اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • بابک 52
    ستاره‌دار (27)
    • Mar 2011
    • 17028

    #4081
    پاسخ : اخبار گروه خودرو

    آموزش فرانسوی به قطعه‌سازان ایرانی


    رئیس انجمن قطعه‌سازان فرانسه گفت: قطعه‌سازان ایرانی برای حضور در زنجیره تامین جهانی خودرو باید به سرعت خود را با فناوری‌های روز انطباق دهند که در این زمینه و با توافق‌های انجام شده، آموزش تولیدکنندگان ایرانی از سوی شرکت‌های فرانسوی در حال انجام است.




    «جک موج» در حاشیه دومین و آخرین روز از پنجمین همایش بین‌المللی صنعت خودروی ایران افزود: ایرانی‌ها نیز برای ارتقای سطح کیفی تولیدات و قطعه‌سازی خود، همچنین کسب دانش و فناوری‌های جدید به همکاری خارجی نیاز دارند و به همین دلیل ما نیز در همایش تهران حضور یافته‌ایم.


    به گزارش تجارت‌نیوز، «موج» ادامه داد: سال ۲۰۱۶ وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران سفری به فرانسه داشت و مذاکره‌های خوبی به انجام رسید که از جمله در هفت مورد توافق‌هایی انجام شد و نخستین آن درخصوص مباحث آموزشی بود.


    وی افزود: براساس این توافق، مقرر شد سازمان مدیریت صنعتی ایران و دانشگاه «ایکم» فرانسه برای انجام این آموزش‌ها همکاری‌های مشترک داشته باشند.


    رئیس انجمن قطعه‌سازان فرانسه اضافه کرد: همچنین با برخی اعضای این انجمن از جمله شرکت «اسنسی» توافق‌هایی برای ارائه آموزش و انتقال دانش مدیریت به قطعه‌سازان ایرانی انجام گرفته است.


    وی با اشاره به وجود بازار بزرگ ۴۰۰ میلیون نفری در اطراف ایران، تصریح کرد: قطعه‌سازان ایرانی باید آماده صادرات محصولات و تولیدات خود باشند و ما نیز دانش فنی و فناوری را به آنان منتقل می‌کنیم و قطعه‌سازان باید بتوانند بازارهای هدف خود را پیدا کنند.



    منبع: دنیای اقتصاد
    The greater the risk ، The greater the reward

    هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

    نظر

    • ایرج سابق
      عضو فعال
      • Oct 2015
      • 7434

      #4082
      پاسخ : اخبار گروه خودرو

      قائم مقام پژو ستیروئن: جمعه / ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۲:۳۱

      دولت فرانسه از فعالیت ما در ایران حمایت می‌کند/ قیمت خودروها با داخلی سازی کاهش می‌یابد

      قائم مقام خاورمیانه و آفریقای شرکت پژوسیتروئن از حمایت ۱۰۰ درصدی دولت فرانسه از فعالیت این شرکت در ایران خبر داد. وی خاطرنشان کرد که قیمت خودروهای تولیدی این شرکت در ایران در آینده با داخلی‌سازی بیشتر، کاهش می‌یابد.

      به گزارش ایسنا، ژان کریستوف کمار در نشست خبری در تهران درباره موضع دولت فرانسه در زمینه فعالیت این شرکت در ایران اظهار کرد: ما ارتباطات نزدیکی با دولت فرانسه داریم و دولت فرانسه به طور ۱۰۰ درصد حمایت زیادی از برنامه‌های ما در ایران می‌کند.

      وی با بیان این‌که به عنوان مثال ما با سیستم بانکی فرانسه مشکل داشتیم چون یک بانک فرانسوی به دلیل کارکردن با ایران در زمان تحریم‌ها میلیاردها دلار جریمه شده بود، خاطر نشان کرد: با این حال دولت فرانسه در این رابطه یک بیمه صادراتی را تایید کرد تا تجارت سیستم بانکی فرانسه با ایران تسهیل شود.

      قائم مقام خاورمیانه و آفریقای شرکت پژوسیتروئن ادامه داد: در حال حاضر خودروی پژو ۲۰۰۸ تولیدی به عنوان اولین خودروی پسابرجامی در ایران بیش از ۲۰ درصد داخلی سازی شده است که البته پایین بودن این میزان به دلیل تلاش برای به تولید رسیدن خودرو با حداکثر سرعت بود. البته خودروی بعدی که ۳۰۱ است ۶۰ درصد داخلی سازی می‌شود.

      کمار افزود: ۷۶ قطعه ساز ایرانی برای داخلی سازی قطعات خودروهای تولیدی در ایران و همکاری با ایکاپ انتخاب شدند و در حال حاضر در مرحله خرید ماشین‌آلات و آموزش پرسنل در این رابطه هستند.

      وی با بیان این که پژو ۲۰۰۸ و ۳۰۱ قطعات مشترک زیادی دارند و داخلی سازی آنها نیز به ۵۰ درصد خواهد رسید، تصریح کرد: با داخلی سازی بیشتر قیمت خودروهای تولیدی در ایران کاهش خواهد یافت. به عنوان مثال در آینده قیمت پژو ۲۰۰۸ با داخلی سازی بیشتر کاهش می‌یابد.

      قائم مقام خاورمیانه و آفریقای شرکت پژوسیتروئن درباره احتمال فعالیت مستقل این شرکت در ایران مانند طرح رنو برای دور جدید فعالیت‌هایش در ایران اظهار کرد: ما چنین برنامه‌ای نداریم و از همان ابتدا نیز اعلام کردیم که شرکای تاریخی در ایران داریم که حدود ۴۰ سال با آنها کار کرده‌ایم و آینده‌مان را در ایران با این شرکا می‌سازیم، بنابراین اگر شرکت دیگری کار دیگری می‌کند مشکل خودش است و ما چنین برنامه‌ای نداریم.

      کمار ادامه داد: ایران تولید کننده مواد اولیه تولید خودرو مانند فولاد، مس، آلومینیوم و محصولات پتروشیمی است و مزیت‌های زیادی در این حوزه دارد. البته ماشین‌آلات برخی قطعه‌سازان قدیمی است که باید بروزرسانی شود ضمن آنکه برخی قطعه‌سازان ایرانی در سطح جهانی کار می‌کنند.

      وی در پاسخ به سوالی درباره تاثیرات افزایش نرخ ارز در فعالیت‌های پژوسیتروئن در ایران، گفت: به دلیل رشد نرخ ارز احتمالا قیمت خودرو در ایران بالا می‌رود. در این زمینه یکی از راهکارها برای تقویت توان خرید مشتریان فروش اعتباری و اقساطی خودرو خواهد بود.

