اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • ایرج سابق
    عضو فعال
    • Oct 2015
    • 7434

    #3916
    پاسخ : اخبار گروه خودرو

    تاریخ خبر: 28/08/1395 | ساعت: 12:16|


    در گفت وگو با ایرنا؛

    مقام شرکت قطعه ساز اسپانیا: صنعت خودرو ایران درچند سال آینده رشد می کند

    تهران- ایرنا- مدیر صادرات شرکت رایم* اسپانیا می گوید، این شرکت قصد ورود به بازار خودرو ایران دارد، زیرا در سال های پیش رو صنعت اتومبیل سازی در ایران رشد می کند و ما نیز می خواهیم بخشی از این بازار مطمئن باشیم.
    بهترین دانش آن است که سودمند باشی

    نظر

    • captin
      عضو عادی
      • Nov 2013
      • 42

      #3917
      پاسخ : اخبار گروه خودرو

      توانمندی صادراتی قطعه سازان ارتقاء می یابد
      ه گزارش خبر خودرو، نایب رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن قطعه سازی خودرو کشور بر ضرورت تقویت زیرساخت های تولید و صادرات در صنعت قطعه سازی ایران تاکید کرد و گفت : باید 100 درصد زیر ساخت های فعلی صادرات در صنعت قطعه سازی ایران تقویت شود. احمد رضا رعنایی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : امروز در بسیاری از کشورها که در صادرات قطعه موفق هستند زیر ساخت ها و برنامه های حمایتی قوی را از سوی دولت ها وجود دارد. وی با اشاره به لزوم رفع موانع صادرات قطعه سازی در کشور اظهار داشت : در شرایط فعلی مهمترین مانع صادرات قطعه فضای کسب و کار و موانع موجود در مبادلات ارزی است که بیشتر در صادرات در این بخش تاثیر گذاشته است. وی تصریح کرد : البته هزینه بالای حمل و نقل نیز از دیگر موانع مهمی است که موجب کاهش صادرات قطعه در کشور شده است در چنین شرایطی انتظار می رود تا دولت با برنامه ریزی و تدوین راهکارهایی درصدد رفع این موانع باشد. وی با اشاره به لزوم شناسایی و ارائه راهکارهایی به منظور رفع موانع صادرات قطعه در کشور گفت : خوشبختانه در این راستا جلساتی در وزارت صنعت و معدن در حال برگزاری است تا مشکلات صادرات قطعات و افت در این بخش مورد بررسی و در جهت حل آن گام های موثری برداشته شود. وی در ادامه به وجود پتانسیل بسیار خوبی که برای تولید قطعات در کشور وجود دارد اشاره کرد و اظهار داشت : امروز مزیت هایی که در حوزه تامین مواد اولیه ،انرژی و نیروی انسانی ارزان در کشور وجود دارد می تواند مزیت خوبی برای تولید در بخش هایی چون قطعه سازی محسوب شود. وی افزود : با وجود چنین مزیت هایی است که صنعت قطعه سازی ایران می توان ضمن تامین نیاز بازار داخل بازار در صدد جذب بازارهای صادراتی نیز گام های محکم تری بردارد. وی گفت : با رفع موانع و برنامه ریزی برای صادرات ، ضمن اینکه بازارهای صادراتی به روی قطعه سازان داخلی گشوده می شود بلکه ارز آوری خوبی برای کشور فراهم و شرایط خوبی را نیز برای اقتصاد داخلی ایجاد خواهد نمود. به گفته این فعال در صنعت قطعه سازی کشور برای توسعه صادرات باید سطح توانمندی این صنعت در تولید و صادرات تقویت شود. رعنایی گفت : قطعا با رونق اقتصادی و رفع مشکل موجود در تولید و ایجاد بسترهای لازم برای صادرات ، صنعت قطعه سازی کشور نیز به تدریج در مسیر پیشرفت قرار خواهد گرفت.

