اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • مسعود اب
    عضو فعال
    • Jun 2013
    • 1502

    #2416
    پاسخ : اخبار گروه خودرو

    نعمت‌زاده در نسشت خبری مطرح کرد؛

    از عملکرد خودروسازان راضی هستم



    وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در بسیاری از زمینه‌ها به ویژه صنایع مادر و اساسی شاهد افزایش تولید در مقایسه با سال گذشته بودیم.
    محمدرضا نعمت زاده در نشست خبری خود اظهار کرد: در بسیاری از زمینه‌ها شاهد بهبود و افزایش تولید هستیم به عنوان مثال صنایع فولادی حدود 9 درصد، پتروشیمی شش درصد و خودروی سبک بالای 90 درصد افزایش تولید داشتند که خودروی سبک در مقایسه با سه ماه گذشته افزایش تولید خوبی داشته است.

    وی اظهار کرد:‌ همچنین تولید لوازم خانگی حدود 30درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش تولید داشت و این در حالی است که ما هنوز با رکود دست و پنجه نرم می کنیم.

    نعمت زاده ادامه داد:‌ این موضوع نشان دهنده آن است که مدیران امیدوار شدند و فعالیت‌های مثبتی را آغاز کردند و این درحالی است که هنوز مساعدت زیادی بالاخص در زمینه مالی برای آن‌ها صورت نگرفته است.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت برنامه اصلی دولت را در سال جاری مقابله با رکود اقتصادی اعلام کرد و گفت: طبق آمارهای مرکز آمار ایران نرخ تورم در ماه‌های اخیر و به ویژه سه ماه نخست امسال نزولی بوده است.

    وی با اشاره به این‌که برخی تصور می کردند با افزایش قیمت حامل‌های انرژی نرخ تورم افزایش خواهد یافت، افزود: این اتفاق رخ نداد و در ماه‌های فروردین،‌اردیبهشت و خرداد ماه امسال شاهد کاهش نرخ تورم نسبت به سال قبل بودیم.

    قانون جدید تجارت خراب کننده فضای کسب و کار است

    وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سوالی درباره انتقادات وی از تصمیم نمایندگان برای اصلاح قانون تجارت گفت: بزرگترین ایراد این قانون این است که به صورت موقت و چهار ساله در نظر گرفته شده است که این برای تجارت کشور اتفاق خوبی نیست.

    وی افزود: بهتر بود نمایندگان به جای بازنگری در کل قانون فقط موارد مورد نظر را اصلاح می کردند.

    نعمت زاده افزود: نمی شود قانون موقتی را جایگزین قانون 80 ساله تجارت کرد این کار خلاف ثبات است و خراب کننده فضای کسب و کار. البته مجلس و شورای نگهبان نیز به دلیل موقت بودن این قانون فعلا جلوی آن را گرفته‌اند.

    پیش نویس لایحه حمایت از تولید رد نشده است

    وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سوالی درباره انتقادات رییس کمیسیون صنایع معادن مجلس از پیش نویس لایحه حمایت تولیدو لحاظ نشدن نظر بخش خصوصی در این پیش نویس اظهار کرد: به هر حال کس نظر خود را دارد ما کپی این پیش نویس در اختیار کمیسیون‌های مجلس قرار داده ایم تا آن ها نیز نظر خود را درباره آن اعلام کنند.

    وی افزود: نظرات زیادی درباره پیش نویس لایحه حمایت از تولید وجود دارد اما دلیل بر رد کردن این پیس نویس نیست.

    لغو تحریم تولید خودرو را دوبرابر کرد

    وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد که نباید نگرانی خاصی بابت افزایش قیمت خودرو و سایر کالاها داشته باشیم.

    نعمت زاده با اشاره به این‌که توافق ژنو و موفقیت دیپلماسی سیاسی دولت یازدهم باعث شد تا تحریم صنعت خودروسازی ایران ولو به مدت شش ماه برداشته شود گفت:‌ همین باعث شد تا قطعات مورد نیاز صنعت خودروسازی تامین شود؛ در سه ماه امسال تولید خودرو کشور نسبت به مدت مشابه در سال قبل دو برابر شده است.

    نشست خبری وزیر صنعت و معدن

    وی افزود: ده‌ها هزار خودروی ناقص تولید شده در کارخانه‌ها داشتیم که منتظر قطعه بودند و تکمیل می‌شوند. در حال حاضر این مشکل برطرف شده است و ما اجازه تولید خودروی ناقص را نمی دهیم و اگر خودروسازان قطعه ندارند باید تولید خودرو کاهش دهند نه این که خودروی ناقص تولید کنند ما این موضوع را به خودروسازان ‌به صورت کتبی اعلام کردیم.

    وی افزود: روند تورم در ماه‌های اخیر رو به کاهش بوده البته نباید این روند تا حدودی ادامه پیدا کند که اثر منفی روی رکود بگذارد به نظر من نباید بابت افزایش قیمت خودرو و سایر کالاها نگرانی خاصی داشته باشیم.

    مهار تورم باعث تشدید رکود اقتصادی شد

    نعمت زاده با بیان این‌که برنامه مهار تورم در ماه‌های گذشته باعث تشدید رکود اقتصادی شد، افزود: از ابتدای امسال قرار شد دولت روی برنامه مقابله با رکود متمرکز شود.

    وی افزود:‌در همین راستا وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه‌های خود را برای مقابله با رکود خدمت رییس جمهوری و وزرای اقتصادی ارائه داده است.این برنامه شامل پنج محور تامین مالی، اصلاح مقررات وقوانین، پشتیبانی و حمایت از واحدهای تولیدی، تحرک در بازار و توسعه صادرات می‌شود.

    مقدار ناچیزی از سهم هدفمندی برای حمایت از تولید باقی ماند

    وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره وعده حمایت از صنایع در دوره هدفمندی‌ یارانه‌ها اظهار کرد:‌ عمده منابع حاصل از فاز دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها به دلیل کمبود بودجه عمومی برای پرداخت نقدینگی یارانه‌ها تخصیص داده شد و مقدار ناچیزی باقی ماند که ما براساس مصوبه مجلس بتوانیم از تولید حمایت کنیم.

    نعمت زاده افزود: جلساتی با همکاران مرتبط با هدفمندی‌ یارانه‌ها برگزار کردیم و به نتایج خوبی رسیدیم و یکی از نتایج این بود که حمایت مالی بلاعوض پرداخت شود که البته دراین زمینه نقدینگی کافی نداریم.

    وی افزود: همچنین قرار شد بخشی از پول را در بانک‌ها سرمایه‌گذاری کنند و از این محل به صورت تسهیلاتی با نرخ پایین در اختیار واحدها گذاشته شود که این موضوع کمک بزرگی به صنایع محسوب می‌شود.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: اعطای حمایت مالی بلاعوض صرف پروژه‌هایی می‌شود که به کاهش مصرف انرژی کمک کند و ما از معاونت برنامه ریزی پیگیری‌های لازم را انجام می دهیم که اقدامات لازم در این زمینه صورت گیرد.

    نعمت زاده تاکید کرد: ما به وعده خود عمل می کنیم و امروز هم که با تاخیر نیم ساعته به نشست خبری آمدم به این دلیل بود که بتوانیم دراین زمینه اقداماتی را انجام دهیم.

    وی ادامه داد: ما به واحدهای تولیدی اعلام کردیم که در چند ماه ابتدایی سال مسابقه افزایش قیمت را به خاطر افزایش حامل های انرژی ندهند که البته همه رعایت کردند.خوشبختانه مسابقه افزایش قیمت اتفاق نیفتاد و ما شاهد کاهش نرخ تورم در سه ماهه ابتدای سال بودیم.

    پرداخت صد میلیارد تومان باقیمانده بدهی به دامداران برای تثبیت قیمت شیر

    وزیر صنعت، معدن و تجارت از تصویب و ابلاغ صد میلیارد تومان باقیمانده طلب دامداران بابت تثبیت قیمت شیر خام در معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری خبر داد.

    نعمت زاده در پاسخ به سوالی درباره مباحث مطرح شده مبنی بر افزایش قیمت شیر و لبنیات طی چند روز گذشته اظهار کرد: قیمت شیر از حدود 4 ماه قبل از سال گذشته از 1100 به 1300 تومان افزایش یافت و قرار شد قیمت لبنیات تولید کارخانه‌ها ثابت مانده و افزایش نیابد و دولت مابه التفاوت این افزایش که بالغ بر 300 میلیارد تومان می شد به دامداران بپردازد.

    نشست خبری وزیر صنعت و معدن

    وی افزود: تاکنون از این مبلغ 200 میلیارد تومان پرداخت شده و دیروز پیگیری‌های انجام شده صد میلیارد تومان باقیمانده نیز تصویب و ابلاغ شد. که با این حساب کل بدهی دولت به دامداران در سال قبل تسویه می‌شود.

    نعمت زاده با ابراز بی اطلاعی نسبت به وضعیت قیمت لبنیات و شیر در سال جاری گفت: با توجه به اجرای قانون انتزاع بهتر است این سوال را ازمسوولان وزارت جهاد کشاورزی بپرسید.

