اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • Hessam
    عضو فعال
    • Aug 2012
    • 1240

    #2851
    پاسخ : اخبار گروه خودرو

    ممنوعیت واردات خودروهای بالای 2500 سی سی
    سخنگوی دولت گفت: واردات خودروهای سواری با حجم موتور بالای 2500 سی سی با تصویب امروز (چهارشنبه) هیات دولت ممنوع شد.
    کد خبر: ۴۳۳۴۲۳
    تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۱ - 10 September 2014
    سخنگوی دولت گفت: واردات خودروهای سواری با حجم موتور بالای 2500 سی سی با تصویب امروز (چهارشنبه) هیات دولت ممنوع شد.

    به گزارش ایرنا، «محمدباقر نوبخت» روز چهارشنبه پس از پایان جلسه هیات دولت در نشست خبری که با حضور علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، افزود: واردات این خودروها نه تنها ممنوع شد بلکه اگر متروکه نیز شوند باید به کشوری که از آنجا وارد شده اند ارجاع شوند و تحت هیچ شرایطی به داخل کشور نیایند.

    وی همچنین اظهار داشت: به دلیل آن که این خودروها ممنوعیت واردات داشتند، متروکه می شدند و بعد برای متروکه ها طبق ضوابط امکان فروش وجود داشت که در مصوبه امروز هیات دولت این راه هم بسته شد.

    سخنگوی دولت تصریح کرد: مجوزهای خاصی هم که برای واردات این خودروها وجود داشت در جلسه امروز به هیچ وجه مورد تایید هیات وزیران قرار نگرفت.

    نوبخت خاطرنشان کرد: اگر قرار است به برخی قهرمانان و ساکنان جزایر کمک کنیم، حتما نباید به صورت اعطای مجوز خودرو باشد چرا که این مجوزها را به افراد دیگر می فروشند.