      نظر

      • negarminavi
        عضو فعال
        • May 2013
        • 35714

        #3918
        پاسخ : اخبار گروه خودرو

        هر کارگر ایرانی چند خودرو در سال تولید می‌کند؟

        دنیای اقتصاد: خودروسازی در حالی لقب دومین صنعت بزرگ ایران را یدک می‌کشد که با در دست داشتن پنج درصد از کل نیروی کار داخلی، بهره‌وری ضعیفی را در کارنامه‌اش به ثبت رسانده است.چندی پیش موسسه جهانی مکنزی با انتشار گزارشی تحلیلی درباره خودروسازی ایران، پرده از آمارهای ضعیف بهره‌وری در این صنعت برداشت و مشخص شد این «شاخص مهم» در مقایسه با بسیاری از کشورهای صاحب صنعت خودرو، بسیار پایین است. براساس این گزارش، خودروسازی ایران در سال به ‌ازای هر كارگر، 9/ 2 دستگاه محصول به تولید می‌رساند، حال آنکه این رقم در تركیه 5 / 7 دستگاه و در فرانسه، آلمان، ژاپن و ایالات‌متحده آمریکا 12 تا 15 دستگاه خودرو است.

        یکی از دلایل اصلی این آمار ضعیف بهره‌وری در خودروسازی ایران را بسیاری از کارشناسان، ناشی از وجود نیروی کار مازاد در این صنعت می‌دانند، چه آنکه از نظر آنها، تیراژ هم‌اکنون در وضع متناسبی با نیاز بازار قرار دارد؛ بنابراین مشکل اصلی از ناحیه نیروی انسانی بیش از حد نیاز است. در این شرایط، اولین راهی که برای افزایش بهره‌وری به ذهن می‌رسد، تعدیل نیروی انسانی است، حال آنکه در خودروسازی ایران به دلیل نفوذ دولت و همچنین تبعات زیانبار اجتماعی، چندان امکان کاستن از نیروی کار وجود ندارد. بنابراین بهترین روشی که می‌توان نسبت تولید را در برابر نیروی انسانی بالا برد و بهره‌وری را افزایش داد، رشد تیراژ به واسطه عرضه محصولات با کیفیت و قیمت مناسب است.

        به‌عبارت بهتر، اگر خودروسازی ایران بتواند سطح کیفی محصولاتش را بالا برده و قیمت را کنترل کند، تقاضای بیشتری را چه در بازار داخل و چه در بازار‌های صادراتی، ایجاد خواهد کرد و به این واسطه تیراژش افزایش خواهد یافت. طبعا با بالا رفتن تیراژ و به شرط کنترل جذب نیروی کار در خودروسازی، تعداد خودروهای تولیدی به‌ازای هر کارگر افزایش خواهد یافت و در نتیجه بهره‌وری بالا می‌رود. این البته در حالی است که خودروسازان داخلی در قراردادهای جدید خود با خارجی‌ها، چندان به فکر بازار اصلی (بازار زیر 50 میلیون) نبوده‌اند، حال آنکه اگر بنا به افزایش تقاضا و در نتیجه بالا رفتن تیراژ و بهره‌وری باشد، نمی‌توان از این بخش مهم از بازار، بی‌توجه ماند.

        دنیای اقتصاد: خودروسازی در حالی لقب دومین صنعت بزرگ ایران را یدک می‌کشد که با در دست داشتن پنج درصد از کل نیروی کار داخلی، بهره‌وری ضعیفی را در کارنامه‌اش به ثبت رسانده است. چندی پیش موسسه جهانی مکنزی با انتشار گزارشی تحلیلی درباره خودروسازی ایران، پرده از آمارهای ضعیف بهره‌وری در این صنعت برداشت و مشخص شد این «شاخص مهم» در مقایسه با بسیاری از کشورهای صاحب صنعت خودرو، بسیار پایین است. براساس این گزارش، خودروسازی ایران در سال به ‌ازای هر کارگر، 9/ 2 دستگاه محصول به تولید می‌رساند، حال آنکه این رقم در ترکیه 5 / 7 دستگاه و در فرانسه، آلمان، ژاپن و ایالات‌متحده آمریکا 12 تا 15 دستگاه خودرو است.

