اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • بابک 52
    ستاره‌دار (27)
    • Mar 2011
    • 17028

    #421
    خبر بد برای خودروسازان


    دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۵۳


    روزنامه اعتماد نوشت: صنعت خودرو و ساخت قطعات در حالی جزو ۱۰ صنعت برتر بازار سرمایه است که از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه بیش از ۲۵ درصد از ارزش بازار خود را از دست داده و با یک پله تنزل درجه از رتبه هفت در بین ۱۰ صنعت برتر در رتبه ۸ قرار گرفته است.


    عرش نیوز :
    صنعت خودرو و ساخت قطعات با ۳۱ نماینده در بورس تهران در پایان دی ماه با ۴۰ میلیون و ۸۶۰ هزار برگه سهم، ارزش بازاری ۴۳ هزار و ۱۴۹ میلیارد ریالی را ثبت کرده است. این در حالی است که ارزش بازار این صنعت در اول اردیبهشت ماه سال جاری با ۳۷ میلیون ۷۳۸ هزار برگه سهم، ۵۷ هزار و ۶۸۱ میلیارد ریال بوده که در این مدت بیش از ۲۵ درصد کاهش را ثبت کرده است.
    بر همین اساس خودروییهای بازار در این مدت، بالغ بر ۵۱ درصد یعنی، بیش از ۷هزار میلیارد ریال از سود خود کاهش دادند. روند نزولی سود در صنعت خودروسازی بازار سرمایه در حالی از ابتدای سال جاری تا امروز کاملا مشهود است که دو غول خودروساز کشور که لیدری این صنعت را در بورس تهران بر عهده دارند در آخرین گزارشهای اعلامی خود برای عملکرد ۹ ماهه با اعلام زیان نگرانیها را در این صنعت دو چندان کردند.
    The greater the risk ، The greater the reward

    هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

    نظر

    • ایرج اکبری
      عضو فعال
      • Dec 2011
      • 10934

      #422
      عضو کمیسیون صنایع مجلس مطرح کرد
      قیمت خودرو در ایران واقعی نیست / اصرار مجلس بر تفحص از خودروسازان
      خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: قیمت خودروها از نرخ واقعی آنها بسیار بالاتر است در حالی که باید ریشهها و علل این گرانیها مشخص شده و با عوامل آن برخورد شود.
      Tweet
      به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل کمالالدین پیرمؤذن عصر امروز در نشست با جمعی از فعالان صنعتی و اقتصادی در اردبیل اظهار داشت: نمایندگان مجلس طرح تحقیق و تفحص از خودروسازان را تقدیم هیئت رئیسه کردند تا به سرعت بستر و زمینه این تحقیق و تفحص از شرکتهای خودروسازی که به نظر میرسد هیچ پایبندی به تعهدات خود ندارند، صورت بگیرد.

      وی به وضعیت نابسامان خودرو و مدیریت ناکارآمد این بخش اشاره کرد و افزود: آنچه که اسباب این تحقیق و تفحص را فراهم آورده است تعامل خودروسازان و قطعهسازان با هدف تولید محصولات با کیفیت پایین است که به نظر میرسد باید با چنین رویهای غلط و سواستفادههایی برخورد قاطع صورت بگیرد.

      پیرمؤذن افزایش قیمت انواع خودروها را به دور از واقعیت و حرکتی کذایی توصیف کرد و ادامه داد: آنچه که در این بین مهم به نظر میرسد پایین آوردن قیمت خودروها مطابق با افزایش معقول قیمتها است که این روند نباید به صورت غیرعادی و غیرعرف ادامه پیدا کند.

      این مسئول اظهار داشت البته ما با وزیر صنعت، معدن و تجارت در این زمینه نشستهایی را داشتیم اما از جمعبندی نظرات آنها اینگونه بر میآید که آنها سعی کردند همه اتفاقات را به گردن هم بیندازند و از قیمتگذاری واقعی طفره بروند.

      وی با بیان اینکه نرخهای مصوب سازمان حمایت برای خودروهای داخلی نیز قابل قبول نیست، تصریح کرد: افزایش قیمتهایی که شرکتهای خودروساز به عنوان یک ابزار به آن متوسل شدند نه معقول به نظر میرسد و نه واقعی.

      به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس به ارزبری خودروهای ملی در حداقلی اشاره کرد و بیان داشت: دولت میتواند با یک سیاستگذاری صحیح و نشست با خودروسازان این روند فزاینده افزایش قیمتهای خودروها را کنترل کرده و زمینه یک حرکت مثبت را بیش از گذشته فراهم آورد.

      پیرمؤذن در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت اقتصادی و گرانیهای اخیر اشاره کرد و گفت: مجلس و دولت مصمم هستند با ذخیرهسازیها و برخی اقدامات مثبت پیشگیرانه در یک ماه پایانی سال حداقل قیمتها را کنترل کنند تا از بابت خرید مایحتاج ضروری، مردم دچار مشکل خاص نشوند.

      این نماینده مجلس در پایان سخنان خود افزود: آنچه که در این زمینه یک اصل مهم و با اهمیت به نظر میرسد حرکت راهبردی است که دولت سعی میکند از این طریق اهدافش را پیاده کند.
      كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

      نظر

      • وحید 20
        ستاره‌دار(98)
        • Mar 2011
        • 29911

        #423
        عرضه فوری بیش از 15 هزاردستگاه خودروهای سایپا تا پایان سال
        دوشنبه، 30 بهمن 1391

        به گزارش خبر خودرو، معاون بازاریابی و فروش داخلی گروه خودروسازی سایپا از عرضه بیش از 15 هزار دستگاه خودرو به مصرف کنندگان تا پایان سال جاری خبر داد.

        محمد علی قادری اظهار داشت: بر اساس سیاست های تبیین شده گروه خودروسازی سایپا، با هماهنگی های بوجود آمده در راستای کاهش هیجانات بازار قرار شد تا پایان سال جاری حدوداً 60 هزار دستگاه از انواع محصولات گروه خودروسازی سایپا تولید شود که از این میزان حدود 40 هزار دستگاه به تعهدات قبلی اختصاص یابد و مابقی نیز بصورت فروش فوری از طریق شبکه توزیع به بازار عرضه شود.

        معاون بازاریابی و فروش داخلی گروه خودروسازی سایپا افزود: طی این ماه با اجرای طرح های پیش فروش قطعی و عادی توانستیم میزان تفاوت بوجود آمده در قیمت بازار و کارخانه را تا حد قابل توجهی بهبود بخشیم و با تداوم این طرح و اجرای آن برای خودروهای پارس خودرو، بدنبال تحقق این امر در سبد محصولات لوکس گروه خودروسازی سایپا نیزخواهیم بود

        قادری ابراز امیدواری کرد با اقدامت صورت گرفته به نیاز بخش عمده ای از تقاضای بازار پاسخ داده شود و تاکید کرد: پیش بینی می شود با برنامه ریزی های صورت گرفته علاوه بر پاسخ به تقاضای بازار، در بدبینانه ترین حالت می توان امیدوار بود خودروهای گروه خودروسازی سایپا دیگر با افزایش قیمت مواجه نشوند.

