اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • iligal
    مدیر(ستاره دار 11)
    • Sep 2012
    • 4103

    #4381
    پاسخ : اخبار گروه خودرو

    دو شرکت بزرگ خودروساز ایران، هرکدام دو محصول جدید معرفی کردند. کراس‌اور سایپا و مدل سدان K132 از ایران‌خودرو، برای اولین‌بار به نمایش درآمدند.

    چهارشنبه ۳۰ بهمن‌ و در حاشیه‌ی جلسه‌ی هیئت‌وزیران، با حضور دکترروحانی، رئیس‌جمهور کشورمان،علی ربیعی، سخن‌گوی دولت، پیروز حناچی، شهردار تهران و فرشاد مقیمی، مدیرعامل ایران‌خودرو، چهار خودرو
    جدید تولید شرکت‌های خودروسازی کشور رونمایی شد.


    ایران‌خودرو پروژه‌ی K132 و دنا پلاس توربو خودکار و سایپا نسخه‌ای از رهام متکی بر مگاپلتفرم ایرانی و یک کراس‌اور را معرفی کرد. هنوز تصاویر رسمی و اطلاعات فنی از محصولات جدید این دو شرکت خودروساز بزرگ کشور منتشر نشده است.پژو 301 به K132 تبدیل شد

    سوم تیر امسال، دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو از تولید سه‌هزار دستگاه پژو 301 تا پایان امسال خبر داد. مازیار بیگلو امیدوار بود با همکاری صنایع نظامی و دفاعی ایران، قطعات دارای فناوری پیشرفته موردنیاز در پروژه‌ی پژو 301 تولید شود. هاشم یکه‌زارع، مدیرعامل وقت ایران‌خودرو، هم بیست‌وچهارم تیر از آغاز تولید ۱۰۰ هزار دستگاه پژو 301 تا پایان سال خبر داد که البته به‌سرانجام نرسید.


    حالا با رسیدن به آخرین روزهای سال ۱۳۹۸، نه‌تنها از تولید انبوه پژو 301 با قطعات داخلی یا خارجی خبری نیست؛ بلکه محصولی تازه با مشخصات نامعلوم به‌عنوان جایگزین آن رونمایی شده است. این خودرو جدید K132 نام دارد و روی پلتفرم پژو ۳۰۱ عرضه خواهد شد و طرح بدنه‌اش به دنا شباهت خواهد داشت. از معدود تصاویر منتشر‌شده‌ی خبرگزاری‌های مختلف می‌توان فهمید فضای داخلی K132 تفاوتی با پژو ۳۰۱ ندارد و احتمالا هنوز امکان ساخت قطعات فنی سازگار با این خودرو فرانسوی در ایران فراهم نشده است.

    بخشنده باش و افتاده و با داشته های خودت فخر نفروش!

    نظر

    • الکساندر آلخین
      ستاره‌دار(4)
      • Jun 2013
      • 828

      #4382
      پاسخ : اخبار گروه خودرو

      گچنضقغبق.......................................... ..............................خسیضعهل............. ............ثعخضفصبسصتینرثججخسثچصافضذیاتضعای
      هر چه گفتیم جز حکایت دوست......... در همه عمر از آن پشیمانیم

      نظر

      • eps
        ستاره دار(2)
        • Feb 2019
        • 435

        #4383
        پاسخ : اخبار گروه خودرو

        با زوج خودرویی محکوم به اعدام بیشتر آشنا شوید


        «هرچه زیرشاخه‌ی بیشتری داشته باشید سود بیشتری نصیبتان خواهد شد». این جمله برای کسانی که جوانی‌شان در دهه‌ی هشتاد سپری شده گزاره‌ای آشناست؛ «فلسفه‌ی کسب سود» در شرکت‌های هرمی که در آن دهه‌ دوران اوج خود را سپری می‌کردند؛ شرکت‌هایی که با همین گزاره افراد را ترغیب می‌کردند تا راه هزارساله را یک‌شبه طی کنند و به ثروت‌های افسانه‌ای دست یابند.

        به گزارش ایسنا، بعد از اینکه برخی «سرمایه‌گذاران» خرد این شرکت‌ها متوجه شدند که سودی عایدشان نشده و دارایی اندکشان هم برباد رفته، شاکی شدند و با ازدیاد پرونده‌ها نهایتاً مجلس این شرکت‌ها را غیرقانونی اعلام کرد و به این ترتیب برخی «سرشاخه‌»های آنها راهی زندان شدند.

        «وحید بهزادی» و همسرش «نجوا لاشِیدایی» عمده‌ی «فعالیت اقتصادی» خود را اواسط دهه‌ی هشتاد در یکی از همین شرکت‌های هرمی به اسم «پالینور» آغاز کردند؛ شرکتی که در پاییز سال ۸۹ اعلام شد با دستگیری عناصر اصلی آن متلاشی شده اما در سال ۹۸ و در اولین جلسه‌ی رسیدگی به پرونده تخلفات شرکت سایپا، نماینده‌ی دادستان همین زوج را عناصر اصلی آن شرکت معرفی کرد و گفت که تنها یک حساب بانکی نجوا لاشیدایی بین سال‌های ۸۶ تا ۸۸ حدود ۱۳ میلیارد تومان گردش مالی داشته و مجموع عواید حاصل از این شرکت برای این زوج جوان بیش از ۲۶ میلیارد تومان بوده است.

        اینکه چطور این زوج در همان سال ۸۹ از چنگ قانون گریختند خود حکایت دیگری است اما به هر حال آنها پس از بی‌اعتبار شدن شرکت‌های هرمی هم از پای ننشستند و همچنان به گسترش «زیرشاخه‌»های خود ادامه دادند؛ اما این‌بار به جای افراد عادی سراغ افراد بانفوذ یا مدیران اجرایی و بانکی رفتند. این دو با تشکیل مافیایی خانوادگی و کمک‌گرفتن از سایر اعضای خانواده مثل پدر و مادر و خواهر و برادرشان بالغ بر ۲۴۰ حساب بانکی را در اختیار داشتند و توسط آنان موفق به پولشویی کلان سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی شدند!

        این زوج با ثبت چند شرکت تو در تو به نام خود یا بستگان درجه‌یکشان و ضمن تبانی با شبکه‌ای از مدیران بانکی فاسد، به ثبت سفارش صوری واردات خودرو دست زدند و پس از دریافت ارز از بانک پارسیان و بانک سرمایه واضح است که به جای واردات، آن را در بازار آزاد فروختند.

        اما از میان جرائم پرشمار این زوج آنچه بسیار پرسروصداتر بود و باعث شد پرونده‌ی آنها به عنوان «پرونده‌ی تخلفات سایپا» هم مشهور شود، تبانی این دو با زیرشاخه‌های دانه‌درشتی در شرکت خودروسازی سایپا بود؛ تبانی با مدیرعامل، معاون بازاریابی و فروش و همچنین مدیر اداره‌ی برنامه‌ریزی فروش سایپا. نتیجه‌ی این همکاری موفق پیش‌خرید شش هزار و ۷۰۰ دستگاه خودرو تنها با ۳۰ میلیارد تومان بود!





