حالا اگر مذاکرات منفی بود چطور میشود؟
اخبار گروه خودرو
Collapse
X
-
-
پیش بینی تولید ایران خودرو دیزل 6035 دستگاه میباشد و در شش ماهه 807 دستگاه تولید داشته...تولید شركت سال گذشته 2861 دستگاه بوده. با این حساب 5228 دستگاه در محاسبه سود منظور نگردیده . ایا میدانیدخاور مسال این 5228 دستگاه رو بفوشه چقدر سود شناسایی خواهد نمود ؟؟
نظر
-
تقاضای انجمن خودروسازان از وزیر صنعت، معدن و تجارت
تغییر فرمول قیمت گذاری خودرو
انجمن خودروسازان از وزارت صنعت و معدن و تجارت خواسته است طی ارسال نامه ای به شورای رقابت در راستای تعیین قیمت های واقعی خودرو، سه ایراد اصلی را در فرمول محاسباتی این شورا اصلاح کرده که بایستی قیمت ها بر مبنای آنها مورد بازنگری قرار گیرد.
انجمن خودروسازان از وزارت صنعت و معدن و تجارت خواسته است طی ارسال نامه ای به شورای رقابت در راستای تعیین قیمت های واقعی خودرو، سه ایراد اصلی را در فرمول محاسباتی این شورا اصلاح کرده که بایستی قیمت ها بر مبنای آنها مورد بازنگری قرار گیرد.
رییس انجمن خودروسازان با اعلام این خبر در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: از وزیر صنعت و معدن و تجارت خواسته شده با ارسال نامه ای به شورای رقابت فرمول اعلامی این شورا پیرامون تعیین قیمت خودرو مجدد بررسی شده که در همین راستا نیز مقرر گردید وزارتخانه طی نامه ای موضوع را به شورای رقابت منعکس نماید.
احمد نعمت بخش افزود: در فرمول مذکور سه ایراد اساسی وجود دارد؛ اول اینکه قیمت پایه در گرفته شده این فرمول بر مبنای قیمت های فروردین ماه سال 1391 تعیین شده که از آن تاریخ تاکنون شرکت های خودروساز متحمل زیاد هنگفتی شده اند.
وی دومین عامل لازم برای احتساب در قیمت های جدید خودرو را نرخ تورم شش ماهه ابتدایی سال جاری عنوان کرد و در بیان عامل سوم نیز گفت: شورای رقابت در حالی برای تعیین قیمت ها نرخ ارز را در فرمول قیمت گذاری خود زیر قیمت مبادله ای یعنی 2250 تومان اعمال کرده که شرکت ها مصارف ارزیشان را با نرخ بازار آزاد تأمین می کنند.
این مقام مسئول تأکید کرد: بایستی فرمول قیمت گذاری خودرو مجدد اصلاح گردد تا خودروسازان بیش از این متحمل زیان نشوند.
نعمت بخش با اشاره به اینکه بر مبنای سه عامل مدنظر وزارت صنعت و معدن نرخ خودروهای داخلی بایستی بین پنج تا 15 درصد افزایش یابد، پیرامون زمان برگزاری جلسه بعدی خودروسازان با شورای رقابت گفت: چنانچه شورای رقابت در رابطه با این موضوع انفعالی عمل نکند، باید جلسه با مدنظر قرار گرفتن سه عامل مذکور در فرمول محاسباتی قیمت ها، بزودی برگزار شود. اما در حال حاضر زمان آن هنوز مشخص نشده است.
رییس انجمن خودروسازان در خاتمه سخنان خود پیرامون برنامه خودروسازان برای حضور در سمینار این صنعت که در آذر ماه سال جاری برگزار می شود، اظهار داشت: طبق آخرین برنامه ریزی ها، مقرر گردیده خودروسازان خارجی ضمن حضور در این سمینار بازدیدی از کارخانجات داخلی داشته و مذاکراتی نیز صورت دهند. به طور قطع می توان به امضای قراردادهایی در خصوص این صنعت طی این مذاکرات امیدوار بود. همانطور که شرکت خودروسازی رنو نیز خواستار خریداری شرکت پارس خودرو بوده، اما به دلیل تحریم های اعمالی بر کشور این برنامه تاکنون در هاله ای از ابهام فرو رفته است. هرچند مثبت بودن نتیجه مذاکرات پیش رو در ژنو و برداشتن تحریم ها، می تواند به تحقق این برنامه ها منجر گردد.كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.