        محمد علی قادری خاطرنشان کرد: نمایندگی ها به هیچ وجه حق دریافت وجه خودرو به صورت نقد یا واریز به حساب خود را ندارند و مبلغ خودرو باید به حساب شرکت های گروه سایپا (سایپا، پارس خودرو و زامیاد) واریز گردد. در صورت مشاهده این موضوع یا دریافت مبالغی اضافه بر وجه مصوب خودرو از مشتری با نمایندگان متخلف برخورد شدید خواهد شد. مشتریان محترم در صورت مواجه شدن با چنین تخلفاتی، مراتب را به معاونت بازاریابی و فروش سایپا اطلاع داده یا با مرکز ارتباط با مشتریان گروه خودروسازی سایپا با شماره تلفن 096770 تماس حاصل نمایند.
        درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

        توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

        نظر

        • بابک 52
          ستاره‌دار (27)
          • Mar 2011
          • 17028

          #424
          (جدول) روزهای آرام قیمت در بازار خودرو
          فرارو-در یک هفته اخیر بازار خودرو روزهای تقریبا آرامی را پشت سر گذاشته است بهگونهای که نه قیمتها در حد قابل توجهی ارزان شده و نه افزایش یافته است.


          قیمت برخی از انواع خودرو را در جدول ذیل میبینیم:


          اتومبيل
          قیمت( تومان)
          405نمايندگي))
          ۲۳,۰۰۰,۰۰۰
          405 بازار))
          ۲۷,۲۰۰,۰۰۰
          207 (دنده اتوماتيک (نمايندگي
          ۴۹,۵۰۰,۰۰۰
          207دنده اتوماتيک ( بازار)
          ۵۳,۰۰۰,۰۰۰
          206(صندوق دار)V20 نمايندگي
          ۳۷,۵۰۰,۰۰۰
          206 ((صندوق دارV20 بازار
          ۴۳,۵۰۰,۰۰۰
          206 (تيپ 6 ( نمايندگي
          ۴۲,۵۰۰,۰۰۰
          206تيپ 6(بازار)
          ۴۵,۰۰۰,۰۰۰
          206تيپ 5 (نمايندگي)
          ۳۵,۵۰۰,۰۰۰
          206 (تيپ 5 (بازار
          ۳۸,۰۰۰,۰۰۰
          206 (تيپ2 (نمايندگي
          ۳۲,۰۰۰,۰۰۰
          206تيپ2 ( بازار)
          ۳۷,۰۰۰,۰۰۰
          پارس سال (نمايندگي)
          ۳۰,۰۰۰,۰۰۰
          پارس سال(بازار)
          ۳۳,۰۰۰,۰۰۰
          سمند ال ايکس ( نمايندگي)
          ۲۶,۵۰۰,۰۰۰
          سمند ال ايکس (بازار)
          ۲۸,۰۰۰,۰۰۰
          تيبا (نمايندگي غيرمتالیک)
          ۱۹,۷۹۰,۰۰۰
          تيبا (بازار)
          ۲۲,۰۰۰,۰۰۰
          تندر 90 مدل(نمايندگي)
          ۳۶,۰۰۰,۰۰۰
          تندر 90 مدلE2 (بازار)
          ۳۸,۸۰۰,۰۰۰
          پرادو ( نمايندگي)
          ۲۱۴,۹۰۰,۰۰۰
          پرادو (بازار)
          ۲۳۵,۰۰۰,۰۰۰
          کرولا (نمايندگي)
          0000
          کرولا(بازار)
          ۹۵,۰۰۰,۰۰۰
          ياريس هاچبک ( نمايندگي)
          ۵۸,۰۰۰,۰۰۰
          ياريس هاچبک ( بازار)
          ۷۰,۰۰۰,۰۰۰
          مزدا 3 ( نمايندگي)
          ۹۳,۰۰۰,۰۰۰
          مزدا 3 (بازار)
          ۹۳,۰۰۰,۰۰۰
          پراید 111- LEکیسه هوا (نمايندگي) غيرمتاليك
          ۱۷,۸۰۰,۰۰۰
          پراید 111- LEکیسه هوا ( بازار)
          ۱۹,۵۰۰,۰۰۰
          پراید 132- LEکیسه هوا (نمايندگي) / غيرمتاليك
          ۱۶,۷۰۰,۰۰۰
          پراید 132- LEکیسه هوا (بازار))
          ۱۸,۷۰۰,۰۰۰
          پراید 141- LEکیسه هوا (نمايندگي) غيرمتاليك
          ۱۶,۱۵۰,۰۰۰
          پراید 141- LEکیسه هوا (بازار)
          ۱۸,۲۰۰,۰۰۰
          مگان اتوماتيک 2000 سيسي (نمایندگی)
          ۷۵,۰۰۰,۰۰۰
          مگان اتوماتيک 2000 سيسي (بازار)
          ۸۰,۰۰۰,۰۰۰
          آزرا (نمایندگی)
          ۱۵۵,۰۰۰,۰۰۰
          آزرا (بازار)
          ۱۵۶,۰۰۰,۰۰۰
          سوناتا (نمایندگی)
          ۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
          سوناتا (بازار)
          ۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰



          The greater the risk ، The greater the reward

          هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

          نظر

          • ماهور
            عضو فعال
            • Feb 2011
            • 1239

            #425
            حق گمرکی واردات خودرو چقدر است + جدول

            چو قسمت ازلی بی حضور ما کردند
            گر اندکی نه به وفق رضاست خرده مگیر...

            نظر

            • بابک 52
              ستاره‌دار (27)
              • Mar 2011
              • 17028

              #426
              ورود 500 خودروی پورشه توسط واردکننده نامعلوم!
              رئیس کمیسیون شوراها با بیان اینکه اخیرا خبر رسیده تعداد 500 دستگاه خودروی لوکس پورشه از طریق جزیره ابوموسی به کشور وارد شده گفت: مرجع واردکننده و ارز تخصیصی به این خودروهای لوکس مبهم است.


              به گزارش مهر، امیر خجسته با اشاره به تذکر کتبی امروز خود به وزیر صنعت معدن و تجارت در صحن علنی مجلس شورای اسلامی و با طرح این سوال که 500 خودروی پورشه توسط چه کسی و با چه ارزی وارد کشور شده است، گفت: اخیرا خبر رسیده تعداد 500 دستگاه خودروی لوکس پورشه از طریق جزیره ابوموسی به کشور وارد شده که مرجع واردکننده و ارز تخصیصی به آن مبهم است.


              رئیس کمیسیون شوراها با اشاره به مأموریت واردات خودروی لوکس با حجم مصرف بنزین بالا به کشور گفت: در حالیکه شرایط اقتصادی کشور نیاز به آرامش و ثبات داشته و بسیاری از مردم در تامین معیشت روزانه خود مشکل دارند، معلوم نیست 500 دستگاه خودرو با این قیمت نجومی به چه طریق و به چه ارزی وارد کشور شده است.


              وی با اشاره به فرمان هشتم دی رهبر معظم انقلاب در تاکید اخیر ایشان مبنی بر مبارزه با مفاسد اقتصادی از عزم جدی مجلس و کمیسیون متبوع خود برای ریشه یابی و مبارزه با مفاسد اقتصادی خبر داد و گفت: با توجه به دستور رهبری برای مبارزه با مظاهر مفاسد به خصوص فساد اقتصادی کمیسیون شوراها با قاطعیت و با رصد کردن اتفاقاتی از این دست به مبارزه جدی با اخلال گران امنیت کشور خواهد پرداخت.
              The greater the risk ، The greater the reward

              هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

              نظر

              • وحید 20
                ستاره‌دار(98)
                • Mar 2011
                • 29911

                #427
                ورود مجلس به نحوه قیمت گذاری خودرو

                گروه خودرو- در حالی که حدود سه هفته از ابلاغ مصوبه دولت مبنی بر آزادسازی قیمت خودرو میگذرد و بازار نیز با وجود وعده مسوولان وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت همچنان آشفته به نظر میرسد، نمایندگان مردم در مجلس قول رسیدگی به وضعیت موجود را داده اند.

