اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • وحید 20
    ستاره‌دار(98)
    • Mar 2011
    • 29911

    #3166
    پاسخ : اخبار گروه خودرو

    قاضی پور تاکید کرد:

    انتقاد از تبدیل شرکت‌های خودروسازی به حیات خلوت سیاسیون/ شائبه آغاز حرکت های انتخاباتی

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با انتقاد از تبدیل شرکت های خودروسازی به حیات خلوت سیاسیون، گفت: ادامه ورود چهره های سیاسی در بدنه خودروسازی هایی چون سایپا ،شائبه حرکت های انتخاباتی را به ذهن متبادر می کند.

    نادر قاضی پور در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر دورشدن سیاسیون از پست های کلیدی شرکت های خودروسازی گفت: ادامه ورود چهره‌های سیاسی در بدنه خودروسازی هایی چون سایپا شائبه حرکت های انتخاباتی را به ذهن متبادر می کند.

    ورود سیاسیون به بدنه شرکت های خودروسازی مصداق کامل دوشغله بودن

    نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ورود سیاسیون به بدنه شرکت های خودروسازی مصداق کامل دوشغله بودن است،افزود: تمامی افراد در قبول مسئولیت ها باید تابع قانون بوده و از ورود به شغل دوم بپرهیزند.

    اقدامات زیرپوستی و انتخاباتی چهره های سیاسی با عضویت در هیات مدیره شرکت های خودروسازی

    این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه اقدامات زیرپوستی و انتخاباتی چهره های سیاسی با عضویت در هیات مدیره شرکت های خودروسازی بر کسی پوشیده نیست، تصریح کرد: بهتر است چهره های سیاسی با فعالیت در پست های تعریف شده برای خودشان فضا را برای ایجاد شغل افراد تحصیل کرده جوان باز کنند.

    وی با بیان اینکه هزینه کردن منابع بیت المال در حرکت های انتخاباتی از سوی افراد سیاسی توجیه پذیر نیست، تاکید کرد: ما انتظار داریم کسانی که خود روزی موکل ملت بوده اند؛دست از عضویت در هیات مدیره خودروسازی ها با شائبه شرکت در انتخابات برداشته و بیشتر دلسوز مردم باشند.

    این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه چهره های سیاسی می توانند با ارایه نظرات کارشناسی خود بدون عضویت در هیات مدیره خودروسازی ها و سایر شرکت ها به بهبود شرایط کشور کمک کنند، گفت: باید مشخص شود علت عضویت سیاسیون در بدنه خودروسازی سایپا در برهه حساسی که به انتخابات نزدیک می شویم چیست؟

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: متاسفانه در بسیاری از دولت ها در برهه های حساس و نزدیک به انتخابات، شرکت های خودروسازی به حیات خلوت سیاسیون جهت ورود به عرصه سیاسی کشور تبدیل شده است./
    درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

    توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

    نظر

    • وحید 20
      ستاره‌دار(98)
      • Mar 2011
      • 29911

      #3167
      پاسخ : اخبار گروه خودرو

      پیش بینی روزهای خوب برای سهام گروه خودرویی

      به گزارش خبر خودرو، یک کارشناس ارشد بازار سرمایه گفت : در روزهای اخیر حجم و ارزش بسیار خوبی در بازار سرمایه و سهام شرکتهایی خودرویی معامله شد و تغییرات قیمتی در سهام گروه خودرویی عمدتا یک الی نیم درصدی بود .

      کیوان شیخی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ، افزود : کاهش سود سپرده های بانکی از خبرهای خوبی است که می تواند بر روند محصولات خودرویی تاثیر گذار باشد. به طوری که در این روزها گرایش بازار سهام شرکت های خودرویی به سمت مثبت بوده و پیش بینی می شود در روزهای آینده اتفاقات خوبی رخ دهد که می تواند در سهام گروه خودرویی تاثیر گذار باشد.

      وی اظهار داشت : تنها عاملی که امروز می تواند محرک خوبی برای بخش تولید و بالا بردن نرخ اشتغال باشد کاهش نرخ سود سپرده های بانکی و وام اعطایی به تولیدکنندگان است.

      وی گفت : هم اکنون در دنیا فاصله بین نرخ تورم و سود بانکی بیش از 2 درصد نیست در حالی که در ایران فاصله نرخ تورم و سود تسهیلات بیش از 8 درصد بود دولتمردان در شورای پول و اعتبار تصمیمی گرفتند که نرخ سود بانکی را کاهش دهدند که خوشبختانه حدود 2 درصد کاهش یافت اما در شرایط فعلی کاهش بی برنامه و کاهش یکباره که نرخ زیادی را جا به جا کند می تواند بر سایر بازارهای مالی تاثیر گذار باشد.

      وی اظهار داشت : در شورای پول و اعتبار تصمیم بر حداکثری 18 درصد بوده است و با توجه به این که درصد تغییرات در نرخ سود بانکی به چیزی بیش از 15 درصد می رسد لذا ناچارا به صور مقطعی این سود بانکی را به نرخ تورم نزدیک کنند.

      وی گفت : بر اساس اعلام شورای پول و اعتبار نرخ فعلی سود تسهیلات و سپرده ها قابلیت بازنگری در ماههای آینده را دارد.

      وی تصریح کرد : البته همین یک تا دو درصد کاهش سود تسهیلات برای تولیدکنندگان حدود 14 تا 15 درصد حاشیه سود شرکت ها جا به جا می کند .

