اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • ایرج سابق
    عضو فعال
    • Oct 2015
    • 7434

    #3376
    پاسخ : اخبار گروه خودرو

    94/08/12 - 00:01





    عضو شورای سیاست‌گذاری خودرو به فارس خبر داد

    جزئیات جدید وام ۲۵ میلیونی خودرو/ میانگین ۴۵۰‌ هزار تومانی اقساط و امکان فروش پس از ۳ سال
    عضو شورای سیاست‌گذاری خودرو با بیان اینکه وام ۲۵ میلیون تومانی به خودروهای با میزان ساخت داخل بالای ۴۰ درصد اختصاص می‌یابد، گفت: در این طرح، صاحب خودرو می‌تواند پس از ۳ سال آن را به شخص دیگری بفروشد.





    ساسان قربانی در گفت‌ و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با تشریح جزئیات جدیدی از وام 25 میلیون تومانی خودرو، اظهار داشت: قرار است پرداخت وام 25 میلیون تومانی خودرو با سود 16 درصد از 15 آبان‌ماه یعنی سه روز دیگر آغاز شود که در این طرح، امکان اعطای وام به خودروهایی با ساخت داخل بالای 40 درصد وجود دارد و این خودروها بعد از سه سال امکان خرید و فروش دارند.
    وی ادامه داد: با توجه به اینکه قرار است این وام جهت حمایت از تولیدات داخلی پرداخت شود، در نتیجه پرداخت آن به خودروهای مونتاژی صورت نخواهد گرفت.
    * مذاکره بر سر مکانیزم پرداخت سود تسهیلات
    وی در پاسخ به این سؤال که در مورد مکانیزم پرداخت یارانه سود تسهیلات وام خودرو چه توافقی بین بانک مرکزی و خودروسازان شده است؟ گفت: یکی، دو مکانیزم در حال بحث است، ممکن است مکانیزم‌هایی بین بانک مرکزی و خودروسازان برای اعطای این تسهیلات با روش‌های مختلف در نظر گرفته شود.
    قربانی تأکید کرد: مهم این است که سود وام خودرو برای مصرف‌کنندگان بیشتر از 16 درصد نباشد.
    * پیش‌بینی استقبال شدید مردم از وام خودرو
    وی در ادامه با بیان اینکه وام پرداختی بابت خرید خودرو دارای شرایط مناسبی است، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم این وام شدیداً مورد استقبال خریداران قرار گیرد.
    وی ادامه داد: وام 25 میلیون تومانی خودرو اقساط حدود 450 هزار تومانی برای خریداران خواهد داشت که اگر این رقم امروز یک پنجم حقوق خریداران را شامل می‌شود، قطعاً در سال‌های آینده این سهم بسیار کمتر خواهد شد.
    عضو شورای سیاست‌گذاری خودرو ادامه داد: در ایران که همواره با تورم زندگی می‌کنیم، پرداخت وام با سود بانکی 16 درصد یک مزیت برای خریداران خودرو خواهد بود.
    وی با انتقاد از اعلام زودهنگام پرداخت وام خودرو، گفت: اعلام این خبر قبل از آنکه منابع مالی در اختیار صنعت قرار گیرد، صورت گرفت که ضربه سنگینی را به صنعت خودرو وارد کرد، زیرا برخی افراد که قصد خرید خودرو را داشتند فعلا‌ً دست نگه داشته‌اند.
    بهترین دانش آن است که سودمند باشی

    نظر

    • ایرج سابق
      عضو فعال
      • Oct 2015
      • 7434

      #3377
      پاسخ : اخبار گروه خودرو

      94/08/12 - 11:48





      رئیس اتاق بازرگانی تهران در گفت‌وگو با فارس خبر داد

      حضور دو خودروساز آلمانی در ایران/ رایزنی BMW و MAN برای سرمایه‌گذاری در خودروهای لوکس و سنگین
      رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت:‌ مدیران دو شرکت BMW و MAN آلمان که ساخت ماشین‌های سنگین را برعهده دارد، برای رایزنی و سرمایه‌گذاری در ایران در قالب سومین هیأت تجاری به ایران آمدند.