                بهطوریکه خبرگزاري فارس خبر داده جلسات کمیسیون صنایع و معادن مجلس در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سهشنبه هفته آینده برگزار خواهد شد که در این جلسات، کارگروه صنعت، نحوه تعیین قیمت تمام شده و قیمت فروش خودروهای تولید داخل را بررسی خواهد کرد .
                هر چند مجلسیان باید پیش از مصوبه هیات دولت دست به کار میشدند یا در مقطعی که كميته مورد نظر رييس جمهور مشغول بررسی پیشنهادهاي خودروسازان بود، نظرات خود را مطرح میکرد اما حال که تصمیم به بررسی نحوه تعیین قیمت و فروش خودرو دارند باید به گونهای عمل کنند که بار دیگر اخلالی در بازار پیش نیاید.به عقیده بسیاری از کارشناسان هم اکنون بازار خودرو در وضعیت ملتهبی به سر میبرد این در حالی است که انتشار هر خبری که ناشی از اختلاف دولت و مجلس بر سر قیمت گذاری یا فروش خودرو باشد، میتواند بر هیجانات این بازار بیفزاید.
                هر چند مجلس نیز به نفع مشتریان خودرو وارد عمل شده اما بهتر بود که قبل از تصمیمات اتخاذ شده و اجرای آن توسط خودروسازان نظرات خود را مطرح میکرد.
                دولت در مصوبه اخیر خود به خودروسازان اختیار داده که یا نرخ اعلامی از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان را (نرخ محاسباتی بر اساس نرخ ارز مبادلاتی) به عنوان قیمت جدید محصولات خود لحاظ کنند یا قیمتگذاری را بر اساس حاشیه بازار انجام دهند.
                فرق میان این دو اینجا است که خودروسازان اگر نرخهای سازمان حمایت را بپذیرند، همه درآمد حاصل از فروش نصیب خودشان خواهد شد، اما اگر مبنای قیمتگذاری را بیش از نرخ محاسباتی بگذارند، آنگاه باید مابهالتفاوت این دو قیمت را به حساب دولت واریز کنند.
                درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                نظر

                • بابک 52
                  ستاره‌دار (27)
                  • Mar 2011
                  • 17028

                  #428
                  ظاهراً اولتیماتومهای غضنفری جایگاهی در بین خودورسازان ندارد و به نظر، تنها راه سر و ساماندادن به اوضاع فعلی این اشخاص، ورود شخص رئیسجمهور به این ماجراست.
                  به گزارش خبرنگار اقتصادی مشرق، اين روزها يكي از موضوعاتي كه در صدر اخبار قرار گرفته بحث قيمت خودروهاي داخلي است كه بدون پيروي از قانوني خاص بالا مي رود. ماراتن افزايش قيمت به نحوي است كه نميتوان براي آن قاعده خاصي تعيين كرد و يا حداقل درباره ثبات آن اظهار نظر كرد.

                  زماني كه قيمتها در بازار تا حدي ثابت ميشود افراد به اصطلاح دلال وارد بازار ميشوند و مجدداً براي افزايش قيمت خودرو تمام تلاش خود را ميكنند. كميابشدن خودروها از ترفندهاي است كه اخيرا زياد به چشم ميخورد.

                  خودروهایی چون انواع پرايد، پژو 405، پرشيا، پژو 206 صندوقدار و ...در بازار ناياب ميشود و اگر مشتري پر و پا قرصي وجود داشته باشد قيمتها نجومي اعلام ميشود كه هيچ همخواني با کیفیت خودرو ارائهشده ندارد اما اين قيمتها ديگر برای مردم عادی شده است زيرا مردم ميدانند همه اين اتفاقات رنگ و بوي غيرواقعي دارد و دستهایی پشت پرده در حال هدایت این اتفاقات هستند.

                  اميدها بر اين بود كه با تغيير رويههاي فعلي، قيمت خودروها كه در این روزها در زمره كالاهاي لوكس قرار گرفته اصلاح شود. شرايط پيشآمده نيز گلايه نمايندگان مجلس را سبب شده است به گونهاي كه آنها براي یکی از این خودروسازان كه صفت بزرگترين خودروساز خاورميانه را يدك مي كشد كارت قرمز را در آورده اند .

                  نمايندگان مجلس اذعان داشته اند اگر وزير صنعت،معدن و تجارت راي مثبت بر آزادسازي قيمت خوردو نمي داد ،اكنون وضعيت قيمت خودرو با بحران مواجه نمي شد و قيمت ها اینگونه بالا نمي رفت.

                  در مقطع فعلي نمي توان براي يك روز بعد بازار خوردو پیش بینی دقيقي کرد ؛چرا كه بازار فقط از عواملي تبعيت مي كند كه گفته مي شود توسط خودروسازان هدايت مي شود.مديران دو شركت خودروسازي كه اين روزها هم از سوي وزير اولتیماتوم دریافت کرده اند، با صنعت خودرو كاري انجام دادند كه اصلاح آن بسيار زمان بر است.

                  وزير صنعت ،معدن و تجارت هم كه به دليل افزايش قيمت خودرو در بازار مورد انتقاد نمايندگان مجلس قرار گرفته است براي رهايی از صحبت ها و البته جلوگيري از استيضاح توپ را در زمين خودروسازان انداخته و بدون در نظر گرفتن موافقت مجمو عه اش با آزادسازي قيمت خودرو گفته است كه مديران خوردوسازي ضعيف عمل كردند.

                  او گفته بود که اگر مديران دو شركت ايران خودرو و سايپا به موقع، موفق به مديريت كمبود ارز ميشدند، امروز مردم مجبور نبودند خودرو را با قيمت گرانتري خريداري كنند.حال اين بي كفايتي ها در مدیریت مالی سبب شده كه شایعه خداحافظی مرد اول خودروسازي كه كارت قرمز دريافت كرده تقویت شود.

                  جواد نجم الدين كه خود را در پيشرفت صنعت خودروسازي صاحب جايگاه مي داند با مجموعه ايران خودرو كاري انجام داده است كه خروجي آن هر روز بر نارضايتي مردم مي افزايد.نكته جالب اين است كه ظاهرا افزایش جدید قيمت خودرو براي اين خودروساز كافي نبوده و شنیده ها از برنامه جدید برای افزایش مجدد قیمت ها در برخی محصولات این شرکت خبر می دهند.

                  اما سوال اينجاست كه قيمت هاي فعلي خودرو آيا با خودروهاي كه عرضه مي شود همخواني دارد؟آيا خودرو 405 كه در تمام كشورها كنار گذاشته شده است با قيمتي حدود 27 ميليون تومان مي ارزد ؟حال اين قيمت كه كاذب بالا رفته، قرار است باز هم گران شود.

