اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • لولی بربط زن
    عضو فعال
    • Nov 2013
    • 1862

    #2746
    پاسخ : اخبار گروه خودرو

    با این قیمتهای جدیدی که اعلام شده عملا همون حداکثر کاهش 3 درصدی که خودرویی ها گفته بودن. قاعدتا باید گزارش جدید بدن و سازمان اونا رو برای تعدیل ببنده
    ای لولی بربط زن ! تو مست تری یا من ................ ای پیش چو تو مستی، افسون من افسانه ( مولانا )

    نظر

    • ائلشن
      عضو فعال
      • Oct 2012
      • 993

      #2747
      پاسخ : اخبار گروه خودرو

      در اصل توسط لولی بربط زن پست شده است View Post
      با این قیمتهای جدیدی که اعلام شده عملا همون حداکثر کاهش 3 درصدی که خودرویی ها گفته بودن. قاعدتا باید گزارش جدید بدن و سازمان اونا رو برای تعدیل ببنده

      احتمالا بخاطر اینکه آبها از آسیبها بیافتد تا چند ماه آینده پنهان کاری سود ادامه خواهد داشت . آنچه که واضح است فرصت خرید محض است

      نظر

      • علی علیزاده
        عضو فعال
        • Jun 2013
        • 1159

        #2748
        پاسخ : اخبار گروه خودرو

        دوستان یه سوال؟خودروسازان سه درصد از پنج تا شش درصدی که برده بودن بالا قبلش کاهش دادن؟؟؟یا سه درصدکاهش دادن از قبل ایکه پنج شش درصدو ببرن بالا؟؟؟
        یا غنی....

        نظر

        • rajabnejad
          عضو فعال
          • Jan 2012
          • 4331

          #2749
          پاسخ : اخبار گروه خودرو

          کاهش سه درصدی هم جانی به بازار نداد
          فاز جدید انتظار در بازار خودرو


          انتظاری که بیش از یک ماه رونق را از بازار خودرو گرفته بود، اگرچه با اعلام کاهش سه درصدی قیمت خودروهای داخلی به سر آمده، اما گویا تاثیری بر بازار خودرو نداشته است.


          به گفته فعالان بازار خودرو، مشتریان این بازار که پس از آغاز اعتراض نمایندگان مجلس و وعده آنها برای کاهش 15 تا 30 درصدی قیمت خودرو به امید به واقعیت پیوستن این وعده از بازار خودرو خارج شدند، حالا با وجود اعلام کاهش سه درصدی قیمت خودرو نیز به این زودی‌ها به بازار باز نخواهند گشت.

          تحلیل فعالان بازار خودرو که حالا مدت‌ها است در انتظار رونق این بازار هستند، این است که مشتریان بعد از اعلام این کاهش قیمت‌ها به سرعت وارد بازار نمی‌شوند و در انتظار تاثیر این میزان کاهش قیمت بر بازار بار دیگر خرید خود را به تاخیر می‌اندازند تا شاید بتوانند خریدی ارزان‌تر داشته باشند.

          به این ترتیب آنها حدس می‌زنند «رونق» به این زودی‌ها به بازار خودرو باز نخواهد گشت. سه‌شنبه گذشته و پس از اعلام کاهش سه درصدی در قیمت خودرو، علی علی‌لو، رئیس هیات تحقیق و تفحص از خودروسازان از ناکافی بودن کاهش ۳ درصدی قیمت خودرو خبر داد و گفت: نمایندگان کمیسیون صنایع با مستندات خود موضوع قیمت خودرو را تا رسیدن به نتایج مناسب و کاهش قیمت‌ها پیگیری خواهند کرد.

