اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • خوشبخت
    عضو فعال
    • Jul 2012
    • 5464

    #3526
    پاسخ : اخبار گروه خودرو

    آغاز عصر جدید «ایران‌خودرو- پژو»








    پس از ماه‌ها مذاکره، بالاخره قرارداد جدید ایران‌خودرو و پژو امضا شد تا این دو شریک قدیمی پس از سه سال جدایی، فعالیتی دوباره را آغاز کنند.

    همان طور که از هفته‌ها قبل پیش‌بینی می‌شد، در جریان سفر رئیس‌جمهوری به فرانسه، ایران‌خودرویی‌ها نیز شال و کلاه کرده و همراه وی راهی پاریس شدند تا نخستین قرارداد خودروسازی کشور را به امضا برسانند. البته پیش از این، مسوولان بنز نیز با حضور در ایران‌خودرو، تفاهم‌نامه‌ای را با این شرکت به امضا رسانده و بناست تا در آینده، این تفاهم‌نامه به قرارداد تبدیل شود.

    ایران‌خودرو و پژو اما پس از امضای قرارداد با یکدیگر، بیانیه مشترکی نیز صادر کردند.در اين بيانيه آمده است: «اين توافق نامه يك هفته پس از لغو تحريم‌هاي بين‌المللي بيانگر شروع فصل جديدي براي طرفين خواهد بود كه از سوي شركت‌هاي انتقال‌دهنده فناوري و فعالان داخلي نيز مورد حمايت قرار گرفته و در اواسط سال2016 به اجرا درخواهد آمد.» در این بیانیه گفته شده که «پيش‌بيني مي‌شود تا سال 2020 توليد خودرو در ایران به بيش از يك ميليون و 400 هزار و در نهايت به دو ميليون دستگاه در سال افزايش پيدا كند. براساس آمار فعلي، تعداد خودروهاي پژو موجود در جاده‌هاي ايران بيش از چهار ميليون دستگاه است.» در بخش دیگری از این بیانیه آمده «ايران يكي از مولفه‌هاي كليدي استراتژي توسعه شركت پژو سيتروئن در خاورميانه و آفريقا و سومين بازار بين‌المللي به سرعت در حال رشد اين شركت به‌شمار مي‌رود.»

    انتقاد به بازگشت پژو
    بازگشت پژو به ایران اما کم حاشیه نداشته و پیوند دوباره این شرکت با ایران‌خودرو، منتقدان خاص خود را دارد. بخشی از این منتقدان را مشتریانی تشکیل می‌دهند که اولا از کیفیت خودروهای کنونی فرانسوی به خصوص پژو راضی نیستند و ثانیا نمی‌توانند رفتار این خودروساز را در دوران تحریم، توجیه کنند. در واقع ریشه اصلی این نارضایتی را باید در قطع ارتباط ناگهانی این شرکت با خودروسازی کشور جست‌وجو کرد. پژویی‌ها در حالی اوایل سال 2012 میلادی و همزمان با تشدید تحریم‌های غرب علیه ایران، ناگهان همکاری خود با ایران‌خودرو را قطع کردند که تا سال 2014 متعهد به ماندن در جاده مخصوص بودند، اما تحت‌تاثیر دوست آمریکایی شان (جنرال موتورز که بخشی از سهام این شرکت را خرید) از ایران رفتند.

    با رفتن پژو، ایران‌خودرو با مشکلات زیادی در تولید روبه‌رو شد و روزهای بسیار سختی را در غیاب این شریک فرانسوی تجربه کرد. بحرانی که پس از رفتن پژو، در ایران‌خودرو آغاز شد، یکی از سخت‌ترین دوران‌ها را برای خودروساز بزرگ کشور رقم زد و سبب شد تولید آبی‌های جاده مخصوص به شدت افت کند. اگرچه رفتن پژو تمام علت بحرانی شدن وضعیت ایران‌خودرو نبود، اما این اتفاق بدون تردید بیشترین تاثیر را بر اوضاع ناخوش این شرکت داشت، چه آنکه هم سبب کاهش تیراژ شد و هم به توقف تولید برخی خودروها از جمله پژو 207 انجامید. جدای از اینها، ایران‌خودرو یک شریک معتبر اروپایی را هم از دست داد، آن هم در شرایطی که آمادگی لازم را برای این جدایی نداشت. هر چه هست، «کاهش تیراژ» و «افت کیفیت» دو اتفاق ناخوشایند در ایران‌خودرو پس از رفتن پژو به حساب می‌آید و از همین رو بخشی از مشتریان و کارشناسان و فعالان صنعت خودرو، نسبت به خودروساز فرانسوی موضع گرفته و تاکید داشته و دارند که نباید دوباره به این شرکت اعتماد کرد.

    انتقادها از پژو به جایی رسید که در مقاطعی حتی صحبت از دریافت غرامت از این شرکت نیز به میان آمد، هر چند نه ایران‌خودرو و نه پژو، هیچ‌کدام حاضر به صحبت در مورد این موضوع نشدند. قطع ارتباط با ایران‌خودرو اما به ضرر پژو نیز تمام شد، چه آنکه طی سال 2012 میلادی، 10 میلیون یورو از درآمد ماهانه این شرکت کاسته شد تا رفتن از ایران، نقش مهمی در زیان 576 میلیون یورویی پژویی‌ها در آن سال داشته باشد. هر چه بود و هر چه گذشت، ایران‌خودرو و پژو بلافاصله پس از توافق دو سال پیش ایران و کشورهای 1+5 در ژنو، مذاکرات را آغاز کردند تا جبران مافات کرده و فصلی جدید در روابط خود را آغاز کنند. در نهایت نیز در جریان سفر رئیس‌جمهوری به فرانسه و با وجود مخالفت‌ها، قرارداد جدید ایران‌خودرو و پژو به امضا رسید، قراردادی که گفته می‌شود کاملا متفاوت از گذشته بوده و به نفع هر دو طرف است. این البته در حالی است که دو طرف تا به امروز بر سر کلیات به توافق رسیده و قرار است طی هفته جاری وارد جزئیات قرارداد شوند.