                  يقينا وجود چنين اتفاق هایي نشان از مديراني دارد كه براي صنعت و و مردم دلسوز نيستند.يكي از صحبت ها پيرامون اين موضوع غير قانوني بودن افزايش قيمت خودرو است.همانگونه كه شوراي رقابت اعلام كرده است گران خودرو بدون مجوز اين شورا اعتبار ندارد ؛اما از آنجا كه زور خودروسازان به دولت مي رسد ،سازمان حمايت از تولید کننده!مثل ساير مواقع كوتاه آمد و شيوه جديد قيمت گذاري خودرو را ابلاغ كرد.

                  خودرو سازان محق شدند كه بر اساس حاشيه بازار قيمت خودرو را تعيين كنند.اين سود صدرصدي براي خودروسازان با توجيه تحريم و افزايش قيمت مواد اوليه رقم خورده است و همچنان آنها براي دريافت كمك از دولت (2هزار ميليارد تومان) حرف هاي زيادي به ميان مي آورند.تخلف ديگر مجموعه ايران خودرو كه سبب لرزان شدن پايه هاي مديريتي نجم الدين شده تخلف محرز برخی نمايندگي ها است.

                  اكنون كه خودروسازان فروش قطعي محدودی دارند و بیشتر پيش فروش خودرو را براي مردم و زمان تحويل حداقل تيرماه در نظر گرفته اند و بدتر از آن در خبر ها امده بود که از تمام مشتريان ضمانت نامه دريافت مي کنند.در اين ضمانت نامه به خودروساز اين حق داده مي شود كه در صورت تمايل مي تواند مدل خودرو را با مدل هاي موجود در انبار تغيير دهد و اگر قيمت بالا رفت ثبت كننده هيچ مخالفتي نكند.

                  هر چند در گفت و گو ها مدير عامل ايران خودرو اين موضوع را تكذيب كرد ،اما در عمل اين موضوع اتفاق مي افتد و متاسفانه هيچ ناظري در اين بخش وجود ندارد.اكنون كه قيمت ها دلخواهي به بهانه تحريم بالا رفته و خودرو هاي عرضه شده از خودرو هاي جهاني بسيار عقب است ،تنها راه تحريم مردم است.

                  اينكه تا اصلاح شدن وضعيت فعلي خودرو مردم خريد نكنند.همانگونه كه وزير صنعت،معدن وتجارت اعلام كرده است تحريم تا حدي كه خودروسازان اعلام مي كنند بر صنعت اثر نگذاشته است و اگر مديران لايقي در اين مجموعه ها حضور داشتنند قيمت ها به اين شكل نبود.هر چند اين صحبت محافظه كارانه براي جلوگيري از انتقاد بیشتر از وزير است ،اما آیا واقعا در شرایط قحط الرجال مديران صنعتی هستیم .

                  از ديگر شاكيان مديران خودروساز کارگران آنها هستند كه در دوره مديريت او بيشترين صدمه ها را ديدند.اضافه كاري ها و مزايا حذف،خطوط توليد با كمترين ميزان كار كرد و شيفت هاي كاري تعطيل شد و سهام آنها و یا بهتر سرمایه آنها نصف شد.

                  به هر حالي مديري كه با سیاسی کاری و حمایت های خاص برخی مدیران دولتی ،سكوي قدرتمندترين بنگاه اقتصادي کشور را بر عهده گرفت با مديريت نامناسب خود نشان داد كه ديگر نمي توان براي ادامه مسير به او اعتماد كرد.

                  The greater the risk ، The greater the reward

                  هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

                  نظر

                  • بابک 52
                    ستاره‌دار (27)
                    • Mar 2011
                    • 17028

                    #429
                    خواب سنگین بازار خودرو

                    بعد از آزادسازی قیمت خودرو، هرچند برخی محصولات کاهش قیمتهای جزئی را به خود دیدهاند، اما به نظر میرسد که حرکت بازار همچنان کند است


                    افکار- گویی بازار به خوابی عمیق و گران فرو رفته است و مشتریان بازار هم قصد بیدار کردن این بازار را از خواب زمستانی ندارند. کارشناسان اقتصادی در این رابطه عقیده دارند که حرکت دوباره بازار به زمان نیاز دارد، زیرا وقتی قیمتها یکباره ۲ تا ۳ برابر میشوند مدتها زمان میبرد تا بازار دوباره رونق بگیرد، این زمان را کارشناسان حتی تا دو سال تخمین میزنند.


                    بر همین اساس از بازار خودرو خبر میرسد که مشتریها تمایلی به خرید ندارند و با وجود اینکه تنها یک ماه به تعطیلات نوروزی باقیمانده است جنب و جوش در بازار جای خود را به رکود داده است. به عقیده کارشناسان یکی از مهمترین دلایل این رکود وعدههایی است که مسوولان و خودروسازان به مردم میدهند. زیرا بر اساس این وعدهها، مردم انتظار کاهش قیمتها را دارند و سعی میکنند خرید خود را عقب بیندازند تا ببینند چه اتفاقی برای بازار رخ میدهد. در واقع مسیری که مسوولین و خودروسازان برای کاهش التهاب بازار در نظر گرفتهاند، از نظر کارشناسان مسیر اشتباهی است، زیرا افزایش قیمت یک محصول و سپس وعده کاهش قیمت دادن با هیچ فرمول اقتصادی همخوانی ندارد، زیرا مردم را به انتظار و عدم خرید وا میدارد و این اتفاق هم پیامدی ندارد جز رکود. هرچند این رکود تا کنون کاهش قیمت چشمگیری را به همراه نداشته و تنها قیمت برخی از محصولات داخلی را کمی کاهش داده است، کارشناسان عقیده دارند که انتظار برای کاهش قیمتی بیش از این، انتظاری بیهوده خواهد بود.


                    به گفته فعالان بازار در حال حاضر خرید و فروش در بازار اصلا جریان ندارد. با توجه به رقمهاي متفاوتی که این روزها از بازار خودرو شنیده میشود سعی بر این بوده که قیمتهایی که واقعيتر هستند در این گزارش به کار برده شود.


                    آنطور که فعالان بازار میگویند قیمت برخی از خودروها به دلیل کمبود عرضه به بازار با افزایش زیادی همراه است. بر همین اساس بهرغم تاکید مسوولان ایرانخودرو بر کاهش قیمت و افزایش تولید و عرضه، اتفاقا این هفته سمند EF۷ خودروی کمیاب بازار بوده است. به گفته فعالان بازار این مدل سمند این روزها در بازار کمیاب شده است و حالا قیمتی برابر با ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دارد. مدل دیگر این خودرو یعنی سمند LX اما نسبت به هفته گذشته تغییری نداشته است و روی ۲۶ میلیون تومان مانده است. اما از خودروی ملی که بگذریم، یکی از محصولات لوکس ایرانخودروییها، یعنی سوزوکی کیزاشی فول از ۱۱۵ میلیون تومان به ۱۳۵ میلیون تومان رسید. گراند ویتارا، دیگر مدل این برند که در ایرانخودرو مونتاژ میشود از هفته گذشته نوسانی نداشته و روی ۱۲۳ میلیون تومان مانده است.