      وی گفت : هم اکنون عمده هزینه تولیدی و بهای تمام شده شرکتهای تولیدی، هزینه تامین مالی است که به موجب دریافت تسهیلات با نرخ بالای بهره صورت گرفته که در صورتی که نرخ بهره ها کاهش یابد ، می تواند محرک خوبی برای شرکتهای بورسی خصوصا گروه خودرو و قطعه سازی باشد.

      وی در ادامه تصریح کرد : کاهش در نرخ سود بانکی منجر به کاهش در بهای تمام شده تولید نهایی محصول و افزایش سود کل محصول می شود تبعا در این شرایط و در بلند مدت شرکتها می توانند باز پرداخت اقساط تسهیلات را راحت تر پرداخت خواهند کرد.

      وی گفت : مسلما این روند موجب شکوفایی در تولید و افزایش تحقیق و توسعه در شرکتها و جذب نیروی انسانی می شود و شرکت ها می توانند برای فروش و هزینه های جاری و آینده برنامه ریزی مستمر و منسجمی داشته باشد اما در این شرایط فعلی با این نرخ نمی توان اقدام چندانی داشت چرا که بازده تولید نهایت 20 الی 21 درصد است مسلما درچنین شرایطی تولیدکننده ترجیح می دهد که سرمایه خود را در بانک ها بگذارد و سود آن را دریافت کند.

      این کارشناس ارشد بازار بورس و سرمایه تاکید کرد : قطعا در بلند مدت این تصمیم دولت مبنی بر کاهش سود تسهیلات بار خوبی را برای اقتصاد کشور خواهد داشت و اگر دولت این نرخ را تعدیل نمی کرد مطمئنا ایران مکان خوبی برای سپرده گذاری سایر کشورها بود.

      شیخی افزود : یا این اقدام بازارهای مالی و بانکی توجیه سرمایه گذاری ندارند بلکه سرمایه گذار به دنبال شرکتهای بورسی و تولیدی خواهد رفت چرا که کاهش در هزینه های مالی رخ خواهد داد.

      وی گفت : تاثیر مثبت و آنی کاهش سود تسهیلات و سپرده ها بر بورس و در آینده بر روی تولید و در نهایت بر روی اقتصاد و اشتغال کشور خواهد بود.

      وی تاکید کرد : انتظار می رود در ماههای آینده سود سپرده به 17 درصد کاهش یابد طبعا در این زمان تولید کننده با سود 18 تا 19 درصد تسهیلات دریافت خواهد کرد.
      درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

      توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

      نظر

      • وحید 20
        ستاره‌دار(98)
        • Mar 2011
        • 29911

        #3168
        پاسخ : اخبار گروه خودرو

        دبیر شورای هماهنگی انجمن‌های تخصصی صنایع همگن قطعه سازی در گفتگو با ایلنا:
        ۸۰۰ واحد زیر زمینی قطعه سازی در کشور فعالند

        تا بهمن ماه سال گذشته ۳ میلیارد و ۱۹۶ میلیون دلار قطعه وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه در سال ۹۲ این مقدار حدود ۳۴ درصد رشد داشته است.

        دبیر شورای هماهنگی انجمن‌های تخصصی صنایع همگن قطعه سازی از فعالیت ۲ هزار واحد قطعه سازی خودرو در کشور خبر داد.

        آرش محبی‌نژاد، در گفتگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این پرسش که چه تعداد واحد قطعه سازی خودرو به صورت مجاز و غیر مجاز در کشور مشغول فعالیت هستند؟ گفت: بر اساس لیست قطعه سازان حدود ۲ هزار واحد قطعه سازی در کشور موجود است که از این تعداد ۸۰۰ واحد غیر مجاز و به صورت زیر زمینی فعالیت می‌کنند.

        وی با بیان اینکه اکثر واردات از چین انجام می‌شود تصریح کرد: بخش عظیمی از قطعات خودرو و لوازم یدکی در حال حاضر به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود که اغلب آن‌ها از مبادی غیر قانونی است اما بخش دیگری از کالاهای فاقد کیفیت هستند که از سوی تجار و از طریق سهمیه‌هایی که دارند وارد می‌شود.

        دبیر شورای هماهنگی انجمن‌های تخصصی صنایع همگن قطعه سازی با اشاره به آمار واردات قطعات در سال گذشته افزود: تا بهمن ماه سال گذشته ۳ میلیارد و ۱۹۶ میلیون دلار قطعه وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه در سال ۹۲ این مقدار حدود ۳۴ درصد رشد داشته است.
        درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

        توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

        نظر

        • ایرج اکبری
          عضو فعال
          • Dec 2011
          • 10934

          #3169
          پاسخ : اخبار گروه خودرو

          فروردین امسال
          تولید خودرو در کشور افزایش یافت


          سه‌شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶

          تولید انواع خودرو در کشور در فروردین امسال 41 درصد افزایش یافته است.

          به گزارش خبرنگار ایسنا، براساس آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت فروردین امسال تولید انواع خودرو در کشور با رشد 41 درصدی از 41 هزار و 150 دستگاه در فروردین 1393 به 58 هزار و 23 دستگاه افزایش یافت.

          در این مدت تولید انواع خودروی سواری در کشور با رشد 55 درصدی از 35 هزار و 445 دستگاه در فروردین 1393 به 54 هزار و 952 دستگاه افزایش یافت.

