اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • پیام
    عضو عادی
    • May 2013
    • 57

    #2761
    پاسخ : اخبار گروه خودرو

    قطعه سازها: شايعه شده است که ساپکو با افزايش 4 تا 5% برخي قطعه سازي ها از اول مهر ماه موافقت کرده است و اين خبرخوبي براي اکثر انهاست .

    نظر

    • لولی بربط زن
      عضو فعال
      • Nov 2013
      • 1862

      #2762
      پاسخ : اخبار گروه خودرو

      کد خبر: ۱۳۱۱۴۱
      تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۴
      تعداد نظرات: ۲ نظر

      صفحه نخست » اقتصادی



      مدیرعامل شرکت پارس خودرو با اشاره به فرا رسیدن هفته دولت گفت: دولت یازدهم شرایطی ایجاد کرده که شرکت های خارجی برای حضور در صنعت خودروسازی ایران تمایل زیادی دارند.

      مهندس ناصر آقامحمدی در گفتگو با سایپانیوز اظهار کرد: ورود خودروهای جدید به سبد محصولات سایپا و قطعی شدن همکاری با چندین شرکت معتبر بین المللی در زمینه تولید خودرو در خطوط داخل، دستاورد تلاش های دولت یازدهم در زمینه رفع تحریم این صنعت و ایجاد آرامش در فضای بین المللی است.


      وی افزود: از زمان روی کار آمدن دولت جدید و گشایش درب های همکاری با بسیاری از کشورهای جهان، شاهد تمایل در این کشورها برای حضور در صنعت خودروسازی و قطعه سازی ایران هستیم.
      وی تصریح کرد: صنعت قطعه سازی که در ابتدای سال گذشته تقریباً تا مرز ورشکستگی پیش رفته بود و بسیاری از کارکنان این شرکت ها بیکار بودند، امروز تا حدود زیادی از شرایط گذشته فاصله گرفته و در حال گذار از یک مرحله ثبات به سمت پیشرفت است.


      مدیرعامل شرکت پارس خودرو خاطرنشان کرد: امروز ظرفیت های فراوانی در صنعت خودروسازی ایران وجود دارد که جایگاه این صنعت را در ایران و منطقه خاورمیانه بالا برده و جذابیت های زیادی را هم برای طرف های بین المللی برای حضور در این صنعت و مشارکت در تولید به وجود آورده است.


      وی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به اقدامات دولت یازدهم در خصوص صنعت خودرو گفت: ایجاد فرصت برگزاری همایش بین المللی صنعت خودرو در سال گذشته، تسهیل در روند سرمایه گذاری شرکت های خارجی در صنعت خودرو ایران، ایجاد فرصت همکاری مشترک با شرکت های مطرح در زمینه طراحی پلت فرم خودرو و از همه مهم تر تلاش برای رفع تحریم این صنعت از جمله مهم ترین اقداماتی بوده که دولت در فرصت کوتاه یک سال گذشته انجام داده است.


      آقامحمدی همچنین اظهار کرد: حمایت دولت از صنعت خودرو در یک سال گذشته کاملاً بلندمدت و کارشناسی بوده و نشان دهنده شناخت دقیق مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین سازمان گسترش از خودروسازی است.


      مدیرعامل شرکت پارس خودرو گفت: در صورتی که فضای مساعد یک سال گذشته به همین ترتیب ادامه یابد قطعاً وضعیت صنعت خودرو در چند سال آینده مطلوب خواهد بود.


      وی در خاتمه ضمن تبریک مجدد به مناسبت فرا رسیدن هفته دولت گفت: امیدواریم دولت مردان کشور بتوانند با ادامه همین مسیر، فضا و فرصت کسب و کار و شکوفایی اقتصادی و صنعتی را بیش از گذشته فراهم کنند.
      ای لولی بربط زن ! تو مست تری یا من ................ ای پیش چو تو مستی، افسون من افسانه ( مولانا )

      نظر

      • ائلشن
        عضو فعال
        • Oct 2012
        • 993

        #2763
        هر کسی یک چوب برداشته و بر سر خودروسازان می‌زند

        اسحاق جهانگیری پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه پروژه‌های توسعه‌ای شرکت فولاد مبارکه گفت: کشور ایران یکی از کشورهای در حال توسعه است و یکی از فرصت‌های طلایی که در اختیار دارد جمعیت فارغ‌التحصیل دانشگاهی است و اگر از فرصت نسل جوان به خوبی استفاده نکند همین فرصت به یک تهدید تبدیل می‌شود و عدم اشتغال و بیکاری ممکن است مسائلی را در کشور ایجاد کند که برای رفع آنها نیاز به ده‌ها برابر هزینه برای ایجاد شغل است.

        معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه برای رفع معضلات اشتغال باید سرمایه‌گذاری شود، تصریح کرد:

        در کنار تورم موضوع خروج از رکود نیز از برنامه‌های اصلی ما است و اکنون واحدهای تولیدی، کارخانه‌ها و واحدهای خدماتی زیادی به دلایل مختلف از جمله تحریم‌ها، مشکلات مدیریتی، منابع و … کاهش تولید داشته‌اند که باید با سیاست‌های حمایتی به مدار طبیعی تولید باز گردند.

        معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه نمی‌توان صنعت فولاد را یک صنعت تک‌بعدی دید، خاطرنشان کرد: صنایع بالادستی و پایین‌دستی فولاد نیز از اهمیت بالایی برخوردار است که خودروسازان یکی از این صنایع می‌باشند ولی متاسفانه اکنون هر کسی یک چوب برداشته و بر سر خودروسازان می‌زند در صورتی که این اتفاق، اتفاق خوبی نیست و باید از همه صنایع به میزان تأثیرگذاری آنها در اقتصاد کشور حمایت کرد.

        جهانگیری تصریح کرد: اکنون با برخی از کشورهای بزرگ به توافقات خوبی رسیدیم ولی به علت شکایت‌هایی که احتمال دارد صورت بگیرد نام این کشورها را فعلاً نمی‌بریم اما در آینده نتیجه این توافقات قابل لمس خواهد بود. البته صادرات غیرنفتی در بازارهای هدف خارج از ایران یکی از اهداف جدی ما می‌باشد که اگر این اتفاق بیفتد افق‌های روشن اقتصادی را برای ایران متصور خواهیم شد.

        وی ادامه داد: بر اثر اختلافات روسیه با غرب اکنون بازار بسیار خوبی در اختیار ایران قرار گرفته و بازار مشابهی نیز در عراق وجود دارد که می‌تواند باعث بهبود وضعیت تولید گردد.