      قائم مقام خاورمیانه و آفریقای شرکت پژوسیتروئن ادامه داد: وضعیت اقتصادی در ایران بهبود پیدا نکرده و نرخ ارز سریعا در حال افزایش است و با این نرخ ارز با مشکل مواجه می‌شویم که البته می‌توان مشکلات را مدیریت کرد.

      وی افزود: ارتباطات بانکی بین ایران و خارج هنوز مشکل است و دسترسی به ارز و تامین مالی عملیات داخلی از طریق استقراض از بانک‌های بزرگ دنیا ممکن نیست. در این رابطه امیدواریم ارتباط کلان دنیا با ایران بهبود یابد.

      کمار با بیان این‌که برخی ادعا می‌کنند دیگر صنعت خودروی مونتاژکار در ایران نمی‌خواهیم اما هیچ کس برای این کار آماده نیست، اظهار کرد: به عنوان مثال گمرک و بانک‌ها برای این موضوع آماده نیستند.

      قائم مقام خاورمیانه و آفریقای شرکت پژوسیتروئن در پاسخ به سوالی درباره استانداردهای جدید خودرویی که ظرف یک سال آینده در ایران اجباری خواهد شد و فعالیت‌های شرکت پژوسیتروئن اظهار کرد: با استانداردهای جدید خودرویی ما غافلگیر نشدیم زیرا در نقاط دیگر دنیا با آن مواجه هستیم. البته برخی خودروهای پژو قدیمی در حال تولید قطعا نمی‌توانند استانداردهای جدید را پاس کنند البته در حال همکاری با ایران خودرو هستیم تا استانداردهای جدید را پاس کنند به گونه‌ای که برخی محصولات اگر اصلاحاتی روی آنها صورت گیرد می‌تواند به سطح استانداردهای جدید برسند.

      کمار درباره قیمت احتمالی عرضه پژو ۳۰۱ در ایران که تولید آن از سال آینده آغاز خواهد شد، اظهار کرد: در حال حاضر نمی‌توان قیمتی را برای این خودرو ارائه داد ضمن آنکه شما شاهدید که نرخ ارز چقدر بالا رفته است، اما به طور کلی هدف ما این است که در بازار ایران حضوری رقابتی داشته باشیم. در این مورد می‌توانم به تغییر دائمی ارزش برابری لیر ترکیه در برابر یورو اشاره کنم که گاها باعث می‌شود ما قیمت خودروهای تولیدی خود در ترکیه را به صورت هفتگی تغییر دهیم.

      وی درباره تعداد خودروهای پژو ۲۰۰۸ تولیدی در ایران تاکنون خاطر نشان کرد: تا امروز بیش از ۱۰۰۰ دستگاه ۲۰۰۸ در ایران تولید و عرضه شده است البته سرعت تولید این خودرو در حال افزایش است.

      قائم مقام خاورمیانه و آفریقای شرکت پژوسیتروئن در پاسخ به سوالی درباره سرنوشت خودروهای قدیمی پژو که همچنان در ایران در حال تولید هستند، گفت: برخی خودروهای قدیمی تولیدی در حد استانداردهای ما نیستند و از نظر مشخصات فنی مستهلک شده‌اند البته قیمت‌ آنها رقابتی است. این مشخص است که ما در کوتاه مدت نمی‌توانیم خودروی جدیدی را در سطح قیمتی ۲۰۶ عرضه کنیم با این حال اگر بگوییم که خودروهای قدیمی پژو از امروز دیگر در ایران تولید نشود اما فعلا جایگزینی برای آنها وجود ندارد.

      کمار در پاسخ به این‌که آیا برنامه‌ای برای داخلی سازی برند DS در ایران وجود دارد و آیا این خودروها می‌توانند استانداردهای جدید را پاس کنند، اظهار کرد: DS استانداردهای جدید را پاس می‌کند در حالی که برخی برندها دچار مشکل خواهند شد. البته به دلیل آنکه تعداد فروش خودروهای DS در ایران پایین است فعلا تولید داخلی کردن آنها توجیحی ندارد.

      وی درباره برنامه احتمالی پژوسیتروئن برای عرضه برند اوپل در ایران اظهار کرد: گروه پژوسیتروئن در ماه آگوست اوپل را خریداری کرده است البته برخی از مدل‌های این خودرو با مشارکت ژنرال موتورز ساخته شده و طبعا آنها را نمی‌توانیم در ایران عرضه کنیم. البته امکان عرضه برخی از مدل‌های اوپل در ایران وجود دارد. با این حال فعلا عجله‌ای برای عرضه این برند در ایران نداریم و تمرکز ما بر روی پژوسیتروئن است ولی زمانی خواهد رسید که برند اوپل را نیز در ایران عرضه کنیم.

      قائم مقام خاورمیانه و آفریقای شرکت پژوسیتروئن درباره برنامه این شرکت برای عرضه خودروهای برقی در ایران تصریح کرد: اگر مقررات لازم وضع شود و مشوق‌هایی ارائه شود به عنوان مثال از خودروهای هیبریدی مالیات گرفته نشود تکنولوژی این خودروها نیز به تدریج وارد خواهد شد. البته مصرف کنندگان هیچ‌گاه به خاطر آنکه خودروی برقی و هیبریدی آلودگی کمتری دارند آن را گرانتر نمی‌خرند، بلکه باید مشوق‌های لازم در این زمینه اتخاذ شود.

      کمار در رابطه با برنامه پژوسیتروئن برای صادرات خودروهای تولیدی از مبدا ایران اظهار کرد: فعالیت‌های ما از نظر رقابت‌پذیری هنوز در سطح استانداردهای جهانی نیست، زیرا قطعات خودروها را همچنان وارد کرده و بابت آن مالیات و گمرکی پرداخت می‌کنیم البته ممکن است در بازارهایی همچون عراق و سوریه که بازارهای بسته‌ای هستند بتوانیم موفق باشیم، ضمن آنکه پژو۲۰۰۸ را به عراق فروخته‌ایم و در آن تمرکز داشته‌ایم.

      انتهای پیام
      بهترین دانش آن است که سودمند باشی

      نظر

      • بابک 52
        ستاره‌دار (27)
        • Mar 2011
        • 17028

        #4083
        پاسخ : اخبار گروه خودرو

        امضای قرارداد با ۷۶ قطعه‌ساز ایرانی


        قائم مقام خاورمیانه و آفریقای شرکت پژوسیتروئن از حمایت ۱۰۰ درصدی دولت فرانسه از فعالیت این شرکت در ایران خبر داد. وی خاطرنشان کرد که قیمت خودروهای تولیدی این شرکت در ایران در آینده با داخلی‌سازی بیشتر، کاهش می‌یابد.


