اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • بابک 52
    ستاره‌دار (27)
    • Mar 2011
    • 17028

    #271
    خودروسازان؛ پيش به سوي بهبود

    دیروز مدیرکل دفتر صنایع ماشینسازی و نیروی محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: آمار تولید خودرو حاکی از حرکت به سوی بهبود روند تولید است و امیدواریم در ماههای آینده خبرهای خوشتری از تولید خودرو داشته باشیم.
    کیومرث فروتنی در گفتوگو با ایرنا گفت: پرداخت وام به خودروسازان کماکان در دست پیگیری است، هر چند با شرایطی که از سوی شورای پول و اعتبار گذاشته شده، تحقق آن به خصوص برای ایران خودرو مشکل شده است؛ اما روند کار دنبال میشود.
    فروتنی افزود: گروه خودروسازی سایپا برای دریافت این تسهیلات وضعیت بهتری دارد و در حال مذاکره برای جلب نظر بانکها است و هم اکنون نیز با یک بانک برای دریافت 100 میلیارد تومان توافق کرده است.
    وي یادآور شد: تاکنون هیچ یک از خودروسازان بهرهای از این تسهیلات نگرفتهاند و این که گفته شده سایپا موفق به دریافت 350 میلیارد تومان شده است، درست نیست.
    The greater the risk ، The greater the reward

    هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

    نظر

    • بابک 52
      ستاره‌دار (27)
      • Mar 2011
      • 17028

      #272
      خبرهای خوش خودرویی در راه است



      گروه خودرو – در حالی که خودروسازان همچنان در انتظار تسهیلات يك هزار میلیارد تومانی دولت هستند و از سوی دیگر اذعان میکنند که اگر این تسهیلات در کنار آزادسازی قیمت خودرو هر چه زودتر محقق نشود، عواقب بدی در انتظار تولید و نیروی انسانی این شرکتها خواهد بود، یک مقام مسوول در وزارتخانه صنعت و معدن و تجارت از شرایط رو به بهبود تولید در شرکتهای مذکور خبر داد.

      هر چند آمار تولید هفت ماهه نیز نشان از روند رو به نزول خودرو در کشور دارد، اما مدیرکل دفتر صنایع ماشینسازی و نیرو محرکه وزارت صنعت باز هم مشتریان را امیدوار به بهبود شرایط خودروسازان میکند این در حالی است که شرکتهای خودروساز به تایید مدیران آنها هماکنون در شرایط نامساعد مالی و تحریم بینالمللی به ادامه تولید میپردازند.
      بر این اساس روز گذشته کیومرث فروتنی در گفتوگو با ایرنا عنوان کرده که آمار تولید خودرو حاکی از حرکت به سوی بهبود روند تولید است و امیدواریم در ماههای آینده خبرهای خوشتری از تولید خودرو داشته باشیم.
      وی همچنین در مورد وام یک هزار میلیارد تومانی که مقرر شده بود برای کمک به خودروسازان در اختیار ایران خودرو و سایپا قرار گیرد، اظهار نظر کرده که پرداخت این وام به خودروسازان کماکان در دست پیگیری است، هر چند با شرایطی که از سوی شورای پول و اعتبار گذاشته شده، تحقق آن بهخصوص برای ایران خودرو مشکل شده است؛ اما روند کار دنبال میشود.
      فروتنی عنوان کرده که گروه خودروسازی سایپا برای دریافت این تسهیلات وضعیت بهتری دارد و در حال مذاکره برای جلب نظر بانکها است و هماکنون نیز با یک بانک برای دریافت100 میلیارد تومان توافق کرده است.
      مدیرکل دفتر صنایع ماشینسازی و نیروی محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت یادآور شد که تاکنون هیچ یک از خودروسازان بهرهای از این تسهیلات نگرفتهاند و اینکه گفته شده سایپا موفق به دریافت 350 میلیارد تومان شده است، درست نیست.
      به گفته وی، این 100 میلیارد تومان در حال تحقق است و ممکن است برای 250 میلیارد تومان باقی نیز با بانک دیگری مذاکره شده یا توافق اولیه صورت گرفته باشد، اما هنوز تحقق نیافته است.
      مدیرکل دفتر صنایع ماشینسازی و نیروی محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: برای حمایت از صنعت خودروی کشور و کمک مالی به این بخش، روشهای دیگری نیز در دست پیگیری است که امیدواریم به نتیجه برسد.