نظر
-
-
رئیس انجمن جهانی خودروسازان به ایران میآید
رئیس انجمن جهانی خودروسازان(OICA) برای حضور در همایش بین المللی صنعت خودرو به ایران می آید.
به گزارش خبرگزاری مهر، پاتریک بلن(PATRICK BLAIN)، در مدت زمان حضور خود در کشورمان علاوه بر ایراد سخنرانی در آئین افتتاحیه همایش بین المللی صنعت خودرو ایران با مدیران صنعت خودرو و قطعه سازی ایران نیز دیدار خواهد کرد و از نزدیک در جریان رویدادهای این صنعت قرار می گیرد.
بنا بر این گزارش، به احتمال زیاد برنامه بازدید وی از خطوط تولید صنعت خودرو و برخی از شرکتهای مطرح قطعه سازی کشور نیز پیش بینی شده است.
انتظار می رود در جریان سفر وی به ایران و حضور در این رویداد بین المللی فرصت مناسبی برای ارائه گزارش های دقیقی در زمینه فرآیند تولید خودرو و قطعه و همچنین اثر تحریمهای غیرمنطقی غرب علیه صنعت خودرو ایران به وی ارائه شود.
تاکنون حضور هیات هایی از کشورهای فرانسه، ژاپن، آلمان، ایتالیا، ترکیه، انگلیس، چین، هندوستان، جمهوری چک، کره جنوبی، اسپانیا، مصر، سوئیس، دانمارک و ... در نخستین همایش بین المللی صنعت خودرو ایران قطعی شده است.
همایش بین المللی صنعت خودرو ایران نهم آذرماه سال جاری مطابق با 30 نوامبر 2013 در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد تهران برپا خواهد شد.
درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-
توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.
نظر
-
کدام خودروها بیشترین افت تولید را داشتهاند؟
تولید برخی از خودروهای سواری داخلی در حد قابل توجهی کاهش یافته است.
مهر ماه امسال تولید پژو 405 دوگانهسوز ایران خودرو مرکزی با افت 99.4 درصدی از 2939 دستگاه در مهر ماه 91 به 17 دستگاه کاهش یافته است.
تولید تندر 90 ایران خودرو نیز با افت صد درصدی از 3854 دستگاه به صفر رسیده است. در این مدت تولید پژو 405 دوگانهسوز ایران خودرو خراسان با کاهش صد درصدی از 162 دستگاه به صفر کاهش یافته است.
تولید سوزوکی نیز با افت 88.6 درصدی از 201 دستگاه در مهر ماه 91 به 23 دستگاه در مهر ماه 92 رسیده است. تولید سمند ایران خودرو مازندران با کاهش صد درصدی از 1364 دستگاه در مهر 91 به صفر رسیده است.
در این مدت تولید مگان با کاهش 95.5 درصدی از 976 دستگاه در مهر 91 به 44 دستگاه کاهش یافته است. تولید ماکسیما نیز با افت صد درصدی از 82 دستگاه به صفر رسیده است.
تولید امویام 110 چهار سیلندر با کاهش 98 درصدی از 487 دستگاه به 9 دستگاه کاهش یافته است. تولید لیفان 620 نیز با افت صد درصدی از 617 دستگاه به صفر رسیده است.
مهر ماه امسال تولید امویام 530 با کاهش 89.4 درصدی از 1130 دستگاه به 120 دستگاه کاهش یافته است. تولید خودروی وولیکس نیز با افت 86 درصدی از 203 دستگاه به 28 دستگاه رسیده است.
نظر
-
براساس جدیدترین آمارهای رسمی تولید اتوبوس در برخی شرکتهای داخلی متوقف شده است.
تولید انواع اتوبوس در مهر ماه امسال با افت 81.5 درصدی از 81 دستگاه در مهر 91 به 15 دستگاه کاهش یافته است.
در این مدت تولید انواع اتوبوس در شرکت ایران خودرو دیزل با افت صد درصدی از دو دستگاه در مهر 91 به صفر رسیده است.
