پالايش نفت بندرعباس ( شبندر )

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • shimab
    عضو فعال
    • Apr 2012
    • 422

    #496
    از روز شنبه شاخص مثبت مي شه، امروز بازار برگشت و گروه قندي هم كاملاً عرضه شدند. به نظرم ورود شبندر در بازار مثبت هفته بعد حركت رو به جلوي بازار را تسريع خواهد كرد. تبديل ضرر 446 ريالي به سود 39 ريالي مي تونه محرك خوبي براي سهم باشه. :)

    نظر

    • abedinejad
      عضو فعال
      • Apr 2011
      • 494

      #497
      در اصل توسط shimab پست شده است View Post
      از روز شنبه شاخص مثبت مي شه، امروز بازار برگشت و گروه قندي هم كاملاً عرضه شدند. به نظرم ورود شبندر در بازار مثبت هفته بعد حركت رو به جلوي بازار را تسريع خواهد كرد. تبديل ضرر 446 ريالي به سود 39 ريالي مي تونه محرك خوبي براي سهم باشه. :)
      مگه چه اتفاق مهمی افتاده که بازار مثبت بشه!! به نظر من اگر مثبت بشه، فرصت فروشه. تحریمها کمر صنعت و صادرات رو شکونده. تا مسائل هسته ای حل نشه، و تحریمها برداشته نشه، شاخص بالاتر از 24000 تا نمیره.

      نظر

      • مخبرالدوله
        عضو فعال
        • May 2012
        • 5228

        #498
        خریدار اصلی شبندر چند روزی در بازار معاملاتش کاهش پیدا کرده....(صندوق نفت)
        فرضا امروز هیچ تحرکی نداشته...
        اگه شبندر در این اوضاع باز گشایی بشه....ممکنه کارش کمی مشکل بشه...

        مردم میپرسند که ا.ن را چه کسانی حمایت میکنند؟؟؟

        نظر

        • zereshkkk
          عضو فعال
          • Nov 2011
          • 3474

          #499
          در حوزه سیاسی و مبنی بر اینکه کاهش سطح غنیسازی در برابر لغو تحریمها ميتواند بررسی شود،شنیده می شود.اگر این خبر تائید شود و واقعا اتفاق بیفتد می توان روزهای خوبی را برای بازار شاهد بود.

          پرشینتحلیل

          نظر

          • meysam_sh_2020
            عضو فعال
            • Dec 2011
            • 20673

            #500
            گروه مقاله: یکی از بخش های تاثیرگذار در عبور ایران از تحریم ها، صنعت پالایشگاهی کشور است که به فاصله کوتاهی پس از تحریم بنزین، توانست ایران را از واردکننده عمده این فرآورده استراتژیک به صادرکننده آن تبدیل کند.