    نظر

    • لولی بربط زن
      عضو فعال
      • Nov 2013
      • 1862

      #2852
      پاسخ : اخبار گروه خودرو

      ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ (۲۰:۱۸ب.ظ)
      اختصاصي

      دبير انجمن خودروسازان ايران تاکيد کرد :اگرتعيين قيمت خودرو به خودرو سازان واگذار شود تضمين داده مي شودکه قيمت خودرو در بازار کاهش يابد و پول هاي سرگردان به صنعت خودرو بازگردانده مي شود .
      به گزارش خبرنگار موج ، خودرو در ايران رقيبي ندارد چراکه بحث رقابت با توجه به کيفيت توليدات براي متوليان مهم نيست و دروازه‌هاي کشور به سوي محصولات خارجي باز نيست. هرچند آمارها نشان مي‌دهد که امسال واردات خودرو نسبت به گذشته افزايش دو برابري داشته است اما همچنان مي‌توان بازار خودروي ايراني را انحصاري دانست. زيرا اين محصول با هر کيفيتي به مصرف‌کننده عرضه مي‌شود و شرکت‌ها چندان به تعهدات خود در قالب ارتقاي کيفيت و خدمات پس از فروش پايبند نيستند.
      احمد نعمت‌بخش در گفت‌وگو با خبرنگار موج گفت :حاشيه بازارفروش خودرو انحصاري است به طوري که قيمت خودرو از کارخانه تا بازار توزيع بيش از گذشته فاصله پيدا کرده است .
      در تمام دنيا قيمت گذاري خودرو بر عهده خودرو سازان مي باشد دبير انجمن خودروسازان ايران با اعلام اين مطلب گفت: در صورتي که در کشور تعيين قيمت خودرو بدست خودروساز باشد حاشيه بازار فروش نيز تحت کنترل خودرو ساز قرار مي گيرد که به طبع آن قيمت در بازار نيز کاهش مي يابد .
      وي تصريح داشت : به موجب اينکه خودرو ساز بر بازار تسلط کافي دارد ديگر از توليد زيان نمي بيند و اختلاف قيمت از کارخانه تا بازار توزيع کاهش مي بايد در نتيجه افزايش تقاضاي خودرو در بازار بالا مي رود و از همه مهتر پول هاي سرگردان به چرخه توليد خودرو بازگرداننده مي شود .
      دبير انجمن خودروسازان معتقد است که يکي از اهداف بسته دولت براي خروج از رکود، کاهش دخالت در بازار محصولات و قيمت‌گذاري‌ کالاهاي مختلف است .
      نعمت بخش گفت : قوانين پيچيده و اضافي همواره تصميم گيري ها را دچار مختل مي سازد بطوري که اين نوع بروکراسي ها نتيجه مطلوبي نه براي توليد کننده و نه مصرف کننده دارد
      به گزارش خبرنگار موج ، متاسفانه هيچ مرجعي به فکر حقوق مصرف‌کننده‌ نيست و فقط به افزايش قيمت خودرو فکر مي‌‌کنند در حال حاضر مجلس به بحث قيمت خودرو و کاهش يافتن آن حساس بوده و از تمام پتانسيل‌هاي قانوني و اختيارات خود استفاده خواهد کرد تا اين مسئله به سرانجام برسد.ولي تنها کاهش چند درصدي اين محصولات را شاهد بوديم و اين با توجه به عزم مجلسي ها چندان قابل توجه نبود .در نتيجه اتفاقات آينده درخصوص تعيين قيمت خودرو قابل پيش‌بيني نيست . نزاع بين مجلس و دولت براي کاهش قيمت خودرو،نسبت به روزهاي گذشته کمترشده تا جايي که مي توان پذيرفت که قيمت خودرو کاهش نمي يابد.زيرا هم وزير صنعت‌، معدن و تجارت با مجلس همراه نيست و هم شوراي رقابت مايل نيست که قيمت خودرو کاهش يابد.
      - See more at: http://www.mojnews.com/fa/Miscellane....0EC5lAAH.dpuf
      ای لولی بربط زن ! تو مست تری یا من ................ ای پیش چو تو مستی، افسون من افسانه ( مولانا )

      نظر

      • "heydar"
        عضو فعال
        • Sep 2012
        • 7493

        #2853
        پاسخ : اخبار گروه خودرو

        زنگ خطر به صدا در آمد

        طرح فروش ويژه با زمان تحويل 5 روزه جهت بهره مندي تمامي هموطنان گرامي ارائه شده است.

        ...
        ترس از به مشکل خوردن در فزوش واضح است و به گونه ای قصد دارند از این مشکل بگریزند!آیا میتوانند؟/.:biggrinsmiley.:/
        آخرین ویرایش توسط "heydar"؛ 2014/09/11, 17:34.

        نظر

        • لولی بربط زن
          عضو فعال
          • Nov 2013
          • 1862

          #2854
          پاسخ : اخبار گروه خودرو

          در اصل توسط heydar";539448][B][COLOR="#FF0000 پست شده است
          زنگ خطر به صدا در آمد[/COLOR][/B]

          طرح فروش ويژه با زمان تحويل 5 روزه جهت بهره مندي تمامي هموطنان گرامي ارائه شده است.

          ...
          ترس از به مشکل خوردن در فزوش واضح است و به گونه ای قصد دارند از این مشکل بگریزند!آیا میتوانند؟/.:biggrinsmiley.:/
          نگران نباشید میگریزند همانند سالهای قبل. یعنی چاره دیگری نیست.
          ای لولی بربط زن ! تو مست تری یا من ................ ای پیش چو تو مستی، افسون من افسانه ( مولانا )

          نظر

          • "heydar"
            عضو فعال
            • Sep 2012
            • 7493

            #2855
            پاسخ : اخبار گروه خودرو

            در اصل توسط لولی بربط زن پست شده است View Post
            نگران نباشید میگریزند همانند سالهای قبل. یعنی چاره دیگری نیست.
            بنده برخلاف نظر شما معتقدم این باز با سال های گذشته متفاوت است و در فروش محصولات به مشکل جدی خواهند خورد.
            ببینیم چگونه پیش خواهند رفت؟

            نظر

            • ایرج اکبری
              عضو فعال
              • Dec 2011
              • 10934

              #2856
              پاسخ : اخبار گروه خودرو

              جدیدترین وضعیت تولید خودروهای سواری

              شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۹

              تولید انواع خودروهای سواری در بیشتر شرکت‌های خودروسازی افزایش یافته است.