      The greater the risk ، The greater the reward

      هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

      نظر

      • بابک 52
        ستاره‌دار (27)
        • Mar 2011
        • 17028

        #273
        جبران زیان خودروسازان از سوی دولت



        ایسنا - دبیر انجمن خودروسازان ایران جبران ضرر و زیان 3 هزار و 557 میلیارد تومانی خودروسازان از سوی دولت را خواستار شد. احمد نعمتبخش اظهار کرد: براساس تبصره دو ماده 101 برنامه پنجم توسعه، «چنانچه قیمت فروش کالا یا خدمات کمتر از قیمت عادله روز تکلیف شود، مابهالتفاوت قیمت عادله روز و تکلیفی باید همزمان تعیین و از محل اعتبارات و منابع دولت در سال اجرا پرداخت شود یا از محل بدهی دستگاه ذیربط به دولت تهاتر شود.»

        وی با بیان اینکه در حال حاضر به دلیل تعیین قیمتهای تکلیفی از سوی دولت، خودروسازان محصولاتشان را با ضرر و زیان تولید و عرضه میکنند، خاطرنشان کرد: به همین دلیل در نامهای به رییس سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان درخواست کردهایم تا طبق این تکلیف قانونی نسبت به جبران ضرر و زیان خودروسازان اقدام شود.
        دبیر انجمن خودروسازان ایران تصریح کرد: با توجه به زیان 3 هزار و 557 میلیارد تومانی شرکتهای خودروساز در سالجاری، از ريیس سازمان حمایت درخواست کردهایم تا براساس گزارش حسابرسی شده شرکتها، مبلغ زیان هر شرکت از محل اعتبارات و منابع دولت پرداخت شود.

        The greater the risk ، The greater the reward

        هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

        نظر

        • بابک 52
          ستاره‌دار (27)
          • Mar 2011
          • 17028

          #274
          قیمت خودرو آزاد نمیشود

          شهرام میرآخرلو با اشاره به اینکه اصلیترین دلیل افزایش قیمت خودرو در بازار فضای روانی ایجاد شده به دلیل انتشار اخبار نادرست بوده است، افزود: همچنین دلالی و سفتهبازی در بازار در افزایش قیمت خودرو موثر بوده است.
          ایسنا: مدیر کل صنایع فلزی و معدنی سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان شایعات مطرح شده درباره آزادسازی قیمت خودرو را تکذیب کرد و گفت: افزایش قیمت خودرو در بازار به دلیل اخبار نادرست و حضور دلالان و سفتهبازی است.

          شهرام میرآخرلو با اشاره به اینکه اصلیترین دلیل افزایش قیمت خودرو در بازار فضای روانی ایجاد شده به دلیل انتشار اخبار نادرست بوده است، افزود: همچنین دلالی و سفتهبازی در بازار در افزایش قیمت خودرو موثر بوده است.

          او با اشاره به اینکه متاسفانه در چند وقت اخیر انتشار اخبار غیرواقعی باعث ایجاد تقاضای کاذب در بازار خودرو شد، افزود: خودروسازان با چند نوبت پیشفروش باعث کاهش چهار تا 22 درصدی قیمت خودرو در بازار شدند.

          میرآخرلو گفت: تغییرات در قیمت خودرو همچنان در حوزه اختیارات سازمان حمایت است و آزادسازی قیمت خودرو صحت ندارد.

          مدیر کل صنایع فلزی و معدنی سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان همچنین اذعان کرد: کاهش تولید خودرو نیز از عوامل افزایش قیمت آن در بازار بوده است.

          وی گفت: طبق ماده 101 قانون برنامه پنجم توسعه خودرو جزو کالاهای انحصاری بوده و باید از سوی سازمان حمایت قیمت گذاری شود. با این حال اگر قرار است تغییر روشی در زمینه قیمت گذاری خودرو صورت گیرد مراجع مربوطه باید خلاء قانونی را برطرف کنند.

          اواخر سال گذشته کمیته قیمتگذاری خودرو اختیار قیمتگذاری سواریهای با قیمت بالای 45 میلیون تومان را به هیات مدیره خودروسازان واگذار کرده بود. با این اوصاف به نظر میرسد که منظور میرآخرلو خودروهای زیر 45 میلیون تومان است.