          اگرچه تا به امروز نمایندگان مخالف با قیمت‌ها واکنش دیگری در رابطه با قیمت خودرو نشان نداده‌اند، اما با اعلام قیمت جدید خودروهای داخلی بر اساس کاهش سه درصدی قیمت از سوی خودروسازان به‌نظر می‌رسد تغییر دیگری برای قیمت‌ها در راه نباشد. هرچند با توجه به تمام اتفاقات رخ داده در بیش از یک ماه گذشته، هر تغییری محتمل به نظر می‌رسد همان‌طور که به فاصله چند روز از زمانی که رئیس شورای رقابت صراحتا اعلام کرد قیمت‌ها کاهش نخواهند داشت، کاهش سه درصدی قیمت خودرو از سوی رضا شیوا اعلام شد.

          با تمام این تفاسیر، اگرچه فعالان بازار خودرو از اینکه رونق همچنان از این بازار به دور است رضایتی ندارند؛ اما عقیده دارند به هر حال کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو اتفاقی خوشایند است که می‌تواند به بهبود معاملات منجر شود.

          اما بازار خودرو در حالی برای ورود به آخرین ماه از فصل معاملات آماده می‌شود که فعالان این بازار به بهتر شدن معاملات در این بازار تا پایان تابستان امسال امیدوار نیستند. آنها بازار این روزها را «آرام» و «ساکن» ارزیابی می‌کنند، اتفاقی که می‌توان آن را از ثبات قیمت خودروهای داخلی نیز دریافت.
          هرگاه زندگی را جهنم دیدی, سعی کن پخته بیرون آیی, سوختن رو همه بلدند ....