          فروردین امسال تولید انواع وانت با کاهش 56.3 درصدی از 5430 دستگاه در فروردین 1393 به 2374 دستگاه کاهش یافت.

          در این مدت تولید انواع مینی‌بوس و میدل‌باس با رشد 20 درصدی از پنج دستگاه در فروردین 1393 به شش دستگاه افزایش یافت.

          فروردین امسال تولید انواع اتوبوس با افت 25.9 درصدی از 54 دستگاه در فروردین 1393 به 40 دستگاه کاهش یافت.

          در این مدت تولید انواع کامیونت، کامیون و کشنده با رشد 201.4 درصدی از 216 دستگاه در فروردین 1393 به 651 دستگاه افزایش یافت.
          كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

          نظر

          • rajabi
            عضو فعال
            • Dec 2014
            • 936

            #3170
            پاسخ : اخبار گروه خودرو

            با تصویب شورای پول و اعتبار وام خرید کالا ۸میلیون، جعاله ۱۰میلیون و خودرو ۱۵میلیون تومان شد


            خبرگزاری تسنیم: با تصویب شورای پول و اعتبار، وام خرید کالای تولید داخل و ودیعه مسکن ۸میلیون تومان، جعاله ۱۰میلیون و خرید خودرو ۱۵میلیون و جایگزینی خودروی فرسوده ۲۰میلیون تومان شد.







            به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بانک مرکزی، یک‌هزار و یکصد و نود و نهمین جلسه شورای پول و اعتبار در مورخ 1394.2.15 با محوریت تمرکز بیشتر بانک مرکزی بر تسهیلات خرد و به‌منظور حمایت از تولید و تولیدکنندگان داخلی برگزار شد.
            شورای پول و اعتبار پیشنهادهای ارائه شده توسط بخش اعتباری بانک مرکزی را به‌شرح زیر مورد تصویب قرار داد:
            الف) خرید کالاها و خدمات ضروری از قبیل کالاهای مصرفی بادوام نو و دست اول از محل تولیدات داخلی و هزینه تحصیل، ودیعه مسکن و سایر نیازهای ضروری مشابه، حداکثر تا مبلغ 80 میلیون ریال
            ب) تسهیلات جعاله تعمیر مسکن حداکثر تا مبلغ 100 میلیون ریال
            ج) تسهیلات خرید خودروی سواری (تولید داخل) معادل 60درصد بهای خودرو و حداکثر به‌میزان 150 میلیون ریال
            د) تسهیلات کارت اعتباری بر پایه عقد مرابحه، حداکثر تا مبلغ 50 میلیون ریال
            ح) تسهیلات خرید خودرو بابت جایگزینی خودروهای فرسوده شخصی از محل تولید داخلی معادل 80 درصد بهای خودرو و حداکثر به‌مبلغ 200 میلیون ریال.
            ضمنا" شورا مقرر کرد شیوه‌نامه اعطای تسهیلات خودرو و کالاهای مصرفی بادوام و نحوه مصرف آن توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه و به بانک‌ها ابلاغ شود.
            انتهای پیام/*

            نظر

            • Aiming
              ستاره دار(18)
              • Jul 2012
              • 2641

              #3171
              پاسخ : اخبار گروه خودرو

              مدیران پژو به ایران آمدند / انجام اولین دور مذاکرات


              در راستای مذاکرات ایران‌خودرو و پژو برای آغاز همکاری دوباره، تیمی از شرکت پژو به ایران سفر کرده و پس از انجام مذاکرات اولیه در جلسه روز گذشته، قرار است مذاکرات امروز و فردا نیز ادامه داشته باشد.

              به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس،سه روز پس از سفر آخر هفته گذشته یکه زارع مدیرعامل ایران خودرو به فرانسه، یک تیم کارشناسی از پژو به ایران سفر کرده است. در جریان این سفر، روز گذشته مذاکرات اولیه مربوط به این سفر در جلسه‌ای بین ایران خودرو و پژو مطرح و قرار شد ادامه بحث‌ها امروز و فردا نیز بین دو شرکت خودروساز پیگیری شود.

              مذاکره بین دو خودروساز ایرانی و فرانسوی در حالی پیگیری می‌شود که ابهاماتی در خصوص امضا شدن یا نشدن LOI (نامه‌ای که در آن فکت طرفین مشخص می‌شود) در سفر هفته پیش یکه زارع به فرانسه مطرح است.

              هرچند با استناد به صحبت‌های مطرح شده از سوی مسئولان ایران خودرو، تاکنون چنین توافقی مورد امضا قرار نگرفته،اما صحبت‌های سخنگوی پژو مبنی بر اینکه بعد از مشخص شدن نتیجه مذاکرات هسته‌ای، قرارداد همکاری مشترک با ایران امضا خواهیم کرد، این شائبه را به وجود می‌آورد که شاید توافق اولیه به امضای دو طرف رسیده است.

              تأکید بر همکاری دوباره ایران خودرو با پژو در شرایطی مطرح است که پس از ترک یک شبه ایران توسط کارشناسان پژو، تولید پژو 206 ایرانی از نیمه دوم سال 91 توسط کارشناسان ایران خودرو آغاز شد و تیراژ تولید این خودرو در نیمه اول سال 92 افزایش یافت و این تولید با انتصاب یکه زارع در مرداد 92، تاکنون ادامه یافته است.