                    خانواده پژو اما همچنان در بازار یکهتازی میکند و بهرغم رکود بازار قیمتهایش همچنان در حال افزایش است. بر همین اساس ۲۰۶ تیپ ۲ از هفته گذشته تا کنون دو میلیون تومان افزایش قیمت داشته و حالا ۳۹ میلیون تومان است. V۸ صندوقدار هم با یک میلیون افزایش قیمت ۴۴ میلیون تومان شده است. اما ۲۰۷ اتومات، V۹ و تیپ۶ طی هفته گذشته بدون تغییر بودهاند و به ترتیب روی ۵۷ میلیون تومان، ۵۴ میلیون تومان و ۵۳ میلیون تومان ماندهاند. تنها ۲۰۶ صندوقدار V۲۰ بوده که طی هفته گذشته با ۵۰۰ هزار تومان کاهش به ۳۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.
                    رکود بازار روی خودروهای دیگر هم تغییر چندانی مبنی بر کاهش قیمت نداشته است و در بیشتر موارد قیمتها یا ثابتند یا با نوسانی ۵۰۰ هزار تومانی بالا و پایین میشوند. بر همین اساس پژو ۴۰۵ دوگانهسوز با ۵۰۰ هزار تومان افزایش قیمت نسبت به هفته قبل به ۲۷ میلیون تومان رسید و مدل بنزینی آن هم ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.
                    پژو پارس سال هم بعد از رشد ۵۰۰ هزار تومانی خود در هفته گذشته، این هفته را آرام طی کرد و روی ۳۵ میلیون تومان ماند. از تندرهای ایرانخودرو و پارس خودرو هم خبر میرسد که هر دو آنها با کاهشی ۵۰۰ هزار تومانی همراه بودهاند. تندر که زمانی قرار بود خودرویی زیر ۱۰ میلیون تومان باشد حالا با وجود کاهش قیمت در کارخانه پارسخودرو به ۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است و تندر ایران خودرو هم یک میلیون از آن ارزانتر است. تندر E۱ هم مانند هفته قبل همان ۳۳ میلیون تومان است. اما ماکسیمایی که دیگر تولید نمیشود در بازار قیمتی بین ۱۱۴ و ۱۱۷ میلیون تومان دارد. مگان هم که این روزها دیگر به معنای واقعی کیمیای بازار شده است فعلا بدون تغییر است و هفتهای است که روی ۸۴ میلیون تومان مانده است.
                    روزگاری هم بود كه گذشتن از مرز ۱۰ میلیون تومان برای پرايد تابو بود، اما حالا تابوها کنار گذاشته شدهاند و پرايد مرزهای قیمتی را به سرعت پشت سر میگذارد. به این ترتیب پراید ۱۱۱ بعد از افزایش قیمتهای بیسابقه این هفته ۲۰۰ هزار تومان کوتاه آمد و از ۱۹ میلیون تومان به ۱۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید. ۱۳۱ و ۱۳۲ هم به ترتیب ۱۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هستند. اما مزدا ۲ و مزدا ۳ هم این روزها در اوج هستند، هرچند مزدا۲ با کاهشی ۴ میلیونی در بازار روسفید است و ۷۳ میلیون تومان قیمت دارد. مزدا۳ هم تغییری نداشته و همان ۱۳۰ میلیون تومان است. رانا، محصول جدید و پرماجرای ایرانخودرو هم در بازار ۳۴ میلیون تومان است. وانت بار هم در مدل دوگانهسوز خود ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.
                    The greater the risk ، The greater the reward

                    هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

                    نظر

                    • khademi1350
                      عضو فعال
                      • Feb 2011
                      • 583

                      #430
                      با اتمام این سال مالی دیگه باید بازار به سمت سهم های که رشدی که نداشته اند هیچ خیلی هم افت داشته اند برود یکی از این گروه ها گروه خودرو می باشد که با گرفتن افزایش قیمت ها میتوانند سود دهی خوبی داشته باشند قیمت های سهام آنها هم که در کف خودشون می باشند دیگه باید از گروه های که رشد قابل توجه ای داشته اند خروج و سهام این گروه را در سبد ها جایگزین کرد بعضی از سهم های این گروه سودهای خوبی هم ساخته اند که برای مجمع رفتن هم مناسب می باشند نمونه آن وساپا با سود 60 تومن در 9 ماهه و احتمال تقسیم حداکثری آن در مجمع بدلیل نیاز سایپا به سود آن از گزینه های خوبی می باشند

                      نظر

                      • بابک 52
                        ستاره‌دار (27)
                        • Mar 2011
                        • 17028

                        #431
                        نامه انجمن خودروسازن به محسن رضایی


                        انجمن خودروسازان ایران در واکنش به آنچه «حمله تابناک با تمام قوا به صنعت خودروسازی» نامیده اقدام به انتشار نامه سرگشاده به محسن رضایی کرده است.



                        به گزارش اروم نیوز، نامه انجمن را در زیر می خوانید:

                        سرور ارجمند جناب آقای دكتر رضایی با سلام

                        ۱- سن نگارنده اجازه می دهد با سوابق مبارزاتی و انقلابی حضرتعالی در دهه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی و مخصوصاً در دوران جنگ تحمیلی كاملاً آشنا باشد.

                        ۲- با مشرب سیاسی- اقتصادی - فرهنگی حضرتعالی در دو دهه گذشته، از طریق مصاحبه ها، مخصوصاً در دوران شركت در مبارزات انتخاباتی چند دوره ریاست جمهوری نیز آشنایی دارم.

                        ۳- گمان ندارم تغییرات چندان در مشی اقتصادی حضرتعالی در چند سال گذشته به وجود آمده باشد. شما را آنطور می شناسم كه طرفدار توسعه اقتصادی از طریق توسعه صنعتی و حمایت از تولیدات داخلی هستید. اگر اشتباه نكرده باشم فرموده بودید خرید كالاهای خارجی، افزایش بیكاری داخلی و تقدیم شغل به كشورهای دیگر است.

                        ۴- حدود چند ماه به انتخابات ریاست جمهوری مانده است. به احتمال زیاد در انتخابات شركت می فرمایید. در دوره زمانی مقرر مواضع سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی خود را برای ملت شریف ایران عرضه خواهید كرد.

                        ۵- چگونه راضی می شوید كه سایت منتسب به حضرتعالی، با تمام قوا، حمله به صنعت داخلی پرداخته و تحت پوشش حمایت از مردم دنبال شعار آزادسازی واردات خودروهای لوكس است. در حالیكه تیزر تبلیغاتی یك شركت واردكننده خودرو در سایت، خواننده را به تعمق وا می دارد.

                        ۶- جای تاسف است در حالیكه كل اقتصاد، تولیدات صنعتی و از جمله صنعت خودرو با مشكلات عدیده ناشی از تحریم دشمنان این مرز و بوم از جمله كمبود شدید نقدینگی، عدم تخصیص ارز و سركوب مالی قیمتها روبرو هستند. به طوریكه تیراژ تولید ۵۰درصد كاهش یافته، و زیان پایان سال امسال به دلایل یاد شده بالغ بر ۳۵۵۷ میلیارد تومان می شود، سایت منتسب به حضرتعالی چنین بی پروا نسبت به تشوش اذهان عمومی از طریق ارائه اطلاعات غلط اقدام می نماید. به عنوان مثال:

                        الف- ادعا می كنند خودروهای ساخت داخل استاندارد نیستند كه دروغ محض است. تمام خودروها از استاندارد یورو۲ اتحادیه اروپا برخوردارند و به امید خدا بزودی دارای استاندارد یورو۴ خواهند شد. ممكن است ایراد شود كه ما از اتحادیه اروپا عقب تر هستیم. بدیهی است كه این ایراد وارد است. اما پرسیدنی است كدام یك از بخشهای تولیدی ما در قد و قواره استانداردهای اروپا هستند كه صنعت خودرو از آنها عقب تر مانده باشد؟ اتحادیه اروپا در تمام ابعاد تولیدات صنعتی، كشاورزی و خدماتی از ما جلوتر هستند.