          نظر

          • S.TRADER
            عضو عادی
            • Feb 2014
            • 299

            #2750
            پاسخ : اخبار گروه خودرو

            پورعباس لنگرودی

            حالا مهم نیست ! هرچه فریاد دارید بر سر صنعت خودرو بزنید. مطمئن باشید دیواری به کوتاهی صنعت خودرو پیدا نمی کنید. شما می توانید آنقدر بر سر این صنعت زخم خورده فریاد بزنید تا دمار از روزگارش در بیاورید و بر ویرانه هایش کاخی از خودرو های لوکس خارجی و بی کیفیت چینی بنا کنید. شما می توانید آنقدر از خودرو و خودرو ساز بد بنویسید تا همه عقده های سال های گذشته برای داشتن یک خودرو با کیفیت و امروزی را از دل و ضمیرتان بیرون کنید. شما می توانید آنقدر از خودرو و خودرو ساز ها بد بگویید تا ده ها هزار کارگر زحمت کش آن میان آسمان و زمین معلق بمانند. شما می توانید آنقدر بر سر خودرو ساز فریاد بزنید تا شهره آفاق شوید. چرا که برای شهره شدن هیچ کالایی به اندازه خودرو برای رسیدن به این هدف مناسب نیست .ما فراموش کرده ایم که بعد از جنگ همین خودرو سازان ناقابل! بوده اند که با تولید پراید و پژو برای کشور آبرو داری کرده اند. ظاهرا یادمان رفته است برای اینکه مالک یک خودرو پراید نه حتی پژو هستیم چه اندازه برای دیگران قیافه گرفته ایم. ظاهرا یادمان رفته است وقتی کمی اوضاع بهتر شد، به درست یا غلط حرف از خودرو ملی زدیم و به تولید آن افتخار کردیم. ظاهرا یادمان رفته است که به هر دلیل از داشتن تکنولوژی روز دنیا محروم بوده ایم و هنوز هم هستیم.یادمان رفته است وقتی که چشم مان به چهار تا خودرو نه چندان مدل بالای خارجی افتاد غش رفتیم و حرف از کیفیت تولید خودرو و بعد حرف از ایمنی و سر آخر بسراغ یورو ۴ و یورو چند رفتیم و بعد تهدید کردیم که همه این کار ها جزء الزامات خودرو ساز است و خودرو ساز را موظف به رعایت آن کردیم و فتوا دادیم که حق افزایش قیمت خودرو را ندارد. ما ناراحت افکار عمومی بودیم ؛ چراکه نمی خواستیم دلایل افزایش همه چیز و از جمله خودرو رابه خودمان نسبت دهیم. ما شهامت نداشتیم اعتراف کنیم که افزایش قیمت خودرو و هر محصول دیگرتابع شرایط بد اقتصاد کشور است که متاسفانه نتوانستیم آن را مدیریت کنیم . ما شهامت نداشتیم اعتراف کنیم که متولیان گذشته حمایت های لازم را از این صنعت کمر شکسته نکرده اند.کمک های انعامی و صدقه ای دردی از خودرو ساز دوا نمی کند وکمک های مقطعی و فرمایشی گره ای از مشکلات خودرو ساز باز نمی سازد. خودرو ساز قربانی شرایط بد اقتصادی زمانه است . خودرو ساز قربانی سیاست های غلط و دیکته شده گذشته است . خودرو ساز قربانی سیاست است ، خودرو ساز قربانی آدمهای ناکارآمد و خامی بوده است که در دنیای خیالی خود حرف از طراحی پلت فرم اسلامی خودرو می زدند.ما در رفتارمان صادق نبودیم . ما فقط تهدید کردیم و برای برون رفت از مشکلات این صنعت ترک خورده هیچ راه حل جامع و درستی ارائه نکردیم.بی تردید شهروند ایرانی بدنبال یک خودرو با کیفیت و ارزان است. برای اینکه اکثریت مردم شریف و زحمت کش کشورمان توانایی خرید یک خودرو گران قیمت را ندارند. مردم این حق را دارند که سوار خودرو یی شوند که امنیت جانی و جسمی شان را تامین نماید. مردم این حق را دارند که خودرو شخصی شان از کیفیت خوبی بر خوردار باشد. اما یادمان نرود ما این توقع را از شرایطی داریم که نمی تواند و نخواهد توانست همه انتظارات امروزی مشتریان را با توجه به شرایط موجود و حتی شرایطی که بر آن رفته است بر آورده سازد. و باز یادمان نرود که همین خودروساز طی نزدیک به یک دهه با ثابت نگه داشتن قیمت خودرو و با فراهم آوردن شرایط متنوع فروش باعث شد تا بسیاری از خانواده های ایرانی صاحب خودرو شوند. ما هنوز باور نداریم که در بسیاری از کشورها خودرو ایرانی طرفدار دارد و توسعه هرچه بیشتر بازارهای صادراتی می تواند حاشیه امنی برای خودرو سازان داخلی باشد.بازار های خوبی که می تواند بجای خروج ارز از کشور ، میلیون ها دلار را نصیب کشور نماید تا خودرو سازان به پشتوانه آن بتوانند با توسعه محصول در جهت رضایت مشتریان قدم بردارند.حیرت آور است که نماینده صاحب نام مجلس در مناظره زنده تلویزیونی اعلام می دارد که می بایست پراید با قیمت ۵ میلیون تومان عرضه شود.وی آنقدر بی اطلاع از وضعیت خودرو و تولید محصول است که خطاب به سایپایی ها می گوید « شما مگان ثبت نام می کنید و بعد به مردم اعلام می نمایید که مگان نداریم و می توانید بجای آن پژو!!! تحویل بگیرید » چگونه شخصی با این اندازه و اعتبار که هنوز فرق محصولات تولیدی دو شرکت بزرگ خودرو ساز را بدرستی نمی داند به خود اجازه می دهد تا بی پروا در باره صنعت خودرو نظر بدهد و خود را دوستدار و طرفدار مشتری قلمداد کند.هیچ کس منکر سود جویی برخی افراد بخصوص سیاسی در عرصه صنعت خودرو نیست . هیچ کس منکر اشتباهات کم و بیش خودرو سازان در عرصه تولید و تنوع محصول نیست . کسی منکر برخی ناهماهنگی موجود در عرصه فروش محصول و خدمات پس از فروش آن نیست. اما منصف باشیم . با مردم صادقانه رفتار کنیم و هر آنچه را که بر شرایط کشور حاکم است به خودرو ساز و متاع ناقابل او نسبت ندهیم.با این همه باید امید وار بود ؛ چراکه گشایش های اخیر در عرصه های سیاسی و اقتصادی وهمچنین تلاش بی وقفه دولتمردان در عرصه های بین المللی در جهت تعامل سازنده با دنیاکه بی تردید با عزت و سربلندی مردم و ملت ایران همراه خواهد بود می تواند نوید بخش روز های خوب برای صنعت خودرو کشور باشد. تصمیمات و رویکرد های اخیر دولت در سطوح بالای تصمیم گیری نسبت به خودرو سازان روزنه امیدی است که خودرو ساز می تواند در سایه آن نفسی تازه کند و امیدوارتر به سمت روز های اوج خود قدم بردارد. حضور دوباره شرکای تجاری خارجی در ایران فرصت دیگری است تا با تصمیم گیری درست بتوان به صنعت خودرو دوام و قوام دوباره بخشید و سنجیده تر از گذشته به سمت کسب دانش طراحی پلت فرم های جدید رفته و با توسعه محصول بعنوان یک خودرو ساز واقعی در دنیا عرض اندام نمود.امید آنکه حمایت های همه جانبه دست اندرکاران صنعت خودرو بتواند کمک موثری برای برون رفت از شرایط موجود باشد. دلسوز باشیم.