        وی از ارائه لایحه خروج از رکود توسط دولت به مجلس خبر داد و اضافه کرد: فعالیت‌‌های علمی دقیقی برای خروج از رکود صورت گرفت که نتیجه نظرات کارشناسی خبرگان و نخبگان اقتصادی کشور است که۱۷۷ بند از این بسته فنی و علمی در قالب سیاست‌گذاری‌هایی که به تصویب مجلس نیاز دارد به مجلس ارسال شده که نمایندگان نیز با یک فوریت آن موافقت کردند. یک مجموع ۲۰ الی ۳۰ بندی به دستگاه‌ها ابلاغ شده و بخش دیگری از آن درون دستگاهی است که تا هفته آینده ابلاغ می‌گردد.

        جهانگیری خاطرنشان کرد: این مجموعه سیاست‌ها رابطه دولت با فعالان اقتصادی را کاملا روشن می‌کند و دیگر دولت نمی‌تواند یک رابطه یک طرفه با فعالان اقتصادی داشته باشد بلکه روابط دو سویه و تعاملی می‌شود.

        وی اظهار کرد: بانک‌ها با افزایش سرمایه‌ای که پیدا می‌کنند منابع مورد نیاز را جهت رفع تورم پی می‌گیرند و بورس نیز باید بتواند بازار سرمایه را برای صنایع و کارخانجات تأمین کند.

        نظر

        • وحید 20
          ستاره‌دار(98)
          • Mar 2011
          • 29911

          #2764
          پاسخ : اخبار گروه خودرو

          مجلس همچنان پیگیر کاهش قیمت و افزایش کیفیت خودروها است

          عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه مجلس همچنان پیگیر کاهش قیمت و افزایش کیفیت خودروها است،گفت: بر اساس نظر کارشناسی خودروسازان قیمت محصولات تولیدی را باید 15 الی 30 درصد کاهش دهند بنابراین کاهش سه درصدی قیمت خودرو تا حدودی قابل قبول است.

          نادر قاضی پور در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، گفت: باید پذیرفت که قیمت گذاری خودرو از سوی شورای رقابت اشتباه بود به دلیل اینکه این شورا تنها باید دستورالعمل قیمت خودرو را به خودروسازان اعلام می کرد.

          نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد :مقرر شده بود که شورای رقابت بعد از انجام شروطی مانند ارتقای کیفیت خودرو، کنترل حاشیه بازار و اصلاح قراردادها، قیمت های جدید خودرو را اعلام کند که تاکنون این مهم انجام نشده است.

          این نماینده مردم در مجلس نهم درباره کاهش سه درصدی قیمت خودرو افزود: براساس پیگیریهای نمایندگان مجلس و نظر کارشناسی هیئت تحقیق و تفحص مجلس از صنعت خودرو، باید خودروسازان قیمت محصولات تولیدی را 15 الی 30 درصد کاهش دهند بنابراین کاهش سه درصدی قیمت خودرو تا حدودی قابل قبول است.

          قاضی پور با بیان اینکه شورای رقابت پذیرفته که در اعلام قیمت خودرو اشتباه کرده است، گفت: خودروسازان در جلساتی که با نمایندگان مجلس داشتند عنوان کرده اند در فرصت 6 ماهه هزینه های خود را به حداقل برسانند تا در پی آن زمینه کاهش قیمت خودرو در بازار فراهم شود.

          عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یادآور شد: نعمت زاده وزیر صنعت در حالی عنوان می کند که کاهش سه درصدی قیمت خودرو به دلیل نظر رئیس جمهور بوده که مجلس چند ماه است پیگیر کاهش قیمت خودرو است
          درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

          توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

          نظر

          • وحید 20
            ستاره‌دار(98)
            • Mar 2011
            • 29911

            #2765
            پاسخ : اخبار گروه خودرو

            دلایل افزایش تولید کامیون در کشور

            تولید انواع کامیون در تیر ماه امسال در حالی 87 درصد افزایش یافته که مدیرعامل یکی از شرکت‌های تولیدکننده خودروهای تجاری در کشور دلیل این موضوع را ایجاد ثبات در اقتصاد می‌داند.

            به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تولید انواع کامیون در تیر ماه امسال با رشد 87 درصدی از 570 دستگاه در تیر ماه 1392 به هزار و 66 دستگاه افزایش یافته است.

            در این زمینه تولیدکنندگان معتقدند که ثبات ایجاد شده در اقتصاد کشور دلیل رشد تولید این محصولات است.

            ناصر اسفنجی - مدیرعامل ارس خودرو دیزل - در گفت‌وگو با ایسنا، می‌گوید: به دنبال روی کار آمدن دولت تدبیر و امید فضای اقتصادی کشور به ثبات رسیده و امید به آینده اقتصاد افزایش یافته است.

            وی با بیان اینکه با ایجاد ثبات در اقتصاد فضای کسب و کار در کشور نیز بهبود یافته است، خاطرنشان می‌کند: در این شرایط تب بازارهای کاذبی چون سکه و ارز نیز فروکش کرده و سرمایه‌ها در حال خروج از این بخش‌ها و ورود به حوزه‌های واقعی اقتصاد کشور است.

            مدیرعامل ارس خودرو دیزل ادامه می‌دهد: به این ترتیب پروژه‌های عمرانی در کشور فعال شده و در نتیجه تقاضای خرید خودروهای تجاری مانند کامیون نیز افزایش یافته است به همین دلیل تولید این خودروها نیز در کشور رشد داشته است.

            وی تصریح می‌کند: در این شرایط خریدارانی که در گذشته به دلیل رشد هزینه‌های تولید و افزایش قیمت فروش خودروهای تجاری از خرید این محصولات خودداری می‌کردند با ثبات اقتصادی ایجاد شده در کشور به بازگشت سرمایه خود مطمئن شده و خرید این محصولات را آغاز کرده‌اند.

            به گفته وی، رشد تولید کامیون و دیگر خودروهای تجاری در ماه‌های آینده نیز ادامه خواهد یافت.
            درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

            توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

            نظر

            • جعفرزاده
              عضو فعال
              • Dec 2010
              • 5833

              #2766
              پاسخ : اخبار گروه خودرو

              مدیرعامل شرکت پارس خودرو با گرامیداشت هفته دولت گفت: شرکت های خارجی برای حضور در صنعت خودروسازی ایران تمایل زیادی دارند .

              به گزارش سایپا نیوز ، ناصر آقامحمدی افزود : ورود خودروهای جدید به سبد محصولات سایپا و قطعی شدن همکاری با چندین شرکت معتبر بین المللی در زمینه تولید خودرو در خطوط داخلی ، دستاورد تلاش های دولت یازدهم در زمینه رفع تحریم این صنعت و ایجاد آرامش در فضای بین المللی است .

              وی افزود: تمایل کشورها برای حضور در صنعت خودروسازی و قطعه سازی ایران بیشتر شده است .

              آقامحمدی تصریح کرد: صنعت قطعه سازی که در ابتدای سال گذشته مشکل زیادی داشت و بسیاری از کارکنان این شرکت ها بیکار بودند، امروز تا حدود زیادی از شرایط گذشته فاصله گرفته و در حال گذار از یک مرحله ثبات به سمت پیشرفت است .