    وی افزود: دولت به هیچ وجه به دنبال تثبیت قیمت‌ها درشرایط تورمی فعلی نیست و نمی توان اصولا این انتظار را از تولیدکنندگان داشت که با توجه به تورم بالا قیمت محصولات خود را ثابت نگه دارند.

    راه جلوگیری از قاچاق در کشور

    وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره طرح شبنم تاکید کرد:‌ دولت نباید مضحکه طراحی که اشتباه کرده باشد.

    وی ادامه داد:‌ در گروه کالایی 10 بسیاری از کالاهایی وجود دارند که ورود آن‌ها ممنوع است ولی ما همچنان شاهدیم که بسیاری از کالاهای این گروه از طریق قاچاق وارد می‌شوند و هر روز نیز شاهد افزایش این موضوع هستیم و به اعتقاد من یکی از مهمترین مواردی که باید در این رابطه به آن توجه شود بحث آزادسازی است و ما باید کیفیت اجناس و کالاهایمان را افزایش دهیم.

    نعمت‌زاده گفت: به عنوان مثال ورود برخی از شکلات‌ها و نوشابه‌ها به داخل کشور ممنوع است ولی شاهد وفور آن‌ها در مغازه ها هستیم.به اعتقاد من مهمترین راهکار در این زمینه بحث افزایش کیفیت است چون توانمندی بسیار بالایی در کشور داریم و افزایش کیفیت می تواند ورود کالاهای ممنوعه به کشور را کاهش دهد.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد:‌ جلسه‌ای با ستاد مبارزه با قاچاق برگزار کردیم ودر آنجا نیز به این نتیجه رسیدیم که باید آزادسازی صورت گیرد وکیفیت اجناس و کالاها افزایش یابد.

    خصوصی‌سازی به روش رد دیون ممنوع شد

    وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از صحبت‌هایش از ممنوعیت خصوصی سازی به روش رد دیون خبر داد.

    وی با اشاره به این‌که عملکرد دولت قبل را در زمینه خصوصی سازی واقعا نقد می‌کنم گفت: ما تقاضا کردیم برخی ازواحدهای بزرگ که آماده خصوصی سازی بودند به دولت بازگردند تا بعدا به صورت اصولی این واحدها را واگذار کنیم.

    وی با اشاره به این‌که خریدار واحدهای دولتی باید صاحب صلاحیت باشد گفت: به عنوان مثال شرکت صدرا به بدترین شکل ممکن واگذار شد و این شرکت عملا نمی تواند کار کند.

    نعمت زاده با بیان این‌که دولت یازدهم خصوصی سازی با روش رد دیون را ممنوع کرده است گفت: اگر دولت می خواهد بدهی خود را پرداخت کند سهام فروخته و پول طلبکاران را بدهد نه این که سهام شرکت‌ها را بابت رد دیون واگذار کند.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به این‌که مذاکره با شرکت های خارجی به منظور سرمایه‌گذاری‌ در ایران ادامه دارد گفت:‌البته عملی شدن این مذاکرات منوط به موفقیت مذاکرات ژنو است. و در صورت موفقیت این مذاکرات سرمایه‌گذاری‌های خارجی در ایران به میزان چند صد میلیون دلار محقق خواهد شد.

    نعمت‌زاده در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر این که چه تعدادی از افراد برای فعالیت‌های صنعتی تسهیلات بانکی دریافت کرده اند اما در فعالیت‌های دیگر مانند ساخت و ساز هزینه کرده اند گفت:‌ما آماری دراین زمینه نداریم و وظیفه ما هم نیست این وظیفه بانک ها است که در تسهیلاتی که به متقاضیان می دهند نظارت کنند. اگر اعطای تسهیلات در گذشته به صورت سفارشی انجام می‌شده اشتباه بوده است.واگر کسی به اسم تولید تسهیلات گرفته و در جای دیگری خرج کرده خیانت کرده و باید از حلقوم وی آن را بیرون بکشیم. البته ما وزارت اطلاعات نیستیم و اگر از ما اطلاعات بخواهند در اختیار نهادهای نظارتی می‌دهیم.

    سهم بیشتری از تسهیلات بانکی به تولید برسد

    وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که سیاست دولت مهار تورم است، برای افزایش کیفیت به عنوان شرطی برای افزایش قیمت خودرو اظهار داشت: واحدهای صنعتی تولیدی جوابگوی مشتریان خود هستند و ما به عنوان سیاست گذار و نظارت کننده مسوولیت خودمان را انجام می دهیم ولی بدون شک کیفیت محصولات نیز رو به بهبودی است و خودروسازان نیز ضامن کیفیت محصولاتشان هستند.

    نعمت‌زاده با بیان این‌که عمده صنایع اگر بخواهند جهشی در تولید داشته باشند حتما باید نقدینگی آنها افزایش یابد گفت: صنایع حدود سه سالی است که تورم بالای 30 تا 40 درصد را شاهد هستند و نرخ ارز نیز حدود سه برابر افزایش یافته و کاهش تولید و مشکلات صادرات نیز نتیجه این اتفاقات است.

    وی ادامه داد: بنابراین باید نقدینگی افزایش یابد که در این زمینه چندین راهکار پیشنهاد شده که دولت به زودی دراین زمینه تصمیم گیری می‌کند که یکی از این راهکارها این است که در شورای پول واعتبار مطرح شده ما سهم بیشتری از تسهیلات بانکی در اختیار تولید بگذاریم و این درحالی است که سال گذشته بنا بر گزارش بانک مرکزی حدود 50 درصد تسهیلات در شاخه خدمات بودند و 29 درصد در شاخه صنعت.

    نشست خبری وزیر صنعت و معدن

    وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد:‌ برای خروج از رکود باید به جای دادن سهم بیشتر به خدمات به تولید توجه بیشتری شود و پیشنهاد بنده این بود که 50 درصد تسهیلات به تولید اختصاص داده شود و امسال پیش بینی می کنیم حدود 600 هزار میلیارد تومان ارزش محصولات صنعتی شود.

    نعمت زاده با بیان این‌که باید به بازار سرمایه رو بیاوریم که البته این موضوع زمان بر بوده و تاثیراتش میان مدت و بلندمدت مشاهده می‌شود گفت:‌ از صاحبان سرمایه و سهامداران خواهش می کنم نقدینگی خود را به سمت تولید بیاورند به عنوان مثال قرار بود به شرکت ایران خودرو حدود هزار میلیارد تومان تسهیلات داده شود که این کار انجام نشد و ایران خودرو و سایپا حدود دو هزار میلیارد تومان از اموالشان به فروش رساندند و توانستند تولیدات خود را انجام دهند و در حال حاضر بدهی آن‌ها به قطعه سازان نیز نصف شده است.

    وی تاکید کرد:‌ یکی از موضوعات مهمی که باید به آن توجه شود این است که باید امید به آینده در بخش خصوصی تقویت شود و فکر می‌کنم دراین زمینه رفع انحصارات ناشی از تحریم می توانیم بازارهای صادراتی را رونق دهیم و شاهدیم که از آذر ماه سال گذشته صادرات ما رو به افزایش گذاشته و این نقطه امید بزرگی محسوب می‌شود.

    در عقد قرارداد طرح‌های فولادی با چینی‌ها گران‌خری نشده است

    وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سئوال دیگر گفت:‌ هیچ گونه گران خری و خرید گران در اجرای هفت طرح فولادی رخ نداده است.

    نعمت زاده در پاسخ به سوالی درباره این که گفته می‌شود قرارداد 4 طرح فولادی استانی با چینی‌ها با مبلغ بسیار زیاد 250 میلیون دلار به ازای هر طرح منعقد شده است توضیح داد: هشت طرح فولادی که بعدا یکی از آن ها به بخش خصوصی واگذار شد هم اکنون توسط ایمیدرو در دست اجرا هستند که تاکنون ال سی تعدادی ازاین طرح‌ها گشایش شده است.

    وی با اشاره به این‌که 65 درصد از سهام این طرح ها برای تسریع درا جرا به بخش خصوصی واگذار شد، اظهار کرد: فکرمی کنم ال سی سایر طرح‌های فولادی نیز در این هفته یا آینده نزدیک گشایش شود.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به این‌که نخستین بار خود بنده در یکی از کنفرانس‌ها مطالبی درباره تضمین اجرای طرح‌های فولادی اعلام کردم گفت:‌این طرح‌ها هشت سال پیش آغاز شدند و قطعا اگر در دوره ما این طرح‌ها اجرا می‌شدند روش دیگری را در پیش می گرفتیم و قیمت تمام شده طرح‌ها پایین تر می‌آمد البته منظور بنده این نیست که هزینه این طرح‌ها در دولت یازدهم بالا رفته است صلاح نبود ما اجرای این طرح ها را بیش از این به تاخیر می انداختیم.

    وی افزود: ما حتی قیمت‌های قراردادهای مربوط به دولت قبل را مجددا موردبازنگری قرار دادیم و در قراردادهای جدید توانستیم برای اجرای طرح‌های فولادی از پیمانکاران تخفیف هم بگیریم درحالی که آن‌ها توقع افزایش قیمت داشتند.

    نعمت زاده تاکید کرد: هیچ گونه گران خری و یا خرید گران در عقد قراردادهای هفت طرح فولادی رخ نداده است اگرچه اگر این طرح‌ها در دوران دولت یازدهم آغاز می‌شدند اوضاع متفاوت بود.