              به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تولید انواع خودروهای سواری در مرداد ‌ماه امسال در گروه صنعتی ایران خودرو با رشد 65.1 درصدی از 19 هزار و 873 دستگاه به 32 هزار و 809 دستگاه افزایش یافته است.

              در این مدت تولید انواع سواری در خودروسازی راین نیز با رشد 538.5 درصدی از 52 دستگاه در مرداد ‌ماه 1392 به 332 دستگاه افزایش یافته است.

              تولید انواع سواری در شرکت مدیران خودرو نیز با رشد 114 درصدی از 1854 دستگاه در مرداد ‌ماه 1392 به 3967 دستگاه افزایش یافته است.

              در این مدت تولید انواع سواری در شرکت پارس خودرو با رشد 140.1 درصدی از 3264 دستگاه به 7838 دستگاه افزایش یافته است.

              تولید انواع سواری در گروه خودروسازی سایپا نیز با رشد 66.6 درصدی از 15هزار و 63 دستگاه به 25 هزار و 92 دستگاه افزایش یافته است.

              در این مدت تولید انواع سواری در کرمان موتور با رشد 124.5 درصدی از 1460 دستگاه به 3278 دستگاه رسیده است.

              مرداد ‌ماه امسال تولید انواع خودروی سواری در گروه بهمن و شرکت مرتب نیز با افت صد‌درصدی به صفر رسیده است.

              انتهای پیام
              كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

              نظر

              • مخبرالدوله
                عضو فعال
                • May 2012
                • 5228

                #2857
                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                تا پایان ماه شهریور نباید تحلیل بلند مدتی داشت!!!

                مردم میپرسند که ا.ن را چه کسانی حمایت میکنند؟؟؟

                نظر

                • لولی بربط زن
                  عضو فعال
                  • Nov 2013
                  • 1862

                  #2858
                  پاسخ : اخبار گروه خودرو

                  صفحه اصلی > اقتصادی
                  سرویس: اقتصادی ، تاریخ: ۲۲/شهریور/۱۳۹۳ - ۱۱:۲۰ ، شناسه خبر: ۴۹۶۹۳۹
                  مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی در گفت‌وگو با تسنیم؛ تغییر سقف وام خودرو در کمیسیون اعتبارات بانک مرکزی تصویب شد

                  خبرگزاری تسنیم: مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی از تصمیم گیری برای تغییر وام خودرو و کالا در کمیسیون اعتبارات این بانک خبر داد و گفت: پیشنهاد بانک مرکزی در دستور کار شورای پول و اعتبار قرار گرفته است.