              مدیرعامل شرکت پارس خودرو خاطرنشان کرد: ظرفیت های فراوانی در صنعت خودروسازی ایران وجود دارد که جایگاه این صنعت را در ایران و منطقه خاورمیانه بالا برده و جذابیت های زیادی را هم برای طرف های بین المللی برای حضور در این صنعت و مشارکت در تولید به وجود آورده است. وی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به اقدامات دولت یازدهم در

              خصوص صنعت خودرو گفت: ایجاد فرصت برگزاری همایش بین المللی صنعت خودرو در سال گذشته، تسهیل روند سرمایه گذاری شرکت های خارجی در صنعت خودرو ایران، ایجاد فرصت همکاری مشترک با شرکت های مطرح در زمینه طراحی پلتفرم خودرو و از همه مهم تر تلاش برای رفع تحریم این صنعت از جمله مهم ترین اقداماتی بوده که دولت در یک سال اخیر انجام داده است .

              آقامحمدی اظهار داشت : حمایت دولت از صنعت خودرو در یک سال اخیر کاملاً بلندمدت و کارشناسی بوده و نشان دهنده شناخت دقیق مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین سازمان گسترش از خودروسازی است .

              مدیر عامل شرکت پارس خودرو گفت: در صورتی که فضای مساعد ادامه یابد ، وضع صنعت خودرو در چند سال آینده مطلوب خواهد بود.

              نظر

              • مخبرالدوله
                عضو فعال
                • May 2012
                • 5228

                #2767
                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                در اصل توسط وحید 20 پست شده است View Post
                دلایل افزایش تولید کامیون در کشور

                تولید انواع کامیون در تیر ماه امسال در حالی 87 درصد افزایش یافته که مدیرعامل یکی از شرکت‌های تولیدکننده خودروهای تجاری در کشور دلیل این موضوع را ایجاد ثبات در اقتصاد می‌داند.

                به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تولید انواع کامیون در تیر ماه امسال با رشد 87 درصدی از 570 دستگاه در تیر ماه 1392 به هزار و 66 دستگاه افزایش یافته است.

                به گفته وی، رشد تولید کامیون و دیگر خودروهای تجاری در ماه‌های آینده نیز ادامه خواهد یافت.
                نکته بسیار مهم اینکه......
                نیاز کشور برای جابجایی کالا یک امر مهم و حیاتی میباشد که در این راستا اهمیت سازندگان بخش تجاری خودرو جلب توجه خواهد کرد..

                مردم میپرسند که ا.ن را چه کسانی حمایت میکنند؟؟؟

                نظر

                • لولی بربط زن
                  عضو فعال
                  • Nov 2013
                  • 1862

                  #2768
                  پاسخ : اخبار گروه خودرو
                  مهم

                  طبق اخبار موثق شنیده میشود تولیدات ایران خودرو تا پایان امسال بیش از ششصد هزار خودرو خواهد بود که این میزان تولید تاثیر بسزایی در سود اوری این سهم و قطعاتی های وابسته خواهد داشت.
                  ای لولی بربط زن ! تو مست تری یا من ................ ای پیش چو تو مستی، افسون من افسانه ( مولانا )

                  نظر

                  • paradise89
                    Banned
                    • May 2014
                    • 288

                    #2769
                    پاسخ : اخبار گروه خودرو

                    طی دوره چهارماهه تمدید توافق ژنو، که از 21 جولای (30 تیر) آغاز شد و تا 24 نوامبر (3 آذر) ادامه دارد، کدام بخش از تحریم‌ها لغو شده است؟ «دنیای اقتصاد» در گزارش ویژه‌ای به این پرسش پاسخ داده است. این گزارش، با استناد به اعلامیه‌ای تنظیم شده است که «اداره کنترل دارایی‌های خارجی» (یکی از زیرمجموعه‌های وزارت خزانه‌داری دولت ایالات متحده آمریکا) ، در 21جولای منتشر کرد.

                    به گزارش دنیای اقتصاد، در این اعلامیه، جزئیات تحریم‌های تعلیق شده و موارد شمول یا عدم شمول تحریم‌های قبلی با توجه به توافق صورت گرفته، مشخص شده است. «دنیای اقتصاد» این موارد و تفسیر حقوقی گزارش را بررسی کرده است. بر اساس این گزارش، پس از توافق ژنو برخی از تحریم‌های مربوط به حوزه‌هایی مثل خرید طلا و فلزات گرانبها، پتروشیمی و صنعت اتومبیل مورد تعلیق قرار گرفت؛ کانال‌های مشخصی برای خرید اقلام بشردوستانه و پرداخت تعهدات مالی ایران به نهادهای وابسته به سازمان ملل و نیز، پرداخت هزینه‌های تحصیلی دانشجویان ایرانی خارج از کشور ایجاد شد؛ ترتیباتی برای صدور مجوز ارائه خدمات تعمیر هواپیمایی کشوری در نظر گرفته شد و کشورهای 1+5، ملزم به قطع تلاش‌های خود برای کاهش صادرات نفت ایران شدند، اما این توافق، جزئیات بیشتری نیز دارد که در این گزارش مورد بحث قرار گرفته است.

                    مختصات تحریم‌‌های آمریکا در دوران تمدید توافق ژنو


                    حميد قنبري: «برنامه اقدام مشترک» که در تاریخ 24 نوامبر 2013 مورد توافق ایران و کشورهای گروه 1+5 قرار گرفت حاوی تعهد دولت‌های یاد شده به تعلیق برخی تحریم‌های ایران در بازه زمانی 20 ژانویه تا 20 جولای 2014 بود.

                    بر اساس این برنامه، تحریم‌های ایران در حوزه‌های خرید طلا و فلزات گرانبها، پتروشیمی، صنعت اتومبیل و خدمات مربوط به حالت تعلیق درآمد؛ کانال‌های مشخصی برای خرید اقلام بشردوستانه و پرداخت تعهدات مالی ایران به نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد و نیز پرداخت هزینه‌های تحصیل دانشجویان ایرانی در خارج از کشور ایجاد شد؛ ترتیباتی برای صدور مجوز ارائه خدمات تعمیر هواپیمایی کشوری در نظر گرفته شد و کشورهای یاد شده ملزم به قطع تلاش‌های خود برای کاهش صادرات نفت ایران شدند. در 19 جولای 2014 ایران و کشورهای گروه 1+5 توافق کردند که «برنامه اقدام مشترک» را از تاریخ 21 جولای 2014 تا 24 نوامبر 2014، تمدید کنند. اداره کنترل‌ دارایی‌های خارجی (OFAC) که زیرمجموعه وزارت خزانه‌داری دولت ایالات متحده آمریکا است در 21 جولای 2014 با صدور اعلامیه‌‌‌ای تصویر تحریم‌های آمریکا علیه ایران در دوران تمدید «برنامه اقدام مشترک» را ترسیم کرد. در این نوشته تلاش شده است تا مختصات این تحریم‌ها در دوران مزبور، به اختصار مورد بررسی قرار گیرد:

                    ویژگی‌های کلی تعلیق تحریم‌ها در دوران تمدید توافق ژنو

                    نخستین پرسشی که در رابطه با تعلیق تحریم‌ها مطرح می‌شود این است که تعلیق تحریم‌های یاد شده شامل چه مواردی می‌شود و کدام تحریم‌ها به قوت خود باقی مي‌مانند: در پاسخ به این پرسش اعلامیه وزارت خزانه‌داری به چند نکته اشاره مي‌كند. نخست اینکه تحریم‌ها صرفا در حوزه‌های فوق‌الذکر – و به شرحی که در ادامه توضیح داده خواهد شد – به حالت تعلیق درآمده‌اند. بنابراین هر تحریمی که به صراحت در «برنامه اقدام مشترک» ملغی نشده باشد، همچنان به قوت خود باقی است و نقض آن دارای مجازات خواهد بود. دوم اینکه، ایالات متحده آمریکا، تحریم‌هایی را که بر اساس این برنامه ملغی نشده‌اند همچنان اجرا خواهد کرد و ناقضان آنها را مجازات خواهد کرد. لذا اگر شخصی، اقداماتی انجام دهد که مشمول تحریم‌های ملغی نشده است، مجازات‌های پیش‌بینی شده برای نقض تحریم‌ها در مورد وی اعمال خواهد شد و ایالات متحده آمریکا اعمال چنین مجازات‌هایی را نقض «برنامه اقدام مشترک» تلقی نمی‌کند. سوم اینکه لغو تحریم‌ها صرفا شامل معاملات و تراکنش‌هایی می‌شود که اشخاص فهرست شده در تحریم‌های آمریکا علیه ایران، در آنها مداخله‌ای نداشته باشند. به عبارت دیگر، اگر شخص یا سازمانی به صراحت و با ذکر نام، در فهرست تحریم‌های آمریکا مورد اشاره قرار گرفته باشد، آن شخص نمی‌تواند حتی در تحریم‌های تعلیق شده بر اساس «برنامه اقدام مشترک» مشارکت داشته باشد. انجام عملیات تعلیق شده بر اساس تحریم‌ها – جز در مواردی که در ادامه به آنها اشاره خواهد شد – باید توسط اشخاصی انجام شود که نام آنها در فهرست‌های منتشر شده توسط اداره کنترل دارایی‌های خارجی، ذکر نشده است و چهارمین نکته این است که تعلیق تحریم‌هایی که در «برنامه اقدام مشترک» مورد اشاره قرار گرفته‌اند، صرفا شامل اشخاص غیر آمریکایی می‌شود. به عبارت دیگر، اشخاص و موسسات آمریکایی یا اشخاص و موسساتی که تحت کنترل و مالکیت اشخاص آمریکایی هستند، همچنان از انجام معاملات و تجارت با اشخاص ایرانی ممنوع هستند و تعلیق تحریم‌ها – جز در موارد محدودی که در ادامه این نوشته به آنها اشاره خواهد شد – شامل آنها نمی‌شود. بنابراین ایالات متحده آمریکا با پذیرش «برنامه اقدام مشترک» و تمدید آن، صرفا قابلیت اعمال فراسرزمینی تحریم‌های خود را به حالت تعلیق درآورده است. با این حال، برای بررسی گستره لغو تحریم‌ها لازم است تعلیق هر یک از تحریم‌های وضع شده علیه ایران به نحو جداگانه مورد بررسی قرار گیرد.

                    تعلیق تحریم‌های پتروشیمی

                    اعلامیه اداره کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا مقرر می‌دارد که تعلیق تحریم صنعت پتروشیمی ایران، شامل تولیدات پتروشیمی به معنای خاص آن می‌شود و به تفصیل، تولیدات پتروشیمی و انواع آن را برشمرده است. در این اعلامیه تصریح شده که تعلیق تحریم پتروشیمی، شامل محصولات نهایی پتروشیمی، مثل لوله‌های پلاستیکی، کیسه‌های پلاستیکی و نظایر آن نمی‌شود و تحریم این محصولات همچنان به قوت خود باقی است. نکته دیگری که در اعلامیه به آن اشاره شده، این است که اقلامی همچون کاندنسیت (condensate) که فرآورده‌های پتروشیمی تلقی می‌شوند، همچنان مشمول تحریم‌ها باقی خواهند ماند و تعلیق تحریم‌ها شامل آنها نمی‌شود. علاوه بر این، اشخاص آمریکایی (که شامل شرکت‌های خارجی که تحت تملک یا کنترل اشخاص آمریکایی هستند نیز می‌شود) حق ندارند معاملات پتروشیمی با ایران انجام دهند و همان‌طور که پیش از این اشاره شد، اشخاص و نهادهای ایرانی که نام آنها در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار دارد نیز نباید درگیر این معاملات شوند. به عبارت دیگر،‌ اگر یک شرکت اروپایی که متعلق به اشخاص آمریکایی نیست و تحت کنترل اشخاص آمریکایی هم نیست، معامله پتروشیمی انجام دهد که طرف ایرانی آن، یک شخص فهرست شده در ایران است، این معامله مشمول تحریم‌های آمریکا خواهد بود و آمریکا برای خود این حق را قائل است که چنین معامله‌ای را نقض تحریم محسوب کند. محدودیت دیگری که در این رابطه ذکر شده است،‌ مربوط به شرکت‌های پتروشیمی است که می‌توانند فروش محصولات پتروشیمی را انجام دهند. در این رابطه 14شرکت پتروشیمی ایرانی در اعلامیه اداره کنترل دارایی‌های خارجی مورد اشاره قرار گرفته‌اند که می‌توانند فروش اقلام پتروشیمی را انجام دهند. این 14 شرکت عبارتند از: 1.پتروشیمی بندر امام، 2. پتروشیمی بوعلی سینا، 3. پتروشیمی قائد بصیر، 4. پتروشیمی تجاری ایران، 5. پتروشیمی جام، 6. پتروشیمی مرجان، 7. پتروشیمی مبین، 8. پتروشیمی ملی، 9. پتروشیمی نوری، 10. پتروشیمی پارس، 11.پتروشیمی صدف عسلویه، 12.پتروشیمی شهید تندگویان، 13. پتروشیمی شازند و 14.پتروشیمی تبریز. بنابراین، خرید محصولات پتروشیمی از شرکت‌هایی غیر از این 14 شرکت، مشمول تحریم‌های آمریکا باقی می‌ماند.

