اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • Amir.tala
    ستاره دار (2)
    • Dec 2015
    • 3146

    #4621
    پاسخ : اخبار گروه خودرو

    چقدر خوب بود یک قانونی تصویب می کردند که ماءالتفاوت قیمت هر کالایی که نسبت به قیمت ذاتیش،به دلیل هجوم نقدینگی،حباب مثبت گرفته است،را به خزانه بانک مرکزی برگشت می دادند!

    مثلا ربع سکه.....
    خودرو.....
    دلار......
    بانک مرکزی ربع 5 تومانی رو 8 میده باید 3 تومانش رو بده خزانه
    دلار 28500 رو 43 میده بقیش رو برگردونه خزانه
    خودرو 200 میلیونی تو بورس کالا 400 میلیونه ،200 تاش بره خزانه(البته به شرطیکه قیمت پایه یا ذاتی درست حساب شده باشد که در مورد خودرو اینطور نیست)
    (راستی ما یک گروه کارشناسی نداریم که بتونه ارزش ذاتی مثلا دنا رو در بیاره؟یعنی اینقدر سخته؟)

    اینطوری نقدینگی افسار گریخته مقداریش بر می گرده سر جاش.

    نظر

    • TARGET
      عضو فعال
      • Nov 2014
      • 2282

      #4622
      پاسخ : اخبار گروه خودرو

      در اصل توسط Amir.tala پست شده است View Post
      چقدر خوب بود یک قانونی تصویب می کردند که ماءالتفاوت قیمت هر کالایی که نسبت به قیمت ذاتیش،به دلیل هجوم نقدینگی،حباب مثبت گرفته است،را به خزانه بانک مرکزی برگشت می دادند!

      مثلا ربع سکه.....
      خودرو.....
      دلار......
      بانک مرکزی ربع 5 تومانی رو 8 میده باید 3 تومانش رو بده خزانه
      دلار 28500 رو 43 میده بقیش رو برگردونه خزانه
      خودرو 200 میلیونی تو بورس کالا 400 میلیونه ،200 تاش بره خزانه(البته به شرطیکه قیمت پایه یا ذاتی درست حساب شده باشد که در مورد خودرو اینطور نیست)
      (راستی ما یک گروه کارشناسی نداریم که بتونه ارزش ذاتی مثلا دنا رو در بیاره؟یعنی اینقدر سخته؟)

      اینطوری نقدینگی افسار گریخته مقداریش بر می گرده سر جاش.

      بعد زیان خودروسازها رو کی میداد؟
      بعد سهامدار برگ چغندر
      بعد تو‌این خزینه? یعده شنا میکردن!
      ملک هم بگو؛ هر کی از یه حدی گرونتر میفزوخت پول ملکش رو میداد به خزینه انقلاب?
      اون گروه کارشناس رو واسه دنا پیدا کردی بهشون بگو بیان در خصوص ملک و زمین و مغازه هم یه قیمت گذاری بکنند
      از خزینه ج.ا. نیوفتیم به کمونیستی کره شمالی!

      نظر

      • ققنوس14
        عضو فعال
        • Dec 2011
        • 1545

        #4623
        پاسخ : اخبار گروه خودرو

        در اصل توسط Amir.tala پست شده است View Post
        چقدر خوب بود یک قانونی تصویب می کردند که ماءالتفاوت قیمت هر کالایی که نسبت به قیمت ذاتیش،به دلیل هجوم نقدینگی،حباب مثبت گرفته است،را به خزانه بانک مرکزی برگشت می دادند!