        قضیه از این قرار بود که وحید و نجوا یک روز تصمیم می‌گیرند ثروت خود را در یک فعالیت اقتصادی مولد سرمایه‌گذاری کنند. به این ترتیب از طریق یکی از نمایندگی‌های شرکت سایپا قرارداد «مشارکت در ساخت» محصولات سایپا را منعقد می‌کنند و شرکت نیز با میانگین پیش‌پرداخت کمتر از پنج میلیون تومان خودروها را تحویل این زوج خوشبخت می‌دهد.

        اگر قبلاً برای شما هم این سؤال پیش آمده بود که چطور خودروی صفر در نمایندگی‌های شرکت‌های خودروساز وجود دارد اما در «بازار» نیست، چطور نمایندگی‌های بزرگ صدها دستگاه خودرو را در چند ساعت می‌خرند اما مصرف‌کننده باید پس از پرداخت پول ماه‌ها منتظر دریافت خودرو بماند، چطور قیمت مصوب کارخانه با قیمت نمایندگی همان کارخانه میلیون‌ها تومان تفاوت دارد یا چطور است که در روز پیش‌فروش خودرو، ظرف چند دقیقه موجودی تمام و سایت بسته می‌شود، پاسخ این پرسش‌ها را باید از کسانی مثل آقای جمالی مدیرعامل قبلی سایپا و آقای بهزادی و همسر محکومه‌شان بگیرید.

        فهرست ابتکارات و خلاقیت‌های اقتصادی این زوج جوان بقدری بلند بالاست که مرور آن توسط نماینده‌ی دادستان تمام وقت اولین جلسه‌ی محاکمه را به خود اختصاص داد.

        مشارکت در اخلال کلان در نظام پولی و ارزی منجر به قاچاق ارز از کشور از طریق ثبت سفارشات صوری و غیرواقعی و انجام عملیات حوالجات ارزی و امور صرافی بدون اخذ مجوز، مشارکت در اخلال کلان در نظام توزیعی نیازمندی‌های عمومی از طریق پیش‌خرید ۶۷۰۰ خودرو، مشارکت در اخلال کلان در نظام اقتصادی از طریق مشارکت در عضوگیری و فعالیت مدیریتی در شرکت هرمی پالینور به میزان ۲۶۳ میلیارد ریال، جعل سند رسمی و استفاده از سند مجعول، مشارکت در انجام عملیات پولشویی سازمان‌یافته به میزان ۳۲ هزار میلیارد ریال معادل ۳۲۰۰ میلیارد تومان با بهره‌گیری از حساب ۲۴۰ شخص حقیقی و حقوقی و کشف ۲۴ هزار و ۷۰۰ سکه تمام‌بهار و یکصد کیلوگرم طلا از منزل این زوج، اتهاماتی بود که در دادگاه به آنان تفهیم شد. این یعنی هزاران میلیارد تومان گردش مالی غیرقانونی بدون پرداخت یک ریال مالیات!

        سخنگوی قوه‌ی قضائیه در نشست خبری دیروز خود احکام ۳۴ مجرم دخیل در این پرونده‌ی چندجانبه (ارز، سکه و خودرو) را اعلام کرد. دادگاه ویژه‌ی مبارزه با جرائم اقتصادی، وحید و نجوا را که حلقه‌ی اتصال تمام این فسادها و فاسدان بودند به اعدام و ضبط کلیه اموال و وجوهی که از طریق خلاف قانون به دست آورده بودند، محکوم کرد. مدیرعامل سابق سایپا حکم هفت سال زندان گرفت و دو «نماینده‌ی مردم» در مجلس فعلی هم بخاطر همکاری در تخلفات سایپا هرکدام حکم پنج سال و یک ماه حبس گرفتند.

        هرچند این احکام قابل تجدید نظرخواهی است اما بفرض تأیید حکم و اعدام جوانک شیادی که اصرار عجیبی برای «سلطان خودرو» نامیدن او هست، باید دید بازار خودرو به آرامش می‌رسد؟ آیا اختلاف قیمت کارخانه و بازار از بین خواهد رفت؟ آیا ثبت نام برای خرید خودرو - که امروز از هر زمان دیگری پیچیده‌تر شده - برای آدم‌های معمولی آسان و بی‌دردسر خواهد شد؟

        برای دانستن پاسخ لازم نیست ذهن خود را وارد مسائل پیچیده‌ی اقتصادی کنید. فقط کافی است بدانید در سال گذشته بیش از ۸۵۵ هزار خودرو در کشور تولید شد که این زوج تنها کمتر از هشت‌دهم درصد از آن را دلالی کردند.

        این زوج دهه‌شصتی با پرداخت چند سکه‌ی طلا به چند مدیر و معاون در سیستم بانکی توانستند میلیون‌ها دلار ارز دریافت کنند و با پرداخت مبالغی به مدیران اجرایی و نمایندگان مجلس، دم آنان را هم دیدند. آدم‌های رشوه‌بگیر و رشوه‌بده همیشه در سیستم اداری و اقتصادی بوده‌اند و ظاهراً خواهند بود.

        چند وقت پیش بود که وحید مظلومین با لقب «سلطان سکه» به اعدام محکوم شد؛ قیمت سکه از آن تاریخ حدود ۳۶ درصد (دو میلیون و ۷۵۰ هزار تومان) گران‌تر شده است.

        وحید بهزادی و نجوا لاشیدایی چه اعدام شوند و چه زنده بمانند، دور آنان در این بازی به آخر رسیده؛ اما این پرسش اساسی همواره برجاست که چنین فردی چگونه می‌شود «سلطان»؟!


        نظر

        • eps
          ستاره دار(2)
          • Feb 2019
          • 435

          #4384
          پاسخ : اخبار گروه خودرو

          پیش‌ثبت‌نام خودرو تا ۱۴ خرداد ادامه دارد




          بر اساس دستور سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) علاوه بر اینکه پیش ثبت‌نام خرید خودرو در طرح ویژه فروش عید سعید فطر تا ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ ادامه دارد، خودروسازان حق دریافت هیچگونه وجهی را جهت حضور در قرعه‌کشی از متقاضیان نخواهند داشت.

          به گزارش ایسنا به نقل از شاتا، بر اساس تغییر در برنامه زمان‌بندی فروش ۲۵ هزار دستگاه خودرو، بعد از اتمام مهلت ثبت‌نام و بر اساس ضوابط تعیین شده از سوی کمیته خودرو، قرعه‌کشی با نظارت دستگاههای امنیتی و نظارتی و در حضور نمایندگان رسانه‌های جمعی، صورت پذیرفته و صرفا حائزین شرایط مطابق با قرعه‌کشی انجام شده، ملزم به پرداخت وجه خودرو خواهند بود.