                    تعلیق تحریم طلا و فلزات گرانبها


                    اعلامیه اداره کنترل دارایی‌های خارجی،‌ در خصوص تعلیق تحریم طلا و فلزات گرانبها به این امر تصریح می‌‌کند که اولا تعلیق این تحریم شامل اشخاص آمریکایی و شرکت‌های غیر آمریکایی که تحت مالکیت و کنترل آمریکا هستند نمی‌شود؛ ثانیا اشخاصی که نام آنها در فهرست تحریم‌های آمریکا قید شده است، نباید در معاملات طلا و فلزات گرانبها وارد شوند، وگرنه این معاملات، همچنان مشمول تحریم‌ها دانسته خواهند شد؛ ثالثا دولت ایران، نمایندگی‌ها و موسسات دولتی نباید در چنین معاملاتی نقش داشته باشند و رابعا از وجوه محدود شده (یعنی 2 میلیارد و 800 میلیون دلاری که در راستای تمدید توافق ژنو آزاد خواهند شد) نمی‌توان برای خرید طلا استفاده کرد. از آنجا که برای خرید طلا و فلزات گرانبها نیاز به انتقال ارز وجود دارد، انتقال دارایی‌های ارزی تا حدودی که برای این امر ضرورت دارد، مجاز خواهد بود.

                    تعلیق تحریم صنعت خودرو


                    یکی از بخش‌های «برنامه اقدام مشترک» تعلیق تحریم صنعت خودرو در کشور است. این امر شامل تولید خودرو، مونتاژ آن به صورت CKD، خدمات پس از فروش خودرو، بیمه و نظایر آن می‌شود. این تحریم نیز تنها در صورتی مشمول تعلیق خواهد شد که اشخاص آمریکایی درگیر معاملات آن نشوند و اشخاص فهرست شده توسط اداره کنترل دارایی‌های خارجی نیز در آن معاملات دخالتی نداشته باشند. با این حال، با توجه به اینکه انجام معاملات مربوط به صنعت خودرو مستلزم آن است که پرداخت‌های ارزی انجام شود و در حال حاضر کلیه بانک‌ها و موسسات مالی ایران – بر اساس دستور اجرایی شماره 13599 رئیس‌جمهور آمریکا – جزو اشخاص فهرست شده هستند، به عنوان یک استثنا اجازه داده شده است که موسسات سپرده‌پذیر ایران (یعنی بانک‌ها و موسسات اعتباری)‌ بتوانند پرداخت‌های مربوط به این معاملات و قراردادها را انجام دهند.

                    آزادسازی 8/2 میلیارد دلار از وجوه محدود شده ایران


                    بر اساس «برنامه اقدام مشترک» مبلغ 2/4میلیارد دلار از دارایی‌های خارجی ایران آزاد شده و در اختیار بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفتند. در راستای تمدید این برنامه، مبلغ 8/2 میلیارد دلار دیگر از دارایی‌های ایران آزاد خواهد شد. در اعلامیه اداره کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا قید شده است که موسسات مالی خارجی که می‌توانند وجوه مزبور را منتقل کنند، مجوزهای مربوطه را کتبا از دولت آمریکا دریافت خواهند کرد. بنابراین، ایران اختیار نخواهد داشت که موسسات مورد نظر را رأسا و بدون مجوز دولت آمریکا انتخاب کند. در این راستا تصریح شده است که اگر یک موسسه مالی بدون مجوز کتبی مزبور، این وجوه را منتقل کند، این عمل در حکم نقض تحریم‌ها محسوب خواهد شد.

                    معاملات اقلام بشردوستانه


                    یکی از موضوعاتی که در رابطه با تحریم‌های ایالات متحده آمریکا– و همچنین تحریم‌های اتحادیه اروپا– علیه جمهوری اسلامی ایران از آغاز مطرح بوده است، تاثیر این تحریم‌ها بر مسائل بشردوستانه و نیازهای ضروری افراد در کشور است. این ادعا به کرات مطرح شده که تحریم‌های وضع شده، موجب آن شده است دسترسی مردم عادی به غذا، دارو و تجهیزات پزشکی در مواقعی با مشکل مواجه شود و واضعان تحریم‌ها با مسدود کردن کانال‌های پرداخت بین‌المللی، موجب آن شده‌اند که شرکت‌های وارد‌کننده اقلام مزبور، نتوانند تعهد پرداخت خود را انجام دهند و بالطبع، اجرای این قراردادها با مانع مواجه شود. واضعان تحریم‌ها در پاسخ به این ادعا همواره مدعی شده‌اند که در متون تحریم‌ها استثنائات مشخصی برای اقلام بشردوستانه درج شده است و کسانی که قصد دارند این‌گونه معاملات را انجام دهند، می‌توانند با مراجعه به نهادهای ناظر بر اجرای تحریم‌ها، مجوز انجام این معاملات را دریافت کنند. در همین راستا در متن اعلامیه اداره کنترل دارایی‌های خارجی قید شده است که خرید و تجارت اقلام بشردوستانه– شامل غذا، دارو، تجهیزات پزشکی و تولیدات کشاورزی از تحریم‌های وضع شده مستثنا هستند و طرفین چنین معاملاتی، ناقض تحریم‌ها محسوب نخواهند شد. در این رابطه اشاره‌ای به آمریکایی بودن یا غیرآمریکایی بودن شخص طرف معامله نشده است و از این نکته این‌گونه می‌توان استنباط کرد که اشخاص آمریکایی نیز می‌توانند معاملات مزبور را انجام دهند.

                    با این حال در اعلامیه مزبور اعلام شده است که اشخاص نام برده شده در فهرست‌های تحریم ایالات متحده آمریکا، حق ورود به این‌گونه معاملات را ندارند. این امر از جهت منطقی و حقوقی صحیح به نظر نمی‌رسد؛ چرا که در صورتی که معامله‌ای برای مقاصد بشردوستانه انجام شود، شخصیت طرف معامله در آن مدخلیتی ندارد و نمی‌توان به بهانه وجود نام طرف معامله در فهرست تحریم‌ها، وضع محدودیت برای اشخاص عادی را توجیه کرد. نکته دیگری که در این خصوص در متن اعلامیه وجود دارد این است که کانال مالی مورد اشاره در رابطه با 8/2 میلیون دلار، می‌تواند برای پرداخت‌های مربوط به معاملات اقلام بشردوستانه مورد استفاده قرار گیرد، هر چند الزامی وجود ندارد که چنین پرداخت‌هایی صرفا از طریق کانال مزبور انجام شود و می‌توان با اخذ مجوز این پرداخت‌ها از مقامات ناظر بر تحریم، از خدمات بانک‌های دیگر برای انجام این امور استفاده کرد.