          غلامرضا کاوه - مدیر روابط عمومی سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان نیز در گفتوگو با ایسنا خاطر نشان کرد که مصوبه واگذاری اختیار قیمتگذاری سواریهای با قیمت بالای 45 میلیون تومان به جلسه سال گذشته کمیته قیمتگذاری خودرو در تاریخ 17 اسفندماه 1390 مربوط است.
          The greater the risk ، The greater the reward

          هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

          نظر

          • بابک 52
            ستاره‌دار (27)
            • Mar 2011
            • 17028

            #275
            نگران آزادسازی قیمت خودرو نباشید


            مدیر کل صنایع فلزی و معدنی سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان شایعات مطرح شده درباره آزادسازی قیمت خودرو را تکذیب کرد و گفت: افزایش قیمت خودرو در بازار به دلیل اخبار نادرست و حضور دلالان و سفتهبازی است.
            به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، شهرام میرآخرلو با اشاره به اینکه اصلیترین دلیل افزایش قیمت خودرو در بازار فضای روانی ایجاد شده به دلیل انتشار اخبار نادرست بوده است، افزود: همچنین دلالی و سفتهبازی در بازار در افزایش قیمت خودرو موثر بوده است.


            او با اشاره به اینکه متاسفانه در چند وقت اخیر انتشار اخبار غیرواقعی باعث ایجاد تقاضای کاذب در بازار خودرو شد، افزود: خودروسازان با چند نوبت پیشفروش باعث کاهش چهار تا ۲۲ درصدی قیمت خودرو در بازار شدند.


            میرآخرلو گفت: تغییرات در قیمت خودرو همچنان در حوزه اختیارات سازمان حمایت است و آزادسازی قیمت خودرو صحت ندارد.
            The greater the risk ، The greater the reward

            هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

            نظر

            • بابک 52
              ستاره‌دار (27)
              • Mar 2011
              • 17028

              #276
              رونق لیزینگها همزمان با افزایش قیمت خودرو


              گروه خودرو– در پی کاهش نرخ سود شرکتهای لیزینگ از 26 به 17 درصد از سوی دولت در اواخر سال 85، فعالیت بسیاری از این شرکتها محدود و برخی نیز ورشکسته شدند. این در حالی است که عمده فعاليت شركتهاي مذکور بیشتر در بخش خودرو تعریف میشد.

              در آن سال كاهش نرخ سود تسهيلات شركتهاي ليزينگ از سوي دولت، اعتراض مديران شركتهاي مذكور را به دنبال داشت، زيرا از نظر آنها امكان تهيه منابع مالي با نرخ سود تعيين شده از سوي دولت وجود نداشت.



              در دوران رونق لیزینگها، مشتريان با بستن قراردادهايي با شركتهاي یاد شده اقساط كالاي خريداري شده را در فاصله سه تا پنج سال با نرخ سودي به طور متوسط 25 درصد بازپرداخت ميكردند. حال شرایط کنونی بار دیگر بر عملکرد شرکتهای لیزینگی باقیمانده از سال 85 تاثیرگذار بوده است؛ چرا که به اعتقاد برخی از کارشناسان همزمان با افزایش قیمت خودروهای داخلی، بار دیگر نقش لیزینگها در بازار خودرو پررنگ تر شده است.

              یک کارشناس خودرو در این زمینه به خبرنگار ما میگوید: با توجه به اینکه قیمت برخی از خودروهای داخلی بر اساس حاشیه بازار تعیین میشود و از سوی دیگر به دلیل کاهش تولید و افزایش تقاضا، قیمتها با افزایش باورنکردنی همراه بوده؛ بنابراين قدرت خرید مصرفکنندگان نیز کاهش یافته است.

              وی ادامه میدهد: با وجود شرایط یاد شده، نقش لیزینگها که خودروهای اقساطی را در اختیار مردم قرار میدهند میتواند پررنگتر از گذشته باشد.این کارشناس خودرو تاکید میکند که لیزینگها باید خرید کالای تولیدکننده را تسهیل و تسریع کند؛ بنابراين بازار لیزینگ خودرو تا چندی دیگر داغ خواهد شد.

