خودروهای با کیفیت و با فناور روز دنیا تولید کنیم می توانیم این تولیدات را به کشورهای خاورمیانه و حوزه خلیج فارس صادر کنیم و به ارزآوری و اشتغالزایی کمک کنیم.


      پارسایی با بیان اینکه ٢١٧ نماینده مجلس این طرح دو فوریتی را امضا کرده اند، افزود: نماینده ها از این وضعیت بی نظمی و بی سروسامان بازار خودرو چه خودروهای داخلی و چه خودروهای وارداتی نگران هستند و خواهان ساماندهی بازار خودروی کشور هستند.امیدوارم که با رای بالای نمایندگان این طرح دو فوریتی تصویب شود و مردم نیز از نمایندگان بخواهند که این طرح با رای بالا در صحن علنی مجلس تصویب شود.
      The greater the risk ، The greater the reward

      هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

      نظر

      • بابک 52
        ستاره‌دار (27)
        • Mar 2011
        • 17028

        #4068
        پاسخ : اخبار گروه خودرو

        واکنش وزیر صنعت به ابطال تعرفه واردات خودرو توسط دیوان عدالت اداری


        وزیر صنعت در واکنش به رای دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال مصوبه افزایش تعرفه واردات خودرو گفت: مصوبه هیأت وزیران ملاک عمل تعرفه واردات خودرو است.


        به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،محمد شریعتمداری در حاشیه نشست استانداران در مورد رای دیوان عدالت ادارای به ابطال مصوبه افزایش تعرفه واردات خودرو به خبرنگاران گفت: رأی دیوان عدالت اداری قانونی است اما واردات خودرو با مصوبه فعلی هیأت وزیران ملاک انجام می شود.


        وی ادامه داد: این مصوبه قدیم و جدید ندارد و تنها مصوبه هیأت وزیران ملاک عمل خواهد بود.


        شریعتمداری از پذیرش پروانه بهره‌برداری معادن به عنوان وثایق خبر داد و گفت: با دستورالعملی که تا هفته آینده طراحی خواهد شد، بانک ها پروانه بهره‌برداری معادن را به عنوان وثایق خواهند پذیرفت.
        The greater the risk ، The greater the reward

        هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

        نظر

        • ایرج سابق
          عضو فعال
          • Oct 2015
          • 7434

          #4069
          پاسخ : اخبار گروه خودرو

          معاون شریعتمداری خبر داد؛

          امضای دو قرارداد بین قطعه‌سازان ایرانی و خارجی




          - سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶


          معاون وزیر صنعت گفت: امروز دو قرارداد بین قطعه سازان ایرانی و خارجی امضا خواهد شد. به گزارش خبرنگار مهر، منصور معظمی در پنجمین همایش بین المللی صنعت خودرو با

          اشاره به انعقاد ۱۳ قرارداد بین قطعه سازان ایرانی و خارجی گفت: امروز دو قرارداد بین قطعه سازان ایرانی و خارجی امضا خواهد شد، ضمن اینکه بین خودروسازان ایرانی و خارجی نیز

          ۶ قرارداد منعقد شده است. معاون وزیر صنعت معدن و تجارت افزود: رئیس جمهور دستوری برای نوسازی ناوگان خودروهای سنگین فرسوده داشته است که بر این اساس قرار است

          طی سه سال، ۲۰۲ هزار خودروی سنگین فرسوده از رده خارج شده و نوسازی شود. وی تصریح کرد: برای اجرای این طرح به ۱۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز است که بخش قابل

          توجهی از منابع آن از طریق وزارت نفت و سیستم بانکی تامین خواهد شد. ۲۰ درصد دیگر نیز توسط متقاضیان واریز می شود
          . معاون وزیر صنعت افزود: قرار بود وزیر صنعت در این

          همایش شرکت کند، ولی به دلیل جلسه ای که رئیس جمهور با استانداران و وزرا تشکیل داده، وزیر صنعت نیز در جلسه حاضر شده و پس از آن به همایش خودرو خواهد آمد.

          وی تصریح کرد: هم اکنون جای تولید ۵۰۰ تا ۵۵۰ هزار دستگاه خودرو در کشور خالی است که باید برای تولیدش برنامه ریزی شود، امروز تولیدات زیادی در صنعت خودرو صورت می

          گیرد، ولی به معنی این نیست که آنچه مورد رضایت مردم باشد، فراهم شده باشد.

          معظمی با تاکید بر لزوم شفاف سازی در میزان سهام خودروسازان به منظور جذب مشارکت بخش خصوصی، گفت:باید به سرمایه گذاری قطعه سازان توجه شود تا بتوانند مجموعه

          های خود را به روزرسانی کنند و در عرصه رقابت باقی بمانند.

          معاون وزیر صنعت همچنین از توقف تولید تعداد قابل توجهی خودرو در سال آینده بر اساس سیاست های وزارت صنعت خبر داد و گفت: این اتفاق ممکن است برای برخی

          خودروسازان مشکل ایجاد کند.