        به گزارش TSEpress ژان کریستف کومار در نشستی خبری در پاسخ به «خودروکار» مبنی براینکه با توجه به افزایش نرخ ارز در ایران برنامه دقیق گروه خودروسازی PSA برای مدیریت خرید قطعات و قیمت محصولاتش در بازار ایران چیست؟ اظهار کرد: “نوسانات نرخ ارز در ایران همانند باراش باران، امری کاملا خارج از کنترل ما است و PSA نمی تواند در قبال آن کاری انجام دهد. همه تلاش خود را در کار می گیریم تا هرچه بیشتر صرفه جویی کنیم اما افزایش ۳۰ دردی نرخ ارز در ایران کاملا دیوانه کننده است و ما نمی توانیم در این باره کاری انجام دهیم.»


        او افزود: «طبیعتا قیمت محصولات ما متاثر از نرخ ارز خواهد بود و بر همان اساس قیمت گذاری صورت خواهد گرفت.»


        کومار در پاسخ به پرسش دیگر «خودروکار» مبنی بر اینکه با چند قطعه ساز ایرانی در ایکاپ قرارداد به امضا رسیده و میزان دقیق داخلی سازی پژو ۲۰۰۸ چقدر است؟ بیان کرد: «درحال حاضر ۷۶ خوروساز در قراداد ایکاپ برای تولید داخلی کردن محصولات پژو در ایران حضور دارند. اگرچه هنوز هم کارهایی برای نهایی کردن قراداد ها وجود دارد اما تقریبا همین تعداد قطعه ساز ایرانی نیز در قرارداد سایپا-سیتروئن حضور دارند.»


        میزان داخلی سازی ۲۰۰۸، ۲۰ درصد است


        او در خصوص میزان داخلی سازی پژو ۲۰۰۸ به خبرنگار خودروکار می گوید: هدف پژو برای مدل ۲۰۰۸ داخلی سازی تا مرز ۶۰ درصد است. سهم داخلی سازی این خودرو در حال حاضر کمی بیش از ۲۰ درصد است اما به دلیل مشکلاتی چون نوسانات نرخ ارز از این مهم دور مانده ایم. در حال حاضر بیش از ۱۰۰۰ دستگاه ۲۰۰۸ تولید و و به فروش رفته است. این میزان چشمگیر نیست اما بدون شک افزایش خواهد یافت.»


        کومار تاکید کرد: «خواهش میکنم ایده اینکه پژو به داخلی سازی میلی ندارد را از سرتان بیرون کنید. بهترین و پر سود ترین روش برای ما داخلی سازی است اما به دلیل وجود مشکلات بسیار از دشواری های گمرکی گرفته تا نوسانات غیر قابل پیش بینی نرخ ارز، همگی ما را از هدف دور ساخته است.»


        زیر ساخت های ایران آماده نیست


        کومار با اشاره به دشواری های پیش رو قرارداد های مشترک با ایران گفت:« به منظور شتابگیری خودروسازی در ایران، ما از ارسال کیت خودداری کرده و به ارسال قطعه روی آورده است. این سیاست ما در همه کشورهای دنیا است. اما اقتصاد ایران آماده این شیوه نیست. حتی اگر ایران ادعا کند که از واردات به سبک CKD گذر کرده است، این تنها یک ادعا است و بدون شک نه از نظر بانکی، نه از نظر تامین مالی یا از نظر زیرساختی، ایران آمادگی این روش را ندارد. ما مشکلات را دست کم گرفتیم و انتظار بهبود شرایط اقتصادی را داشتیم ام این مهم محقق نشد. البته در همین راستا رقبای ما نیز پیشرفت چندان چشمگیری نداشته اند.»


        او با اشاره به ۱۸ ماه از گذشت جوینت ونچر پژو و ایران خودرو، تصریح کرد:« در این مدت حجم قابل توجهی اشتغال زایی در ایران صورت گرفته است. حدود ۹۰ درصد پرسنل قرارداد جوینت ونچر پژو و ایران را افراد ایرانی تشکیل می دهند. بسیاری را به کارخانه در فرانسه فرستادیم تا از نزدیک روند کار راه مشاهده کنند. حتی بسیاری را نیز از تامین کننده ها استخدام کردیم تا بتوانی زیرساخت های تولی داخلی را گسترش بدهیم. برای اینکه در امر تولید داخلی سریع تر عمل کنیم حتی بسیاری از قطعه سازان را نیز از پیش برگزیدیم.»


        کومار درباره جایگاه فعلی رقبا در بازار خودرو ایران گفت: «برند پژو در ایران هنوز در جایگاه اول است. رنو در بازار ایران رقیبی جدی است اما ما از اون ترسی نداریم. به منظور رقابت با رنو و گسترش سبد محصولات، با شرکت هایی چون ایران خودرو و سایپا قرادارد داریم تا مشتری و سهم بیشتری از بازار کسب کنیم.»


        قائم مقام پژو-سیتروئن در خاورمیانه و آفریقا در رابطه با جایگاه جهانی قطعه سازان ایرانی بیان کرد: «ایران بسیاری از مواد اولیه از جمله فولاد، مس و آلومینیوم را به تولید می رساند و از این جها جایگاه رقابتی دارد. اما در این میان بسیاری از قطعه سازان ایرانی نتوانستند با مشکلات اقتصادی همگام شده و خود را به روز بکنند.

        بسیاری از قطعه سازان ایرانی توانایی و پتانسیل کار در مقیاس جهانی را دارند اما باید خود را از نظر تکنولوژی به روز کنند تا بتوانند از مزیت رقابتی بودن و حضور در بازار جهانی استفاده کنند.»


        سرنوشت محصولات قدیمی


        کومار در ادامه این نشست درباره سرنوشت محصولات قدیمی پژو در ایران، تصریح کرد: «محصولاتی چون پژو ۲۰۶ اکنون بسیار قدیمی و از نظر استانداردهای امروزی مستهلک و غیر قابل رقابت هستند. اما در عین حال در کوتاه مدت نمی توان هیچ جایگزینی برای آن ها تدارک دید. خودرویی مانند ۲۰۰۸ از استانداردهای روز چون ۵ ستاره ایمنی، آپشن های روز، مصرف سوخت پایین و آلایندگی کم بهره می برد و از این جهت هرگز جانشین مناسبی برای محصولات قدیمی نخواهد بود چرا که خودرویی با این سطح از ایمنی و رفاه هرگز ارزان نخواهد بود. متاسفانه پژو در حال حاضر برای بازار رده پایین ایران جایگزینی به همراه ندارد. اما بدون شک این وضعیت همیشگی نخواهد بود.»