    پژو پول می‌آورد
    اما نگاهی بیندازیم به جزئیات قرارداد ایران‌خودرو و پژو، تا مشخص شود تفاوت آن با گذشته چیست و چه اتفاقات جدیدی با بازگشت خودروساز فرانسوی به ایران، رخ خواهد داد. به‌نظر می‌رسد مهم‌ترین نکته در این قرارداد، سرمایه‌گذاری پژو در خودروسازی ایران است، چه آنکه این شرکت در گذشته به هیچ وجه حاضر به انجام این کار نشد. در واقع اتفاق بزرگ در پیوند جدید ایران‌خودرو و پژو، «سرمایه‌گذاری» خودروساز فرانسوی در صنعت خودرو ایران است و این موضوع می‌تواند تا حد زیادی از تلخی رفتار گذشته پژویی‌ها بکاهد. آن‌طور که منابع رسمی می‌گویند، ارزش قرارداد ایران‌خودرو و پژو، 400 میلیون یورو (معادل 436 میلیون دلار) است و بناست دو طرف شرکتی مشترک (با سهم برابر) تاسیس و امور مربوط به همکاری جدید، توسط آن پیگیری و اجرا شود. این سرمایه البته قرار است تدریجی و ظرف چهار سال تامین شود، به نحوی که در فاز نخست، هر یک از دو طرف، بین 35 تا 50 میلیون یورو آورده نقدی را وسط خواهند گذاشت تا شرکت مشترک (جوینت ونچر) شکل گرفته و ایران‌خودرو و پژو کم کم وارد فاز تولید شوند. به گفته منابع آگاه، میزان سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو و پژو یکسان است و هر یک از آنها باید طی چهار سال، 200 میلیون یورو آورده نقدی داشته باشند.

    خودروهای جدید پژو در ایران
    بنابر گزارش خبرگزاری فرانسه اما گروه خودروسازی پژوسیتروئن قرار است سالانه 200 هزار دستگاه خودرو در ایران به تولید برساند و برای رسیدن به این تیراژ، از قطعات تولید داخل (تولید ایران) نیز استفاده خواهد شد. بر این اساس، مدل‌های پژو 208، 2008 (شاسی بلند) و مدل کامپکت 301 تحت قرارداد جدید ایران‌خودرو و پژو به تولید خواهند رسید و این در شرایطی است که پیش‌تر گفته می‌شد مدل 308 نیز در ایران تولید می‌شود، اما ظاهرا این موضوع منتفی است. هرچند فرانسوی‌ها تاکید دارند اولین محصول جدید پژو در ایران، طی سال 2017 میلادی تولید و عرضه خواهد شد، با این حال پیش از این سه محصول، تولید 206 پلاس (یا به قول ایران‌خودرویی‌ها 207 آی) از سرگرفته می‌شود.

    این محصول تا پیش از رفتن پژو، در ایران‌خودرو به تولید می‌رسید و حالا پس از سه سال توقف، خط تولید آن از اوایل سال آینده دوباره فعال خواهد شد. با این حساب، طبق قرارداد جدید ایران‌خودرو و پژو، چهار محصول این شرکت فرانسوی در ایران به تولید خواهد رسید. همچنین پیش از این اعلام شده بود که در قرارداد این دو شرکت بر ساماندهی تولید کنونی مدل‌های قدیمی پژو ۴۰۵ و پژو ۲۰۶ تاکید شده حال آنکه طبق اخبار غیررسمی پژو برنامه‌ای برای ادامه تولید 405 ندارد و به نظر می‌رسد این خودرو طی یکی دو سال آینده راهی موزه شود. با این حال اما تولید پژو 206 همچنان ادامه خواهد یافت.

    اما هرچند هنوز قیمت قطعی خودروهای جدید پژو در ایران اعلام نشده، اما به گفته منابع آگاه، پژو 207 در بازه قیمتی 40 تا 50 میلیون تومان، پژو 301 و 208 در بازه قیمتی 50 تا 60 میلیون تومان و پژو 2008 در بازه قیمتی 70 تا 80 میلیون تومان عرضه خواهند شد. با توجه به قیمت‌های گمانه‌زنی شده، به‌نظر می‌رسد پژو در دور جدید حضورش در ایران، بازه قیمتی 40 تا 80 میلیون تومان را نشانه رفته و می‌خواهد خلأ‌های این محدوده را پر کند و با این حساب باید با چینی‌ها به رقابت بپردازد. آن طور که منابع آگاه می‌گویند، صحبت‌هایی مبنی‌بر تبدیل شدن ایران به‌هاب صادراتی پژو در منطقه نیز انجام شده، با این حال این موضوع هنوز روی کاغذ نیامده و فعلا قطعی نیست.

    زندگی بدون تحریم سلام....

    نظر

    • negarminavi
      عضو فعال
      • May 2013
      • 35715

      #3527
      پاسخ : اخبار گروه خودرو

      در اصل توسط mba پست شده است View Post
      دروغ که حناق نیست ! شما و خبرگزاری ها مورد علاقه ات، عادت دارید به نشر اکاذیب متاسفانه !!!
      هر سه خودرو از سال 2012 به بعد معرفی شده اند ! با یک سرچ ساده اینترنتی میتونی اینو بفهمی ! البته اگه بخوای بفهمی ! واقعا حسادت داره نابودتون میکنه !
      این مصاحبه بنده نیست که ! یکی هست عضو هیات علمی دانشگاه علامه ! توی خبر هم اومده اسمش !

      اگر دروغه شما خبر راستشو بیار بزن ! یا همین سرچ ساده رو بزن بیار ! بگو دروغ گفته این آدم !

      نظر

      • m.hossein
        Banned
        • Nov 2013
        • 3031

        #3528
        پاسخ : اخبار گروه خودرو

        رشد 1.5 درصدی سهام پژو پس از امضای قرارداد با ایران

        ? بعد از اعلام خبر امضای قرارداد جدید پژو با ایران خودرو، سهام شرکت پژو سیتروئن در بورس فرانسه با 1.5 درصد افزایش به 14.35 یورو رسید. این افزایش، کاهش 11 درصدی ارزش سهام پژو در سال جاری را خنثی کرد و ارزش این شرکت را به 11.6 میلیارد یورو رساند./تسنیم

        نظر

        • mba
          عضو عادی
          • Nov 2014
          • 266

          #3529
          پاسخ : اخبار گروه خودرو

          در اصل توسط negarminavi پست شده است View Post
          این مصاحبه بنده نیست که ! یکی هست عضو هیات علمی دانشگاه علامه ! توی خبر هم اومده اسمش !