                    تعلیق تحریم‌های صنعت هوایی

                    هرچند برخی معتقدند که تحریم صنعت هوایی کشور، نقض حقوق اساسی و بنیادین بشر به شمار می‌آید؛ چرا که منجر به ایجاد مخاطره برای سلامتی و حیات انسان‌ها می‌شود؛ اما دولت ایالات متحده آمریکا تحریم صنعت هوایی کشور را مخالف حقوق بشر و حقوق بشردوستانه محسوب نکرده است. با این حال، در چارچوب «برنامه اقدام مشترک» پذیرفته است برخی از تحریم‌های صنعت هوایی ایران را به طور موقت تعلیق کند. این تعلیق شامل اعطای مجوز برای صدور قطعات یدکی هواپیما به ایران و نیز خدمات بازرسی و تعمیر هواپیماهای ایرانی می‌شود. خدمات مالی و سایر خدماتی که برای انجام این امور ضرورت دارند نیز در چارچوب تمدید «برنامه اقدام مشترک» مجاز اعلام شده‌اند. با این حال، شرکت‌هایی که قصد ارائه چنین خدماتی به ایران را دارند، موظف هستند شماره‌های صادرات را که از اداره کنترل صادرات آمریکا دریافت می‌کنند برای اخذ مجوز به وزارت خزانه‌داری آمریکا ارائه کنند و برای انجام این امور از آن وزارتخانه مجوز دریافت کنند. به عبارت دیگر، این امور به طور کلی مجاز دانسته نشده‌‌اند و برای انجام آنها نیاز به کسب مجوزهای موردی از خزانه‌داری آمریکا وجود دارد.

                    توقف اقدامات برای کاهش صادرات نفت ایران


                    یکی از مهم‌ترین بخش‌های «برنامه اقدام مشترک» به توقف اقدامات کشورهای عضو گروه 1+5 برای کاهش صادرات نفت جمهوری اسلامی ایران مربوط می‌شود. دولت‌های اروپایی و ایالات متحده آمریکا پیش از برنامه مزبور اعلام کرده بودند که اقدامات خود را برای کاهش صادرات نفت ایران تا آنجا ادامه خواهند داد که ایران وادار به آن شود که از پیشبرد برنامه هسته‌ای خود صرف‌نظر کند. در این راستا، ایالات متحده آمریکا دولت‌های خریدار نفت ایران را مکلف کرده بود هر 6 ماه خرید نفت ایران را به میزان 18 درصد کاهش دهند. این روند با توافق بر سر «برنامه اقدام مشترک» متوقف شد. در اعلامیه اداره کنترل دارایی‌های خارجی قید شده است که کشورهای خریدار نفت ایران – شامل چین، هند، جمهوری کره، تایوان و ترکیه – مجاز خواهند بود به خرید نفت از ایران به همان میزانی که در تاریخ شروع برنامه اقدام مشترک وجود داشت، تا 24 نوامبر 2014 ادامه دهند. این امر به طور ضمنی به این معنا است که کشورهای دیگر، غیر از کشورهای یاد شده نمی‌توانند بدون نقض تحریم‌ها مبادرت به خرید نفت ایران کنند.

                    گستره زمانی تعلیق تحریم‌ها


                    پرسش مهمی که در رابطه با تعلیق تحریم‌ها مطرح می‌شود این است که اگر تعلیق تحریم‌ها تمدید نشود، تکلیف قراردادهایی که در زمان تعلیق تحریم‌ها منعقد شده‌اند اما پس از آن اجرا می‌شوند چیست؟ پاسخی که اعلامیه فوق‌الذکر به این پرسش می‌دهد این است که به محض پایان یافتن دوره زمانی تمدید تعلیق‌ها و مشروط به اینکه توافق دیگری حاصل نشود، اجرای تمامی قراردادهای مزبور، باید متوقف شود و در غیر این‌صورت، طرفی که به اجرای قرارداد ادامه داده است، ناقض تحریم‌ها محسوب خواهد شد. به عبارت دیگر، تمامی کسانی که قراردادهایی را در رابطه با امور تعلیق شده در بالا منعقد می‌کنند، باید قراردادهای خود را به نحوی منعقد کنند که تا زمان پایان اجرای این توافق – 24 نوامبر 2014- دوره اجرای قراردادها خاتمه یابد. تنها استثنایی که در این رابطه وجود دارد، مربوط به طرح ادعاهای راجع به خسارات بیمه‌ای به دلیل حوادثی است که در دوران اجرای توافق تمدید شده رخ داده است؛ به این شرح که اگر قرارداد بیمه بر اساس تعلیق تحریم‌ها منعقد شده باشد و پیش از پایان تعلیق‌ها، خسارت بر بیمه‌گذار وارد شده باشد، وی حق خواهد داشت که خسارت وارده به خود را پس از از پایان تعلیق نیز مطالبه کند. در سایر موارد چنین حقی برای طرفین قراردادها وجود نخواهد داشت که خواستار اجرای قرارداد پس از پایان تاریخ فوق‌الذکر شوند، به عنوان مثال اگر کالایی در دوران تعلیق تحریم‌ها از ایران صادر شده باشد یا به ایران وارد شده باشد، پرداخت وجه آن نیز باید در همین دوران به عمل آید وگرنه نقض تحریم‌ها محسوب خواهد شد. در خاتمه، اعلامیه با توجه به پرسش‌های مکرری که مطرح شده است، تاکید می‌کند که تحریم‌های شرکت تایدواتر خاورمیانه به قوت خود باقی خواهد ماند. ملاحظه موارد فوق نشان می‌دهد که ایالات متحده آمریکا به شدت مراقب آن است که تعلیق تحریم‌ها بر اساس «برنامه اقدام مشترک» و تمدید آن، منتهی به از هم پاشیدن ساختار تحریم‌ها نشود و با اعمال قیود و محدودیت‌های گوناگون بر این تعلیق‌‌ها در پی حفاظت از ساختار کلی تحریم‌ها است. با این حال، باید به این نکته توجه کرد که هم ایالات متحده آمریکا و هم اتحادیه اروپا در موارد متعددی ضمن تعلیق تحریم‌ها در رابطه با یک موضوع خاص، ناگزیر از آن شده‌اند که تحریم خدمات مرتبط با آن را نیز ملغی کنند. عبارت «خدمات مرتبط» که عبارتی نسبتا کلی و گسترده است، در موارد متعددی در متون مورد توافق طرفین قید شده است و به نظر می‌رسد «برنامه اقدام مشترک» و تمدید آن به این طریق وضعیت دشواری را برای کشورهای گروه 1+5 ایجاد کرده‌اند، به نحوی که برای جلوگیری از تفسیرهای موسع از چنین عباراتی، آنها ناچار به تصویب مقررات و تفاسیر متعدد از بندهای توافق ژنو می‌باشند.

                    نظر

                    • rajabnejad
                      عضو فعال
                      • Jan 2012
                      • 4331

                      #2770
                      پاسخ : اخبار گروه خودرو

                      صادرت لوازم یدکی کامیون از ایران به آلمان



                      سید مهدی کاظمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: در چند وقت گذشته در توزیع محصولات عمده لوازم یدکی کمبودی ایجاد نشده اما کمبود‌هایی در محصولاتی که تنها از طریق شرکت مادر همچون کیسه ایمنی و رایانه خودرو تامین می‌شود احساس شده است .