              وی همچنین با اشاره به اینکه در شرایط کنونی سرمایهگذاری با ریسک بالایی همراه است، عنوان میکند که پیشبینی میشود که بازار خودرو به لحاظ ریسکپذیری پایین و تقاضای بالا ایمنترین بازار برای سرمایههای سرگردان باشد.
              The greater the risk ، The greater the reward

              هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

              نظر

              • بابک 52
                ستاره‌دار (27)
                • Mar 2011
                • 17028

                #277
                شروط عجیب یک بانک برای تخصیص ارز مبادلهای به یک خودروساز

                ایسنا - دبیر انجمن خودروسازان ایران از شروط عجیب بانک مسکن برای تخصیص ارز مبادلهای به یک خودروساز داخلی خبر داد.

                احمد نعمتبخش اظهار کرد: یکی از خودروسازان داخلی پس از مدتها تلاش برای اولین بار موفق به ثبت سفارش خود در اتاق مبادلات ارزی شده با این حال بانک مسکن به عنوان بانک عامل شروط عجیبی را برای تخصیص ارز طرح کرده است.


                وی ادامه داد: بانک مسکن علاوه بر پرداخت صد درصد ارزش دلار مبادلهای خواستار پرداخت 25 درصد اضافهتر به عنوان تضمین ارائه برگ سبز گمرکی به اضافه پرداخت مابهالتفاوت نرخ دلار مبادلهای و آزاد شده است.

                دبیر انجمن خودروسازان ایران افزود: در این شرایط هزینههای تامین ارز مبادلهای برای این خودروساز بسیار بیشتر از هزینه تامین ارز از بازار آزاد خواهد بود.

                وی افزود: این برخورد بانکها با خودروسازان موجب شده تا این شرکتها در بیشتر موارد ارز مورد نیاز خود را از بازار آزاد تهیه کنند که این موضوع قیمت تمام شده تولید محصولات را به شدت افزایش داده است.

                نعمتبخش تصریح کرد: در این زمینه در نامهای به معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار اصلاح شرایط پرداخت ارز مبادلهای به صنعتگران شدهایم.

                این در حالی است که رامین کوثری - مدیر امور بینالملل بانک مسکن - با بیان اینکه بانک مرکزی دستورالعمل اجرایی نحوه خرید و فروش ارز به نرخ مبادلهای را در تاریخ 14 مهرماه سالجاری به ادارات کل عملیات ارزی شبکه بانکی ابلاغ کرد، گفت: در ماده 14 این دستورالعمل و در بند (ب) آن عنوان شده که دریافت وثیقه در مورد متقاضیانی که به نرخ مبادلهای ارز خریداری کرده الزامي است. لیکن تاکنون بانک عامل نسبت به انتقال وجه آنها اقدام نکرده و الزامی است که بانک مرکزی بر نحوه اخذ وثایق مورد بحث نظارت كند.

                وی همچنین درباره 25 درصد مبلغ اضافهتری که به عنوان تضمین ارائه برگ سبز گمرکی از واردکنندگان گرفته میشود گفت: این میزان بر اساس بند(ی) تبصره چهارم فصل اول از مجموعه مقررات ارزی بانک مرکزی دریافت میشود و همه بانکها نیز بر این روال عمل میکنند.

                کوثری ادامه داد: چند هفته گذشته از بانک مرکزی استعلام کرده و پیشنهاد دادیم که بانکها یا 25 درصد را از واردکنندگان دریافت کنند یا مابهالتفاوت نرخ ارز مبادلهای و آزاد را، ولی هنوز پاسخی از بانک مرکزی دریافت نکردیم.

                The greater the risk ، The greater the reward

                هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

                نظر

                • بابک 52
                  ستاره‌دار (27)
                  • Mar 2011
                  • 17028

                  #278
                  تعيين قیمت خودرو با اسناد هزينهاي


                  ایسنا - عضو کمیته قیمتگذاری خودرو درباره احتمال افزایش قیمت خودروهای داخلی گفت: تعیین قیمت خودرو براساس اسناد هزینهای و سود مشروع خودروساز صورت میگیرد.


                  شهرام میرآخورلو اظهار کرد: بنابراین هر زمان که اسناد هزینهای خودروسازان بیانگر رشد هزینههای تولید باشد متناسب با آن قیمت فروش خودرو نیز افزایش خواهد یافت.
                  وی درباره اینکه خودروسازان عنوان میکنند تولید خودرو با قیمتهای فعلی با ضرر و زیان همراه است، اظهار کرد: اگر خودروساز نتواند اسناد لازم مبنی بر ضررده بودن تولید را ارائه کند طبیعتا نمیتوانیم با افزایش قیمت موافقت کنیم.