            سال گذشته به طور متوسط روزانه حدود 60 میلیون لیتر بنزین موتور (به همراه افزاینده اکتان و اختلاط در انبار) در کشور تولید و حدود 60 میلیون لیتر نیز مصرف شد که نشان می دهد صنعت نفت ایران در سال 1390 توانسته است واردات بنزین کشور را به صفر برساند؛ وابستگی ای که شروع آن به واردات 11000 لیتر بنزین در سال 1306 و همزمان با ورود اولین خودروهای بنزین سوز به کشور باز می گردد و قدمتی 85 ساله دارد.تولید بنزین در ایران تقریبا با ملی شدن صنعت نفت مصادف است. ساخت قدیمیترین واحد بنزین سازی دنیا در آبادان در سال 1945 میلادی (1324 خورشیدی) از سوی شرکتهای انگلیسی آغاز شد و در سال 1951 (1330 خورشیدی) به بهره برداری رسید، اما به دلیل منفی بودن تراز تولید و مصرف، ایران در سال های بعدی همواره واردکننده بنزین باقی ماند.سال 1334 مصرف بنزین کشور به رقمی معادل یک میلیون و 46 هزار لیتر در روز رسید و با گذشت هر دهه، این مصرف به طرز چشمگیری افزایش یافت؛ به طوری که میانگین مصرف روزانه در سال 1385 به بالاترین رکورد خود از ابتدای مصرف این فرآورده نفتی در ایران رسید. در این سال میانگین مصرف روزانه بنزین 73 میلیون و 600 هزار لیتر بود که با در نظر گرفتن تولید روزانه 44 میلیون و 700 هزار لیتر در داخل، از واردات روزانه 29 میلیون لیتر بنزین حکایت دارد.
            به دلیل کنترل روند رو به رشد مصرف بنزین کشور و جلوگیری از خسارت های آتی، موضوع سهمیه بندی بنزین از تیر 1386 با تخصیص 360 لیتر فصلی (ماهانه 120 لیتر) آغاز و به تدریج و در طول چهار سال از سهمیه ماهانه کاسته شد، تا این که سهمیه بنزین از ابتدای سال 1389 از 80 لیتر به 60 لیتر در ماه کاهش یافت و نتیجه آن افت مصرف روزانه بنزین از حدود 73.6 میلیون لیتر در سال 86 به 61.3 میلیون لیتر در سال 89 بود.اجرای قانون هدفمند کردن یارانهها و سپس اصلاح قیمت بنزین، عوامل موثر دیگری بودند که سبب شدند میانگین مصرف روزانه بنزین کشور در سال 1390 به کمتر از 60 میلیون لیتر کاهش یابد.افزایش مصرف بنزین و جوابگو نبودن تولید داخلی سبب شد تحریم صادرات بنزین، به ابزاری برای تحمیل خواسته های غرب به ایران تبدیل شود که البته با کنترل مصرف و اجرای طرحهای توسعهای پالایشگاه های کشور با شکست روبه رو شد و امروز شاهد صفر شدن واردات بنزین هستیم.هم اکنون تولید بنزین موتور در کشور به حدود 60 میلیون لیتر (به همراه افزاینده اکتان و اختلاط در انبار) در روز رسیده است و با در نظر گرفتن متوسط مصرف روزانه حدود 60 میلیون لیتر می توان گفت که تولید و مصرف بنزین در کشور هم تراز شده است. همچنین با بهره برداری از 17 طرح پالایشگاهی دیگر که در دست اجراست، به مرور توان صادرات بنزین ایران افزایش خواهد یافت. آخرین وضعیت 17 طرح پالایشگاهیدرمجموع 17 طرح پالایشگاهی برای ارتقای ظرفیت و کیفیت تولید فرآوردههای نفتی در کشور تعریف شده است که از این تعداد 5 طرح بنزین سازی، 5 طرح توسعه و بهینه سازی و 7 طرح مربوط به ساخت پالایشگاه های جدید است.پیشرفت فیزیکی طرحهای بنزین سازی پالایشگاه های آبادان، شهید تندگویان تهران، تبریز، اصفهان و بندرعباس تا پایان بهمن 1390 به ترتیب از 95.59، 98.79، 89.87، 82.5 و 63.76 درصد عبور کرده است.پنج طرح توسعه و بهینهسازی نیز تا پایان دی 1390 در پالایشگاه لاوان از 83.57 درصد، شهید تندگویان تهران 97.83 درصد، امام خمینی (ره) شازند 96.6 درصد و اصفهان از 16.03 درصد عبور کرده است. این در حالی است که سال گذشته بخشی از طرح های بنزین سازی و بهینه سازی با حضور مقام های رسمی به بهره برداری رسید. در طرحهای احداث پالایشگاههای جدید نیز تا پایان دی سال گذشته، به جز پالایشگاه ستاره خلیج فارس که با پیشرفت 49.8 درصدی به نیمه راه رسیده است، مابقی طرح ها شامل پالایشگاه پارس پتروفیلد، آناهیتا، هرمز، خوزستان و شهریار در انتظار تامین مالی است. بهره برداری از 100 طرح پالایشی در 11 ماهتا پایان بهمن سال گذشته 100 طرح پالایشی در بخش های مختلف به بهره برداری رسید که برخی از آنها نظیر طرح افزایش ظرفیت و بهینه سازی پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند و بهبود کیفیت پالایشگاه شهید تندگویان تهران، از اهمیت بسیار زیادی برخوردارند.از مجموع 100 طرحی که در 11 ماه سال گذشته به بهره برداری رسید، 14 طرح و پروژه بزرگ از سوی شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران، 27 پروژه از سوی شرکت های پالایشی، 25 پروژه به کوشش شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران و 23 پروژه به همت شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران اجراشده است؛ افزون بر این، تا 9 اسفند سال گذشته 194 باب جایگاه عرضه سی ان جی نیز راه اندازی شده است.با توجه به خودکفایی ایران در تولید بنزین و افزایش تولید این فرآورده استراتژیک، امکان صادرات بنزین از آغاز سال جاری فراهم شده و بتدریج بر حجم آن افزوده خواهد شد؛ به طوری که با تکمیل سایر پروژههای در حال ساخت پالایشگاهی، بنزینسازی و طرح های توسعه و بهینه سازی پالایشگاههای کشور، تولید بنزین کشور تا پایان برنامه پنجم توسعه به روزانه 131 میلیون لیتر و تا پایان افق چشم انداز 1404 به روزانه بیش از 190 میلیون لیتر خواهد رسید
            ///