          اگر دروغه شما خبر راستشو بیار بزن ! یا همین سرچ ساده رو بزن بیار ! بگو دروغ گفته این آدم !
          تویی که به نشر اکاذیب این خبرگزاری ها همه روزه داری کمک میکنی بهتره این سرچو انجام بدی ! تو اگر مطلب درست بزنی همه مطلب درست میخونن تو این سایت ! ولی وقتی انقدر ارزش قائل نیستی برای خواننده مطلبت که بری یه سرچ ساده انجام بدی ، هزاران نفر بازدید کننده این سایتو مطلب دروغ میخورونی بهشون که معلوم نیست چند نفر وقت و حوصله پیدا کنن تحقیق کنن راجع بهش ! فقط مثل بلدوزر خزعبلات نسیم انلاین و رجانیوزو اینجا کپی میکنی بدون اینکه بدونی درسته یا غلط ! که البته 90 درصد هم دروغه مثل این ! جهت اطلاعت هم لینک های زیرو میذارم بری ببینی این سه خودرو مال چه سالی ان !




          نظر

          • نجاT...
            عضو فعال
            • Dec 2013
            • 2639

            #3530
            پاسخ : اخبار گروه خودرو

            در اصل توسط mba پست شده است View Post
            تویی که به نشر اکاذیب این خبرگزاری ها همه روزه داری کمک میکنی بهتره این سرچو انجام بدی ! تو اگر مطلب درست بزنی همه مطلب درست میخونن تو این سایت ! ولی وقتی انقدر ارزش قائل نیستی برای خواننده مطلبت که بری یه سرچ ساده انجام بدی ، هزاران نفر بازدید کننده این سایتو مطلب دروغ میخورونی بهشون که معلوم نیست چند نفر وقت و حوصله پیدا کنن تحقیق کنن راجع بهش ! فقط مثل بلدوزر خزعبلات نسیم انلاین و رجانیوزو اینجا کپی میکنی بدون اینکه بدونی درسته یا غلط ! که البته 90 درصد هم دروغه مثل این ! جهت اطلاعت هم لینک های زیرو میذارم بری ببینی این سه خودرو مال چه سالی ان !




            https://www.google.com/url?sa=t&rct=...13034660,d.d24
            دوست عزیز واقعا جای تشکر داره بابت لینکی که زدید, دیگه مطمئن شدم افرادی هم هستند که نظر سوء به سود و پیشرفت دیگران دارن...
            بسیار متاسف و متاثر شدم...
            انتقال ثروت از كوتاه مدتي ها به بلند مدت ها !

            نظر

            • لوئیز
              عضو عادی
              • Nov 2013
              • 81

              #3531
              پاسخ : اخبار گروه خودرو

              خودروییها امروز فروشی بودن

              نظر

              • لوئیز
                عضو عادی
                • Nov 2013
                • 81

                #3532
                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                در اصل توسط نجاT... پست شده است View Post
                خودرو فرصت خرید...
                خودرو فرصت فروش

                نظر

                • خوشبخت
                  عضو فعال
                  • Jul 2012
                  • 5464

                  #3533
                  پاسخ : اخبار گروه خودرو

                  دور تازه همكاری ایران خودرو دیزل با بنز / آغاز صدور محصولات ایران خودرو دیزل به عراق و ساحل عاج






                  مدیرعامل ایران خودرو دیزل از مذاكرات جدید با بنز برای تولید محصولات جدید خبر داد

                  مدیرعامل ایران خودرو دیزل - در سخنانی ضمن تاکید بر نقش خدمات در موفقیت محصول و شركت، افزود: در دور تازه همكاری با بنز، ارزیابی و بررسی آمادگی شبكه خدمات پس از فروش یکی از پیش شرط های مهم است.

                  ایران خودرو دیزل را بزرگ ترین سازنده خودروهای تجاری منطقه دانست که پتانسیل مهندسی و ظرفیت تولید قابل توجه دارد.

                  مدیرعامل ایران خودرو دیزل از کامیونت جدید شش تن آرنا خبر داد که طراحی شده و در حال آزمون است و به زودی به بازار عرضه می شود.

                  وی افزود: در مذاكرات جدید با بنز قرار شده موتور جدید سری 900 که از توان واستاندارد بالاتر برخوردار است روی آرنا نصب و در شركت ایدم هم به تولید برسد. این موتور در مینی بوس آرین نیز جایگزین موتور کامینز خواهد شد.

                  رزازی ادامه داد: کشنده اكتروس که از موتور قوی تر برخوردار است، جای اكسور را خواهد گرفت که در آینده از مدار تولید خارج می شود.

                  مدیرعامل ایران خودرو دیزل از طراحی مینی بوس هفت متری دو در جدید با ظرفیت بیشتر خبر داد و گفت: اتوبوس شهری 12 متری و 18 متری نیز طراحی و نمونه سازی شده و در مرحله آزمون است.

                  وی افزود: بر اساس برنامه دولت، تولید 17 هزار دستگاه اتوبوس گازسوز در دست اجرا و قرار است موتور جدید بنز سری 936 که پایه گاز سوز هست، روی این اتوبوس ها نصب شود. دو نمونه از این موتور دریافت شده و در حال نصب آزمایشی است که تا دو ماه آینده آزمون خواهد شد.

                  رزازی اتوبوس جدید بین شهری با شاسی بنز و گیربكس زد اف و طراحی داخلی و خارجی مدرن را از دیگر محصولات جدید ایران خودرو دیزل ذكر کرد که به زودی نمونه سازی و تست می شود.