      مسعود خوانساری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در پاسخ به اینکه طی دو ماه اخیر هیأت‌های تجاری زیادی از اروپا به ایران آمده و آلمانی‌ها نیز سومین هیأت تجاری خود را به ایران آوردند. چقدر امکان مشارکت با آلمانی‌ها وجود دارد، گفت: آلمان یکی از کشورهایی است که قوی‌ترین اقتصاد اروپا را دارد و حجم صادراتش به دنیا بعد از آمریکا و چین، جزو ده کشور اول محسوب می‌شود.
      وی با اشاره به اینکه کشورهایی‌ که در دوره سخت تحریم تا حدی روابط خود را با ایران حفظ کرده‌اند در اولویت هستند، تصریح کرد: آلمان در آن دوران به هیچ عنوان ارتباطش را با ایران قطع نکرد.اگرچه حجم روابط تجاری کاهش یافت و محدودیت‌هایی ایجاد شد.
      رئیس اتاق بازرگانی تهران، به این نکته اشاره کرد که از دیرباز آلمانی‌ها حضور خوبی در صنایع ایران داشته‌اند. در اکثر رشته‌های صنعتی پیشرفته هستند و به نظر می‌رسد همین مسئله تمایل به سرمایه‌گذاری با آلمان‌ها را دو چندان می‌کند.
      وی در پاسخ به اینکه کشورهای مختلفی از جمله کره، ژاپن و فرانسه تلاش دارند تا در حوزه خودروسازی ایران وارد شوند و فکر می‌کنید مشارکت با آلمان‌ها در این حوزه چگونه خواهد بود، گفت: آلمان در حوزه خودروسازی برندهای مطرحی چون فولکس، مرسدس بنز و بی‌ام‌و ، دارند که از بسیاری از برندهای دنیا کیفیت بهتری دارد. در عین حال در هیأت تجاری که اکنون در ایران حضو ردارند، مدیران شرکت «بی ام و» و «ام ای ان» که ساخت ماشین‌های سنگین را برعهده دارد، برای سرمایه‌گذاری در حوزه خودرو حضور دارند.

      خوانساری از دل‌نگرانی آلمانی‌ها نسبت به عدم ثبات نرخ ارز در بازار ایران خبر داد و گفت: آنها امیدوارند تا قیمت ارز در کشور به یک ثبات نسبی برسد و در عین حال تضمین های لازم برای سرمایه‌گذاری را نیاز دارند و منتظرند تا با برداشته شدن تحریم، فعالیت خود را در ایران آغاز کنند.

      به گزارش فارس، سومین هیأت تجاری آلمان شامل 130 نفر از مدیران شرکت‌های برجسته آلمانی، از روز گذشته وارد ایران شده‌اند که معاون نخست‌وزیر و معاون وزیر اقتصاد ایالت باواریای آلمان در رأس این هیأت قرار دارد. در سفر قبلی آلمان‌ها به ایران دو شرکت خودروسازی دایملر و فولکس واگن برای رایزنی و ورود به حوزه خودرو نیز حضور یافته و رایزنی‌هایی انجام داده‌اند.
      بهترین دانش آن است که سودمند باشی

      نظر

      • Alain Delon
        Banned
        • Dec 2014
        • 628

        #3378
        پاسخ : اخبار گروه خودرو

        با توجه به سفر روحانی رئیس جمهور ایران به فرانسه در هفته آینده ، رسانه های فرانسوی از توافق و واگذاری شرکت خودروسازی پارس خودرو ایران به رنو فرانسه خبر میدهند.

        از این رو سهام شرکت رنو امروز در بورس فرانسه مورد استقبال قرار گرفت و با جهش و رشد به بالای 90 یورو رسید.

        بانک فرانسوی ( Societe Generale ) هدف قیمت سهم رنو را به 103 یورو ارتقا داد . سرتحلیلگر این بانک ( Philipe Barrier ) امروز توصیه به خرید سهم رنو کرد .

        نظر

        • ایرج سابق
          عضو فعال
          • Oct 2015
          • 7434

          #3379
          پاسخ : اخبار گروه خودرو

          تاریخ خبر: 14/08/1394 | ساعت: 15:13|


          وزیرصنعت:سیاستگذاری ها در بخش خودرو باید بر اساس منافع ملی باشد

          تهران - ایرنا - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تمام سیاست گذاری های ایران در بخش صنعت خودرو باید منطبق بر واقعیتها و بر اساس منافع ملی باشد.