          وی با اشاره به تولید ۲۴۰ هزار دستگاه خودرو در سالهای ۴۷ تا ۵۷ در کشور گفت: از سال ۵۷ تاکنون نیز حدود ۲۱ میلیون دستگاه خودرو در کشور تولید شده است و هم اکنون در

          جایگاه ۱۴ یا ۱۵ جهان قرار داریم.
          بهترین دانش آن است که سودمند باشی

          نظر

          • بابک 52
            ستاره‌دار (27)
            • Mar 2011
            • 17028

            #4070
            پاسخ : اخبار گروه خودرو

            یک کارشناس خودرو در گفت‌و‌گو با اقتصاد آنلاین:

            مردم برای خرید خودرو دست نگه دارند/ بازار خودرو راکد می‌شود؟




            یک کارشناس خودرو با بیان این‌که بازار خودرو‌های وارداتی در حال حاضر به سمت رکود جریان دارد، گفت: بهتر است تا زمان اعلام قطعی حکم دیوان عدالت مردم برای خرید خودرو دست نگه دارند.




            فربد زاوه در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین، با تاکید بر این‌که در صورت حکم توقف افزایش تعرفه ها توسط دیوان عدالت، این حکم لازم الاجرا است خاطرنشان کرد: دولت پس از دریافت ابلاغیه دیوان عدالت موظف به اجرای آن است و تا زمانی که حکم نهایی دیوان صادر شود نمی‌تواند تعرفه اضافه بگیرد.


            او در پاسخ به این سوال ‌که " قیمت خودرو‌های وارداتی که پیش فروش شده‌اند تغییر خواهد کرد یا خیر؟" گفت: دولت باید از واردکننده ها تضمینی بگیرد که در صورت بازگشت تعرفه‌ ها به نرخ سابق مابه التفاوت آن را حساب کنند.


            زاوه ادامه داد: فروشنده ها نمی‌توانند چنین تضمینی به مردم بدهند و مردم هم در این شرایط ریسک نمی‌کنند که پولشان را در اختیار فروشنده‌ها قرار دهند بنابراین فروشنده ها متضرر می‌شوند.


            این کارشناس خودرو با اشاره به اینکه بازار به سمت رکود حرکت می‌کند، اظهار کرد: بازار خودرو در حال حاضر به متغیر های دیگری به جز نرخ دلار وابسته است و بهتر است مردم فعلا در خرید خودرو دست نگه دارند.
            The greater the risk ، The greater the reward

            هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

            نظر

            • بابک 52
              ستاره‌دار (27)
              • Mar 2011
              • 17028

              #4071
              پاسخ : اخبار گروه خودرو

              قطعه‌سازان ایرانی به پنل زنجیره تامین قطعه دنیا می‌پیوندند


              مدیر منطقه‌ای رنو در ایران گفت: قطعه‌سازان ایرانی به پنل زنجیره تامین بزرگترین خودروساز دنیا یعنی رنو، نیسان و میتسوبیشی می‌پیوندند.




              پاسکال فلتن، مدیر منطقه‌ای رنو در ایران در پنجمین همایش بین‌المللی صنعت خودرو ایران گفت: با عملیاتی شدن دور جدید همکاری‌های رنو در ایران، فرصت‌های شغلی حدودا ده برابر خواهد شد. همچنین حجم کل سرمایه‌گذاری رنو در ایران به ۸۰۰ میلیون یورو می‌رسد.


              به گزارش تجارت‌نیوز، فلتن با تاکید بر اینکه رنو شریک استراتژیک‌ صنعت خودرو ایران است گفت: ۱۴ سال حضور بدون وقفه در ایران اکنون به ما این امکان را داده که با قدرت به جلو برویم.


              وی درباره برنامه‌های آتی رنو در ایران گفت: خودروهای آینده ما در ایران آلایندگی کمتر، کیفیت و ایمنی بیشتر و قیمتی رقابتی‌تر خواهند داشت.


              مدیر منطقه‌ای رنو در ایران اضافه کرد: ما به قطعه‌سازان ایرانی کمک می‌کنیم با افزایش کیفیت و رقابت‌پذیری، به پنل زنجیره تامین بزرگترین خودروساز دنیا یعنی رنو نیسان میتسوبیشی بپیوندند.


              به گفته فلتن برای صادرات در سه حوزه برنامه‌ریزی شده است: ایران هاب صادراتی رنو در منطقه در سه حوزه خودرو، قطعه و مواد خام خواهد بود.


              وی با تاکید بر تاسیس مرکز مهندسی رنو در تهران گفت: مهمترین سرمایه ما استعدادهای ایرانی ما هستند.


              فلتن ادامه داد: در پروژه جدید یک سوم نیروهای ما برای آموزشهای تخصصی به کشورهای مختلف می‌روند و اندوخته های خود را برای تولید خودروهای به روز به ایران می‌آورند.


