اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • نجاT...
    عضو فعال
    • Dec 2013
    • 2639

    #3226
    پاسخ : اخبار گروه خودرو

    * کار با پژو تمام شده است

    مدیرعامل ایران خودرو با اشاره به برنامه سفر فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه به ایران، گفت: در این مورد جلسه‌ای در وزارت صنعت برگزار خواهد شد و من نیز در آن جلسه حضور خواهم داشت، اما فکر نمی‌کنم مقام خودرویی از فرانسه، فابیوس را همراهی کند.

    یکه‌زارع با اشاره به سهم 22 درصدی ایران در میزان فروش شرکت پژو فرانسه طی سال‌های گذشته گفت: بازار ایران برای شرکت‌های خودروساز بسیار جذاب است، اما شرکت پژو ناجوانمردانه و غیرعقلانی بازار ایران را ترک کرد و در نتیجه مجبور به اخراج 8 هزار نفر از کارکنان خود شد، در عین حال مشکلاتی را نیز برای ما به‌وجود آورد.

    وی با بیان اینکه طی 1.5 سال گذشته مذاکرات خوبی با پژو داشته‌ایم، اظهار داشت: کار با پژو تمام شده و تأسیس یک شرکت تولیدی با سرمایه‌گذاری 50 درصدی پژو و همچنین صادرات 30 درصدی محصولات تولیدی مشترک، ترسیم شده ولی پژو باید بداند که باید پاسخگوی رفتار گذشته خود باشد.

    یکه‌زارع با تأکید بر اینکه ما از این مسئله عبور نخواهیم کرد، افزود: پژو نباید مطمئن باشد که قرارداد تنظیم شده حتماً امضا می‌شود و اگر امضا شد شریک اصلی ما خواهد بود.
    انتقال ثروت از كوتاه مدتي ها به بلند مدت ها !

    نظر

    • نجاT...
      عضو فعال
      • Dec 2013
      • 2639

      #3227
      پاسخ : اخبار گروه خودرو

      قرارداد 10 ساله با بنز

      یکه‌زارع در ادامه با اشاره به مذاکرات انجام‌شده با شرکت بنز آلمان، اظهار داشت: شرکت بنز، بازار ایران را ترک کرد، ولی طی مذاکراتی که اخیراً با آنها داشتیم مشخص شد که به‌ طور تمام‌قد تصمیم دارند در ایران حضو رداشته باشند.

      وی با بیان اینکه دفتر بنز در ایران طی 2 یا 3 ماه آینده افتتاح خواهد شد، گفت: در زمینه تولید خودروهای تجاری یک قرارداد 10 ساله به زودی با شرکت بنز امضا خواهیم کرد که تولید کامیون، اتوبوس و ون را شامل می‌شود.

      یکه زارع ادامه داد: شرکت بنز اعلام آمادگی کرده که 30 درصد از سهام ایدن که در تبریز تولید موتورهای بنز را انجام می‌داد، خریداری کند و در آنجا تولید موتورهای روز را تولید کند.

      مدیرعامل ایران‌خودرو اظهار داشت: شرکت بنز فعالیت خود را در شرکت محورخودرو که تولیدکننده اکسل است، توسعه خواهد داد.

      وی ادامه داد: یک قرارداد 5 ساله نیز برای تولید خودروهای سواری بنز به زودی امضا خواهد شد به‌طوری‌که شرکت ستاره ایران که واردکننده بنز بوده و شرکت تاپ‌خودرو که تولیدکننده سواری بوده به زودی کار عرضه و تولید خودروهای بنز در ایران را آغاز خواهند کرد.

      به گفته وی شرکت بنز آمادگی خود را برای خرید 50 درصد از سهام شرکت ستاره ایران اعلام کرده‌اند.

      یکه‌زارع درباره مذاکره با شرکت فولکس واگن آلمان نیز گفت: برنامه ما برای مشارکت با خارجی‌ها موضوع ساخت داخل، انتقال دانش فنی، ‌تحقیقات و صادرات است و این موضوع را نیز به شرکت فولکس واگن اعلام کرده‌ایم.

      وی افزود: درباره اینکه شریک ما در ایران چه شرکتی باشد اجازه دهید اگر با فولکس واگن به نتیجه رسیدیم خودشان اعلام کنند.

      مدیرعامل ایران خوردو ادامه داد: در پاسخ به این سؤال که آیا ممکن است فولکس واگن جایگزین پژو شود، گفت: ممکن است این اتفاق بیفتد.

       وی در پاسخ به یک سؤال فارس که آیا در سفر هیأت اقتصادی ایران به وین ، نمایندگان فولکس واگن نیز حضور داشتند و جلسه‌ای در این مورد برگزار شد، گفت: نمایندگان فولکس واگن حضور نداشتند و جلسه‌ای نیز در این خصوص برگزار نشده است.
      انتقال ثروت از كوتاه مدتي ها به بلند مدت ها !

      نظر

      • negarminavi
        عضو فعال
        • May 2013
        • 35714

        #3228
        پاسخ : اخبار گروه خودرو

        ایران خودرو: خودرو گران می‌شود

        مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: نه تنها اعتقاد ندارم که قیمت خودروهای داخلی کاهش می یابد بلکه اطمینان دارم قیمت خودرو افزایش می یابد.

        هاشم یکه زارع در ادامه نشست خبری افزود : احتمال دارد جریان هایی پشت طرح کاهش قیمت خودرو در بازار باشد و شاید عده ای در بازار غیر واقعی تلقین می کنند که قیمت خودرو به سمت و سویی دیگر می رود.

        وی گفت : دولت درپی ثبات نرخ ارز است و وقتی ثبات ایجاد شود واحدهای تولیدی بتدریج فعال می شوند و درپی رونق تولید و اشتغال قدرت خرید افزایش می یابد اما اعتقاد ندارم کاهش قیمتی در حوزه خودروهای داخلی رخ دهد.