          به گزارش ایرنا از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت، محمدرضا نعمت زاده امروز ( پنج شنبه ) در سی و پنجمین جلسه شورای سیاستگذاری خودرو افزود: متاسفانه در گذشته چندین نمونه رقابت داخلی به نفع خارجی ها اتفاق افتاده که باید از تکرار آن جلوگیری کرد و نباید در صنعت خودرو رقابت داخلی را به نفع خارجی ها فراهم کنیم.
          وی محور اصلی سیاستهای صنعت خودرو را در آینده و حتی در مشارکت با شرکتهای بین المللی و معتبر دنیا تاکید بر ساخت داخل ذکر کرد و گفت: خودروهایی که زیر 40 درصد ساخت داخل دارند از سال آینده دچار مشکل خواهند شد و اگر ساخت داخل محدود داشته باشیم نمی توانیم با شرکتهای خارجی همکاری کنیم . این موضوعی است که باید شرکتهای خودروسازی نیز به آن توجه داشته باشند.
          به گفته نعمت زاده، مردم باید از تلاشهای خودروسازان در زمینه ارتقای کیفیت مطلع شوند چرا که با اطلاع رسانی مناسب از بهبود کیفیت توسط خودروسازان، مردم نیز حمایت خود را از تولید داخل به عمل خواهند آورد.
          وی با بیان این که افراط و تفریط در سیاستهای تولیدی و صنعتی برای ما مشکل ساز خواهد بود ، خاطرنشان کرد: ما باید یاد بگیریم چه در بخش دولتی و چه بخش خصوصی براساس منافع ملی و اقتدار کشور رفتار کنیم چرا که در غیر این صورت صنعت خودرو نمی تواند بالنده عمل کند.
          وزیر صنعت تاکید کرد: باید در فضای جدید شرایط رقابتی ایجاد کنیم زیرا انحصار، ما را در توسعه کیفی و کمی محدود می کند مگر اینکه در مورد خاص منافع ملی به خطر بیفتد که این موضوع حتی در پیشرفته ترین کشورهای صنعتی نیز توسط مقامات عالی آنها اعلام می شود و همه از آن تبعیت می کنند.
          وی از قطعه سازان نیز خواست تا تلاش کنند همزمان با قراردادهای شرکتهای خودروسازی برای مشارکت با شرکتهای بین المللی وارد عمل شوند و با شرکتهای معتبر دنیا که جزو تامین کنندگان قطعات هستند، قراردادهای خود را منعقد کنند.
          نعمت زاده به اهمیت ارایه گزارش ارزیابی ملی کیفیت صنعت خودرو اشاره کرد و گفت: کیفیت همواره برای ما مهم است، از این رو مدیران ما باید برای ارتقای کیفیت وقت ویژه ای درنظر بگیرند.
          وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین اهمیت برگزاری کنفرانس بین المللی صنعت خودرو و نمایشگاه قطعات خودرو را مورد اشاره قرار داد و بر همزمانی اجرای این دو تاکید کرد.
          در ادامه این جلسه ساسان قربانی سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو گفت: در حال حاضر ضوابط نحوه همکاری با شرکتهای خودروساز خارجی در امر واردات مورد بحث قرار گرفته و براین اساس مقرر شده است با توجه به دیدگاههای مختلف، موضوع، مورد ارزیابی کارشناسی قرار بگیرد و در جلسات آتی نهایی شود.
          وی همچنین به مطرح شدن دستورالعمل استفاده از عقد خرید دین به منظور خرید اسناد تجاری ناشی از فروش مدت دار خودروی تولید داخل و ماشین آلات کشاورزی به عنوان یکی از موضوعات جلسه این هفته شورای سیاستگذاری خودرو اشاره کرد.
          وی ادامه داد: این دستورالعمل طبق موضوع بند 6 مصوبه شورای پول و اعتبار مطرح شده که از ویژگیهای آن می توان به میزان اعطای وام تا حداکثر 80 درصد قیمت هر خودرو و تا سقف 250 میلیون ریال در قالب عقد خرید دین با نرخ سود تسهیلات 16 درصد در سال اشاره کرد .
          به گفته قربانی این دستورالعمل تصویب شده و به زودی از طریق سایت بانک مرکزی ابلاغ و اعلام خواهد شد این درحالی است که محدوده زمانی درنظر گرفته شده برای اجرای دستورالعمل پایان اردیبهشت ماه سال 1395 عنوان شده است.
          سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو یادآورشد: وزارت صنعت، معدن و تجارت هدف از اعطای این تسهیلات را ایجاد شرایط بهتر برای خرید خودرو اعلام کرده است تا هم مصرف کننده و هم تولید کننده از آن بهره مند شوند.
          بهترین دانش آن است که سودمند باشی

          نظر

          • تنها
            عضو فعال
            • Dec 2012
            • 1109

            #3380
            پاسخ : اخبار گروه خودرو

            اطلاعیه آغاز طرح خرید کالای ایرانی





            فردا روز باشکوه خودریها و قطعه سازهاست

            نظر

            • negarminavi
              عضو فعال
              • May 2013
              • 35715

              #3381
              پاسخ : اخبار گروه خودرو

              روزنامه حامی دولت:
              دولت به دلیل بی برنامگی وام خودرو را فقط به خودروهای فرسوده می‌دهد

              دنیای اقتصاد نوشت: اخبار غیررسمی از بانک مرکزی قرار است تسهیلات مذکور تنها به دارندگان خودروهای فرسوده اختصاص یابد


              به گزارش «نسیم» روزنامه دنیای اقتصاد نوشت:

              «سنگ بزرگ علامت نزدن است.»

              این روزها برخی اخبار از تغییر سازوکار و دستورالعمل تسهیلات 25 میلیون تومانی حکایت دارد؛ به‌طوری‌که طبق اخبار غیررسمی از بانک مرکزی قرار است تسهیلات مذکور تنها به دارندگان خودروهای فرسوده اختصاص یابد.هر چند تخصیص این تسهیلات به فرسوده‌ها در حد یک خبر غیررسمی است، اما برخی کارشناسان با اعلام رسمی دولت مبنی‌بر تخصیص تسهیلات 25 میلیونی برای تحریک سمت تقاضا، پیش‌بینی می‌کردند که سنگ بزرگ دولت عاقبتی بیش از این نخواهد داشت. این کارشناسان همچنین تاکید می‌کنند که دولت در روز رونمایی از بسته پیشنهادی خود تنها به اعلام خبر تسهیلات 25 میلیونی اکتفا کرد این در شرایطی است که ساز وکار مشخصی برای ارائه آن به مشتریان نداشت.