        مثلا ربع سکه.....
        خودرو.....
        دلار......
        بانک مرکزی ربع 5 تومانی رو 8 میده باید 3 تومانش رو بده خزانه
        دلار 28500 رو 43 میده بقیش رو برگردونه خزانه
        خودرو 200 میلیونی تو بورس کالا 400 میلیونه ،200 تاش بره خزانه(البته به شرطیکه قیمت پایه یا ذاتی درست حساب شده باشد که در مورد خودرو اینطور نیست)
        (راستی ما یک گروه کارشناسی نداریم که بتونه ارزش ذاتی مثلا دنا رو در بیاره؟یعنی اینقدر سخته؟)

        اینطوری نقدینگی افسار گریخته مقداریش بر می گرده سر جاش.
        بعد با اين پول قرار بود تو خزانه بانك مركزي چكار كنند؟
        الان كه پول تو خزانه بانك مركزي هست چه گلي به سر ما زدن؟
        احتمالا نرخ بهره را بالا مي بردن!!اينطوري افسارگسيختگي حل ميشد؟؟
        يا نقدينگي مسكن بيشتر و بيشتر ميشد.چون بانكها پول بيشتري كسب كرده بودن.
        يا دوباره مبلغ وام اون 11 نفر كه 90درصد وامهاي بانك مركزي به اونها داده شده بود بيشترميشد!!
        بقول دوستمون سيستم كمونيستي .البته الان هم تقريبا سيستم كمونيستيه.
        فضاي رقابت سالم وجود نداره و سرمايه ها در حال كنترله.
        اكر اينطوري نبود كه 90 درصد وامها دست 11 نفر نبود و يه كارآفزين خيلي راحت ميتونست براي كارگاهش وام بگيره.
        عجيبه !!
        آرام آرام به آخر کارم نزدیک می شوم و یقین دارم که آخرین تپش های قلبم در آخرین صفحه های کارم ثبت می شود و مرگ فقط مردی مرده را درخواهد یافت.سارتر

        نظر

        • Amir.tala
          ستاره دار (2)
          • Dec 2015
          • 3146

          #4624
          پاسخ : اخبار گروه خودرو

          متن رو با دقت می خوندید گفته بودم که قیمت مناسب تعیین بشه که برای خودروسازها زیان نداشته باشه.

          نظر

          • vion
            عضو فعال
            • Oct 2020
            • 825

            #4625
            پاسخ : اخبار گروه خودرو

            در اصل توسط Amir.tala پست شده است View Post
            متن رو با دقت می خوندید گفته بودم که قیمت مناسب تعیین بشه که برای خودروسازها زیان نداشته باشه.
            احتمالا قیمت های پایه را افزایش میدن و با عرضه در بورس کالا صندوقی تشکیل میشه و درصدی از صندوق را دولت به نام حمایت از صنعت خودرو بر میداره و مابقی را میدن خودرو ساز..شاید هم هیچی ندن..
            یه ماه و خرده ای پیش یکی از نماینده ها چنین طرحی پیشنهاد داده بود..

            نظر

            • Senator1989
              عضو فعال
              • Feb 2015
              • 2577

              #4626
              پاسخ : اخبار گروه خودرو

              /:.Heart.://:.Heart.:/:.thumbsupsmileyanim@};-<:-p/:.grlim:./ به قول بعضی ها مثلا از فردا شنبه بازار مثبته چون دهه فجره !!!!!! و بی نظیریم تو بازارها !!!

              نظر

              • پروواز
                ستاره‌دار(6)
                • Sep 2020
                • 5236

                #4627
                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، دستورالعمل جدید خودرویی شورای رقابت به اتفاق آراء و بدون حتی یک مخالف تصویب شد و یکشنبه هفته آینده منتشر می‌شود.

                بر اساس این گزارش، طبق برخی شنیده ها، قیمت کارخانه‌ ای خودروسازان ۱۰ تا ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت. همچنین با اضافه شدن چند تبصره جدید، عرضه خودروهای وارداتی و داخلی در بورس کالا ادامه خواهد یافت.

                طبق نظر شورای هماهنگی اقتصادی و وعده وزارت صنعت، قرعه‌کشی خودرو از سال ۱۴۰۲ به پایان خواهد رسید.