        او در رابطه با استانداردهای جدید ۸۵ گانه صنعت خودرو ایران گفت: «این قوانین برای ما جدید نیستند اما برخی از آن ها بسیار دشوار است. ما بر رعایت استاندارد در محصولات قدیمی پژو که هم اکنون در ایران بر روی خط تولید قرار دارند فشار بسیاری آورده ایم اما همه آن ها قادر به گذر از فیلتر این قوانین نخواهند بود.»


        واکسهال و اوپل به ایران نمی آیند


        کومار در رابطه با برنامه آینده دو زیرمجموعه جدید PSA، یعنی واکسهال و اوپل در ایران، که ریشه آمریکایی دارند نیز اظهار کرد:« برای این دو برند در بازار ایران در حال حاضر هیچ برنامه ای نداریم. چرا که بر قراداد های فعلی خود در ایکاپ و سایپا-سیتروئن متمرکز هستیم. بخشی از تکنولوژی و محصولات تولیدی این دو محصول ریشه آمریکایی دارند که حضور آن ها به هیچ نحوی در بازار ایران ممکن نیست. اما در بعد دیگر که ریشه محصولات کاملا اروپایی است امکان حضور در بازار خودرو آینده ایران هست اما در حال حاضر برنامه ای در دست نداریم و حالا برای صحبت در رابطه با این دو برند بسیار زود است.»


        کومار در رابطه با آینده خودروهای هیبرید و برقی در ایران تاکید کرد: «ایران پتانسیل بسیار زیادی در زمینه استفاده از خودروهای برقی دارد و دلیل آن آلودگی شدید هوا است. اما مشکل از زیرساخت های هزینه بردار و دشوار چون ایستگاه های شارژ است که هیچ کس بر آن ها سرمایه گذاری نخواهد کرد. از طرف دیگر قیمت انرژی در ایران هنوز به مراتب پایین تر از قیمت الکتریسیته است وتولید خودروهای هیبرید و برقی توجیه اقتصادی ندارد.»
        The greater the risk ، The greater the reward

        هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

        نظر

        • بابک 52
          ستاره‌دار (27)
          • Mar 2011
          • 17028

          #4084
          پاسخ : اخبار گروه خودرو

          در پایان معاملات امروز رخ داد:
          توقف همزمان ۴ نماد " خودرو، خگستر، خمحور و ختوقا" به یک دلیل


          نماد شرکت های ایران خودرو، گسترش‌ سرمایه‌گذاری‌ ایران‌خودرو ، تولید محور خودرو و قطعات‌ اتومبیل‌ به دلیل وثیقه شدن سهام ، به طور همزمان بسته شد.


          به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پایان معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت های ایران خودرو، گسترش‌سرمایه‌گذاری‌ایران‌خودرو ، تولیدمحورخودرو و قطعات‌ اتومبیل‌ ایران‌ به طور همزمان بسته و مقرر شد حداکثر تا ساعت 10 صبح فردا با محدودیت دامنه نوسان باز شود.


          علت این رویداد وثیقه شدن 500 و 180 میلیون سهم "خگستر و خمحور" نزد بانک ملت و به ارزش 189 میلیارد تومان توسط ایران خودرو بود که 25 بهمن انجام شده و زمان فک رهن آن مشخص نیست.


          "خودرو" مالکیت بیش از 58 و 86 درصد سهام دو شرکت فوق را به عهده دارد.


          همچنین سرمایه گذاری سمند که مالک حدود 68 درصد "ختوقا" است ، اقدام به وثیقه کردن 38.4 درصد سهام معادل 250 میلیون سهم نزد بانک ملت کرده است.
          The greater the risk ، The greater the reward

          هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

          نظر

          • بابک 52
            ستاره‌دار (27)
            • Mar 2011
            • 17028

            #4085
            پاسخ : اخبار گروه خودرو

            چراغ سبز وزیر صنعت به واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا و ارایه پیشنهاد به بورس


            وزیر صنعت درباره خصوصی سازی ایران خودرور و سایپا گفت: چالشی برای خصوصی‌سازی و واگذاری سهام این دو خودروساز وجود ندارد و به بورس هم در این زمینه پیشنهاداتی داده شده است.


            به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد شریعتمداری درباره خصوصی سازی سایپا و ایران خودرو به ایلنا گفت: هیچ گونه چالشی مقابل خصوصی سازی این دو خودروساز وجود ندارد و این کار باید به تدریج صورت بگیرد، در حال حاضر هم به بورس پیشنهاداتی داده شده است.


            وی افزود: بخش قانونی خصوصی شده و در میز هیأت مدیره ایران خودرو صندلی دارد و طبیعی است که این مسیر ادامه پیدا کند.آن بخش دولتی صرف که سهام شرکت سازمان نوسازی و توسعه صنعتی است،کمتر از ۱۵ درصد سهم دارد.


            این مقام مسئول درخصوص کاهش تعرفه‌های خودروهای هیبریدی گفت: تعرفه خودروهای برقی در حال حاضر همان ۵ درصد قبل است که ۴ درصد را مطابق قانون نمی‌توانیم تغییر دهیم و یک درصد هم حداقل نرخ تعرفه‌های قانونی است.


            شریعتمداری درباره انتقاد تولید کنندگان داخلی مبنی بر اینکه عملکرد وزارت صنعت منجر به نابودی تولید شده، گفت: این وزارتخانه وارد کننده هیچ چیز نیست، همه واردات کالا از طریق بخش‌های دولتی انجام می شود و عمده آنچه وارد می‌شود بر اساس تعرفه‌های مصوبی است که دولت تصویب کرده است.هیچ‌گونه کار سلیقه‌ای در دولت وجود ندارد و تمامی کارهای که انجام می‌شود بر مبنای مقررات حاکم است.
            The greater the risk ، The greater the reward

            هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

            نظر

            • بابک 52
              ستاره‌دار (27)
              • Mar 2011
              • 17028

              #4086
              پاسخ : اخبار گروه خودرو

              قیمت خودرو دوباره گران شد + جدول


              فعالان بازار معتقدند هنوز تقاضای خرید خودروهای داخلی در بازار رونق پیدا نکرده اما کمبود عرضه عاملی شده تا شاهد افزایش قیمتها در انواع محصولات داخلی باشیم.