    نعمت زاده در این نشست خبری که نخستین نشست او در سال 93 محسوب شده و به بهانه روز صنعت و معدن برگزار شد، با اشاره به این‌که نخستین مراسم روز صنعت و معدن در سال 76 و در استادیوم آزادی برگزار شد از آن روز به پیشنهاد بنده و موافقت دولت 10 تیر ماه به عنوان روز صنعت و معدن نامیده شد و به جز سال قبل در سایر سال‌ها همواره رییس جمهور در مراسم روز صنعت و معدن حضور داشته است.

    در حاشیه...

    حسین ابویی مهریزی معاون برنامه ریزی و مجتبی خسروتاج معاون بازرگانی داخلی در نشست امروز نعمت زاده را همراهی می کردند.

    یکی از خبرنگاران نعمت زاده را وزیر "پرکار و کم پیدا" خطاب کرد که وی نیز در پاسخ گفت: اگر زیاد پیدامان شود نمی توانیم کار کنیم.

    از نکات جالب توجه نشست امروز نعمت زاده این بود که برخلاف نشست‌های قبلی درباره صنعت خودروسازی ومسائل مرتبط آن سوال چندانی از سوی خبرنگاران مطرح نشد.

    نعمت زاده در بخشی از این نشست عنوان کرد که وی نخستین پیشنهاددهنده برگزاری روز صنعت و معدن و ایجاد این روز در تقویم کشور بوده است.نشست خبری وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاخیر حدودا 40 دقیقه‌ای آغاز شد.به گزارش ایسنا ،در حالی که قرار بود از ساعت 14امروز نخستین نشست خبری محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در سال جاری برگزار شود این نشست با تاخیر مواجه شد.

    غفوری مدیر روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت لحظاتی پیش در جمع خبرنگاران حاضر شد.

    نعمت زاده در جلسه وزارت اقتصاد حضور داشته و به همین دلیل حضورش در نشست خبری با تاخیر مواجه شد.

    تاخیر در برگزاری نشست خبری نعمت زاده در حالی رخ می‌دهد که پیش از این دولتمردان کشور به ویژه رییس جمهوری در آغاز به موقع جلسات مختلف دولت تاکید کرده بودند.

    محمدرضا نعمت زاده در ابتدای این نشست با عذرخواهی به خاطر تاخیر ایجاد شده در آغاز نشست خبری امروز گفت: به دلیل حضور در جلسه با وزیر اقتصاد و همچنین جلسه شورای اقتصاد با تاخیر در نشست خبری حاضر شده‌ام.
    بمنظور موفقیت
    تمایل شما برای رسیدن به موفقیت، باید بیشتر از ترس از شکست باشد . . .

    نظر

    • مسعود اب
      عضو فعال
      • Jun 2013
      • 1502

      #2417
      پاسخ : اخبار گروه خودرو

      در داد و ستدهای روز جاری بورس تهران سرمایه گذاران بیش از 331 میلیون برگه سهم و حق تقدم را در بازار دست به دست کردند که ارزش این مبادلات رقمی بالغ بر 817 میلیارد ریال بود.به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) در نتیجه داد و ستدهای روز جاری سرمایه گذاران در 29 هزار نوبت معاملاتی اقدام به جابه جایی سهام کردند.همچنین امروز شاخص کل متاثر از افت قیمت نمادهای پالایش نفت بندرعباس، تاپیکو، سرمایه گذاری غدیر، مپنا، بانک پاسارگاد، فولاد مبارکه و سرمایه گذاری سایپا کاهشی 628 واحدی را تجربه کرد و به عدد 70 هزار و 341 رسید. همچنین شاخص صنعت نیز 497 واحد پایین آمد و شاخص های بازار اول و دوم به ترتیب 456 و یک هزار 284 واحد نزولی شد.در میان 39 صنعت حاضر در بازار خودرو، گروه مالی و فرآورده های نفتی در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای نورد و قطعات فولادی، لیزینگ خودرو غدیر،کشاورزی و دامپروری مگسال،کاشی تکسرام،تولیدی مهرام،پیاذر و لیزینگ صنعت و معدن بود.در مقابل نمادهای سایپا دیزل، آذرآّب، سرمایه گذاری سایپا، لیزینگ رایان سایپا،توریستی رفاهی آبادگران،کنترل خوردگی تکین کو و آبسال با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.سرمایه گذاران بورس تهران در پایان ساعت معاملات امروز برای خرید سهام شرکت های لیزینگ خودرو غدیر، سیمان فارس،نورد و قطعات فولادی،فنرسازی خاور،فیروزا،حق تقدم داروسازی سینا و صنایع آذرآب سنگین ترین صف های خرید را تشکیل دادند.در مقابل نمادهای پالایش نفت بندرعباس، معادن بافق، سیمان فارس و خوزستان، مپنا، صنعتی آما، افست و هلدینگ خلیج فارس با سنگبن تربن صف های فروش به کار خود پایان دادند.همچنین امروز سایپا در یک معامله بلوکی 98 میلیون سهم خود را به ارزش 202 میلیارد ریال معامله کرد و بیشترین حجم و ارزش معاملات را از آن خود کرد. پس از آن ایران خودرو با معامله 16 میلیون سهم به ارزش 38 میلیارد ریال و سایپا با معامله 15 میلیون سهم به ارزش 31 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را داشتند.
      بمنظور موفقیت
      تمایل شما برای رسیدن به موفقیت، باید بیشتر از ترس از شکست باشد . . .

      نظر

      • جعفرزاده
        عضو فعال
        • Dec 2010
        • 5833

        #2418
        پاسخ : اخبار گروه خودرو

        اکثر شرکتهای خودرویی برگشت روند را امروز تایید کردند / کندل قیمتی دیروز و کندل امروز از علامتهای برگشتی است / امید که تا شنبه بازار مثبت بماند تا....و...و...و....

        نظر

        • مخبرالدوله
          عضو فعال
          • May 2012
          • 5228

          #2419
          پاسخ : اخبار گروه خودرو


          مردم میپرسند که ا.ن را چه کسانی حمایت میکنند؟؟؟

          نظر

          • ایرج اکبری
            عضو فعال
            • Dec 2011
            • 10934

            #2420
            پاسخ : اخبار گروه خودرو

            جدیدترین آمار تولید خودرو منتشر شد

            سه‌شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۶
            .
            تولید انواع خودرو در خردادماه امسال 59.8 درصد و در سه ماهه نخست امسال 79.8 درصد افزایش یافته است.


            به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، براساس جدیدترین آمارهای به دست آمده تولید انواع خودرو در خرداد ماه امسال با رشد 59.8 درصدی از 53 هزار و 433 دستگاه در خرداد ماه 92 به 85 هزار و 391 دستگاه افزایش یافته است.

            همچنین تولید انواع سواری در خرداد ماه امسال با رشد 57 درصدی از 46 هزار و 282 دستگاه در خرداد ماه 92 به 72 هزار و 651 دستگاه افزایش یافته است.

            تولید انواع وانت در خرداد ماه امسال با رشد 82.4 درصدی از 6368 دستگاه به 11 هزار و 617 دستگاه رسیده است. تولید انواع کامیونت، کامیون و کشنده نیز با رشد 47.6 درصدی از 741 دستگاه در خرداد ماه 92 به 1094 دستگاه افزایش یافته است.

            در این مدت تولید انواع اتوبوس با کاهش 36.1 درصدی از 36 دستگاه در خرداد ماه 92 به 23 دستگاه کاهش یافته است.

            تولید انواع خودرو در سه ماهه نخست امسال با رشد 79.8 درصدی از 124 هزار و 16 دستگاه در سه ماهه نخست سال 92 به 223 هزار و 23 دستگاه افزایش یافته است.

            در سه ماه نخست امسال تولید انواع سواری با رشد 78.5 درصدی از 106 هزار و 388 دستگاه به 189 هزار و 894 دستگاه رسیده است. تولید انواع وانت نیز با رشد 96.2 درصدی از 15 هزار و 791 دستگاه به 30 هزار و 986 دستگاه افزایش یافته است.

            تولید انواع کامیونت، کامیون و کشنده نیز با رشد 21.7 درصدی از 1716 دستگاه در سه ماه نخست سال 92 به 2089 دستگاه افزایش یافته است.

            در این مدت تولید انواع اتوبوس با افت 59.2 درصدی از 98 دستگاه در سه ماه نخست سال 92 به 40 دستگاه کاهش یافته است.
            كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

            نظر

            • مسعود اب
              عضو فعال
              • Jun 2013
              • 1502

              #2421
              پاسخ : اخبار گروه خودرو

              واکنش خودروسازان به رضایت وزیر

              مردم پول خرید خودرو ندارند


              موضوع وضعیت نه چندان خوب بازار خودرو کاملا جنبه ای روانی دارد. قدرت خرید مردم نصف شده است و نمی توانند مثل سابق خرید کنند
              سرانجام از خودروسازان نیز اعلام رضایت شد. محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست خبری خود عنوان کرده بود از جمله خودروی سبک که بالای 90 درصد افزایش تولید داشته است رضایت دارد.