        نظر

        • Alain Delon
          Banned
          • Dec 2014
          • 628

          #3229
          پاسخ : اخبار گروه خودرو

          امروز خبر جالبی منتشر شد

          احمد نعمت‌بخش، دبیر انجمن خودروسازان، طی گفت‌وگویی با «شرق» اعلام کرده که خودروسازان آمریکایی در حال مذاکره با خودروسازان داخلی هستند و دو شرکت جنرال موتورز و فورد آمریکا آماده همکاری و تولید خودرو در ایران هستند و شرایط کار و ورود آنها فراهم شده.

          به دوستان پیشنهاد میکنم، این مصاحبه و گفتگو را مطالعه کنند.


          در ضمن قبلا در مورد سابقه همکاری جنرال موتورز آمریکا با پارس خودرو اشاره شد.

          پارس خودرو ( شركت جنرال موتورز ايران ) که روزگاري نماينده رسمي شركت جنرال موتورز آمريكا بود.

          با توافق هسته اي ، نزديک ترين شريک تجاري خودرو سازهاي آمريكايي و اروپايي ، پارس خودرو ( خپارس ) است.

          جنرال موتورز ، فورد و سایر شركتهاي خودروساز زيرمجموعه از آمريكا ، و رنو فرانسه و ساير شركاي اروپايي بخاطر سابقه گذشته در مونتاژ و توليد شورولت و بيوک و کاديلاک و جيپ در پارس خودرو ، اولويت سرمايه گذاري آنها پارس خودرو خواهد بود.

          تاریخچه همکاری پارس خودرو با خودروسازان آمریکایی و اروپایی

          نظر

          • negarminavi
            عضو فعال
            • May 2013
            • 35714

            #3230
            پاسخ : اخبار گروه خودرو

            افت شدید قیمت خودروها در بازار+قیمت

            قیمت بسیاری از محصولات تولید داخلی، به قیمت کارخانه نزدیک شده و شاید در برخی از انواع خودروها هم، قیمت به پایین تر از نرخ کارخانه رسیده است/ پژو ۴۰۵ جی‌ال‌ایکس ۲۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت دارد

            به گزارش «نسیم» از چند هفته پیش تاکنون، انتظارات مردم در بازار خودرو و رفتار برخی فروشندگان، خریداران خودرو را با بلاتکلیفی قیمتی روبرو کرده است.

            بسیاری از مردم انتظار کاهش قیمت را می‌کشند و همین انتظار روانی نیز بر بازار اثرگذار شده و گشت و گذاری در نرخ خودروها در هفته جاری هم به خوبی این را نشان می‌دهد که کاهش قیمت بر انواع خودروهای داخلی حاکم شده است.

            یکی از این نمایشگاهداران خودرو در این باره می‌گوید: این روزها مردم منتظر مدلهای جدید خودرو هستند که از سوی خارجیها قرار است در ایران تولید شود، به این معنا که اعلام خبرهایی مبنی بر آمدن آلمانی‌ها و فرانسوی‌ها در بازار ایران، به خصوص گفته‌های مدیران صنعت خودرو کشور مبنی بر تولید مدل‌های جدید خودرو، بازار را تحت‌الشعاع خود قرار داده و اینکه بالاخره چه خودروهایی با چه رنج قیمتی قرار است به بازار بیاید، به یک سئوال و چالش ذهنی متداول در میان مردم تبدیل شده است.

            وی می‌گوید: قیمت بسیاری از محصولات تولید داخلی، به قیمت کارخانه نزدیک شده و شاید در برخی از انواع خودروها هم، قیمت به پایین تر از نرخ کارخانه رسیده است. به خصوص در مورد انواع پژو نیز با وجود اینکه فرانسوی‌ها هم قرار است که در بازار ایران به صورت جدی حضور داشته باشند، قیمت انواع پژو در بازار از کاهش بیشتری نسبت به سایر خودروها برخوردار بوده است.

            البته برخی از خودروسازان به هر روشی متوسل می شوند تا بتوانند خودروهای خود را در بازار بفروشند اما بازار هم گویی قفل کرده و کمتر معامله ای در آن انجام می شود، البته به نسبت، بازار خرید و فروش خودروهای دست دوم، گرم تر از خودروهای صفر کیلومتر آن هم از نمایندگی ها است. به همین دلیل برخی خودروسازان، فروشهای مدت دار را هم بعد از سالها در دستور کار خود قرار داده اند.

            قیمت انواع خودروهای داخلی در بازار

            هم اکنون قیمت هر دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ جی‌ال‌ایکس در بازار آزاد ۲۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، هر دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ دوگانه سوز ۳۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، هر دستگاه پژو ۴۰۵ اس‌ال‌ایکس ۳۰میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، پژو پارس سال ۳۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، پارس دوگانه سوز ۳۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و پارس اتومات دو ایربگ نیز ۴۲ میلیون و پانصد هزار تومان است.

            همچنین هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در بازار ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ در بازار ۳۳میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، پژو ۲۰۶ صندوقدار V۸ معادل ۳۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، رانا ۳۱میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، تندر ۹۰ ای۲ معادل ۴۰میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، تندر ۹۰ اتومات ای۲ معادل ۴۹ میلیون تومان، سمند SE معادل ۲۷میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، سمند LXمعادل ۲۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و سمند EF۷ نیز ۲۹میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است، همچنین قیمت هر دستگاه رنو کپچر نیز ۱۱۹ میلیون تومان در بازار است.

            بررسی های میدانی نشانگر این است که قیمت هر دستگاه پراید ۱۱۱ معادل ۲۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، پراید ۱۳۱ معادل ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، پراید ۱۳۲ معادل ۲۰ میلیون تومان، پراید ۱۴۱ معادل ۱۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، تیبا ۲۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و تیبا هاچ بک نیز ۲۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

            همچنین قیمت هر دستگاه خودروی آریو با گیربکس دستی ۴۸ میلیون تومان، آریو با گیربکس اتوماتیک ۵۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، کیا سراتو ۱۶۰۰ دنده‌ای ۷۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و کیا سراتو ۱۸۰۰ اتومات ۸۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.