                  عضو کمیته قیمتگذاری خودرو ادامه داد: در کمیته قیمتگذاری خودرو علاوه بر سایر اعضا نمایندگان انجمن خودروسازان، انجمن قطعهسازان و خودروسازان نیز عضو هستند. در این کمیته اسناد هزینهای دریافت شده و براساس ضابطه فعلی که سود مشروع خودروساز نیز در آن دیده شده، قیمتها تعیین میشود.


                  میرآخورلو در پاسخ به اینکه خودروسازان میگویند برخی اسناد ارائه شده در زمینه افزایش هزینههای ناشی از تحریم در بررسیهای کمیته قیمتگذاری خودرو مورد توجه قرار نمیگیرد، تصریح کرد: به طور کلی هر اسناد مستندی که از سوی خودروسازان ارائه شود، مورد پذیرش قرار میگیرد.
                  The greater the risk ، The greater the reward

                  هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

                  نظر

                  • بابک 52
                    ستاره‌دار (27)
                    • Mar 2011
                    • 17028

                    #279
                    قيمت مگان اتومات و تندر 90 اوج گرفت
                    طي روزهاي گذشته قيمت برخي محصولات در بازار ازجمله تندر 90 و مگان با رشد قيمتي چندميليوني مواجه شدند.


                    به گزارش باشگاه خبرنگاران، به دنبال مصوبه هفته گذشته كميته قيمت گذاري خودرو مبني بر آزادسازي نرخ مگان، قيمت اين محصول در بازار با رشد چند ميليوني مواجه شد.


                    بر همين اساس مگان اتومات كه در هفته هاي پيش به 58 ميليون تومان كاهش يافته بود، امروز با قيمت 62 ميليون توماني در بازار خريد و فروش مي شود.


                    همچنين محصول تندر 90 كه به گفته خودروسازان قيمت تمام شده آن بالاتر از قيمت مصوب شده از سوي سازمان حمايت است نيز طي روزهاي اخير افزايش قيمت 2 ميليوني داشته است.


                    بر اساس اين گزارش قيمت تندر90 مدل E2 محصول ايران خودرو در بازار به 27 ميليون تومان و محصول پارس خودرو به 27 ميليون و 500 هزار تومان رسيده است.


                    همچنين قيمت تندر90 مدل E1 ايران خودرو در بازار آزاد 22 ميليون و 500 هزارتومان است.


                    بر اساس اين گزارش قيمت برخي خودروهاي پرفروش در بازار آزاد در جدول زير آمده است:


                    The greater the risk ، The greater the reward

                    هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

                    نظر

                    • بابک 52
                      ستاره‌دار (27)
                      • Mar 2011
                      • 17028

                      #280
                      جلسه خودروسازان در دفتر رحیمی


                      جلسه بررسی مشکلات خودروسازان و بهبود وضعیت خودروسازان عصر پنجشنبه در دفتر معاون اول رئیس جمهور برگزار و تصمیماتی در این جلسه اتخاذ شد.


                      به گزارش خبرگزاری مهر، در این نشست که وزیر صنعت معدن و تجارت نیز حضور داشت، موضوعات مختلفی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و پیشنهادات و راهکارهایی برای ساماندهی وضعیت خودرو، رفع مشکلات خودروسازان و حذف دلالان ارائه و تصمیماتی نیز اتخاذ شد.


                      محمدرضا رحیمی عصر پنج شنبه در جلسه بررسی مشکلات خودروسازان اظهار داشت: باید با تقویت شرکتهای خودروساز کشور، میزان تولید را افزایش داده و با حذف واسطه گری و دلالی در حاشیه بازار خودرو، موجبات رضایتمندی خودروسازان و مصرف کنندگان فراهم شود.


                      در این جلسه مدیران عامل شرکتهای ایران خودرو و سایپا گزارشی از روند تولید، میزان صادرات و هزینه ها ارائه و برخی مشکلات خود را همچون کمبود نقدینگی و تامین قطعات مطرح کردند.