              به گزارش مشرق، در حالی که قیمت خودرو که به تازگی افزایش یافته بود امروز هم بازار خرید و فروش خودرو با رشد قیمت‌ها روبه‌رو بود. البته فعالان بازارمعتقدند هنوز تقاضای خرید خودروهای داخلی در بازار رونق پیدا نکرده اما کمبود عرضه عاملی شده تا شاهد افزایش قیمتها در انواع محصولات داخلیباشیم.


              امروز در بازار خودروی 206 تیپ 2 با افزایش 500 هزار تومان با قیمت 36 میلیون تومان، دنا پلاس با افزایش یک میلیون و 500 هزار تومانی با قیمت 57 میلیون و 500 هزار تومان، سمند ال‌ایکس با افزایش 500 هزار تومانی با قیمت 35 میلیون و 500 هزار تومانی، پژو207 اتوماتیک با افزایش یک میلیون تومانی با قیمت 57 میلیون و 500 هزار تومان، پژو 206 مدل v8 با افزایش 500 هزار تومانی با قیمت 43 میلیون و 500 هزار تومان، ساندرو استپ‌وی با رشد 500 هزار تومانی با قیمت 67 میلیون تومان، ساندرو با افزایش 500 هزار تومانی با قیمت 57 میلیون تومان به‌فروش می‌رسد.





              جدول قیمت تعدادی از خودروهای داخلی و وارداتی





              جدول قیمت تعدادی از خودروهای داخلی و وارداتی

              The greater the risk ، The greater the reward

              هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

              نظر

              • bourse
                عضو فعال
                • Sep 2011
                • 1346

                #4087
                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                نظر

                • ایرج سابق
                  عضو فعال
                  • Oct 2015
                  • 7434

                  #4088
                  پاسخ : اخبار گروه خودرو

                  معاون وزیر صنعت


                  : ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹



                  سهام خودروسازان به بخش خصوصی داخلی یا خارجی واگذار می شود

                  رئیس سازمان ایدرو گفت: باید سهام خودروسازان بعد از شفاف سازی به بخش خصوصی واقعی و فارغ از اینکه داخلی یا خارجی باشد، تعلق گیرد.

                  به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، منصور معظمی درخصوص فعالیت بین المللی قطعه‌سازان و خودروسازان به ایلنا گفت: تاکنون در بخش قطعه سازی ۱۳ قرارداد خارجی امضا شده و در بخش خودروسازی نیز توانستیم 6 قرارداد با شرکت‌های بزرگ بین المللی امضا کنیم که در تمامی آنها خودروسازهای طرف خارجی مکلف شده‌اند کیفیت تولید قطعه سازان داخلی را ارتقا دهند به طوری‌که تولید آنها قابل رقابت در بازارهای بین المللی باشد.

                  وی ادامه داد:صنعت خودرو و قطعه‌سازی متاثر از سیاست‌های پولی و بانکی است، یک خودروسازی مگر چقدر سود کسب می کند که بخواهد 24 درصد سود بانکی پرداخت کند.در حال حاضر یکی از مشکلات اصلی خودروسازان و قطعه‌سازان سود بانکی است و لازم است بانک‌ها به صورت دیگری به این صنعت نگاه کنند البته در همین خصوص صحبت‌های مفیدی نیز با رئیس کمیسیون صنایع مجلس داشته‌ و وی نیز قول همکاری دادند.

                  معظمی با اشاره به روند خصوصی سازی در خودروسازی گفت: آن چیزی که امروز وجود دارد با خصوصی‌سازی واقعی فاصله زیادی دارد باید سهام این بنگاه‌ها شفاف سازی شود و به بخش خصوصی واقعی تعلق گیرد. حالا این بخش خصوصی داخلی یا خارجی باشد مهم نیست.
                  بهترین دانش آن است که سودمند باشی

                  نظر

                  • بابک 52
                    ستاره‌دار (27)
                    • Mar 2011
                    • 17028

                    #4089
                    پاسخ : اخبار گروه خودرو

                    معاون وزیر صمت در گفت‌وگو با ایلنا:


                    سهام خودروسازی‌ها باید به بخش خصوصی واقعی تعلق بگیرد/

                    سود بانکی بلای جان خودروسازها شده است


                    رئیس سازمان ایدرو با اشاره به روند خصوصی سازی در خودروسازی گفت: آن چیزی که امروز وجود دارد با خصوصی‌سازی واقعی فاصله زیادی دارد باید سهام این بنگاه‌ها شفاف سازی شود و به بخش خصوصی واقعی تعلق بگیرد حالا این بخش خصوصی داخلی یا خارجی باشد مهم نیست.


                    منصور معظمی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص فعالیت بین المللی قطعه‌سازان و خودروسازان اظهار داشت: تاکنون در بخش قطعه سازی ۱۳ قرارداد خارجی امضا شده و در بخش خودروسازی نیز توانستیم 6 قرارداد با شرکت‌های بزرگ بین المللی امضا کنیم که در تمامی آنها خودروسازهای طرف خارجی مکلف شده‌اند کیفیت تولید قطعه سازان داخلی را ارتقا دهند به طوری‌که تولید آنها قابل رقابت در بازارهای بین المللی باشد.


                    معاون وزیر صمت ادامه داد:صنعت خودرو و قطعه‌سازی ما متاثر از سیاست‌های پولی و بانکی کشور است یک خودروسازی مگر چقدر سود کسب می کند که بخواهد 24 درصد سود بانکی پرداخت کند.


                    وی ادامه داد: در حال حاضر یکی از مشکلات اصلی خودروسازان و قطعه‌سازان سود بانکی است و لازم است بانک‌ها به صورت دیگری به این صنعت نگاه کنند البته در همین خصوص صحبت‌های مفیدی نیز با رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی داشته‌ایم و ایشان نیز قول همکاری دادند.


                    رئیس سازمان ایدرو با اشاره به روند خصوصی سازی در خودروسازی گفت: آن چیزی که امروز وجود دارد با خصوصی‌سازی واقعی فاصله زیادی دارد باید سهام این بنگاه‌ها شفاف سازی شود و به بخش خصوصی واقعی تعلق بگیرد حالا این بخش خصوصی داخلی یا خارجی باشد مهم نیست.
                    The greater the risk ، The greater the reward

                    هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

                    نظر

                    • بابک 52
                      ستاره‌دار (27)
                      • Mar 2011
                      • 17028

                      #4090
                      پاسخ : اخبار گروه خودرو

                      از سوی گمرک صورت گرفت

                      صدور بخشنامه جدید برای واردات خودرو


                      گمرک جمهوری اسلامی ایران در رابطه با واردات خودرو بخشنامه‌ جدید صادر کرد.