            نظر

            • علی علیزاده
              عضو فعال
              • Jun 2013
              • 1159

              #2751
              پاسخ : اخبار گروه خودرو

              در اصل توسط علی علیزاده پست شده است View Post
              دوستان یه سوال؟خودروسازان سه درصد از پنج تا شش درصدی که برده بودن بالا قبلش کاهش دادن؟؟؟یا سه درصدکاهش دادن از قبل ایکه پنج شش درصدو ببرن بالا؟؟؟
              یا غنی....

              نظر

              • ائلشن
                عضو فعال
                • Oct 2012
                • 993

                #2752
                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                در اصل توسط علی علیزاده پست شده است View Post
                دوستان یه سوال؟خودروسازان سه درصد از پنج تا شش درصدی که برده بودن بالا قبلش کاهش دادن؟؟؟یا سه درصدکاهش دادن از قبل ایکه پنج شش درصدو ببرن بالا؟؟؟
                علی جان

                این کاهش نرخ از قیمتهای اعلامی شورای رقابت هست. بیش از 20 درصد گران شد و 3 درصد کاهش یافت.

                البته هر کسی می تواند با این اعداد بازی کند و به نفع خودش تفسیر کند.

                خودروساز میتواند ادعا کند که قیمت خودرو بیش از 30 درصد کاهش یافته است.


                چیزی که به نظر میرسه این هست که نمایندگان و خودروسازان به یک نقاط مشترکی دارن میرسن.
                آخرین ویرایش توسط ائلشن؛ 2014/08/21, 20:32.

                نظر

                • rajabnejad
                  عضو فعال
                  • Jan 2012
                  • 4331

                  #2753
                  پاسخ : اخبار گروه خودرو

                  وزیر صنعت، معدن و تجارت:
                  قیمت گذاری خودرو ربطی به ما ندارد!


                  اکونیوز:وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت هیچ دخالتی در قیمت گذاری خودرو ندارد و در این زمینه قصد ورود هم نداریم.


                  به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران (econews.ir)، محمد‌رضا نعمت‌زاده اظهار کرد: قیمت خودرو و نرخ‌گذاری آن قانوناً در اختیار شورای رقابت است و اخیراً اعلام شد که خودروسازان از محل صرفه‌جویی‌هایی که داشتند درصدد افزایش تولید و تقویت ساخت داخلی هستند و با کاستن از منافع خود قصد تخفیف در نرخ خودرو را دارند.
                  وی با رد شایعه انحلال شورای رقابت گفت: دولت چنین قصدی ندارد.
                  هرگاه زندگی را جهنم دیدی, سعی کن پخته بیرون آیی, سوختن رو همه بلدند ....