            نظر

            • ایرج اکبری
              عضو فعال
              • Dec 2011
              • 10934

              #3231
              پاسخ : اخبار گروه خودرو

              افت شدید قیمت خودروها در بازار+قیمت

              قیمت بسیاری از محصولات تولید داخلی، به قیمت کارخانه نزدیک شده و شاید در برخی از انواع خودروها هم، قیمت به پایین تر از نرخ کارخانه رسیده است/ پژو ۴۰۵ جی‌ال‌ایکس ۲۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت دارد






              قیمت بسیاری از محصولات تولید داخلی، به قیمت کارخانه نزدیک شده !!!!!!!
              كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

              نظر

              • negarminavi
                عضو فعال
                • May 2013
                • 35714

                #3232
                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                در اصل توسط negarminavi پست شده است View Post
                بازار خودرو سقوط آزاد کرد/ خودرو به جمع بندی مذاکرات واکنش نشان داد

                با وجود گذشت ۱۰ روز از «توافق هسته‌ای» بازار خودرو ایران همچنان با رکود خرید و فروش مواجه است و از پس همین موضوع، بیشتر خودروها افت قیمتی نسبتا جزئی را طی هفته جاری تجربه کرده‌اند.

                به گزارش گروه اقتصادی «خبرگزاری دانشجو»؛ با وجود گذشت 10 روز از «توافق هسته‌ای» بازار خودرو ایران همچنان با رکود خرید و فروش مواجه است و از پس همین موضوع، بیشتر خودروها افت قیمتی نسبتا جزئی را طی هفته جاری تجربه کرده‌اند.

                به گفته فعالان بازار، خرید و فروش خودروهای داخلی همچنان در رکود به‌سر می‌برد و مشتریان تمایل چندانی برای خرید از خود نشان نمی‌دهند و دلیل اصلی این ماجرا نیز انتظارات ایجاد شده پس از «توافق هسته‌ای» است.

                فعالان بازار تاکید می‌کنند انتظاری که مشتریان برای کاهش قیمت‌ها و صد البته ورود خودروهای جدید به کشور دارند، به افزایش رکود خرید و فروش دامن زده و حالا حتی خودروهای دارای شرایط فروش ویژه نیز خریدار ندارند. اوضاع به شکلی است که ظاهرا حتی خودروهای تخفیف‌دار نیز از چشم مشتریان افتاده و کمتر کسی به‌سراغ آنها می‌رود و کارشناسان دلیل اصلی این موضوع را رویای ایرانی‌ها مبنی‌بر ورود خودروهای جدید و ارزان به بازار کشور، می‌دانند.

                آن‌طور که فعالان بازار عنوان می‌کنند، پس از «توافق هسته‌ای»، امیدواری زیادی بین مشتریان داخلی مبنی‌بر ورود خودروهای جدید و دارای قیمت مناسب، ایجاد شده و به همین دلیل خیلی‌ها خرید خودرو در شرایط فعلی را نوعی ضرر و زیان تلقی می‌کنند. به‌عبارت بهتر، ایرانی‌ها چون فکر می‌کنند چند وقت دیگر خودروهای ارزان و به‌روز دنیا راهی کشور می‌شوند، دیگر خودروهای فعلی (به‌خصوص چینی‌ها و داخلی‌ها) را در نظر نمی‌آورند و می‌خواهند پول خود را صرف خرید محصولات جدید کنند. این در حالی است که به اعتقاد کارشناسان، ورود خودروهای جدید و ارزان به بازار ایران حداقل یک سال زمان می‌برد و بیشتر خودروهای وعده داده شده برای حضور در بازار کشور، از قیمت بالایی برخوردارند.هرچه هست، بازار خودرو ایران فعلا در رکود قابل توجهی به‌سر می‌برد، رکودی که از شب عید سال گذشته شدت گرفته و در این مدت افت قیمتی تدریجی را به‌خصوص در بازار وارداتی‌ها سبب شده است.طی هفته جاری نیز قیمت خودروهای داخلی بین 100 تا 500 هزار تومان کاهش پیدا کرده تا رکود حاکم بر بازار، بیشتر خود را نشان بدهد. فعالان بازار پیش‌بینی می‌کنند رکود فعلی همچنان ادامه داشته باشد و بعید است مشتریان به این زودی‌ها تحریم خرید خودرو را بشکنند. در این شرایط، احتمالا شورای رقابت تا چندی دیگر قیمت جدید خودروهای داخلی را اعلام خواهد کرد که اگر افزایشی در کار باشد، این اتفاق به رکود هرچه بیشتر خرید و فروش خودرو دامن خواهد زد.

                قیمت دنا به کف نزدیک شد

                اما به بازار خودرو برویم و ببینیم قیمت خودروهای داخلی چه افت‌و‌خیزی را در هفته جاری تجربه کرده است.

                آن طور که فعالان بازار می‌گویند، در حال حاضر پژو 206 تیپ 5 با قیمتی برابر با 36 میلیون و 500 هزار تومان خرید و فروش می‌شود که این موضوع از افت قیمت 100 هزار تومانی خودرو موردنظر در هفته جاری حکایت می‌کند. همچنین، پژو 206 صندوقدار در مدل V8 نیز که کاهش قیمتی 200 هزار تومانی را تجربه کرده، هم‌اکنون قیمتی برابر با 37 میلیون تومان دارد.

                از بازار پژو 405 نیز خبر می‌رسد که این محصول پرتیراژ ایران خودرو در هفته جاری کاهش قیمتی 400 هزار تومانی داشته و هم‌اکنون با قیمتی برابر با 29 میلیون و 300 هزار تومان به فروش می‌رود. همچنین پژو پارس نیز 36 میلیون و 300 هزار تومان قیمت دارد و رانا نیز 32 میلیون و 700 هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

                اما از بازار دنا نیز خبر می‌رسد که این خودرو هم‌اکنون 43 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود که در نوع خود قیمتی عجیب به‌شمار می‌رود. دنا هم‌اکنون قیمتی برابر با 42 میلیون و 500 هزار تومان در نمایندگی‌های ایران خودرو دارد و این یعنی اختلاف قیمت کارخانه و بازار آن تنها 500 هزار تومان است.

                کاهش قیمت تیبا

                سری هم اما به بازار تیبا و پراید بزنیم. در این بین اگرچه پراید با ثبات قیمت مواجه بوده، اما تیبا کاهش قیمت را تجربه کرده است.