                      به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، گمرک جمهوری اسلامی ایران در رابطه با واردات خودرو بخشنامه‌ جدید صادر کرد.

                      در این بخشنامه آمده است، ترخیص کلیه خودروها که ثبت سفارش آنها قبل از 9 دی ماه سال 96 است و همچنین درخواست جهت ابطال اظهارنامه‌های مربوط با شرایط فوق، منوط به اعلام شماره ثبت سفارش و شرح موضوع و هماهنگی با این مرکز قبل از هرگونه اقدام است.

                      این بخشنامه در روز سه شنبه 8 اسفند به گمرکات اجرایی ابلاغ شده است.





                      The greater the risk ، The greater the reward

                      هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

                      نظر

                      • نوام چامسکی
                        عضو فعال
                        • Apr 2014
                        • 3369

                        #4091
                        پاسخ : اخبار گروه خودرو

                        تحلیل صنعت خودروهای سنگین و نیمه سنگین– اسفند ماه ۹۶



                        http://forums.boursy.com/showthread.php?t=2936

                        نظر

                        • بابک 52
                          ستاره‌دار (27)
                          • Mar 2011
                          • 17028

                          #4092
                          پاسخ : اخبار گروه خودرو

                          اعلام رسمی اجرای قرارداد شرکت رنو در ساوه


                          نماینده مردم ساوه از اعلام رسمی اجرای قرارداد رنو در ساوه خبر داد و گفت: هنوز تاریخ دقیق آغاز پروژه مشخص نشده است.


                          محمدرضا منصوری نماینده مردم ساوه، از اعلام رسمی اجرای قرارداد رنو در ساوه خبر داد و گفت: بر اساس پیگیری‌ها با اعلام معاونت وزیر صنعت و معدن، قرارداد شرکت رنو مراحل پایانی خود را گذراند.


                          به گزارش تجارت‌نیوز، وی با بیان اینکه این قرارداد می‌تواند شروع خوبی برای صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی کشور باشد، اظهار کرد: صنعت خودروسازی ما می‌تواند با استفاده از سرمایه‌گذاری‌های خارجی و افراد متخصص به دنبال صادرات خودرو باشد.


                          منصوری ادامه داد: پروژه شرکت رنو در ساوه می‌تواند ۶ هزار نیروی کار را به صورت مستقیم و ۱۰۰ هزار نیروی غیرمستقیم را در صنایع قطعه‌سازی جذب کند.


                          نماینده مردم ساوه با اشاره به اینکه تاریخ دقیق آغاز پروژه مشخص نشده است، افزود: اکنون در حال مراودات، تغییر و تحول‌هاست، اما اصل موضوع به اتمام رسیده و تعطیلات عید نوروز می‌تواند بهترین زمان برای آغاز آن باشد.


                          وی ضمن اظهار امیدواری مبنی بر اینکه این پروژه بتواند کشور ما را همانند کره جنوبی به یک صادر‌کننده خودرو تبدیل کند، گفت: این آغاز می‌تواند نقطه عطفی برای قطع وابستگی ما به نفت باشد و می‌توان با استفاده از صنعت خودروسازی بستر مناسبی را برای پیشرفت ایجاد کرد.
                          The greater the risk ، The greater the reward

                          هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

                          نظر

                          • بابک 52
                            ستاره‌دار (27)
                            • Mar 2011
                            • 17028

                            #4093
                            پاسخ : اخبار گروه خودرو

                            ماجرای جوسازی برای بخشنامه ضد فساد خودرویی


                            دفتر واردات گمرک ایران مجددا در بخشنامه ای خطاب به گمرکات اجرایی بر کنترل ثبت سفارش‌های واردات خودرو مربوط به دوره قبل از ابلاغ دستور العمل هیات‌دولت تاکید کرد.


                            سرویس بازار -طی روزهای گذشته سندی از یک بخشنامه گمرک در حوزه واردات منتشر شد که ظاهرا به مذاق برخی در حوزه واردات خودرو خوش نیامده بود.

                            در محتوای این سند که تاریخ آن مربوط به آذر ماه امسال است به تاکید سفت و سخت دفتر واردات گمرک بر ممنوعیت ترخیص خودرو با ثبت‌های تمدیدی اشاره شده بود.

                            به گزارش تجارت‌نیوز، انتشار این سند با واکنش هیجانی و جهت دار برخی رسانه‌های تخصصی در حوزه واردات خودرو مواجه شد که به نظر میرسد از رانت‌های گوناگون و فساد نهفته در سیستم واردات خودرو و ثبت سفارش‌های شائبه‌دار اگاهی نداشته اند.نکته جالب اینکه علاوه بر گمرک مرکز حراست وزارت صنعت نیز به این موضوع ورود کرده و از معرفی متخلفان به مراجع ذی‌ربط خبر داده بود.

                            اما بعد از انتشار این سند گمرک ایران مجددا نسخه به روز شده این بخشنامه را به صورت عمومی و طریق کانال تلگرامی خود منتشر کرد. در این سند نیز به مانند بخشنامه آذرماه بر مراقبت گمرکات اجرایی در ترخیص خودرو با ثبت سفارش‌های تمدیدی پرداخته شده بود.





                            در همین‌خصوص یک مقام مطلع مرتبط با گمرک با اشاره به محرز شدن وجود ثبت سفارشهای خودرویی شائبه‌دار گفت: از آنجا که برخی ثبت سفارش‌ها به صورت استانی انجام می‌شود احتمال بروز تخلف در آنها وجود دارد. این نکته‌ای است که در اطلاعیه حراست وازرت صنعت و مکاتبه رییس گمرک و رئیس سازمان توسعه تجارت نیز به آن اشاره شده بود.




                            حالا گمرک در بخشنامه‌ای دیگر علاوه بر بخشنامه آذرماه خود بر مراقبت گمرکات اجرایی بر ترخیص خودرو با ثبت سفارش‌های مربوط به دوره قبل از تصویب دستور العمل جدید واردات خودرو تاکید کرده است.