                  نظر

                  • ائلشن
                    عضو فعال
                    • Oct 2012
                    • 993

                    #2754
                    پاسخ : اخبار گروه خودرو





                    کافیه یک نگاهی به گزارش خساپا بیندازید و قیمت محصولات در پیش بینی 3 ماهه را با قیمتهای فوق مقایسه ای بکنید تا مشخص شود چقدر تعدیل دارد

                    نظر

                    • Aiming
                      ستاره دار(18)
                      • Jul 2012
                      • 2641

                      #2755
                      پاسخ : اخبار گروه خودرو

                      با سلام

                      فکر میکنم قیمتی که در لیست مذکور هست با احتساب بیمه شخص ثالث و مالیات ارزش افزودهاست که به جیب شرکت نمیره بنابراین مسلما قیمت ها در صورت های مالی شرکت با این لیست متفاوت خواهد بود.
                      وارن بافت :برای بدست آوردن بازدهی های فوق العاده نیازی نیست کارهای فوق العاده انجام بدیم.

                      نظر

                      • ایرج اکبری
                        عضو فعال
                        • Dec 2011
                        • 10934

                        #2756
                        پاسخ : اخبار گروه خودرو

                        تولید دوگانه‌سوزها افزایش یافت

                        جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۴

                        تولید انواع سواری‌های دوگانه‌سوز در کشور افزایش یافته است.

                        به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، براساس جدید‌ترین آمار‌های رسمی تولید پژو 405 دوگانه‌سوز در تیر ماه امسال با افزایش 2.2 درصدی از 1256 دستگاه در تیر ماه 1392 به 1284 دستگاه افزایش یافته است.

                        تولید پژو پارس دوگانه‌سوز نیز با افزایش 29.1 درصدی از 824 دستگاه در تیر ماه سال 1392 به 1064 دستگاه افزایش یافته است.

                        تیر ماه امسال تولید سمند دوگانه‌سوز هم با رشد 151.3 درصدی از 876 دستگاه در تیر ماه سال 1392 به 2201 دستگاه رسیده است. در این مدت مونتاژ نسیم و صبا دوگانه‌سوز با افزایش 2651 درصدی از 82 دستگاه در تیر ماه سال 1392 به 2256 دستگاه افزایش یافته است.

                        تولید نسیم و صبا دوگانه‌سوز نیز با افزایش 326 درصدی از 828 دستگاه در تیر ماه سال 1392 به 3535 دستگاه افزایش یافته است.

                        انتهای پیام
                        كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                        نظر

                        • وحید 20
                          ستاره‌دار(98)
                          • Mar 2011
                          • 29911

                          #2757
                          پاسخ : اخبار گروه خودرو

                          ارائه گزارش کارگروه ناظر مجلس در شورای رقابت از روند قیمت گذاری خودرو تا پایان هفته

                          عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس،گفت: کارگروه ناظر کمیسیون صنایع و معادن در شورای رقابت، گزارشی از روند قیمت گذاری های خودرو را تا پایان هفته جاری به کمیسیون ارایه خواهد کرد.

                          حمیدرضا فولادگر درگفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با میزان رضایتمندی نمایندگان مجلس از کاهش 3 درصدی قیمت خودرو، گفت: این تغییر قیمتی نشان داد که راه برای کاهش مجدد باز بوده و می توان قیمت ها را همواره بازنگری کرد.

                          نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: این وظیفه خودروسازان است که با کاهش قیمت و افزایش کیفیت فضا را برای رقابتی شدن بازار مهیا سازند.

                          عضو کارگروه ناظر کمیسیون صنایع و معادن در شورای رقابت با بیان اینکه گزارش این کمیته در مورد قیمت گذاری خودرو تا پایان هفته جاری به کمیسیون صنایع و معادن ارایه خواهد شد تصریح کرد: تا زمانی که اصلاح ساختاری در نحوه قیمتگذاری صورت نگیرد مشکل این بخش حل نخواهد شد.