تولید اتوبوس در شرکت رانیران نیز با کاهش صد درصدی از 26 دستگاه در مهر 91 به صفر کاهش یافته است.
مهر ماه امسال تولید اتوبوس در شرکت یاوران خودرو شرق نیز با کاهش صد درصدی از دو دستگاه در مهر 91 به صفر رسیده است.
تولید در شرکت آکیا دویچ نیز با کاهش صد درصدی از 10 دستگاه در مهر 91 به صفر رسیده است.
در این مدت تولید در شرکت عقاب افشان نیز با کاهش 80.5 درصدی از 41 دستگاه در مهر 91 به هشت دستگاه کاهش یافته است.
نظر
-
جزئیات رفع تحریم صنعت خودرو/ مشکل اصلی محدودیتهای بانکی است
معاون امور صنایع و اقتصادی وزیر صنعت با تشریح جزئیات تحریمهای اعمالشده علیه صنعت خودروسازی ایران گفت: رفع کامل تحریمها علیه خودروسازی ایران، نیازمند رفع تحریمهای بانکی و انتقال پول است.
محسن صالحینیا در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به توافقات ژنو برای رفع تحریمها علیه صنعت خودروسازی ایران اظهار داشت: تحریمهای صنعت خودرو از ابتدای جولای با دستور مستقیم رئیس جمهور آمریکا اعمال شد و بر اساس آن، شرکتهای خارجی از همکاری با صنعت خودروسازی ایران منع شدند.
وی ادامه داد: بر اساس این تحریمها تمام افرادی که در ارتباط با تأمین قطعه، مواد اولیه خودروسازی و خدمات پس از فروش با صنعت خودروسازی ایران اعم از خودروهای سبک و سنگین همکاری دارند، از ادامه همکاری منع شدند.
صالحینیا تصریح کرد: بر این اساس، خودروسازان خارجی نباید در تأمین قطعه یا تأمین مواد مختلف برای تولید قطعه و خودرو با شرکتهای ایرانی همکاری داشته باشند که با رفع تحریمها، این محدودیتها باید برداشته شود.
وی با بیان اینکه تاکنون نیز خودروسازان با وجود تحریمها در تأمین قطعه یا مواد اولیه موردنیاز برای تولید قطعه فعال بودهاند، گفت: تاکنون مواد اولیه و قطعات لازم برای تولید قطعات از طریق واردات تأمین شده است.
معاون وزیر صنعت افزود: تحریم صنعت خودرو در حالی وجود داشت که محدودیتهایی در انجام امور بانکی نیز اعمال شده است.
به گفته وی، بحث تحریم صنعت خودرو در شرایطی مطرح بود که تحریمهای کلان مانند محدودیتهای بانکی، عدم نقل و انتقال پول و گشایش السی بر علیه صنعت کشور از جمله خودروسازی اعمال شده است.
صالحی نیا تأکید کرد: رفع تحریمهای صنعت خودرو زمانی به طور کامل اتفاق میافتد که محدودیتهای کلان برای بنگاههای اقتصادی کشور نیز برطرف شود.
وی در مورد تعیین قیمت خودرو نیز گفت: قیمت خودرو بر اساس یک سری پارامترها مشخص میشود که در صورت بهبود این پارامترها، قیمت خودرو نیز کاهش خواهد یافت.درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-
توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.
نظر
-
شاخص گروه خودرو از مقاومت تاريخي خود عبور کرد.
عبور شاخص خودرو از 10200 يعني گروه خودرويي وارد مناسبات جديد روند صعودي بسيار قوي شده است.
امروز شاخص گروه خودرويي به 10729رسيد در صورتي که حجم مبناي انها پر نشد.
از نظر کيانوش تمام سهام خودرويي حداقل رشد 100درصدي قيمت فعلي خود را تجربه خواهند کرد .
البته در بلند مدت چشم انداز گروه خودرويي 4برابر قيمت فعلي انهاست.
افزايش سرمايه از محل تجديد ارزيابي دارايي و استارت توليد اين گروه و خريد سهام مديريتي انها به خارجيان -معامله عمده و.....از پتانسيل انهاست.