                نظر

                • orumbourse
                  ستاره دار (1)
                  • Nov 2011
                  • 10190

                  #4628
                  پاسخ : اخبار گروه خودرو

                  کد خبر 80769
                  ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴




                  دبیر انجمن قطعه‌سازان:



                  نمی‌دانیم به کدام ساز برقصیم؟/بورس، تنها راه قانونی فرار از "منجلاب قیمت‌گذاری دستوری خودرو" است



                  آرش محبی‌نژاد گفت: رویه غلطی که طی سال‌های گذشته پایه‌گذاری شده، در نهایت منجر به زیان انباشته و زمین‌گیر شدن صنعت خودرو و قطعه‌سازی شده است؛ معتقد هستیم که عرضه خودرو در بورس، تنها راه قانونی فرار از "منجلاب قیمت‌گذاری دستوری خودرو" است. بازنده اصلی قمارِ قرعه‌کشی خودرو مردم و تولیدکنندگان و در مقابل برنده این قمار، دلالان هستند.

                  به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) به نقل از ایسنا، آرش محبی‌نژاد دبیر انجمن قطعه‌سازان ضمن گلایه از بحث‌های اخیر پیرامون ادامه‌دار شدن یا نشدن روند عرضه خودروها در بورس کالا که یک روز تاکید می‌شود، برای تعدادی از خودروها لغو شده و سپس در همان روز یا نهایتا روز بعد، تکذیب می‌شود، اظهار کرد: اختلاف رای و نظر مختلف میان نهادها وسازمان‌های مرتبط به قدری در صنعت خودرو وجود دارد که تولیدکننده نمی‌داند به کدام ساز باید برقصد؟! یک روز حاشیه بازار، یک روز قرعه‌کشی، یک روز عرضه در بورس و دوباره از اول!
                  دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور تصریح کرد: با توجه به روند و رویه غلطی که طی سال‌های گذشته پایه‌گذاری و اجرا شده و در نهایت هم منجر به زیان انباشته و زمین‌گیر شدن صنعت خودرو و قطعه‌سازی شده است، معتقد هستیم که عرضه خودرو در بورس، تنها راه قانونی فرار از "قیمت گذاری دستوری" است.
                  وی ضمن اشاره به نتایج مثبت فروش خودرو در بورس کالا، گفت: بازنده اصلی قمارِ قرعه‌کشی خودرو مردم و تولیدکنندگان و در مقابل برنده این قمار، دلالان هستند.
                  دبیر انجمن قطعه‌سازان کشور به موانع پیش آمده در عرضه خودرو در بورس کالا اشاره کرده و درباره چرایی آن، توضیح داد: مشکل اقتصاد کلان از دیدگاه ما در دو موضوع دیده می‌شود؛ علاوه براینکه قدرت خرید مردم به دلیل تورم و افزایش قیمت‌ها و عدم تناسب درآمدها کاهش یافته است، اقتصاد دستوری نیز که در رأس آن، قیمت‌گذاری دستوری قرار دارد، بر مشکلات این حوزه دامن زده است.
                  ۲۵۰ هزار میلیارد تومان شکاف بازار در نتیجه قیمت‌گذاری دستوری برآورد می‌شود
                  محبی نژاد ادامه داد: قیمت‌گذاری دستوری، به‌خصوص بر روی کالاهایی همچون خودرو که دارای زنجیره تامین طولانی و با عمق نفوذ بالا در صنایع کشور هستند، بیشتر خودش را نشان می‌دهد. متاسفانه با این روش قیمت‌گذاری طی سال‌های گذشته، ده‌ها هزار میلیارد تومان رانت توزیع شده است؛ به طوری که برآورد می‌شود بر اساس قیمت‌گذاری دستوری خودرو تا امروز، بیش از ۲۵۰ هزار میلیارد تومان شکاف بازار داشته‌ایم؛ این مبلغ به جیب کسانی رفته که به نوعی در لاتاری خودرو برنده شده‌ و خودرو را در بازار آزاد فروخته‌اند.