                به گفته فعالان بازار، در حال حاضر تیبا قیمتی برابر با 24 میلیون تومان دارد که در مقایسه با هفته گذشته، 100 هزار تومان کاهش قیمت را به خود می‌بیند.به گفته نمایشگاهداران خودرو پایتخت، همچنین پراید در مدل 131 خود در حال حاضر 20 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود و مدل 132 نیز قیمتی برابر با 20 میلیون و 500 هزار تومان دارد.همچنین پراید 111 (پراید هاچ‌بک) نیز با قیمت 20 میلیون و 600 هزار تومان خود به فروش می‌رسد.

                قیمت تندر

                اما نگاهی نیز به بازار تندر-90، بیندازیم، خودرویی که برخی مدل‌های آن، تغییر قیمت را طی هفته جاری تجربه کرده‌اند. به روایت فعالان بازار، تندر-90 در مدل E2 خود قیمتی برابر با 44 میلیون تومان دارد که تغییری نسبت به هفته گذشته نداشته، اما پارس تندر با افت قیمت مواجه شده است.

                به گفته فعالان بازار، پارس تندر کاهش قیمتی 200 هزار تومانی را در هفته جاری تجربه کرده و هم‌اکنون 42 میلیون و 800 هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

                همچنین تندر-90 اتومات نیز که 500 هزار تومان افت قیمت را به خود می‌بیند، در حال حاضر قیمتی برابر با 49 میلیون و 500 هزار تومان دارد.

                http://snn.ir/detail/News/427201/244
                در اصل توسط negarminavi پست شده است View Post
                افت شدید قیمت خودروها در بازار+قیمت

                قیمت بسیاری از محصولات تولید داخلی، به قیمت کارخانه نزدیک شده و شاید در برخی از انواع خودروها هم، قیمت به پایین تر از نرخ کارخانه رسیده است/ پژو ۴۰۵ جی‌ال‌ایکس ۲۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت دارد

                به گزارش «نسیم» از چند هفته پیش تاکنون، انتظارات مردم در بازار خودرو و رفتار برخی فروشندگان، خریداران خودرو را با بلاتکلیفی قیمتی روبرو کرده است.

                بسیاری از مردم انتظار کاهش قیمت را می‌کشند و همین انتظار روانی نیز بر بازار اثرگذار شده و گشت و گذاری در نرخ خودروها در هفته جاری هم به خوبی این را نشان می‌دهد که کاهش قیمت بر انواع خودروهای داخلی حاکم شده است.

                یکی از این نمایشگاهداران خودرو در این باره می‌گوید: این روزها مردم منتظر مدلهای جدید خودرو هستند که از سوی خارجیها قرار است در ایران تولید شود، به این معنا که اعلام خبرهایی مبنی بر آمدن آلمانی‌ها و فرانسوی‌ها در بازار ایران، به خصوص گفته‌های مدیران صنعت خودرو کشور مبنی بر تولید مدل‌های جدید خودرو، بازار را تحت‌الشعاع خود قرار داده و اینکه بالاخره چه خودروهایی با چه رنج قیمتی قرار است به بازار بیاید، به یک سئوال و چالش ذهنی متداول در میان مردم تبدیل شده است.

                وی می‌گوید: قیمت بسیاری از محصولات تولید داخلی، به قیمت کارخانه نزدیک شده و شاید در برخی از انواع خودروها هم، قیمت به پایین تر از نرخ کارخانه رسیده است. به خصوص در مورد انواع پژو نیز با وجود اینکه فرانسوی‌ها هم قرار است که در بازار ایران به صورت جدی حضور داشته باشند، قیمت انواع پژو در بازار از کاهش بیشتری نسبت به سایر خودروها برخوردار بوده است.

                البته برخی از خودروسازان به هر روشی متوسل می شوند تا بتوانند خودروهای خود را در بازار بفروشند اما بازار هم گویی قفل کرده و کمتر معامله ای در آن انجام می شود، البته به نسبت، بازار خرید و فروش خودروهای دست دوم، گرم تر از خودروهای صفر کیلومتر آن هم از نمایندگی ها است. به همین دلیل برخی خودروسازان، فروشهای مدت دار را هم بعد از سالها در دستور کار خود قرار داده اند.

                قیمت انواع خودروهای داخلی در بازار

                هم اکنون قیمت هر دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ جی‌ال‌ایکس در بازار آزاد ۲۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، هر دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ دوگانه سوز ۳۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، هر دستگاه پژو ۴۰۵ اس‌ال‌ایکس ۳۰میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، پژو پارس سال ۳۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، پارس دوگانه سوز ۳۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و پارس اتومات دو ایربگ نیز ۴۲ میلیون و پانصد هزار تومان است.

                همچنین هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در بازار ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ در بازار ۳۳میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، پژو ۲۰۶ صندوقدار V۸ معادل ۳۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، رانا ۳۱میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، تندر ۹۰ ای۲ معادل ۴۰میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، تندر ۹۰ اتومات ای۲ معادل ۴۹ میلیون تومان، سمند SE معادل ۲۷میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، سمند LXمعادل ۲۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و سمند EF۷ نیز ۲۹میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است، همچنین قیمت هر دستگاه رنو کپچر نیز ۱۱۹ میلیون تومان در بازار است.

                بررسی های میدانی نشانگر این است که قیمت هر دستگاه پراید ۱۱۱ معادل ۲۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، پراید ۱۳۱ معادل ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، پراید ۱۳۲ معادل ۲۰ میلیون تومان، پراید ۱۴۱ معادل ۱۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، تیبا ۲۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و تیبا هاچ بک نیز ۲۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

                همچنین قیمت هر دستگاه خودروی آریو با گیربکس دستی ۴۸ میلیون تومان، آریو با گیربکس اتوماتیک ۵۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، کیا سراتو ۱۶۰۰ دنده‌ای ۷۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و کیا سراتو ۱۸۰۰ اتومات ۸۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.

                http://nasimonline.ir/detail/News/1016725/148
                اینها ظاهرا معنای کلماتی مثل سقوط ! یا افت شدید ! قیمت را نمی دانند، شاید هم می دانند و مسخره می کنند !!

                خودروی 20 میلیونی حتی 1% هم قیمتش جابجا نشده میگن افت شدید و سقوط قیمت و ....