                  نسخه قابل چاپ
                  علی اصغر میرمحمد صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با تأکید براینکه تا کنون مصوبه جدیدی برای افزایش سقف وام خودرو و کالا نداشته ایم، اظهار داشت: کمیسیون اعتبارات بانک مرکزی تصمیماتی برای وام خودرو و کالا گرفته است ولی تصویب نهایی آن منوط به تصمیم شورای پول و اعتبار است.
                  وی با تأکید براینکه وام خودرو افزایش نیافته است، افزود: هرچند در کمیسیون اعتبارات درباره این دو وام تصمیم گیری شده است ولی تا زمانی که شورای پول و اعتبار این پیشنهادات را به تصویب نرساند امکان اجرایی شدن آن وجود ندارد.
                  مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی تصریح کرد: تصمیمات کمیسیون اعتبارات بانک مرکزی برای تغییر سقف وام خودرو و کالا در دستور کار شورای پول و اعتبار قرار گرفته است.
                  به گزارش تسنیم، هم اکنون سقف وام خودرو 7 میلیون تومان است و نرخ سود آن طبق تعرفه بانکها در عقود مبادله ای محاسبه می شود. البته قبلاً مسئولان بانک مرکزی از احتمال 2 برابر شدن وام خودرو خبر داده بودند.
                  گفتنی است که در حالی هنوز سقف وام خودرو 7 میلیون تومان است که پیش از این با این میزان وام، متقاضی خرید خودروی داخلی می توانست، 70 درصد هزینه خرید خودروی پراید را تامین کند اما با افزایش نرخ هایی که در بازار خودرو اتفاق افتاده است، با این وام تنها می توان حدود 10 تا 20 درصد هزینه خرید یک خودرو مانند پراید یا تیبا که ارزان ترین خودروهای داخلی هستند را پرداخت کرد.
                  انتهای پیام/
                  ای لولی بربط زن ! تو مست تری یا من ................ ای پیش چو تو مستی، افسون من افسانه ( مولانا )

                  نظر

                  • جعفرزاده
                    عضو فعال
                    • Dec 2010
                    • 5833

                    #2859
                    پاسخ : اخبار گروه خودرو

                    به گزارش دنیای خودرو دبیر شورای هماهنگی انجمن های قطعه سازان خودرو از ارائه پیشنهاد تشکیل صندوق حمایت از صنعت خودرو به وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد .



                    آرش محبی نژاد، دبیر شورای هماهنگی انجمن های قطعه سازان خودرو، در گفتگو با ایلنا با بیان اینکه خروج از بحران موجود در تولید خودرو نیازمند بسته ای جامع است، گفت: پیشنهاد تشکیل صندوق حمایت از صنعت خودروی کشور را به زودی به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه خواهیم کرد .



                    محبی نژاد تصریح کرد: با تشکیل صندوق فوق مردم از منابع و محاسن آن بهره مند خواهند شد .



                    وی گفت: مالکیت صندوق حمایت از صنعت خودرو به دولت تعلق دارد و تا سقف ۴ هزار میلیارد تومان دارایی این صندوق خواهد بود که بخشی از آن از عوارض واردات خودرو، بخشی از صندوق توسعه ملی و فروش نفت و بخشی دیگر ازعایدی دولت از فروش خودرو در سال گذشته آن تامین خواهد شد .



                    محبی نژاد ادامه داد: صندوق حمایت از صنعت خودرو متشکل از نمایندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت، قطعه سازان و نمایندگانی از بانک مرکزی خواهد بود .



                    وی گفت: از اهداف تشکیل این صندوق تامین نقدینگی مورد نیاز با دوره بازپرداخت مشخص برای خریداران نقدی خودرو است تا چرخش نقدینگی خودرو سازان تنها منوط به پیش فروش خودرو نشود .



                    دبیر شورای هماهنگی انجمن های قطعه سازان خودرو با اشاره به اعطای تسهیلات مسکن (تا سقف ۸۰ میلیون تومان) و در مواردی تا نصف مبلغ خرید مسکن، گفت: هم اکنون شاهد جاری شدن نقدینگی از سوی بانک ها به سمت مسکن هستیم این در حالی است که در صورت ارائه وام خودرو به مردم به شرط خرید خودروی تولید داخل این صندوق راهکار مناسبی برای خرید خودرو محسوب می شود .



                    وی تصریح کرد: همچنین فعال کردن لیزینگ ها نیز در در خرید خودرو بی تاثیر نیست .