                  این مقام صنعتی ضمن اشاره به اینکه بازنده اصلی قمار قرعه‌کشی مردم، خودروسازان و زنجیره تامین بوده‌اند، تشریح کرد: زیان حاصل از این قمار در حالی به زنجیره تامین وارد شده است که همیشه به آزادی قیمت خودرو، آزادی اقتصاد و تبعیت از مولفه‌های بازار و اقتصاد آزاد معتقد بوده و هستیم.
                  عرضه خودرو در بورس کالا ؛ روشی برای رفع بخشی از مشکلات صنعت خودرو
                  وی افزود: با توجه به اینکه مدل‌های پیشنهادی عرضه خودرو در ایران در دنیا مسبوق به سابقه نبود، ابتدا با آن مخالفت کردیم، اما با توجه به اینکه تمام زنجیره بالادستی موثر در قیمت تمام شده همانند فولاد، مس، آلومینیوم و سایر نهاده‌های تولید در بورس کشف قیمت می‌شوند، به این نتیجه رسیدیم که عرضه خودرو در بورس کالا در شرایط فعلی بهترین راه حل و مناسب ترین گزینه فرار از مهلکه قیمت گذاری دستوری است.
                  محبی نژاد تصریح کرد: در حقیقت عرضه خودرو در بورس کالا، تنها روش قانونی ممکن است که می‌تواند بخشی از مشکلات صنعت خودرو را برطرف کند و می‌تواند کمک کند تا صنعت خودرو از این منجلاب بیرون بیاید. به بیان ساده با توجه به زیان انباشته ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی قیمت‌گذاری دستوری و شکاف ۲۵۰ هزار میلیارد تومانی بازار، عرضه خودرو در بورس کالا تنها روشی است که می‌تواند مانع از تعمیق بیشتر زیان تولیدکنندگان و از بین رفتن سرمایه و امید سهامداران شود.
                  وی تاکید کرد: به نظر می‌رسد ''یکی از اصلی‌ترین مسائلی که متولیان و مسئولان مرتبط با این صنعت به آن توجه نمی‌کنند، حق‌الناس است؛'' چراکه عمده سهامداران شرکت‌هایی مانند ایران خودرو، سایپا و گروه بهمن که در بورس حضور دارند، مردم هستند؛ در حقیقت پول مردم است که در قالب سهام به این شرکت‌ها تزریق می‌شود و حق الناس محسوب می شود. اما زمانیکه با قیمت‌گذاری دستوری به بهانه اینکه اوضاع را آرام جلوه و تورم را به صورت مجازی پائین نشان دادند، سبب از بین رفتن سرمایه و پول مردم شده، به سهامداران لطمه زده اند و حق‌الناس بر گردنشان است.
                  تولید کننده به کدام ساز برقصد؟
                  دبیر انجمن همگن قطعه‌سازی تصریح کرد: متاسفانه تشتت آراء و اختلاف نظر بین مسئولان بیداد می‌کند. در صنعت خودرو حداقل ۲۳ نهاد دخیل در تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری و نظارت داریم. هر کسی صبح زودتر از خواب بیدار ‌شود، او اولین حرف را می‌زند و این حرف‌های ضد و نقیض باعث ایجاد وضعیت فعلی شده است.
