اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • جعفرزاده
    عضو فعال
    • Dec 2010
    • 5833

    #2611
    پاسخ : اخبار گروه خودرو

    علی علیلو، رئیس کمیسیون تحقیق و تفحص از صنایع خودروسازی درباره گزارش نهایی کمیته مشترک مجلس با رئیس شورای رقابت و مدیرعامل شرکت های خودروسازی اظهار داشت: پس از اینکه مجلس نسبت به قیمت های اعلام شده شورای رقابت معترض بود، کمیته ای به منظور بررسی نحوه قیمت گذاری خودرو تشکیل شد تا این کمیته در نشستی مشترک با رئیس شورای رقابت و مدیرعامل شرکت های خودروسازی نحوه قیمت گذاری خودرو را بررسی کنند.

    وی افزود: قبل از تعطیلات تابستانه مجلس نیز جلساتی با رئیس شورای رقابت و مدیرعامل شرکت های خودروسازی داشته ایم، اما تاکنون به سرانجام خاصی نرسیده است، اما این جلسات مشترک به منظور رسیدن به نتیجه مطلوب همچنان ادامه خواهد داشت.

    رئیس کمیسیون تحقیق و تفحص از صنایع خودروسازی در پاسخ به این سوال که نتایج این جلسات و گزارش نهایی چه زمانی اعلام می شود، گفت: نتیجه نهایی این جلسات به منظور اعلام قیمت های جدید خودرو 20 مرداد ماه اعلام می شود

    نظر

    • arash n
      عضو عادی
      • Jul 2014
      • 67

      #2612
      پاسخ : اخبار گروه خودرو

      در پيش بيني درآمد هر سهم سال مالي منتهي به 1393/12/29سایپا دیزل پس ار وفقه چندساله تولید ولوو اف اچ 13و ولوو اف ام 13ذکر شده .پس از بررسی قیمت شرکت حدود450م با بازار حدود 650م تفاوت بیش ار 200 میلیونی اشکار شد.بعید یه نطر میرسه شرکت یه این قیمت یقروشه .راننده ها میفهمند بازگشت ولوو یعنی جه.سهام دارا ارزش سهم خکاوه 777 ریالی رو از زاننده تزیلی ها بپرسند...در ضمن اکثر خ ها از 91 تا حالا 250درصد رشد داشتند...ولی خکاوه تازه برگشته به زیر قیمت سال91. 777یک عدد سحر امیزه...که قیمت پایانی دوشنبه حکاوه است...خبر وام یارانه ای واسه حمل و نقل عمومی ...فقط سه ماه کافیه که با تولید ولوو به سود رویایی برسه و شگفتی بورس 93 شود.از حالت خریدهای احیر زیرکها هم میشه تغییر را لمس کزد.شاید دیدن قیمت 777ریال یک ارزو شود.مشاهده قیمت خکاوه در سالهای گذشته...

      نظر

      • وحید 20
        ستاره‌دار(98)
        • Mar 2011
        • 29911

        #2613
        پاسخ : اخبار گروه خودرو

        عضو کمیسیون صنایع مجلس خبر داد
        قیمت خودرو کاهش می‌یابد/ نرخ های جدید به زودی اعلام می شود

        عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: شورای رقابت موظف شده است تا با کاهش قیمت خودروها، نرخ جدید را به زودی اعلام کند.

        به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کمال‌الدین پیرموذن پیش از ظهر امروز در نشست با گروه‌ها و اقشار مختلف مردمی در اردبیل اظهار کرد: باوجود آن‌که دولت و شخص رئیس جمهور نتوانسته بود شورای رقابت را به عدم افزایش قیمت خودرو موظف کند ما در کمیسیون با توجه به اطلاعات بسیار دقیق و موثقی که در خصوص صنعت خودروسازی داشتیم موفق شدیم تا جلوی این افزایش گرفته شود.

        وی گفت: این اطلاعات و منابع موثق از طریق طرح تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی به دست آمده بود و ما در جریان درآمدهای کلان صنایع خودروسازی و تخلفات آشکار آنها در برخی از حوزه‌ها بودیم که از این طریق مطالبات مردم و برنامه‌های دولت و مجلس با کاهش قیمت در جریان بوده و بر این امر تاکید داشتیم.

        عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: ما شورای رقابت را قانع کردیم که از افزایش قیمت خودروها دست بردارد و به زودی با قیمت‌گذاری جدید، شورای رقابت به تقلیل و کاهش قیمت‌ها دست خواهد زد تا نگرانی و دغدغه مردم از این محل برطرف شود.

        پیرموذن افزود: در کنار کاهش قیمت ما در زمینه افزایش کیفیت با بها دادن به واردات خواستار ارتقای بهره‌وری و تکمیل صنایع داخلی شدیم تا صنعت خودروسازی با ایجاد بازار رقابت بتواند کیفیت خود را افزایش دهد.

        وی با اشاره به سفر هفته آینده معاون راهبردی رئیس جمهور به استان اردبیل عنوان کرد: در این سفر ما از طرف مردم و به نمایندگی از آنها چند درخواست اصلی را مطرح خواهیم کرد که یکی از آنها صدور مجوز ترک تشریفات مناقصه راه‌آهن اردبیل ـ میانه با برخورداری از 1 میلیارد دلار از منابع فاینانس چین است.

        نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما از نوبخت درخواست خواهیم کرد تا نسبت به تامین مالی 250 میلیون یورو بانک توسعه اسلامی برای پروژه پایاب سد خدا آفرین اقدامات لازم را انجام داده و صدور مجوز لازم برای توسعه بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی اردبیل را سرعت بخشد.

        به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، پیرموذن در پایان سخنان خود گفت: ما در این سفر با دفاع از حق و حقوق ضایع شده برخی از استخدامی‌ها خواستار جذب آنها می‌شویم. با توجه به شکایت‌ها و گله‌مندی مردمی از وضعیت آب شرب اردبیل خواستار ارتقای سطح کیفی بهداشتی و فیزیکی آب اردبیل خواهیم شد.
        - See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php....zTtb8DxJ.dpuf
        درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

        توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

        نظر

        • "heydar"
          عضو فعال
          • Sep 2012
          • 7493

          #2614
          پاسخ : اخبار گروه خودرو

          خودروهای چینی در آستانه ی تسخیر قسمت اعظم بازار..سایپا هم محصولات چینی خود را در حال پیش فروش کردن است..
          ایران خودرو منتظر چیست؟سایپا در تنوع سازی محصولات ،بسیار بهتر عمل کرده،سایپا از نظر فروش در سال آتی احتمالا عملکرد بهتری نسبت به ایران خودرو خواهد داشت

          نظر

          • مخبرالدوله
            عضو فعال
            • May 2012
            • 5228

            #2615
            پاسخ : اخبار گروه خودرو

            ارز آزاد شده از طرف جنايتكاران بين المللي که توسط گروه خودرو جذب ميشه توسط فروش خودرو تبديل به ريال ميشه و باعث رونق گروه بسياري از قطعه سازان و بانكها خواهد شد....

            مردم میپرسند که ا.ن را چه کسانی حمایت میکنند؟؟؟

            نظر

            • PETROLEUM
              Banned
              • May 2014
              • 853

              #2616
              پاسخ : اخبار گروه خودرو

              عجب !!!! اینطوری تبدیل به رونق صنعت میشه


              دردناک تر اینکه آن مسئول محترم گفت به عنوان تنها یک نمونه تسهیلات هشت هزار میلیارد تومانی از سوی یک شرکت خودرویی غیردولتی دریافت شده و مدیران عامل و هیأت مدیره آن که افراد صاحب نفوذ !! و سهام دار دربانک های خصوصی کشور هستند پول را درآن بانک ها گذاشته اند و سود حاصله را بین خودشان تقسیم می کنند و ضرر آن را به حساب شرکت قرار می دهند. این خبر از آن جهت دردناک است که ظاهرا مسئولین ما به خوبی می دانند کی ، چه کار می کند! و باز هم گویی اراده ای نیست تا ریشه فساد را از بیخ برکند . نکند خدای نکرده فساد همچون غده های سرطانی آنچنان ریشه دوانده که نمی شود به آن دست زد ؟!