              کارشناسان صنعت خودرو معتقدند خودروسازان ایرانی برای جذب همکار خارجی باید تلاش بیشتری کنند و این همکاری فقط به دو شرکت پژو و رنو یا شرکت‌های چینی محدود نشود.

              همچنین در مذاکرات جدید باید خسارت وارد شده به ایران در پرونده همکاری با پژو جبران شود و اگر قرار است باز هم با این خودروساز فرانسوی مشارکت شود، تضمین‌های محکمی از این شرکت بدقول اروپایی گرفته شود.
              وارن بافت :برای بدست آوردن بازدهی های فوق العاده نیازی نیست کارهای فوق العاده انجام بدیم.

              نظر

              • ایرانی
                ستاره دار(1)
                • Jun 2011
                • 2579

                #3172
                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                نقل قول از سایت بورکس :

                گزارش حسابرسی شده پارس خودرو ( پیش بینی سال 94 ) ----فقط تداوم رشد را در تمام آیتم ها در سال 94 را با سال 93 مقایسه کنید

                فروش سال 94 : 22,737,528 میلیون ریال

                فروش سال 93 : 10,381,101 میلیون ریال


                سود ناخالص سال 94 : 3,925,749 میلیون ریال

                سود ناخالص سال 93 : 210,948 میلیون ریال


                سود عملیاتی سال 94 : 2,624,408 میلیون ریال

                زیان عملیاتی سال 93 : ( 1,078,038 ) میلیون ریال


                سود خالص سال 94 : 143,022 میلیون ریال

                زیال خالص سال 93 : ( 3,194,960 ) میلیون ریال


                سود هر سهم ناشی از عملیات در حال تداوم سال 94 : 387 ریال /:.grlim:./

                زیان هر سهم ناشی از عملیات در حال تداوم سال 93 : ( 159 ) ریال


                سود خالص هر سهم سال 94 : 21 ریال

                زیان خالص هر سهم در سال 93 : ( 472 )ریال


                An integrated system for collecting, monitoring, and publishing financial information of companies registered with the organization and other persons required by the Securities Market Act to report their information.
                آخرین ویرایش توسط ایرانی؛ 2015/05/06, 12:44.

                نظر

                • negarminavi
                  عضو فعال
                  • May 2013
                  • 35715

                  #3173
                  پاسخ : اخبار گروه خودرو

                  قیمت جدید خودروهای داخلی در بازار؛
                  روایتی از بازار «سوت و کور» خودروهای داخلی

                  هم‌اکنون که قیمت خودرو تنها به دلیل افزایش نرخ مالیات تغییر جزئی را تجربه کرده، بازار راکد است و خرید و فروش چندانی در آن انجام نمی‌شود، چه برسد به اینکه باز هم بنا شود دوباره قیمت‌ها افزایش یابد.

                  به گزارش خبرنگار مهر، بازار خودرو از ابتدای سال‌جاری روزهای بلاتکلیفی داشته، از قصه افزایش قیمت به بهانه مالیات بر ارزش افزوده و بیمه شخص ثالث گرفته تا حال که به بهانه افزایش حقوق و دستمزد و برخی عوامل تولید، خودروسازان درخواست افزایش قیمت برخی از مدل‌های خود را به شورای رقابت ارسال کرده‌اند. از سوی دیگر، وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌گوید درخواست رفع انحصار خودرو را به دولت ارسال کرده ولی هنوز پاسخ روشنی دریافت نکرده و بررسی این موضوع همچنان در دستور کار شورای اقتصاد قرار دارد.

                  تا پیش از اینکه سال جدید بیاید، درست در روزهایی که اوج تقاضای مردم برای خرید و فروش خودرو بود، بازار ایست کرده بود تا بلکه قیمت اندکی پایین آید، اما همان روزها نه تنها قیمت کاهش نیافت، بلکه رکودی که بر همه اقتصاد ایران حاکم شده بود، بازار خودرو را هم در بر گرفت. به همین دلیل، خرید و فروش‌ها قفل شد و رونقی نداشت.

                  بازار سوت و کور خرید و فروش خودروهای داخلی

                  این رکود بازار به سال جدید هم کشیده شد و بازار خودرو همچنان آرام و بی سر و صدا بود تا اینکه در نیمه های فروردین، خودروسازان تصمیم گرفتند تا به دلیل افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده و بیمه شخص ثالث، قیمت را افزایش دهند و البته این کارشان را هم قانونی می‌دانستند اما همین کافی بود تا بازار خودرو با شوک جدیدی مواجه شود که آثارش تا مدت‌ها بر بازار ادامه داشت.

                  تا اینکه کار به ارایه درخواستی از سوی خودروسازان به شورای رقابت رسید که با توجه به افزایش سطح دستمزد و حقوق کارگران، سایر هزینه های جانبی ناشی از افزایش قیمت مواد اولیه و برخی تغییرات نرخ ارز، در مورد قیمت خودرو تصمیم بگیرد. بر این اساس، هفته گذشته بود که برخی مسئولان صنعت خودرو اعلام کردند که درخواست افزایش قیمت برخی از محصولات را به شورای رقابت ارسال کرده است.

                  اما مشکل از اینجا شروع می‌شود که هم‌اکنون که قیمت خودرو تنها به دلیل افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده بالا رفته و تغییر جزئی را تجربه کرده است، بازار راکد است و خرید و فروش چندانی در آن انجام نمی‌شود، چه برسد به اینکه باز هم بنا شود دوباره قیمت افزایش یابد.