                    محبی نژاد در پاسخ به این پرسش که به نظر شماعلت اصلی مشکلات سایت های ثبت نام خرید خودرو در شرکت های خودرو ساز چیست نیز اظهارداشت: مسلما خودروسازان به دنبال رضایت مشتریان هستند و شرایط به گونه ای است که مشتری مداری از ارکان اصلی در مدیریت محسوب می شود و به نظر می رسد این اختلال در سایت های ثبت نامی به دلیل سرعت پایین اینترنت و حجم بالای ثبت نام ها در ساعات اولیه و مشکلاتی نظیر این باشد.

                    نظر

                    • مخبرالدوله
                      عضو فعال
                      • May 2012
                      • 5228

                      #2860
                      پاسخ : اخبار گروه خودرو

                      حمایت 100 میلیارد دلاری وزارت نفت از بهینه سازی مصرف سوخت


                      يکشنبه، 23 شهريور 1393
                      ساعت: 09:27
                      Sunday, September 14, 2014
                      كد خبر: 272105


                      به گزارش خبر خودرو، دبیر انجمن خودروسازان ایران گفت : بر اساس بند" ق" تبصره 2 قانون بودجه 93، وزارت نفت اجازه دارد ، تا سقف 100 میلیارد دلار در قالب قراردادهای بیع متقابل وامثال آن، سرمایه‌گذاری برای کاهش مصرف سوخت را سازماندهی کرده و از محل منابع حاصل از صرفه‌جویی ، هزینه و سود سرمایه‌گذاران را تضمین کند.
                      احمد نعمت بخش در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ، افزود : بر همین اساس و به استناد تبصره 2 قانون بودجه امسال ، قرارداد سه جانبه ای میان وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، وزارت نفت و وزارت کشور
                      به منظور نوسازی 17 هزار دستگاه اتوبوس های شهری گازسوز و یا برقی در حال تنظیم است همچنین به منظور نوسازی 60 هزار دستگاه کامیون بالای 35 سال قرار دادی با وزارت راه و شهرسازی ، وزارت نفت و وزارت صنعت ، معدن و تجارت در حال انعقاد است.

                      وی تاکید کرد : به استناد این قرارداد شرکتهای خودروساز می توانند از صندوق توسعه ملی برای واردات قطعات منفصله ارز دریافت کنند .

                      مردم میپرسند که ا.ن را چه کسانی حمایت میکنند؟؟؟

                      نظر

                      • Hessam
                        عضو فعال
                        • Aug 2012
                        • 1240

                        #2861
                        پاسخ : اخبار گروه خودرو

                        خودروسازان با مجلس به نقطه مشترک برسند
                        عضو كميسيون اجتماعی مجلس شوراي اسلامي با تأکید بر اهمیت نیروی انسانی و لزوم مدیریت منطقی منابع انسانی گقت: مدیریت معطوف به منابع انسانی و اهمیت دادن و احترام گذاشتن به نیروی انسانی، نکته با ارزشی است که باید مورد توجه و تأکید قرار گیرد.
                        کد خبر: ۴۳۴۳۹۱
                        تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۷ - 14 September 2014
                        عضو كميسيون اجتماعی مجلس شوراي اسلامي با تأکید بر اهمیت نیروی انسانی و لزوم مدیریت منطقی منابع انسانی گقت: مدیریت معطوف به منابع انسانی و اهمیت دادن و احترام گذاشتن به نیروی انسانی، نکته با ارزشی است که باید مورد توجه و تأکید قرار گیرد.

                        به گزارش باشگاه خبرنگاران علیرضا محجوب افزود: در دنیا اهمیت خاصی برای مدیریت نیروی انسانی قائل هستند و سازمان بین المللی کار در گزارش امسال خود تأکید دارد کشورهایی در زمینه اشتغال موفق هستند که به نیروی کار خود احترام بیشتری گذاشته و قوانین و مقررات کار را به خوبی اجرا کرده اند.

                        رییس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی با اشاره به استمرار تحریم ها در صنعت خودرو و مسائل و مشکلات خودروسازان، اظهار کرد: شرکت های خودروساز باید برای شفاف سازی وضعیت خود تلاش نمایند و با نمایندگان مجلس به یک نقطه مشترک و واحد برسند تا نمایندگان مجلس هم بتوانند به آن ها کمک کنند.