                        ب- ادعا می كنند سالانه هزاران كشته به خاطر استاندارد نبودن خودروها داریم كه كاملاً دروغ و كذب محض است. جهت اطلاع آن مقام ارجمند و مسئولین سایت منتسب به حضرتعالی چند فراز از فرمایشات مقامات راهور ناجا را به عرض می رسانم.

                        ب۱- سرهنگ اسماعیلی در ۲۸/۹/۸۸ سهم عوامل تصادفات را بشرح زیر اعلام می دارند:
                        سهم خطاهای انسانی ۵۲ درصد ] یعنی ۱۲ هزارکشته[
                        سهم جاده ها ۳۵درصد ] یعنی ۸ هزارکشته[
                        سهم نقص فنی خودروها ۱۳ درصد ] یعنی ۳ هزارکشته[
                        ب۲- سرهنگ اسماعیلی در ۱۰/۵/ ۸۸ ( جهان صنعت) اعلام کرده اند سالانه حدود ۷۰۰۰ نفر به دلیل نبستن کمربند ایمنی کشته می شوند. عیناً همین فرمایش را سردار بیگی فرمانده پلیس راه کشور تکرار کرده اند.
                        ب۳- یکروز بعدسرهنگ میربهرسی( دنیای اقتصاد) فرموده اند سالانه بیش از ۵۵۰۰ نفر] موتورسوار[ به دلیل نداشتن کلاه ایمنی ضربه مغزی می شوند.

                        ب۴- سردار رویانیان رییس سابق راهور ناجا در۳۱/۵/۸۷ ( جهان صنعت) اعلام داشتند در ۴۹درصد تصادفات جاده ای منجر به مرگ، کامیونها و اتوبوسهای فرسوده نقش اساسی دارند و به همین دلیل هم به کامیونها و اتوبوسهای فرسوده لقب قاتلین جاده ها را دادند.

                        ب۵-سرداراسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی درتاریخ۲۳/۸/۸۸ میفرمایند :خودروهای مدل ۸۳ به بالا ( ۶ میلیون دستگاه)که۶۰ درصد خودروهای در حال تردد هستند، تنها عامل ۱۰ درصد تصادفات هستند. درحالیکه۱ میلیون دستگاهخودروهای فرسوده در ۵۰ درصد تصادفات نقش دارند. هر چند بنا به آمار پلیس سهم خودرو در تصادفات ۱۳ درصد است، اما
                        به استناد فرمایشات سردار احمدی مقدم، خودروهای قدیمی و فرسوده نقش عمده و محوری را دارند.

                        ج- تعرفه های ما را با تعرفه های كشورهای آمریكا و اروپا می سنجند كه كمتر از تعرفه های ما است. به گمان حضرتعالی كه كاندای ریاست جمهوری در دوره آتی هستید آیا ما باید تعرفه واردات كشور خود رابا آن كشورها مقایسه كنیم؟آیا توانمندیهای فنی – صنعتی ما ( به غیر از موارد استثنایی تسلیحات نظامی/هسته ای) درحد و حدودآنها است؟

                        ادعای غلطی میكنند كه پیشرفت كشورهای یاد شده به خاطر تعرفه های پایین آنها است. موضوع كاملاً بر عكس است آنها بخاطر توانمندیهای فنی وپیشرفتهای تكنولوژیكی توانسته اند در بازارآزاد به رقابت بپردازند و به همان نسبت هم توانسته اند تعرفه هایشان را كاهش دهند.

                        د- ادعا كرده اند تعرفه فعلی واردات خودروها ۹۰ درصد و بیشتراست. این سخن از سر بی اطلاعی محض است . بر اساس مصوبه هیئت محترم دولت، كلیه تعرفه ها از سه ماه پیش به حدود نصف كاهش یافته است. یعنی تعرفه واردات به ۴۹درصد كاهش یافته است. جهت یادآوری عرض می نماید كه تعرفه كاشی و كفش و. . . كه هیچدام پیچیدگیهای تكنولوژیكی خودرو را ندارند، بیشتر از تعرفه خودرو سواری است.

                        جناب آقای دكتر رضایی از ده سال پیش انجمن خودروسازان ایران همگام با سیاستهای وزارت صنایع و معادن وقت، پیشنهاد كاهش تعرفه ها بصورت پلكانی را دنبال كرده و حتی جدول آن نیز توسط جناب آقای مهندس دوست حسینی معاونت تولید وزارت صنایع و معادن وقت به كمیسیون ماده۱ تقدیم شد كه متاسفانه به علت تغییر دولت، طرح مزبور به فراموشی سپرده شد.

                        در آن جدول تعرفه تمام كالاها بصورت پلكانی در مدت ۵ سال كاهش می یافت. مثلاً تعرفه واردات خودرو در سال ۸۹ بایدبه ۵۰ درصد می رسید. كه اكنون با یك تصمیم ناگهانی شوك درمانی هیئت محترم دولت، تمام تعرفه ها بصورت ضربتی به یكباره به نصف كاهش یافتند.

                        ۷- جناب آقای دكتر رضایی لازم نیست بنده وضعیت نابسامان اقتصادی كشور را برای حضرتعالی توضیح دهم و تبعات ناشی از آن را بر شمرم، حضرتعالی خود استاد این كار هستید. اما جسارتاً عرض می كنم وقتی برنامه چهارم توسعه به كنار گذارده می شود، و وقتی سند چشم انداز ابلاغی مقام معظم رهبری با تعابیر و تفاسیر متعدد دگرگونه می شود و تحت لوای "عمومی سازی اقتصادی"، كاملاً بسوی اقتصاد بسته حركت كرده و بر دولتی/ شبه دولتی شدن اقتصاد صد چندان افزوده می شود، ماحصل كار بهتر از نمیتواند باشد.

                        ۸- مدعی هستندكه كیفیت خودروهای داخلی پایین است. هرچند كوششهای مستمر خودروسازان به ثمر رسیده و وضعیت كیفی خودروهای تولیدی بسیار بهتر از چند سال پیش شده، اما در مجموع حق با مدعیان است.

                        اما آقایان از یك نكته ظریف غافل اند. حضرتعالی بهتر می دانید كه كیفیت مانند مثلاً فتیله چراغ نفتی نیست كه به راحتی آنرا چرخاند و نور چراغ را افزایش داد. برای ارتقاء كیفیت باید سرمایه گذاریهای هنگفتی كرد. باید خودروهای قدیمی كه بیش از ۲۰ سال از عمر تولیدشان می گذرد از رده خارج كرد.

                        باید ماشین آلات كهنه و قدیمی تولیدی تقریباً تمام ۲۰۰۰ قطعه ساز فعلی ( كه حتی وقتی آنها را خریده بودند، اكثراً از رده خارج و دست دوم بودند و آنهم ناشی از شرایط اقتصادی/ ارزی مملكت بوده) را نوسازی كرد. برای این كار، هم به ارز، و هم به تسهیلات بلند مدت بانكی و هم به سرمایه لازم(كه صدها میلیارد تومان می شود) نیاز داریم كه متاسفانه به علت كمبود سرمایه بانكها، ساختار غلط سیستم بانكی كشور هیچكدام در دسترس قرار ندارند.