              وی افزود: علاوه بر این از دانش مهندسان ایرانی در دنیای رنو استفاده می‌کنیم، حدود ۴۰ نیروی متخصص ایرانی برای آموزش نیروهای دیگر دنیا به نقاط مختلف اعزام شده‌اند.
              The greater the risk ، The greater the reward

              هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

              نظر

              • بابک 52
                ستاره‌دار (27)
                • Mar 2011
                • 17028

                #4072
                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                دولت مکلف به کاهش تعرفه واردات خودرو شد


                مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی دیوان عدالت اداری گفت: طبق حکم صادره دیوان عدالت اداری بر کاهش تعرفه واردات خودرو هیئت ها و ماموران پس از صدور و ابلاغ دستور موقت مکلفند طبق دستور عمل کنند.


                به گزارش مشرق، با افزایش ناگهانی و چند برابری تعرفه واردات خودرو، دیوان عدالت اداری حکم بر توقف افزایش تعرفه خودرو صادر کرد. در همین زمینه محسن قائمی نسب مدیر کل حوزه ریاست و روابط عمومی دیوان عدالت اداری با اشاره به حکم صادره دیوان عدالت اداری با موضوع افزایش تعرفه واردات خودرو گفت: دستور موقت توقف مصوبه هیئت وزیران درباره افزایش تعرفه واردات خودرو بر اساس ماده ۳۴ و ۳۵ قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری صادر شده و طبق ماده ۳۹ آئین دادرسی سازمان ها، ادارات و هیئت ها و ماموران طرف شکایت پس از صدور و ابلاغ دستور موقت مکلفند طبق دستور عمل کنند.




                تعرفه خودروها افزایش پیدا می‌کند؟


                وی در خصوص صحبت های وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر این که هنوز دستور موقت دیوان عدالت اداری ابلاغ نشده و من ندیده ام، گفت: مصوبه افزایش تعرفه واردات خودرو مربوط به هیئت وزیران است و طبعاً آراء و دستورهای دیوان عدالت اداری به مراجع مربوطه ابلاغ می شود که در این موضوع هم دستورموقت مبنی بر توقف عملیات اجرایی تعرفه واردات خودرو مصوب دی ماه هیئت دولت به دفتر حقوقی هیئت دولت ابلاغ شده است.


                قائمی نسب اظهارداشت: اگر به دستور دیوان عدالت اداری عمل نکنند، مستنکف محسوب می شوند که در این صورت طبعات قانونی دارد.


                بیشتر بخوانید:


                احتمال افزایش ۱۰ درصدی تعرفه واردات خودرو


                مدیر کل حوزه ریاست دیوان عدالت اداری با اشاره به اینکه رسیدگی به مصوبات هیئت وزیران در صلاحیت هیئت عمومی دیوان است، تأکید کرد: صدور دستور موقت درباره مصوبات هیئت وزیران در صلاحیت شعب دیوان است و معنی دستور موقت توقف تمام عملیات اجرائی مصوبه مورد شکایت تا تعیین تکلیف نهائی در هیئت عمومی دیوان است .


                قائمی نسب گفت: بر اساس قانون، شعبه صادر کننده دستور موقت پس از صدور دستور موقت برای رسیدگی به اصل موضوع پرونده مربوطه را به هیئت عمومی ارسال می کند و این هیئت هم طبق تشریفات و ساز و کار های خاص خود تبادل لایحه انجام می دهد و درکمیسیون تخصصی با دقت رسیدگی می شود و اگر اکثریت مطلق اعضای کمیسیون تخصصی رأی به ورود شکایت دادند موضوع برای تصمیم نهایی برای طرح در جلسه هیئت عمومی همراه با نظر هیئت تخصصی ارسال می شود.


                منبع: مهر
                The greater the risk ، The greater the reward

                هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

                نظر

                • بابک 52
                  ستاره‌دار (27)
                  • Mar 2011
                  • 17028

                  #4073
                  پاسخ : اخبار گروه خودرو

                  مدیر منطقه‌ای رنو در ایران اعلام کرد:


                  سرمایه گذاری جدید رنو و افزایش 10 برابری فرصت‌های شغلی


                  مدیر منطقه‌ای رنو در ایران گفت: با عملیاتی شدن دور جدید همکاری‌ها، فرصت‌های شغلی 10 برابر و حجم کل سرمایه‌گذاری این خودروساز در ایران به 800 میلیون یورو می‌رسد.


                  به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از عصر خودرو، پاسکال فلتن در پنجمین همایش بین‌المللی صنعت خودرو با تاکید بر اینکه رنو شریک استراتژیک‌ صنعت خودرو ایران است،گفت: 14 سال حضور بدون وقفه در ایران اکنون به ما این امکان را داده که با قدرت به جلو برویم.


                  وی درباره برنامه‌های آتی رنو در ایران گفت: خودروهای آینده در ایران آلایندگی کمتر، کیفیت و ایمنی بیشتر و قیمتی رقابتی‌تر خواهند داشت.به قطعه‌سازان ایرانی کمک می‌کنیم با افزایش کیفیت و رقابت پذیری، به زنجیره تامین بزرگترین خودروساز دنیا یعنی رنو نیسان میتسوبیشی بپیوندند.