                      وی ادامه داد: تولیدات داخلی که معطوف به تولیدات لوازم یدکی ماشین‌های روز، ماشین‌هایی که از ده سال گذشته تولید می‌شوند وماشین‌های قدیمی و عمدتا آمریکایی است، نیاز مردم را رفع می‌کند .

                      این فعال صنفی با اشاره به این که اگر تولید صرف نداشته باشد کیفیت آن کاهش می یابد، بیان کرد: اگر از تولیدات داخلی حمایت شود ایران می‌تواند قطعات بسیار با کیفیت و قابل رقابت با کالای اصلی تولید کند .

                      کاظمی با بیان این که بیش‌ترین حجم تولید لوازم یدکی مربوط به خودروهای سمند، پراید، پژو پرشیا و 405 است، گفت: قطعات یدکی ایرانی با کیفیت‌تر از نمونه چین، هند و.. تولید می‌شود و در برخی موارد صادرات لوازم یدکی از ایران به کشورهای دیگر گزارش شده است که صادرات لوازم یدکی کامیون به کشور آلمان از آن جمله است .

                      وی خاطرنشان کرد: از سوی واردکنندگان و عمده فروشان که محصولات خود را از کشورهای دیگر تامین می‌کنند کیسه ایمنی خودرو وارد نشده و عرضه خرده فروشی از طریق شرکت‌های خودرسازی انجام می‌شود .

                      نایب رییس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی تهران تاکید کرد: به دلیل کمبود رایانه خودرو دزدی و قیمت آن افزایش یافته است که اگر حجم توزیع آن افزایش یابد از دزدی و دلال بازی توسط برخی افراد غیرصنفی کاهش خواهد یافت .

                      این فعال صنفی بیان کرد: کارخانجات تولیدی نباید برای کاهش قیمت تمام شده از ارائه امکانات اصلی خودرو که آنچنان قیمتی هم ندارد برای راحتی مصرف‌کنندگان و زیبایی ظاهری خودرو خودداری کنند.
                      هرگاه زندگی را جهنم دیدی, سعی کن پخته بیرون آیی, سوختن رو همه بلدند ....

                      نظر

                      • وحید 20
                        ستاره‌دار(98)
                        • Mar 2011
                        • 29911

                        #2771
                        پاسخ : اخبار گروه خودرو

                        افزایش 30 هزار نیروی جدید در صنعت قطعه سازی خودرو

                        بر اساس آمارها از ابتدای سال 93 تاکنون 30 هزار نیروی جدید در صنعت قطعه سازی خودرو جذب شده‌اند و در این حوزه افزایش اشتغال داشته‌ایم.

                        دبیر شورای هماهنگی انجمن‌های تخصصی قطعات خودرو گفت: 30 هزار نیروی جدید در صنعت قطعه سازی جذب شدند.

                        آرش محبی نژاد، دبیر شورای هماهنگی انجمن‌های تخصصی قطعات خودرو در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: سال 92 بدترین سال برای صنعت خودرو در کشور بود اما با توجه به شاخص‌های تولید و صادرات در 5 ماه ابتدای سال 93 در می‌یابیم كه با برنامه‌ریزی دقیقی که از سوی وزارت صنعت،معدن و تجارت صورت گرفت مشكلات رو به بهبود است.

                        وی افزود: از زمانی كه طرح احیای صنعت خودرو به انجمن‌ها و NGO ها اعلام شد با کاری فشرده عوامل بازدارنده شناسایی و برای هر کدام از آنها کارگروهی تشکیل شد.

                        محبی‌نژاد افزود: خوشبختانه تولید خودرو طی 5 ماه گذشته نسبت به مدت مشابه در سال گذشته75 درصد افزایش داشته است.

                        محبی‌نژاد خاطرنشان کرد: بر اساس آمارها از ابتدای سال 93 تاکنون 30 هزار نیروی جدید در صنعت قطعه سازی جذب شده‌اند و در این حوزه افزایش اشتغال داشته‌ایم.

                        وی تصریح کرد: هر چند شاخص‌های زیان هنوز به سوددهی نرسیده‌اند اما با افزایش حجم تولید می‌توان حجم سر بار را کاهش داد و به سوددهی نزدیک شد.

                        وی در ادامه با اشاره به میزان واردات خودرو طی چهار ماه گذشته افزود: در این مدت واردات خودرو دو برابر شده است اما اکثر واردات خودرو ثبت سفارش‌هایی بودند که در سال 92 صورت گرفته بود و در سال 93 وارد كشور شدند.

                        وی افزود: سیاست‌های دولت تدبیر و امید می‌تواند عوامل مختلفی را که باعث بحران و زمین‌گیر شدن صنعت خودرو شده بود را شناسایی و سامان‌ بخشد و مطمئنا به زودی شاهد بازگشت روزهای آرمانی برای این صنعت خواهیم بود.

                        دبیر شورای هماهنگی انجمن های تخصصی قطعات خودرو در خاتمه گفت: امیدوارم اشتیاق و علاقه‌ای که برای برنامه‌ ریزی‌ها در این حوزه وجود دارد با جدیت دنبال شود و همانند سایر برنامه‌‌‌‌ها در نیمه راه رها نشود.
                        درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                        توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                        نظر

                        • وحید 20
                          ستاره‌دار(98)
                          • Mar 2011
                          • 29911

                          #2772
                          پاسخ : اخبار گروه خودرو

                          طرح جدید مجلس برای تعیین قیمت خودرو/ واگذاری قیمت‌گذاری به یک هیأت مرکزی

                          نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرحی را آماده کردند که به موجب آن یک هیأت مرکزی متشکل از نهادها و سازمان‌های مرتبط با خودروسازی برای تعیین قیمت خودروی داخلی تشکیل می‌شود.

                          عزت‌الله یوسفیان ملا رئیس کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس از تهیه و تدوین طرحی برای تعیین مکانیزم قیمت خودرو خبر داد.

                          وی با اشاره به گلایه‌های رئیس‌ جمهور، نمایندگان و مردم از قیمت‌های اعلام شده از سوی شورای رقابت گفت: پس از طرح گلایه‌ها جمعی از نمایندگان طی طرحی مکانیزم جدیدی را برای تعیین قیمت خودرو مشخص کردند.

                          نماینده آمل با بیان اینکه در این طرح مکانیزم لازم برای تعیین قیمت خودرو مشخص شده است تصریح کرد: در این طرح به دنبال آن هستیم که یک هیأت مرکزی برای تعیین قیمت خودرو تشکیل شود تا این هیأت پیرامون قیمت خودرو اعلام نظر کند.