                        نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: مدیریت صحیح و تحمل فشارها در رأس مدیریت می تواند به نوعی عمل کند که بدنه پرسنل کم ترین آسیب ها را متحمل شوند.

                        نظر

                        • مخبرالدوله
                          عضو فعال
                          • May 2012
                          • 5228

                          #2862
                          پاسخ : اخبار گروه خودرو

                          اقبال سهامداران به خرید صنعت خودرو نشان از آینده روشن این سهام دارد....

                          مردم میپرسند که ا.ن را چه کسانی حمایت میکنند؟؟؟

                          نظر

                          • جعفرزاده
                            عضو فعال
                            • Dec 2010
                            • 5833

                            #2863
                            پاسخ : اخبار گروه خودرو

                            به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارسف سید مجتبی شفیعی در یک نشست خبری که صبح امروز در ستاد مدیریت حمل و نقل و مصرف سوخت کشور برگزار شد، گفت: ستاد در راستای توسعه کمی و کیفی مراکز اسقاط خودروهای فرسوده و به دلیل نیازی که برخی از استانهای کشور به این مراکز پیدا کرده بودند تلاش کرد تا این مراکز اسقاط خودرو را از حالت انحصاری خارج کند .



                            وی ادامه داد: بنابراین از همین امروز تمام سرمایه‌گذارانی که علاقمند به حضور در فعالیت در این بخش هستند می‌توانند با مراجعه به سایت ستاد مدیریت مصرف سوخت مجوز لازم را اخذ کنند .



                            قائم مقام ستاد مدیریت مصرف سوخت تصریح کرد: پس از اخذ مجوز و با هماهنگی لازم با پلیس راهور می‌توانند کد فعالیت خود را از ستاد دریافت کرده و فعالیت خود را در این بخش آغاز کنند .



                            شفیعی با اشاره به اینکه هم‌اکنون 126 مرکز اسقاط خودروی فرسوده در کشور وجود دارد، اظهار داشت: کمبود مراکز اسقاط موجب شد تا این تصمیم اخذ شود .



                            قائم مقام ستاد مدیریت مصرف سوخت با اشاره به واردات خودروهای خارجی خاطرنشان کرد: براساس قوانین، واردکنندگان باید به ازای واردات خودرو، خودروهای فرسوده را اسقاط کنند تا مجوز پلاک‌گذاری دریافت کنند .



                            وی ادامه داد: خوشبختانه تعداد زیادی از وارد کنندگان این قانون را رعایت کرده‌ و از همین قبیل تعداد زیادی خودرو اسقاط شده‌اند اما برخی از وارد کنندگان که تعدادشان نیز کم است این قانون را رعایت نمی‌کنند و در قرارداد خود با مشتریان اسقاط خودروی فرسوده را بر عهده خریدار می‌گذارند که عملاً این کار نوعی کلاهبرداری محسوب می‌شود .



                            شفیعی ادامه داد: خریداران خودروهای خارجی باید مراقب باشند که زیر بار اسقاط خودروی فرسوده نروند زیرا در سایت ستاد مدیریت هیچ جایی برای خریداران در نظر گرفته نشده و کاملاً این وظیفه بر عهده وارد کننده است و اگر واردکننده‌ای تن به اسقاط خودروی فرسوده ندهد و بخواهد خودروی خارجی خود را وارد کند باید اعلام کنم این خودرو هرگز شماره‌گذاری نخواهد شد .



                            سید مجتبی شفیعی در ادامه با اشاره به اینکه سن خودروهای فرسوده سال گذشته از 30 سال به 25 سال تغییر کرد، گفت: ستاد فعلاً هیچ برنامه‌ای برای کاهش سن خودروهای فرسوده ندارد .