        نظر

        • negarminavi
          عضو فعال
          • May 2013
          • 35714

          #3919
          پاسخ : اخبار گروه خودرو

          تیراژ محصولات سواری کشور در 8 ماه امسال 41 درصد رشد کرد

          روایت تولید از رشد فروش خودرو



          گروه خودرو: آمار تولید 8 ماهه خودروسازان کشور در حالی اعلام شد که طبق آن، تیراژ خودروهای سواری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 41 درصد افزایش یافته است.بنابر آماری که وزارت صنعت،معدن و تجارت منتشر کرده، سه خودروساز بزرگ کشور در مجموع 701 هزار دستگاه انواع محصولات سواری را در 8 ماه امسال به تولید رسانده‌اند تا نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته جهش قابل‌توجهی را تجربه کنند.هر سه خودروساز بزرگ کشور شامل ایران‌خودرو، سایپا و پارس‌خودرو، در بازه زمانی موردنظر با افزایش تیراژ روبه‌رو شده‌اند، به‌خصوص پارس‌خودرو که بیشترین جهش را به خود می‌بیند.


          گروه خودرو: آمار تولید 8 ماهه خودروسازان کشور در حالی اعلام شد که طبق آن، تیراژ خودروهای سواری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 41 درصد افزایش یافته است. بنابر آماری که وزارت صنعت،معدن و تجارت منتشر کرده، سه خودروساز بزرگ کشور در مجموع 701 هزار دستگاه انواع محصولات سواری را در 8 ماه امسال به تولید رسانده‌اند تا نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته جهش قابل‌توجهی را تجربه کنند. هر سه خودروساز بزرگ کشور شامل ایران‌خودرو، سایپا و پارس‌خودرو، در بازه زمانی موردنظر با افزایش تیراژ روبه‌رو شده‌اند، به‌خصوص پارس‌خودرو که بیشترین جهش را به خود می‌بیند.

          نظر

          • ایرج سابق
            عضو فعال
            • Oct 2015
            • 7434

            #3920
            پاسخ : اخبار گروه خودرو

            نگرانی دبیر انجمن قطعه‌سازان از آینده قرارداد پژو و آسودگی از قرارداد رنو 14:30 1395/9/13

            دبیر انجمن قطعه‌سازان با بیان اینکه با تمدید تحریم‌های ۱۰ ساله ایران نگران وضعیت قرارداد جدید پژو با خودروسازان ایرانی هستیم، گفت: متأسفانه هنوز پژو علاقه‌ای به ساخت داخل قطعات هایتک ندارد.

            به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،مازیار بیگلو در پاسخ به پرسش با تمدید تحریم‌های 10 ساله ایران توسط مجلس سنای آمریکا آیا تغییری در همکاری مشترک قطعه

            سازان ایرانی با شرکای خارجی بوجود خواهد آمد یا خیر؟ به تسنیم گفت: منتظر عکس العمل رسمی وزارت امور خارجه و شورای عالی امنیت کشور برای این تصمیم مجلس سنای امریکا هستیم.
            وی با بیان اینکه با توجه به سرمایه گذاری رنو در ایران تمدید این تحریم‌ها خللی در همکاری این خودروساز با شرکای ایرانی بوجود نمی‌آورد، افزود: اما در مورد پژو

            وضعیت فرق می‌کند. البته مقامات پژو چندین بار اعلام کرده‌اند خواستار گسترش همکاری با صنعت خودروی ایران هستند و تحت تأثیر سیاست قرار نمی‌گیرند اما عکس

            العمل رسمی ایران در مقابل تمدید تحریم‌ها مشخص می‌کند این شرکت آیا همچنان خواستار همکاری با ایرانی‌ها هست یا خیر.

            بیگلو اضافه کرد: در این مورد نگران هستیم آیا پژو تحت تأثیر مسائل سیاسی قرار خواهد گرفت یا خیر.

            وی با بیان اینکه درحال حاضر پژو در حال استعلام وضعیت واحدهای قطعه سازی کشور برای آغاز تولیدات مشترک است، تصریح کرد: این استعلام‌ها مربوط به مرحله اول

            و دوم همکاری‌ها که به تولید قطعات بدنه، تزئینات داخلی و قطعات مکانیکال است مربوط می‌شود و هنوز شرکت پژو هیچ درخواستی برای استعلام واحدهای

            قطعه‌سازی کشور جهت تولید ایربگ، ECU و ABS نداشته است.

