اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • ائلشن
    عضو فعال
    • Oct 2012
    • 993

    #2776
    قدردانی مجلس از اقدام خودروسازان در کاهش قیمت خودرو

    عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس عنوان كرد:
    قدردانی مجلس از اقدام خودروسازان در کاهش قیمت خودرو
    در نشست اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس با مدیران خودروسازان بزرگ کشور، زمینه های تازه ای از همکاری خودروسازان با مجلس در زمینه کاهش قیمت خودرو ایجاد شد

    قدردانی مجلس از اقدام خودروسازان در کاهش قیمت خودرو
    به گزارش دنیای خودرو مجید منصوری نماینده مردم لنجان اصفهان در مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرگزاری موج، با بیان این مطلب گفت: مجلس از تلاش های صورت گرفنه از سوی خودروسازان در کاهش برخی از محصولات تولید داخلی استقبال می کند.
    وی حسن نیت و همکاری خودروسازان با نهادهای مسؤول از جمله مجلس را مثبت ارزیابی و اظهار کرد: ما به خوبی می دانیم که قیمت تمام شده تولید خودرو در ایران به دلیل تورم و گرانی مواد اولیه بالا است.
    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: ما از خودروسازان درخواست کردیم که با مدیریت هزینه ها و کاهش هزینه های غیرضروری، قیمت تمام شده خودروها به ویژه در برخی از محصولات را کاهش دهند.
    این نماینده مجلس در عین حال بر اجرای برنامه های مناسب برای افزایش بهره وری تاکید کرد و با اشاره به اینکه مجلس همراهی و مساعدت با صنعت خودروسازی را در دستور کار خود قرار داده است اظهار کرد: مجلس معتقد است خودروسازی در رشد اقتصاد کشور و اشتغال زایی نقش مهم و محوری دارد و همه باید کمک کنیم تا این صنعت به سوی آینده ای روشن گام بردارد.

    نظر

    • ایرج اکبری
      عضو فعال
      • Dec 2011
      • 10934

      #2777
      پاسخ : اخبار گروه خودرو


      عضو کمیسیون صنایع در گفت‌وگو با فارس:
      کاهش قیمت خودرو در ازای تأمین مواد اولیه صورت گرفت/ استیضاح وزیر صنعت فعلاً مطرح نیست
      عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه کاهش قیمت خودرو در ازای تأمین مناسب مواد اولیه صورت گرفته است، گفت: فعلاً بحثی در مورد استیضاح وزیر صنعت مطرح نیست.


      سید محمد بیاتیان در گفت‌‌‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: در جلسه‌ای که با مدیران شرکت‌های خودروساز،‌ سازمان گسترش، اعضای کارگروه مشترک کمیسیون صنایع و شورای رقابت برای قیمت‌گذاری خودرو داشتیم، قرار شد خودروسازان نسبت به کاهش 3 تا 5 درصدی قیمت خودرو اقدام کنند.

      وی ادامه داد: در مقابل قرار شد مجلس نیز در جهت حل مشکل تأمین مواد اولیه شرکت‌های خودروساز مانند فولاد و محصولات پتروشیمی جلسات هماهنگی را برگزار کند که مواد اولیه مورد نیاز خودروسازان خارج از بورس‌بازی و دلال‌بازی به دستشان برسد.

      بیاتیان با بیان اینکه کاهش 2 تا 3 درصد قیمت خودرو توسط خودروسازان در راستای این جلسه اتفاق افتاد، تصریح کرد: مجلس خواستار کاهش قیمت خودرو تا 5 درصد است که امیدواریم این مسئله عملی شود.

      وی تأکید کرد: تا زمانی که شورای ناکارآمدی مانند شورای رقابت در مورد قیمت‌گذاری خودرو تصمیم‌گیری می‌کند، قیمت خودروها اصلاح نخواهد شد.

      وی ادامه داد: شورای رقابت هر سال مردم و رسانه‌ها و فضای کسب و کار کشور را برای چند ماه معطل خود می‌کند، تا قیمت خودور را تعیین کند.

      بیاتیان در پاسخ به این سوال که برخی شنیده‌ها حاکی از ارائه طرح استیضاح وزیر صنعت به هیات رئیسه مجلس است، نیز گفت: امضاهای استیضاح قبلی هنوز باقی است، ولی در مورد اینکه آن افراد به امضاهای خود هنوز پایبند هستند یا خیر، اطلاع جدیدی ندارم.