                            در این بخشنامه تنها تاکید شده گمرکات اجرایی جزییات ثبت سفارش‌های خودرویی مربوط به تاریخ قبل از دستورالعمل جدید دولت را به دفتر واردات گمرک ارسال کرده تا استعلام آن از سازمان توسعه تجارت گرفته شود. یقینا در صورت صحت این ثبت سفارش‌ها ترخیص هر نوع خودرو بلامانع می‌باشد.

                            این در حالی است که رسانه‌های مورد اشاره از این بخشنامه ضد فساد گمرک شوکه شده و اینگونه تیتر زدند«تداوم ممنوعیت‌های واردات خودرو». گفتنی است، این بخشنامه همانطور که از ظاهرش پیداست به هیچ عنوان ربطی به ممنوعیت واردات خودرو ندارد و گویا منافع گوناگون واردات خودرو آنهم با استفاده از ابزارهای متقلبانه مانع از پرداختن به واقعیت‌ها از سوی این شبه رسانه‌ها شده است.

                            نکته جالب توجه اینکه در حال حاضر حدود ۵۰۰۰ خودرو بدون ثبت سفارش در گمرکات اجرایی کشور دپو شده است. بعد از دستور العمل جدید دولت امکان واردات خودروها با ارزش بالای ۴۰ هزار دلار وجود ندارد و از انجا که تعدادی از این خودروها با شرایط مصوبه دولت همخوان نیستند واردکنندگان به راههای مختلف برای ترخیص خودروهای در گمرک مانده اقدام خواهند کرد. در این بین دستگاهای نظارتی باید با جدیت مانع از بروز هرگونه فساد و رانت در این حوزه شوند.

                            منبع:تسنیم

                            The greater the risk ، The greater the reward

                            هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

                            نظر

                            • بابک 52
                              ستاره‌دار (27)
                              • Mar 2011
                              • 17028

                              #4094
                              پاسخ : اخبار گروه خودرو

                              سراتو، ساندرو و ال90 از اول دی 97 از رده خارج‌ می شوند


                              دبیر انجمن خودرو سازان کشور با بیان این که حدود 13 استاندارد از تاریخ 97/10/01 در ایران اجباری می شود گفت: اگر این استانداردها در ایران اجرائی شود خودروهایی از قبیل .سراتو .ساندرو. ال90 . پراید. پژو و سمند از رده خارج خواهند شد.


                              احمد نعمت بخش در استودیو گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما افزود: منظور آقای یکه زارع مدیرعامل گروه خودروسازی ایران خودرو از بیان اینکه کمپانی بنز و بی ام و نمی توانند استانداردهای ما را پاس کنند در مورد خودروهای دیزلی بوده است.


                              او ادامه داد: حدود 13 استاندارد از تاریخ 1/ 10/ 97 در ایران اجباری می شود و بدلیل اینکه در اروپا نیست پس خودروهای ما از استانداردهای بیشتری برخوردار خواهند بود و اگر این استانداردها در ایران اجرائی شود خودروهایی از قبیل .سراتو .ساندرو. ال 90 . پراید. پژو و سمند( چیزی حدود 900 خودرو ) از رده خارج خواهند شد.


                              پیمان پیرایش مدیرکل نظارت براجرای استاندارد صنایع فلزی درسوی دیگر استودیو گفت: استاندارهایی که برای سال آینده اجباری خواهد بود از سال 93 مورد بررسی قرار گرفته و زمانبندی مشخصی برای آن در نظر گرفته شده است.


                              او ادامه داد: نباید برای هر مشکلی نسخه بپیچیم و زمان اجرا کنار بکشیم .


                              نعمت بخش در مقابل گفت: خودروسازان شرکتهای بنز و رنو برای ما نامه نوشته اند که 13 مورد از استانداردهای قید شده در لیست استانداردهای جهانی لازم و اجباری نیست. پس چرا ما باید آنها را رعایت کنیم.


                              زاوه کارشناس صنت خودرو در ارتباط تصویری با این برنامه با اشاره به اهمیت بالای سلامت و جان مردم بحث محیط زیست و مقابله با آلودگی هوا و امنیت سرنشینان خودرو افزود: در لیست استانداردهای اجباری به مواردی اشاره شده که اصلاً زیرساختش وجود ندارد مثل وجود گزینه شناسایی خطوط خیابان ؛ وقتی ما خط کشی منظمی در خیابانها نداریم چطور می توانیم در خودرو های مان گزینه شناسایی خطوط را اجباری بدانیم .


                              پیرایش در استودیو گفتگوی ویژه خبری گفت: در اروپا هم اجرای استانداردها نیازمند زمان است .


                              نعمت بخش به دفاع از کمپانی سایپا گفت: خودروهای خانواده پراید همه استانداردهای آلایندگی هوا را پاس می کند و به آن ایرادی وارد نیست .


                              او ادامه داد: چرا مردم ایران باید با سرانه درآمد سالانه کمتر از اروپایی ها از خودروهای پیشرفته بهره مند شوند، هنوز در ایران زیرساخت بسیاری از استانداردها وجود ندارد و پس اجرای اجباری برخی استانداردها هم ضرورتی ندارد.


                              مدیرکل نظارت بر اجرای استانداردهای صنایع فلزی سازمان استانداردهم گفت: این سازمان بر اجرای استانداردهای خودرویی تا تاریخ اول دی 97 مصمم است و کوتاه نمی آید.


                              پیمان پیرایش افزود: از سال 82 سازمان استاندارد‏، استانداردهای خودرویی را در حالی که هیچ زیرساختی نداشتیم به اجرا گذاشت و هم اکنون در 70 درصد استانداردهای خودرو خودکفا هستیم.


                              وی گفت: با وجود پیشرفت هایی که در استاندارد خودرو داشته ایم باید گفت تست آزمون جاده ای پس از 15 سال همچنان به نتیجه نرسیده است.


                              دبیر انجمن خودروسازان هم در این برنامه گفت: تصمیمی که سازمان استاندارد برای استاندارد خودروها گرفته است به معنای آن است که یک میلیون خودرو دیگر در کشور تولید نشود.


                              احمد نعمت بخش افزود: در حالی که درآمد سرانه ایرانیان سالانه پنج تا شش هزار دلار و در اروپا بیش از 45 هزار دلار است چرا باید استانداردهای خودرویی ما از آنان بالاتر باشد.


                              وی گفت: در تمام دنیا استانداردهای جدید را برای خودروهای موجود در نظر نمی گیرند و این استانداردها برای خودروهای جدید در نظر گرفته می شود در حالی که در کشور ما اینگونه نیست.