يادمون باشه تحريم خودرو لغو شد.
نظر
-
/اختصاصی/
وزارت صنعت خواستار بررسی قیمت خودروها شد
» سرویس: اقتصادي - خودرو کد خبر: 92090301579
یکشنبه ۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۱
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در نامهای به رییس شورای رقابت خواستار بررسی مجدد قیمت خودروها شده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این نامه که اخیرا ارسال شده، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از رییس شورای رقابت خواسته قیمت خودروها را براساس " نرخ ارز آزاد " محاسبه کرده و علاوه بر احتساب " تورم شش ماهه نخست امسال "، " قیمت پایه خودروها " را اصلاح کند.
ارسال این نامه در حالی است که پیش از این رییس شورای رقابت اعلام کرده بود در صورتی که درخواستی برای محاسبه قیمت خودروها با ارز آزاد ارائه شود، این شورا این درخواست را بررسی خواهد کرد.
به گفته جمشید پژویان، موضوع بررسی مجدد قیمت خودروها براساس ارز آزاد از مدتها پیش مطرح بوده اما در حال حاضر خودروسازان با توجه به همان دستورالعمل قبلی شورای رقابت قیمت محصولاتشان را تعیین میکنند.
وی خاطرنشان کرده در صورتی که پیشنهاد رسمی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به این شورا ارائه شود موضوع قیمتگذاری خودروها براساس نرخ ارز آزاد مجددا بررسی خواهد شد.
در این شرایط و با توجه به ارسال نامه رسمی وزارت صنعت، معدن و تجارت باید دید که شورای رقابت با درخواستهای این وزارتخانه موافقت خواهد کرد یا خیر؟كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.
نظر
-
پژویان در گفتگو با ایلنا خبرداد:
وظیفه شورای رقابت در قیمتگذاری خودرو به اتمام رسید/برخی از مسوولان از خودروسازان پول میگیرند
اگر آقایان میخواهند قانون را عوض كنند، میتوانند لایحهای با دو فوریت به مجلس ارائه دهند/ در حال حاضر خودروسازان با توجه به نرخ تورم بانك مركزی و بر اساس رتبهبندی كیفی سازمان استاندارد میتوانند بهای انواع خودرو را تعیین كنند.
رییس شورای رقابت گفت: وظیفه شورای رقابت در قیمتگذاری خودرو به اتمام رسیده است.
جمشید پژویان، رییس شورای رقابت در گفتوگو با خبرنگار ایلنا در خصوص اظهارات برخی در مورد بلاتكلیفی صنعت خودرو در كشور اظهار داشت: دستورالعمل قیمتگذاری خودرو در فروردین ماه سال جاری صادر شده است و دیگر وظیفه شورای رقابت در خصوص نرخگذاری خودرو به اتمام رسیده است.
وی افزود: در حال حاضر خودروسازان با توجه به نرخ تورم بانك مركزی و بر اساس رتبهبندی كیفی سازمان استاندارد میتوانند بهای انواع خودرو را تعیین كنند.
پژویان در خصوص اظهارات ضد و نقیض نرخگذاری خودرو خاطر نشان كرد: اینكه گفته میشود مسوولان، صنعت خودرو را از بوروکراسی شورای رقابت نجات دهند، این اظهارات افراد غیر مسوولی است كه اغلب از خودرو سازان پول میگیرند تا برخی مصاحبهها را با رسانه ها داشته باشند در صورتی كه این گونه صحبتها درست نیست و باعث تنش در بازار میشود.
وی ادامه داد: تشخیص انحصاری یا غیر انحصاری بودن خودرو در كشور از مسوولیتهای شورای رقابت است و اگر آقایان میخواهند این قانون را عوض كنند، میتوانند لایحهای با دو فوریت به مجلس ارائه دهند تا این مسوولیت از این شورا سلب شود.
پژویان افزود: در مقابل هر گونه تغییری همیشه مقاومتهایی وجود دارد اما آنچه در مورد نرخگذاری خودرو رخ داده درست بوده و این مقاومتها هم طبیعی است.