      وی ادامه داد:‌ برخی نمایندگان مجلس خواستار استیضاح وزیر صنعت هستند، ولی امضای جدیدی برای استیضاح جمع نشده است.
      كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

      نظر

      • Hessam
        عضو فعال
        • Aug 2012
        • 1240

        #2778
        پاسخ : اخبار گروه خودرو

        زمزمه آزادسازی بازار خودرو
        ظاهرا مجلس قصد خارج کردن «خودرو» از لیست کالاهای انحصاری را دارد و با این کار می‌خواهد با یک تیر، دو هدف را بزند؛ اول، کنار گذاشتن شورای رقابت از پروسه قیمت‌گذاری خودرو و دوم آزادسازی قیمت خودرو
        کد خبر: ۴۲۹۵۰۷
        تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۴ - 27 August 2014
        در شرایطی که گمان می‌رفت پس از «کاهش سه درصدی قیمت رسمی خودروها»، نمایندگان مجلس شورای اسلامی پای خود را از ماجرای قیمت‌گذاری خودرو بیرون کشیده‌اند، خبر می‌رسد برخی از «اهالی بهارستان» هنوز هم پیگیر این ماجرا بوده و جتی طرح جدیدی را نیز برای به کرسی نشاندن حرف خود در بازار خودرو، در نظر گرفته‌اند.

        به گزارش دنیای اقتصاد، نکته مهم تر اینجا است که ظاهرا مجلس قصد خارج کردن «خودرو» از لیست کالاهای انحصاری را دارد و با این کار می‌خواهد با یک تیر، دو هدف را بزند؛ اول، کنار گذاشتن شورای رقابت از پروسه قیمت‌گذاری خودرو و دوم آزادسازی قیمت خودرو. هرچند اظهارنظرهای نمایندگان مجلس در این مورد، تفاوت‌هایی با هم دارد، اما از دل حرف‌های همه آنها می‌توان متوجه این دو هدف اهالی بهارستان (کنار گذاشتن شورای رقابت از قیمت‌گذاری خودرو و آزادسازی قیمت) شد.

        در یکی از این اظهارنظرها، عزت‌الله یوسفیان رئیس کمیسیون تدوین آيین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌و‌گو با خبرگزاري فارس عنوان کرده، طبق طرح مجلس، مکانیزم جدیدی برای قیمت‌گذاری خودروهای داخلی مشخص شده و نمایندگان به‌دنبال آن هستند که یک هیات مرکزی را برای تعیین قیمت خودرو تشکیل دهند. به گفته وی، طرح موردنظر، «ساماندهی نحوه قیمت‌گذاری خودروی داخلی» نام دارد و طبق آن، برای تعیین قیمت‌ عادلانه خودرو، هیاتی مرکزی با حضور نمایندگان سازمان‌ها و نهادهای مرتبط تشکیل خواهد شد. در کنار اظهارات رئیس کمیسیون تدوین آيین‌نامه داخلی مجلس، سعید زمانیان عضو کمیسیون برنامه و بودجه نیز به «ایسنا» گفته که طرح موردنظر به‌دنبال جلوگیری از افزایش یکسویه قیمت‌ها توسط شورای رقابت بدون توجه به قدرت خرید مشتریان است. وی با بیان اینکه دلیل تهیه «طرح تعیین قیمت خودرو»، بی‌توجهی وزارت صنعت و شورای رقابت به توان اقتصادی مشتریان بازار خودرو، تداوم تولید خودروهای فاقد کیفیت و ضعف در نظام خدمات پس از فروش است، تاکید کرده که این «طرح»، شفاف شدن نظام قیمت‌گذاری، جلوگیری از رانت‌های موجود از ناحیه افزایش قیمت خودرو، تبعیت از معیارهای قیمت‌گذاری در سایر کشورهای جهان، قطع دست دلالان از بازار و جلوگیری از دریافت پاداش‌های میلیونی توسط هیات مدیره شرکت‌های خودروساز از محل افزایش قیمت را در پی خواهد داشت.

        به گفته‌های «یوسفیان» و «زمانیان»، اما باید اظهارات یکی دیگر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی را نیز که تاکید کرده مجلسی‌ها شورای رقابت را سر جایش خواهند نشاند، اضافه کرد. آن طور که علی علی‌لو رئیس هیات تحقیق و تفحص از صنعت خودرو، عنوان کرده، مجلس اجازه ادامه روند فعلی قیمت‌گذاری خودرو را نخواهد داد و اگر شورای رقابت وظیفه اصلی خود را انجام ندهد، مجلس آن را سر جای خود خواهد نشاند.

        گفته‌های علی‌لو به اینجا ختم نشده و وی تهدید کرده که در صورت ادامه روند فعلی قیمت‌گذاری خودرو، مجلسی‌ها شورای رقابت را از این ماجرا (تعیین قیمت خودروهای داخلی) کنار خواهند گذاشت. وی با بیان اینکه شورای رقابت از نظر قانونی نباید به موضوع قیمت‌گذاری خودرو وارد شود، گفته که به‌زودی گزارش مربوط به عملکرد این شورا در ماجرای تعیین قیمت خودروهای داخلی، در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد؛ «ورود غیرقانونی شورای رقابت به قیمت‌گذاری خودرو» و همچنین «آنالیز و تحلیل فرمول خودرو و تعیین قیمت‌های غیر‌واقعی برای خودرو»، از جمله محورهای این گزارش است که با استفاده از اسناد و مدارک ارائه خواهد شد.