                  مدیرعامل ایران خودرو دیزل از شروع صادرات به ساحل عاج و عراق در سال جاری خبر داد و گفت: به زودی محصولاتمان را به سوریه و عمان نیز صادر خواهیم کرد.
                  زندگی بدون تحریم سلام....

                  نظر

                  • m.hossein
                    Banned
                    • Nov 2013
                    • 3031

                    #3534
                    پاسخ : اخبار گروه خودرو

                    حالا برعکسش عمل کنید . دقیقا همینه. پلکانی فراموش نشه.

                    نظر

                    • negarminavi
                      عضو فعال
                      • May 2013
                      • 35715

                      #3535
                      پاسخ : اخبار گروه خودرو

                      در اصل توسط mba پست شده است View Post
                      تویی که به نشر اکاذیب این خبرگزاری ها همه روزه داری کمک میکنی بهتره این سرچو انجام بدی ! تو اگر مطلب درست بزنی همه مطلب درست میخونن تو این سایت ! ولی وقتی انقدر ارزش قائل نیستی برای خواننده مطلبت که بری یه سرچ ساده انجام بدی ، هزاران نفر بازدید کننده این سایتو مطلب دروغ میخورونی بهشون که معلوم نیست چند نفر وقت و حوصله پیدا کنن تحقیق کنن راجع بهش ! فقط مثل بلدوزر خزعبلات نسیم انلاین و رجانیوزو اینجا کپی میکنی بدون اینکه بدونی درسته یا غلط ! که البته 90 درصد هم دروغه مثل این ! جهت اطلاعت هم لینک های زیرو میذارم بری ببینی این سه خودرو مال چه سالی ان !




                      https://www.google.com/url?sa=t&rct=...13034660,d.d24
                      اول اینکه شما هنوز متن اون خبری که بنده زدم رو درست نخوندید ! بخون متوجه میشی که اون فرد نظرش چی هست !

                      دوم اینکه این خبرو یه خبرگزاری زده، راست و دروغش با اونه !

                      سوم اینکه خبرگزاری های دیگری هم اخبار دیگری زدن ! اینکه مشخصات این خودروها که قرار هست بیاد ایران با اونهایی که در فرانسه تولید میشه فرق میکنه ! یکی میگه 30 میلیون قیمتش هست ! یکی میگه 70 میلیون ! معلومه که تفاوتهایی هست ! کما اینکه در قرارداد قبلی و تولیدات قبلی هم بود !

                      اینها قبلا هم سر ایران از این کلاهها گشادتر هم گذاشتن ! مخصوصا سر روحانی !


                      در اصل توسط نجاT... پست شده است View Post
                      دوست عزیز واقعا جای تشکر داره بابت لینکی که زدید, دیگه مطمئن شدم افرادی هم هستند که نظر سوء به سود و پیشرفت دیگران دارن...
                      بسیار متاسف و متاثر شدم...
                      شما که ماشالا اینهمه پیگیر خودرویی ها بودی و 2 سال است داری جمع میکنی ! و خرید میکنی ! و جلسه با وزیر میری ! تا الان که این لینکها رو ایشون نزده بود نمیدونستی واقعا این خودروها مال چه سالی هستن !!!؟؟؟ تازه متوجه شد ی ! واقعا که !
                      آخرین ویرایش توسط negarminavi؛ 2016/01/30, 15:53.

                      نظر

                      • mba
                        عضو عادی
                        • Nov 2014
                        • 266

                        #3536
                        پاسخ : اخبار گروه خودرو

                        [QUOTE=negarminavi;662405]اول اینکه شما هنوز متن اون خبری که بنده زدم رو درست نخوندید ! بخون متوجه میشی که اون فرد نظرش چی هست !

                        دوم اینکه این خبرو یه خبرگزاری زده، راست و دروغش با اونه !

                        سوم اینکه خبرگزاری های دیگری هم اخبار دیگری زدن ! اینکه مشخصات این خودروها که قرار هست بیاد ایران با اونهایی که در فرانسه تولید میشه فرق میکنه ! یکی میگه 30 میلیون قیمتش هست ! یکی میگه 70 میلیون ! معلومه که تفاوتهایی هست ! کما اینکه در قرارداد قبلی و تولیدات قبلی هم بود !

                        اینها قبلا هم سر ایران از این کلاهها گشادتر هم گذاشتن ! مخصوصا سر روحانی !

                        -----------------------------------------------------------------------------------------------------


                        اولا متاسفانه من متن بی استفاده ای که فرستادی رو خوندم کامل ! این پاراگراف رو هم خوندم :
                        "واقعیت این است که خودروهای مذکور که ایران خودرو و پژو برای تولید آن قرارداد امضا کرده اند، خودروهای روز اروپا نیستند و متعلق به حدود 10 سال پیش هستند. لازم به ذکر است به عنوان مثال خودروی 301 در بازار جهانی قدیمی است یعنی ده ساله است که البته در بازار جهانی قدیمی حساب می‌شود."
                        طرف زورش اومده بره نگاه کنه ببینه 301 از سال 2012 تولید شده بعد اومده در مورد اینکه بهتر بود نوع همکاری ایرانخودرو و پژو سیتروئن چجوری باشه اظهار نظرم کرده !

                        دوما اگر مسئولیت راست و دروغش با خود خبرگزاریه پس تو اینجا چه کاره ای ؟ ملت اگر بخوان خودشون میرن نسیم و رجا رو میخونن خبراشو ! تو چرا خودتو سهیم میکنی تو دروغای اونا ؟!

                        سوما کی گفته 30 میلیون ؟! همین استاد دانشگاهی که اسمشم تو این خبر نیاورده خبرگزاری عزیزت ؟! خوب حرف اون معلومه که سند نیست :)) کی گفته مشخصات اینا فرق داره ؟ دوره سوار کردن موتور پیکان رو محصولات خارجی گذشت :)) آن مرد(بخوانید نامرد) مُرد ! آن سبو بشکست و آن پیمانه ریخت ! اون لولو (ا.ن) رو که یادتون هست ؟ اون رفت !