            بیگلو اضافه کرد: عدم ورود پژو به تولید مشترک قطعات هایتک این نگرانی را در ما ایجاد می‌کند که این شرکت همچنان می‌خواهد این قطعات را خود تولید کرده و صنعت

            خودرو را مانند گذشته وابسته به خود کند.

            وی با اعلام اینکه از وزارت صنعت و ایدرو درخواست کرده‌ایم تا نظارت جدی بر عملکرد قرارداد جدید پژو داشته باشند، گفت: اگر انجمن قطعه سازان تولید خودروهای

            جدید پژو در ایران را کمتر از 40 درصد ساخت ایران اعلام کند باید تولید آنها متوقف شود.

            بهترین دانش آن است که سودمند باشی

            نظر

            • negarminavi
              عضو فعال
              • May 2013
              • 35714

              #3921
              پاسخ : اخبار گروه خودرو

              پس از انتخاب دونالد ترامپ به‌عنوان رئیس‌جمهور جدید ایالات متحده آمریکا، فعالان بازار رفتار متفاوتی را در برخورد با گروه خودرو و ساخت قطعات در پیش گرفتند. این گروه که در طول سه سال گذشته تقریبا به‌طور منظم در صدر فهرست ارزش معاملات روزانه قرار می‌گرفت، این روزها کمتر مورد توجه فعالان بازار قرار دارد. از طرفی یکی از مهم‌ترین نمادهای این گروه (خساپا) به دلیل ابهام در ارائه صورت‌های مالی متوقف مانده است و از طرف دیگر ریسک سیستماتیک این گروه به دلیل احتمال ایجاد اخلال در اجرای برجام افزایش یافته است. اگرچه بسیاری از کارشناسان برای لغو برجام ازسوی آمریکا احتمال اندکی قائل هستند، اما سرمایه‌گذاران تصمیم گرفتند ریسک شکست قراردادهای خودرویی را در محاسبات خود لحاظ کنند. بر این اساس شاخص گروه خودرو و ساخت قطعات و ارزش معاملات این گروه با افت نسبی مواجه شد. اما طی معاملات روز گذشته به نظر رسید با برخورد نمادهای این گروه به کف‌های تکنیکال، فعالان بازار تصمیم دارند بیش از این در این نمادها فروشنده نباشند. از طرف دیگر با اصلاح قابل توجهی که در قیمت سهام شرکت‌های این گروه رخ داد، به نظر می‌رسد برخی فعالان بازار ورود در این قیمت‌ها را مناسب ارزیابی کردند. بنابراین فروش‌های هیجانی در این گروه کاهش یافت و معاملات این گروه نیز در روز متعادل و بر مدار مثبت پیگیری شد.

              دنیای اقتصاد، هاشم آردم: شاخص کل بورس تهران طی معاملات روز گذشته با رشد اندک 17 واحدی مواجه شد و به عدد 80 هزار و 81 واحد رسید. به نظر می‌رسد معاملات بورس این روزها آرام‌تر از آنچه طی دو ماه پیش تجربه شد پیگیری می‌شود. ارزش معاملات روزانه این روزها بین 10 تا 15 درصد نسبت به میانگین ارزش معاملات روزانه در مهر و آبان کاهش یافته است. از طرفی به نظر می‌رسد شرایط بورس تهران نسبت به آنچه در سال‌های اخیر تجربه کرده بود، تغییر کرده است و از طرف دیگر احتیاط سازمان در نظارت بر معاملات از هر زمان دیگری بیشتر شده است.

              نظر

              • ایرج سابق
                عضو فعال
                • Oct 2015
                • 7434

                #3922
                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                تاریخ خبر: 16/09/1395 | ساعت: 9:43|


                درگفت وگو با ایرنا عنوان شد؛

                همکاری شرکت توف سود آلمان با یکی ازخودروسازان ایران برای ارتقای ایمنی


                تهران- ایرنا- مدیرعامل دفتر شرکت توف سود آلمان در تهران از آغاز همکاری با یک شرکت خودروساز بزرگ ایرانی برای ارتقا ایمنی و ممیزی خودروهای تولیدی این مجموعه خبر داد.