            نظر

            • صمدآقا
              عضو فعال
              • Jul 2025
              • 214

              #501
              من خودم شبندر دارم ولی یک سوال
              خداییش الان همه جا میگن و همه میدونیم کیفیت پایین بنزین ایران رو
              میگن کلی آمار سرطان و هزار جور بیماری دیگه به خاطر بنزین بی کیفیت ایرانی بالارفته و طی سالیان آینده سونامی سرطان داریم از این بابت
              حالا به من بگید کدوم کشوریه بیاد از ما این بنزین رو بخره اصلا بیخیال تحریم هم شیم

              نظر

              • ata007
                عضو فعال
                • Nov 2011
                • 6291

                #502
                در اصل توسط صمدآقا پست شده است View Post
                من خودم شبندر دارم ولی یک سوال
                خداییش الان همه جا میگن و همه میدونیم کیفیت پایین بنزین ایران رو
                میگن کلی آمار سرطان و هزار جور بیماری دیگه به خاطر بنزین بی کیفیت ایرانی بالارفته و طی سالیان آینده سونامی سرطان داریم از این بابت
                حالا به من بگید کدوم کشوریه بیاد از ما این بنزین رو بخره اصلا بیخیال تحریم هم شیم
                صمد جون داداش 2 تومن ارزون بفروشه رو هوا میزنن و میخرن
                بیخیال مرض و بیماری میشن :d

                نظر

                • meysam_sh_2020
                  عضو فعال
                  • Dec 2011
                  • 20673

                  #503
                  در اصل توسط صمدآقا پست شده است View Post
                  من خودم شبندر دارم ولی یک سوال
                  خداییش الان همه جا میگن و همه میدونیم کیفیت پایین بنزین ایران رو
                  میگن کلی آمار سرطان و هزار جور بیماری دیگه به خاطر بنزین بی کیفیت ایرانی بالارفته و طی سالیان آینده سونامی سرطان داریم از این بابت
                  حالا به من بگید کدوم کشوریه بیاد از ما این بنزین رو بخره اصلا بیخیال تحریم هم شیم
                  در طرح های توسعه پالایشگاه ها بنزین با استاندارد یورو 4 و یورو 5 تولید میشه ...........که کیفتیش بهتره هر چی هست........
                  ///

                  نظر

                  • ata007
                    عضو فعال
                    • Nov 2011
                    • 6291

                    #504
                    یه مروری از قدیم بکنیم ببنیم چند چند شدیم و کدوم بندها حل شد!

                    نکات مثبت

                    با توجه به خصوصی شدن شرکت در سال ۹۱، همچنین عدم لحاظ شدن سهم صندوق توسعه ملی در لایحه پیشنهادی بودجه سال ۹۱ و مذاکرات شرکت پالایش و پخش با معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور، در صورتی که کمک به صندوق توسعه ملی حذف گردد، با توجه به سهم ۲۹% فروش صادراتی شرکت، از این محل ۷۰۴ ریال سود به ازای هر سهم بر سودآوری شرکت افزوده خواهد شد.

                    شرکت برنامه افزایش ظرفیت ۳۵% ی بنزین خود را که تا کنون با هزینه بالغ بر ۷۸۱ میلیارد تومان ۶۵% پیشرفت فیزیکی داشته است در سال ۱۳۹۲ به بهره برداری می رساند که طبق طرح توجیهی ارایه شده توسط شرکت ۲۷ تومان سود به ازای هر سهم به سودآوری شرکت اضافه خواهد کرد.

                    با توجه به معافیت مالیاتی محصولات صادراتی و همچنین تخفیف در نظر گرفته شده برای شرکت های پذیرفته شده در بورس، محاسبه نرخ صحیح مالیات با توجه به دو مورد فوق نیز ۱۲ ریال بر سودآوری شرکت خواهد افزود.