                        نظر

                        • mjtb
                          عضو فعال
                          • Dec 2013
                          • 527

                          #3537
                          پاسخ : اخبار گروه خودرو

                          در اصل توسط negarminavi پست شده است View Post
                          اول اینکه شما هنوز متن اون خبری که بنده زدم رو درست نخوندید ! بخون متوجه میشی که اون فرد نظرش چی هست !

                          دوم اینکه این خبرو یه خبرگزاری زده، راست و دروغش با اونه !

                          سوم اینکه خبرگزاری های دیگری هم اخبار دیگری زدن ! اینکه مشخصات این خودروها که قرار هست بیاد ایران با اونهایی که در فرانسه تولید میشه فرق میکنه ! یکی میگه 30 میلیون قیمتش هست ! یکی میگه 70 میلیون ! معلومه که تفاوتهایی هست ! کما اینکه در قرارداد قبلی و تولیدات قبلی هم بود !

                          اینها قبلا هم سر ایران از این کلاهها گشادتر هم گذاشتن ! مخصوصا سر روحانی !
                          بخل و حسادت از نوشته هات میباره

                          شما وقتی یه خبری رو میزنی یعنی محتواش برای خود شما حائز اهمیت بوده -اگر نگیم قبولش داشته باشی- وگرنه کلی خبرهای دیگه هم هست اما شما صرفاً با یه جهت گیری مشخص و با هدف خاصی اخبار رو گزینش میکنی و اینجا میذاری.

                          این یارو هم که نسیم آنلاین -خبرگزاری که شما خیلی دوسش داری- معلوم نیست از کدوم لپ لپی درش آورده و معلوم نیست چه جوری هیئت علمی دانشگاه علامه هم شده خیلی خیلی خیلی وارده!! مثلاً خودرو 301 رو میگه خودرو ده سال پیشه. این سه چهار سال انقدر به دلواپسان و حرام لقمه گان (شما بخوانید حرامزا...) سخت گذشته که براشون انگار ده سال بوده! =))=))

                          توجیهش برای اینکه قیمت هم باید خیلی از بازارهای جهانی کمتر باشه واقعاً جذاب بود!

                          نظر

                          • negarminavi
                            عضو فعال
                            • May 2013
                            • 35715

                            #3538
                            پاسخ : اخبار گروه خودرو

                            فارس گزارش می‌دهد

                            واکاوی زوایای قرارداد دو سر سود برای پژو

                            احداث کارخانه جدید با وجود تعطیلی نیمی از ظرفیت ایران خودرو


                            احداث کارخانه جدید برای تولید محصولات پژو در ایران در حالی در قرارداد بازگشت این شرکت فرانسوی به کشورمان مطرح شده که اکنون تنها نصف ظرفیت نصب شده در ایران خودرو فعال است و در این شرایط قرار است دوباره برای ایجاد ظرفیت جدید، هزینه شود.


                            خبرگزاری فارس - نرگس نیک ضمیر: پژو پس از 23 سال بدعهدی و سودجویی در بازار خودرو ایران در حالی دوباره با خوش آمدگویی مسئولان ایرانی به کشورمان باز می‌گردد که ساماندهی تولید دو محصول از رده خارج پژو 405 و پژو 206 و همچنین سرمایه‌گذاری 200 میلیون یورویی در احداث کارخانه به عنوان دستاوردهای این قرارداد مطرح است.

                            این در حالی است که هم اکنون حدود نیمی از ظرفیت یک میلیون دستگاهی نصب شده در ایران خودرو فعال است و در چنین وضعیتی قرار است دوباره ایران خودرو برای احداث کارخانه جدید سرمایه‌گذاری کند.

                            طبق اعلام ایران خودرو، بر اساس مفاد قرارداد جدید پژو و ایران خودرو قرار است هر کدام از طرفین طی 5 سال آینده 200 میلیون یورو در ارتقاء کارخانه خودروسازی خود در نزدیکی تهران سرمایه‌گذاری کنند. این سرمایه‌گذاری زمینه را برای توسعه زیرساخت‌های تولید رقابتی به منظور ساخت، راه اندازی و فروش مدل های 208، 2008 و 301 پژو فراهم خواهد کرد.

                            به این ترتیب این رقم در زمینه انتقال دانش فنی هزینه نخواهد شد. این در حالی است که اگر سرمایه پژو در جهت خرید پلت فرم جدید و انتقال دانش فنی در حوزه قطعه‌سازی هزینه می‌شد دلیلی برای رشد صنعت خودرو بود و زمینه‌ای برای توسعه تولید خودرو در کشور و داخلی سازی می‌شد.

                            از این طریق مرکز تحقیقات ایران خودرو نیز فعال شده و از رکود فعلی خارج می شد.

                            علاوه بر این، قطعه‌سازان ایرانی نیز مجبور به تغییر تکنولوژی و قالب‌های خود می‌شدند و دیگر به تولید قطعات خودروهای قدیمی و از رده خارج ادامه نمی‌ دادند.

                            عدم سرمایه‌گذاری پژو در زمینه انتقال دانش فنی به صنعت قطعه‌سازی ایران به معنی آن خواهد بود که قطعه‌سازان ایرانی سهم چندانی در تولید قطعات خودروهای مورد توافق ایران خودرو و پژو یعنی پژو 208، پژو 2008 و پژو 301 نخواهند داشت زیرا تکنولوژی تولید قطعات این خودروها با محصولات قدیمی پژو متفاوت است.

                            * پژو نسبت به قبل سود بیشتری کسب می کند

                            همانطور که اشاره شد در حال حاضر ظرفیتی معادل تولید یک میلیون دستگاه خودرو در ایران خودرو وجود دارد که تنها 50 درصد آن فعال است و باید برای فعال کردن بقیه این ظرفیت فکری شود. در چنین شرایطی ظرفیت سازی جدید اشتباه خواهد بود.

                            اگر فرض کنیم که تولید مشترک ایران خودرو و پژو خارج از این خطوط تولید انجام شود پس باید دید این ظرفیت‌ خالی چه سرنوشتی پیدا خواهد کرد.