                ماشین های چند صد میلیونی خارجی هم که 400-500 هزار قیمتشون اومده پایین اونم به خاطر رکود و کسادی باز میگن کاهش شدید ! مردم در انتظار مدلهای جدید و .... طرف همین 20 میلیونی رو الان با وام و تسهیلات نمیتونه بخره ! اونوقت این منتظر مدل جدید خودروهای خارجیه؟؟؟

                نظر

                • ایرج اکبری
                  عضو فعال
                  • Dec 2011
                  • 10934

                  #3233
                  پاسخ : اخبار گروه خودرو

                  | تاریخ خبر: 09/05/1394 | ساعت: 11:33|

                  نعمت زاده: صنعت خودروسازی ایران پیشرو است/ رشد 17درصدی تولید خودرو
                  تهران - ایرنا - وزیر صنعت، معدن و تجارت، صنعت خودروی ایران را صنعتی پیشرو دانست و بر رقابت پذیر کردن این صنعت تاکید کرد.
                  نعمت زاده: صنعت خودروسازی ایران پیشرو است/ رشد 17درصدی تولید خودرو
                  به گزارش روز جمعه گروه اقتصادی ایرنا ، محمدرضا نعمت زاده در سی ودومین نشست شورای سیاسگذاری خودرو افزود: با ایجاد برندسازی داخلی در صنعت خودروی کشور باید اهداف صادراتی مدنظر بوده و از این پس نباید برند داخلی فقط برای بازار ایران منظور شود.بازار ما یک بازار جهانی است و ما هم بخشی از آن بازار هستیم.

                  نعمت زاده تصریح کرد: اگر یک سرمایه گذار خارجی تولید خودرو را در ایران انجام دهد می تواند تا 100 درصد سهام آن شرکت را دارا باشد.

                  وی با بیان اینکه باید بدنبال تکنولوژی روز باشیم افزود: تفکر «سی کی دی» - CKD -کاری را از ذهنمان حذف کنیم.

                  وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برای دستیابی به اهدافی که داریم باید خلاقیت داشته باشیم و به طراحی اهمیت دهیم و در یک جمله صنعت خودرو را رقابت پذیر کنیم.

                  نعمت زاده ایجاد واحد تست را در خودروسازی ها یک ضرورت دانست و بر سرعت بخشیدن ساخت و راه اندازی واحد آزمون خودرو تأکید کرد.

                  براساس گزارش شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران (شاتا)، وی گفت: اطمینان دارم خودروسازی ایران توان لازم را برای ایجاد واحد آزمون دارد و نباید منتظر حرکت دیگران باشیم زیرا صنعت خودروی ایران صنعتی پیشرو است و باید از تکنولوژی روز استفاده کند.

                  وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: خودروسازی بدون طراحی و توسعه معنا ندارد و همه خودروسازان و مدیران مربوطه در این میان مسوول هستند.

                  به گفته نعمت زاده، اگر صنعت خودروی کشور حرکت کند، در واقع صنعت کشور به حرکت می افتد.



                  ** رشد بیش از 17 درصدی تولید خودرو در 4 ماهه نخست سال جاری

                  سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو نیز گفت: طی چهار ماهه نخست امسال 329 هزار و 55 دستگاه خودروی سواری در کشور تولید شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 17.6درصد رشد را نشان می دهد.

                  ساسان قربانی افزود: این میزان تولید نسبت به پیش بینی برنامه تولید سال 94 حکایت از تحقق رشد 84 درصدی دارد.

                  وی ادامه داد: در نظر داریم شرکت های خودروسازی برنامه جبرانی برای باقیمانده سال تهیه و به اجرا بگذارند.

                  سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو به صنعت خودروی ایران و صنایع خودروسازی کشورهای اروپایی بویژه آلمان توسط دکتر واورا که سابقه کار در شرکت مرسدس بنز آلمان را داشته، همچنین مدیر پلت فرم های شرکت یاد شده بود اشاره کرد و گفت: رعایت استانداردهای خارجی، توجه به کاهش آلایندگی، مصرف سوخت کمتر و توجه به مراکز صادرات و تولید در کلاس جهانی، توسعه محصول و اعطای حق انتخاب به مشتری در زمینه مشخصات فنی و آپشن مورد نظر مشتری باید مورد تاکید قرار گیرد.
                  كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                  نظر

                  • ایرج اکبری
                    عضو فعال
                    • Dec 2011
                    • 10934

                    #3234
                    پاسخ : اخبار گروه خودرو

                    نعمت زاده تصریح کرد: اگر یک سرمایه گذار خارجی تولید خودرو را در ایران انجام دهد می تواند تا 100 درصد سهام آن شرکت را دارا باشد.


                    تاریخ خبر: 09/05/1394 | ساعت: 11:33|
                    كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                    نظر

                    • mba
                      عضو عادی
                      • Nov 2014
                      • 266

                      #3235
                      پاسخ : اخبار گروه خودرو

                      در اصل توسط negarminavi پست شده است View Post
                      اینها ظاهرا معنای کلماتی مثل سقوط ! یا افت شدید ! قیمت را نمی دانند، شاید هم می دانند و مسخره می کنند !!

                      خودروی 20 میلیونی حتی 1% هم قیمتش جابجا نشده میگن افت شدید و سقوط قیمت و ....

                      ماشین های چند صد میلیونی خارجی هم که 400-500 هزار قیمتشون اومده پایین اونم به خاطر رکود و کسادی باز میگن کاهش شدید ! مردم در انتظار مدلهای جدید و .... طرف همین 20 میلیونی رو الان با وام و تسهیلات نمیتونه بخره ! اونوقت این منتظر مدل جدید خودروهای خارجیه؟؟؟
                      درست میگید، اینها انگار دوره محمود ایران نبودند و آن دوران را درک نکردند که بفهمند افت شدید قیمت یعنی چه؟!! فک کنم اون موقع خارج از کشور داشتن صفا میکردن مزدورها

                      نظر

                      • Alain Delon
                        Banned
                        • Dec 2014
                        • 628

                        #3236
                        پاسخ : اخبار گروه خودرو

                        امروز خبر جالبی منتشر شد

                        احمد نعمت‌بخش، دبیر انجمن خودروسازان، طی گفت‌وگویی با «شرق» اعلام کرد که خودروسازان آمریکایی در حال مذاکره با خودروسازان داخلی هستند و دو شرکت جنرال موتورز و فورد آمریکا آماده همکاری و تولید خودرو در ایران هستند و شرایط کار و ورود آنها فراهم شده.