              این در حالی است که رضایت عمومی در خصوص عملکرد صنعت خودروسازی در میان مردم وجود ندارد. خودروسازان معتقدند که افزایش تولید در کنار ورود خودروهای با مدل جدید می تواند رضایت عمومی را تضمین کند.

              محمدرضا نجفی منش، عضو هیات مدیره قطعه سازان درمورد رضایت کنونی وزیر صنعت و معدن به خبر آنلاین گفت:« تولید خودرو به دلیل مشکلات به وجود آمده در چند سال گذشته، از جمله تحریم های سنگین بین المللی، نرخ تورم بالا و مشکلات بسیاری که دامن گیر قطعه سازان بود، با کاهش محسوسی همراه بود. نعمت زاده زمانی که وزیر صنعت و معدن شد، اولین کاری که در حوزه صنعت خودروسازی انجام دادند این بود که ستاد سیاست گذاری خودرو را که مدت طولانی بود رونق سابق را نداشت راه اندازی کردند و دستور دادنداین ستاد همانند سال های قبل از تحریم فعال شود و فعالیت های سابق خود را به صورت پویا از سر بگیرد. وزیر صنعت و معدن عنوان کردند که باید پیش از هر چیز به نیازهای مردم توجه شود زیرا تولید در سطح بسیار پایینی است و همین عامل نارضایتی مردم را در پی داشته است.»

              نجفی منش در ادامه افزود:« این در حالی بود که بانک ها به هیچ عنوان با خودروسازان مساعدت نکردند و تسهیلاتی در اختیارشان نگذاشتند. در این شرایط خودروسازان مجبور شدند، اموال خود را بفروشند که پول حاصل شده از این اموال چیزی حدود 110 میلیارد تومان بود و به صنعت خودرو و قطعه سازی ما تزریق شد. همین اقدام باعث افزایش تولید دو برابری شد و قاعدتا وزیر هم باید از این اقدام بسیار راضی باشند.»

              عضو هیات مدیره قطعه سازان دلیل نارضایتی عمومی برخلاف رضایت دولت را مدل های قدیمی و یکنواخت خودروها می داند و می گوید: « از نظر من نارضایتی عمومی به این دلیل است که مردم از مدل های قدیمی و یکنواخت خسته شده اند. این مسئله که خودروها کیفیت لازم را ندارند دلیل نارضایتی مردم نیست زیرا ما به همان روال همیشگی خودرو تولید می کنیم. بسیاری از خودرو ها از زمان عرضه شان گذشته است و دیگر پاسخگوی نیاز مردم نیستند. در هر حال خودروسازان به این موضوع پی برده اند و به تازگی به دنبال این هستند که خودرو های تازه و مدل جدید وارد بازار کنند. جالب است بدانید که با تمام این نارضایتی های که گفته می شود وجود دارد اما بدون اینکه اجباری وجود داشته باشد خودرو به راحتی در بازار و از کارخانه ها به فروش می رسد.»

              وی افزود:« در سال های گذشته به دلیل تحریم بسیاری از شرکت های قدیمی و زبده خارجی که با ما همکاری می کردند یا کشور را ترک کردند یا همکاری شان با صنعت خودرسازی بسیار محدود شد. اما خوشبختانه با مثبت بودن روند مذاکرات هسته ای این شرکت ها دوباره به کشور باز می گردند و قاعدتا ورود این شرکت ها به کشور می تواند کمک شایانی به صنعت خودروسازی کند.»

              نجفی منش در خصوص تاثیر رضایت وزیر بر عملکرد خودروسازان اظهار داشت:« مسلما رضایت وزیر از صنعت خودروسازی باعث افزایش تولید دو چندان خودرو می شود و تاثیرات لازم برای پیشرفت را دارد و این موضوع که در سال های قبل به دلیل کاهش تولید خودرو، بسیاری از نیروها کارشان را از دست دادند نیز رنگ می بازد و دوباره این نیروها به صنعت خودروسازی بر می گردند.»

              همچنین داوود میرخانی رشتی، دبیر انجمن خودروسازان در خصوص وضعیت بازار خودرو به خبر آنلاین گفت: «موضوع وضعیت نه چندان خوب بازار خودرو کاملا جنبه ای روانی دارد. قدرت خرید مردم نصف شده است و نمی توانند مثل سابق خرید کنند مگر فقط در صنعت خودرو است که مشکل داریم. مسکن و بسیاری از کالاهای دیگر هم 3 یا 4 برابر گران تر شده اند، طبیعی است که قیمت خودرو هم باید با افزایش روبه رو شود و در این شرایط کاری جز این نمی توان انجام داد.»

              میرخانی رشتی در ادامه افزود:« با آمدن دولت تدبیر و امید و بهبود شرایط و مذاکرات هسته ای و رفع تحریم ها وضعیت رو به بهبود است و رضایت وزیر صنعت معدن هم تاثیر گذار خواهد بود. قطعه سازان کشور با مشکلات زیادی دارند اما با تمام این مشکلات، تولید خودرو 2 برابر شده است، پس دلیلی نمی بینم که وزیر صنعت و معدن از عملکرد خودروسازان آن هم در این شرایط سخت ناراضی باشند.»
              بمنظور موفقیت
              تمایل شما برای رسیدن به موفقیت، باید بیشتر از ترس از شکست باشد . . .

              نظر

              • مسعود اب
                عضو فعال
                • Jun 2013
                • 1502

                #2422
                پاسخ : اخبار گروه خودرو


                لیزینگ شهر انواع محصولات ایران خودرو را 36 ماهه واگذار می کند.
                محصولات ایران خودرو در این طرح شامل پژو 206صندوقدار، رانا، سمند SE ،سمند LX ، سمند EF7 ، پژو 405 و همچنین وانت پیکان بنزینی و دو گانه سوز می باشد که به صورت اقساطی واگذار می شود.

                جدول اعلام شده از سوی این شرکت به شرح ذیل است:
                برای دیدن تصویر بزرگ‌تر اینجا را کلیک کنید.
                بمنظور موفقیت
                تمایل شما برای رسیدن به موفقیت، باید بیشتر از ترس از شکست باشد . . .

                نظر

                • ایرج اکبری
                  عضو فعال
                  • Dec 2011
                  • 10934

                  #2423
                  پاسخ : اخبار گروه خودرو


                  وال‌استریت‌ژورنال خبر داد
                  برنامه‌ریزی شرکت‌های نفتی و خودروسازی خارجی برای سرمایه‌گذاری در ایران پس از لغو تحریم‌ها
                  روزنامه «وال‌استریت‌ژورنال» در گزارشی با اشاره به نزدیک بودن ضرب‌الاجل مذاکرات هسته‌ای، از برنامه‌ریزی شرکت‌های بین‌المللی برای سرمایه‌گذاری در ایران در صورت لغو تحریم‌ها خبر داده است.

                  خبرگزاری فارس: برنامه‌ریزی شرکت‌های نفتی و خودروسازی خارجی برای سرمایه‌گذاری در ایران پس از لغو تحریم‌ها

                  به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه «وال‌استریت‌ژورنال» سه‌شنبه در گزارشی به قلم «جی سالومون» از برنامه‌ریزی شرکت‌های نفتی و خودروسازی خارجی برای سرمایه‌گذاری در ایران در صورت لغو تحریم‌ها، خبر داد.

                  در ابتدای این گزارش که در آستانه آغاز دور تازه مذاکرات هسته‌ای منتشر شده، آمده است: «یکسال پیش، شاید اتاق بازرگانی رئیس‌جمهور ایران در ماه میزبان حتی یک هیئت تجاری هم نبود، آن هم به واسطه هراس (شرکت‌ها) از نقض تحریم‌های اقتصادی. اما این روزها، «غلامحسین شافعی» (رئیس اتاق بازرگانی) تقریبا هر روز پذیرای هیئت‌های تجاری از کشورهای مختلف خاورمیانه، آسیا و آمریکای لاتین بوده و به پایتخت‌های اروپایی هم سفر می‌کند.»

                  شافعی در مورد اوضاع این روزهای ایران به وال‌استریت‌ژورنال می‌گوید: «شرایط جدیدی را در داخل داریم و نگاه خارجی نیز تغییر کرده است. الان مزیت‌ خوبی در اقتصادمان داریم.»

                  غول‌های بازار انرژی نظیر «توتال» و «رویال داچ شل» همچنین خودروسازانی مانند «پژو سیتروئن» و بنگاه‌های مالی بزرگی مثل «دویچه بانک» و «رنسانس کپیتال» روسیه از جمله شرکت‌هایی هستند که به نوشته وال‌استریت‌ژورنال، در جلسات معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران، شرکت کرده‌اند.

                  بنا بر این گزارش، در حالی که مذاکرات هسته‌ای به روزهای پایانی ضرب‌الاجل 6 ماهه خود نزدیک می‌شود، «شرکت‌های بین‌المللی در حال جمع‌آوری اطلاعات، ملاقات با شرکای ایرانی احتمالی و یافتن جایگاه» برای زمانی هستند که تحریم‌های اعمال‌شده علیه ایران، پایان یابد.