                              نعمت بخش افزود: در دو سال گذشته شورای رقابت تنها پنج درصد افزایش قیمت برای خودروها در نظر گرفت در حالی که در همین مدت قیمت مس 88 درصد‏، فولاد 66 درصد، سرب 46 درصد و پلاستیک 30 درصد افزایش یافت.


                              دبیر انجمن خودروسازان گفت: در حالیکه برای خودروی دیزلی استاندارد یورو(4) تکلیف شده است سوخت مناسب آن وجود ندارد.


                              دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو هم در این برنامه گفت: قطعه سازان آمادگی ساخت قطعات مناسب با استانداردهای جدید را دارند اما هر کدام از این استانداردها را که بخواهیم برای هر کدام از خودروها پیاده کنیم به طور متوسط هشت میلیون تومان افزایش قیمت خواهیم داشت.


                              مازیار بیگلو افزود: اگر استانداردهای جدید خودرو از اول دی 97 اجرایی شود شاهد کاهش تولید خودرو خواهیم بود و 700 هزار فرصت شغلی در صنعت قطعه سازی خودرو از بین خواهد رفت.


                              وی گفت: برای کنار گذاشتن پراید و 405 باید ابتدا به فکر جایگزین آن باشیم.
                              The greater the risk ، The greater the reward

                              هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

                              نظر

                              • بابک 52
                                ستاره‌دار (27)
                                • Mar 2011
                                • 17028

                                #4095
                                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                                عرضه ۶ خودرو جدید با همکاری فرانسه در ایران طی سال آینده

                                رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت در بخش خودرو شرکت ایران خودرو با پژو، سایپا با سیتروئن و ایدرو با رنو قراردادهایی را امضا کرده اند که حاصل این همکاری ها و سرمایه گذاری مشترک عرضه شش خودروی جدید به بازار ایران در سال آینده است.


                                به گزارش رادیوسهام ، منصور معظمی در همایش صنعت کابل در هتل آزادی تهران در جمع فعالان اقتصادی ایران وفرانسه با اشاره به رشد اقتصادی قابل توجه کشور در سال های اخیر گفت: براساس گزارش بانک مرکزی و مرکز آمار ایران نرخ رشد اقتصادی ایران در سال ۱۳۹۶ حدود ۴٫۵ درصد بوده که از معدل رشد جهانی که ۳٫۲ تا ۳٫۴ درصد برآورد شده بالاتر است. نرخ رشد اقتصادی ایران در سال آینده هم ۴ تا ۵ درصد پیش بینی شده است.


                                نماینده وزارت نفت در کمیسیون شورای اقتصاد با اشاره به نقش صنعت نفت به عنوان استراتژیک ترین صنعت در رشد اقتصادی کشور اظهار داشت: کمیسیون در جلسه روز یکشنبه خود مجموعه ای از پروژه های جدید نفتی به حجم ۷٫۵ میلیارد دلار را تصویب کرد. از آن جا که ماده اولیه بخش قابل توجهی از این پروژه ها کابل است بازار خوبی برای صنعت کابل در آینده نزدیک پیش بینی می شود.


                                حتما بخوانید : تجدیدنظر در فرآیند پذیرش شرکت‌ ها در بورس و فرابورس
                                وی در ادامه با اشاره به مبادلات و همکاری های اقتصادی خوب ایران و فرانسه در سالهای اخیر که به سطح قبل از تحریم ها رسیده است گفت: تقریبا با تمام شرکتهای بزرگ فرانسوی قرارداد بسته ایم که منابع دوطرف در آنها لحاظ شده است. در بخش خودرو شرکت ایران خودرو با پژو، سایپا با سیتروئن و ایدرو با رنو قراردادهایی را امضا کرده اند که حاصل این همکاری ها و سرمایه گذاری مشترک عرضه شش خودروی جدید به بازار ایران در سال آینده است. در بخش ریلی هم به زودی قراردادهایی با شرکتهای فرانسوی امضا خواهد شد که در این حوزه هم زمینه خوبی برای همکاری در حوزه کابل وجود دارد.


                                معظمی خاطرنشان کرد: در بودجه سال ۹۷ هم در بخش صنعت منابع و تسهیلات ارزان قیمت و خوبی پیش بینی شده و دولت به طور جدی کم کردن مشکل اشتغال از طریق گسترش تولید و ارتقای بهره وری را دنبال می کند.


                                وی تصریح کرد: به عنوان یک شهروند ایرانی که تحولات کشور و دنیا را دنبال می کند فکر می کنم سال آینده وضعیت اقتصادی ایران بهتر از سال جاری خواهد بود. البته انتظار داریم شرکای ما از نگاه یکسویه اقتصادی به ایران پرهیز کنند و در بخش های سیاسی و فرهنگی و … این مشارکت وجود داشته باشد.


                                حتما بخوانید : خط دوم تولید اکریلیک کارخانه پلی اکریل اصفهان راه اندازی شد
                                معظمی با تشکر از اقدامات سفیر فرانسه در گسترش روابط دو کشور اظهار داشت دولت فرانسه تاکنون موضع گیری های خوبی در قبال جمهوری اسلامی داشته که به روابط دوجانبه کمک می کند. امیدوارم در دوران ماموریت جناب سفیر این روابط گسترش بیشتری داشته باشد.


                                وی خاطرنشان کرد: سیاست دولت و وزارت صنعت این است که بازار را در اختیار شرکتهایی بگذارد که با طرف ایرانی مشارکت دارند که خوشبختانه شرکتهای فرانسوی در این زمینه نسبت به کشورهای همجوار همکاری بهتری دارند ولی انتظار از دولت و شرکتهای فرانسوی بیشتر است.امیدوارم با سفر وزیر خارجه و جناب رییس جمهور فرانسه ارتباطات دو کشور در سطح بالاتری هم رقم بخورد.


                                معظمی در پایان خطاب به فعالان اقتصادی و کارشناسان ایرانی گفت: باید با امید به آینده کمک کنیم تا تصویر مثبت تر و واقع بینانه تری از شرایط اقتصادی اجتماعی کشور ارائه کنیم. واقعیت اقتصادی کشور بسیار بهتر و پویاتر از آن است که در ژورنالها و شبکه های اجتماعی ترسیم می شود و به هر حال رشد اقتصادی ۵ درصدی را نمی توان کتمان کرد ولی به هر حال نیاز کشور بیشتر است و امیدوارم هر چه زودتر به رشد ۸ درصد که مدنظر بوده برسیم.


                                منبع: تسنیم
                                The greater the risk ، The greater the reward

                                هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

                                نظر

                                در حال کار...
                                X