                  در عین حال، خودروسازان این نگرانی را هم دارند که اگر قیمت با مصوبه شورای رقابت، باز هم افزایش یابد، آیا بازار کشش خواهد داشت یا اینکه ایست بازار باز هم همچون شرایط فعلی ادامه خواهد یافت. این در حالی است که بنا به دستور وزارت صنعت، معدن و تجارت، تولید خودرو باید امسال رشد را تجربه کرده و از مرز یک میلیون دستگاه عبور کند. بنابراین افزایش تولید اگر با بازار همراه نباشد، به طور قطع تامین نقدینگی خودروسازان را با مشکل مواجه خواهد ساخت.

                  از سوی دیگر، بازار انتظار دارد با افزایش تولید، هزینه های سربار نیز کاهش یابد و این امر، راه را بر هرگونه افزایش قیمت غیرمنظقی ببندد اما این انتظار مشتریان خریدار در بازار خودرو است، در حالی برخی‌ها که می خواهند خودروی خود را بفروشند، در انتظار افزایش قیمت هستند تا بلکه بتوانند خودروی خود را با قیمت مناسب تری به فروش برسانند، این گونه است که هرگونه تغییر قیمت خودرو، بالاخره برندگان و بازندگانی خواهد داشت اما از آنجا که فروشندگان خودرو، خود به نوعی خریداران خودروهای جدید هم به شمار می‌روند، شاید بتوان گفت که بازندگان افزایش قیمت خودرو، بیش از برندگانش خواهد بود.

                  کاهش نرخ سود تسهیلات لیزینگی خودرو

                  اما کاهش نرخ سود بانکی، بر روی بازار خودرو هم اثرگذار شده است. به خصوص اینکه بسیاری از خریداران بازار خودرو را خریداران از شرکت‌های لیزینگ تشکیل می‌دهند که اکنون با کاهش نرخ سود تسهیلاتش مواجه شده اند. در واقع، با کاهش نرخ سود بانکی، انتظار می رود که نرخ سود فروش لیزینگی خودرو نیز کاهش یابد و همین امر، اقبال مردم به خرید خودرو از طریق موسسات واسپاری را افزایش داده است.

                  بررسی های میدانی خبرنگار مهر از موسسات لیزینگی خودرو حکایت از آن دارد که هنوز شرکت‌های فروش خودرو به صورت لیزینگی، نسبت به کاهش نرخ سود واکنش نشان نداده‌اند و حاضر هم نیستند به این زودی ها، نرخ سود تسهیلات اعطایی خود را کاهش دهند. بنابراین شاید برای قضاوت در مورد به صرفه بودن یا نبودن خرید از لیزینگ های خودرو زود باشد.

                  به هرحال بازار اکنون سوت و کور است و چندان جنب و جوشی برای خروج از رکود ندارد، بنابراین انتظار می‌رود خودروسازان این فاکتور را نیز در نظر بگیرند که هرگونه افزایش احتمالی قیمت بر روی محصولاتشان، ممکن است رکود بازار را بیش از این عمیق کند.

                  جزئیات قیمت انواع مدل‌های خودروی داخلی در بازار

                  هم اکنون قیمت هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۵ در بازار آزاد معادل ۳۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، پژو ۲۰۶ صندوقدار وی ۸ ۳۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، پژو ۴۰۵ اس ال ایکس ۳۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، پژو ۴۰۵ دوگانه سوز ۳۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، پژو پارس دوگانه سوز ۳۹ میلیون تومان و پژو پارس سال ۳۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

                  همچنین قیمت هر دستگاه تندر ۹۰ اتومات E۲ معادل ۵۶ میلیون تومان، تندر ۹۰ مدل E۱ ۳۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، رانا ۳۳ میلیون تومان و سمند ال ایکس بنزینی ۳۱ میلیون تومان است.

                  بررسی‌های میدانی نشانگر این است که قیمت هر دستگاه پراید ۱۱۱ معادل ۲۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، پراید ۱۳۱ معادل ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، پراید ۱۳۲ معادل ۲۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، پارس تندر ۴۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و تیبا ۲ معادل ۲۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

                  نظر

                  • meisam_em
                    عضو فعال
                    • Aug 2025
                    • 2124

                    #3174
                    پاسخ : اخبار گروه خودرو

                    پژو به دنبال بازگشت به بازار خودروی ایران است



                    خبرگزاری تسنیم -- یک نشریه آلمانی به نقل از ماکسیم پیکات مدیرعامل پژو اعلام کرد که این شرکت فرانسوی درحال مذاکره با شرکت ایرانخودرو است تا درصورت لغو تحریم‌های ایران بار دیگر همکاری خود با این شریک ایرانی خود از سر گیرد .

                    پیکات در بخشی از مصاحبه خود با ماهنامه "منیجر مگزین" گفت: ما به صورت هفتگی با شرکای ایرانی خود درباره نحوه و زمان آغاز فعالیتهای خود درحال گفتگو هستیم. مدیرعامل شرکت پژو ابراز امیدواری کرد که ایران و شش قدرت جهانی در ماه ژوئن به توافق مورد نظر دست‌یابند و تحریم‌های اعمال شده بر ایران لغو شوند .

                    وی در ادامه اعلام کرد که شرکت پژو امیدوار است که درمیان مدت تولید خودرو در ایران را آغاز کند. در بخشی از این مصاحبه پیکات گفت: ما آغاز سرمایه‌گذاری مشترک با ایران خودرو را درنظر داریم که از طریق آن بتوانیم تمام فرآیند از تهیه تا تولید و فروش قطعات جانبی را پوشش دهیم .