                          وی ادامه داد: مورد دیگر اینکه، شورای رقابت تنها اختیار تعیین دستورالعمل داشته و نرخ گذاری های صورت گرفته از سوی این مرکز خلاف قانون است.

                          فولادگر افزود: موضوع دیگر هم ایراداتی است که به دستورالعمل وارد می شود، چرا که به اعتقاد اعضای کمیسیون صنایع و معادن می توان فرمولی را تعیین کرد که بازار حاشیه ای به مرور حذف شود.

                          عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه وظیفه مجلس قیمت گذاری نیست، گفت: ما تنها وظیفه نظارت و قانونگذاری را داریم و با اقداماتی که خلاف قانون باشد نیز برخورد خواهیم کرد.

                          نماینده مردم اصفهان در مجلس در رابطه با تخلفات مطرح شده در این گزارش نیز بیان کرد: شورای رقابت نباید به صورت موردی برای محصولات نرخ تعیین می کرد، بلکه این موضوع بر عهده خودروسازان بوده و سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده نیز وظیفه نظارت بر روند اجرا را دارد./
                          درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                          توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                          نظر

                          • جعفرزاده
                            عضو فعال
                            • Dec 2010
                            • 5833

                            #2758
                            پاسخ : اخبار گروه خودرو

                            شرایط پیش‌فروش عادی و طلایی شهریورماه ایران‌خودرو از ساعت ۱۰ صبح دیروز آغاز شد .



                            در این مرحله خودروهای پژو ۲۰۶، پرشیا، ۴۰۵، رانا، تندر ۹۰ و وانت پیکان با سود مشارکت ۱۸ تا ۲۳ درصد عرضه می‌شوند

                            نظر

                            • جعفرزاده
                              عضو فعال
                              • Dec 2010
                              • 5833

                              #2759
                              پاسخ : اخبار گروه خودرو

                              تخفیف 3 درصدی خودروسازان به خاطر رئیس جمهور

                              وزیر صنعت در پاسخ به سوالی در مورد قیمت خودرو اظهار داشت: افزایش 2 درصدی مالیات بر ارزش افزوده، رشد 25 درصدی هزینه بیمه, تبدیل استاندارد یورو 2 به یورو 4 و نصب ایربگ باعث افزایش قیمت خودرو شده است .

                              وی اظهار داشت: در جلسه‌ای که با رییس جمهور داشتیم از ما خواستند که هر چقدر امکان دارد در قیمت خودرو تخفیف بدهیم و ما نیز این موضوع را با خودروسازان در میان گذاشتیم .

                              نعمت زاده افزود: در نهایت خودروسازان از محل صرفه جویی‌های حاصل از افزایش تیراژ تولید, بابت ایربگ و یورو 4 به خریداران تخفیف دادند

                              نظر

                              • لولی بربط زن
                                عضو فعال
                                • Nov 2013
                                • 1862

                                #2760
                                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                                از صنعت خودروسازی کشور رضایت داریم
                                عصرخودرو: وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه از صنعت خودروسازی راضی هستیم، گفت: صنعت خودروسازی از اولویت‌های سرمایه‌گذاری است.