              هنوز چند روزی از ماه مبارک رمضان ماه متعلق به امام علی (ع) نگذشته است . بیاد بیاوریم امام علی (ع)، خطاب به محمدبن‏ابی‏بکر، زمانی که والی مصر شد می‏فرمایند: «ما رأیت نعمة موفوره الا و فیه حق مضیع» یعنی « من هیچ نعمت انباشته شده و ثروت هنگفتی را ندیدم، مگر این که در کنارش، حقی ضایع شده است». اکنون سوال اینست که چه کسی مسئول این حقوق ضایع شده مردم شریف ایران است ؟ آیا خطر این فاسدان اقتصادی که عمدتا به جاهای محکمی متصل هستند بیشتر از هزار هجمه فرهنگی ، سیاسی ، اقتصادی و نظامی دشمن نیست ؟ ملت ما از ابتدای پیروزی انقلاب تحت هدایت امام (ره) و پس از آن رهبر معظم انقلاب در مقابل تمام هجمه های فرهنگی ، سیاسی و نظامی ایستادند و همچون مسلمانان صدر اسلام « تحریم » را چون طعامی شیرین چشیدند و هرسال حماسه ای خلق کردند که آخرینش را در حمایت از مردم مسلمان غزه در لبیک به رهبری دیدیم . حال آیا شایسته است این مردم را در مقابل این فساد و تباهی تنها بگذاریم و اجازه دهیم که فقر پشت آنها را خم کند و زالو صفتان خون آنها را بمکند و پول بیت المال را از وطن اسلامی خارج کنند؟ کشور و ملت ما برای مبارزه با مفاسد اقتصادی تنها به « ستاد » نیست که نیاز دارند . این ملت اراده جهادی مدیرانی را می خواهند که سالهاست پشت سکوت مصلحت جویانه خود سنگر گرفته اند وبه بهانه مصالح مملکت و نظام اجازه داده اند تا ریشه های اعتماد مردم مورد حمله این کرم های فاسد قرار گیرد . کرم هایی که هر روز چاق و چاق تر می شوند . اکنون نوکیسه ها و کسانی که از رانت های ریز و درشت استفاده می کنند در شهرستانها نیز به وفور دیده می شوند . منتها دانه درشت ها آنچنان شبکه فساد گسترده ای در کشور راه انداخته اند که این کرم های کوچک فعلا در سایه آنها گم شده اند .

              ------------------------------------------------------------
              یکی از بزرگترین موانع صنعت خودرو ، فساد گسترده و سوء مدیریت در صنعت خودرو می باشد ( و نه کم بودن قیمت خودرو و عدم تخصیص ارز مبادلاتی !)

              نظر

              • علی بابا
                عضو فعال
                • Mar 2012
                • 972

                #2617
                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                در اصل توسط "heydar" پست شده است View Post
                خودروهای چینی در آستانه ی تسخیر قسمت اعظم بازار..سایپا هم محصولات چینی خود را در حال پیش فروش کردن است..
                ایران خودرو منتظر چیست؟سایپا در تنوع سازی محصولات ،بسیار بهتر عمل کرده،سایپا از نظر فروش در سال آتی احتمالا عملکرد بهتری نسبت به ایران خودرو خواهد داشت
                با سلام
                کل مجموعه سایپا در حال گردش روی تنوع محصولات هستند
                برای همین هم سه ماهه بدی دادن
                چون دارن خط تولید را چنج می کنند
                البته گزارش سه ماهه انها دروغ محض است
                چند ماه قبل بچه های سایپا کاشان به من گفتن که دارن از خاذین و ایندامین قطعه گران تر می خران انوقت اینها حاشیه را به 3% رساندن!
                مدیر عاملش گفته چنین گزارشهایی بدهید تا گرانی خودرو !

                همچنین دوستان گفتن از شهریور منتظر سایپا باشید
                در همین کاشان دو خودرو چینی زده می شود و نمونه انها هم از مدتها قبل در کارخانه گذاشته شده . . .

                برگ برنده سهم ها در گروه خودرو اینه که کدام هزینه هاشو کمتر کند و این استارتش خورده همون طور که اخبارش هم پخش شده که ایران خودرو چقدر داریی فروخته و یا سایپا ...
                سلامتی و برکت بزرگترین نعمت ها هستند. بزرگترین آرزو هم عاقبت بخیری است. انشالله نصیبمان شود.