                فلیکس آیش روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با اشاره به این که این

                همکاری از مدت ها پیش آغاز شده است، کاهش گازهای خروجی و آلودگی هوا در شهرهای بزرگ را از مهمترین اهداف ممیزی خودروهای تولیدی در این شرکت عنوان کرد.

                وی با اشاره به سابقه فعالیت این شرکت یادآور شد: شرکت توف سود آلمان با 150 سال سابقه در ارایه راهکارهای تخصصی پایدار در زمینه کیفیت، خدمات تست، بازرسی و

                ممیزی، آموزش و مشاوره و صدور گواهینامه های فنی مطابق با استاندارد بین المللی صنعت ریلی در بسیاری از کشورهای جهان فعال است و از دو ماه پیش نمایندگی خود را

                در تهران فعال کرده است.
                آیش اظهار داشت: این شرکت در راستای بهبود صنعت و انتقال تکنولوژی و دانش فنی به صنایع ایران به تازگی توافقنامه ای را با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران

                مبادله کرده است.
                مدیر شرکت توف سود آلمان در تهران با بیان اینکه همکاری این شرکت با دانشگاه صنعتی شریف در زمینه کنترل کیفیت هوا آغاز شده است، گفت: این شرکت همکاری با قطعه

                سازان ایرانی را نیز در دستور کار خود قرارداده است تا بسترهای لازم برای صادرات قطعه از ایران به کشورهای اروپایی به صورت گسترده آغاز شود.

                آیش گفت: قطعه سازان ایرانی نمی توانند بدون رعایت الزامات و استانداردهای اروپا به کشورهایی اروپایی قطعه صادر کنند و شرکت توف سود آلمان در تهران ارایه خدمات

                مشاوره را به قطعه سازان ایرانی آغاز کرده است.

                به گزارش ایرنا، در اجرای طرح ملی برای تجمیع و تامین ناوگان ریلی 9 کلانشهر کشور، شرکت « توف سود TUV SUD» آلمان روز سوم آذر ماه امسال با حضور

                متخصصان و کارشناسان صنعت حمل و نقل ریلی کارگاه آموزشی یک روزه ای را در تهران برگزار کرد و در این کارگاه آموزشی آخرین دستاوردهای ریلی در حوزه شهری و

                برون شهری مورد بحث و بررسی قرارگرفت.
                بهترین دانش آن است که سودمند باشی

                نظر

                • ایرج سابق
                  عضو فعال
                  • Oct 2015
                  • 7434

                  #3923
                  پاسخ : اخبار گروه خودرو

                  رئیس شورای رقابت : 1395/9/23

                  تکلیف واگذاری ۱۰۰ درصدی ایران خودرو و سایپا و فروش سهام/ وزیر موافق است


                  رئیس شورای رقابت از برنامه تکلیف واگذاری ۱۰۰ درصدی ایران خودرو و سایپا و فروش سهام و موافقت وزیر اقتصاد خبر داد.

                  به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رضا شیوا با اشاره به اینکه براساس مصوبه خرداد 1390 شورای رقابت، شرکت‌های خودروسازی جزو گروه یک شرکتهای اصل 44 بوده
                  که باید 100 درصد واگذار شوند،به تسنیم اظهار داشت: در آذرماه همان سال وزیر صنعت وقت، طرحی را به هیأت دولت برد که براساس آن شرکت‌های خودروساز در

                  گروه 2 قرار گرفتند تا دولت بتواند تا 20 درصد در آنها سهم داشته باشد.
                  وی با بیان اینکه بعد از گذشت چند سال شورای رقابت درصدد تعیین تکلیف حضور دولت در دو

                  شرکت خودروسازی است، افزود: برای بررسی این موضوع اخیراً جلسه‌ای با حضور وزیر اقتصاد برگزار و در نهایت قرار شد برای تعیین تکلیف سهم دولت در شرکت‌های