                    مدیرعامل پژو همچنین اعلام کرد که شرکتش به منظور تقویت چهره‌اش در ایران ابتدا مدل‌های جدید را از اروپا وارد ایران خواهد کرد و پس از آن در صدد تولید خودروهای ارزان‌قیمت‌تر در داخل ایران است.
                    كسی كه در آفتاب زحمت كشیده، حق دارد در سایه استراحت كند

                    نظر

                    • meisam_em
                      عضو فعال
                      • Aug 2025
                      • 2124

                      #3175
                      پاسخ : اخبار گروه خودرو

                      نعمت‌زاده بار دیگر خواستار ادغام خودروسازان کوچک شد



                      به گزارش خبرگزاری تسنیم، ساسان قربانی سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو گفت: نعمت زاده معتقد است تعداد زیاد سازندگان خودروهای سبک و سنگین در کشور نشان می دهد این شرکتها بیشتر به سمت مونتاژکاری پیش رفته اند و دارای عمق ساخت داخل نیستند و باید گفت که این فاصله برای صنعت خودروسازی کشور مناسب نیست .

                      سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو گفت: در این جلسه تاکید شد باید صنعت خودرو به جایگاه واقعی خود دست یابد چرا که اگر اعتقاد داشته باشیم صنعت خودرو ، فولاد و لوازم خانگی به عنوان پیشرانهای مهم توسعه صنعتی و اقتصادی کشور هستند باید با تدوین سیاستگذاریهای مناسب و برنامه ریزی هدفمند در این راه با سرعت بیشتری به پیش رفت .
                      قربانی گفت : در این جلسه نعمت زاده تصریح نمود که در حال حاضر مشکل اصلی ما نقدینگی و پول نیست. در این بین داشتن اراده جمعی برای قرار گیری این صنعت در کلاس جهانی از موضوعاتی است نیازمند یاری تک تک مسئولان ، صنعتگران و فعالان اقتصادی است لذا باید خودمان برای پیدا کردن راهکارهای لازم برای حل مشکلات پیش قدم شویم .
                      وی در ادامه رضایتمندی مشتری را یکی از محورهای حائز اهمیت خواند و گفت: تا زمانی که صنعت خودرو رقابتی نباشد انتقادات و ایراداتی که به این صنعت هست وارد خواهد بود .
                      سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو افزود : وزیر صنعت، معدن و تجارت تحقیق و توسعه را در صنعت خودرو و قطعه سازی به عنوان یکی از مولفه های مهم ، اولویت دار می داند و اشاره کرد که هرچند بحثهای زیادی در گذشته پیرامون همکاری دانشگاهها و صنعت صورت گرفته اما آن گونه که باید تاکنون همکاری مطلوبی انجام نشده است .
                      قربانی گفت: در این جلسه نعمت زاده تصریح کرد که هریک از شرکتهای خودروسازی با بستن یک قرارداد کامل در همه حوزه ها با دانشگاهها می توانند از ظرفیتهای نیروهای کارشناسی و متخصص در بخش های تولید ، طراحی، توسعه محصول، فروش، خدمات پس از فروش ،امور بازرگانی و حتی بحثهای مربوط به بهره وری اقدام کنند چرا که نیروهای ارزنده ای در دانشگاهها وجود دارند که می توان بیش از پیش از آنها بهره برد .
                      سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو در خصوص سایر مباحث صورت گرفته در این جلسه گفت: وزیر با اشاره به اینکه صنعت قطعه سازی یکی از ارکان تاثیرگذار بر ارتقای کیفیت خودروهاست یادآور شد، یکی از عواملی که قطعه سازان را تشویق به ایجاد واحدهای تحقیق و توسعه می کند قراردادهای بلند مدت با شرکتهای خودروسازی است از این رو بستن قراردادهای 3 تا 5 ساله باعث خواهد شد تا شرکتهای قطعه سازی به صورت جدی در حوزه کیفیت به فعالیت بپردازند .
                      قربانی گفت: همچنین در این جلسه گزارشی در خصوص آمار و برنامه تولید خودرو ارائه شد و براساس آن تا پایان پانزدهم اردیبهشت ماه سالجاری 104هزارو 620 دستگاه خودرو تولید شده که نسبت به مدت مشابه در سال قبل بیش از 40 درصد رشد را به همراه داشته است. ضمن اینکه پیش بینی شده یک میلیون و 465 هزار دستگاه خودرو در سال 94 تولید و از این میزان 80 هزار دستگاه خودرو صادر شود .
                      سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو افزود : در ادامه این جلسه گزارش ویژه ای در خصوص چالش های کیفیت در صنعت خودرو ایران ارائه و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت .
                      قربانی گفت: در بخشی از این گزارش به آمار بین المللی تولید خودرو در جهان پرداخته شد که بر پایه آن هم اکنون 90 میلیون خودرو در جهان در حال تولید است که گردش مالی دو هزارو 600 میلیارد یورویی و اشتغالزایی 10 میلیون نفری را در این صنعت به همراه دارد ضمن اینکه سرمایه گذاری در این صنعت بالغ بر109 میلیارد یورو عنوان شده است این در صورتی است که 70 درصد کیفیت زنجیره ارزش خودرو در جهان پیش از مرحله تولید ، فروش و خدمات پس از فروش صورت می گیرد .
                      براساس این گزارش ، توسعه محصول، طراحی و ایجاد واحدهای R&D) ) تحقیق و توسعه بسیار تاثیر گذار است و از موضوعاتی که دراین راستا باید مورد توجه قرار گیرد ضرورت اصلاح شیوه بازرسی کیفیت خودرو در ایران است تا بیشتر به سمت استانداردهای طراحی گام بردارد .
                      كسی كه در آفتاب زحمت كشیده، حق دارد در سایه استراحت كند