                  این گزارش می‌افزاید: «آن‌ها جذب بازاری شده‌اند که با داشتن حدود 80 میلیون جمعیت که اغلب آن‌ها زیر 30 سال، تحصیل‌کرده و مطلع نسبت به فناوری‌های روز هستند، می‌تواند بزرگترین بازار خاورمیانه باشد. همین‌طور پتانسیل‌های بخش انرژی ایران دیگر عامل جذب این شرکت‌هاست. این کشور چهارمین منابع بزرگ تائید شده نفتی و دومین ذخایر تائید شده گازی را در اختیار دارد.»

                  با این وجود، توافق هسته‌ای تنها به لغو تحریم‌های مرتبط با این پرونده منجر می‌شود و تحریم‌هایی که به بهانه‌های دیگر نظیر مسئله حقوق بشر اعمال شده‌اند، همچنان پابرجا خواهند ماند. همین امر موجب می‌شود تا شرکت‌های آمریکایی حتی بعد از توافق هسته‌ای نیز برای ورود به بازارهای ایران با محدودیت مواجه باشند.

                  - See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php....Y2ZwlGnC.dpuf
                  كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                  نظر

                  • جعفرزاده
                    عضو فعال
                    • Dec 2010
                    • 5833

                    #2424
                    پاسخ : اخبار گروه خودرو

                    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این روزنامه آمریکایی در ادامه خاطرنشان کرد در حالیکه تا یک سال قبل شرکت‌های خارجی به دلیل نگرانی از نقض تحریم‌های اقتصادی تمایلی به مذاکره با مقامات ایرانی نشان نمی‌دادند در فضای جدیدی که پس از توافق مقدماتی میان ایران و گروه 1+5 در ژنو حاصل شد، غول‌های انرژی شامل توتال و رویال داچ شل و خودروسازانی مانند پژو سیتروئن و شرکت‌های مالی دویچه بانک و رنسانس کپیتال روسیه در جلسات مربوط به سرمایه گذاری در ایران شرکت کرده‌اند .



                    بر اساس این گزارش، در شرایطی که مذاکرات میان ایران و قدرت‌های غربی به مرحله نهایی نزدیک می‌شود، شرکت‌های جهانی با شرکای احتمالی در ایران دیدار می‌کنند تا در صورت برداشته شدن تحریم‌ها و گشوده شدن اقتصاد کشور، موقعیتی برای خود فراهم کنند .



                    دیپلماتهای غربی می‌گویند ایران هنوز آماده کاهش فعالیت‌های هسته‌ای به سطح مورد درخواست آنها نیست و شرکتها نیز می‌گویند تا زمان برداشته شدن تحریم‌ها دست نگه می‌دارند .



                    اقتصاد ایران تحت شبکه‌ای از تحریم‌های آمریکا، سازمان ملل و اتحادیه اروپا بر سر برنامه هسته‌ای تحت فشار قرار گرفته است. توافق مقدماتی که در نوامبر گذشته امضا شد، منجر به آزاد شدن بیش از چهار میلیارد دلار از درآمدهای نفتی ایران، تعلیق شماری از تحریم‌ها و همچنین افزایش علاقمندی سرمایه گذاران خارجی شد .



                    بر اساس این گزارش در صورتیکه در مهلت تعیین شده در ژوییه توافق نهایی حاصل شود، ممکن است تحریم‌ها علیه بانک مرکزی ایران برداشته شود و محدودیت‌های بخش مالی، انرژی و فناوری نیز کاهش پیدا کند. این امر دست شرکت‌های غربی را برای پیگیری سرمایه گذاری در صنایعی که پتانسیل رشد بالایی دارد و حدود یک دهه در انزوا بوده اند، باز می‌کند .



                    در ماه‌های اخیر مدیران بلندپایه از غول‌های انرژی اروپایی توتال فرانسه، رویال داچ شل انگلیسی هلندی و انی ایتالیا با وزارت نفت ایران برای بازگشت احتمالی در صورت برداشته شدن تحریم‌ها مذاکره کرده‌اند. این شرکتها پیش از تشدید تحریم‌ها فعالیتهای استخراج نفت در ایران داشتند و برای ازسرگیری این فعالیت‌ها ابراز علاقمندی کرده اند .



                    به گفته منابع آگاه، رپسول اسپانیا و استات اویل نیز با مقامات نفتی ایران در ماه‌های اخیر دیدار کرده اند تا بازگشت احتمالی به کشور را مورد بررسی قرار دهند .



                    گروه صنعتی ایران خودرو که بزرگ‌ترین خودروساز ایران است، مذاکرات شراکت با خودروسازان بین المللی از جمله رنو و پژو را که از شرکای سرمایه گذاری مشترک سابق این شرکت بود و در سال 2012 از بازار ایران خارج شد، مجددا آغاز کرده است .



                    طبق این گزارش تحریم‌ها علیه خودروسازان در پی توافق نوامبر به حال تعلیق درآمد تا واردات قطعات مورد نیاز خودرو به ایران تسهیل شود. انتظار می‌رود این تحریم‌ها در صورت رسیدن به توافق نهایی به طور دائم برداشته شوند. این خودروساز بین تحریم‌های بین المللی و رکود اقتصادی داخلی تحت فشار قرار گرفته است

                    نظر

                    • جعفرزاده
                      عضو فعال
                      • Dec 2010
                      • 5833

                      #2425
                      پاسخ : اخبار گروه خودرو

                      امیرحسین قناتی در گفتگو با مهر گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه تولید خودروهای کم مصرف را در دستور کار قرار داده است و بر این اساس آیین نامه ای تدوین شده که تمرکز اصلی آن بر تولید خودروهای کم مصرف، تدوین استانداردهای مرتبط با سوخت و آلایندگی است که هم اکنون این دستورالعمل تدوین شده و به زودی برای تصویب نهایی، به دولت ارایه خواهد شد .



                      مدیرکل صنایع خودرو نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: در صورت تصویب این آیین نامه در دولت، می توان برنامه تولید خودروهای کم مصرف در کشور را پیاده سازی کرد؛ این درحالی است که علیرغم دو خودروساز بزرگ کشور، تمامی خودروسازان دیگر نیز باید استانداردهای مرتبط با شاخص کم مصرف بودن خودروها را رعایت کنند .



                      وی تصریح کرد: در این آیین نامه مشخص شده که استاندارهای مرتبط با مصرف سوخت خودروها اصلاح شود که با اجرایی شدن آن، چنانچه خودروهای داخلی فعلی بتوانند خود را با این استانداردها تطبیق دهند، به تولید ادامه می دهند، در غیر این صورت، خودروها باید تغییر کرده و خودروهای جدیدی با این استانداردها جایگزین آنها شوند .



                      قناتی از آغاز واردات خودروهای هیبریدی و کم مصرف به کشور خبرداد و ادامه داد: شرکت هایی برای واردات خودروهای هیبریدی و کم مصرف اعلام آمادگی کرده اند که بر اساس مصوبات و رعایت استانداردها، باید شرایط لازم را احراز کنند .



                      به گفته این مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت، خودروهای وارداتی نیز باید استانداردهای لازم را پاس کنند، این در حالی است که تنوع تولید در خودروی زیر 2500 سی سی بسیار بالا است و ملاک اصلی برای واردات این خودروها، رعایت شرایط استاندارد است .



                      روز گذشته حسن روحانی رئیس جمهور در مراسم روز ملی صنعت و معدن اعلام کرد: ناچاریم خودروهای سبک با سوخت کم وارد کنیم؛ چراکه ناوگان ما نیاز به تحرک دارد.

                      نظر

                      • مسعود اب
                        عضو فعال
                        • Jun 2013
                        • 1502

                        #2426
                        پاسخ : اخبار گروه خودرو




                        گروه خودرو: پس از گذشت سه هفته از تعیین فرمول قیمت‌گذاری خودرو،شورای رقابت شنبه آینده قیمت نهایی خودروها را اعلام خواهد کرد.
                        به گفته رضا شیوا قرار است قیمت نهایی خودروها با در نظر گرفتن آپشن‌های مختلف اعلام شود. وی که با خبرگزاری تسنیم گفت‌و‌گو کرده ضمن بیان این مطلب که جلسات مشورتی شورای رقابت با شرکت‌های خودروساز برای بررسی بیشتر قیمت انواع خودروها به پایان رسیده است، اظهار کرده که قیمت نهایی انواع خودروها با در نظر گفتن آپشن‌های مختلف نهایی شده و شنبه اعلام خواهد شد. در ادامه، شیوا در پاسخ به اظهارات مدیرعامل شرکت ایران خودرو که گفته بود ابلاغیه‌ای از سوی شورای رقابت مبنی‌بر اعلام قیمت‌ها دریافت نکرده نیز تاکید کرد که پیش از این نیز فرمول جدید قیمت‌گذاری خودرو به شرکت‌های خودروساز ابلاغ شده بود و اظهارات خودروسازان در عدم ابلاغ قیمت‌های جدید نادرست است؛ اما رئیس شورای رقابت در ادامه به این نکته نیز اشاره کرده که در روند جلسات مختلف با خودروسازان قیمت خودرو با قیمت‌های اعلامی شورای رقابت که مطابق فرمول جدید بود تغییری پیدا نکرده است.
                        بر این اساس شورای رقابت سه هفته پیش در حالی فرمول جدید قیمت‌گذاری خودرو را اعلام كرد که به استناد این فرمول، قیمت محصولات داخلی خودروسازان بین 49/3 تا 9/6 درصد افزایش پیدا کرد. اما به فاصله کمی بعد از اعلام قیمت‌ها خودروسازان بار دیگر ساز مخالف زدند و عنوان داشتند که قیمت‌های جدید را قبول ندارند. در واقع قیمت پایه‌ای که شورای رقابت برای محصولات داخلی تعیین کرده بود به‌نوعی محل اختلاف‌ خودروسازان و شورای رقابت شد، چه آنکه شورای مذکور نرخ‌های پایین‌تری را نسبت به قیمت‌های موردنظر خودروسازان در نظر گرفته بود و این موضوع اعتراض خودروسازان را به همراه داشت.
                        به‌گفته مسوولان شورای رقابت، قیمت‌های اعلامی از سوی این شورا، بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده، آپشن، بیمه و ... تعیین شده بود، حال آنکه قیمت‌های جدیدی که قرار است شنبه اعلام شود با احتساب موارد مذکور است.
                        بمنظور موفقیت
                        تمایل شما برای رسیدن به موفقیت، باید بیشتر از ترس از شکست باشد . . .