                          یوسفیان ملا با اعلام اینکه طرح مذکور «ساماندهی نحوه قیمت‌گذاری خودروی داخلی» نام دارد، خاطرنشان کرد: این طرح دارای یک ماده‌ واحده است که بر اساس آن برای قیمت‌گذاری عادلانه خودرو هیأت مرکزی با حضور نمایندگان سازمان‌ها و نهادهای مرتبط تشکیل می‌شود.
                          - See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php....j31vo9U3.dpuf
                          درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                          توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                          نظر

                          • مخبرالدوله
                            عضو فعال
                            • May 2012
                            • 5228

                            #2773
                            پاسخ : اخبار گروه خودرو

                            امروز از منبعی موثق شنیدم که گروهی در بانک صنعت و معدن(زیر مجموعه ها) دارن سهم خودرو را جمع آوری میکنند!!!!!

                            خودتان در مورد خرید و فروش تصمیم بگیرید.....

                            متاسفانه بسیاری از درگیریها در فرومهای بورسی توسط افرادی است که بدلیل بی خردی و نفهمی از روی دست دیگران سهم میخرن
                            و درصورت متضرر شدن میان عقده گشایی میکنن......
                            ودر صورت سود کردن میرن میگن ما خریدیم سود کردیم!!!

                            مردم میپرسند که ا.ن را چه کسانی حمایت میکنند؟؟؟

                            نظر

                            • arminfar
                              عضو فعال
                              • Mar 2014
                              • 479

                              #2774
                              پاسخ : اخبار گروه خودرو

                              در اصل توسط مخبرالدوله پست شده است View Post
                              امروز از منبعی موثق شنیدم که گروهی در بانک صنعت و معدن(زیر مجموعه ها) دارن سهم خودرو را جمع آوری میکنند!!!!!

                              خودتان در مورد خرید و فروش تصمیم بگیرید.....

                              متاسفانه بسیاری از درگیریها در فرومهای بورسی توسط افرادی است که بدلیل بی خردی و نفهمی از روی دست دیگران سهم میخرن
                              و درصورت متضرر شدن میان عقده گشایی میکنن......
                              ودر صورت سود کردن میرن میگن ما خریدیم سود کردیم!!!
                              با درود
                              جناب مخبرالدوله عزیز ، نمودار قیمت نماد ایران خودرو تقریبا از اوایل امسال تا به اکنون در یک مثلث محصور شده و گام فروشی که در آن قرار داریم نسبت به گام خرید قبلی کم رمق تر و یا به عبارتی فروشنده ها ضعیف میباشند و همچنین این گام فروش معادل 100 درصد کام فروش قبلی میباشد ، که آن نیز نسبت به روند صعودی قبل از خود کند تر میباشد .
                              با توجه به پایان گام فروش (زمان و قیمت) و همچنین ضعف فروش نسبت به خرید در 6 ماهه گذشته انتظار حرکت قیمت به سمت سقف مثلث و به احتمالا شکست سقف مثلث بعید به نظر نمیرسد .
                              ضمن اینکه واگرایی در دو کف انتهایی این روند با (24,52,18 & MACD (6,13,1 نوید بخش تغییر از گام فروش به گام خرید میباشد .
                              با توجه به اینکه تحلیل بر اساس احتمالات میباشد ، مطالب ارائه شده به منزله سیگنال خرید و یا فروش نمیباشد . و همیشه مسئولیت خرید و فروش به عهده معامله گر میباشد .
                              ارادتمند
                              آرمین فروهر
                              آخرین ویرایش توسط arminfar؛ 2014/08/26, 13:22.
                              ایرانیان به توانمندی انسان که بر اثر تلاش و تعلیم بدست آمده باشد ، فره میگفتند

                              نظر

                              • لولی بربط زن
                                عضو فعال
                                • Nov 2013
                                • 1862

                                #2775
                                پاسخ : اخبار گروه خودرو
                                ایجاد 25 هزار شغل در صنعت خودرو با یک جرقه!
                                عصرخودرو: وزیر کار دولت یازدهم با تشریح عملکرد یکساله وزارتخانه متبوعش از احیای 230 هزار شغل در معرض تعطیل در یک سال گذشته خبر داد و گفت: برنامه ایجاد 400 هزار فرصت شغلی در کشور را در دستور کار داریم.



                                به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، علی ربیعی گفت: پیش‌بینی کرده‌ایم که از محل سرمایه در گردش، بازار سرمایه و مشارکت مردم 400 هزار شغل در کشور ایجاد شود و خود را برای این میزان شغل آماده کرده‌ایم.
                                وی افزود: هم اکنون طرحی با نام "تکاپو" را در دستور کار داریم که درحال مطالعه استانها هستیم و به طور موردی در شش استان به نتیجه رسیده‌ایم.
                                احیای 230 هزار شغل در معرض تعطیل
                                ربیعی که در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری سخن می‌گفت از احیای 230 هزار شغل در معرض تعطیل طی یکسال گذشته خبرداد و گفت: با همکاری و کمک دستگاههای مربوطه از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانکها در کمیته هایی که در دولت تشکیل دادیم 230 هزار شغلی را که در حال از بین رفتن بود احیا و از نابودی آنها جلوگیری کردیم.
                                وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح عملکرد یکساله وزارتخانه متبوعش گفت: در یکسال گذشته با همه محدودیتهایی که وجود داشته و دوران گذاری که ناچار بودیم از آن بگذریم تا به شکل جدیدتری ورود کنیم گام های بلندی برداشتیم. گامهایی که کارشناسی و بنیادی بوده است به نحوی که در بحث حمایت غذایی هدفمند کار کردیم.

                                ایجاد 25 هزار شغل در صنعت خودرو با یک جرقه!ربیعی گفت: مطالعات ما نشان داد که یک جرقه و تحرک کوچک در صنعت خودرو می‌تواند تا 25 هزار شغل را ایجاد کند.وی خاطرنشان کرد: اشتغال مهمترین بحث حوزه کار است و دولت تدبیر و امید در شرایطی کار خود را شروع کرد که با بیکاری تلنبار شده و موج شدید بیکاری مواجه بودیم.ربیعی در عین حال به سیاستهای دولت در جهت بهبود فضای کسب و کار اشاره کرد و گفت: در بخش حمایت از تولید لایحه ای تنظیم و تقدیم مجلس شد و دو مصوبه هیات وزیران هم داشتیم. علاوه بر اینها دو طرح مستقیم با جهت گیری منابع دولتی را هم در شورای عالی اشتغال دنبال کردیم.وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از نظر جمعیتی شرایط خوبی داریم و با ابلاغ سیاستهای جمعیتی از سوی مقام معظم رهبری انتظار داریم که سیاستهای جمعیتی به سمت و سوی خوبی برود.
                                ای لولی بربط زن ! تو مست تری یا من ................ ای پیش چو تو مستی، افسون من افسانه ( مولانا )

                                نظر

                                در حال کار...
                                X