        گفته‌های این سه نماینده مجلس در حالی است که سید محمد بیاتیان دیگر عضو بهارستان در گفت‌و‌گو با «دنیای‌اقتصاد» از آزادسازی قیمت خودرو صحبت به میان می‌آورد.

        اظهارات این چهار بهارستان نشین، نشان می‌دهد که ماجرای قیمت خودرو هنوز تمام نشده و همچنان ادامه خواهد داشت و شاید حتی این بار، کشدارتر از قبل نیز بشود. این در حالی است که اواسط هفته گذشته جلسه‌ای مشترک میان نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شورای رقابت و خودروسازان، تشکیل و ظاهرا توافقاتی میان طرفین نیز به دست آمد، اما حالا دوباره آتش قیمت خودرو روشن شده و گویا این بار شعله تندتری هم دارد.

        خودروسازان پس از این «جلسه مشترک» اعلام کردند قیمت محصولات پرتیراژ خود را دو تا سه‌درصد کاهش خواهند داد که این کار را هم کردند و از آن سو چون مجلسی‌ها دیگر صحبت خاصی در این مورد به میان نیاوردند، گمان می‌رفت ماجرا خاتمه یافته و پرونده قیمت خودرو بسته شده است. با این حال، اما نمایندگان مجلس پس از چند روز دندان روی جگر گذاشتن، به حرف آمده و این بار تنها به کاهش قیمت خودرو نیز قانع نبوده و کلا به‌دنبال حذف شوراي رقابت از پروسه قیمت‌گذاری خودروهای تولید داخل هستند.

        مجلسی‌ها البته پیش تر نیز انتقادهاي تندی نسبت به عملکرد شورای رقابت در حوزه قیمت‌گذاری خودرو داشته و می‌گفتند که این شورا نباید برای خودروها قیمت تعیین می‌کرد، اما هیچ‌گاه آنقدر تند نرفتند که حرف از حذف شورا از این ماجرا بزنند. در واقع تا پیش از این، نمایندگان مجلس به‌دنبال فشار بر شورای رقابت برای کاهش حداقل 15 درصدی قیمت خودرو بودند، ولی حالا به این هم رضایت نمی‌دهند و راه‌حل مساله را در کنار گذاشتن شورای رقابت یافته‌اند. به اعتقاد کارشناسان، چون شورای رقابت زیر بار کاهش حداقل 15 درصدی قیمت خودروهای داخلی نرفته، مجلسی‌ها می‌خواهند با کنار زدن این مانع (مانعی که البته جایگاهی محکم در قانون دارد)، تعيين قيمت خودرو را از دست شورا خارج كنند.

        کارشناسان براین باورند که نمایندگان مجلس، حرف خود را در بازار خودرو به کرسی بنشانند. با وجود آنکه کارشناسان نیز انتقادهاي زیادی نسبت به سطح کمی و کیفی خودروهای داخلی دارند، اما این را نیز که قیمت خودرو، «دستوری» و به دور از واقعیات اقتصادی کشور تعیین شود، نمی‌پذیرند. به گفته آنها، نه نمایندگان مجلس و نه دولت و نه هیچ نهاد دیگری نباید در قیمت‌گذاری خودرو دخالت کنند؛ زیرا مطابق با اصول اقتصادی، این بازار است که باید بگوید هر کالایی با چه قیمتی به فروش برسد و «خودرو» نیز از این قائده مستثنا نیست. کارشناسان البته این را هم می‌گویند که در اصل، شورای رقابت نیز نباید به قیمت خودرو ورود می‌کرد؛ هرچند بالاخره چون قانون جایگاهی مشخص را برای این شورا در نظر گرفته و تشخیص داده که بازار خودرو انحصاری است، می‌توان تا حدی حضور آن را در ماجرای قیمت‌گذاری توجیه کرد.

        قیمت خودرو آزاد می‌شود؟

        اما آیا نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌توانند شورای رقابت را که فراقوه‌ای به حساب می‌آید و جایگاهی قانونی دارد، از پروسه قیمت‌گذاری خودروهای داخلی کنار بگذارند؟

        برای پاسخ به این پرسش باید نگاهی بیندازیم به اختیارات و وظایف قانونی شورای رقابت در مساله تعیین قیمت خودرو؛ همچنین باید مشخص شود که مرجع رسیدگی به تخلفات احتمالی شورای رقابت چه نهادی است؛ مجلس شورای اسلامی؟ دولت؟ یا قوه قضاییه؟