                        نظر

                        • مسعود اب
                          عضو فعال
                          • Jun 2013
                          • 1502

                          #2427
                          پاسخ : اخبار گروه خودرو


                          در حال حاضر قیمت همهٔ لاستیک‌های موجود در بازار زیر قیمت مصوب است به‌طوری‌که حتی تا 5 درصد هم سود از فروش لاستیک نصیب تولیدکننده نمی‌شود.
                          عباس سماواتی رئیس اتحادیه لاستیک و روغن در مورد افزایش قیمت لاستیک خودرو بیان کرد: پس از فاز دوم هدفمندی یارانه هیچ تغییر قیمت در گروه لاستیک‌ها رخ نداده و تنها گروه لاستیک‌سازی دنا 8 درصد بر قیمت محصولات خود افزوده است.

                          رئیس اتحادیه لاستیک و روغن در توضیح حال و روز بازار تولیدکنندگان لاستیک اظهار داشت: در حال حاضر قیمت همهٔ لاستیک‌های موجود در بازار زیر قیمت مصوب است به‌طوری‌که حتی تا 5 درصد هم سود از فروش لاستیک نصیب تولیدکننده نمی‌شود.

                          وی تصریح کرد: همین عامل سبب شده است تا نیمی از تولیدکنندگان از کار خود کناره‌گیری کرده و پای دلال و رانت‌خوار به این صنف باز شده و این گروه مسئول فروش سبد لاستیک کارخانجات شوند.

                          سماواتی به بازار خبر گفت: از آنجایی که تولیدکنندگان با شرکت‌هایی کار می‌کنند که معمولاً این شرکت‌ها از مالیات فرار می‌کنند، به همین دلیل اکثر مالیات‌های گرفته‌شده از واحدهای صنفی شناخته شده است که در نهایت این واحدها به دلیل فشار وارد آمده مجبور می‌شوند تا مغازه خود را ببندند.

                          وی با اشاره به تمایل خرید مردم به خودرو وارداتی تا داخلی ادامه داد: چین، هند، اندونزی، تایوان، ژاپن، فرانسه، آلمان و سایر کشورهایی که بازار ایران پذیرای محصولات آن‌ها بوده، از عمده کشورهای واردکننده لاستیک و روغن هستند.

                          سماواتی افزود: هریک از لاستیک‌های وارداتی در صورت نگهداری مناسب حداقل 5 سال عمر مفید خواهند کرد.

                          در همین زمینه یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات دولت، افزایش تعرفه واردات خودرو بوده که در نهایت برخلاف شعار حمایت از مصرف‌کننده موجب متضرر شدن مصرف‌کننده شد.

                          وی همچنین در خصوص نظارت اتحادیه بر لاستیک و روغن‌های وارداتی افزود: هیچ مسئولتی در این زمینه بر عهده اتحادیه نبود و سازمان استاندارد کشو مسئول تعیین کیفیت لاستیک‌های وارداتی است.

                          رئیس اتحادیه روغن و لاستیک با اشاره به مشکلات این صنف خاطرنشان کرد: اگرچه اتحادیه لاستیک و روغن متولی این محصولات در کشور است، بااین‌حال بهتر است که بگوییم هیچ‌کاره بوده؛ با وجود اینکه بارها هم خواستار برگزاری نشست‌ها و همکاری دوجانبه بودیم اما متأسفانه نه در زمینه واردات و نه در سایر مسائل کارشناسی هیچ مشورتی با ما صورت نمی‌گیرد.

                          راهنمای خرید

                          فعالان بازار لاستیک توصیه می‌کنند به‌منظور انتخاب صحیح رینگ و لاستیک، پس از مطالعه کتابچه راهنمای خودرو، به کاربری ماشینتان توجه کنید. به گفته آن‌ها، در این زمینه به عواملی مثل کاربری استاندارد یا اسپرت، تحمل بار معمولی یا زیاد و غیره باید توجه کنید. معمولاً خودروهایی که از کمپانی خارج می‌شوند دارای لاستیک‌های فابریک با کاربری استاندارد هستند.

                          برای نمونه روی خودرویی مثل پژو 206، لاستیک و رینگ استاندارد با سایز 14/65/185 نصب شده است. اگر شما می‌خواهید این خودرو را به حالت اسپرت تغییر دهید سایز رینگ و لاستیک متناسب با این کاربری 16/45/205 خواهد بود. عدد 205 پهنای لاستیک به میلی‌متر،45 عرض به میلی مترو 16 قطر رینگ به اینچ را نشان می‌دهد.

                          لازم به ذکر است از آنجایی که نیروی انتظامی نسبت به اسپرت خودروها حساس شده است، مردم کمتر به سراغ رینگ‌اسپرت می‌روند وچندسالی است که استقبال مردم از رینگ و لاستیک‌های پهن و اسپرت کم شده است.

                          کارشناسان فنی خودرو معتقدند رینگ و لاستیک‌های پهن یا به‌اصطلاح عام ((اسپرت)) زیبایی خاصی به خودرو می‌دهد اما همین لاستیک پهن باعث خشکی حرکت فرمان می‌شود.

                          گام بعدی در انتخاب لاستیک توجه به نوع فنّاوری تولیدی آن است. به‌طورمعمول لاستیک‌های موجود در بازار در دو نوع بایاس و رادیال است. به گفته کارشناسان، در تولید لاستیک‌های بایاس که از فنّاوری قدیمی برخوردار هستند، از الیاف و رشته‌های نخی استفاده می‌شود. درحالی‌که در تولید لاستیک‌های رادیال از رشته‌های سیمی استفاده می‌شود.

                          فروشندگان تایر معتقدند که تایرهای بایاس اگر تحت تأثیر نیروهای عمودی قرار بگیرند، سطح تماس آج آن‌ها تغییر شکل داده و به‌مرور حالت جمع شده پیدا می‌کند. این مسئله باعث کاهش عمر لاستیک و چسبندگی آن به جاده می‌شود. در مقابل تایرهای رادیال به دلیل ساختار محکم و تغییرات اندک شکل آج‌ها، در پیچ، چسبندگی خوبی به سطح جاده دارند. این لاستیک‌ها به دلیل به‌کارگیری رشته‌های سیمی در ساختار خود، تحمل سرعت بالاتری نسبت به تایرهای بایاس را دارند و عمر آن‌ها نسبت به لاستیک‌های بایاس 40 تا 60 درصد بیشتراست.

                          به گفته فعالان بازار، فنّاوری تولیدی اکثر شرکت‌های ایرانی از نوع بایاس بوده و اکثر تایرهای رادیال وارداتی هستند. توجه داشته باشید قیمت لاستیک‌های رادیال بیشتر از نوع بایاس بوده و نوع تایر روی آن حک ‌شده است.

                          راه تشخیص یک لاستیک تازه با لاستیک انباری

                          از دغدغه‌ها و نگرانی‌ها رانندگان در زمان خرید لاستیک، خرید یک لاستیک تازه تولیدشده است.
                          متأسفانه در کشور ما لاستیک‌های خارجی بشماری وجود دارد که بیش از پنج سال از تاریخ ساخت آن‌ها گذشته است. این مورد برای لاستیک‌های ساخت داخل کمتر وجود دارد.

                          خطرات این لاستیک‌ها با توجه به شرایط آب و هوائی گرم و جاده‌های پردست‌انداز، رعایت نکردن سرعت مطمئنه و خانواده‌های پرجمعیت و تکمیل ظرفیت کامل خودرو توسط افراد خانواده، ... باعث ناامنی استفاده از این لاستیک‌ها در جاده‌های کشور به‌خصوص در زمان مسافرت و استفاده از خودرو در مدت‌زمان و ساعت بیشتر می‌گردد.

                          این لاستیک‌ها که در بازار به‌اصطلاح لاستیک انباری شناخته می‌شوند. به دلایل مختلفی نظیر توقیف محموله‌های قاچاق، عدم فروش در یک کشور به دلایل مختلف و انتقال آن‌ها به یک کشور ثالث و یا لاستیک‌هایی که در یک سری ساخت در کارخانه مشکل فنی داشته که توسط تولیدکنندگان به کشورهای جهان سوم قاچاق می‌گردند؛ و دلایل بسیار دیگر که فقط سازندگان از آن باخبر هستند.