                  این مقام مسئول با اشاره به اینکه برای صادرات در سه حوزه برنامه ریزی شده،افزود: ایران هاب صادراتی رنو در منطقه در سه حوزه خودرو، قطعه و مواد خام خواهد بود.مهمترین سرمایه ما استعدادهای ایرانی ما هستند


                  فلتن با تاکید بر تاسیس مرکز مهندسی رنو در تهران گفت: در پروژه جدید یک سوم نیروهای ما برای آموزش های تخصصی به کشورهای مختلف می‌روند و اندوخته ها را برای تولید خودروهای به روز به ایران می‌آورند. علاوه بر این از دانش مهندسان ایرانی در دنیای رنو استفاده می‌کنیم، حدود 40 نیروی متخصص ایرانی برای آموزش نیروهای دیگر دنیا به نقاط مختلف اعزام شده اند.
                  The greater the risk ، The greater the reward

                  هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

                  نظر

                  • بابک 52
                    ستاره‌دار (27)
                    • Mar 2011
                    • 17028

                    #4074
                    پاسخ : اخبار گروه خودرو

                    معاون وزیر صنعت خبر داد:


                    نوسازی ۲۰۲ هزار خودرو سنگین با ۱۰ میلیارد دلار


                    رییس ایدرو از نوسازی ۲۰۲ هزار دستگاه خودروی سنگین ظرف سه سال آینده خبر داد و گفت: بازسازی این تعداد دستگاه نیاز به ۱۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری دارد.


                    به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایسنا، منصور معظمی در پنجمین همایش بین‌المللی صنعت خودرو اظهار داشت: بازسازی ۲۰۲ هزار دستگاه خودروی سنگین نیاز به ۱۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری دارد که بخش قابل توجهی از سوی وزارت نفت و سیستم بانکی و ۲۰ درصد نیز از سوی متقاضی تامین خواهد شد.


                    وی با بیان اینکه سال آینده با سیاست‌های وزارت صنعت تعداد قابل توجهی از خودروهای فعلی از بازار خارج خواهند شد،افزود: این موضوع اگرچه ممکن است برای برخی خودروسازان مشکلاتی ایجاد کند، اما محصولات جدیدی جایگزین آنها خواهد شد.مردم از خودروهای داخلی استفاده می‌کنند اما این موضوع به معنای آن نیست که خودروهای تولیدی مورد رضایت کامل مردم است. خودروسازان روزهای سخت‌تری را پیش‌رو دارند که بهای آن رضایت مردم است که باید در بخش کیفیت خودروهای تولیدی تامین شود.


                    به گفته وی خودروسازان باید پاسخگوی ذائقه مصرف کنندگان باشند. مردم سلایق متفاوتی دارند و خودروسازان موظفند این سلایق را تامین کنند.


                    معظمی با اشاره به اینکه صنعت خودرو به شدت تحت فشار است و دلیل آن به قرار گرفتن خودروسازان در مرکز ثقل خواست‌ها و نظرات مردم بر می گردد، گفت: تاکنون 13 قرارداد با قطعه‌سازان بین‌المللی منعقد شده و 6 قرارداد نیز با خودروسازان خارجی امضاء شده‌ و امروز نیز چند قرارداد جدید بین قطعه‌سازان داخلی و خارجی منعقد خواهد شد.
                    The greater the risk ، The greater the reward

                    هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

                    نظر

                    • بابک 52
                      ستاره‌دار (27)
                      • Mar 2011
                      • 17028

                      #4075
                      پاسخ : اخبار گروه خودرو

                      رشد ۱۱۰ درصدی واردات قطعات خودرو


                      تسنیم : بررسی آمارهای تجارت خارجی نشان می‌دهد در ۱۰ماه سال‌جاری واردات قطعات منفصله خودرو با ساخت داخل زیر ۳۰درصد رشد ۱۱۰ درصدی را تجربه کرده است.

                      براساس آمارهای تجارت خارجی کشور در ۱۰ ماه منتهی به دی‌ماه سال‌جاری، واردات قطعات خودرو برای ساخت اتومبیل (حجم موتور ۲ لیتری) با درصد ساخت داخل زیر ۳۰ درصد با رشد ۱۱۰ درصدی به یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار رسیده است.

                      این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل تنها ۶۶۶ میلیون دلار انواع قطعات وارد کشور شده است.