          لذا در هیچ یک از مراحل ثبت‌نام، متقاضیان خرید خودرو ملزم به پرداخت وجه نخواهند بود و واریز ۱۰۰ درصد وجه خودرو تنها از سوی افرادی صورت خواهد گرفت که بر اساس قرعه‌کشی انجام شده، حائز شرایط تشخیص داده شوند.

          یادآور می‌شود که شرط نداشتن پلاک فعال و خرید خودرو ظرف ۳۶ ماه گذشته، از جمله شروط اصلی ده‌گانه تعیین شده از سوی کمیته خودرو جهت شرکت در قرعه‌کشی مذکور است.


          نظر

          • eps
            ستاره دار(2)
            • Feb 2019
            • 435

            #4385
            پاسخ : اخبار گروه خودرو

            نگرانی از تکرار«ارج» برای سایپا و ایران خودرو


            > رانت سود خودرو در 2 سال گذشته به جیب یک میلیون و 600 هزار خریدار رفته است نه خودروسازان!

            > زیان قابل پیش‌بینی ۳۰ هزار میلیاردتومانی خودروسازان امسال از چه محلی جبران خواهد شد!؟

            آفتاب یزد – گروه اقتصادی: صنعت خودروسازی ایران به ویژه در حوزه 2 خودروساز بزرگ و دولتی کشور عمدتا زیان‌ده بوده‌اند و جز چند خودروساز خصوصی معدود مانند بهمن و کرمان خودرو، حتی شرکت‌های خصوصی هم سودشان ناچیز بوده است.

            امیرحسین کاکایی، کارشناس صنعت خودرو در گفت‌وگو با روزنامه "آفتاب یزد" در خصوص دلایل تفاوت رضایت کشورهای خارجی به سود 7 تا 8 درصدی خودرو و اتکای آنها به سود لیزینگ در قیاس با ایران که رقم سود خودروسازان از فروش خودرو بسیار بالاست، می‌گوید: این مسئله را باید از ابعاد واقع بینانه و متفاوت زمانی و مکانی تولید و فروش خودرو در ایران با کشورهای دیگر قضاوت کرد. چرا که 2خودروساز بزرگ ما در 2 سال گذشته 40هزار میلیارد تومان زیان هم به جا گذاشتند و رانت سودهای حاصل شده نیز فقط عاید یک میلیون و 600 هزار خریدار آن شد.

            وی با بیان اینکه در شرایط ابرتورمی ایران که به جز یک سال تورم آن دورقمی بوده است امکان تولید با صرفه و با ثبات اقتصادی برای بنگاههای تولیدی فراهم نیست و مقایسه سود 7 درصدی خودروسازهای اروپایی در کشورهایی که نرخ تورم یک درصد و بهره بانکی آنها 25 صدم درصد است قیاسی مع الفارق است.

            کاکایی در تشریح این دلیل خود به این نکته اشاره کرد که وقتی تورم 22 درصد باشد سود 20 درصد به معنای 2 درصد زیان است و نه سود اظهار می‌کند: اگرچه دولت در قبال حل اساسی و ساختاری مسئله خودرو در ایران و لزوم تحولات مثبت در آن به گونه‌ای که سود واقعی عاید خود تولید‌کننده شده و آنها نیز روی کیفیت خودرو و ارتقای سطح کمی و کیفی آن به میزانی که تقاضای داخلی را جوابگو بوده و حتی بازار خارجی به دست‌آورد می‌گوید: دلیل سود خودروسازها در بورس نیز عواملی دیگر است که همچون بسیاری واحدهای دیگر دلایلی غیراقتصادی و سود عاید از منطق اقتصادی و رشد تولید و صادرات داشته است.

            این کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه خودروسازیهای ایران سرمایه‌گذاری جدی روی خطوط تولید جدید نداشته‌اند و خطوط کنونی عمدتا دست دوم است و تولید با آنها صرفه اقتصادی ندارد اظهار می‌دارد: شوربختانه وکلای مجلس با اتخاذ مواضع احساسی و شعاری به جای کمک به حل اساسی سیاستهای تولید و بازار خودرو در ایران، کمکی در تحول کمی و کیفی خودرو در ایران نداشته و ندارند.

            وی با بیان اینکه اجرای طرح پیش فروش ۲۵هزار خودرو توسط 2 شرکت بزرگ خودروسازکشور با برگزاری مراسم قرعه کشی اقدامی عاقلانه در هیچ اقتصادی در جهان نبوده و نیست می‌گوید: سرمایه‌گذاری تنها شرط افزایش تولید خودرو است و سرمایه‌گذاری در فناوری‌های جدید هم نیازمند اختصاص بودجه است و به دلیل زیان‌دهی صنعت خودرو نیز در عمل این اقدام رخ نمی‌دهد.

            وی با بیان اینکه روش فروش بصورت قرعه‌کشی مدتی متقاضیان بازار خودرو را تا پایان امسال سرگرم خواهد کرد، می‌افزاید: متاسفانه سیاستگذاران با این استدلال که بنا داریم بازار خودرو را کنترل کنیم و خودرو به متقاضیان واقعی عرضه شود، عملا بازار گسترده‌ای را ایجاد کردند که به شدت برای سرمایه‌گذاری تحریک شده و حالا حالا تشنه خواهد بود.

            عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران اجرای سیاست جدید دولت برای فروش خودروسازان را به لحاظ مدیریت بازار و همچنین تولید اقدام اشتباهی می‌داند و می‌گوید: تا پیش از این تولید با سیاست‌های قیمت‌گذاری با مشکل روبرو بود، اما امروز با سیاست جدید فروش نیز بازار تقاضا نیز به شدت تحریک شده است؛ البته پیش از این نیز بازار خودرو به جهت قیمت‌های دستوری و ایجاد اختلاف قیمت زیاد در بازار، پالس مثبتی را برای خریداران و سرمایه‌گذاران برای کسب سود از این بازار مخابره کرده بود، اما اجرای قرعه‌کشی رسما بازار تقاضا را تحریک کرد و موجب شد هر شخصی که نیازی برای خرید نداشت نیز با شرایط جدید فروش برای محک شانسش وارد این بازی شود.

            کاکایی معتقد است با ادامه این جریان بازار خودرو و تقاضا تا پایان سال از این هم بدتر خواهد شد، زیرا مردم به تدریج متوجه می‌شوند که چه قرعه‌کشی بزرگی است و شانس‌شان را برای بدست‌آوردن دهها میلیون تومان سود بادآورده و ظرف یک شب بصورت مجانی امتحان خواهند کرد!

            وی با ابراز تاسف از اینکه سیاستگذاران با منطق غیراقتصادی می‌خواهند اقتصاد خودرو را درست کنند، می‌گوید: هر دو طرف ذی‌نفع هم ناراضی‌تر از قبل می‌شوند، به طوری که در این جریان خودروساز هر روز زیان بیشتری را متحمل می‌شود و متقاضیان این بازار نیز در سوی دیگر برای خرید خودرویی ثبت نام می‌کنند که عملا شانس آنها نسبت به گذشته بسیار کمتر است.