                  محبی نژاد ادامه داد: بعد از مدت‌ها بالاخره وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت اقتصاد توافق کرده و شورای عالی بورس هم تصمیم گرفت که خودرو در بورس عرضه شود. در همان عرضه‌های اول نیز هم قمیت‌ها پائین‌تر از بازار بود؛ همچنین شاهد رقابت سالم میان مصرف‌کنندگان بودیم. اختلاف قیمت کارخانه و بازار هم به‌جای تبدیل به رانت شدن، بین مردم و خودروسازان تقسیم شد. مردم تاکنون از بورس کالا استقبال کرده و خودروسازان نیز به تعهدات خود عمل کرده اند؛ بنابراین این روش کارایی خود را در همین مدت کوتاه نشان داده است.
                  خودروسازان و قطعه‌سازان از ورشکستگی تا امید
                  دبیر انجمن صنعت قطعه کشور ضمن اشاره به اینکه مردم نیز همچون قطعه‌سازان و خودروسازان صاحب فکر و قدرت تجزیه و تحلیل هستند، تاکید کرد: با توجه به شرایط موجود، ادامه کار به روش قبلی برای خودروسازان، محکوم به شکست بود و باعث ورشکستگی خودروسازان می‌شد؛ کما اینکه بر روی کاغذ، مشمول ماده ۱۴۱ و ورشکسته شده بودند. این مساله به شدت زنجیره تامین را نیز تحت فشار قرار داده بود و به طور مرتب سبب تحلیل سرمایه‌ها و حتی تعطیل شدن برخی واحدهای قطعه‌سازی نیز شده بود.
                  دبیر انجمن قطعه‌سازان خودرو کشور اظهار کرد: اما با عرضه خودرو در بورس کالا، روزنه امیدی باز شد. این راهکار عملی پیاده‌سازی شد و یک امید و انرژی ایجاد کرد که تلاش بیش از پیش زنجیره تامین را به دنبال داشت. در واقع همگی بسیج شدیم تا میزان تولید افزایش پیدا کند؛ بر اساس آمار هم طی سه ماه گذشته تیراژ خودروسازان افزایش یافته است. افزایش تولید قطعا به افزایش عرضه و در نتیجه کاهش التهاب بازار منتهی خواهد شد.
                  توزیع سوبسید سیاه با قیمت‌گذاری دستوری
                  محبی نژاد در ادامه تشریح کرد: یکی از اثرات عمده ضرر و زیان قیمت‌گذاری دستوری، اثر مستقیم نقدینگی بود؛ چرا که هر روز سوبسیدی منفی و سیاه میان کسانی که در قمار خودرو و لاتاری خودرو برنده می‌شدند، توزیع می‌شد. گویی که در صندوق عقب هر خودرو بین ۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان پول نقد تحویل خریدار می‌دادند!
                  محبی نژاد در ادامه درباره اینکه چرا برخی‌ها در حال احیای امپراتوری شورای رقابت هستند، توضیح داد: مشکل این‌جاست که محوریت و تمرکز سیاست‌گذاری در صنعت خودروی کشور نداریم؛ ۲۳ نهاد مختلف، درباره صنعت خودرو اظهارات ضد و نقیض و بی‌پایه ارائه می‌کنند.
                  وی ‌خاطرنشان کرد: هر چند عرضه خودرو در بورس کالا را نمی‌توان بهترین روش دانست اما این روشی است که از سرناچاری، با آن موافق هستیم. شرایطی که در حال حاضر به وجود آورده‌اند، یک آشفتگی و بلاتکلیفی نامناسبی در کل زنجیره تامین خودرو و خودروسازان، در مردم و در سهامداران بورس ایجاد کرده و هیچ کس تکلیف خود را نمی‌داند.
                  دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازی کشور در پایان به مسئولان ذی‌ربط متذکر شد: تولید مقوله‌ای نیست که بشود با سعی و خطا و تغییرات مداوم سیاست‌ها، آن را مدیریت کرد و خواستار سیاست‌گذاری واحد در صنعت خودرو شد تا مردم و تولیدکنندگان نیز تکلیف خودشان را بدانند.