                      در این نشست که وزیر صنعت معدن و تجارت نیز حضور داشت، موضوعات مختلفی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و پیشنهادات و راهکارهایی برای ساماندهی وضعیت خودرو، رفع مشکلات خودروسازان و حذف دلالان ارائه و تصمیماتی نیز اتخاذ شد.
                      The greater the risk ، The greater the reward

                      هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

                      نظر

                      • وحید 20
                        ستاره‌دار(98)
                        • Mar 2011
                        • 29911

                        #281
                        خروج موقت وانت بار و مینیبوس از کشور ممنوع شد

                        گمرک ایران با صدور بخشنامهای خروج موقت انواع وانت بار و مینیبوس را ممنوع اعلام کرد.

                        به گزارش خبرنگار ایسنا، گمرک ایران بر اساس دو نامه سازمان راهداری و حملونقل جادهای کشور، خروج موقت انواع وانت بار و مینیبوسهای بالای 10 نفر اعم از پلاک عمومی و شخصی به هر عنوان را ممنوع اعلام کرد.

                        این بخشنامه به کلیه گمرکهای کشور برای اجرا ابلاغ شده است
                        درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                        توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                        نظر

                        • وحید 20
                          ستاره‌دار(98)
                          • Mar 2011
                          • 29911

                          #282
                          غضنفری در گفتوگو با ایسنا:


                          پیشنهاد تشکیل بورس خودرو را بررسی نکردهایم



                          وزیر صنعت، معدن و تجارت تلویحا تشکیل بورس خودرو را منتفی دانست.
                          مهدی غضنفری در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره پیشنهاد مطرح شده از سوی یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر تشکیل بورس خودرو برای مهار افزایش قیمتها در بازار گفت: ما چنین پیشنهادی را بررسی نکردهایم و فکر هم میکنم که در دنیا بیشتر کالاهای پایه تولید مانند فلزات، گندم و غلات دارای بورس هستند ولی در مورد بورس خودرو چیزی نشنیدهام.
                          او با اشاره به اینکه کنترل بازار خودرو تنها از طریق افزایش تولید و عرضه بیشتر امکانپذیر است، افزود: همچنین رقابت شرکتها در بازار به کنترل قیمتها کمک میکند.
                          به گزارش ایسنا، اظهارات وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره وضعیت بازار خودرو در حالی مطرح میشود که در هفتهای که گذشت با صعودی شدن نرخ ارز قیمت خودروهای پرتیراژ داخلی نیز بار دیگر افزایش یافت.
                          در همین حال مدیرکل صنایع فلزی و معدنی سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان نیز با تائید افزایش قیمتها در بازار خودرو مطرح کرده که این افزایش قیمت به دلیل کاهش تولید خودروسازان، انتشار اخبار نادرست و حضور دلالان و سفتهبازی در بازار بوده است.
                          به گفته شهرام میرآخورلو خودروسازان با چند نوبت پیشفروش باعث کاهش چهار تا 22 درصدی قیمت خودرو در بازار شدند.
                          اواخر سال گذشته نیز کمیته قیمتگذاری خودرو اختیار قیمتگذاری سواریهای با قیمت بالای 45 میلیون تومان را به هیات مدیره خودروسازان واگذار کرده بود.
                          چند روز پیش رئیس کمیته سرمایهگذاری و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از طراحی روشهایی برای تشکیل بورس خودرو در بورس کالای ایران خبر داد.
                          ایرج ندیمی عنوان کرده بود که مذاکرات مختلفی با وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان بورس و اوراق بهادار و خودروسازان برای تشکیل بورس خودرو انجام شده و همه طرفهای درگیر در این زمینه موافقت خود را با تشکیل بورس خودرو اعلام کردهاند و فقط منتظر موافقت اصولی سازمان حمایت مصرفکنندگان در این زمینه هستیم.
                          درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                          توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                          نظر

                          • وحید 20
                            ستاره‌دار(98)
                            • Mar 2011
                            • 29911

                            #283
                            دبیر انجمن خودروسازان ایران:
                            صنعت خودرو با 2مشکل جدی نقدینگی و تحریم روبرو است