            این کارشناس صنعت خودرو با ابراز تاسف از رونق بازی با پول به جای تولید و فعالیت مولد و تبعات سوء این جریان بر اقتصاد کلان در کشور اظهار می‌دارد: در ۲ سال گذشته تفکرات اصلی حاکم بر سیاست‌گذاری در صنعت خودرو، عملا تفکرات متمرکز بر بازار به جای تولید بود که نتیجه آن کاملا نابود‌کننده این صنعت بوده است حتی با تغییر وزیر صمت نیز همچنان این سیاستها ادامه دارد.

            کاکایی با اشاره به آغاز این جریان از اوایل سال ۹۷ تصریح کرد: البته به هر نحو اعلام شد که با این روش اقتصاد صنعت خودرو نابود خواهد شد، متاسفانه کسی توجهی نکرد و امروز هم مشخص نیست که چرخ تولید در این صنعت چگونه می‌چرخد چون با ۴۰ هزار میلیاردتومانی که در 2 سال گذشته زیان کردند و ۳۰ هزار میلیاردتومانی که امسال با قیمت‌گذاری فعلی تحمیل خواهد شد این سوال مطرح می‌شود که محل این زیانها از کجا قرار است جبران شود.

            وی با تاکید بر اینکه تا زمانی که قیمت‌گذاری خودرو به این شکل ادامه یابد تولید هر خودرو زیان‌ده خواهد بود، ابزار امیدواری کرد که سرپرست وزارت صمت و رئیس جمهوری با کمک مجلس جدید در شیوه قیمت‌گذاری خودرو بازنگری اساسی نمایند؛ زیرا این روش قیمت‌گذاری کنونی مسیر درستی نیست که به خودروسازان تحمیل شده و آنها هم عدم سود را در کمیت و کیفیت تولید بروز خواهند داد.

            وی با اشاره به زیان ۴۰ هزار میلیارد تومان خودروسازان در 2 سال گذشته می‌گوید: به زبان دیگر در 2 سال گذشته بالای ۴۰ هزار میلیارد تومان رانت به حداکثر یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر خریدار خودرو داده شده است در حالی که این عدد بیش از یارانه نقدی کشور است و در واقع با این اقدام یارانه نقدی ۵۸ میلیون نفر بین فقط یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر که نقدینگی ثبت نام در خرید خودرو را داشته‌اند تقسیم شده که این مسیر ناعادلانه و اشتباه است.

            این کارشناس صنعت خودرو در عین حال تلاش خودروسازان را در فروش و قیمت‌ها را چارچوب سیاست‌گذاری‌ها و اجرای تصمیمات و سیاستهای دولت دانست و گفت: نگرانی امروز از وضعیت این صنعت در سال جاری است که زیان قابل پیش‌بینی ۳۰ هزار میلیاردتومانی امسال از چه محلی جبران خواهد شد؛ چرا که قطعا تمام خسارت ناشی از زیان خودروسازان را دولت نمی‌پردازد بلکه مردم و سهامداران این شرکتها هستند که درصدی از این زیان از جیب آنها پرداخت می‌شود.
            کاکایی نابودی و خسارت هزاران میلیاردی به صنعت خودرو در مقابل کسب رضایت یک میلیون نفر را نگران‌کننده عنوان می‌کند و می‌گوید: از این ترس دارم که اگر کار یکی از این خودروسازان به ورطه ورشکستگی برسند، این اتفاق بخش زیادی از صنایع مختلف کشور را نیز متاثر کرده و نابود خواهد کرد.

            وی با مثال از شرکت "ارج" به عنوان یک برند ملی در تولید لوازم خانگی که به دلیل تحمیل هزینه تمام شده بالا و ابرتورم رایج در ایران نتوانست روی پا بایستد می‌گوید: به دلیل عدم درک درست از منطق سود اقتصادی یک بنگاه تولیدی و همچنین فشار مضاعف روشهای پوپولیستی عرضه بدون سود و حتی با زیان یک کالا جهت کنترل نارضایتی‌ها برندی مانند ارج از چرخه تولید کالاهای ایران خارج شد.

            کاکایی در ادامه در خصوص دلیل عدم استفاده خودروسازان ایرانی از روش لیزینگ به مانند کشورهای خارجی نیز می‌گوید: متاسفانه به دلیل تعلق قوانین تجارت ایران به 50 سال گذشته و به روز نشدن آن مطابق با زمان پتانسیل‌های کلاهبرداری لیزینگی در ایران با وجود اینکه چند لیزینگ هم خوب کار می‌کردند زیاد بود؛ اما به دلیل همان فضای ابرتورمی در اقتصاد ایران امکان ایجاد یک چرخه توسعه با ثبات و دارای برنامه برای سرمایه‌گذاران فراهم نبوده است.

            آخرین ویرایش توسط eps؛ 2020/06/16, 17:48.

            نظر

            • سرمایه گذار
              عضو فعال
              • Jun 2013
              • 1925

              #4386
              پاسخ : اخبار گروه خودرو

              گروه خودرو با اخبار فروش دارایی ها بخصوص خساپا و خودرو می توانند در روزها و هفته های بعد لیدر بازار باشند
              آخرین ویرایش توسط سرمایه گذار؛ 2020/06/16, 20:33. دلیل: اشتباه
              آنقدر که خرید به موقع مهم است، خرید ارزان مهم نیست.

              نظر

              • eps
                ستاره دار(2)
                • Feb 2019
                • 435

                #4387
                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                افزایش نرخ دلار چقدر بر قیمت خودرو اثر گذاشت؟

                رشد۵۰ تا ۵۰۰ میلیونی قیمت خودروهای خارجی




                گروه اقتصادی: با فروکش کردن تب کنترل بازار خودرو سیر صعودی قیمت‌ها همچنان ادامه دارد و در این میان رشد نرخ ارز نیز بر بازار تاثیرگذار بوده است.




                در این وضعیت قیمت‌گذاری خودروها به صورت سلیقه‌ای انجام می‌شود و علی‌رغم نبود خریدار در بازار، فروشندگان هر روز قیمت جدیدی را اعلام می‌کنند.این اتفاقات باعث شده تا قیمت هر دستگاه پراید در بازار با رشد ۶ میلیون تومانی نسبت به هفته گذشته به ۷۶ میلیون تومان برسد. همچنین قیمت تیبا هاچ بک نیز ۶ میلیون تومان افزایش یافته و امروز در بازار ۹۵ میلیون تومان عرضه می‌شود. در عین حال قیمت ساینا در بازار به ۹۵.۵ میلیون تومان رسیده و هر دستگاه کوئیک دنده‌ای نیز با قیمت ۱۰۲ میلیون تومان عرضه می‌شود.در مورد پژو ۴۰۵ نیز باید به رشد ۱۰ میلیون تومانی قیمت این خودرو در بازار نسبت به هفته پیش اشاره کنیم به طوری که هم‌اکنون با قیمت ۱۲۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد. قیمت سمند ال ایکس نیز با افزایش ۲ میلیون تومانی در بازار به ۱۲۵ میلیون تومان رسیده و پژو ۲۰۷ دنده اتوماتیک نیز با قیمت ۲۶۵ میلیون تومان رسیده و پژو پارس نیز با افزایش قیمت ۱۶ میلیون تومانی نسبت به هفته پیش، با قیمت ۱۵۳ میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود. قیمت پژو پارس با موتور TU۵ نیز به ۱۷۶ میلیون تومان رسیده است.