                        به دوستان پیشنهاد میکنم، این مصاحبه و گفتگو را مطالعه کنند.


                        در ضمن قبلا در مورد سابقه همکاری جنرال موتورز آمریکا با پارس خودرو اشاره شد.

                        پارس خودرو ( شركت جنرال موتورز ايران ) که روزگاري نماينده رسمي شركت جنرال موتورز آمريكا بود.

                        با توافق هسته اي ، نزديک ترين شريک تجاري خودرو سازهاي آمريكايي و اروپايي ، پارس خودرو ( خپارس ) است.

                        جنرال موتورز ، فورد و سایر شركتهاي خودروساز زيرمجموعه از آمريكا ، و رنو فرانسه و ساير شركاي اروپايي بخاطر سابقه گذشته در مونتاژ و توليد شورولت و بيوک و کاديلاک و جيپ در پارس خودرو ، اولويت سرمايه گذاري آنها پارس خودرو خواهد بود.

                        تاریخچه همکاری پارس خودرو با خودروسازان آمریکایی و اروپایی



                        خبر مهم که باید جدی گرفت.......

                        نظر

                        • 717
                          عضو فعال
                          • Apr 2011
                          • 596

                          #3237
                          پاسخ : اخبار گروه خودرو

                          پیمان کارگر، مدیرعامل رنو پارس در نشست خبری اعلام کرد
                          پارس خودرو را می خواهیم اما نه به هر قیمتی
                          عصر خودرو: پیمان کارگر، مدیرعامل رنو پارس در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به شرایط جدید ایجادشده در کشور پس از رفع تحریم‌ها، برنامه‌های رنو در ایران را تشریح کرد.


                          به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»،کارگر در ابتدا با اشاره به حضور رنو در بازار ایران طی دوران تحریم‌ها گفت:" در این دوران مسائل زیادی مطرح شد و برخی عنوان کردند رنو پس از تحریم‌ها از ایران رفته است. این در حالی بود که رنو به‌هیچ‌عنوان ایران و مشتریان ایرانی را ترک نکرد و در تمام دوران بیش از دو سال تحریم‌های صنعت خودروسازی ایران هم در کنار شرکای ایرانی‌اش باقی ماند."

                          وی با اشاره به آنچه از سوی برخی بازگشت رنو به بازار ایران تعبیر می‌شود گفت:" رنو تنها شرکت خودروسازی غیر چینی بود که با وجود تحریم‌ها از بازار ایران خارج نشد و به‌این‌ترتیب نیازی نیست برای بازگشت به بازار ایران تصمیم بگیرد چون هیچ‌گاه نرفته بود. ایران شریک استراتژیک رنو است."

                          مدیرعامل رنو پارس با اشاره به وضعیت تولید در دوران تحریم گفت:" با اطمینان می‌توانیم بگوییم رنو در دوران سخت تحریم در ایران ماند اما نمی‌توانیم بگوییم همه‌چیز خوب بود. قطعا به دلیل محدودیت‌هایی که وجود داشت تولید پایین بود و ما و شرکایمان نتوانستیم از ظرفیت‌های کامل نیروی انسانی استفاده کنیم اما تلاش کردیم روند تولید حفظ شود."

                          وی به فعالیت‌های انجام گرفته در مدت تحریم‌ها اشاره کرد و گفت:" هرچند در این مدت آمار تولید به دلیل محدودیت‌ها پایین بود اما نکته مهم برای ما حفظ تولید بود. البته در این مدت بیکار هم ننشستیم و کار های زیادی انجام شد. در این مدت بر روی دو پروژه مهم کار کردیم که امروز حاصل آن دو پروژه، وانت تندر 90 و مدل ساندرو است. معرفی چنین خودروهایی به‌طور معمول نیاز به دو تا سه سال زمان دارد و ما از دوران تحریم برای پیشبرد این دو پروژه استفاده کردیم و به همین دلیل از رقبا جلوتر هستیم."

                          وی با اشاره به شایعانی در زمینه سود رنو در ایران و خروج آن از کشور گفت:" اینکه عنوان می‌شود رنو در این مدت سود داشته است غلط است. رنو صورت‌های مالی خود را به‌صورت جهانی منتشر می‌کند و در این صورت‌های مالی زیان فعالیت‌های رنو در ایران منعکس شده است."

                          پیمان کارگر با اشاره به دیگر فعالیت‌های انجام گرفته در دوران تحریم‌ها گفت:" در کنار تولید خودرو و کار بر روی پروژه‌های جدید، ما برای افزایش تنوع محصولات رنو در بازار ایران، بر روی واردات خودروهای CBU نیز کار کردیم و توانستیم در این مدت مدل‌های جدید را به بازار ایران معرفی کنیم. مدتی قبل ایران خودرو رنو کپچر را رونمایی کرد که با استقبال بالای خریداران مواجه شد و بدون آنکه فعالیت بازاریابی خاصی برای آن انجام شود تمام خودروهای عرضه شده به فروش رسید."

                          وی ادامه داد:" در همین دوران ما بخش خاورمیانه رنو را راه‌اندازی کردیم که پایگاه صنعتی آن ایران است و در حال تصمیم‌گیری برای عرضه مدل‌های جدید در این بازار از تولیدات رنو در ایران هستیم."

                          وی همچنین به فعالیت‌های نگین خودرو نیز اشاره کرد و گفت:"پیش از این نارضایتی‌هایی از نگین خودرو وجود داشت اما این مجموعه در حال حاضر عملکرد خوبی دارد و توانسته رضایت مشتریان را جلب کند."