                نظر

                • farbod 77
                  عضو فعال
                  • Feb 2014
                  • 332

                  #2618
                  پاسخ : اخبار گروه خودرو

                  نماینده های استان های ترک نشین برای فشار به سایپا و ایران خودرو برای احداث کارخانه خودروسازی در استانهایشان بحث نرخ خودرو را علم کرده اند

                  نظر

                  • arash n
                    عضو عادی
                    • Jul 2014
                    • 67

                    #2619
                    پاسخ : اخبار گروه خودرو

                    قیمت خودرو کاهش پیدا میکنه
                    اما خودروی فروخته شده فاقد ایربک و ای بی اس و یورو 4 خواهد بود
                    و از آنجا که نیروی انتظامی اینجور خودرو ها رو پلاک نمیکنه خریدار مجبور میشه هزینه این آپشن ها رو جدا پرداخت کنه تا بتونه ماشین پلاک کنه در حقیقت روی کاغد قیمت کاهش ولی در واقع قیمت افزایش یا بدون تغییر به نسبت سال قبل عرضه خواهند شد

                    نظر

                    • peyman_zdfy
                      Banned
                      • Feb 2013
                      • 247

                      #2620
                      پاسخ : اخبار گروه خودرو

                      برنامه ای که صدا و سیما در شنبه گذشته برای بررسی حاشیه های صنعت خودرو ترتیب داد واقعا" مصداق " خروس بی محل " بود. به نظر من این برنامه اگر نگوییم باعث منفی شدن خودرویی ها شد اما بدون شک در دامن زدن به جو منفی این گروه موثر بود. من هدفهای پنهان مافیای قدرت را نمیدانم اما شاخص خودرویی ها با گزارش ایرانخودرو آماده یک رشد خوب بود که با این برنامه جلوی آن گرفته شد.

                      نظر

                      • لولی بربط زن
                        عضو فعال
                        • Nov 2013
                        • 1862

                        #2621
                        پاسخ : اخبار گروه خودرو

                        عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس:
                        كاهش قيمت خودروهاي داخلي امكان پذير نيست


                        شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۳

                        عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي با اشاره به برگزاري جلسات مستمر اعضاي اين كميسيون با نمايندگان شوراي رقابت و شركت هاي خودروسازي گفت: امكان كاهش قيمت خودروهاي داخلي با توجه به هزينه هاي بسيار بالاي توليد، وجود ندارد.


                        الله وردي دهقاني در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی افکارنیوز اظهار كرد: بعد از تعطيلات مجلس شوراي اسلامي قرار است جلسات اين كميسيون با خودروسازان و اعضاي شوراي رقابت در خصوص تعيين تكليف قيمت خودروها ادامه يابد كه با توجه به تصميم خودروسازان براي تجهيز محصولات به آپشن هاي جديد نظير كيسه هوا، يورو۴ و همچنين افزايش هزينه هاي جانبي اين شركت ها امكان كاهش قيمت ها تقريباً وجود ندارد.

                        وي افزود: شركت هاي خودروسازي در گذشته از مديريت هاي مناسبي برخوردار نبودند و علاوه بر داشتن هزينه هاي مالي زياد، طلب هاي هنگفتي نيز دارند كه نتوانستند آن ها را به موقع وصول كنند به همين خاطر با مشكلات زيادي مواجه شدند.

                        وي تصريح كرد: با توجه به اين كه برنامه هاي خودروسازان براي آينده برنامه گسترده و جامعي است و هزينه هاي فراواني را نيز به همراه خواهد داشت، به نظر نمي رسد كاهش قيمت هاي كنوني موضوعيتي در بحث هاي آينده اين كميسيون با نمايندگان شوراي رقابت داشته باشد.

                        عضو كميسيون صنايع و معادن در بخش ديگري از اظهارات خود گفت: براي اين كه صنعت خودروسازي كشور بتواند در بازارهاي جهاني حضور پيدا كند بايد مورد حمايت قرار گيرد؛ بر همين اساس نمايندگان مجلس نيز در خصوص اين امر داراي اهداف مشتركي هستند.

                        دهقاني خاطرنشان كرد: بايد با موضوع قيمت گذاري خودروهاي داخلي كمي واقع بينانه تر برخورد كنيم زيرا در شرايطي كه هر روز هزينه هاي توليد بالاتر مي رود امكان كاهش قيمت خودرو در كشور كمي دور از ذهن است.
                        وي در بخش ديگري از اظهارات خود گفت: شركت هاي خودروسازي نيز بايد با افزايش تيراژ توليد و كيفيت و كاهش هزينه هاي سربار، تلاش كنند تا جايگاه خود را در دنيا بهبود ببخشند.