                            پرشین خودرو: دبیر انجمن خودروسازان ایران معتقد است که در حال حاضر صنعت خودرو کشور با دو مشکل جدی نقدینگی و تحریم روبهرو است.
                            به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، احمد نعمت بخش با بیان اینکه نقدینگی ۸۰ درصد مشکل خودروسازان و تحریم یعنی مشکلات موجود در نقل و انتقال پول ۲۰ درصد آن است، گفت: مشکل نقدینگی صنعت خودرو یک شبه ایجاد نشده و ریشه در پنج یا شش سال اخیر دارد.
                            وی با اشاره به اینکه در سال های قبل خودروسازان برای آنکه بتوانند نقدینگی خود را تامین کنند اقدام به پیشفروش خودرو میکردند، اظهار داشت: قبلا خودروسازان با پول پیش فروشها اقدام به تامین نقدینگی کرده و پس از تولید با تحویل خودرو هم سود ودیعهگذار را با تخفیف جبران میکردند و هم بهره سنگین به بانکها نمیپرداختند.
                            دبیر انجمن خودروسازان ایران بیان اینکه با افزایش تیراژ تولید این روش دیگر جوابگو نبود، تصریح کرد: با افزایش تولید و رشد عرضه ناشی از آن مردم به روش خرید نقدی روی آوردند. از همین رو دیگر از خرید خودرو نمیشد سود سرمایهگذاری کسب کرد، به طوری که خودروسازان مجبور شدند با ایجاد شرکتهای لیزینگ مردم را به خرید خودرو تشویق کنند.
                            نعمت بخش با بیان اینکه در کنار این کاهش نقدینگی، کارشکنی بانکهای خارجی و عدم کمک بانکهای داخلی هم بر مشکلات خودروسازان افزود، ادامه داد: مشکلات بانکی باعث شد که خودروساز و قطعهسازی که قبلاً برای خرید یک کالا با ۱۰درصد میتوانست السی باز کرده و بقیه پول را موقع ورود کالای خارجی به گمرک ایران پرداخت کند، مجبور شود ۱۰۰درصد پول را به حساب بانک خارجی واریز کرده و کالا را چند ماه بعد تحویل بگیرد.
                            به گفته دبیر انجمن خودروسازان ایران، این امر نیاز خودروسازان و قطعهسازان به نقدینگی را به ۱۰ برابر افرایش داد.
                            وی با اشاره به اینکه در ابتدای سال جاری و بر اساس مصوبه دولت قرار بر این شد تا برای جبران کمبود نقدینگی خودروسازان تسهیلات هزار میلیارد تومانی در اختیار آنان قرار گیرد، اظهار داشت: اما با وجود نزدیک شدن به ماه های پایانی سال هنوز از ارایه تسهیلات به خودروسازان خبری نشده است.
                            نعمت بخش با اشاره به اینکه در کنار عوامل فوق نوسان نرخ ارز نیز به مشکلات خودروسازان اضافه شده است، عنوان کرد: برای تامین ارز مورد نیاز خودروسازان قرار بر این بود که ارز مبادله ای در اختیار فعالان این صنعت قرار گیرد که متاسفانه تاکنون این امر محقق نشده است.
                            وی خاطرنشان کرد: در صورت تداوم این شرایط نه تنها افت تولید خودرو در سال جاری جبران نشده بلکه به زودی کارخانه های خودروساز نیز تعطیل خواهند شد.
                            درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                            توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                            نظر

                            • وحید 20
                              ستاره‌دار(98)
                              • Mar 2011
                              • 29911

                              #284
                              زنگ خطر بورس برای خودروسازان

                              پرشین خودرو: با انتشار گزارش عملکرد شش ماهه شرکتهای خودروسازی مشخص شد که وضعیت این صنعت مهم بورسی نابسامان شده و زنگ خطر برای این صنعت پر طرفدار به صدا در آمده و نیازمند توجه و حمایت شدید است.