                                به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت برگزار شد در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر رضایت از صنعت خودروسازی کشور و برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت برای بهبود این صنعت گفت: رضایت در کل نسبی است و در صنعت خودروسازی کشور کادر فنی خوب و مدیریت خوبی را شاهد هستیم و به طور کل از این صنعت راضی هستیم اما باید قدم‌های بزرگتری را در جهت توسعه این صنعت و رقابتی کردن آن برداریم.
                                وی در ادامه افزود: من هر 2 هفته با خودروسازان و قطعه سازان جلسه‌ای تشکیل داده و در زمینه‌های مرتبط با خودرو صحبت می‌کنیم.
                                وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در آخرین جلسه با خودروسازان در زمینه صادرات خودرو صحبت شد که چگونه صادرات را افزایش دهیم، البته در این زمینه نیز رو به رشد هستیم.
                                وی گفت: مقایسه صنعت تولید خودروی داخلی با صنعتی که قدمت 100 ساله دارد، درست نیست.
                                نعمت زاده گفت: خودرو از محصولاتی است که از نظر کیفیت و قیمت باید قابل رقابت با رقبای خود باشد و لازمه آن این است که شرایط فنی و بازرگانی را با معیارهای جهانی مطابقت دهیم.
                                وی در ادامه گفت: در سال‌های گذشته در کشورهایی مانند روسیه سفید،‌آفریقا، آمریکای لاتین، سمگال کارخانه‌های تولید خودرو را ایجاد کردیم که متأسفانه تعطیل شده‌اند و در پی آن هستیم که این کارخانه‌ها را مجدداً راه‌اندازی کنیم.
                                وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اقدامات انجام شده توسط این وزارت در یک سال گذشته گفت: در سال 91 در بخش صنعت و معدن 36 درصد رشد منفی اشتغال داشتیم و همچنین رشد سرمایه‌گذاری منفی 22 درصد بوده و در این زمان اغلب تولیدات ما کاهش پیدا کرده بود و ما در این شرایط کار را آغاز کردیم.
                                وی ادامه داد: اولین اقدام انجام شده تلطیف فضای کشور جهت سرمایه‌گذاری بود چرا که تا آن زمان به دلیل تورم بالای 40 درصد کسی حاضر به سرمایه‌گذاری در این بخش نبود.
                                نعمت زاده گفت: در بخش صنعت و معدن توانستیم ثبات نسبی را به وجود آوریم و کسانی که از صنعت فراری بودند به این بخش متمایل شدند.
                                * اصلاح مقررات و دستورالعمل در طول 1 سال گذشته
                                وزیر صنعت افزود: 35 مصوبه را از دولت در جهت رفع موانع تولید و دست اندازهای آن گرفتیم و در مدت یاد شده اصلاح مقررات و دستور العمل‌ها اقدام دیگری بود که انجام شد.
                                وی در ادامه گفت: به عنوان مثال در بخش معدن 80 درصد پهنه‌های معدنی را آزاد کردیم تا بخش خصوصی بتواند اکتشافات را انجام دهد و از آن بهره‌برداری کند.
                                وی افزود: همچنین ایمیدرو را موظف کردیم که 200 هزار کیلومتر مربع در شرق کشور را اکتشاف کنند و همچنین اخیراً بخشی را که در استان اردبیل دست نخورده است به ایمیدرو سپرده شده تا اکتشافات را انجام دهد.
                                * چند سویی وزیر صنعت، معدن و تجارت با گروه اقتصادی دولت در جهت کاهش تورم
                                وزیر صنعت در ادامه این نشست با اشاره به همسویی این وزارت با گروه اقتصادی دولت در جهت کاهش تورم گفت: هر چند که این کار بسیار سخت بود ولی انجام شد چرا که سعی کردیم از ورود بانک مرکزی به عرصه تولید جلوگیری کنیم تا تورم ایجاد نشود.
                                به عنوان مثال از سازمان‌ها و صنایع درخواست کردیم هر چه منابع در غیر بخش تولید دارند به این بخش برگردد.
                                وی افزود: در رابطه با صنعت خودرو نیز درخواست کردیم که منابعی را که در اختیار تولید نبوده به فروش برسانند و بانک‌ها بیش از 2 هزار و 200 میلیارد تومان در اختیار قطعه‌سازان قرار گرفت.