                رشد ۵۰ تا ۵۰۰ میلیونی قیمت خودروهای خارجی
                افزایش قیمت بازار در مورد خودروهای مونتاژی نیز اتفاق افتاده است که می‌توان به رشد قیمت ۲۵ میلیون تومانی جک S۵ و عرضه آن با قیمت ۴۴۵ میلیون تومان اشاره کرد. قیمت النترا ۲۰۱۸ صفر نیز در بازار با رشد ۲۲ میلیون تومانی نسبت به هفته پیش، به ۷۶۰ میلیون تومان رسیده است. با توجه به کمبود خودروهای خارجی صفر در بازار، رشد قیمت ارز باعث بالارفتن قیمت خودروهای خارجی دست دوم نیز شده است.سعید موتمنی رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو در این مورد گفت: رشد نرخ ارز باعث بالارفتن قیمت خودروهای خارجی در بازار شده به طوری که قیمت خودروهای زیر یک میلیارد تومان حدود ۵۰ میلیون تومان افزایش داشته و خودروهای با قیمت یک تا ۲ میلیارد تومان بین ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان بالا رفته است.وی ادامه داد: خودروهای با قیمت ۲ تا ۳ میلیارد تومان بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان، خودروهای با قیمت ۳ تا ۴ میلیارد تومان حدود ۴۰۰ میلیون تومان و خودروهای با قیمت ۴ میلیارد تومان حدود ۵۰۰ میلیون تومان افزایش قیمت داشته اند.

                بازار خودرو، نرخ پایه ندارد
                امید مرادبیگی یکی از فعالان بازار خودرو نیز در مورد آشفتگی بازار خودرو گفت: بازار خودرو نیز مانند بقیه بازارها از رشد قیمت ارز متاثر شده و علاوه بر افزایش قیمت خودروهای خارجی، شاهد رشد قیمت داخلی‌ها هم هستیم.وی تصریح کرد: با توجه به اینکه هیچ پایه قیمتی برای خودروها وجود ندارد، هرکسی به دلخواه خود قیمت را تعیین می‌کند و وقتی می‌بینند نرخ ارز رو به بالا است، قیمت خودرو را بالا می‌برند.به گفته وی، وقتی قیمت‌ها در بازار نوسان‌دار، فروشندگان آرامش ندارند و مصرف‌کننده نیز برای خرید خودرو سردرگم خواهد بود.در هر حال، کنترل بازار خودرو یکی از موضوعات مورد انتقاد مردم و مسئولان طی سال‌های اخیر بوده و مدیران وزارت صنعت برنامه‌های مختلفی برای رفع آن ارائه داده‌اند اما دلالان این بازار همچنان به کار خود ادامه می‌دهند و لاتاری قرعه‌کشی فروش خودرو نیز نتوانست تاثیری در کنترل بازار داشته باشد.

                نظر

                • eps
                  ستاره دار(2)
                  • Feb 2019
                  • 435

                  #4388
                  پاسخ : اخبار گروه خودرو

                  تکلیف تعطیلی خودروسازان مشخص شد/قطعه سازان هم به تعطیلات تابستانی می روند

                  در جلسه امروز کمیته خودرو، تکلیف تعطیلات تابستانی خودروسازان مشخص شد.


                  به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در پی نامه نگاری انجمن قطعه‌سازان با ایران خودرو و سایپا برای ایجاد هماهنگی این دو خودروساز با قطعه سازان درمورد زمان تعطیلات تابستانی، این موضوع دقایقی قبل در جلسه کمیته خودرو بررسی و تعیین تکلیف شد.

                  بر این اساس مقرر شد تعطیلی ایران خودرو و سایپا در زمان های قبلی اعلام شده، صورت گیرد و در عین حال تعطیلی شرکت های قطعه ساز همزمان با روزهای تعطیل ایران خودرو باشد.

                  به این صورت که تاریخ تعطیلات تابستانی ایران خودرو و شرکت های قطعه ساز از 23 مرداد لغایت 1 شهریورماه خواهد بود و کارکنان سایپا نیز از 9 مرداد لغایت 18 مردادماه به تعطیلات تابستانی خواهند رفت

                  .
                  در نتیجه مقرر شد قطعه سازان در مدت زمان تعطیلی سایپا به تولید خود ادامه دهند و سایپایی ها در زمان تعطیلی قطعه سازان، قطعات مورد نیاز خود را از محل قطعات دریافتی در تاریخ غیر تعطیل قطعه سازان تامین خواهند کرد.

                  انجمن قطعه سازان چند روز پیش در نامه ای به خودروسازان اعلام کرده بود که اعمال تاریخ های متفاوت برای تعطیلات تابستانی توسط خودروسازان موجب سردرگمی و بی نظمی در تولید قطعه سازان خواهد شد و در عمل، فرصت تامین مواد اولیه کسری و همچنین تعمیرات پیشگیرانه قطعه سازان را از بین خواهد برد.

                  نظر

                  • naderi1
                    ستاره‌دار(26)
                    • Sep 2020
                    • 792

                    #4389
                    پاسخ : اخبار گروه خودرو

                    دلایل مخالفت رئیس شورای رقابت با عرضه خودرو در بورس کالا اعلام شد

                    رئیس شورای رقابت با اشاره به علت قیمت گذاری هر سه ماه یکبار محصولات خودرو ، دلایل مخالفت با عرضه خودرو در بورس کالا را اعلام کرد.

                    به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رضا شیوا در رابطه با آشفتگی بازار خودرو و اینکه ورود شورای رقابت به قیمت گذاری خودرو نیز نتوانسته از التهابات بازار بکاهد به ایسنا اعلام کرد: وظیفه شورای رقابت این است که با ورود به بازار انحصاری بتواند به نوعی در قیمت گذاری مداخله کرده تا کالا با قیمت منصفانه و عادلانه به دست مصرف کننده واقعی برسد.

                    این در حالی است که با توجه به ممنوعیت واردات ، بازار خودرو کاملا انحصاری بوده و شورای رقابت باید برای قیمت گذاری منصفانه ورود کند تا هم تولید کننده قادر به ادامه تولید شود و هم مصرف کننده زیان نبیند.

                    در حال حاضر به دلایل مختلفی ، تقاضای کاذب در بازار وجود داشته و قیمت ها کذایی تعیین می شود و برخی موارد بین قیمت خودرو ساز و حاشیه بازار تا ۱۰۰ درصد اختلاف وجود دارد که به هیج عنوان قیمت های حاشیه بازار عادلانه نیست .