                            از سویی با توجه به خالی بودن بخش زیادی از ظرفیت تولید ایران خودرو بعید به نظر نمی‌رسد که برای ایجاد کارخانه جدید سرمایه‌گذاری صورت نگیرد و مثلاً شرکت جوینت ونچر ایجاد شده چند سالن تولید را از ظرفیت خالی ایران خودرو اجاره کند و به تولید در آن بخش ادامه دهد.

                            فایده این اقدام برای پژو آن خواهد بود که قطعات خودرو توسط شرکت مشترک از پژو خریداری و وارد چرخه تولید می‌شود. یعنی اگر قبلاً قطعات خودرو توسط ایران خودرو از پژو خریداری می شد، حال این قطعات توسط شرکت مشترک تهیه می شود. به این ترتیب سود حاصل از فروش خودروهای مشترک بین ایران خودرو و پژو نصف می‌شود و فرانسوی‌ها سود بیشتری نسبت به قبل کسب خواهند کرد.

                            * سود دوجانبه قرارداد جدید برای پژو

                            از سویی، اگر قرار باشد کارخانه جدیدی احداث شود، ایران خودرو باید تجهیزات خطوط جدید تولید را از شرکتی که پژو معرفی می کند خریداری کند و در این مرحله نیز یک خرید اجباری از فرانسوی‌ها صورت خواهد گرفت که سود قابل توجهی از این محل نصیب پژو می‌شود.

                            برآوردهای کارشناسی نشان می دهد که برای احداث یک کارخانه خودروسازی با ظرفیت تولید 200 هزار دستگاه خودرو در سال به کمتر از 200 میلیون یورو سرمایه‌گذاری نیاز است و با این حساب مشخص نیست چرا در قرارداد ایران خودرو و پژو رقم 400 میلیون یورویی برای احداث کارخانه مشترک 200 هزار دستگاهی تعیین شده است. شاید این رقم تنها یک شوی تبلیغاتی باشد و در عین حال با وجود ظرفیت خالی در ایران خودرو اصولاً قرار نیست این سرمایه‌گذاری وجود خارجی داشته باشد.

                            در عین حال، یکه زارع مدیرعامل ایران خودرو قبلاً از همکاری با یک شرکت اروپایی به غیر از پژو و یک شرکت آسیایی خبر داده بود که باید دید آیا قرارداد همکاری با این شرکت‌ها نیز امضا خواهد شد تا مشخص شود این شرکتها چه سهمی در ظرفیت تولید ایران خودرو خواهند داشت و تکلیف بقیه ظرفیت خالی این شرکت چه می‌شود؟

                            * تکلیف پژو 405 و پژو 206 چه می‌شود؟

                            یکی دیگر از مفاد قرارداد جدید ایران خودرو و پژو، ساماندهی تولید پژو 405 و پژو 206 است. مشخص نیست این ساماندهی به چه معنی خواهد بود، آیا قرار است تولید این دو محصول قدیمی متوقف شود و یا اینکه پژو برنامه جدیدی برای ادامه تولید آنها خواهد داشت.

                            همچنین در صورت قطع تولید این محصولات و تولید سه محصول جدید پژو توسط شرکت مشترک، تکلیف ظرفیت خالی شده ایران خودرو از محل توقف تولید پژو 405 و پژو 206 چه خواهد بود؟ زیرا قرار است محصولات جدید توسط شرکت مشترک تولید شود و در این صورت ظرفیت خالی شده در ایران خودرو بلاتکلیف خواهد بود. از سویی اگر قرار باشد تولید پژو 405 و پژو 206 ادامه یابد، با عرضه سه محصول جدید پژو 208، پژو 2008 و پژو 301 کمتر مشتری ای به خرید دو محصول قدیمی تر تمایل نشان خواهد داد و عملاً سهم شرکت مشترک در بازار بیشتر می‌شود.

                            یکه زارع پیشتر از برنامه توقف خط تولید پژو 405 تا آخر سال 96 در ایران خبر داده بود که البته این وعده نیز قبلاً چند بار تکرار شده بود و خیلی پیش از این قرار بود تولید پژو 405 متوقف شود.

                            در عین حال باید دید تولید محصولاتی که قرار است صادر شود در کدام سایت صورت خواهد گرفت و سود حاصل از فروش آن به چه صورت بین طرفین تقسیم می شود.

                            * زیرکی پژو و ضعف خودروسازان ایرانی

                            کارنامه سیاه پژو در ایران نشان دهنده زیرکی فرانسوی‌ها در انعقاد قراردادهایشان و البته ضعف مدیران خودروساز ایرانی در اجرای این قراردادها است.

                            تلاش فرانسوی‌ها در انعقاد قرارداد با ایران خودرو آنقدر برای این آنها سودمند بود که بعد از اعلام خبر امضای قرارداد جدید پژو با ایران خودرو، سهام شرکت پژو سیتروئن در بورس فرانسه با 1.5 درصد افزایش به 14.35 یورو رسید. این افزایش، کاهش 11 درصدی ارزش سهام پژو در سال جاری را خنثی کرد و ارزش این شرکت را به 11.6 میلیارد یورو رساند.

                            در قرارداد جدید پژو هرچند مفادی مانند تولید مشترک و صادرات دیده شده است اما زیرکی کامل فرانسوی ها مشهود است که باید دید در نهایت، این قرارداد به چه شکلی اجرایی می‌شود و آیا تجربه تلخ حضور قبلی پژو در ایران تکرار خواهد شد؟

                            وعده‌هایی مانند طراحی پلت فرم مشترک، صادرات 30 درصدی محصولات تولیدی و ایجاد کارخانه مشترک از جمله مفادی بود که قبلاً در قرارداد با رنو به عنوان یک شرکت فرانسوی به امضا رسیده بود اما هیچگاه عملی نشد. حال نیز مدیرانی که مهره اصلی در انعقاد قرارداد تندر90 بودند به عنوان مهره اصلی در قرارداد جدید پژو ایفای نقش کرده‌اند که باید دید رایزنی های آنها چه سرانجامی خواهد داشت.