                          اولویت‌های رنو در بازار ایران

                          مدیر عامل رنو پارس با اشاره به برنامه‌ها و اهداف و اولویت‌های رنو در منطقه خاورمیانه و ایران گفت:" ما سه اولویت برای ادامه فعالیتمان در بازار ایران داریم. نخستین اولویت ما افزایش تولید خودرو در ایران است. در حال حاضر تندر 90 در سال حدود 100 هزار مشتری دارد و تنها خودرویی است که خودروسازان مشکلی برای فروش آن ندارند. ما نیاز داریم ظرفیت تولید این خودرو را افزایش دهیم تا بتوانیم نیازهای بازار را برآورده کنیم. به‌علاوه به تندر 90، دیگر خودروهای پلتفرم X90 نیز اضافه می‌شوند که می‌توانند ظرفیت تولید را بالا ببرند."

                          وی ادامه داد:" اولویت دوم ما در ایران عرضه مدل‌های جدید است. غیر از تندر 90 وانت و ساندرو، برای عرضه محصولات دیگری هم برنامه‌ریزی کرده‌ایم. داستر قرار است در پارس خودرو تولید شود. البته داستری که در پارس خودرو تولید خواهد شد نمونه جدید داستر است تا بتواند برای صادرات در بازارهای منطقه قدرت رقابت داشته باشد. داستر در کشورهای منطقه خودروی محبوبی است و در حال حاضر نیازهای این بازار از رومانی تامین می‌شود ولی ما قصد داریم برای بازارهای منطقه از خودروهای تولید شده در ایران استفاده کنیم. در کنار این، ایران خودرو مدل فیس لیفت تندر 90 را عرضه خواهد کرد ضمن آنکه بر اساس برنامه‌ریزی‌ها کلیو و کپچر نیز توسط ایران خودرو عرضه می‌شود. استراتژی ما برای محصولات CBU همان‌طور که قبلا هم اعلام‌شده، بررسی استقبال بازار از این خودروها و در ادامه تولید آن‌ها در داخل کشور است."

                          تاسیس مرکز مهندسی رنو در ایران

                          کارگر در زمینه سومین اولویت رنو در فعالیت‌های پیش روی خود در بازار ایران گفت:"در کنار مواردی که گفتم، سومین اولویت ما روشن کردن استراتژی همکاری‌مان در ایران است. خیلی روشن و شفاف اعلام می‌کنم رنو قصد دارد در ایران بماند و برای این منظور باید پایه‌های حضور خود را محکم کند. ما تصمیم گرفتیم یک مرکز مهندسی و طراحی خودرو در ایران تاسیس کنیم. در کنار این با سایپا و ایران خودرو نیز همکاری‌های جداگانه‌ای برای سایت‌های تولید خودرو خواهیم داشت."

                          وی در زمینه اخبار منتشر شده در زمینه قطع همکاری با یکی از شرکای رنو در ایران گفت:" این مسئله که عنوان می‌شود رنو تنها با یکی از شرکایش در ایران کار خواهد کرد را تکذیب می‌کنم. ما برای کار با ایران خودرو و سایپا برنامه مشخصی داریم ولی مدل‌های جدید را به‌صورت همزمان در هر دو شرکت تولید نخواهیم کرد."

                          انتقال دانش فنی رنو به ایران

                          پیمان کارگر در زمینه انتقال دانش فنی به صنعت خودرو ایران گفت:" یک بخش از انتقال دانش پیش از این انجام شده است و هم‌اکنون سایت‌های تولیدی محصولات رنو در ایران خودرو و پارس خودرو با استانداردهای جهانی رنو در حال فعالیت هستند. مدتی قبل یکی از مدیران ارشد رنو فرانسه برای بازدید از ایران آماده بود. وقتی به خطوط تولید پارس خودرو و ایران خودرو رفتیم وی معتقد بود این خطور تولید مانند خطوط تولید رنو در دیگر کشورها است و از این نظر تفاوتی با بهترین خطوط تولید رنو در جهان ندارد."

                          وی ادامه داد:" انتقال دانش به صنعت خودرو ایران تنها به خودروسازان محدود نمی‌شود و ما با توجه به آنکه تاکید زیادی بر داخلی سازی محصولات داریم، سعی کردیم قطعه سازان را هم از این نظر پشتیبانی کنیم. به‌عنوان مثال مدتی قبل از فولاد مبارکه دعوت کردیم به فرانسه بیایند تا با فناوری‌های جدید ساخت ورق‌های بدنه خودرو آشنا شوند."

                          کارگر تاکید کرد:" باید به فرآیند انتقال دانش سرعت بیشتری بدهیم اما در مدت تحریم‌ها هم مشغول کار بودیم و از این نظر از رقبا جلوتر هستیم."

                          سرمایه‌گذاری رنو در ایران

                          کارگر در پاسخ به سوالی در زمینه سرمایه‌گذاری رنو در ایران و اخباری که در زمینه عدم سرمایه‌گذاری از سوی شرکت فرانسوی در ایران شنیده می‌شود گفت:" اگر سرمایه‌گذاری تنها مالکیت است بله می‌توانیم بگوییم رنو در ایران سرمایه‌گذاری نکرده است. این یک تعریف صنعتی نیست چون ممکن است با سرمایه‌گذاری یک کارخانه خریداری شود اما تولیدی در آن انجام نگیرد. این کار هدر دادن منابع مالی است و همین الان هم تعداد زیادی از کارخانه‌ها بدون آنکه تولیدی در آن‌ها انجام شود وجود دارند."

                          وی ادامه داد:" از دید ما سرمایه‌گذاری انتقال دانش و مهندسی رنو به شرکت‌های خودروسازی ایرانی و اجرای استانداردهای رنو در کارخانه‌های ایران است. به‌علاوه برای تولید خودرو و قطعات یک سری ابزارهای ویژه ساخته شده است که همه این‌ها هزینه‌بر بوده و برای تولید خودرو در ایران انجام‌شده است. رنو میلیون‌ها یورو هزینه کرده تا بتواند جواب گوی نیازهای بازار ایران باشد و این سرمایه‌گذاری است."

                          وی ادامه داد:"با این وجود ممکن است در آینده سرمایه‌گذاری برای خرید سایت‌های تولیدی هم انجام شود که برای این موضوع در حال برنامه‌ریزی هستیم ولی تاکید می‌کنم سرمایه‌گذاری تنها به معنای مالکیت نیست."