                        به علت سركوب قیمت ها در چند سال گذشته، تولید كننده سودی نمی برد و حتی برای فرار از شماتت سهامداران گاهی مجبور می شود دارایی های ثابت كارخانه را بفروشد تا بتواند سود صوری نشان دهد، مالیات سود كاذب را به دولت بپردازد و فاجعه بارترآنكه همان سود باقی مانده را به خاطر مقررات غلط و ضد تولیدی قانون تجارت فعلی، بین سهامداران توزیع كند.

                        نمی تواند سود كذایی را ذخیره كرده وسرمایه اش را افزایش دهد و به همین دلیل هم باید كاسه گدایی در دست به دنبال تسهیلات بانكی باشد كه اگرگیرش بیاید باید بهره ۲۰ تا ۳۰ درصدی پرداخت كند . در حالیكه تولید كننده خارجی ۸۰ درصد سرمایه در گردش خود را با نرخ ۲ تا ۳درصد تامین می نماید. ناتوانی وفشل بودن سیستم بانكی كشور در رفع مشكلات مالی صنعت اظهر من الشمس است.
                        جناب آقای دكتر رضایی در كجای دنیا می توان تولید كننده ای را سراغ گرفت كه با تسهیلات كوتاه مدت با نرخ ۲۰-۳۰ درصد دست به سرمایه گذاری بزند؟

                        ۹- از آنجاییكه این سایت منتسب به جنابعالی است و آینه مشی اقتصادی شما به شمار می رود متمنی است پس از بررسی مدعاهای مسئولین صنعتی سایت منتسب به خودتان، چنانچه خط مشی آقایان با خط مشی اقتصادی حضرتعالی خوانایی ندارد، امریه لازم را صادر فرمایید.

                        ۱۰- در خاتمه آمادگی خود را برای حضور در دفتر سایت تابناك و برگزاری جلسه برای تعامل متقابل بیشتر اعلام می نمایم.
                        *داوود میرخانی رشتی، مشاور انجمن خودروسازان ایران

                        The greater the risk ، The greater the reward

                        هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

                        نظر

                        • وحید 20
                          ستاره‌دار(98)
                          • Mar 2011
                          • 29911

                          #432
                          جدیدترین آمار تولید خودرو منتشر شد

                          پرشین خودرو: جدیدترین آمار تولید انواع خودرو در ایران مربوط به دیماه سال جاری و 10 ماهه امسال منتشر شد.
                          به گزارش «پرشین خودرو»، براساس جدیدترین آمارهای به دست آمده، تولید انواع خودرو در دیماه امسال 47 درصد نسبت به دیماه سال گذشته کاهش یافته است بهگونهای که تولید این محصولات از 146 هزار و 135 دستگاه در دی ماه سال گذشته به 77 هزار و 420 دستگاه رسیده است.
                          در این مدت تولید انواع خودروی سواری نیز 46.8 درصد افت نشان میدهد بهگونهای که تولید این محصول از 122 هزار و 232 دستگاه در دی ماه سال 90 به 64 هزار و 984 دستگاه رسیده است.
                          دی ماه امسال تولید انواع وانت نیز با کاهش 43.3 درصدی از 20 هزار و 276 دستگاه در دی ماه سال گذشته به 11 هزار و 498 دستگاه رسیده است.
                          تولید انواع مینیبوس، میدل باس و اتوبوس نیز با کاهش 84.8 درصدی از 434 دستگاه به 66 دستگاه کاهش یافته است.
                          در این مدت تولید انواع کامیونت، کامیون و کشنده نیز افت 72.6 درصدی را تجربه کرده است بهگونهای که تولید این محصول از 3 هزار و 178 دستگاه به 872 دستگاه کاهش یافته است.
                          دیماه امسال تولید انواع خودروهای سواری در شرکت ایران خودرو 45 درصد، پارس خودرو 66.7 درصد، خودروسازی راین 87.1 درصد، سایپا 41 درصد و کرمان موتور صد درصد کاهش یافته و در خودروسازی مدیران 51.7 درصد افزایش یافته است.
                          در 10 ماهه امسال نیز تولید انواع خودرو در کشور افت 46.3 درصدی را تجربه کرده است بهگونهای که تولید این محصول از یک میلیون و 405 هزار و 275 دستگاه در 10 ماهه سال گذشته به 753 هزار و 944 دستگاه در 10 ماهه امسال کاهش یافته است.
                          تولید انواع سواری نیز در 10 ماهه امسال با افت 46.6 درصدی از یک میلیون و 210 هزار و 509 دستگاه به 646 هزار و 924 دستگاه رسیده است. در این مدت تولید انواع وانت نیز با افت 42.8 درصدی از 159 هزار و 889 دستگاه به 91 هزار و 449 دستگاه رسیده است.
                          تولید انواع مینیبوس، میدل باس و اتوبوس نیز با افت 82.2 درصدی از 5 هزار و 270 دستگاه به 939 دستگاه رسیده است. کامیونت، کامیون و کشنده نیز افت تولید 49.5 درصدی را در 10 ماهه امسال تجربه کردهاند بهگونهای که تولید این محصولات از 28 هزار و 969 دستگاه به 14 هزار و 632 دستگاه رسیده است.
                          درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                          توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                          نظر

                          • وحید 20
                            ستاره‌دار(98)
                            • Mar 2011
                            • 29911

                            #433
                            راهکارهای نجات صنعت خودروسازی

                            پرشین خودرو: دبیر انجمن قطعه سازان ایران حل مشکل کمبود نقدینگی، تامین ارز، تامین مواد اولیه داخلی و پرداخت تسهیلات بانکی را از راهکارهای ضروری رفع مشکلات و افزایش تولید خودرو در کشور دانست.
                            به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، ساسان قربانی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات بانکی به خودروسازن تاکنون در حد وعده و وعید بود و تاکنون اقدام موثری در این رابطه از طرف مسوولان صورت نگرفته است، ادامه داد: با وجود گذشت حدود 10 ماه از مصوبه ارائه تسهیلات بانکی به خودروسازان و یادآوری مکرر فعالان صنعت خودرو مبنی بر ضرورت رفع مشکلات نقدینگی این صنعت همچنان پرداخت این تسهیلات در هاله ای از ابهام قرار دارد و مشخص نیست که صنعتگران چگونه باید منابع لازم برای جبران رشد هزینههای تولید را تامین کنند.
                            وی تصریح کرد: اگرچه در چند هفته اخیر تیراژ تولید خودرو اندکی افزایش یافته، اما در صورت حل نشدن این مشکلات امیدی به بهبود وضعیت فعلی صنعت خودروسازی وجود نخواهد داشت.
                            قربانی گفت: خودروسازان به خودی خود راضی به افزایش قیمت ها نیستد اما کمبود نقدینگی از یک سو و افزایش شدید قیمت مواد اولیه آنان را مجبور به بالا بردن قیمت محصولاتشان کرده است.
                            دبیر انجمن قطعه سازان ایران با بیان اینکه قیمت برخی مواد اولیه در سالجاری تا 300 درصد رشد داشته است، خاطرنشان کرد: رشد قیمت آلومینیوم، مس، انواع ورق ها و فولادهای آلیاژی، مواد پلیمری و ... در کنار افزایش شدید نرخ ارز و عدم پشتیبانی بانك مركزی از تولیدات داخل منجر به افزایش شدید قیمت تمام شده محصول نهایی شده است.
                            قربانی افزایش نرخ ارز را مانعی بزرگی برای تامین مواد اولیه وارداتی مورد نیاز قطعه سازان ذکر کرد و گفت: متاسفانه تاکنون قطعه سازان و خودروسازان هیچ نوع ارز دولتی را دریافت نکرده و ناگزیر از تامین مواد مورد نیاز خود از طریق ارز آزاد شده اند بنابراین در شرایطی که نرخ ارز افزایش یافته مسلما نیاز نقدینگی واحدهای تولیدی نیز بیشتر شده است.
                            درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                            توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                            نظر

                            • وحید 20
                              ستاره‌دار(98)
                              • Mar 2011
                              • 29911

                              #434
                              تولید برخی خودروها 162 هزار درصد افزایش یافت

                              دیماه امسال تولید برخی از سواریهای داخلی رشد قابل توجهی داشته است.