                      همچنین واردات قطعات منفصله برای تولید اتومبیل سواری با حجم موتور ۲۰۰۰ سی‌سی و ساخت داخل ۵۰ درصد به ۵۵۵ میلیون دلار رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۸۱ درصدی داشته است. به این ترتیب مجموع واردات قطعات خودرو با درصد ساخت داخل مورد اشاره نزدیک به ۲ میلیارد دلار بوده است.
                      The greater the risk ، The greater the reward

                      هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

                      نظر

                      • بابک 52
                        ستاره‌دار (27)
                        • Mar 2011
                        • 17028

                        #4076
                        پاسخ : اخبار گروه خودرو

                        آمادگی غول‌های خودروسازی برای ساخت خودروهای پایه‌ گازسوز در ایران


                        پنج خودروساز جهانی از جمله بنز و فولکس‌واگن برای ساخت خودروهای سی‌ان‌جی‌سوز متناسب با سوخت ایران، اعلام آمادگی کرده‌اند.
                        به گزارش خبرنگار شانا، حمید قاسمی دهچشمه، مدیر طرح‌های سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه، ۲۴ بهمن‌ماه) در نشست با اصحاب رسانه گفت: هم اکنون ۲ هزار و ۴۲۵ جایگاه عرضه سی‌ان‌جی با ظرفیت ۲۸۰۰ مترمکعب بر ساعت در حال خدمات‌دهی است.


                        وی با بیان این‌که فعالیت در زمینه ایجاد و توسعه سوخت سی‌ان‌جی در سبد انرژی کشور از سال ۸۰ آغاز شد، ادامه داد: در همه این سال‌ها سیاست‌های توسعه سی‌ان‌جی در کشور به طور مستمر پیگیری شده، به طوری که هم اکنون روزانه ۲۱ میلیون مترمکعب (معادل ۲۱ میلیون لیتر بنزین) سی‌ان‌جی در کشور مصرف می‌شود.


                        مدیر طرح‌های سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان این‌که هم اکنون ۱۰۵ جایگاه سی‌ان‌جی مراحل اجرا را می‌گذرانند، گفت: سال آینده ۵۰ جایگاه جدید عرضه سی‌ان‌جی به بهره‌برداری می‌رسد.


                        وی با مقایسه وجود ۳۵۰۰ جایگاه بنزین و ۲۴۰۰ جایگاه سی‌ان‌جی در کشور، نتیجه‌گیری کرد: هدف اصلی شرکت از ایجاد جایگاه‌های جدید عرضه سی‌ان‌جی در کشور، افزون بر افزایش مصرف سی‌ان‌جی به جای بنزین، سهولت دسترسی به جایگاه‌ها و جلوگیری از ایجاد صف طولانی نیز هست.


                        قاسمی تصریح کرد: هم‌اکنون نیمی از ظرفیت جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی استفاده می‌شود، بنابراین این امکان هست که مصرف سی‌ان‌جی بدون ایجاد جایگاه جدید به ۴۲ میلیون مترمکعب در روز افزایش یابد.


                        وی با تاکید بر این‌که جایگاه‌های جدید عرضه سی‌ان‌جی تنها به منظور دسترسی آسان برای مصرف‌کنندگان و ایجاد انگیزه برای دیگر شهروندان، ساخته می‌شود، تصریح کرد: به همین منظور پیگیری ساخت جایگاه‌های دولتی و خصوصی در دستور کار ماست.


                        به گفته مدیر طرح‌های سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، افزون بر ۲۴۲۵ جایگاه دولتی کنونی، ۱۴۱ جایگاه خصوصی نیز وجود دارد که ۶۶ جایگاه (دو منظوره و تک منظوره) به بهره‌برداری رسیده و مابقی در حال احداث است.


                        مدیر طرح‌های سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: هم اکنون پنج خودروساز جهانی از جمله بنز و فولکس‌واگن برای ساخت خودروهای سی‌ان‌جی سوز متناسب با سوخت ایران، اعلام آمادگی کرده و نمونه‌ای نیز ساخته‌اند.


                        قاسمی افزود: هم‌اکنون از ۲۱ میلیون خودروی موجود در کشور نزدیک به ۴ میلیون سی‌ان‌جی سوز هستند که قرار شده است با برنامه‌ریزی و همکاری شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت و دیگر نهادهای مربوط، این میزان افزایش یابد.


                        وی با بیان این‌که برای توسعه سی‌ان‌جی در سبد سوخت انرژی کشور باید سه رویکرد را مدنظر داشت، افزود: نگاه مصرف‌کننده، نگاه سازنده تجهیزات و نگاه وزارت نفت و تولیدکننده سی‌ان‌جی، در اینجا مطرح است.


                        مدیر طرح‌های سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ادامه داد: به عنوان مثال هدف اصلی مصرف‌کننده از استفاده سی‌ا‌ن‌جی، سوخت مناسب برای خودرو و آلودگی کمتر آن است و همچنین قیمت تمام شده محصول برای مصرف‌کننده بسیار مهم است.


                        به گفته قاسمی، دیدگاه خودروساز یا سازنده تجهیزات به استانداردسازی و استفاده از فناوری روزآمد برمی‌گردد و هدف وزارت نفت به عنوان تولید کننده این سوخت، تولید و تامین سی‌ان‌جی به اندازه کافی و ایجاد انگیزه برای مردم است.


                        ظرفیت کنونی باید به ظرفیت اسمی برسد


                        مدیر طرح‌‌های سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با تاکید بر این‌که ظرفیت کنونی جایگاه‌ها باید به ظرفیت اسمی آنها برسد، تصریح کرد: با بهره‌گیری از روش‌های ارزان‌سازی، افزایش ظرفیت مخازن جایگاه‌ها از طریق کاهش فشار آن، استفاده از فناوری‌های روزآمد و ... می‌توان این هدف را برآورده کرد.


