کاربران گرامی بورسی، با توجه به تغییرات اخیر سایت در صورت وجود هر گونه مشکل در استفاده از سایت (درج پیام، عضویت و...) با ایمیل boursy.com[@]gmail.com در ارتباط باشید یا موضوع را در تاپیک «شما بگویید...» درج کنید.
همین جوری بدون تعدیل این سهم اگه باز بود الان تو این بازار تا 1500 راحت اومده بود ...............X-( چرا باید تمام پالایشگاهی ها نمادشون بسته باشه !!!!!
اینجا میخوام این موضوع رو بررسی کنم که شبندر باز میشد بهتر بود یا همین که بسته بمونه ؟؟! ..
اگر باز بود ..
1- الان باقیمتی حداقل دو برابر فعلی به مجمع می رفت.
2- سهامداران در صورت نیاز می توانستند ، سهام خود را به پول تبدیل کنند.
3- افراد مشتاق به خرید میتوانستند سهام دار شوند یا تعداد سهام خود را افزایش دهند.
حالا که بسته مانده ..
1- اطمینان از تعدیل مثبت و متعاقبا باز شدن سهم در قیمتی مناسب بدون حباب.
2- عدم بالا رفتن هیجانی قیمت سهم یه دلیل برگشت مالیات بر ارزش افزوده ، اگر برگشت مالیات تایید نشود همان اتفاقی که سر 26 درصد صندوق توسعه رخ داد ، امکان داره دوباره سر قضیه مالیات هم رخ بده ، پس بهتره که تا مشخص شدن برگشت یا عدم برگشت بسته بمونه..
3- شبندر سهمی بسیار بنیادی است ، اگه از الان قیمته بالا داشته باشد ، تا گزارش 6 ماهه ممکنه ، قیمتی حبابی پیدا کنه ، و تعدیل آن گزارش نتونه انتظارات رو برآورده کنه.. (البته تا الان همه انتظارات رو برآورده کرده ).
4- افرادی که بدنبال سهامداری هستند بدون هیچ اضطراب و نگرانی ، از افزایش قیمت سهم در میان مدت اطمینان دارند ، و با آرامش یه کار و زندگی خود میپردازند ..
از نظر من ، فواید بسته بودن نماد می چربه به باز بودنش ... بنابراین منتظر میمونم.(هر چند بسیار مشتاق و بی تابم ;) ).
همین جوری بدون تعدیل این سهم اگه باز بود الان تو این بازار تا 1500 راحت اومده بود ...............X-( چرا باید تمام پالایشگاهی ها نمادشون بسته باشه !!!!!
میثم جون بیچاره لاوان از سال پیش بسته هست
لااقل در مورد بندر و پالایشگاهی های دیگه حرف و حدیثی میشه ولی لاوان اصلا" صحبتی هم نمیشه :(
سود اعلام شده شرکت 223 تومان بدون احتساب برگشت مالیات میباشد که در مجمع اضافه میشود و سود اعلامی شرکت در سال 92میشود 370 تومان بنابراین حداقل قیمتی که سهم بعد از مجمع باید بازگشایی شود 1800 تومان میباشد و به کاربرانی که سهامدار شرکت هستند توصیه به نگهداری سهم میشود و توصیه می شود که ارزان فروشی نکنند در ضمن شرکت از وضعیت بنیادی فوق العاده ای بر خوردار است و هدف قیمت بیش از این قیمتهایی میباشد که توضیح داده شده است
دوستان نکته ای درباره شبندر در یکی از سایتای تحلیلی پولکی
سود اعلام شده شرکت 223 تومان بدون احتساب برگشت مالیات میباشد که در مجمع اضافه میشود و سود اعلامی شرکت در سال 92میشود 370 تومان بنابراین حداقل قیمتی که سهم بعد از مجمع باید بازگشایی شود 1800 تومان میباشد و به کاربرانی که سهامدار شرکت هستند توصیه به نگهداری سهم میشود و توصیه می شود که ارزان فروشی نکنند در ضمن شرکت از وضعیت بنیادی فوق العاده ای بر خوردار است و هدف قیمت بیش از این قیمتهایی میباشد که توضیح داده شده است
دوستان نکته ای درباره شبندر در یکی از سایتای تحلیلی پولکی
ورود ایران به جمع صادرکنندگان بنزین جهان به سال ۹۳ موکول شد
خبرگزاری تسنیم: در واکاوی دلایل تأخیر ورود ایران به جمع صادرکنندگان بنزین جهان بیش از همه دو عامل افزایش مصرف داخلی بنزین و تأخیر در بهره برداری از طرح های توسعه ای پالایشگاهی کشور خودنمایی می کند.
printنسخه قابل چاپ
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، تولید بنزین در 9 پالایشگاه کشور قرار بود در پایان سال 91 به 70 میلیون لیتر در روز برسد تا با حدود 6 تا 7 میلیون لیتر تولید مازاد بر نیاز داخل، ایران در پایان سال گذشته به جمع صادرکنندگان بنزین جهان بپیوندد اما این مهم با تأخیر در بهره برداری از طرح های پالایشی محقق نشد.
از سویی دیگر مصرف فرآورده های نفتی به ویژه بنزین با کم اثر شدن تأثیرات فاز اول هدفمندی یارانه ها دوباره اوج گرفت و مسئولان امر برای به چالش کشیده نشدن طرح خودکفایی تولید بنزین، صنعت پتروشیمی را به کمک طلبیدند.
با تخصیص بخشی از ظرفیت واحدهای آروماتیکی صنعت پتروشیمی به تولید بنزین، روزانه 8 تا 10 میلیون لیتر بنزین پایه در صنعت پتروشیمی تولید شده و برای تبدیل به محصول نهایی به صنعت پالایش و پخش تحویل شد. این افزایش 10 میلیون لیتری تولید بنزین کشور نیز نتوانست تولید بنزین ایران را از مرز مصرف عبور دهد.
در ادامه سال جاری قرار است شاهد بهره برداری از طرح های توسعه کمی و کیفی تولیدات پالایشگاههای تبریز، اصفهان و بندرعباس باشیم. در این صورت در پایان سال جاری تولید بنزین کشور در پالایشگاههای نفت خام بدون احتساب بنزین تولیدی واحدهای پتروشیمی به مرز 70 میلیون لیتر خواهد رسید.
آمار مصرف فرآورده های نفتی در ماه جاری نشان می دهد هم اکنون متوسط مصرف روزانه بنزین ایران در مرز 70 میلیون لیتر است، از اینرو در پایان سال 92 با بهره برداری از طرح های توسعه ای این سه پالایشگاه، تولیدات بنزین پالایشگاهی کشور تنها جوابگوی مصرف داخل خواهد بود.
از سوی دیگر بهره برداری از فاز اول پالایشگاه ستاره خلیج فارس با ظرفیت تولید روزانه 12 میلیون لیتر بنزین تا پایان سال 92 برنامه ریزی شده است. در صورت بهره برداری از فاز اول این پروژه ملی بدون احتساب تولیدات پتروشیمی، ایران در ابتدای سال 93 به جمع کشورهای صادرکننده بنزین جهان می پیوندد.
نظر