                      نظر

                      • negarminavi
                        عضو فعال
                        • May 2013
                        • 35715

                        #3176
                        پاسخ : اخبار گروه خودرو

                        مدیرعامل ایران خودرو: قیمت خودرو بعد از توافق هسته‌ای به هیچ وجه ارزان نمی‌شود

                        یکه‌زارع در گفتگو با «نسیم»: مردم توقعی در زمینه کاهش قیمت خودرو بعد از بیانیه لوزان و یا توافق هسته‌ای ندارند اما عده‌ای این توقع را ایجاد می‌کنند/ برای افزایش قیمت، منتظر نظر شورای رقابت هستیم

                        هاشم یکه زارع مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در گفتگو با «نسیم» در خصوص افزایش قیمت اخیر قیمت خودرو اظهار کرد: وقتی مجلس نرخ مالیات بر ارزش افزوده را از 8 درصد به 9 درصد افزایش داد، همه کالاها مشمول این قانون هستند که خودرو هم از این قاعده مستثنی نیست و افزایش قیمتی که در مدت اخیر بعد از تعطیلات هم رخ داد به همین دلیل بود.

                        وی با تشریح ساز و کار قانونی افزایش قیمت خودرو گفت: هر خودروسازی که تمایل به افزایش قیمت دارد باید به شورای رقابت نامه نگاری کند و این شورا هم باید براساس استدلاهای آن شرکت خودروسازی نظر خود را در این زمینه ارائه کند.

                        برای افزایش قیمت خودرو منتظر نظر شورای رقابت هستیم

                        مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان موضع این شرکت در خصوص افزایش قیمت خودرو به «نسیم» توضیح داد: گروه صنعتی ایران خودرو با ارائه دلایلی درخواست خود را برای افزایش قیمت به شورای رقابت ارائه کرده و تاکنون هیچ افزایش قیمتی بیش از یک درصد ابتدای سال اعمال نکرده است و منتظر نظر شورای رقابت در خصوص افزایش قیمت خودرو می باشد.

                        یکه زارع در خصوص انتظار مردم نسبت به کاهش قیمت خودرو بعد از بیانیه لوزان تصریح کرد: مردم به خودی خود توقعی در زمینه کاهش قیمت خودرو بعد از بیانیه لوزان و یا بعد از توافق هسته ای را ندارند ولی عده ای این توقع را ایجاد می کنند.

                        قیمت خودرو بعد از توافقات هسته ای به هیچ وجه کاهش نخواهد یافت

                        وی خاطرنشان کرد: ما به هیچ وجه برنامه ای برای کاهش قیمت خودرو نداریم ولی در صورت رونق فضای اقتصادی کشور بعد از توافقات هسته ای و کاهش تورم شیب افزایش قیمت خودرو کندتر از سال های گذشته خواهد شد.

                        مدیرعامل ایران خودرو نوید افزایش قدرت خرید مردم بعد از توافق هسته ای را داد و عنوان کرد: بعد از توافق هسته ای انقدر رونق اقتصادی در کشور اتفاق خواهد افتاد که توان مردم برای خریدن خودرو بالا رفته و نیازی به کاهش قیمت خودرو نیست.

                        یکه زارع در پاسخ به این سوال که آیا شما با اکثر خودروسازان که قیمت فعلی خودرو را ناعادلانه می دانند و خواهان افزایش قیمت خودرو هستند موافقید یا خیر گفت: اعتقاد ندارم که قیمت خودرو در حال حاضر ناعادلانه است و باید از این مقدار فعلی بالاتر باشد و تنها در موضوع خودروی دنا با شورای رقابت اختلاف نظر داشتم که در نهایت مجبور شدم طبق قانون عمل کنم.

                        نظر

                        • negarminavi
                          عضو فعال
                          • May 2013
                          • 35715

                          #3177
                          پاسخ : اخبار گروه خودرو

                          تولید کدام سواری‌ها متوقف است؟

                          توقف تولید برخی سواری‌های داخلی همچنان ادامه دارد.

                          به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، براساس آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت توقف تولید پنج مدل سواری داخلی در فروردین ماه امسال ادامه یافته است.

                          در این مدت تولید B90 CROSS با افت صد درصدی از 13 دستگاه در فروردین 1393 به صفر کاهش یافت.

                          فروردین امسال تولید مگان نیز با کاهش صد درصدی از 13 دستگاه در فروردین 1393 به صفر رسید.

                          در این مدت تولید نیسان قشقایی نیز با افت صد درصدی از 10 دستگاه در فروردین 1393 به صفر کاهش یافت.

                          فروردین امسال تولید B50 (آسا) با کاهش صد درصدی از دو دستگاه در فروردین 1393 به صفر رسید.

                          تولید لیفان 620 با موتور 1800 سی‌سی با افت صد درصدی از 157 دستگاه در فروردین 1393 به صفر کاهش یافت.