                          این لاستیک‌های انباری توسط فروشندگان جزئی با قیمتی در حدود ده الی بیست هزار تومان کمتر از لاستیک‌های تازه تولیدشده از عمده‌فروشان لاستیک خریداری می‌گردد. در زمان خرید فروشندگان از وضیعت انباری بودن آن اطلاع می‌یابند. متأسفانه این صداقت در زمان فروش به مشتریان وجود ندارد و بدون اطلاع به مشتری و با همان قیمت لاستیک تازه تولیدشده به مشتری از همه‌جا بی‌خبر فروخته می‌شود.

                          این لاستیک‌های انباری هیچ تفاوت ظاهری با یک لاستیک تازه تولیدشده ندارند. و ازنظر شکل ظاهری نمی‌توان تشخیص انباری بودن آن را داد. سازندگان خودرو جهت مشخص نمودن زمان تولید لاستیک ملزم به ثبت تاریخ ساخت هستند.

                          به گزارش بازارخبر، متأسفانه این تاریخ به‌گونه‌ای بر لاستیک درج شده که توسط مصرف‌کننده به‌راحتی قابل‌تشخیص نیست. با مطالعه مطلب ذیل به‌راحتی می‌توانید زمان تولید لاستیک را متوجه شوید. در جداره بیرونی لاستیک‌ها یک عدد چهاررقمی درج شده است که مشخص‌کننده زمان تولید آن است. این عدد بر اساس سال تولید و تعداد هفته است. دو رقم اول تعداد هفته و دو رقم آخر سال تولید را نشان می‌دهد. قابل‌ذکر است مصرف لاستیک‌هایی که از تاریخ تولید آن‌ها بیش از 3 سال می‌گذرد مناسب نیست.

                          فرضاً درج عدد 1607 بر روی یک لاستیک یعنی این لاستیک در هفته شانزدهم سال 2007 تولیدشده است. اگر این عدد سه‌رقمی باشد به معنای تولید قبل از سال 2000 است. نکتهٔ دیگر قابل‌ذکر در مورد لاستیک‌های ایرانی این است که در هنگام خرید حتماً دارای علامت استاندارد باشند. لاستیک‌های ایرانی از این دسته در دو نوع در بازار یافت می‌شوند. در نوع اول لاستیک ایرانی در دو طرف خود دارای مهر استاندارد است که این نوع لاستیک درجه‌یک محسوب می‌شود. اگر لاستیک تنها در یک‌طرف دارای علامت استاندارد باشد بیانگر این است که لاستیک درجه‌دو است. لاستیک‌هایی که در زمان تولید در کارخانه به هر علتی در حین تولید مانند قطع برق وقفه‌ای در تولیدشان می‌افتد به جمع لاستیک‌های درجه‌دو می‌پیوندند.

                          قیمت‌ها چگونه است؟


                          برای اطلاع از انواع قیمت لاستیک‌های موجود در بازار جدول قیمتی تهیه شده که بدین شرح است:


                          گروه اول :پژو 206 . پژو 405. پژو پرشیا . روآ
                          مدل
                          جزئیات
                          سایز لاستیک
                          کارکرد مفید به کیلومتر
                          قیمت به تومان
                          دنا تایر
                          سایز فابریک
                          185.65.14
                          80000
                          240.000
                          کویر تایر
                          ---
                          185.65.14
                          60.000
                          255.000
                          ایران تایر
                          ---
                          185.65.14
                          60.000
                          275.000
                          یزد تایر
                          ---
                          185.65.14
                          60.000
                          275.000
                          بارز
                          ---
                          185.65.14
                          70.000
                          290.000
                          اورنت
                          ساخت چین
                          185.70.14
                          60.000
                          300.000
                          جینیو
                          ساخت چین
                          185.70.14
                          60.000
                          300.000
                          کومهو
                          ساخت چین
                          185.65.14
                          60.000
                          300.000
                          کویر تایر
                          ---
                          205.60.14
                          60.000
                          305.000
                          زیتکس
                          ---
                          205.60.14
                          80.000
                          320.000
                          کومهو
                          ساخت ویتنام
                          185.65.14
                          70.000
                          325.000
                          رودستون
                          ساخت چین
                          185.65.14
                          70.000
                          330.000
                          بارز
                          ---
                          205.60.14
                          70.000
                          345.000
                          یزد تایر
                          ---
                          205.60.14
                          60.000
                          345.000
                          دلیوم
                          ساخت اندونزی
                          185.65.14
                          80.000
                          350.000
                          لوسینی
                          سایز فابریک
                          185.65.14
                          80.000
                          355.000
                          اینفینتی
                          ساخت چین
                          185.65.14
                          60.000
                          360.000
                          برجستون
                          ساخت تایلند
                          185.65.14
                          80.000
                          360.000
                          نکسن
                          ---
                          185.65.14
                          60.000
                          360.000
                          رودستون
                          ساخت کره
                          185.65.14
                          70.000
                          370.000
                          سیلورستون
                          سایز پهن پژو
                          195.60.15
                          80.000
                          390.000
                          آچیلس
                          ساخت اندونزی
                          185.70.14
                          50.000
                          395.000
                          نکسن
                          ساخت چین
                          205.60.14
                          70.000
                          395.000
                          کومهو
                          ساخت کره
                          185.65.14
                          80.000
                          400.000
                          هانکوک
                          ساخت کره
                          185.65.14
                          70.000
                          400.000
                          رودستون
                          ساخت کره
                          195.60.14
                          80.000
                          400.000
                          لوسینی
                          سایز پهن پژو
                          205.60.14
                          80.000
                          400.000
                          دنلوپ
                          سایز فابریک
                          185.65.14
                          90.000
                          400.000
                          آچیلس
                          ساخت اندونزی
                          195.65.14
                          70.000
                          420.000
                          فالکن
                          ---
                          205.60.14
                          80.000
                          420.00
                          فدرال
                          ---
                          205.60.14
                          80.000
                          420.000
                          برجستون
                          ساخت تایلند
                          205.60.14
                          80.000
                          440.000
                          نکسن
                          ساخت کره
                          205.60.14
                          70.000
                          440.000
                          سومیتومو
                          ساخت ژاپن
                          205.60.14
                          90.000
                          440.000
                          دلیوم
                          ساخت اندونزی
                          205.60.14
                          80.000
                          450.000
                          کومهو
                          ---
                          205.60.14
                          80.000
                          450.000
                          رودستون
                          ساخت کره
                          205.60.14
                          70.000
                          450.000
                          یوکوهاما
                          ساخت ژاپن
                          205.60.14
                          90.000
                          450.000
                          نیوتون
                          ساخت اندونزی
                          205.45.16
                          70.000
                          470.000
                          هانکوک
                          ---
                          205.60.14
                          90.000
                          470.000
                          رودستون
                          ساخت کره
                          205.65.14
                          70.000
                          470.000
                          رودستون
                          ساخت کره
                          215.60.14
                          80.000
                          490.000
                          میشلن
                          ساخت آلمان
                          185.65.14
                          90.000
                          495.000
                          رودستون
                          اسپرت پژویی
                          205.50.16
                          90.000
                          535.000
                          رودستون
                          ساخت کره
                          215.45.17
                          70.000
                          620.000
                          گروه دوم :ام وی ام 110، پراید وماتیز
                          مدل
                          جزئیات
                          سایز لاستیک
                          کارکرد مفید
                          قیمت به تومان
                          دنا
                          سایز فابریک
                          165.65.13
                          60.000
                          205.000
                          دنا
                          سایز پهن
                          175.60.13
                          60.000
                          230.000
                          بارز
                          سایز فابریک
                          165.65.13
                          50.000
                          235.000
                          بارز
                          سایز پهن
                          175.60.13
                          60.000
                          250.000
                          کویر تایر
                          ---
                          165.65.13
                          60.000
                          225.000
                          کویر تایر
                          ---
                          175.60.13
                          60.000
                          240.000
                          یزد تایر
                          ---
                          165.65.13
                          60.000
                          240.000
                          یزد تایر
                          ---
                          175.60.13
                          60.000
                          260.000
                          آچیلس
                          گل جهت دار
                          165.65.13
                          70.000
                          270.000
                          آچیلس
                          سایز پهن
                          175.60.13
                          70.000
                          280.000
                          جی تی
                          سایز پهن
                          175.60.13
                          70.000
                          285.000
                          اورنت
                          165.65.13
                          50.000
                          270.000
                          اورنت
                          ---
                          175.60.13
                          50.000
                          300.000
                          رودستون
                          ---
                          175.60.13
                          60.000
                          3000.000
                          رودستون
                          ساخت کره
                          185.60.13
                          70.000
                          325.000
                          رودستون
                          ساخت کره
                          165.65.13
                          70.000
                          255.000
                          فالکن
                          ساخت تایلند
                          175.60.13
                          70.000
                          310.000
                          فالکن
                          ساخت تایلند
                          205.60.13
                          80.000
                          450.000
                          کورسا . اندونزی
                          ---
                          165.65.13
                          70.000
                          260.000
                          کومهو . چین
                          ---
                          165.65.13
                          70.000
                          235.000
                          کومهو
                          ساخت کره
                          175.60.13
                          70.000
                          320.000
                          کومهو . کره
                          ---
                          165.65.13
                          80.000
                          305.000
                          کومهو . کره
                          ---
                          185.60.13
                          80.000
                          350.000
                          گود یر
                          ---
                          165.65.13
                          60.000
                          275.000
                          لینگ لانگ / چین
                          سایز پهن
                          175.60.13
                          60.000
                          270.000
                          سونار
                          ساخت تایوان
                          165.65.13
                          60.000
                          245.000
                          نکسن . کره
                          گل کامپیوتری
                          175.60.13
                          60.000
                          300.000
                          هانکوک
                          ---
                          165.65.13
                          60.000
                          300.000
                          هانکوک
                          ---
                          175.60.13
                          60.000
                          330.000
                          مارشال
                          ساخت کره
                          175.60.13
                          70.000
                          320.000
                          نکسن
                          گل کامپیوتری
                          175.60.13
                          80.000
                          325.000
                          بمنظور موفقیت
                          تمایل شما برای رسیدن به موفقیت، باید بیشتر از ترس از شکست باشد . . .