                        اتوبوس‌های جدید با پایه سی‌ان‌جی خریداری می‌شود


                        وی همچنین به تفاهم اخیر وزارت نفت و شهرداری برای خرید ۱۷ هزار اتوبوس اشاره و اظهار کرد: مقرر شده که این تعداد اتوبوس با پایه سی‌ان‌جی‌ تهیه و به ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی افزوده شود.


                        قاسمی به وجود ۲۲ جایگاه سی‌ان‌جی ویژه اتوبوسرانی شهر تهران اشاره کرد و گفت: این تعداد جایگاه در حال سرویس‌دهی است.


                        حمایت وزارت نفت از بخش خصوصی برای ساخت جایگاه


                        مدیر طرح‌های سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: هم‌اکنون کارمزد جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی دولتی در هر مترمکعب ۸۰ تومان و برای بخش خصوصی ۱۴۰ تومان است.


                        وی با بیان این‌که هم اکنون ۱۰۵ جایگاه سی‌ان‌جی خصوصی در حال احداث و بهره‌برداری است، ادامه داد: وزارت نفت و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از بخش خصوصی در ایجاد جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی حمایت می‌کند.


                        قاسمی از استان تهران، آذربایجان شرقی، مشهد، اصفهان، فارس، گیلان و اهواز به عنوان پرمصرف‌ترین استان‌ها در زمینه سوخت سی‌ان‌جی نام برد و گفت: کمترین مقدار مصرف این سوخت در استان سیستان‌و‌بلوچستان است.


                        وی گفت: برای احداث سه جایگاه عرضه سوخت سی‌ان‌جی در استان سیستان‌ و بلوچستان مطالعاتی انجام شد که امیدواریم با تکمیل گازرسانی به این استان، تعداد جایگاه‌های عرضه سوخت هم افزایش یابد.
                        The greater the risk ، The greater the reward

                        هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

                        نظر

                        • بابک 52
                          ستاره‌دار (27)
                          • Mar 2011
                          • 17028

                          #4077
                          پاسخ : اخبار گروه خودرو

                          شوک در بازار خودرو/ رشد ۲ تا ۳۰ میلیون تومانی قیمت در چند ساعت


                          قیمت خودرو در چند ساعت اخیر با رشد ۲ تا ۳۰ میلیون تومانی مواجه شد به‌نحوی که فروشندگان خودرو هم از افزایش قیمت‌ها شوکه شده‌اند.


                          به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بازار امروز خرید و فروش خودرو که تا ظهر امروز با افزایش قیمتی روبه‌رو نبود، در سه ساعت گذشته با رشد قابل توجه قیمت‌ها در انواع محصولات داخلی مواجه شده است. گفته می‌شود، کمبود عرضه در بازار عاملی شده تا قیمت‌ها در چند ساعت گذشته روند صعودی به خود گرفته و خود فعالان بازار نیز از این افزایش قیمت‌ شوکه شوند.


                          در بازار امروز خریدوفروش خودروی پژو206 تیپ5 با افزایش دو میلیون تومانی با قیمت 41 میلیون و 500 تومان، پژو 206 مدل v8 با افزایش 2 میلیون و 200 هزار تومانی با قیمت 43 میلیون تومان، پژو 206 تیپ2 با افزایش 900 هزار تومانی با قیمت 35 میلیون و 500 هزار تومان، دنا پلاس با افزایش یک میلیون و 500 هزار تومانی با قیمت 56 میلیون تومان به‌فروش می‌رسد.


                          همچنین سراتو نیز با رشد 3 میلیون تومانی با قیمت 110 میلیون تومان، سمند ال‌ایکس با رشد 2 میلیون تومانی با قیمت 35 میلیون تومان، سمند EF7 با رشد یک میلیون و 600 هزار تومانی با قیمت 36 میلیون و 600 هزار تومان، پژو پارس با رشد 500 هزار تومانی با قیمت 41 میلیون و 300 هزار تومان، پژو 207 دنده‌ای با رشد یک میلیون و 800 هزار تومانی با قیمت 49 میلیون و 500 تومان و مدل اتومات این خودرو با رشد یک میلیون و 500 هزار تومانی با قیمت 56 میلیون و 500 تومان، پژو 405 با رشد یک میلیون و 800 هزار تومانی با قیمت 33 میلیون و 500 هزار تومان مورد معامله قرار می‌گیرد.