              براین‌اساس سناریوهای مختلفی درخصوص نحوه ارائه تسهیلات به مشتریان مطرح شد که طولانی شدن اعلام سازوکار نهایی موجب معلق ماندن بازار خودرو و افزایش چالش‌هایی در این بخش شده است، به‌طوری که خودروسازان اعلام زودهنگام این خبر بدون تعیین دستورالعملی مشخص را آسیب دیگری به صنعت خودرو می‌دانند؛ زیرا برنامه‌ریزی بدون بسترسازی درخصوص ارائه تسهیلات در شرایط فعلی موجب متوقف شدن فروش اندک شرکت‌های خودروساز شده است. انتظار تغییر شرایط با ارائه این تسهیلات موجب شد مشتریانی که قصد خرید خودرو داشتند از تصمیم خود صرف‌نظر کنند. به این ترتیب، بار دیگر خرید وفروش خودروی صفر در رکود انتظاری فرو رفت.


              در شرایطی که مشتریان منتظر اعلام سازوکار نهایی تسهیلات 25 میلیون تومانی خودرو هستند، اما در روزهای اخیر شنیده‌ها حکایت از تغییر سناریوی ارائه تسهیلات به مشتریان دارد؛ بنابراین همانگونه که دولت پس از اعلام خبر تسهیلات 25 میلیونی، سناریوهایی همچون ارائه تسهیلات در قالب عقد دین یا اخذ وام 25 میلیونی از بانک‌ها را مطرح کرد حالا نیز درخصوص سازوکار آن دو سناریو را مطرح می‌کند؛ به‌طوری‌که از یک طرف گفته می‌شود مسوولان بانک مرکزی تصمیم دارند با ایجاد اصلاحات در بسته خروج از رکود صنعت خودرو این تسهیلات را تنها به مالکان خودروهای فرسوده و نوسازی ناوگان درون‌شهری اختصاص دهند. از سوی دیگر در سناریو دوم اینگونه پیشنهاد شده که تسهیلات 25 میلیون تومانی تنها به خودروهایی تخصیص می‌یابد داخلی‌سازی 40 درصد داشته باشند. هر چند برخی از کارشناسان تغییر در سازوکار تسهیلات خودرویی آن هم در زمانی که به ارائه تسهیلات یاد شده نزدیک می‌شویم را ناشی از بی‌برنامگی دولت می‌دانند، اما آنگونه که به‌نظر می‌رسد تغییر در تصمیمات اتخاذ شده قبلی درواقع پاسخ دولت به نگرانی‌های کارشناسان و خودروسازان مبنی‌بر این موضوع بوده است که کانال تحریک تقاضا از این طریق به‌صورت هدفمند صورت نخواهد گرفت.


              تغییر مسیر در کانال تقاضا

              دو سناریوی تازه دولت برای ارائه تسهیلات 25 میلیون تومانی، هر چند با یکدیگر تفاوت‌های جدی دارند، اما در یک موضوع مشترک هستند و آن تغییر مسیر در کانال تقاضا به سمت بخش‌های هدفمند است. براین اساس هدف اساسی دولت و خودروسازان که خالی شدن انبارهای انباشته از خودرو است، محقق می‌شود. به این ترتیب در سناریو اول سیاست دولت تحریک تقاضا در بازار آن هم از طریق ارائه تسهیلات به مالکان خودروهای فرسوده و نوسازی ناوگان حمل‌و‌نقل درون‌شهری است، سناریویی که در بسیاری از کشورها با موفقیت سپری شده و در اصل دولت‌ها از این مسیر هم بخش تقاضا در بازار را تحریک کردند و هم خودروهای فرسوده را که آلایندگی بالا دارند و از مصرف سوخت زیادی نیز برخوردارند را از سیستم حمل‌و‌نقل خود خارج کردند. با نگاه مثبت به این سناریو اما برخی از کارشناسان این تغییر موضع دولت را ناشی از بی‌برنامگی می‌دانند و معتقدند که این موضوع موجب بروز بحرانی دیگر در بازار خودرو می‌شود. زیرا هدف دولت از افزایش تسهیلات 25 میلیون تومانی نشانه گرفتن تقاضای موجود در بازار به‌منظور از بین بردن رکود بود، اما با تغییر در کانال تحریک تقاضا، مشتریان بار دیگر بازار خودرو را تحریم خواهند کرد. در همین زمینه، سعید‌لیلاز کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» با بیان اینکه تصمیمات جدید دولت خلف وعده است، می‌گوید: به‌دلیل بی‌برنامگی در انتشار خبر ارائه تسهیلات، برخی از مشتریان خرید خود را متوقف کردند و منتظر روش اجرای تسهیلات بودند که این موضوع در دو هفته اخیر موجب ضربه‌پذیری بیشتر خودروسازان شد. وی با اشاره به اینکه این سیاست دولت ضربه دیگری به بازار خودرو وارد خواهد کرد، می‌گوید: در صورتی که دولت این تسهیلات را تنها به خودروهای فرسوده اختصاص دهد، نمی‌تواند انتظار تحول جدی و رونق صنعت خودرو را به‌عنوان یکی از پیشران‌های اقتصادی کشور داشته باشد.