                    با توجه به نیاز به آب زیاد برای واحدهای عملیاتی شرکت (۲۵ تا ۳۰ هزار متر مکعب در ساعت) نزدیکی به خلیج فارس جهت تامین این حجم از آب یکی از مزیت های اصلی این پالایشگاه در مقایسه با برخی از شرکت های صنعت می باشد. همچنین این مجاورت به خلیج فارس با کاهش هزینه های مربوط به صادرات محصولات شرکت نیز خواهد شد.
                    برخورداری از تکنولوژی پیشرفته پالایش نیز یکی دیگر از مزیت های این شرکت می باشد.

                    نظر

                    • صمدآقا
                      عضو فعال
                      • Jul 2025
                      • 214

                      #505
                      در اصل توسط ata007 پست شده است View Post
                      صمد جون داداش 2 تومن ارزون بفروشه رو هوا میزنن و میخرن
                      بیخیال مرض و بیماری میشن :d
                      ببخشید همه جا ایران نیست! جاهای دیگه برای رفاه و سلامت مردمشون ارزش قائلن.نمیخوان بعدش چندبرابر صرفه جویی حاصله خرج دوا و درمون کنن!

                      نظر

                      • صمدآقا
                        عضو فعال
                        • Jul 2025
                        • 214

                        #506
                        در اصل توسط meysam_sh_2020 پست شده است View Post
                        در طرح های توسعه پالایشگاه ها بنزین با استاندارد یورو 4 و یورو 5 تولید میشه ...........که کیفتیش بهتره هر چی هست........
                        امیدوارم خدا شاهده از پول چیزهای مهمتری هم هست....دوراز جون دورازجون تصوربکن یک میلیارد دلار داری ولی خودت یا پاره تنت یک سرطان لاعلاج داره

                        نظر

                        • meysam_sh_2020
                          عضو فعال
                          • Dec 2011
                          • 20673

                          #507
                          در اصل توسط ata007 پست شده است View Post
                          یه مروری از قدیم بکنیم ببنیم چند چند شدیم و کدوم بندها حل شد!

                          نکات مثبت

                          با توجه به خصوصی شدن شرکت در سال ۹۱، همچنین عدم لحاظ شدن سهم صندوق توسعه ملی در لایحه پیشنهادی بودجه سال ۹۱ و مذاکرات شرکت پالایش و پخش با معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور، در صورتی که کمک به صندوق توسعه ملی حذف گردد، با توجه به سهم ۲۹% فروش صادراتی شرکت، از این محل ۷۰۴ ریال سود به ازای هر سهم بر سودآوری شرکت افزوده خواهد شد.


                          شرکت برنامه افزایش ظرفیت ۳۵% ی بنزین خود را که تا کنون با هزینه بالغ بر ۷۸۱ میلیارد تومان ۶۵% پیشرفت فیزیکی داشته است در سال ۱۳۹۲ به بهره برداری می رساند که طبق طرح توجیهی ارایه شده توسط شرکت ۲۷ تومان سود به ازای هر سهم به سودآوری شرکت اضافه خواهد کرد.

                          با توجه به معافیت مالیاتی محصولات صادراتی و همچنین تخفیف در نظر گرفته شده برای شرکت های پذیرفته شده در بورس، محاسبه نرخ صحیح مالیات با توجه به دو مورد فوق نیز ۱۲ ریال بر سودآوری شرکت خواهد افزود.

                          با توجه به نیاز به آب زیاد برای واحدهای عملیاتی شرکت (۲۵ تا ۳۰ هزار متر مکعب در ساعت) نزدیکی به خلیج فارس جهت تامین این حجم از آب یکی از مزیت های اصلی این پالایشگاه در مقایسه با برخی از شرکت های صنعت می باشد. همچنین این مجاورت به خلیج فارس با کاهش هزینه های مربوط به صادرات محصولات شرکت نیز خواهد شد.
                          برخورداری از تکنولوژی پیشرفته پالایش نیز یکی دیگر از مزیت های این شرکت می باشد.
                          اون بندی که قرمز کردم میتونه متغیر باشه .......و نامرد دولت دست گذاشته روی همون جایی که سوداوری شرکت به اونجا بیشتر ختم میشه ..........این بند برداشته بشه قیمت سهم بالای 500 تومن و همون 1000 تومنیه که نمایند ی سهام عدالت تو مجمع ازش حرف میزنه ..من چون از دادن تارگت بالا خوشم نمیاد میگم بالای 500 ولی همون 1000 درسته ..........فقط این سهم صندوق توسعه ملی باید کنار گذاشته بشه .......
                          انشالله پی گیری های لازم و اقدامات لازم انجام بگیره ......این بند 9 میتونه سریعا حذف بشه ......این صندوق توسعه ملی هم از شاهکارهای احمدی نژاده .......البته اگه نبود الان قیمت این سهم هم الان این نبود.........:))