        در مورد پرسش اول، قانون می‌گوید شورای رقابت می‌تواند به قیمت‌گذاری کالاهای انحصاری ورود کند و از آنجاکه نام خودرو نیز در لیست این نوع کالاها قرار گرفته؛ بنابراین ورود شورا به ماجرای قیمت خودرو قانونی و عاری از تخلف است. در مورد پرسش دوم نیز اگر به قوانین و مقررات رجوع کنیم، در هیچ جایی نمی‌بینیم که نوشته شده باشد نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌توانند اختیارات شورای رقابت را کم و زیاد کنند. با این حساب، تنها یک راه برای کنار گذاشتن شورای رقابت از مساله قیمت خودرو باقی می‌ماند و آن، خروج «خودرو» از لیست کاهالای انحصاری است. در این مورد، سید محمد بیاتیان عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار «دنیای‌اقتصاد» تاکید می‌کند که مجلس قصد دارد شورای رقابت را کم کم از پروسه قیمت‌گذاری خودرو کنار بگذارد، زیرا این شورا باید به قیمت سایر کالاها نیز بپردازد.

        وی بیان اینکه شورای رقابت هر سال بین سه تا شش ماه فضای جامعه را درگیر قیمت خودرو می‌کند، می‌گوید که صنعت و بازار خودرو، ایران توان رقابتی شدن را دارد و از همین رو قرار است طی رایزنی با شورای اقتصاد، «خودرو» از لیست کالاهای انحصاری خارج شود. به گفته بیاتیان، با خروج خودرو از لیست کالاهای انحصاری، دیگر حضور شورای رقابت در پروسه قیمت‌گذاری خودروهای داخلی توجیهی ندارد و بازار و مردم قیمت خودرو را تعیین خواهند کرد.

        عضو کمیسیون صنایع تاکید می‌کند که مجلس شورای اسلامی به‌دنبال آزادسازی قیمت خودرو است، چون اعتقاد دارد قیمت باید در بازار و توسط مردم تعیین شود نه توسط شورای رقابت. گفته‌های بیاتیان در شرایطی است که کارشناسان اقتصادی و همچنین خودروسازان نیز معتقدند قیمت خودرو نباید به‌صورت دستوری تعیین شود و بهترین تصمیم گیرنده در این مورد، بازار است و مردم. به گفته آنها، اگر قیمت خودرو آزاد شود، مردم خود تشخیص خواهند داد که آیا خودروهای داخلی با کیفیت پايين‌شان، ارزش خرید با قیمت‌های تعیین شده را دارند یا نه؛ با این شرایط، خودروسازان نیز نمی‌توانند قیمت محصولات خود را خیلی بالا ببرند، چون آن زمان مردم آنها را تحریم کرده و در نتیجه فروش و البته تولیدشان مورد تهدید قرار خواهد گرفت.

        در این میان اما برخی کارشناسان نیز معتقدند به دلیل تنوع کم در بازار خودرو و گران تمام شدن واردات خودرو به دلیل وجود تعرفه و نرخ بالای ارز، مشتریان در صورت آزادسازی قیمت خودرو نیز چاره‌ای جز خرید محصولات وطنی ندارند و با این حساب شاید ایده آزادسازی، چندان اثربخش و حلال مشکلات نباشد. حالا باید منتظر ماند و دید نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نهایت چه خواهند کرد و آیا می‌توانند قیمت خودرو را آزاد کنند یا همچنان ماجراهای آنها با شورای رقابت و خودروسازان ادامه خواهد داشت؟

        نظر

        • شبندر
          عضو فعال
          • Sep 2012
          • 3598

          #2779
          پاسخ : اخبار گروه خودرو

          ازاد سازي قيمت خودرو بدون شك به ضرر صنعت خودرو و كل بورس خواهد بود با اين گروه خودرو به كما خواهد رفت و تا 50درصد افت قيمت خواهد داشت
          دوستاني كه مطالب بنده را براي اولين بار ميخوانند با تحقيق و مشورت با افراد متخصص، تريد كنند

          نظر

          • ائلشن
            عضو فعال
            • Oct 2012
            • 993

            #2780
            پاسخ : اخبار گروه خودرو

            در اصل توسط شبندر پست شده است View Post
            ازاد سازي قيمت خودرو بدون شك به ضرر صنعت خودرو و كل بورس خواهد بود با اين گروه خودرو به كما خواهد رفت و تا 50درصد افت قيمت خواهد داشت
            50 درصد به خاطر آزاد سازی افت میکنه + 50 درصد هم بخاطر شکست مذاکرات پس در نتیجه دی ماه امسال میشه خودرو رو با 1 ریال خرید/:.grlim:.//:.yead.:/

            نظر

            • مخبرالدوله
              عضو فعال
              • May 2012
              • 5228

              #2781
              پاسخ : اخبار گروه خودرو

              اهمیت حمل ونقل عمومی و ساخت خودروهای تجاری که از نظر قیمت کنترلی بر روی آنها نیست
              میتونه نوید رشد خوبی برای این گروه از خودروییها باشه....