              با این وجود، برخی دیگر از کارشناسان معتقدند که این سیاست دولت نه تنها مثبت است بلکه پیامدهای جنبی دیگری نیز دارد که به نفع کشور است. به عقیده این کارشناسان آنگونه که به‌نظر می‌رسد تغییر کانال تقاضا به سمت نوسازی ناوگان درون‌شهری براساس فرضیه تحریک هدفمند بازار خودرو صورت گرفته است؛ زیرا این موضوع می‌تواند برنامه اسقاط 450 هزار دستگاهی خودروی فرسوده سواری موجود در کشور را محقق کند و از سوی دیگر به کاهش مصرف سوخت در کشور نیز کمک جدی کند. بر این اساس در نظر گرفتن اولویت برای ارائه این تسهیلات حرکت هوشمندانه‌ای است که می‌تواند توان خرید اقشار ضعیف جامعه که قدرت لازم برای خرید خودرو را ندارند، افزایش دهد و از سوی دیگر مشکل نقدینگی شرکت‌های خودروساز را نیز برطرف کند. در این زمینه یکی از مدیران ارشد خودروسازی کشور در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» این سیاست دولت را مثبت خوانده و آن را کانالیزه کردن هدفمند تحریک تقاضا در کشور می‌داند. وی با اشاره به اینکه در سیاست قبلی به درستی مشخص نبود که چه کسانی قرار است از این تسهیلات بهره ببرند، می‌گوید: براساس این سناریو به خوبی می‌توان مشخص کرد که چه تعداد خودروی فرسوده که منجر به آلایندگی هوا می‌شوند قرار است از رده خارج و به جای آنها خودروهای نو با سوخت یورو 4 به خیابان‌های کشور وارد شوند. وی تغییر سیاست دولت در این زمینه را خلف وعده نمی‌داند و می‌گوید: جلوی ضرر را هر زمان بگیرید، منفعت است. سیاست قبلی برای ارائه تسهیلات 25 میلیون تومانی بدون در نظر گرفتن یک بخش خاص، معقول و منطقی نبود؛ بنابراین مسوولان در بهترین زمان ممکن این قضیه را مدیریت کردند.


              تحریک چند کاناله تقاضا

              سناریو دوم دولت برای بهبود وضعیت صنعت خودرو تفاوت چندانی با سناریو اول به‌منظور خروج از رکود و رونق اقتصادی ندارد. بنا بر شنیده‌ها در روش دوم، دولت قصد دارد تسهیلات 25 میلیون تومانی معادل 80 درصد قیمت خودروی مورد نظر را به مشتریان با نرخ سود 16 درصد ارائه دهد. اما در این میان یک محدودیت وجود دارد، اینکه تسهیلات 25 میلیون تومانی تنها به خودروهایی اختصاص می‌یابد که 40 درصد ساخت داخل شده باشد. بر این اساس مشتریان می‌توانند آن دسته از محصولات شرکت‌های خودروساز را بخرند که عمق ساخت داخل آنها مطابق با شروط وزارت صنعت است. به‌عبارت دیگر، مسوولان در این سناریو تنها خودروهای تولیدی شرکت‌های ایران خودرو و سایپا را نشانه رفته‌اند تا با حل مشکل کنونی خودروسازان از صنعت داخل نیز حمایت کرده باشند. بنا به گفته برخی کارشناسان این سناریو نیز معقول‌ است؛ زیرا توانایی دربرگیری سناریوی اول را نیز دارد. بنابراین در عین حالی که خودروهای فرسوده از چرخه خارج می‌شوند، بلکه متقاضیان خرید خودرو نیز می‌توانند به بازار خودرو رونق ببخشند. در این بین ساسان قربانی، سخنگوی شورای سیاست‌گذاری خودرو نیز با بیان اینکه سناریو ارائه تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی به خودروهای با میزان ساخت داخل بالای ۴۰ درصد بهترین برنامه‌ای است که دولت می‌تواند مدنظر قرار دهد عنوان می‌کند که ایجاد محدودیت در ارائه تسهیلات موجب تحریک تقاضا در بازار خودرو نخواهد شد، وی می‌گوید: در سناریو موجود یعنی خرید خودروهای با عمق ساخت داخل، تسهیلات 25 میلیون تومانی خودرو به تمامی اقشار تعلق می‌گیرد؛ بنابراین موجب تحریک تقاضا در بازار خودرو می‌شود. وی تاکید دارد: این سناریو معقول‌ترین سناریویی است که دولت می‌تواند پیگیری کند؛ زیرا محدوده خاصی ندارد و در عین حال خودروهای فرسوده را نیز شامل می‌شود. قربانی می‌گوید: جای تاسف دارد که اعلام زودهنگام ارائه تسهیلات 25 میلیون تومانی بدون برنامه‌ریزی باعث رکود بیشتر خرید و فروش خودروسازان شده است، این در حالی است که تصمیم دولت در این باره تاکنون مشخص نشده است و همچنان درگیر سناریوهای مختلفی هستند که شرایط بازار را وخیم تر می‌کند. سعید لیلاز نیز معتقد است تحریک تقاضا تنها با خروج خودروهای فرسوده معقول نیست، زیرا مشکل کنونی خودروسازان فقط انبارهای انباشته از خودرو نیست؛ بلکه تقاضا برای ادامه تولید است.