                            نظر

                            • خوشبخت
                              عضو فعال
                              • Jul 2012
                              • 5464

                              #3539
                              پاسخ : اخبار گروه خودرو

                              حساب بانک مرکزی در فرانسه به زودی بازگشایی می‌شود









                              به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌ مجید قاسمی در جمع خبرنگاران به تشریح دستاوردهای اقتصادی-بانکی سفر رئیس جمهوری و هیات همراه به کشورهای ایتالیا و فرانسه پرداخت و اظهار داشت: در این سفر نمایندگان بانک های پاسارگاد و گردشگری از طرف بانک های خصوصی و بانک توسعه صادرات از طرف بانکهای دولتی حضور داشتند.

                              وی با بیان اینکه ظرف یک هفته آینده مذاکراتی با نمایندگان شرکت های ایتالیایی و فرانسه خواهیم داشت به استقبال بسیار گرم و اعتمادیافته طرف های ایتالیایی و فرانسوی از هیات ایرانی هم اشاره کرد و گفت: روی این اعتماد فکر شده بود ضمن اینکه سخنان سنجیده و پخته رییس جمهوری، مذاکراتی خوبی را در این سفرها رقم زد.

                              مدیرعامل بانک پاسارگاد از نکات بارز این سفر را اعزام یک تیم 90نفره از بخش خصوصی همراه رییس جمهوری و هیات دولت اعلام کرد و ادامه داد:‌ این موضوع یک تجربه جدید برای اتاق های بازرگانی و اتاق اصناف بود و در این سفر، قرارهای خوبی برای حمایت از بنگاه های اقتصادی کوچک گذارده شد.

                              * گشایش حساب بانک مرکزی در فرانسه

                              قاسمی از گشایش حساب بانک مرکزی در ایتالیا پس از مدت ها خبر داد و اظهار داشت: برای گشایش حساب بانک مرکزی در کشور فرانسه هم مذاکرات خوبی انجام و تفاهمات اولیه انجام شد که به زودی این مهم نیز محقق خواهد شد. بدون پوشش بانک مرکزی، فعالیت بانک های ایرانی در سایر کشورها ابتر می ماند بنابراین گشایش حساب بانک مرکزی در ایتالیا و به زودی در فرانسه، گام مثبتی محسوب می شود.

                              مدیرعامل بانک پاسارگاد با اشاره به این نکته که پس از مدت ها دو شرکت بیمه معتبر دنیا به نام های ساچه ایتالیا و کنفاس فرانسه وارد مذاکره و جزییات همکاری با طرف های ایرانی شدند، افزود: استقبال ایتالیایی ها و فرانسوی ها در سطح بسیار خوبی انجام شد و بزرگ ترین شرکت های ایتالیایی و فرانسوی خود را در این سفرها ارائه کردند.

                              قاسمی با تاکید براینکه هیچ محدودیتی برای پوشش قراردادها از سوی شرکت ساچه اعلام نشده و همه چیز به عملکرد طرف ایرانی بستگی دارد ، تصریح کرد: حجم تفاهمنامه های منعقده میان طرف ایرانی و طرف های ایتالیایی و فرانسوی حدود 45 تا 51 میلیارد دلار است. البته عمده تامین مالی این تفاهمنامه ها با طرف های خارجی است.

                              مدیرعامل بانک پاسارگاد همچنین به ملاقات بین رییس کل بانک مرکزی کشورمان و روسای کل بانک های مرکزی ایتالیا و فرانسه اشاره کرد و گفت: منتظر دستورالعمل های بانک مرکزی برای برداشتن گام های بعدی هستیم. ضمن آنکه برقراری مجدد ارتباطات مراحل متعددی را می طلبد و کشورمان باید مدارک خود را ارائه دهد تا انطباق آن با مقررات بین المللی مورد تایید قرار گیرد.

                              قاسمی به تفاهم برای تامین مالی بخش های کشاورزی، صنعت، صنایع معدنی، نیروگاه ها، خرید ایرباس با فاینانس 12 میلیارد دلاری، تکمیل فرودگاه های امام خمینی(ره) و ساخت فرودگاه های اصفهان و مشهد با فاینانس خارجی دو میلیارد دلاری فرانسوی ها به عنوان بخشی از دستاوردهای این سفر اشاره کرد و افزود: در این سفر روحیه دولت برای حمایت از بخش خصوصی قابل ستایش بود.

                              وی در عین حال تدبیر دولت را در انتخاب ایتالیا به عنوان اولین مقصد قابل تحسین دانست و اظهار داشت: این سفر، سفر موفقی بود و گشایش های خوبی برای اقتصاد ملی پیش بینی می شود. ضمن این که در این شرایط وظیفه بانک ها و ضرورت تلاش آنها بیشتر می شود.

                              به گفته مدیرعامل بانک پاسارگاد، نمایندگان بانک های فرانسوی ظرف روزهای آینده به تهران می آیند و نمایندگان ساچه ایتالیا هم در دو هفته آینده وارد کشور خواهند شد. البته بانک ها اقدامات خود را از قبل شروع کرده اند و مذاکرات بانک پاسارگاد در این سفر، تکمیلی بود و قبل از عملیاتی شدن برجام، با ساچه تفاهمنامه امضا کرده بود.

                              قاسمی با اشاره به این نکته که همه قراردادهایی که در این سفر امضا شد برای کشور لازم و اجتناب ناپذیر است، خاطرنشان کرد: بحث تامین مالی تاسیسات نیروگاهی، فولاد، راه و ارتباطات، دارو و درمان، کشتیرانی، خودرو و ... مواردی است که برای کشور حیاتی محسوب می شود.

                              وی همچنین از انعقاد قرارداد یک میلیارد دلاری شرکت میدکو- هولدینگ معدنی گروه مالی پاسارگاد- در ایتالیا خبر داد و گفت: بر اساس این قرارداد، تاسیسات فولادی همچنین یک نیروگاه 500 مگاواتی در کشور ساخته و نیازهای میدکو مرتفع خواهد شد.

                              قاسمی با بیان این نکته که هم اکنون امکان گشایش ال سی برای همه کشورها ولو از یک کشور ثالث وجود دارد، گفت: هم اکنون کارگزاران ما در خارج از کشور امکان گشایش ال سی برای تمام کشورها را دارند که این امر قطعا هزینه ورود کالا به کشور را به دلیل کاهش هزینه نقل و انتقالات 8 تا 10 درصد، کاهش خواهد داد.