                        عضو كميسيون صنايع و معادن در خاتمه با انتقاد از جنجال سازي هاي رسانه اي در خصوص كاهش قيمت هاي خودرو در كشور نيز گفت: متاسفانه برخي از رسانه ها بدون اطلاع كامل از محتواي جلسات كميسيون و شوراي رقابت در خصوص تجديدنظر در مورد قيمت خودروها پيش داوري كرده و اقدام به جنجال آفريني مي كنند.
                        کد مطلب: 352861
                        ای لولی بربط زن ! تو مست تری یا من ................ ای پیش چو تو مستی، افسون من افسانه ( مولانا )

                        نظر

                        • ایرج اکبری
                          عضو فعال
                          • Dec 2011
                          • 10934

                          #2622
                          پاسخ : اخبار گروه خودرو

                          قراردادهای پیش فروش و فروش فوری خودروسازان اصلاح شد + جزییات


                          شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۷
                          20140417171106_thumbnail.jpg
                          شرکتهای خودروساز به اعمال اصلاحات مد نظر شورای رقابت در قراردادهای خود و ارسال نسخه نهایی این قراردادها به مرکز ملی رقابت متعهد شدند.

                          به گزارش ایسنا، مرکز ملی شورای رقابت اعلام کرده است که در راستای بررسی مفاد قراردادهای پیش فروش و فروش فوری شرکتهای خودروسازی از جهت مطابقت با مقررات حقوق رقابت و رعایت حقوق مصرف کنندگان پس از درخواست از شرکتهای خودروسازی جهت معرفی نماینده حقوقی به مرکز ملی رقابت به منظور ابلاغ ایرادات موجود در قراردادها و در پی آن تشکیل جلسه با نمایندگان شرکتهای خودروساز و بررسی و تبادل نظر در خصوص لزوم تعدیل و اصلاح برخی از مواد قراردادها، شرکتهای خودروساز به اعمال اصلاحات مد نظر شورای رقابت در قراردادهای خود و ارسال نسخه نهایی این قراردادها به مرکز ملی رقابت متعهد شدند.

                          برخی از مواد قراردادهای اشاره شده در بالا به جهت قابلیت انطباق با برخی از مصادیق سوء استفاده از وضعیت اقتصادی مسلط (مذکور در شماره 1و2 بند ط ماده 45 قانون اجرای سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی)، در تعارض جدی با حقوق مصرف کنندگان قرار داشتند.

                          تأثیر اصلاحات صورت گرفته در قرارداد ها بر حقوق مصرف کنندگان نیز به شرح ذیل است:

                          1-جلوگیری از امکان تفسیر موسع شرایط فورس ماژور توسط شرکت های خودروساز

                          2-عدم امکان جایگزین کردن خودروی ثبت نامی خریدار با هر خودروی تولیدی دیگر شرکت به بهانه توقف خط تولید به هر دلیلی، مگر با توافق کتبی خریدار

                          3-برطرف کردن ابهام مصرف کننده در خصوص قیمت نهایی و تمام شده خودرو

                          4-شفاف کردن نحوه محاسبه قیمت خودرو و مواردی که در قیمت نهایی مصرف کننده مورد محاسبه قرار می گیرد. (از جمله مالیات – ارزش افزوده و... )

                          5-مطمئن ساختن مصرف کننده از انطباق قیمت نهایی خودرو با دستوالعمل شورای رقابت که به وسیله مرکز ملی رقابت محاسبه و ابلاغ گردیده است.