                  خودروسازی کارگروهی تشکیل و طرح خصوصی سازی 100 درصدی شرکت‌های خودروسازی برای تصویب به هیأت وزیران ارائه شود.
                  شیوا تصریح کرد: علاوه بر این

                  شرکت‌های خودروسازی با ایجاد شرکت‌های فرعی، فروش سهام خود را به نام خصوصی سازی انجام می دهند اما عملاً شرکت اصلی با یک یا چند واسطه سهام خود

                  را خریداری کرده است که این موضوع هم در دستور کار شورای رقابت بوده و در این رابطه هم تصمیمات لازم اعلام خواهد شد.
                  بهترین دانش آن است که سودمند باشی

                  نظر

                  • kor000
                    عضو عادی
                    • Dec 2012
                    • 232

                    #3924
                    پاسخ : اخبار گروه خودرو

                    سلام دوستان
                    الان مجمع خکاوه در حال برگذاریست هر اوجا تشریف داره اطلاع رسانی کنه .ممنون

                    نظر

                    • negarminavi
                      عضو فعال
                      • May 2013
                      • 35714

                      #3925
                      پاسخ : اخبار گروه خودرو

                      گزارش «نسیم آنلاین» از ضربه بزرگ یکی از غولهای خودروسازی کشور به تولید ملی؛

                      دولت یازدهم "سایپا کاشان" را مفت و مجانی به فرانسوی‌ها داد!



                      از دست دادن زیرساخت و سرمایه لازم برای تولید محصول در اثر واگذاری سایپا کاشان و بن رو به فرانسوی ها، موجب بحرانی شدن توسعه تولید داخلی در سایپا می شود.

                      گروه اقتصادی «نسیم آنلاین»: گروه سایپا دو کارخانه "سایپا کاشان" و "بن رو" را طی قرارداد میان "سایپا با پژو-سیتروئن" و "ایدرو با رنو" به طرف فرانسوی واگذار کرده است. بنابراین سایپا از این پس فقط سایت قدیمی سایپا مرکزی را جهت تولید خودروهای خود در اختیار دارد. از آنجا که این کارخانه فرسوده که قدیمی ترین کارخانه تولید خودرو در گروه سایپا است، حتی پاسخگوی سطح تولید سایپا در سال های گذشته چه از نظر کیفیت و چه از نظر تیراژ نبوده اند، در عمل سایپا توان توسعه تولید خود را از دست می دهد.

                      کارخانه بن رو اوایل دهه 80 و کارخانه سایپا کاشان در اردیبهشت 89 به بهره برداری رسید. سایپا به جهت فرسودگی و توان اندک تولید سایت مرکزی، اقدام به راه اندازی این دو سایت با تجهیزات و خط تولید به روز تری کرد. در حال حاضر بن رو بهترین خط تولید پیش رنگ ایران می باشد.

                      همچنین سایپا کاشان، نوسازترین کارخانه تولید خودرو در ایران، با ظرفیتی حدود 150-200 هزار خودرو در سال می باشد. استفاده از خطوط پیشرفته روباتیک و اتوماسیون در سالنهای تولیدی، سالنهای وسیع، همچنین قرار گرفتن در شریان اصلی ترانزیت شمال-جنوب و دسترسی به خطوط ریلی تنها بخشی از ویژگی های ممتاز این کارخانه می باشد که از آن به عنوان بزرگترین و به روز ترین خط تولید خودرو در غرب آسیا نام برده می شود. مقامات عالی پژو نیز پس از بازدید از این کارخانه اذعان داشتند که سایپا کاشان مدرن‌ترین کارخانه تولید خودروی ایران و دارای بالاترین سطح استانداردهای زیست‌محیطی است.

                      واگذاری این دو سایت تاثیر به سزایی بر توسعه داخلی سایپا در آینده دارد. چرا که با توجه به خطوط تولیدی فرسوده و قدیمی سایپا مرکزی، تولید محصول جدید در این کارخانه با هزینه ها و مشکلات فراوانی مواجه خواهد بود و بررسی ها نشان می دهد این امر صرفه اقتصادی ندارد. از طرفی ساخت و تجهیز کارخانه هایی مانند سایپا کاشان علاوه بر سرمایه بالا، بسیار زمان بر می باشد.