              مردم میپرسند که ا.ن را چه کسانی حمایت میکنند؟؟؟

              نظر

              • ایرج اکبری
                عضو فعال
                • Dec 2011
                • 10934

                #2782
                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                صالحی‌نیا به ایسنا خبر داد
                تولید415 هزار دستگاه خودرو در چهار ماهه امسال



                چهارشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۸

                معاون امور اقتصادی و صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت تولید چهار ماهه انواع خودرو را در کشور بین 410 تا 415 هزار دستگاه اعلام کرد.

                محسن صالحی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ با اشاره به اینکه روند صعودی تولید خودرو در کشور از چند ماه گذشته آغاز شده است، در پاسخ به این سوال که لغو تحریم‌های صنعت خودرو در چه وضعیتی قرار دارد؟ عنوان کرد: لغو تحریم صنعت خودرو مشابه سایر بخشها و صنایع رخ داده است. صنعت خودروسازی به صورت ویژه مورد تحریم قرار گرفته بود که آن تحریم در حال حاضر برطرف شده است.

                او در ادامه با اشاره به اینکه توقف ثبت سفارش واردات خودروهای با حجم موتور بالای 2500 سی‌سی همچنان پابرجاست و دولت برنامه‌ای برای لغو و یا بازنگری در آن ندارد،‌ گفت: سیاست دولت تشویق به مصرف خودروهای کم مصرف به ویژه هیبریدی در داخل است و در همین راستا تعرفه واردات این خودروها نیز کاهش یافته است.

                وی عنوان کرد: زمانی که میزان مصرف خودروهای هیبریدی در بازار داخل افزایش یابد زمینه برای تولید و سرمایه‌گذاری در تولید این خودروها نیز به وجود می‌آید.

                به گفته معاون امور اقتصادی و صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت قیمت خودروهای هیبریدی بین 30 تا 40 درصد بالاتر از قیمت خودروهای مشابه بوده و به همین دلیل ورود با تعرفه پایین این خودروها تهدیدی برای صنعت خودروسازی کشور محسوب نمی‌شود.

                صالحی‌نیا همچنین در پاسخ به این سوال ایسنا که آیا محدودیت ممنوعیت ثبت سفارش واردات خودروهای با حجم موتور بالای 2500 سی‌سی در مورد خودروهای هیبریدی نیز وجود دارد یا خیر؟ اظهار کرد: این محدودیت شامل خودروهای هیبریدی نمی‌شود و سیاست دولت تشویق به واردات و مصرف خودروهای هیبریدی است.
                كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                نظر

                • ائلشن
                  عضو فعال
                  • Oct 2012
                  • 993

                  #2783
                  توصیه رهبر انقلاب به دولت درباره واردات خودروهای گران‌ قیمت

                  ه گزارش دنیای خودرو و به نقل از مهر، اعضای هیات دولت چهارشنبه گذشته به دیدار مقام معظم رهبری رفتند و در این دیدار، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای توصیه‌هایی به دولت تدبیر و امید برای ادامه کار داشتند.

                  محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت و معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری در پاسخ به این پرسش که مهم‌ترین نقدی که مقام معظم رهبری از دولت یازدهم در این دیدار داشتند، چه بود؟ گفت: شاید مباحث مربوط به توجه به تولید داخلی، حتی اشاره‌ای به واردات خودروهای گران‌ قیمت داشتند. ایشان روی تمرکز و توجه به استفاده از ظرفیت داخلی تأکید داشتند و فرمودند نباید با واردات ماشین‌های گرانقیمت، فرهنگ غیرانقلابی هم ترویج یابد.

                  براساس آمار گمرک در ۴ ماه نخست سال جاری ۳۴ هزار و ۱۳۴ دستگاه خودرو به ارزش ۶۸۳ میلیون و ۷۰۶ هزار و ۳۰۰ دلار وارد کشور شده است.

                  مقایسه آمار ۴ ماهه ابتدایی امسال با مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد واردات خودرو از لحاظ تعداد ۱۶۸ درصد و نیز از لحاظ ارزش دلاری ۱۵۴ درصد رشد داشته است.

                  در ۴ ماه سال ۹۲ تعداد ۱۲ هزار و ۷۴۴ خودرو به ارزش ۲۶۹ میلیون و ۲۶۵ هزار و ۱۰۸ دلار وارد کشور شده بود.

                  همچنین ۳ ماه نخست سال جاری تعداد ۲۳ هزار و ۲۴۲ خودرو سواری به ارزش ۴۸۴ میلیون دلار وارد کشور شده است.

                  این آمارها نشان می‌دهد، در تیر ماه ۹۳ بیش از ۱۰هزار و ۸۰۰ خودرو نسبت به خرداد ماه همین سال وارد کشور شده است.