                          6-شفاف کردن نحوه محاسبه آپشن ها و تجهیزات و لوازم اضافی و جلوگیری از تحمیل افزایش قیمت قابل توجه خودرو به مصرف کننده در زمان تحویل به بهانه اعمال آپشن در خودرو (محاسبه آپشن بر اساس ضابطه مصوب شورای رقابت)

                          7-مشخص ساختن لیست اقلام و بهای آپشن های اختیاری برای مصرف کننده در زمان ثبت نام

                          8-روشن ساختن زمان دقیق تحویل خودرو به مصرف کننده در قرارداد و نیز ضمانت اجرای عدم تحویل به موقع آن توسط خودروساز

                          9-برطرف کردن ابهام خریدار در خصوص قیمت خودرو از طریق حذف عباراتی نظیر "کد برنامه فروش" از متن قرارداد

                          10-الزام خودروسازان به تأکید کردن بر واریز وجه، صرفاً به حساب شرکت و عدم واریز به حساب اشخاص و نمایندگی در راستای جلوگیری از ایجاد مشکلات موجود پیشین در خصوص پرداخت به نمایندگی ها

                          11-ملزم کردن خودروسازان به برنامه ریزی خط تولید خود به گونه ای که عرضه مطابق با پیش فروش باشد و امکان عدم تحویل خودرو در موعد مقرر در قرارداد به بهانه تغییر در برنامه های تولیدی شرکت وجود نداشته باشد.

                          12-افزایش بازه زمانی مراجعه و حضور خریدار جهت تحویل خودروی درخواستی خود در محل تحویل از زمان اعلام کتبی شرکت، در خصوص آماده تحویل بودن خودرو.

                          13-سلب این اختیار از خودروسازان که در صورت کاهش یا افزایش آپشن، مصرف کننده حق هیچگونه اعتراضی نداشته باشد.

                          14-جلوگیری از سوء استفاده شرکتهای خودروساز از موقعیت مسلط اقتصادی خود و تحمیل یکطرفه مفاد قراردادها به مصرف کننده (از مصادیق بند ط ماده 45 قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی)

                          15-ممانعت از درج شروط قراردادی غیر منصفانه در متن قراردادهای پیش فروش و فروش فوری (مورد مذکور در شماره 2 بند ط ماده 45 قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی)

                          قراردادهای ایران خودرو:

                          قراردادهای پیش فروش ایران خودرو صفحه 1


                          قراداد ایران خودرو
                          قراردادهای پیش فروش ایران خودرو صفحه 2


                          قراداد ایران خودرو
                          قرارداد فوری ایران خودرو صفحه1


                          قراداد ایران خودرو
                          قرارداد فوری ایران خودرو صفحه 2


                          قراداد ایران خودرو
                          قرارداد شرکت مدیران خودرو (پیش فروش با قیمت غیر قطعی) :

                          صفحه1


                          قرارداد مدیران خودرو
                          صفحه 2


                          قرارداد مدیران خودرو
                          صفحه3


                          قرارداد مدیران خودرو
                          صفحه 4


                          قرارداد مدیران خودرو
                          قراردادهای آسان موتور:

                          قراردادهای پیش خرید آسان موتور صفحه1


                          قرارداد آسان موتور
                          قراردادهای پیش خرید آسان موتور صفحه2


                          قرارداد آسان موتور
                          قراردادهای درخواست قسطی شرکت آسان موتور صفحه1


                          قرارداد آسان موتور
                          قراردادهای درخواست قسطی شرکت آسان موتور صفحه2


                          قرارداد آسان موتور
                          قراردادهای خرید نقدی شرکت آسان موتور


                          قرارداد آسان موتور
                          قراردادهای سایپا:

                          پیش فروش


                          قرارداد سایپا
                          فروش فوری


                          قرارداد سایپا
                          انتهای پیام

                          برچسب : خودرو ، ايران‌خودرو ، قيمت خودرو
                          كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                          نظر

                          • وحید 20
                            ستاره‌دار(98)
                            • Mar 2011
                            • 29911

                            #2623
                            پاسخ : اخبار گروه خودرو

                            در اصل توسط لولی بربط زن پست شده است View Post
                            عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس:
                            كاهش قيمت خودروهاي داخلي امكان پذير نيست
                            اظهارات متناقض همچنان ادامه دارد که تقریبا هرروز شاهد این مورد هستیم...
                            در همین کمیسیون صنایع مجلس هرکسی یه حرفی میزنه


                            رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:
                            کاهش قیمت خودرو قطعی است / استفاده از ابزارهای قانونی در صورت سرپیچی شورای رقابت

                            رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: کاهش قیمت خودرو قطعی است و در صورتی که شورای رقابت در این خصوص سرپیچی کند از ابزارهای قانونی استفاده خواهیم کرد.