                  "مطالب و پست های ارسالی اینجانب به هیچ وجه توصیه به خرید یا فروش برای کسی نیست، صرفا نظرات شخصی اینجانب درمورد سهام بازاربورس می باشد والبته ممکنه تمامی اون مطالب اشتباه هم باشد"

                  نظر

                  • وحید 20
                    ستاره‌دار(98)
                    • Mar 2011
                    • 29911

                    #4629
                    پاسخ : اخبار گروه خودرو






                    درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                    توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                    نظر

                    • زیرکی بفروش و حیرانی بخر!
                      عضو فعال
                      • Mar 2020
                      • 1076

                      #4630
                      پاسخ : اخبار گروه خودرو

                      این عشقی ابله پس چرا گفت ادامه پیدا میکنه؟؟؟؟
                      روابط عمومی شورای رقابت چرا گفت هیچ کس تو جلسه مخالف نبوده؟؟؟
                      ادرس کانال تلگرامی ام:
                      https://t.me/afkarboursei

                      نظر

                      • شاخص بورس جعلی است
                        عضو فعال
                        • Jan 2022
                        • 412

                        #4631
                        پاسخ : اخبار گروه خودرو

                        بالاخره مافیا و دزدان خودرویی موفق شدند جلوی عرضه خودرو در بورسو بگیرن و منبعد مثل سابق دهها هزار میلیارد تومن سود باد اورده به جیب خودشان خواهد رفت و مشتری بدیخت هم پشم!!!!!!!!!!!!

                        نظر

                        • TARGET
                          عضو فعال
                          • Nov 2014
                          • 2282

                          #4632
                          پاسخ : اخبار گروه خودرو

                          شورای ویرانی چه سیرکی تو بازار براه انداخته!!!
                          خدا لعنتشون کنه
                          لعن الله علی القوم الظالمین

                          نظر

                          • Madeiniran
                            Banned
                            • Dec 2022
                            • 390

                            #4633
                            پاسخ : اخبار گروه خودرو

                            شورای رقابت نوشته قیمت بر اساس 3 خودروی هم رده خارجی تعیین میشه


                            مگه نگفته خودروساز میتواند خودروهای هم رده از لحاظ کیفیت و استاندارد و ... با محصولات خودش رو در بازار جهانی معرفی کنه و در دوره های 6 ماهه یا یک ساله قیمت تغییر میکنه
                            اینجوری عملا قیمت گذاری دستوری از خودروسازی حذف شده

                            یا من بد فهمیدم
                            /.:biggrinsmiley.:/

                            بورس و شرایط حراجی و به بالاترین قیمت هم شاید یه جوری درست نباشه
                            به هر حال فکر میکنم متن منتشر شده به نفع خودروساز باشه
                            آخرین ویرایش توسط Madeiniran؛ 2023/02/05, 12:58.

                            نظر

                            • محمدرض
                              عضو فعال
                              • May 2019
                              • 394

                              #4634
                              پاسخ : اخبار گروه خودرو

                              در اصل توسط Madeiniran پست شده است View Post
                              شورای رقابت نوشته قیمت بر اساس 3 خودروی هم رده خارجی تعیین میشه


                              مگه نگفته خودروساز میتواند خودروهای هم رده از لحاظ کیفیت و استاندارد و ... با محصولات خودش رو در بازار جهانی معرفی کنه و در دوره های 6 ماهه یا یک ساله قیمت تغییر میکنه
                              اینجوری عملا قیمت گذاری دستوری از خودروسازی حذف شده

                              یا من بد فهمیدم
                              /.:biggrinsmiley.:/

                              بورس و شرایط حراجی و به بالاترین قیمت هم شاید یه جوری درست نباشه
                              به هر حال فکر میکنم متن منتشر شده به نفع خودروساز باشه
                              سلام اگه به نفع خودرو ساز بود سازمان بورس اعتراض نمی کرد.

                              نظر

                              • Madeiniran
                                Banned
                                • Dec 2022
                                • 390

                                #4635
                                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                                در اصل توسط محمدرض پست شده است View Post
                                سلام اگه به نفع خودرو ساز بود سازمان بورس اعتراض نمی کرد.
                                به چی اعتراض کردن ؟
                                طبق متن اینا میگن برید 3 تا خودروی خارجی هم رده و مشابه بیارید طبق قیمت دلار بازار متشکل قیمت گذاری کنیم

                                نظر

                                در حال کار...
                                X