                  رهبر معظم انقلاب در این دیدار با تاکید بر اینکه موضوع واردات ، فقط از طریق تعرفه حل نخواهد شد ، افزودند: دولت باید درخصوص واردات کالاهای غیر ضروری و تجملی سخت گیری بیشتری انجام دهد و اِعمال قدرت کند.

                  به هر حال، باید منتظر ماند و دید آیا دولت درباره واردات خودروهای گران‌قیمت”اعمال قدرت”خواهد کرد یا خیر؟

                  نظر

                  • dpi
                    عضو فعال
                    • Oct 2012
                    • 578

                    #2784
                    پاسخ : اخبار گروه خودرو

                    تعطیلی سه هفته ای مجلس، ریسک بزرگی برای این گروه تعلیق کرد.

                    نظر

                    • علی علیزاده
                      عضو فعال
                      • Jun 2013
                      • 1159

                      #2785
                      پاسخ : اخبار گروه خودرو

                      ....دوستان ایا تعطیلی مجلس ریسک این گروه (خودرو)بیشتر کرده یا کمتر؟
                      آخرین ویرایش توسط علی علیزاده؛ 2014/08/29, 23:51.
                      یا غنی....

                      نظر

                      • لولی بربط زن
                        عضو فعال
                        • Nov 2013
                        • 1862

                        #2786
                        پاسخ : اخبار گروه خودرو

                        در اصل توسط علی علیزاده پست شده است View Post
                        ....دوستان ایا تعطیلی مجلس ریسک این گروه (خودرو)بیشتر کرده یا کمتر؟
                        فرصتی برای ارامشه، پس ریسک کمتره
                        ای لولی بربط زن ! تو مست تری یا من ................ ای پیش چو تو مستی، افسون من افسانه ( مولانا )

                        نظر

                        • جعفرزاده
                          عضو فعال
                          • Dec 2010
                          • 5833

                          #2787
                          پاسخ : اخبار گروه خودرو

                          مقایسه میزان تولید خودرو در دو شرکت بزرگ خودروساز داخلی همچون ایران خودرو و سایپا طی سال جاری نسبت به سال گذشته بیانگر روند مطلوب تولید محصولات در این دو مجموعه می باشد.

                          عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: شرکت های خودرویی در حالی از ابتدای امسال تاکنون روند رو به رشد تولید را پشت سرگذاشتند که براساس آخرین اطلاعات موجود، شرکت ایران خودرو تعهدات معوق خود به میزان بیش از یک هزار دستگاه را به متقاضیان تحویل داده و در حال حاضر هیچ قرارداد تعویقی در دست ندارد.

                          علاوه بر آن، خودروهایی که به صورت ناقص در این مجموعه تولید شده بودند پس از تکمیل به بازار فروش عرضه شده اند که این امر خود بیانگر افزایش مقدار تولید و فروش محصولات در صنعت خودرو می باشد.

                          نجفی منش افزود: اگرچه شرکت سایپا موفق به تحویل تمام تعهدات معوق خود نشده، اما این مجموعه نیز در حال اجرای برنامه هایی جهت انجام این امر است.

                          وی به وضعیت تأمین قطعات و لوازم مورد نیاز خودروسازان اشاره کرد و گفت: تحریم های اعمالی بر صنعت خودرو هنوز به طور کامل برداشته نشده و تنها به صورت تعلیق در آمده است. چراکه اکنون نیز خودروسازان همچون گذشته با مشکل نقل و انتقالات بانکی و تحریم های موجود در این خصوص مواجه هستند و عملاً تحریم های بین المللی برقوت خود باقی مانده است. این در حالی است که قطعات مورد نیاز تولید از روش های مختلف و با بکارگیری راهکارهایی برای مقابله با این مشکل فراهم می شود.

                          این مقام مسئول به برنامه های آتی شرکت های بزرگ خودروساز داخلی اشاره کرد و گفت: مجموعه های ایران خودرو و سایپا برنامه هایی برای بهبود کیفیت تولید، تنوع محصولات و طراحی مدل های جدید در نظر دارند و در حال اجرای این برنامه ها هستند.

                          عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی همچنین در خصوص وضعیت بازار فروش خودرو اظهار داشت: اگرچه خریداران طی مدت زمانی به دلیل چالش ها و ابهامات به وجود آمده در خصوص قیمت گذاری خودرو، در خرید آن تعلل کردند، اما به نظر می رسد با تعیین تکلیف بحث افزایش قیمت ها، بازار فروش خودرو نیز رفته رفته به سمت رونق پیش رود.