                    علت قیمت گذاری هر سه ماه خودرو و احتمال بعید کاهش تورم

                    علت کاهش قیمت گذاری محصولات از یکسال به سه ماهه این بود که با توجه به وضعیت ناپایدار اقتصادی و بی ثباتی ارز و تورم رو به افزایش و سهم ۳۰ تا ۴۰ درصد برخی خودروها به ارز ، ضروری بود تا اقدامی برای جلوگیری از زیان شرکت های خودرو ساز شود.

                    خودروسازان درخواست افزایش قیمت ماهانه داشتند اما با رای شورای رقابت ، قرار شد حداقل هر سه ماه یکبار ، افزایش قیمت اعمال شود. چون با توجه به تورم، هر چه این تغییر قیمت با فاصله و مثلا ۶ و ۹ ماهه یا یکساله رخ دهد موجب افزایش زیان انباشته خودرو سازان و نارضایتی بیشتر خواهد شد. بنابراین چاره ای نبود. از این رو با تعیین حداقل سود ، هر سه ماه یکبار طبق تورم بخشی بانک مرکزی برای افزایش قیمت اقدام می شود . با این حال می توان مطمئن بود این روند بلندمدت نیست.

                    قیمت خودرو به شرط افت تورم و نرخ نهاده های تولید ، کاهش می یابد اما بعید است در ایران روند تورم نزولی شود. در این میان افزایش قیمت خودرو در بازار ربطی به قیمت گذاری خودروسازان ندارد و باور برخی در اینکه افزایش چند برابری قیمت خودروها به سود دولت است ، اساسا غلط است . دولت هیچ دولت تلاش نمی کند وارد بازار سیاه شده و از آن نفع ببرد. حتی افزایش قیمت محصولات در بازار به سود خودروسازان هم نیست .

                    آمار تولید توزیع و خودرو مشخص است و خودروسازان کاری به حاشیه بازار ندارند و فقط می توانند محصولات را در قرعه کشی فروخته و به هیچ وجه راه دیگری برای توزیع ندارند. اگر کسی روش دیگری به جز قرعی کشی برای فروش می شناسد به مراجع نظارتی اطلاع دهد !!!

                    هر چند از واقعی بودن همه متقاضیان حضور در قرعه کشی ، اطمینانی نیست و شاید هم دلالان هم اقدام به ثبت نام کنند اما با شرایط سخت تعیین شده و شانس کم قرعه کشی ، امکان اجیر شدن چند نفر توسط یک فرد پولدار و دلال بسیار کم است.

                    مخالفت با عرضه خودرو در بورس کالا

                    طرح عرضه و قیمت گذاری خودرو در بورس کالا ، ابهامات و بحث‌های زیادی دارد و شورای رقابت به دلایلی از ابتدا مخالف بوده و است. چون محلی برای عرضه کالاهای غیر انحصاری است که مشمول خودرو نمی شود . از سویی دیگر کشف قیمت خودرو در بورس با توجه به عرضه محدود به قیمت حاشیه بازار نزدیک می‌شود. در این حالت به هیچ عنوان به نفع مصرف‌کننده واقعی نیست .

                    علاوه بر این کشف قیمت خودرو در بورس کالا با نتیجه فرمول قیمت گذاری شورای رقابت متفاوت خواهد بود. در این حالت اولا نباید خودرو به مصرف کننده واقعی هم قیمت حاشیه بازار عرضه شود و دوما" تکلیف مابه تفاوت قیمت شورای رقابت و کشف قیمت بورس مشخص نخواهد بود و شورای رقابت مجوزی برای تعیین تکلیف این اختلاف قیمت ندارد و قانون گذار باید تصمیم بگیرد.

                    به هر صورت اگر قانونگذار در این رابطه تصمیم‌گیری کند و تکلیف مشخص شود شورای رقابت نیز تابع خواهد بود.
                    اگر جرات زدن حرف حق را نداری لااقل برای کسانی که حرف ناحق می زنند دست نزن

                    نظر

                    • Aiming
                      ستاره دار(18)
                      • Jul 2012
                      • 2641

                      #4390
                      پاسخ : اخبار گروه خودرو

                      جزئیات جدید طرح عرضه خودرو در بورس


                      روح‌الله ایزدخواه، مسوول کارگروه خودروی کمیسیون صنایع مجلس:

                      خریداران خودرو در بورس حق فروش خودرو را تا دوسال بعد نخواهند داشت و خریداران خودرو تا بازه زمانی دو ساله ملزم به پرداخت مالیات سنگینی خواهند شد. همه خودروهای سبک صفر کیلومتر داخلی و برخی خودروهای خارجی هم مشمول این طرح می‌شوند.

                      هرکس در سال تنها یک خودرو از یک مدل می‌تواند از بورس خریداری کند، در بورس کالا خودرو با قیمت تمام شده و واقعی معامله می‌شود و قیمت پایه را سازمان حمایت از مصرف کننده مشخص می‌کند./ایرنا
                      وارن بافت :برای بدست آوردن بازدهی های فوق العاده نیازی نیست کارهای فوق العاده انجام بدیم.

                      نظر

                      • وحید 20
                        ستاره‌دار(98)
                        • Mar 2011
                        • 29911

                        #4391
                        پاسخ : اخبار گروه خودرو

                        جزئیات همکاری ایران و چین در صنعت خودرو

                        توجه به جزییات همکاری ها برای توسعه، شراکتها و ادغام های صنعت خودرو در برنامه همکاری ۲۵ساله ایران_چین حائز اهمیت است.

                        صنعت خودروی هرکشوری به دلیل ارزش و جایگاه ویژه آن در شبکه تولید صنعتی و خدمات پس از فروش، یکی از شاخص­های توسعه یافتگی محسوب می­شود. این صنعت به لحاظ ارتباط گسترده با زنجیرهایی از صنایع قبل و بعد خود، صنعتی کلیدی محسوب شده و دارای پتانسیل بالایی در اشتغالزایی و نقشی مؤثر در رشد و توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و... ایفا می‌کند.
                        صنعت خودرو به دلیل ارتباط با بیش از۶۰ صنعت دیگر به لکوموتیو صنایع معروف میباشد. در ساخت خودرو، مجموعهای از تکنولوژی رشته های مختلف صنعتی (فلزی، پالستیک، شیمیایی، پارچه، عایق، شیشه، الکترومکانیک، برق، متالوژی و...)، طراحی، مدیریت و اقتصاد به کار رفته است و به همین دلیل این صنعت را به عنوان یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی به حساب می‌آورند. صنعت خودروی ایران شاهد فراز و نشیب‌های فراوانی بوده است، اما در مجموع، امروزه به عنوان بخش مهمی از کل صنعت و اقتصاد ملی کشور محسوب میشود، به نحوی که جامعه از آن انتظارات فراوانی دارد. صنعت خودرو به خاطر آنچه برآن گذشته و میگذرد به شدت با اتفاقات مهم اجتماعی و سیاسی همچون انقلاب،جنگ تحمیلی و برنامه های توسعه ای چه در مسائل عمرانی و اقتصادی چه در روابط خارجی و یا دررابطه با وضع تحریم های ناعادلانه عجین شده است.
                        حتی پس از تحریم­های آمریکا، کشورهای دیگر ارتباط صنعتی با ایران را کاهش دادند و به دنبال آن خودروهای چینی نیز از بازار کشور خارج شدند. حال پس از مدت‌ها برخی اخبار حاکی از آن است که قرار است چین شریک تجاری ایران درصنعت خودرو شده و این موضوع می­تواند باعث سروسامان دادن به بازار آشفته ایران شود.