وی در خاتمه در خصوص كاهش تحریم ها در صنعت خودرو افزود: توافقات حاصله آغازی برای باز شدن راههای ارتباطی اقتصاد ایران با جهان است و نوید بخش روزهایی روشن برای صنعت كشور است.
درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-
توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.
نظر
-
لغو تحریم خودرویی
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، شرکتهای خودروسازی پژو و رنوی فرانسه که بیشترین حضور در بازار ایران را دارند احتمالاً نسبت به سایر خودروسازان اروپایی بیشترین منفعت را از توافق هستهای ایران و 1+5 به دست میآورند. لغو تحریمها علیه صنعت خودروی ایران یکی از بندهای مندرج در این توافق است که یکشنبه بین ایران و گروه 1+5 امضا شد. در جریان مذاکرات 10 روز پیش همه کشورها بر روی متنی به توافق رسیده بودند اما فرانسه در لحظات آخر تغییر موضع داد و مانع امضای این توافق شد. بر اساس این گزارش شرکت خودروسازی پژو در سال 2011 یعنی پیش از اجرای تحریمها 458 هزار دستگاه از محصولات خود را در بازار ایران به فروش رسانده بود. ایران در آن سال دومین بازار بزرگ پژو در جهان پس از فرانسه شناخته شد. رنو نیز در سال 2012 بالغ بر 100 هزار دستگاه خودرو در ایران به فروش رساند. در پی وضع تحریمها، شرکت خودروسازی رنو در نیمه نخست سال جاری میلادی 512 میلیون یورو زیان دیده است. مقامات شرکت پژو نیز اذعان کردهاند تحریم ایران سود عملیاتی این شرکت را 10 میلیون یورو در ماه کاهش داده است. جین بابتیس توماس، سخنگوی پژو با اشاره به توافق هستهای اخیر گفت: «هرگونه تحولی که نشان دهد ما میتوانیم معامله با شرکای خود در ایران را از سر بگیریم حرکتی در جهتی درست است. مسلماً ما از بازگشایی بازار ایران استقبال میکنیم». یک کارشناس اقتصادی گفت: بیشتر محصولات پژو در ایران بهصورت سیکیدی به فروش میرسد. ایران بازار جذابی با دورنمای رشد است و در منطقه خاورمیانه در کانون توجه خودروسازان قرار دارد. فلورنس گلدفیم، سخنگوی شرکت رنو نیز در واکنش به توافق هستهای اخیر بین ایران و 1+5 گفت: «این خبر خوبی برای ما است چرا که ایران بازار مهمی برای رنو به حساب میآید». وی افزود: «ما منتظریم ببینیم توسعه مجدد فعالیتهایمان در ایران چه شرایطی خواهد داشت».
نظر
-
عضو ناظر شورای رقابت در گفتوگو با فارس خبر داد
تقاضای افزایش قیمت خودروهای داخلی/ مهلت دو هفتهای شورا برای ارائه اطلاعات ارزی
عضو ناظر شورای رقابت با بیان اینکه این شورا دو هفته فرصت دارد اطلاعات مربوط به مصرف ارزی خودروسازان را برای اعضای شورا تهیه کند، از ارائه تقاضای خودروسازان برای افزایش قیمت برخی خودروهای داخلی خبر داد.
Tweet
عیسی امامی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با تشریح جزئیات جلسه اخیر شورای رقابت، اظهار داشت: در این جلسه، موضوع مصرف ارزی خودروسازان مورد بحث قرار گرفت و مقرر شد شورای رقابت طی دو هفته، آخرین وضعیت خودروسازان را از نظر مصرف ارز و تأثیر نرخ آن بر تولید برای اعضای شورا تهیه کند.
وی توضیح داد: بر این اساس، آخرین وضعیت خودروسازان از نظر میزان مصرف ارز، تأثیر نرخ ارز بر قیمت تمام شده تولید، تراز مالی 6 ماهه اول سال جاری و قطعات مورد استفاده در تولید خودرو بررسی و گزارش آن به اعضا ارائه میشود.
امامی با بیان اینکه شورای رقابت برای تهیه این اطلاعات فقط دو هفته مهلت دارد، گفت: بر اساس گزارش شورا، باید مشخص شود ادعای خودروسازان در مورد نیاز ارزی تا چه حد درست است و همچنین حقوق مصرفکنندگان تا چه میزان رعایت میشود.