                          نجفی منش در خاتمه به وضعیت قطعه سازان نیز اشاره کرد و در خصوص امکان افزایش قیمت قطعات همراه با رشد قیمت فروش خودرو تصریح کرد: افزایش قیمت فروش قطعات و لوازم مورد نیاز تولید چندان به قیمت گذاری خودرو وابسته نیست و براساس آنالیز هزینه ها انجام می پذیرد. همچنین قطعه سازان با کاهش هزینه های تولید و تعدیل نیروی انسانی خود را از ورطه سقوط به ورشکستگی نجات داده اند و اغلب این مجموعه از وضعیت مناسب سودآوری برخوردارند.

                          نظر

                          • Aiming
                            ستاره دار(18)
                            • Jul 2012
                            • 2641

                            #2788
                            پاسخ : اخبار گروه خودرو

                            حمایت دولت از برخی خودروسازان



                            به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این سند قید شده که شرکتهای خودروسازی سبک با ظرفیت اسمی حداقل صد هزار دستگاه و فروش سالانه حداقل 65 درصد این میزان و تخصیص حداقل دو درصد فروش به عنوان بودجه تحقیق و توسعه، در اولویت حمایت دولت قرار می‌گیرند .

                            همچنین شرکتهای خودروسازی تجاری با ظرفیت اسمی 15 هزار دستگاه و فروش سالانه 65 درصد این میزان و تخصیص حداقل دو درصد فروش به عنوان بودجه تحقیق و توسعه، در اولویت حمایت دولت قرار می‌گیرند .

                            براساس بخش دیگری از سند اهداف و سیاست‌های توسعه صنعت خودرو در افق ایران 1404، شرکتهای قطعه‌ساز و مجموعه‌ساز با سهم بازار داخل مرتبط حداقل 25 درصد و تخصیص حداقل دو درصد فروش به عنوان بودجه تحقیق و توسعه در اولویت حمایت دولت قرار خواهند گرفت .

                            سند اهداف و سیاست‌های توسعه صنعت خودرو در افق ایران 1404 توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه شده و در آستانه ابلاغ به مرتبطان با این صنعت قرار دارد .

                            براساس اهداف این صنعت در سال 1404 صنعت خودروی ایران باید در جایگاه نخست منطقه، رتبه پنجم آسیا و رتبه یازدهم جهان قرار داشته باشد.
                            وارن بافت :برای بدست آوردن بازدهی های فوق العاده نیازی نیست کارهای فوق العاده انجام بدیم.

                            نظر

                            • وحید 20
                              ستاره‌دار(98)
                              • Mar 2011
                              • 29911

                              #2789
                              پاسخ : اخبار گروه خودرو

                              سایه سنگین سهم مدیریتی دولت درخودروسازی/ چوب سیاست لای چرخ صنعت خودرو

                              سخنگوی هیات رییسه مجلس ، با بیان اینکه سهم مدیریتی دولت در دو خودروساز همچنان به قوت خود باقی است،گفت: از دولت انتظارمی رود که در انتصاب هیات مدیره ها، از مدیران صنعتی بهره گیرد، چرا که دخالت دولتها باعث ورود افراد سیاسی و بهره گیری از اشخاص بدون تخصص شده که این موضوع، ضربه های بسیاری را به صنعت خودرو وارد کرده است.

                              بهروز نعمتی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با بیان دولتی بودن و دولتی اداره شدن خودروسازی ها، گفت: سهم مدیریتی دولت در خودروسازی کشور همچنان به قوت خود باقی است وهمواره ادعاهایی مبنی بر خصوصی بودن کارخانه های خودروسازی مطرح می شود که صدور احکام مدیران این کارخانه ها از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، ناقض این موضوع است.

                              نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی همچنین با انتقاد از اقدام شورای رقابت برای ورود در بحث قیمت گذاری ها، افزود: این مرکز تنها وظیفه تعیین دستورالعمل را داشته و این موضوع، به رییس شورای رقابت هم اعلام و نمایندگان خواستار اصلاح روند گذشته هستند.

                              وی با اشاره به یارانه های پرداختی به خودروسازان نیز تصریح کرد: مسایلی از قبیل حمایت های تعرفه ای و تخصیص ارز مبادله ای، در راستای حمایت از خودروسازان و کاهش قیمت برای مصرف کننده است، اما مساله مهم اینکه خودروسازان با نیمی از ظرفیت فعالیت می کنند و همین موضوع، باعث افزایش قیمت تمام شده محصولات و فشار به مردم می شود.

                              وی ادامه داد: تلاش خودروسازان باید در راستای تولید با تمام ظرفیت باشد، همچنین بر اساس اطلاعات بدست آمده از تحقیق و تفحص ها، 8 هزار میلیارد تومان از منابع خوردوسازان بزرگ کشور در اختیار افراد غیر بوده که با تزریق آنها به بخش تولید، قیمت ها کاهش خواهند یافت.

                              عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین در رابطه با دلایل گرانی خودرو در کشور نیز گفت: قیمت تمام شده بالا، پول گران و عدم بهره مندی از تمام ظرفیت، باعث افزایش قیمت خودرو شده که دلیل آن نیز، عدم مدیریت صحیح بر خودروسازی ها است.