                        لازمه رقابتی شدن اقتصاد ایران، با مواردی همچون، ایجاد فرهنگ تعامل بین المللی، مشارکت­ راهبردی و اتحاد با کشورها و بازارها، مشارکت درتولید جهانی، بازکردن بخش مالی به صورت تدریجی و مرحله ای و جذب سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی تحقق میابد. اهم‌ روش‌های اجرایی توسعه شرکت‌های خودروسازی و راه پیشگیری برای بقاء، پیروی از استراتژی‌هایی نظیر سرمایه‌گذاری مشترک با سازندگان جهانی، پلتفرم مشترک، خرید و یا ادغام، یافتن شرکای راهبردی و سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی با پشتیبانی مدیریتی و انتقال برخی عملیات به بازار مقصد، تولید، فروش و خدمات پس از فروش، و تحقیق و توسعه است.
                        در این متن ما به دنبال بررسی ابعاد تفاهم‌نامه ۲۵ ساله ایران و چین در حوزه صنعت خودرو و فرصت‌های موجود برای همکاری و البته خطرات این مسیر هستیم.چین بازیگر جدی عرصه اقتصاد جهان در قرن ۲۱ به شمار می‌رود، و در صنعت خودرو، این کشور به متنوع‌ترین بازار عرضه خودروهای جدید بشمار می‌آید. در این کشور زنجیره‌های سازندگان بسیار قوی در زمینه ساخت قطعات خودرو(OEM) و قطعات یدکی (OES) شکل گرفته است و علاوه بر زنجیره‌های سازندگان، زنجیره­های طراحی اجزای خودرو، زنجیره‌های تست و تایید خودرو نیز در چین توسعه زیادی یافته و با شرکت‌های بزرگ و مطرح جهانی همکاری می‌کند.
                        بازار چین به صورت تخصصی در زمینه خودروهای کیفی و ارزان قیمت در‌دنیا وارد عمل شده و میتوان این کشور را به عنوان بهترین مرجع خودروهای کیفی و ارزان قیمت برای سبد محصولات خودرویی ایران تشخیص داد. ایران و چین سال­هاست از روابط اقتصادی نزدیکی با یکدیگر برخوردارند و به‌ویژه در دوران تحریم، چینی‌ها یکی از منابع اصلی تامین مواد اولیه و قطعات مورد نیاز صنایع مختلف به‌خصوص خودروسازی بوده و هستند. در همین تحریم‌های فعلی، اگرچه چینی‌ها فعالیت خودروسازی خود را در ایران به حداقل رسانده‌اند. با این‌حال کماکان بخش اعظم مواد اولیه و قطعات موردنیاز قطعه­سازان و خودروسازان داخلی از سمت چین تامین می‌شود. حالا به‌نظر می‌رسد با توجه به سختی‌ها و دردسرهای زیادی که تحریم برای اقتصاد ایران و بخش صنعت و به‌طور خاص خودروسازی داشته، دولت ایران به‌دنبال همکاری مستمر و طولانی با چین بوده تا شاید ثباتی نسبی اما بلندمدت را در اقتصاد تجربه کند.
                        سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین نیز نشان می‌دهد دو طرف برای آینده، حساب ویژه­ای روی‌ هم باز کرده‌اند. اعم از اینکه ایران می‌خواهد از چینی‌ها جذب سرمایه کند و چین نیز به‌دنبال استفاده کم‌هزینه تر از منابع انرژی ایران و همچنین به‌دنبال حضور پررنگ‌تر در بازارهای کشورمان است و در این بین، «خودرو» گزینه‌ای جذاب برای آنها به شمار می‌رود.
                        تفاهم­نامه ۲۵ ساله ایران چین در حوزه صنعت خودرو حاوی موارد زیر است : همکاری بین شرکت‌های خودروساز دو کشور به منظور انتقال فناوری و تولید مشترک جهت عرضه در بازار دو کشور و کشورهای ثالث از طریق ایجاد چرخه­ های تولید
                        مشارکت شرکت‌های خودروییِ چینی با دو خودروساز ایرانی از قبیل اشتراک­گذاری دانش­های فنی در زمینه ایجاد پلتفرم­های مشترک و...
                        طراحی شهرک صنعتی تولیدخودرو و صنایع مرتبط با تمرکز بر استفاده از فناوری انرژی تجدیدپذیربایستی این همکاری دارای الزاماتی باشد تا همین قرارداد بلند مدت و استراتژیک در صنعت­ خودرو برای ما به یک معامله برد-برد ختم شود.