* تقاضای افزایش قیمت برخی خودروهای داخلی
وی در ادامه با اشاره به تقاضای برخی خودروسازان برای افزایش قیمت برخی خودروهای داخلی، گفت: در این شرایط، شورای رقابت هر گونه افزایش قیمت خودرو را تا پایان سال منتفی کرده است.
وی توضیح داد: خودروسازان با این توجیه که نرخ ارز بر تولیدات داخلی آنها نیز تأثیرگذار بوده است، خواستار افزایش قیمت هستند، ولی این مسئله از نظر شورای رقابت و دولت پذیرفتنی نیست.
عضو ناظر شورای رقابت تأکید کرد: فضای موجود در شورای رقابت و دولت طوری نیست که در مورد افزایش قیمت خودرو اقدامی صورت گیرد، ولی با این حال باید مشخص شود که ادعای خودروسازان تا چه میزان درست است.
به گزارش فارس، شورای رقابت و وزیر صنعت در حالی از عدم افزایش قیمت خودرو تا پایان سال خبر دادند که اخیراً سعید مدنی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از ارائه تقاضای افزایش قیمت محصولات این شرکت به شورای رقابت خبر داده است.
وی با بیان اینکه یک سری اطلاعات را برای افزایش قیمت برخی محصولات سایپا به شورای رقابت ارائه کردهایم، گفته بود: این افزایش قیمت ناشی از تأثیر نرخ ارز آزاد است که باید محاسبات مربوط به آن در مورد قیمت خودرو انجام شود.
مدنی تأکید کرده بود: من نگفتهام که قیمت محصولات سایپا تا پایان سال افزایش نمییابد، بلکه فقط گفتهام که فعلاً افزایش قیمتی نخواهیم داشت.كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.
نظر
-
استقبال خودروسازان فرانسوی از توافق هستهای
به گزارش گروه اقتصاد بینالملل خبرگزاری فارس به نقل از بلومبرگ، خودروسازان فرانسوی پژو و رنو بیشترین سود را از توافق هستهای ایران و 1+5 میبرند.
جین بابپتیس(ژان باتیس) توماس، سخنگوی پژو روز گذشته گفت: هر نشانهای مبنی بر اینکه 4ما میتوانیم تجارت با شرکای خود در ایران را از سر بگیریم، حرکتی در جهت درست است. ما مسلما از بازگشایی بازار ایران استقبال میکنیم.
فلورانس گلدفیم سخنگوی شرکت رنو درباره توافق هستهای ایران و گروه 1+5 گفت: این خبر خوبی برای ماست، چرا که این کشور بازار مهمی برای رنو محسوب میشود. ما منتظریم تا بینیم که شرایط توسعه مجدد فعالیتهایمان در این کشور چه است.
پژو دومین خودروساز بزرگ اروپا در سال 2011، یک سال پیش از اعمال تحریمها 457 هزار دستگاه خودرو به ایران فروخته است. ایران در این سال از نظر حجم پس از فرانسه، دومین بازار بزرگ پژو بوده است. پس از اینکه پژو در فوریه سال 2012 محمولههای خود به ایران را متوقف کرد، فروش این خودروساز در ایران 68 درصد کاهش یافت و به 145 هزار دستگاه خودرو رسید.
جین بابپتیس یکی از مقامات پژو اذعان کرد که درآمد این شرکت به علت تحریمهای ایران ماهانه 10 میلیون یورو کاهش یافته است.
پیتر فاس یک کارشناس اقتصادی با توضیح اینکه پژو و از خودروسازان بزرگ خارجی فعال در ایران پیش از تحریمها بود و از کاهش تحریمها بیشترین سود را میبرد، گفت: ایران بازار جذابی با چشمانداز رشد است و در منطقه خاورمیانه مورد توجه خودروسازان است.
بر اساس توافق اخیر ایران و گروه 1+5 برخی از تحریمهای ایران کاهش مییابد که لغو تحریمهای صنعت خودرو یکی از این موارد است.هرگاه زندگی را جهنم دیدی, سعی کن پخته بیرون آیی, سوختن رو همه بلدند ....
نظر
نظر