              نظر

              • Alain Delon
                Banned
                • Dec 2014
                • 628

                #3382
                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                جناب negarminavi خبر بالا قدیمی و اشتباه است، لطفا دقت کنید. خبر شما برای 3 روز پیش است.

                وام خرید خودرو به همه اشخاص تعلق میگیرد و شامل همه می شود.

                نظر

                • Alain Delon
                  Banned
                  • Dec 2014
                  • 628

                  #3383
                  پاسخ : اخبار گروه خودرو


                  بانک مرکزی امروز تصویب کرد

                  دستورالعمل اعطای وام ۲۵ میلیونی خودرو تصویب شد


                  دستورالعمل اعطای وام خودرو تا سقف ۲۵ میلیون تومان و با نرخ سود ۱۶ درصد تصویب و مقرر شد این مصوبه تا پایان اردیبهشت ماه ۹۵ اعتبار داشته باشد.






                  زمان خرید خودرو با وام 25 میلیونی اعلام شد

                  » سرویس: اقتصادي - صنعت، معدن، تجارت
                  وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی در اطلاعیه مشترکی آغاز اجرای طرح خرید کالای ایرانی را اعلام کردند.

                  در این طرح، بانک عامل اسناد تجاری ناشی از فروش خودرو و ماشین آلات کشاورزی را تا سقف 250 میلیون ریال و حداکثر تا 80 درصد بهای فروش هر دستگاه در قالب عقد خرید دین با نرخ 16 درصد خریداری می‌کند. منابع مورد نیاز این طرح توسط بانک ‌مرکزی با نرخ سالانه 14 درصد برای بانک‌های عامل تامین می‌شود.

                  در این شیوه متقاضیان می‌توانند از تاریخ هجدهم آبان 1394 با مراجعه مستقیم به نمایندگی‌های مجاز نسبت به خرید دستگاه موردنظر اقدام کرده و بخشی از بهای دستگاه را به صورت نقد و مابقی را حداکثر تا 250 میلیون ریال (که بیش از 80 درصد بهای آن نباشد) در قبال ارایه اسناد تجاری ( اقساط حداکثر 84 ماه با احتساب سالانه 16درصد به صورت چک یا سفته) به نمایندگی مجاز پرداخت کنند.

                  نظر

                  • negarminavi
                    عضو فعال
                    • May 2013
                    • 35715

                    #3384
                    پاسخ : اخبار گروه خودرو

                    در اصل توسط Alain Delon پست شده است View Post
                    جناب negarminavi خبر بالا قدیمی و اشتباه است، لطفا دقت کنید. خبر شما برای 3 روز پیش است.

                    وام خرید خودرو به همه اشخاص تعلق میگیرد و شامل همه می شود.
                    خبر برای 3 روز پیش است اما اشتباه نیست، سرمقاله دنیای اقتصاد بوده. در خبر هم ذکر شده اخبار غیر رسمی از بانک مرکزی !

                    هنوز هم بخشنامه شفافی صادر نشده، چند روزی بگذرد در عمل معلوم می شود که اجرای این وام چگونه است

                    برای خرید کالا هم اول گفتند همه 10 میلیون وام ! حالا می گویند فقط کارمندان دولت !

                    ممنونم از توجه شما

                    نظر

                    • Alain Delon
                      Banned
                      • Dec 2014
                      • 628

                      #3385
                      پاسخ : اخبار گروه خودرو

                      اینهم مصاحبه معاون بانک مرکزی و مدیر بخش اعتبارات و پرداخت تسهیلات با اخبار ساعت 14 شبکه یک

                      تسهیلات خرید خودرو از پس فردا قابل پرداخت و شامل تمام خودروهای تولید داخل و شامل تمام افراد میشود

                      و همه افراد میتوانند برای خرید و دریافت خودرو اقدام کنند و هیچ شرط و استثنایی هم نیست.