                              این نماینده مردم در مجلس نهم تاکید کرد: اعتقاد بر این است که خودروسازان باید تقویت و قیمت ها کاهش یابد، اما قیمت های کنونی مورد پسند مجلس نبوده و حمایت ها هم منجر به کاهش قیمت نشده است، لذا روند گذشته باید اصلاح و شیوه حمایتها نیز باید تغییر کنند.

                              سخنگوی هیات رییسه مجلس افزود: برای نجات صنعت خودرو از نابسامانی ها، برخورد منطقی سیاستگذاران، امری ضروری بوده که باید به آن پرداخته شود، چرا که قیمت های کنونی به دور از واقعیتها هستند.

                              وی با اشاره به اینکه صنعت باید در دست افراد صنعتی قرار گیرد تصریح کرد: یکی از دغدغه های مورد تاکید مقام معظم رهبری، بها دادن به بخش خصوصی بوده و متاسفانه به رغم تمام قوانین خوب در اصل 44، ما همچنان از عهده این انتظارات بر نیامده ایم.

                              نعمتی با تاکید بر ضرورت عزم ملی برای توسعه صنعت خودروسازی کشور گفت: از دولت مردان توقع می رود که در انتصاب هیات مدیره ها از مدیران صنعتی بهره گیرند، چرا که دخالت دولتها باعث ورود افراد سیاسی و بهره گیری از افراد بدون تخصص شده که این موضوع ضربه های بسیاری را به صنعت وارد کرده است.

                              نماینده مردم اسد آباد در مجلس شورای اسلامی افزود: بخش خصوصی برای بقا نیازمند کسب سود است، از این رو مسیر را تغییر داده و در راستای رشد این صنعت گام بر می دارد و بطور حتم تمام تلاش ها باید در راستای میدیرت غیر سیاسی صنعت باشد./
                              درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                              توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                              نظر

                              • وحید 20
                                ستاره‌دار(98)
                                • Mar 2011
                                • 29911

                                #2790
                                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                                مشکل خودرو سازان با توسری زدن حل نمی‌شود/ رشد چند برابری قیمت مواد اولیه

                                نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه باید حرف خودرو سازان را هم گوش دهیم و نباید یک طرفه قضاوت و رفتار کنیم، گفت: فولاد مبارکه قیمت ورق فولادی را که مورد مصرف خودروسازان است را سه برابر افزایش داده است قیمت مواد پتروشیمی دو الی سه برابر شده است.

                                عزیز اکبریان در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت،‌ درباره بالا بودن قیمت خودرو و احتمال کاهش قیمت آن،‌ گفت: فولاد مبارکه قیمت ورق فولادی را که مورد مصرف خودروسازان است را سه برابر افزایش داده است قیمت مواد پتروشیمی دو الی سه برابر شده است.

                                نماینده مردم البرز در مجلس شورای اسلامی با طرح این سوال که چرا از تولید کنندگان قطعات خودرو و افزایش قیمت آنها انتقاد نمی کنید،‌ گفت:‌ باید حرف خودرو سازان را هم گوش دهیم و نباید یک طرفه قضاوت و رفتار کنیم.

                                وی با تاکید بر اینکه خودرو در ایران گران تمام می شود،‌گفت: این که چرا خودرو گران تمام می شود را باید دولت بررسی کند.

                                نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه مردم از افزایش قیمت خودرو ضرر می کنند،‌گفت: بخشی از افزایش قیمت خودرو به وام های بانکی با نرخ سود 31 درصدی بر می گردد.

                                اکبریان با بیان اینکه باید تولید خودرو افزایش یابد، گفت:‌ دولت باید بیماری صنعت خودرو را حل کند، با توی سر زدن مشکلی حل نمی شود.

                                نماینده مردم البرز در مجلس با تاکید بر اینکه دولت نمی خواهد مشکل خودرو سازان را حل کند، ‌گفت: هم انتقادات مجلس و هم حرف خودروسازان درست است و دولت باید وضعیت را سرو سامان دهد.

                                وی افزود: قطعا افزایش قیمت خودرو به خاطرهزینه هایی است که تحمیل شده و باید ببینیم نسبت قیمت تمام شده با هزینه ها چقدر است بعد درباره کاهش قیمت تصمیم گیری کنیم.

                                نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در این باره که چرا خودروسازان برای خرید قطعات ارزانتر تلاش نمی کنند،‌گفت: بروند از خارج وارد کنند؟ ارزانتر از این نیست.

                                این نماینده مردم در مجلس خودرو گران است اما راه حل کاهش آن این نیست، افزود: قیمت لبنیات 50 درصد گران شده اما صدای هیچ رسانه ای بلند نمی شود./
                                درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                                توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                                نظر

                                در حال کار...
                                X