                            وی همچنین با اشاره به نوسازی ناوگان راهداری گفت: براساس مذاکراتی که با وزارت راه انجام شد قرار است خودروهای سنگین مخصوص راهداری که به سن فرسودگی رسیده‌اند به صورت نقدی نوسازی شوند و تمام این خودروها از خارج تأمین خواهد شد.

                            نظر

                            • مخبرالدوله
                              عضو فعال
                              • May 2012
                              • 5228

                              #2864
                              پاسخ : اخبار گروه خودرو

                              قائم مقام رییس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت اعلام کرد:

                              اسقاط 400 هزار دستگاه خودروی فرسوده تا پایان سال 93/ افزایش مراکز اسقاط

                              تهران - ایرنا - قائم مقام رییس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت گفت: تا پایان سال جاری حدود 400 هزار دستگاه خودروی فرسوده اسقاط و از رده خارج می شود.


                              به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، مجتبی شفیعی روز یکشنبه در نشست خبری اظهار داشت: در طول یک دهه گذشته حدود 1.5 میلیون دستگاه خودروی فرسوده از رده خارج شده است.

                              وی افزود: با تغییر روند خروج خودروهای فرسوده و الزام واردکنندگان به اسقاط در سال جاری میزان اسقاط آنها افزایش خواهد یافت.

                              وی گفت: در حال حاضر حدود 126 مرکز اسقاط خودرو در کشور فعالیت می کنند که در نظر داریم ظرفیت کمی و کیفی آنها را افزایش دهیم.

                              وی اضافه کرد: اشخاص حقوقی می توانند با مراجعه به ادارات صنعت معدن و تجارت استان ها مجوز مرکز اسقاط را دریافت و سپس با مراجعه به پلیس مرکز راهور استان و همچنین ستاد مدیریت سوخت سایر مراحل اخذ مجوز را طی کنند.

                              وی با اشاره به ارتقا کیفی مراکز اسقاط، گفت: با اعمال استانداردهای بین المللی عملیات بازیافت به طور کامل انجام می شود.

                              وی ادامه داد: تلاش می شود با افزایش مراکز اسقاط یک فضای رقابتی در بین آنها ایجاد شود.

                              وی از همه سرمایه گذاران دعوت کرد با توجه به ضرورت داشتن ضوابط فنی که در سایت اطلاع رسانی ستاد سوخت قرار دارد نسبت به اخذ مجوز اقدام کنند.

                              قائم مقام رییس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت گفت: در سال جاری 100 هزار دستگاه خودرو وارد کشور می شود که به ازای هر دستگاه خودرو به طور متوسط چهار دستگاه خودروی فرسوده از رده خارج خواهد شد، بنابراین هدفگذاری اسقاط 400 هزار دستگاه خودرو در سال 93 محقق می شود.

                              وی با اشاره به تخلف برخی واردکنندگان خودرو، اظهار داشت: برخی واردکنندگان قراردادهایی را با خریداران امضا کرده اند که براساس آن تعهد شماره گذاری خودرو بعهده خریدار گذاشته شده و این در حالی است که مطابق قانون اولین شماره گذاری خودروی وارداتی تنها برعهده واردکننده است و هیچ خریداری امکان شماره گذاری ندارد.

                              شفیعی خاطرنشان کرد: محدود کردن واردات خودروهای بالای 2500 سی سی تاثیری در میزان خودروهای اسقاطی نخواهد داشت.


                              مردم میپرسند که ا.ن را چه کسانی حمایت میکنند؟؟؟

                              نظر

                              • مخبرالدوله
                                عضو فعال
                                • May 2012
                                • 5228

                                #2865
                                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                                در اصل توسط مخبرالدوله پست شده است View Post
                                اقبال سهامداران به خرید صنعت خودرو نشان از آینده روشن این سهام دارد....

                                مردم میپرسند که ا.ن را چه کسانی حمایت میکنند؟؟؟

                                نظر

                                در حال کار...
                                X