                      قطعاً و 100 درصد استقبال زیاد و خوبی خواهد شد

                      نظر

                      • ایرج سابق
                        عضو فعال
                        • Oct 2015
                        • 7434

                        #3386
                        پاسخ : اخبار گروه خودرو

                        مبلغ باز پرداخت بالا رفته بالای 700 هزار تومان در اخبار 14 اعلام شده !!!
                        بهترین دانش آن است که سودمند باشی

                        نظر

                        • negarminavi
                          عضو فعال
                          • May 2013
                          • 35715

                          #3387
                          پاسخ : اخبار گروه خودرو

                          میر محمد صادقی:
                          دوره بازپرداخت وام خودرو ۴ سال و کارت اعتباری ۱۰ میلیون تومانی ۱۸ ماه است

                          مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی افزود: تسهیلات خرید خودرو با نرخ سود ۱۶ درصد حداکثر ۷۰۸ هزار و نرخ سود کارت اعتباری خرید کالا ۱۲ درصد و ۶۵۸ هزار تومان خواهد بود


                          به گزارش «نسیم» فارس نوشت:

                          سیدعلی‌اصغر میرمحمدصادقی در خصوص تسهیلات خرید خودرو و کارت اعتباری اظهار داشت: برای خرید خودرو و کارت اعتباری نیازی به مراجعه مردم به بانک‌ها نیست بلکه متقاضیان باید به نمایندگی‌های مجاز که در سایت بانک مرکزی و وزارت صنعت اعلام می‌شود مراجعه کنند.

                          وی افزود: فهرست نمایندگی‌های مجاز و مشمول این طرح در جلسه نهایی امروز با خودروسازان مشخص خواهد شد و از روز 18 آبان مردم می‌توانند به نمایندگی‌ها مراجعه کنند.

                          مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی در خصوص اقساط وام خودرو گفت: با نرخ سود 16 درصد قسط ماهیانه 708 هزار تومان و نرخ سود 12 درصد 658 هزار تومان خواهد بود؛ البته هنوز نرخ سود این تسهیلات به صورت دقیق تعیین نشده است.

                          به گفته وی، داشتن اقساط تسهیلات دیگر، محدودیتی برای متقاضیان ایجاد نخواهد کرد.

                          میرمحمدصادقی در خصوص تسهیلات کارت اعتباری گفت: در فاز اول افراد توسط سازمان‌ها و دستگاه‌ها به بانک‌ها معرفی می‌شوند و افراد با ارائه کسر از حقوق کارت اعتباری دریافت می‌کنند بنابراین در فاز اول کسانی که حقوق ثابت دارند بر اساس حقوق دریافتی کارت اعتباری می‌گیرند.

                          وی تصریح کرد: اقساط کارت اعتباری 10 میلیون تومانی در دوره بازپرداخت 18 ماهه 609 هزار تومان خواهد بود.

                          به گزارش فارس،‌ تعیین دوره بازپرداخت 18 ماهه برای کارت اعتباری 10 میلیون تومانی در حالی است که شورای پول و اعتبار در مصوبه خود دوره بازپرداخت را 2 سال در نظر گرفته بود.

                          نظر

                          • Alain Delon
                            Banned
                            • Dec 2014
                            • 628

                            #3388
                            پاسخ : اخبار گروه خودرو


                            پیش بینی می شود که استقبال خوب و تقاضای زیادی از طرح اقساطی خرید خودرو صورت گیرد


                            تهران / خبرگزاری صدا و سیما / اقتصادی 1111 1394/08/16
                            مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی با بیان اینکه اقساط تسهیلات خرید خودرو با نرخ سود 16 درصد حداکثر 708 هزار و با نرخ سود 12 درصد ، 658 هزار تومان خواهد بود ، گفت : دوره بازپرداخت وام خودرو از 4 تا 7 سال متناسب با توافق مشتری و خودروساز است.
                            سیدعلی‌اصغر میرمحمدصادقی در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما درباره تسهیلات خرید خودرو و کارت اعتباری افزود : برای خرید خودرو و کارت اعتباری نیازی به مراجعه مردم به بانک‌ها نیست بلکه متقاضیان باید به نمایندگی‌های مجاز که در سایت بانک مرکزی و وزارت صنعت اعلام می‌شود ، مراجعه کنند.
                            وی افزود : فهرست نمایندگی‌های مجاز و مشمول این طرح در جلسه نهایی با خودروسازان مشخص خواهد شد و از 18 آبان مردم می‌توانند به نمایندگی‌ها مراجعه کنند.
                            مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی گفت : داشتن اقساط تسهیلات دیگر، محدودیتی برای متقاضیان ایجاد نخواهد کرد.
                            میرمحمدصادقی درباره تسهیلات کارت اعتباری گفت : در مرحله نخست ، افراد را سازمان‌ها و دستگاه‌ها به بانک‌ها معرفی می کنند و افراد با ارائه گواهی کسر از حقوق ؛ کارت اعتباری دریافت می‌کنند ، بنابراین ابتدا کسانی که حقوق ثابت دارند بر اساس حقوق دریافتی کارت اعتباری می‌گیرند.
                            وی تصریح کرد: اقساط کارت اعتباری 10 میلیون تومانی در دوره بازپرداخت 18 ماهه 609 هزار تومان خواهد بود.
                            مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی تاکید کرد : در اجرای این طرح ها به هیچ وجه نیازی به مراجعه مردم به بانک ها نیست.
                            میرمحمد صادقی درباره جامعه زیر پوشش کارت اعتباری گفت : در مرحله اول این طرح برای کارکنان دستگاههایی که حقوق ثابت دارند اجرا می شود و در مرحله بعد نیز برای مشاغل آزاد تصمیم گیری خواهد شد.
                            صدا و تصویر دارد