                      با بررسی تجربه 25 ساله مونتاژ برای شرکتهای خارجی نیز به این نتیجه می رسیم که قرارداد های مونتاژکاری نه تنها انتقال فناوری و سودی برای توسعه خودروهایی با نمانام داخلی ندارد، بلکه مانع تحقق آن هم می شود. چرا که از یک طرف اختصاص بخش عمده ای از سرمایه محدود خودروساز داخلی به خط مونتاژ محصولات خارجی، دیگر سرمایه ای برای توسعه تولید داخلی باقی نمی گذارد. در حالی که همواره دلیل اصلی خودروسازان برای عدم تولید پلت فرم، فقدان سرمایه لازم بوده است و این قرارداد این امر را تشدید می کند.

                      از طرف دیگر، بازار خودرو به سختی پاسخگوی صرفه مقیاس برای تولیدکننده داخلی در رسیدن به تیراژ اقتصادی است. ضمن این که طبق قرارداد سایپا و پژو-سیتروئن، بخش قابل توجهی از این بازار به خودروهای با برند فرانسوی اختصاص می یابد به طوری که در مرحله دوم این قراردادها، 900 هزار خودرو از این بازار در اختیار شرکت های فرانسوی رنو و پژو-سیتروئن قرار می گیرد.

                      بنابر این باید اذعان داشت رسیدن به اهداف سند چشم انداز 1404 صنایع خودروسازی، مبنی بر سهم 50 درصدی تولید خودرو های سبک تحت نمانام داخلی، به یک رویا مبدل می گردد چرا که خودروساز داخلی تنها به یک مونتاژ کننده خودروهای پژو-سیتروئن تبدیل شده است و زیرساخت، سرمایه و توان مدیریتی و تولیدی لاز م برای توسعه محصول داخلی را نخواهد داشت.


                      نظر

                      • negarminavi
                        عضو فعال
                        • May 2013
                        • 35714

                        #3926
                        پاسخ : اخبار گروه خودرو

                        صادرات کوچک‌ترین خودروساز کره به ایران ۷ برابر شد


                        کوچکترین خودروساز کره جنوبی در ۱۱ ماهه نخست سال میلادی، ۶ هزار و ۸۲۳ دستگاه خودرو به ایران صادر کرده و انتظار می رود این رقم تا پایان سال به ۸ هزار دستگاه برسد.

                        به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از یونهاپ نیوز، شرکت سانگ یانگ موتور کوچکترین شرکت خودروسازی کره جنوبی اعلام کرد در 11 ماهه نخست سال 2016، 6 هزار و 823 دستگاه خودرو به ایران صادر کرده است و انتظار می رود این رقم تا پایان امسال به 8 هزار دستگاه برسد.

                        این شرکت خودروسازی که واحد شرکت خودروسازی ماهیندرا اند ماهیندرا در کره محسوب می شود گفته: صادرات این تعداد خودرو به ایران در بازه زمانی ژانویه تا نوامبر، نشان دهنده افزایش 7 برابری نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

                        افزایش قابل توجه صادرات محصولات این شرکت کره ای عمدتا شامل خودروی شاسی بلند این شرکت یعنی تیوولی بوده است.

                        در 11 ماهه نخست امسال، سانگ یانگ موتور مجموعا 6 هزار و 823 دستگاه خودروی مدل تیوولی در ایران فروخته که بزرگترین بازار این مدل خودرو به شمار می رود.خودروی مدل تیوولی در اکتبر سال گذشته در یک نمایشگاه تجاری رونمایی شد.

                        نظر

                        • negarminavi
                          عضو فعال
                          • May 2013
                          • 35714

                          #3927
                          پاسخ : اخبار گروه خودرو

                          پس از پژو؛ فروش "رنو" هم به لطف برجام رکورد زد

                          در حالی پیش از این شرکت پژو از افزایش فروش خود به لطف برجام خبر داده بود این بار شرکت رنو اعلام کرد: به لطف برجام و افزایش فروش خودرو به ایران در مجموع فروش کلی‌اش 13.3 درصد رشد داشته که رکورد جدیدی در سال ۲۰۱۶ است.