                            به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، رضا رحمانی امشب در حاشیه نشست با فعالان حوزه صادرات استان خراسان رضوی که در اتاق تعاون مشهد برگزار شد در جمع خبرنگاران در خصوص جلسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس و شورای رقابت برای کاهش قیمت خودرو اظهار کرد: هفته گذشته جلسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با حضور رئیس شورای رقابت برگزار شد و در این جلسه مدارک و مستندات در خصوص قیمت تمام شده خودرو به شورای رقابت ارائه شد.

                            وی افزود: در این جلسه مقرر شد تا شورای رقابت نتایج به دست آمده از تحقیق و تفحص در حوزه خودرو را بررسی و نظر خود را در خصوص کاهش قیمت خودرو به این کمیسیون ارائه دهد.

                            رحمانی با تأکید بر اینکه کاهش قیمت خودرو قطعی است، خاطرنشان کرد: همچنین در این جلسه رئیس شورای رقابت پذیرفت که فرمول ارائه شده برای تعیین قیمت خودرو فرمول درستی نیست و مقرر شد تا طی دو هفته آینده شورای رقابت دلایل منطقی خود برای این افزایش قیمت را به این کمیسیون ارجاع دهد.

                            وی ادامه داد: در صورتی که شورای رقابت نتواند دلیل منطقی برای افزایش قیمت خودرو به کمیسیون صنایع و معادن مجلس ارائه دهد قطعاً نسبت به کاهش قیمت خودرو و اصلاح فرمول قیمت‌گذاری اقدام خواهد شد.

                            رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: به نظر بنده افزایش قیمت خودرو در شرایط کنونی که شاهد کاهش نرخ تورم هستیم هیچ مناسبتی ندارد و انتظار ما این است که شورای رقابت نسبت به کاهش قیمت خودرو اقدام و فرمول تعیین قیمت را اصلاح کند.

                            رحمانی در پایان تأکید کرد: در صورتی که شورای رقابت بدون دلیل منطقی نسبت به کاهش قیمت خودرو اقدام نکند، قطعاً از ابزارهای قانونی استفاده خواهیم کرد.
                            - See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php....yLQcxGbj.dpuf
                            درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                            توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                            نظر

                            • مخبرالدوله
                              عضو فعال
                              • May 2012
                              • 5228

                              #2624
                              پاسخ : اخبار گروه خودرو

                              رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:
                              کاهش قیمت خودرو قطعی است
                              وقتی قیمت کالایی میتونه کاهش پیدا کنه که هزینه های تولید اون کم شده باشه....
                              وگرنه این کاهش دستوری خواهد بود و بیشتر بدرد تبلیغات وانتخابات میخوره!!!

                              مردم میپرسند که ا.ن را چه کسانی حمایت میکنند؟؟؟

                              نظر

                              • Aiming
                                ستاره دار(18)
                                • Jul 2012
                                • 2641

                                #2625
                                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                                دبیر انجمن خودروسازان ایران عنوان کرد:
                                کاهش قیمت خودرو محتمل نیست/هزینه 3 میلیونی تبدیل استاندارد یورو 2 به یورو 4


                                به نظر می رسد برخی نمایندگان مجلس با مقایسه میزان افزایش هزینه ها طی سال جاری نسبت به سال گذشته بر افزایش 15 تا 30 درصدی قیمت خودرو معتقدند. این در حالی است که تبدیل استاندارد یورو دو به یورو چهار در شرکت ایران خودرو به تنهایی برای هر خودرو حدود سه میلیون تومان هزینه در بر دارد.

                                افزایش حدود شش درصدی قیمت خودرو در حالی طی ماه گذشته از سوی شورای رقابت اعلام شد که برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی معتقدند نرخ فروش خودرو طی یکسال گذشته حدود 15 الی 30 درصد افزایش یافته و برهمین اساس برلزوم بازنگری در نحوه قیمت گذاری خودرو اصرار می ورزند.
                                در همین ارتباط، دبیر انجمن خودورسازان ایران در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: قیمت خودرو پس از 15 ماه با افزایش حدود 5.5 درصدی همراه شده و طی این مدت نیز هیچ افزایشی که به نفع خودروسازان باشد، اعمال نگردیده است.