                          رنو به دنبال خرید سایت تولیدی در ایران

                          پیمان کارگر در پاسخ به سوالی در زمینه خرید پارس خودرو به‌عنوان سایت تولیدی رنو در ایران و تضمین فعالیت رنو در ایران گفت:"رنو می‌خواهد در ایران سرمایه‌گذاری صنعتی بیشتری کند و کارها را سرعت بدهد. همان‌طور که گفتم برنامه‌هایی برای سایت تولیدی رنو در ایران داریم که پارس خودرو یکی از گزینه‌ها است. اما اگر سایپا تصمیم بگیرد پارس خودرو را نفروشد یا این شرکت را به مجموعه دیگری واگذار کند ما سایت‌های دیگری را هم مدنظر داریم. در این مدت 9 سایت تولید خودرو به ما پیشنهادشده است و تیم فنی ما از این سایت‌ها بازدید کرده‌اند."

                          وی ادامه داد:" این یکی از برنامه‌های ما است اما نمی‌توانم در این زمینه تضمینی به شما بدهم. درزمانی که اعلام شد ایران پایگاه صنعتی رنو در خاورمیانه است هم تضمینی ندادیم چون امکان ارائه تضمین وجود ندارد اما این مسئله به معنای آن نیست که کاری در این زمینه انجام نشده است. اگر منظور از تضمین در این مورد خرید پارس خودرو است باید بگویم نمی‌توان تضمینی در این زمینه داد. هر شرکتی که بخواهد در ایران فعالیت تولید خودرو انجام دهد حداقل به دو سال زمان نیاز دارد و از این نظر ما جلوتر از رقبا هستیم. در این مدت شعار ندادیم و کار کردیم."

                          نظر

                          • negarminavi
                            عضو فعال
                            • May 2013
                            • 35714

                            #3238
                            پاسخ : اخبار گروه خودرو

                            واردات خودرو ۵۵ درصد کاهش یافت

                            گمرک ایران از کاهش ۵۵ درصدی واردات خودروی سواری در چهار ماهه ابتدای امسال از لحاظ تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد

                            به گزارش «نسیم»، براساس جدیدترین آمارهای گمرک در ۴ ماهه ابتدای امسال ۱۴ هزار و ۱۸۶ دستگاه خودروی سواری به ارزش بیش از ۳۳۷ میلیون و ۹۷۴ هزار دلار وارد کشور شده و ارزش یورویی این میزان واردات ۳۰۴ میلیون و ۴۵۶ هزار یورو بوده است.

                            این در حالی است که تعداد خودروهای وارداتی در مدت مشابه سال گذشته ۳۱ هزار و ۴۷۱ دستگاه به ارزش بیش از ۶۴۲ میلیون و ۸۱۷ هزار دلار و به ارزش یورویی ۴۷۰ میلیون و ۱۳۷ هزار یورو بوده است.

                            بر همین اساس در ۴ ماهه ابتدای امسال از نظر تعداد با کاهش ۵۵ درصدی و از نظر ارزشی با کاهش بیش از ۴۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه بودیم.

                            نظر

                            • نجاT...
                              عضو فعال
                              • Dec 2013
                              • 2639

                              #3239
                              پاسخ : اخبار گروه خودرو

                              سخنگوی پژو خبرداد: 
                              پژو با سرمایه گذاری مشترک به ایران باز می‌گردد ...
                              انتقال ثروت از كوتاه مدتي ها به بلند مدت ها !

                              نظر

                              • ایرج اکبری
                                عضو فعال
                                • Dec 2011
                                • 10934

                                #3240
                                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                                تاریخ خبر: 13/05/1394 | ساعت: 15:37|

                                فرانس 24: خودروسازان آلمانی و فرانسوی رقیبان رنو در بازار ایران
                                تهران - ایرنا - شبکه تلویزیونی فرانس 24 با اشاره به اینکه شرکت رنو در صدد اجرای برنامه ساخت خودروهای ساندرو و کاپتور و توسعه خط تولید تندر در ایران است، گزارش داد: شرکت های آلمانی و همچنین پژوی فرانسه رقیبان رنو در ایران خواهند بود.
                                فرانس 24: خودروسازان آلمانی و فرانسوی رقیبان رنو در بازار ایران
                                خبرنگار تلویزیون فرانس 24 با اشاره به تولید «تندر» مدل ایرانی خودرو «لوگان» این شرکت فرانسوی در ایران، گفت: محدودیت های ناشی از تحریم، بیش از 500 میلیون یورو به شرکت رنو آسیب زده است.
                                یکی از مدیران این شرکت در گفت وگو با این شبکه گفت: خط تولید رنو در ایران هرگز متوقف نشد، اما کارخانه های نیمه تعطیل بود و تنها 15 تا 20 درصد از ظرفیت کارخانه های آن در ایران به کار گرفته می شد.
                                وی یادآور شد که رنو تصمیم دارد خودروی «ساندرو» (Sandero) را نیز در ایران تولید کند و خط تولید مدل «پیکاپ» از تندر را نیز توسعه دهد و حتی در حال بررسی امکان تولید «کاپتور» (Captur) در ایران است که از جمله خودروهای پرفروش در اروپا به شمار می رود.
                                فرانس 24 با اشاره به اینکه «رنو» در گذشته تا 10 درصد از بازار خودرو ایران را در اختیار داشت، تاکید کرد که این شرکت فرانسوی قصد دارد موقعیت خود را دوباره بازیابد و حتی سه برابر یا حتی چهار برابر شدن تولید این شرکت در ایران در سال های آینده مطرح شده است.
                                این شبکه به نقل از مدیران رنو اعلام کرد: رنو توانسته تنها در 4 ساعت، 800 خودرو در ایران بفروشد و قصد دارد به یکی از سه شرکت بزرگ تولیدکننده خودرو در این کشور تبدیل شود.
                                فرانس 24 در پایان یادآور شد که بسیاری از شرکت های اروپایی، از جمله فولکس واگن آلمان و پژوی فرانسه، قصد دارند در ایران فعالیت کنند و از این نظر، رقیبان رنو خواهند بود.
                                كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                                نظر

                                در حال کار...
                                X