                              به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این مدت تولید سواریهای مزدا 3، رانا، پژو پارس، پژو 405 انژکتوری و 315 MVM افزایش زیادی داشته است.

                              دی ماه امسال تولید رانا با رشد 30 هزار و 722 درصدی از 9 دستگاه در مدت مشابه سال گذشته به 2 هزار و 774 دستگاه رسیده است.

                              مزدا 3 نیز رشد تولید 2 هزار و 957 درصدی را تجربه کرده بهگونهای که تولید آن از 7 دستگاه در دی سال گذشته به 214 دستگاه در دی ماه امسال افزایش یافته است.

                              تولید پژو پارس تولیدی ایران خودرو مرکزی نیز با رشد 92 هزار و 100 درصدی همراه بوده بهگونهای که تولید آن از یک دستگاه در دی سال گذشته به 922 دستگاه رسیده است.

                              تولید پژو 405 انژکتوری تولیدی ایران خودرو مرکزی نیز با رشد 91 درصدی از 2 هزار و 893 دستگاه به 5 هزار و 526 دستگاه افزایش یافته است.

                              315 MVM نیز رشد تولید 162 هزار و 400 درصدی را تجربه کرده بهگونهای که تولید آن از یک دستگاه به هزار و 625 دستگاه رسیده است.
                              درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                              توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                              نظر

                              • بابک 52
                                ستاره‌دار (27)
                                • Mar 2011
                                • 17028

                                #435
                                افت 47درصدی تولید انواع خودرو در ایران
                                «تولید انواع خودرو در دیماه امسال 47درصد نسبت به دیماه سال گذشته کاهش یافته است.»

                                این خبری بود که روز گذشته روی تلکسهای خبری قرار گرفت.

                                بدون شک این افت تولید، خبر خوبی برای اقتصاد صنعتی ایران محسوب نمیشود، مخصوصا اگر به یاد بیاوریم که در سالهای گذشته همواره تولیدکنندگان خودرو نورچشمیهای صنعت و اقتصاد ایران بودند و دائم نیز تولیدکنندگان بخشهای مختلف بر این باور بودند که برنامهریزان دولتی اقتصاد بیشتر از هر بخشی سعی میکنند تا منافع اقتصادی خودروسازها حفظ شود.


                                به رغم چنین ادعاهایی حالا به نظر میرسد تولیدکنندگان خودرو نیز در تنگنای تولید قرار گرفتهاند یا به عبارتی اگرچه آنها همیشه نورچشمیهای اقتصادی بودند و بازار انحصاری خودرو برای آنها در ویترین قرار گرفته بود ولی حالا که دیگر صنعت گرفتار سیاستهای اقتصادی شده است، آنها نیز مانند سایر تولیدکنندگان به خوبی تاوان برنامههای اقتصادی چند سال گذشته را پرداخت میکنند. یک نکته را اما نباید فراموش کرد که به رغم آن که سیاستگذاران اقتصادی همواره هوای خودروسازان را بیشتر از سایر حوزههای صنعتی داشتند ولی با این وجود نمیتوان این نکته را نادیده گرفت که تولید خودرو میتواند آبروی اقتصاد صنعتی برای یک کشور باشد اینکه چرا حالا باید چنین آبرویی گرفتار افت 47درصدی تولید باشد، پرسشی است که بدون شک برنامهریزان اقتصادی بهتر از هرکس دیگری میتوانند پاسخ آن را ارائه دهند. در حال حاضر جدیدترین آمار تولید انواع خودرو در ایران مربوط به دیماه سالجاری و 10 ماهه امسال منتشر شده است که در ادامه میتوانید ریز جریان تولید خودرو را مورد بررسی قرار دهید.
                                براساس جدیدترین آمارهای به دست آمده، تولید انواع خودرو در دی ماه امسال 47درصد نسبت به دی ماه سال گذشته کاهش یافته است بهگونهای که تولید این محصولات از 146هزار و 135 دستگاه در دی ماه سال گذشته به 77هزار و 420 دستگاه رسیده است.
                                در این مدت تولید انواع خودرو سواری نیز 46/8درصد افت نشان میدهد بهگونهای که تولید این محصول از 122هزار و 232 دستگاه در دی ماه سال 90 به 64هزار و 984 دستگاه رسیده است.
                                دیماه امسال تولید انواع وانت نیز با کاهش 43/3درصدی از 20هزار و 276 دستگاه در دیماه سال گذشته به 11هزار و 498 دستگاه رسیده است. تولید انواع مینیبوس، میدل باس و اتوبوس نیز با کاهش 84/8درصدی از 434 دستگاه به 66 دستگاه کاهش یافته است.
                                در این مدت تولید انواع کامیونت، کامیون و کشنده نیز افت 72/6درصدی را تجربه کرده است بهگونهای که تولید این محصول از سههزار و 178 دستگاه به 872 دستگاه کاهش یافته است.
                                دی ماه امسال تولید انواع خودروهای سواری در شرکت ایرانخودرو 45درصد، پارسخودرو 66/7درصد، خودروسازی راین 87/1درصد، سایپا 41درصد و کرمان موتور صددرصد کاهش یافته و در خودروسازی مدیران 51/7درصد افزایش یافته است.
                                در 10 ماهه امسال نیز تولید انواع خودرو در کشور افت 46/3درصدی را تجربه کرده است بهگونهای که تولید این محصول از یکمیلیون و 405هزار و 275 دستگاه در 10 ماهه سال گذشته به 753هزار و 944 دستگاه در 10 ماهه امسال کاهش یافته است.
                                تولید انواع سواری نیز در 10 ماهه امسال با افت 46/6درصدی از یکمیلیون و 210هزار و 509 دستگاه به 646هزار و 924 دستگاه رسیده است. در این مدت تولید انواع وانت نیز با افت 42/8درصدی از 159هزار و 889 دستگاه به 91هزار و 449 دستگاه رسیده است.
                                تولید انواع مینیبوس، میدل باس و اتوبوس نیز با افت 82/2درصدی از پنجهزار و 270 دستگاه به 939 دستگاه رسیده است. کامیونت، کامیون و کشنده نیز افت تولید 49/5درصدی را در 10 ماهه امسال تجربه کردهاند بهگونهای که تولید این محصولات از 28هزار و 969 دستگاه به 14هزار و 632 دستگاه رسیده است.
                                The greater the risk ، The greater the reward

                                هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

                                نظر

                                در حال کار...
                                X