                          نکته جالب در قیمت‌های امروز بازار رشد 30میلیونی قیمت سوزوکی است. این خودرو هفته گذشته 150 میلیون تومان به‌فروش می‌رسید اما امروز به 180 میلیون تومان رسیده است. خودروی H30 هم با رشد یک میلیون و 500 هزار تومانی با قیمت 51 میلیون و 500 هزار تومان، ساندرو با رشد یک میلیون و 500 هزار تومانی با قیمت 56 میلیون و 500 و ساندرو مدل استپ وی نیز با رشد یک میلیون و500 هزار تومانی با قیمت 66 میلیون و 500 هزار تومان در بازار به‌فروش می‌رسد.
                          The greater the risk ، The greater the reward

                          هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

                          نظر

                          • negarminavi
                            عضو فعال
                            • May 2013
                            • 35715

                            #4078
                            پاسخ : اخبار گروه خودرو

                            از یک طرف خودشون میگن قطعه سازان و خودروسازان ورشکسته هستن !

                            از طرف دیگه میگن به زنجیره جهانی قطعه سازان داریم وصل میشیم !!!

                            نظر

                            • بابک 52
                              ستاره‌دار (27)
                              • Mar 2011
                              • 17028

                              #4079
                              پاسخ : اخبار گروه خودرو

                              سازمان استاندارد خبر داد:


                              احتمال توقف تولید ۱۰ خودرو و اجرای مرحله دوم تطابق استاندارد سوخت


                              مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد با اعلام اجرای مرحله دوم تطابق استاندارد مصرف سوخت خودروها، از احتمال توقف خط تولید ۱۰ خودرو از ابتدای تیر سال آینده خبر داد.


                              به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، پیمان پیرایش با بیان اجرای فاز دوم استاندارد مصرف سوخت خودروها به ایسنا گفت: خودروسازان تا ابتدای تیر سال آینده فرصت دارند تا مصرف سوخت را به حد استاندارد تعریف شده برسانند،هر خودرویی که نتواند این استاندارد را پاس کند، قطعا با توقف خط تولید مواجه می‌شود.


                              وی ادامه داد: مرحله اول استاندارد مصرف سوخت خودروها از ابتدای دی‌ سال ۹۴ اجرایی شد هرچند که این استاندارد در گذشته نیز جزو استانداردهای اجباری بوده است.فاز دوم این طرح نیز باید از ابتدای دی‌سال ۹۶ آغاز می شد که با تصویب کارگروه مصرف سوخت 6 ماه به خودروسازان فرصت داده شد و این مسئله به ابتدای تیر سال ۹۷ موکول شد و فاز سوم اجرای استاندارد جدید مصرف سوخت هم از ابتدای دی‌ سال ۹۸ آغاز می‌شود که معیار ان مشابه معیارهای فعلی اتحادیه اروپاست.


                              این مقام حوزه استاندارد با بیان اینکه مقوله استاندارد مصرف سوخت خودروها مجزا از طرح استانداردهای ۸۵‌گانه خودرویی است، تصریح کرد: به احتمال بسیار زیاد تا ابتدای تیر سال آینده به دلیل عدم مطابقت مصرف سوخت خودروها با استانداردهای مربوطه خط تولید برخی خودروها متوقف خواهد شد،در حال حاضر ۲۰ مدل خودرو نمی‌توانند این استانداردها را رعایت کنند.


                              پیرایش ادامه داد: برخی از این خودروها به میزان استاندارد مصرف سوخت بسیار نزدیک هستند و با تغییرات مختلفی از جمله کالیبره کردن می‌توانند استانداردها را به روزرسانی کنند. برخی خودروسازان نیز تصمیم گرفتند موتور خودروها را تغییر داده و از موتورهای بهتری استفاده کنند.به احتمال بسیار زیاد خط تولید ۱۰ مدل خودرو به دلیل عدم تطابق استاندارد میزان مصرف سوخت تا ابتدای تیر سال آینده متوقف خواهد شد.
                              The greater the risk ، The greater the reward

                              هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

                              نظر

                              • بابک 52
                                ستاره‌دار (27)
                                • Mar 2011
                                • 17028

                                #4080
                                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                                حکمی که ابلاغ شد، اما اجرایی نشد


                                بلاتکلیفی در اجرای حکم دیوان عدالت اداری سردرگمی بیش از پیش واردکنندگان خودرو را به همراه داشته است بطوریکه در حال حاضر مشخص نیست حکم دیوان عدالت اداری ملاک ترخیص واردات خودرو ملاک محسوب می‌شود، یا دستورالعمل هیات وزیران که اواخر دی‌ماه پس از هفت‌ماه توقف ثبت سفارش ابلاغ شد.


                                سرویس بازار -
                                در حکم دیوان عدالت اداری که هفته گذشته ابلاغ شد واردکنندگان موفق شدند هرچند به صورت موقت حکم ابطال مصوبه دولت را بگیرند ‌تا به این طریق تعرفه واردات خودرو به مصوبه سال گذشته بازگردد، اما با وجود انتشار حکم دیوان عدالت اداری متولیان تجاری کشور همچنان از حکم صادره اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند و بر اجرای دستورالعمل دی‌ماه هیات وزیران تاکید دارند.


                                به گزارش تجارت‌نیوز، در این خصوص وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز همانند رییس سازمان توسعه و تجارت ضمن اظهار بی‌اطلاعی از مصوبه هیات وزیران اعلام کرده که از طریق مطبوعات و رسانه‌ها در جریان این رای قرار گرفته‌ و حکمی برای اجرا به این وزارتخانه ابلاغ نشده است.