                                احمد نعمت بخش با اشاره به اظهارات برخی نمایندگان خانه ملت در خصوص افزایش قیمت خودرو، در این خصوص افزود: بنا به تصمیمات نهاد قانونگذار یعنی شورای رقابت برخی هزینه ها همچون بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده و تبدیل استاندارد یورو دو به یورو چهار افزایش یافته و امسال نیز برخلاف سال های گذشته استاندارد یورو چهار به یک مورد اجباری در قیمت گذاری خودرو تبدیل شده است.

                                برهمین اساس به نظر می رسد برخی نمایندگان مجلس با مقایسه میزان افزایش هزینه ها طی سال جاری نسبت به سال گذشته بر افزایش 15 تا 30 درصدی قیمت خودرو معتقدند. این در حالی است که تبدیل استاندارد یورو دو به یورو چهار در شرکت ایران خودرو به تنهایی برای هر خودرو حدود سه میلیون تومان هزینه در بر دارد.

                                وی افزود: در حالی بنا به درخواست دولت و نمایندگان مجلس نحوه قیمت گذاری خودرو به شورای رقابت محول شده که اکنون پس از انجام این امر توسط شورای مذکور، با مخالفت و اعتراض مجلسی ها مواجه هستیم که به نظر می رسد با این اقدام برخی نمایندگان مجلس به نوعی مصوبات خود مبنی بر ایجاد شورای رقابت ایراد گرفته اند. چراکه این امر بنا به درخواست آنها توسط شورای رقابت انجام پذیرفته است.

                                این مقام مسئول احتمال عدم شفافیت صورت های مالی شرکت های خودروساز را دور از ذهن دانست و گفت: با توجه به اینکه خودروسازان بزرگ داخلی کشور در بازار سرمایه فعالیت دارند و سازمان حسابرسی وابسته به دارایی مستقیماً بر صورت های مالی آنها نظارت دارد، به نظر نمی رسد که امکان اشتباه و عدم شفافیت در گزارشات درآمدها و هزینه های این مجموعه ها وجود داشته باشد.

                                دبیر انجمن خودروسازان ایران به وضعیت صنعت خودرو طی دو سال اخیر اشاره کرد و ابراز داشت: اگر خودروسازان از وضعیت سودآوری مناسبی برخوردار بودند و درآمدهای قابل توجهی را طی دو سال گذشته به دست آورده بودند، در آن صورت شاید اظهارات مجلسی ها درست و منطقی به نظر می رسید، حال آنکه این گروه طی سال 91 حدود چهار هزار میلیارد تومان و سال 92 دو هزار میلیارد تومان زیان محقق کرده و طی این مدت نیز هیچ سودی میان سهامدارانشان تقسیم نکرده اند.

                                نعمت بخش افزود: قیمت گذاری خودرو طی این مدت به صورت دستوری انجام پذیرفته و این نحوه افزایش قیمت ها اصلی ترین عامل زیان دهی خودروسازان به شمار می رود، حال آنکه نرخ فروش اکثر محصولات مصرفی خانوارها که نقش مهمی در هزینه های تحمیلی بر آنها دارند، طی یکسال به دفعات افزایش می یابد و نمایندگان مجلس نیز هیچ اعتراضی به آن ندارند.

                                وی پیرامون آثار ناشی از افزایش حدود 6 درصدی قیمت خودرو بر وضعیت سودآوری صنعت بیان کرد: مجموعه های خودروساز با این میزان افزایش نرخ فروش به سختی می توانند از زیان خارج شوند و به سود عملیاتی دست یابند و در این شرایط بهبود سودآوری آنها با افزایش تیراژ تولید و کاهش هزینه ها امکان پذیر است.

                                این مقام مسئول افزود: افزایش 10 الی 12 درصدی قیمت خودرو در حالی در دستورکار رییس شورای رقابت قرار داشت و در جلسه برگزار شده میان وی و مدیران شرکت های خودروساز و نیز وزیر صنعت، معدن و تجارت آن را اعلام نمود که در پی اعلام خبر مخالفت دولت با افزایش قیمت خودرو، میزان مذکور به 5 الی 6 درصد کاهش یافت.
                                وارن بافت :برای بدست آوردن بازدهی های فوق العاده نیازی نیست کارهای فوق العاده انجام بدیم.

                                نظر

                                در حال کار...
                                X