                            نظر

                            • Alain Delon
                              Banned
                              • Dec 2014
                              • 628

                              #3389
                              پاسخ : اخبار گروه خودرو

                              *** در پی خبر منتشر شده در رسانه ها و روزنامه های فرانسه در مورد همکاری مشترک و خرید سهام پارس خودرو توسط رنو و سفر روحانی رئیس جمهور ایران در تاریخ 16 نوامبر به فرانسه ، قیمت سهام رنو در بورس فرانسه روند رو به رشد خود را ادامه میدهد و به قیمت 92 یورو رسید.

                              شایان ذکر است که قیمت سهام رنو در این مدت از 60 یورو به 92 یورو رشد داشته است.

                              دویچه بانک Deutsche Bank ( بانک آلمان ) سیگنال خرید سهم رنو را با هدف قیمتی 115 یورو داد . سرتحلیلگر این بانک ( Gaetan Toulemonde ) ، پنجشنبه 5 نوامبر_ پس ازین سیگنال_ افزود که باوجودی که رنو از آغاز سال تاکنون 50 درصد به قیمتش افزوده شده ست همچنان برای خرید مناسب می باشد . فرانکفورت شنبه 7 نوامبر 2015 ( دیروز ) ( dpa _ AFX Analyser

                              نظر

                              • negarminavi
                                عضو فعال
                                • May 2013
                                • 35715

                                #3390
                                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                                راه اندازی کمپین جدید علیه «وام خودرو»



                                خبرگزاری آنا: پرداخت وام خودرو در حالی از فردا آغاز می‌شود که اعضای کمپین نخرید خودروی صفر، کمپین تازه‌ای به منظور مقابله با دریافت وام خرید خودرو راه انداخته‌اند.

                                آن طور که پیش از این اعلام شده بود، قرار بود وام 25 میلیون تومانی خرید خودرو طی 7 سال بازپرداخت شود، اما تازه‌ترین اخبار حاکی از این است که دره بازپرداخت این وام به 4 سال کاهش یافته است.

                                از سوی دیگر منتقدان این وام معتقدند دلیل مردم برای پیوستن به کمپین نخریدن خودروی صفر نداشتن نقدینگی نبود، بلکه این اعتراضی به پایین بودن کیفیت خودروها بود. از این رو، همین افراد کمپین تازه‌ای برای نه گفتن به دریافت وام 25 میلیون تومانی راه‌انداخته‌اند.

                                مقایسه وام 25 میلیونی با خرید بیمه عمر و سپرده‌گذاری در بانک

                                یکی از توجیه‌های اعضای کمپین جدید این است که بهتر است مردم 25 میلیون تومان خود را در خرید بیمه عمر هزینه کنند. در توضیح این مطلب آمده است: در صورتی که پول اقساط وام ۲۵ میلیون تومانی خودرو را در یکی از شرکت‌های بیمه‌ای سرمایه‌گذاری کنیم در پایان ۷ سال چه مبلغی خواهیم داشت؟

                                شما خودرویی می‌خرید. ۷ میلیون تومان آن را نقد و ۲۵ میلیون تومان آن را طی اقساط ۷ ساله ماهانه حدود 496 هزار تومان می‌پردازید. در پایان سال هفتم شما یک خودروی ۷ ساله با ۲۱۰ هزار کیلومتر کارکرد دارید که بابت آن ۴۹ میلیون پول پرداخت کرده‌اید، اما ارزش زمانی خودرو چیزی حدود ۱۸ میلیون تومان است.

                                در گزینه دوم اگر ۴۹۶ هزار تومان در هر ماه در یک شرکت بیمه عمر سرمایه گذاری کنید و ۷ میلیون تومان در یکی از بانک‌ها سپرده گذاری کنید، در پایان سال هفتم شما از شرکت بیمه با سود تضمینی ۲۵ حدود ١٠۶ میلیون تومان و از بانکی که در آن سپرده گذاری کردید حدود ٣١ میلیون تومان دریافت خواهید کرد. پس عاقلانه فکر کنید!

                                مقایسه قیمت پراید با وام 25 میلیون تومانی

                                اعضای کمپین این بار هم مانند قبل از تصاویر برای نشان دادن هر چه بهتر هدف خود استفاده کرده‌اند.

                                در یکی از تصاویر منتشرشده یک پراید دیده می‌شود که بر روی آن خط قرمز کشیده شده است. در زیر این تصویر نوشته شده است: «احمق کسی است که ماشین 3 میلیونی را با وام 25 میلیونی بخرد و 47 میلیون پس بدهد.»

                                امروز قرار است خودروسازان فهرست خودروهای مشمول طرح خرید اقساطی را به همراه شرایط فروش آن منتشر کنند.

                                نظر

                                در حال کار...
                                X