                          البته برای شبندر این حالت هست که فروش صادراتیشو کم کنه بعد ما میگیم نصف شپنا سود بسازه..... اقا انتظار بی جاییه؟؟؟;) بازم قیمت سهم میتونه با جهش همراه باشه....البته این حالت رو در صورت حذف نشدن بند 9 من دارم میگم ......
                          آخرین ویرایش توسط meysam_sh_2020؛ 2012/08/08, 23:50.
                          ///

                          نظر

                          • کيانوش
                            عضو فعال
                            • Dec 2011
                            • 6613

                            #508
                            قيمت جهاني نفت
                            برنت 112.17
                            سبک 93.51
                            ....................
                            بنزين در فرانسه در مرز 2 يورو
                            بزودي در فرانسه بجاي ماشين از چهارپايان استفاده خواهند کرد
                            روزي برسه که اروپا و امريکا براي نفت و بنزين ايران له له بزنند.

                            نظر

                            • مخبرالدوله
                              عضو فعال
                              • May 2012
                              • 5228

                              #509
                              در اصل توسط meysam_sh_2020 پست شده است View Post
                              گروه مقاله: یکی از بخش های تاثیرگذار در عبور ایران از تحریم ها، صنعت پالایشگاهی کشور است که به فاصله کوتاهی پس از تحریم بنزین، توانست ایران را از واردکننده عمده این فرآورده استراتژیک به صادرکننده آن تبدیل کند.
                              دوستان باید به همه موارد توجه کنند....
                              تولید بنزین با اکتان مطلوب احتیاج به بنزین سوپر دارد که وارداتیست....
                              ایران اکنون تا آنجایی که بتواند تولید و وارد میکند....و آن مقدار که بنزین سوپر نتوانند تامین کنند....از موادی بنامmtbe استفاده میکنند
                              که اکتان بنزینهای تولیدی با این مواد کمتر است.....واگر دقت کرده باشید بعداز تحریمها ...افزایش آلودگی هوای شهرهای بزرگ و
                              افزایش سرطان در این شهرها از دلایل این موضوع است.

                              مردم میپرسند که ا.ن را چه کسانی حمایت میکنند؟؟؟

                              نظر

                              • صمدآقا
                                عضو فعال
                                • Jul 2025
                                • 214

                                #510
                                در اصل توسط کيانوش پست شده است View Post
                                قيمت جهاني نفت
                                برنت 112.17
                                سبک 93.51
                                ....................
                                بنزين در فرانسه در مرز 2 يورو
                                بزودي در فرانسه بجاي ماشين از چهارپايان استفاده خواهند کرد
                                روزي برسه که اروپا و امريکا براي نفت و بنزين ايران له له بزنند.
                                سهم ایران در بازار جهانی نفت زیر 3 درصده اگر اشتباه میگم دوستان تصحیح کنند
                                عربستان و عراق به راحتی پوشش میدند
                                ضمنا این تحریمها خیره بذارید کمتر منابع خداددادی و غیر قابل جایگزین الان حیف و میل بشه
                                برای آیندگانمون بیشتر بمونه بهتره


                                راستی نسبت به درآمد سرانه و نسبت مصرف سوخت ماشین های مدرن اروپایی که ما حساب کنیم
                                به مراتب اونها دارند بنزین ارزون تری از ما میخرند اینطورنیست!؟
                                بنظرتون ماشینهای مزخرف تولید ایران بیشتر نزدیک به جانشینی با چهارپا نیستند


                                کاش قیمت اتومبیل رو هم در همین فرانسه در نظر بگیریم
                                اگر قیمت یک اتومبیل کلاس متوسط 2012 رو در فرانسه 10 هزار یورو در نظر بگیریم
                                یعنی قیمتش 5 هزار برابر یک لیتر بنزینه!
                                حالا با 5 هزار برابر قیمت بنزین 700 تومنی تو ایران که میشه 3.5 ملیون تومن چی میتونی بخری!؟ فکر کنم یک پراید اسقاطی 74
                                آخرین ویرایش توسط صمدآقا؛ 2012/08/09, 13:23.

                                نظر

                                در حال کار...
                                X