                          به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، رویترز نوشت: گروه خودروسازی فرانسوی رنو گزارش داد: به لطف رشد افزایش فروش در اروپا و بازارهای نظیر ایران و هند میزان فروش این شرکت خودروسازی در سال 2016 رکورد زده و انتظار رشد بیشتر در سال جاری نیز وجود دارد.

                          رنو اعلام کرده است، میزان فروش این شرکت نسبت به سال گذشته 13.3 درصد افزایش داشته و میزان فروش وسایط نقلیه به 3.18 میلیون رسیده است.

                          تری کوزکاس عضو کمیته اجرایی شرکت رنو در بیانیه‌‌ای اعلام کرد: استراتژی ما نوسازی گسترده‌ تولیدات و افزایش سطح جغرافیایی صادرات است و طی چندین سال این استراتژی موفقیت ما را تضمین کرده است. این مسئله گروه شرکت تولیدی رنو را به پیشرفت‌های زیادی رسانده و سهمش را در بازارهای منطقه افزایش داده است.

                          براساس این گزارش، هفته گذشته شرکت پژو نیز از افزایش فروش خود با لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران خبر داده بود که این بار رنو هم تصویر مشابهی از این گزارش ارائه می‌دهد.

                          کوزکاس گفت: موقعیت ما کار در سطح گسترده با مقامات فرانسوی و در اروپا همکاری با آنها است اما موقعیت ما قابل مقایسه با دیگر شرکت‌ها نیست.

                          پیش از این شرکت پژو هم اعلام کرده بود که به لطف خریدهای ایران پس از برجام بهترین عملکرد را از سال 2010 تاکنون داشته است.

                          نظر

                          • Abad
                            عضو فعال
                            • Nov 2015
                            • 7516

                            #3928
                            پاسخ : اخبار گروه خودرو

                            گر چه با اطمینان بالا نمیشه گفت ولی به نظر می رسد که اصلاح گروه خودرو در حال اتمام است . و احتمال اینکه وارد رشد گروه خودرو بشویم هست .مقدار شاخص امروز 17590 می باشد.
                            Abad (گروه سرمایه گذاری آباد )
                            تصمیم ساز است ، تصمیم گیری و مسئولیت آن با شماست. هر تصمیمی برای آینده امکان خطا دارد

                            نظر

                            • Zabih
                              عضو فعال
                              • Feb 2017
                              • 450

                              #3929
                              پاسخ : اخبار گروه خودرو

                              با نوسان خودرويي موافقم اما راستيتش نباس توقع رشد زياد داشت
                              با همه خبرايى كه راجبشون مياد بيرون...
                              اقبال خصم هرچه فزونتر شود نکوست
                              فواره چون به اوج رسد سرنگون شود

                              نظر

                              • Abad
                                عضو فعال
                                • Nov 2015
                                • 7516

                                #3930
                                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                                در اصل توسط Abad پست شده است View Post
                                گر چه با اطمینان بالا نمیشه گفت ولی به نظر می رسد که اصلاح گروه خودرو در حال اتمام است . و احتمال اینکه وارد رشد گروه خودرو بشویم هست .مقدار شاخص امروز 17590 می باشد.
                                در اصل توسط Zabih پست شده است View Post
                                با نوسان خودرويي موافقم اما راستيتش نباس توقع رشد زياد داشت
                                با همه خبرايى كه راجبشون مياد بيرون...
                                همینطور است تکرار رشد پایان سال 94 فعلا برای گروه خودرو سخت است ، و یک رشد مشابه آن را در رونق احتمالی آینده، باید در گروه های دیگر جستجو کرد
                                Abad (گروه سرمایه گذاری آباد )
                                تصمیم ساز است ، تصمیم گیری و مسئولیت آن با شماست. هر تصمیمی برای آینده امکان خطا دارد

                                نظر

                                در حال کار...
                                X