فنسر جان
تا آنجایی که ذهن من یاری میکنه
افسران آتش در پدافند های ضد هوایی دوره ای را میگذرانند که هم دیداری است و هم
شنیداری .... به این ترتیب که با صدای انواع جنگنده و ترابری و مسافربری اشنا میشوند و
و همچنین قدرت تشخیص هواپیما از راه دور و زمانی که جنگنده در دید چشم غیر مسلح
قرار میگیره که البته این مورد دوم خیلی سخته و نیاز به تجربه بالایی داره ... ولی فرق صدای
میگ روسی با اف 5 یا اف 4 آمریکایی مثل فرق صدای موتور پیکان میمونه با پژو ...
البته این داستان شکار هواپیماهای خودی توسط پدافند ها در همه جای دنیا هست ...
حتی سابق جنگنده ها هم دوست را از دشمت تشخیص نمیدادند ( البته از فواصل بسیار دور )
ولی امروزه با پیشرفت تکنولوژی همه جنگنده ها به سیستم تشخیص دوست از دشمن مجهز ( iff ) هستند .
تا آنجایی که ذهن من یاری میکنه
افسران آتش در پدافند های ضد هوایی دوره ای را میگذرانند که هم دیداری است و هم
شنیداری .... به این ترتیب که با صدای انواع جنگنده و ترابری و مسافربری اشنا میشوند و
و همچنین قدرت تشخیص هواپیما از راه دور و زمانی که جنگنده در دید چشم غیر مسلح
قرار میگیره که البته این مورد دوم خیلی سخته و نیاز به تجربه بالایی داره ... ولی فرق صدای
میگ روسی با اف 5 یا اف 4 آمریکایی مثل فرق صدای موتور پیکان میمونه با پژو ...
البته این داستان شکار هواپیماهای خودی توسط پدافند ها در همه جای دنیا هست ...
حتی سابق جنگنده ها هم دوست را از دشمت تشخیص نمیدادند ( البته از فواصل بسیار دور )
ولی امروزه با پیشرفت تکنولوژی همه جنگنده ها به سیستم تشخیص دوست از دشمن مجهز ( iff ) هستند .
نظر