                              به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، صنعت خودرو وضع بدی در بورس دارد زیرا این صنعت از ابتدای سال با کاهش بیسابقه قیمت مواجه شده و به دلیل مطالبات معوق قطعهسازان و افزایش هزینهها با بیاقبالی سهامداران رو به رو شده است به طوری که قیمت سهام شرکتهای مطرح خودروسازی بورس همچون ایران خودرو و سایپا به قیمت اسمی نزدیک شده و سهامداران خود را متضرر کرده است.
                              به این ترتیب آثار افزایش نرخ ارز در نیمه اول سال و وضعیت نامناسب تولید و فروش خودرو موجب شد تا نه تنها از سودآوری شرکت های بزرگ این صنعت کاسته شود، بلکه شرکتهای مطرح این گروه با کاهش قیمت و زیان روبرو شده و چالش های جدید پیش روی آنها قرار گیرد.
                              انتشار گزارش شش ماهه شرکتها تاثیرپذیری منفی صنعت خودرو را از افزایش نرخ ارز به خوبی نشان داد و آب پاکی را روی دست سهامداران ریخت زیرا بر خلاف شرکتهای فلزی و معدنی که به بیشتر پیشبینیهای خود دست یافتند، صنعت خودروسازی با کاهش پیشبینی و حتی زیان مواجه شد. به طوری که سایپا 96 درصد سود خود را کاهش داد، ایران خودرو 19 تومان زیان به ازای هر سهم محقق کرد، پارس خودرو 48 تومان زیان داد و گروه بهمن به 9 درصد پیش بینی هایش رسید.
                              این وضعیت موجب شد تا ارزش بازار این صنعت نسبت به ابتدای سال 28 درصد کاهش یافته و از 4،7 درصد به سهم 2،7 درصد بازار برسد و رتبه هشت را در بین صنایع بورسی به خود اختصاص دهد.
                              درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                              توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                              نظر

                              • وحید 20
                                ستاره‌دار(98)
                                • Mar 2011
                                • 29911

                                #285
                                نجات صنعت خودرو در حمایت جدی دولت از قطعه سازان است

                                به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی برخی از گلایه های خودروسازان را در افزایش هزینه تولید به حق دانست و گفت : در حال حاضر بسیاری از مواد اولیه مورد نیاز صنعت خودرو افزایش یافته در حالی که اغلب نهاده های موثر در تولید فولاد ، مس و پتروشیمی افزایش قیمت نداشته است.

                                مجید منصوری در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : در چنین شرایطی، افزایش قیمت مواد و کالاهای تولید ، بر قطعه سازان تاثیر گذاشته به طوری که قطعه ساز ناچار به تولید قطعات با قیمت بالاتر شده که این مسئله بر قیمت تمام شده تولید خودروسازان نیز تاثیر گذاراست.

                                وی گفت : افزایش قیمت تمام شده تولید خودرو، در ماههای اخیر موجب رکود در بازار خرید خودرو شده است به طوری که مشتریانی که خواستار خرید بودند در این وضعیت با توجه به قیمت محصولات داخلی ، ترجیح دادند که از کالاهای خارجی استفاده کنند.

                                وی در ادامه با اشاره به اینکه بازار بورس در کشور ما همواره تحت تاثیر مسائل روانی جامعه قرار دارد ، کاهش سوددهی شرکتهای بورسی خودرویی را ناشی از افت تولید خودرو در ماههای اخیر عنوان کرد و اظهار داشت : کمبود نقدینگی قطعه سازان و مشکلات ناشی از عدم واردات قطعات مورد نیاز در شرایط کنونی ، موجب کاهش تولید خودرو از ابتدای سال جاری شده است اما قطعا این زمان فرصت مناسبی برای تمرین خودروسازان داخلی، جهت پیوستن به wto و بازار تجارت جهانی است .

                                نماینده لنجان همچنین آزادسازی قیمت خودرو را مستلزم بازنگری در تعرفه واردات خودرو دانست و گفت : در صورتی که به منظور حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان قیمت خودرو آزاد شود باید همزمان در خصوص تعرفه واردات نیز بازنگری صورت گیرد .

                                وی نجات صنعت خودرو کشور را در حمایت جدی دولت از قطعه سازان دانست و تصریح کرد : در صورتی که بخواهیم صنعت خودرو کشور نجات یابد ،باید دولت حمایت جدی از قطعه سازان داشته باشد و به لحاظ سرمایه گذاری و تجهیزات به این بخش از صنعت کمک نماید.

                                وی گفت : با آزادسازی قیمت خودرو، خودروسازان و قطعه سازان داخلی نیز ناگزیر خواهند شد تا کیفیت تولیداتشان را با بازارهای جهانی تطبیق دهد البته شاید این روند در کوتاه مدت به ضرر سهامدار و سایر بخش های پرسنلی باشد اما قطعا افق بلند مدت آن به نفع کل کشور و تولید کنند ه و مصرف کننده است.
                                درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                                توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                                نظر

                                در حال کار...
                                X