                          نظر

                          • negarminavi
                            عضو فعال
                            • May 2013
                            • 35715

                            #3178
                            پاسخ : اخبار گروه خودرو

                            رئیس شورای رقابت: قیمت‌های جدید خودرو هفته آینده تعیین تکلیف می‌شوند

                            شیوا با اشاره به اینکه اکثر اطلاعات درخواستی این شورا از بخش‌های مربوطه از جمله خودروسازان برای تعیین قیمت خودرو در سال ۹۴ دریافت شده است، اظهار داشت: از الآن نمی‌توان گفت، قیمت خودرو افزایش و یا کاهش می‌یابد

                            به گزارش «نسیم»، رضا شیوا با اشاره به اینکه اکثر اطلاعات درخواستی شورای رقابت از بخش‌های مربوطه از جمله خودروسازان برای تعیین قیمت خودرو در سال 94 دریافت شده است، اظهار داشت: قرار است در جلسه این هفته شورا دستورالعمل سال گذشته قیمت‌گذاری خودرو بررسی و با تصویب آن روند تعیین قیمت‌های جدید خودرو مطابق این فرمول انجام شود.

                            وی با بیان "هفته آینده قیمت‌های جدید خودرو را اعلام خواهیم کرد" افزود: در حال حاضر نمی‌توان گفت، قیمت خودرو افزایش و یا کاهش می‌یابد اما در مجموع کارشناسان این شورا مستندات خودروسازان را بررسی و در نهایت قیمت‌های جدید را به‌استناد فرمول و نرخ تورم‌بخشی اعلام می‌کنند.

                            نظر

                            • ایرج اکبری
                              عضو فعال
                              • Dec 2011
                              • 10934

                              #3179
                              پاسخ : اخبار گروه خودرو

                              میزان جریمه توقف خودرو در تعمیرگاه اعلام شد

                              شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۵:۲۵

                              جریمه هر روز توقف (بیش از موعد) خودروهای سواری در تعمیرگاه‌های خودروسازان و واردکنندگان خودرو، معادل پانزده 10 هزارم قیمت خودرو تعیین شده است.

                              به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، براساس آیین‌نامه فعلی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، عرضه‌کنندگان خودرو موظفند در صورتی‌که خودروی سواری تحت گارانتی (به غیر از خودروهای تصادفی) به دلیل کمبود قطعه و ناتوانی در تعمیر، به مدت بیش از 48 ساعت در تعمیرگاه‌های رسمی متوقف شود، جریمه خواب خودرو را به صورت روزشمار به مالک آن پرداخت کنند.

                              در اصلاحیه این آیین‌نامه، شمول پرداخت جریمه توقف خودرو در تعمیرگاه‌ها گسترش یافته است به‌گونه‌ای که خودروهای سواری قرار داشته در دوره وارانتی (ضمانت) نیز اگر به عللی چون کمبود قطعه و غیره بیش از یک هفته در تعمیرگاه متوقف شوند، مشمول دریافت جریمه خواب خودرو خواهند شد.

                              طبق ماده 33 این قانون، میزان جریمه خواب خودرو برای خودروهای سواری معادل روزانه پانزده 10 هزارم قیمت خودرو تعیین شده است. جریمه خواب خودروهای عمومی شامل تاکسی، وانت و ون نیز معادل دو هزارم، خودروهای سنگین شامل مینی‌بوس، میدل‌باس، اتوبوس، کامیون، کامیونت و کشنده معادل یک هزارم و موتورسیکلت معادل روزانه یک هزارم قیمت آن تعیین شده است.

                              به این ترتیب میزان جریمه خواب (بیش از موعد) یک دستگاه تندر 90 روزانه حدود 60 هزار تومان، یک دستگاه پژو 405 حدود 45 هزار تومان و یک دستگاه پراید حدود 30 هزار تومان است. بنابراین در صورت توقف یک ماهه خودروی تندر 90 در تعمیرگاه جریمه خواب آن حدود یک میلیون و 800 هزار تومان، در پژو 405 حدود یک میلیون و 350 هزار تومان و در خودروی پراید حدود 900 هزار تومان خواهد بود که باید از سوی خودروساز پرداخت شود.

                              جریمه خواب بیش از موعد یک دستگاه سوناتا نیز روزانه حدود 250 هزار تومان، یک دستگاه سراتو روزانه حدود 185 هزار تومان و لکسوس RX نیز روزانه حدود 880 هزار تومان است. جریمه توقف یک ماهه سوناتا در تعمیرگاه نیز حدود هفت میلیون و 500 هزار تومان، سراتو حدود پنج میلیون و پانصد هزار تومان و لکسوس RX نیز حدود 26 میلیون تومان خواهد بود که باید از سوی واردکننده خودرو پرداخت شود.


                              طبق تبصره 2 ماده 33 این قانون، به منظور تسریع در ارائه خدمات، عرضه‌کننده (خودروساز یا واردکننده) موظف است ظرف مدت زمان کمتر از 15 روز از زمان ترخیص خودرو، نسبت به پرداخت جریمه خواب آن اقدام کند.

                              اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو هم‌اکنون در هیات دولت در دست بررسی است و پس از تصویب، ابلاغ و اجرایی خواهد شد.
                              كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                              نظر

                              • ali110
                                عضو فعال
                                • Jul 2013
                                • 467

                                #3180
                                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                                بازار سرمايه متلاطم و رها شده است

                                نظر

                                در حال کار...
                                X