                                وی در ادامه افزود: همچنین سهام بانک پارسیان که در اختیار ایران خودرو است به خاطر شرایط افت بورس صلاح دیده نشد که به فروش برسد غیر از این بقیه اموال به سمت تولید رفت.
                                * موظف شدن بانک‌ها به پرداخت تسهیلات بانکی جهت سرمایه در گردش واحدهای تولیدی
                                نعمت زاده در ادامه این نشست با اشاره به بسته خروج از رکود که توسط دولت ارائه شده امسال عمده کار ما خروج از رکود است.
                                در این راستا یک لایحه 30 ماده‌آی تقدیم مجلس شد همچنین مصوبه‌ای در قالب 18 بند در هفته گذشته در دولت تصویب و ابلاغ شد.
                                وی ادامه داد: امیدواریم که فضای کسب و کار بهبود یابد و همچنین شفاف‌سازی از اقدامات دیگری بود که در مدت یاد شده در زمینه‌های مختلف انجام شد.
                                نعمت زاده تصریح کرد: آنجه که مورد تأکید است تأمین تسهیلات موردز نیاز برای واحدهای تولیدی و تأمین سرمایه 10 گردش بانک‌ها است.
                                وی افزود: بر این اساس بانک‌ها موظف شدند 60 درصد تسهیلات بانیک را که پرداختی می‌کنند در جهت سرمایه در گردش باشد که موجب بهبود رونق تولید می‌شود.
                                * تدوین سند راهبردی توسعه صنعت، معدن و تجارت
                                نعمت زاده در ادامه از تدوین برنامه راهبردی صنعت، معدن و تجارت خبر داد و گفت: مکلف شدیم این برنامه را ظرف سه ماه تقدیم دولت کنیم تا این سند برنامه راهبردی توسعه صنعت، معدن و تجارت باشد.
                                وی در ادامه با اشاره به اینکه بخش معدن یک درصد تولید ناخالص ملی را تشکیل می‌دهد گفت: باید این رقم به سه برابر برسد.
                                وی در ادامه با اشاره به واگذاری یکی از معادن به همسران یکی از مدیران گفت: این مسئله مربوط به سال 81 بوده و حکم آن ابطال شده است.
                                وی ادامه داد: در طول این یک سال 150 فقره پروانه بهره‌برداری که به ناحق صادر شده بود باطل شده است و اولویت ما این است که واحدهای موجود را فعال کنیم ولی امیدواریم سرمایه‌گذاری هم افزایش پیدا کند.
                                * تولید 3 میلیون دستگاه خودرو تا سال 1404
                                وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صنعت خودرو بیش از 20 درصد ارزش افزوده صنعت را تشکیل می‌دهند و قطعاً خودرو از اولویت‌های سرمایه‌گذاری است که تا سال 1404 امیدواریم به تولید 3 میلیون دستگاه خودرو برسیم که لازمه آن این است که ظرفیت فعلی دو برابر و تولید 3 برابر شود.
                                وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: باید کشور به سمت صنعتی شدن حرکت کند و اهم فعالیت‌های صادراتی کشور را باید صنعت و معدن تشکیل دهد.
                                وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به افزایش قیمت خودرو گفت: افزایش 2 درصدی مالیات بر ارزش افزوده و همچنین افزایش 5 درصدی بیمه شخص ثالث از جمله عوامل تأثیرگذار در افزایش قیمت بودند.
                                وی ادامه داد: همچنین تمامی خودروسازان ملزم به نصب ایربگ یا کیسه ایمنی شدندو همچنین استفاده از بنزین یورو 4 از اول امسال اجباری شد که قیمت‌هایی که شورای رقابت در ابتدا اعلام کرده بود بر مبنای یورو 2 بود و باید گفت امسال تا آخر شهریور 100 درصد خودروهای تولیدی منطبق با یورو 4 می‌شوند.
                                نعمت‌زاده افزود: از خودروسازان خواسته شد تا جایی که می‌شود قیمت‌ خودروها را کاهش دهند و بر این اساس قیمت خودروها تا حدی کاهش پیدا کرد.
                                ادامه دارد...
                                ای لولی بربط زن ! تو مست تری یا من ................ ای پیش چو تو مستی، افسون من افسانه ( مولانا )

                                نظر

                                در حال کار...
                                X