                          نظر

                          • جعفرزاده
                            عضو فعال
                            • Dec 2010
                            • 5833

                            #2428
                            پاسخ : اخبار گروه خودرو

                            مرسدس بنز به ایران باز می‌گردد؟






                            به گزارش ایسنا شرکت مرسدس بنز برای بیش از 50 سال ب
                            ا عرضه گسترده خودروهای تجاری و همچنین سواری‌های لوکس خود سهم قابل توجهی از بازار خودروهای تجاری ایران را در اختیار داشت .



                            با این حال در سال 1389 این شرکت تمام فعالیت‌های خود در ایران به ویژه ارسال قطعات تولید خودروهای سنگین را متوقف کرد. در آن زمان شرکت ایران خودرو دیزل شریک تجاری بنز برای تولید خودروهای سنگین در ایران بود و سهم قابل توجهی از کشنده‌ها و کامیون‌های تولیدی ایران خودرو دیزل با این برند تولید می‌شد .



                            قطع همکاری بنز با ایران اگرچه تاثیری بر بازار خودروهای سواری نداشت و تاکنون نیز سواری‌های روز این شرکت عموما از مبادی کشورهای حاشیه خلیج فارس خریداری و وارد ایران می‌شود اما غیبت مرسدس بنز در بازار محصولات تجاری برخی محدودیتهایی را برای شریک ایرانی‌اش (ایران خودرو دیزل) ایجاد کرد .



                            در آن زمان با قطع ارسال قطعات از سوی مرسدس بنز، ایران خودرو دیزل تاحدودی با افت تولید مواجه شد و پس از آن با آغاز همکاری با برخی از خودروسازان چینی خلاء غیبت شریک آلمانی خود را پر کرد .



                            البته گذشته از خودروهای تجاری در دوره‌ای برخی محصولات سواری بنز نیز در ایران تولید می‌شد. در اوایل دهه 80 شرکت ستاره ایران به نمایندگی از دایلمر به عنوان مالک برند مرسدس بنز، فعالیت خود در ایران را آغاز کرد .



                            پس از آن در یکی از شرکت‌های زیر مجموعه ایران خودرو مونتاژ سواری بنز کلاس E آغاز شد با این حال پس از مدتی شرکت مرسدس بنز تولید محصولات سواری خود در ایران را متوقف و سهام خود در شرکت ستاره ایران را نیز به طرف ایرانی (مجموعه ایران خودرو) واگذار کرد .



                            با وجود حضور پر فراز و نشیب بنز در ایران به نظر می‌رسد که مسوولان این شرکت علاقه‌مند به بازگشت مجدد به بازار ایران هستند. در این زمینه شنیده شده که دو طرف ایرانی و آلمانی مذاکراتی نیز در این زمینه داشته‌اند .



                            ظاهرا برای آغاز مجدد همکاری قطعات تعدادی از کشنده‌های آکسور بنز که در گذشته نیز در ایران خودرو دیزل تولید می‌شد خریداری و در راه ورود به ایران است. علاوه بر آن مقدمات خرید مستقیم و واردات 100 دستگاه از خودروهای سواری این شرکت نیز صورت گرفته است .



                            در این شرایط تحلیلگران می‌گویند نشستن آلمانی‌ها پای میز مذاکره در حوزه صنعت خودرو نشان‌دهنده اشتیاق آنها به بازار ایران است.

                            نظر

                            • وحید 20
                              ستاره‌دار(98)
                              • Mar 2011
                              • 29911

                              #2429
                              پاسخ : اخبار گروه خودرو

                              پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
                              مشاور رئیس جمهور از دستور ویژه حسن روحانی برای راه اندازی قطب سوم خودروسازی در مناطق آزاد کشور خبر داد و گفت: نظر رئیس جمهور راه اندازی منطقه ای برای تولید خودروهایی رقابتی در کیفیت و قیمت است که بر این اساس، بخش خصوصی با خودروسازان بزرگ دنیا وارد مذاکره شده است.

                              اکبر ترکان در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران گفت: نظر رئیس جمهور این است که خودروسازها باید در فضای رقابتی کار کنند و کیفیت و قیمت خودرو بر اساس رقابت اصلاح شود و بر همین اساس، بر این باور است که چنانچه غیر از دو گروه فعلی، خودروسازی قدرتمند با گرایشی صادراتی در مناطق آزاد کشور متولد شود، موجب منافع مصرف کننده و ارتقاء صنایع داخلی خواهد شد.

                              مشاور رئیس جمهور ادامه داد: صادراتی بودن قطب سوم خودروسازی به این دلیل است که خودروسازهای مستقر در آن مجبور به رعایت استانداردهای مطابق بازار جهانی و رقابت با دنیا باشند.

                              وی تصریح کرد: گفتگوهایی با خودروسازان خارجی در این میان صورت گرفته، اما هنوز نهایی نشده است ضمن اینکه دولت قصد ندارد وارد سرمایه گذاری شود و تنها شرایطی را فراهم خواهد آورد که بتوان این خودروسازی را شکل داد.

                              ترکان افزود: زمین مناسب، معافیت مالیاتی و گمرکی به سرمایه گذاران بخش خصوصی برای راه اندازی قطب سوم خودروسازی از سوی دولت ارائه می شود و امیدواریم این مذاکرات به نتیجه مطلوب دست یابد.

                              مشاور رئیس جمهور بیان کرد: مطابق قانون مناطق آزاد، راه اندازی این خودروسازی می تواند با سرمایه گذاری صددرصدی خارجی ها صورت گیرد.

                              وی در پاسخ به سئوال دیگری در خصوص تایید راه اندازی‌بانک های خارجی در شورای پول و اعتبار خاطر نشان کرد: بانک مرکزی از ورود بانک‌های خارجی نگران است و بر همین اساس، دستورالعملی که برای راه اندازی بانک های خارجی به دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد ارائه کرده، جذاب نیست.

                              ترکان تصریح کرد: بخشی از این دستورالعمل باید در شورای پول و اعتبار به تصویب رسد و البته ما خواستار راه اندازی شورای پول و اعتبار ویژه مناطق آزاد هستیم.

                              رئیس دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد در ادامه از امضای تفاهم نامه برای راه اندازی دو منطقه ویژه در ایران و قطر برای گسترش مبادلات تجاری دو کشور خبر داد و گفت: قرار بر این است که بندر الرویس و دوحه در قطر و بندر بوشهر در ایران به منظور گسترش تجارت فی‌مابین دو کشور به عنوان مناطق ویژه اقتصادی مدنظر قرار گیرند.

                              مشاور رئیس جمهور گفت: پیگیری های لازم از سوی شورای عالی مناطق آزاد، مسئولان استان بوشهر و استان های همجوار انجام می گیرد تا براساس برنامه ریزی های منظم تولیدکنندگان و عرضه کنندگان کالا بتوانند برای تامین محصولات کشاورزی و مواد غذایی از جمله سیفی‌جات، میوه‌جات، سبزیجات، مرغ، گوشت، ماهی، میگو، مواد معدنی، مصالح ساختمانی، شن و ماسه، سنگ گچ، سنگ آهن، سیمان، سرامیک، کاشی و لوازم بهداشتی، نیاز بازار قطر را تامین نمایند.

                              وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر امضای موافقتنامه تجارت ترجیحی میان ایران و قطر ادامه داد: تا زمان امضای این موافقتنامه راه زیادی در پیش داریم، اما باید مقدمات آن را فراهم کنیم.

                              ترکان همچنین افزود: قطری ها بر این باورند که باید در ایران سیستم سردخانه و بسته بندی برای مواد غذایی راه اندازی کنند؛ چراکه به شدت نیازمند گوشت و مرغ هستند و برنامه دارند در ایران سردخانه های زیادی احداث کنند.

                              رئیس دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تصریح کرد: بازار قطر برای ایران یک بازار مشتری است و تلاش ما این است که بتوانیم مشتری را راضی نگه داریم، ضمن اینکه بخش خصوصی خود شرایط رضایتمندی مشتری را فراهم خواهد آورد.
                              درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                              توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                              نظر

                              • hamed2014
                                عضو عادی
                                • May 2014
                                • 123

                                #2430
                                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                                نظر

                                در حال کار...
                                X