                        راهبردهایی جهت موفقیت آمیز بودن این تفاهم‌نامه: چین در سالیان اخیر به بازار خودروی ایران تنها به عنوان یک بازار مصرف نگاه کرده و زمینه انتقال‌دانش و فناوری را فراهم نیاورده است، بنابراین درگام اول باید جزئیات این قرارداد مشخص و همچنین آورده چینی‌ها برای صنعت خودرو اعلام شود، تا بتوانیم از این قرارداد به نفع خود استفاده کنیم و همچنین در مقابل آن چیزی که در اختیار چینی‌ها قرار میدهیم، باید هم‌وزنش چینی‌ها قدم‌های مناسبی را بردارند، تا این قرارداد برای هر دوطرف سود داشته باشد، نه اینکه تنها یکطرفه اجرایی شود.
                        با اشاره به بندهای این قراداد در زمینه پلتفرم­ها این نکته را مدنظر داشته باشیم که لازم است سرمایه‌گذاری بر روی یک پلتفرم مشترک تعریف شود که با این حساب میتوان محصولاتی با برندی مشترک تهیه و تولید کرد. در زمان حال برخی از شرکت‌های بخش خصوصی کشورمان ارتباط خوبی با خودروسازان چینی دارند و فعالیت خود را آغازکرده‌اند. به هرحال در دوره‌ای که شرکت‌های غربی هیچ کدام حاضر به همکاری با ایران نشدند، همکاری با چین می‌تواند کمک‌کننده باشد، اما یک نکته را نباید فراموش کرد و آن این است که مشکل ما با شرکت‌های غربی در خصوص چین دوباره تکرار نشود؛ ایران سالیان سال از قبل انقلاب با شرکت‌های غربی ازجمله با شرکت‌های فرانسوی کار کرده و آسیب‌هایی نیز از سمت آن‌ها دیده است.
                        مسئله نقل و انتقال پولی و بانکی باید مشخص شود، در برجام نیز مشاهده کردیم که اروپایی‌ها اعلام کردند که سازوکار مالی اینستکس را راه‌اندازی خواهند کرد، اما این مسئله در عمل اتفاق رخ‌نداد. حال با توجه به اینکه به نظر می‌رسد قرارداد بلند مدت بین ایران و چین منعقد خواهد شد و تحریم‌ها‌ی آمریکا ادامه خواهد یافت، باید مشخص شود که سازوکار نقل و انتقال پول چگونه خواهد بود؛ چراکه در حال حاضر چندین میلیارد دلار از منابع ما در چین بلوکه است، بنابراین تا زمانیکه این مسائل تعیین تکلیف نشود، نمی‌توان چندان به اجرای این قرارداد خوشبین بود.
                        نکته حائز اهمیت در این قرارداد، زمان اجرای پروژه است. در حال حاضر خودروسازی ایران تحریم است و چینی‌ها نیز بر موج آن سوار شده‌اند، بنابراین ممکن است شکل‌گیری همکاری جامع ایران و چین در حوزه خودرو، احتمالا به بعد از لغو تحریم‌ها موکول شود. این درحالی است که اگر ۲۵ سال استفاده از بازار خودرو ایران، چینی‌ها را تحریک کرده و سبب تغییر سیاست‌های تحریمی­شان شود، مشارکت بزرگ طرفین زودتر آغاز خواهد شد. البته این احتمال نیز هست که چینی‌ها تا زمان لغو تحریم صبر کرده و در این مدت، مقدمات حضور ۲۵ ساله شان در خودروسازی ایران را فراهم کنند.
                        صنعت خودروی ایران برای پیمودن مسیر سریع رقابتی شدن و اقتصادی تولید کردن، باید عرضه‌ مدل‌های جدیدی را مورد مطالعه قرار دهد، به ویژه آن که پتانسیل‌های بسیار بالایی در کشور هایی از جمله چین وجود دارد، که با برنامه‌ریزی درست باید از این توانمندی استفاده کامل کرد.
                        درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                        توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                        نظر

                        • جان اسنو.
                          ستاره دار (1)
                          • Jul 2020
                          • 1992

                          #4392
                          پاسخ : اخبار گروه خودرو

                          مهم؛ قیمت گذار خودرو مشخص شد


                          ? مدیر کل صنایع حمل و نقل وزارت صمت اظهار داشت: درخواست شد که طبق ضوابط تعیین قیمت سازمان حمایت، هیات مدیره‌ی شرکت‌ها قیمت پایه را تعیین کند ولی سازمان حمایت نظارت کند که این ضوابط رعایت شود، طوری باشد که حداقل خودروساز ضرر نکند.


                          ?معمار‌باشی افزود: اگر قرار باشد در این طرح هم شورای رقابت قیمت دهد، الان هم‌که شورای رقابت قیمت می‌دهد که با این قیمت ایران خودرو 40-50 میلیون تومان و سایپا 40 میلیون تومان روی هر خودرو ضرر می‌کنند. بنابراین مشکلی از خودروساز حل نخواهد کرد. مصرف کننده هم در این وضعیت با قیمت بالاتری خودرو را می‌خرد و به نفع او هم نیست.


                          ? لذا ما طرحی را مطرح کرده‌ایم که نه به نفع مصرف‌کننده و نه به نفع تولیدکننده است. فقط ما به التفاوت قیمت به جای جیب دلال به یک صندوق می‌رود که برایش برنامه ریخته می‌شود. راهگشای مسائل و مشکلات صنعت خودرو نخواهد بود.
                          /ایلنا
                          @};-@};-@};-...Helping hands are more valuable than praying lips

                          نظر

                          • علیرضا حسنی
                            عضو فعال
                            • Mar 2019
                            • 1642

                            #4393
                            پاسخ : اخبار گروه خودرو

                            در اصل توسط جان اسنو. پست شده است View Post
                            مهم؛ قیمت گذار خودرو مشخص شد


                            ? مدیر کل صنایع حمل و نقل وزارت صمت اظهار داشت: درخواست شد که طبق ضوابط تعیین قیمت سازمان حمایت، هیات مدیره‌ی شرکت‌ها قیمت پایه را تعیین کند ولی سازمان حمایت نظارت کند که این ضوابط رعایت شود، طوری باشد که حداقل خودروساز ضرر نکند.


                            ?معمار‌باشی افزود: اگر قرار باشد در این طرح هم شورای رقابت قیمت دهد، الان هم‌که شورای رقابت قیمت می‌دهد که با این قیمت ایران خودرو 40-50 میلیون تومان و سایپا 40 میلیون تومان روی هر خودرو ضرر می‌کنند. بنابراین مشکلی از خودروساز حل نخواهد کرد. مصرف کننده هم در این وضعیت با قیمت بالاتری خودرو را می‌خرد و به نفع او هم نیست.


                            ? لذا ما طرحی را مطرح کرده‌ایم که نه به نفع مصرف‌کننده و نه به نفع تولیدکننده است. فقط ما به التفاوت قیمت به جای جیب دلال به یک صندوق می‌رود که برایش برنامه ریخته می‌شود. راهگشای مسائل و مشکلات صنعت خودرو نخواهد بود.
                            /ایلنا
                            راست میگه طرحی ریختن که نه به نفع مصرف کننده نه به نفع تولید کننده هست! احسنت. این تصمیم گیرا حیفن بخدا باید صادرشون کرد.

                            نظر

                            • جان اسنو.
                              ستاره دار (1)
                              • Jul 2020
                              • 1992

                              #4394
                              پاسخ : اخبار گروه خودرو

                              رئیس شورای رقابت: خودروسازان برای افزایش قیمت در پاییز مجوز گرفتند
                              رضا شیوا: در حال حاضر ایدرو مسئول نظارت بر بخش خودرو هست و آنها از شورای رقابت خواستند تا افزایش قیمت‌ها را تأیید کند، این در حالی است که این موضوع نیازمند تأیید شورای رقابت نیست بلکه مطابق مصوبه امکان افزایش قیمت‌ها متناسب با نرخ تورم بخشی وجود دارد.
                              @};-@};-@};-...Helping hands are more valuable than praying lips

                              نظر

                              • جان اسنو.
                                ستاره دار (1)
                                • Jul 2020
                                • 1992

                                #4395
                                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                                جزئیات شرایط خرید خودرو در بورس


                                سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس:
                                ?هر شخص می‌تواند هر سه‌سال یک بار با یک کدملی، یک خودرو در بورس کالا خریداری کند و قبل از پایان سه‌سال نمی‌تواند اقدام به فروش آن کند.


                                ?اگر فردی خودرویی را از طریق بورس کالا خریداری کرد و پیش از پایان سه سال مقرر تصمیم به فروش آن گرفت باید ۸۰ درصد ما به التفاوت قیمت پایه و قیمت روز خودرو را به دولت بپردازد./تسنیم
                                @};-@};-@};-...Helping hands are more valuable than praying lips

                                نظر

                                در حال کار...
                                X