                                متولی تجاری کشور در حالی از ابلاغ رسمی این حکم اظهار بی‌اطلاعی می‌کند که با توجه به سبقه موجود می‌توان گفت انتشار رسمی احکام این چنینی پس از دست به دست شدن میان مسئولین کشور صورت می‌گیرد و با توجه به اظهار بی‌اطلاعی متولیان تجاری کشور، این سوال مطرح می‌شود که حکم دیوان عدالت اداری بدون اطلاع متولیان این بخش چگونه منتشر شده است و آیا در شرایط کنونی اجرای آن الزامی است؟


                                به گفته برخی از فعالان حقوقی کشور عدم اجرای حکم دیوان عدالت اداری بار کیفری برای دولت به همراه دارد و آنچه مسلم است پس از دریافت حکم دولت ملزم به اجرای آن است.


                                از سوی دیگر اظهار بی‌اطلاعی متولیان تجاری کشور درحالی است که به گفته محسن قائمی نسب مدیرکل حوزه ریاست دیوان عدالت اداری دستور دیوان به معاونت حقوقی هیات دولت ابلاغ شده است و پس از صدور و ابلاغ دستور موقت مکلفند طبق دستور عمل کنند و در صورتی که به حکم ابلاغی عمل نکنند مستنکف محسوب می‌شوند که در این امر تبعات قانونی دارد.


                                با توجه به اظهارات مطرح شده از سوی مدیر کل حوزه ریاست دیوان عدالت اداری می‌توان گفت اجرا حکم این دیوان از سوی متولیان تجاری کشور الزامی است.


                                اظهارات مطرح شده از سوی مدیرکل حوزه ریاست دیوان عدالت اداری در حالی است که وزیر صنعت، معدن و تجارت در پنجمین همایش بین‌المللی صنعت خودروی ایران نیز مجدد بر این نکته تاکید کرده که «در این رابطه هنوز رایی به دست ما نرسیده و به گمرکات و وزارت صنعت، معدن و تجارت هم چیزی ابلاغ نشده است.


                                از سوی دیگر محمد شریعتمداری معتقد است که توقف اجرای تعرفه‌ها در مرحله فعلی موجب ایجاد رانت و فساد می‌شود. همچنین وزیر صنعت، معدن و تجارت بر این نکته تاکید دارد که در این رابطه منتظر نظر هیات عمومی دیوان عدالت اداری هستیم تا چه تصمیمی گرفته می‌شود.


                                در حکم دیوان عدالت اداری افزایش تعرفه خودروهای هیبریدی و بنزینی لغو و بازگشت به تعرفه‌های قبل پیش بینی شده است.


                                در این حکم اما ضرورتی بر لغو محدودیت سقف ۴۰ هزار دلاری و ورود خودروهایی با حجم موتور ۲۵۰۰ سی سی به بالا دیده نشده است.


                                براساس دستورالعمل هیات وزیران که اواسط دی ماه سال جاری ابلاغ شد، تعرفه واردات خودرو با حجم موتور ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ سی‌سی از ۴۰ درصد به ۵۵ درصد، تعرفه واردات خودروهای با حجم موتور ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سی‌سی از ۴۰ درصد به ۷۵ درصد و تعرفه واردات خودروهای با حجم موتور ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ سی‌سی نیز از ۵۵ درصد به ۹۵ درصد افزایش یافت.


                                از سوی دیگر، واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی همچنان ممنوع است و علاوه‌بر خودروهای لوکس بالای ۲۵۰۰ سی سی، واردات خودروهایی که ارزش گمرکی آنها بیش از ۴۰ هزار دلار باشد نیز به کشور ممنوع اعلام شده بود.


                                حال با توجه به اظهارات مطرح شده مبنی بر الزام به بازگشت تعرفه خودروهای هیبریدی و بنزینی این سوال مطرح می‌شود که آیا اجرایی کردن این حکم می‌تواند به معنی بازگشت قیمت خودروهای وارداتی به مرحله پیش از جهش قیمت باشد.


                                در این خصوص فعالان صنعت خودرو معتقدند که با اجرایی کردن این حکم شاهد تعدیل قیمت خودروهای وارداتی خواهیم بود اما این امر به معنی بازگشت قیمت به پیش از افزایش قیمت نیست.


                                فعالان این بخش معتقدند که افزایش قیمت خودرو متاثر از سه عامل افزایش نرخ ارزی، افزایش هزینه‌های اسقاط و افزایش تعرفه واردات خودرو بوده که با اجرای حکم دیوان عدالت اداری تنها یک عامل افزایش قیمت حذف خواهد شد و سایر عوامل به قوت خود باقی خواهند ماند که این امر به معنی تعدیل قیمت خودروهای وارداتی خواهد بود.





                                منبع: عصر خودرو
                                The greater the risk ، The greater the reward

                                هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

                                نظر

                                در حال کار...
                                X