                              وی اضافه کرد: در نتیجه این امر، ریسک فروشندگان نیز 15 تا 20 درصد کم خواهد شد بنابراین می توان پیش بینی کرد که گشایش ال سی ها، باعث صرفه جویی 20 تا 30 درصدی در خرید برخی از کالاها خواهد شد.

                              مدیرعامل بانک پاسارگاد با بیان این نکته که این بانک با حدود 25 بانک، رابطه کارگزاری دارد، اظهار داشت: برقراری رابطه کارگزاری با 40 بانک دیگر هم در دستور کار قرار دارد.

                              * بانک ها موافق کاهش نرخ سود هستند/ بانک مرکزی گام اول را برداشت

                              وی درباره آینده نرخ سود بانکی در پسا برجام گفت: با رفع تحریم ها قاعدتا وضعیت بهتری در زمینه نرخ سود بانکی خواهیم داشت ولی سیاست اصلی را در این زمینه، بانک مرکزی تعیین می کند.

                              قاسمی کاهش نرخ سود را در اقتصاد کشور یک ضرورت خواند و افزود: جهت گیری بانک مرکزی هم در این زمینه است و باید منتظر خبرهای خوشی در این زمینه باشیم.

                              مدیرعامل بانک پاسارگاد راه اندازی بازار معاملات بین بانکی با مرکزیت بانک مرکزی را باعث کاهش نرخ سود بین بانکی تا حد 20.5 درصد دانست و اظهار داشت: باید امیدوار باشیم که نرخ سود پایین می آید ضمن این که نرخ تورم هم در حد قابل تحسینی کنترل شده است که در کاهش نرخ سود تاثیر خواهد داشت.

                              وی در پاسخ به سوال تسنیم مبنی براینکه با توجه به کاهش تورم و ایجاد زمینه برای کاهش نرخ سود بانکی از سوی بانک مرکزی، آیا بانکی ها مانند گذشته قصد ندارند با توافق یکدیگر نرخ سود را کاهش دهند؟ گفت: بانک های دولتی و خصوصی موافق کاهش نرخ سود هستند ضمن آنکه با فراهم شدن زمینه از سوی بانک مرکزی و کاهش تورم تردید ندارم باید نرخ سود کم شود.

                              * نشنیدم رئیس جمهور درباره برنامه ششم در مجمع چیزی گفته باشد

                              قاسمی در پاسخ به سوال تسنیم مبنی براینکه برخی اخبار منتشر شده حکایت از آن دارد که رئیس جمهور در مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام کرده دولت قصد ندارد برنامه ششم را با جزئیات به مجلس ارائه دهد، آیا این موضوع صحت دارد یا خیر؟ گفت: من چنین چیزی را نشنیده ام؛ شاید حضور نداشتم ولی نشنیده ام که رئیس جمهوری چنین چیزی را در مجمع اعلام کرده باشد.

                              وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا بازگشایی ال سی برای دولت و مجلس تعهد آور است یا خیر؟ ، اظهارداشت: ال‌سی همواره از سوی بانک‌ها گشایش شده و ارتباطی به دولت و مجلس ندارد اما به لحاظ حقوقی تعهد مشروط است به نحوی که یک بانک آن را گشایش کرده و از طریق کارگزار در محلی دیگر به ذینفع یا فروشنده کالا ابلاغ می شود و فروشنده نیز با توجه به شروط درج شده در اسناد آن را تامین می کند البته اسناد همانند بارنامه، سیاهه، گواهی بازرسی و اسناد تجاری است.

                              وی با بیان اینکه، شرط تعهد در ارایه اسناد است، ادامه داد: ال سی ها بار مالی برای بانک مرکزی دارد زیرا ال سی توسط بانک مرکزی تایید شده و برگه مجوز صادر می شود و بر همین اساس طبق آن ال سی گشایش می شود.

                              قاسمی درباره سوئیفت نیز گفت: سوئیفت در گذشته قطع نبود اما گیرنده‌های ما محدود بودند و تنها سه یا چهار کشور مشمول آن می‌شد اما بعد از تفاهم اولیه که در 2014 میلادی انجام شد بانک‌های سوئیس، کره و هند با ما راحت‌تر کار کردند البته بانک‌های چینی نیز همکاری‌های محدودی داشتند اما بعد از برجام دیگر هیچ بانکی احتیاطی در مذاکرات با بانک‌های ایرانی ندارد و روابط کارگزاری برقرار شده است.

                              وی درباره تفاوت نرخ ارز دولتی وبازار آزاد نیز گفت: این امر به دلیل هزینه نقل و انتقال پول است البته هم اکنون بانک‌ها هنوز در مورد دلار محدودیت هایی دارند اما در خصوص یورو هیچ مشکلی وجود ندارد.

                              زندگی بدون تحریم سلام....

                              نظر

                              • negarminavi
                                عضو فعال
                                • May 2013
                                • 35715

                                #3540
                                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                                در اصل توسط mjtb پست شده است View Post
                                بخل و حسادت از نوشته هات میباره

                                شما وقتی یه خبری رو میزنی یعنی محتواش برای خود شما حائز اهمیت بوده -اگر نگیم قبولش داشته باشی- وگرنه کلی خبرهای دیگه هم هست اما شما صرفاً با یه جهت گیری مشخص و با هدف خاصی اخبار رو گزینش میکنی و اینجا میذاری.

                                این یارو هم که نسیم آنلاین -خبرگزاری که شما خیلی دوسش داری- معلوم نیست از کدوم لپ لپی درش آورده و معلوم نیست چه جوری هیئت علمی دانشگاه علامه هم شده خیلی خیلی خیلی وارده!! مثلاً خودرو 301 رو میگه خودرو ده سال پیشه. این سه چهار سال انقدر به دلواپسان و حرام لقمه گان (شما بخوانید حرامزا...) سخت گذشته که براشون انگار ده سال بوده! =))=))

                                توجیهش برای اینکه قیمت هم باید خیلی از بازارهای جهانی کمتر باشه واقعاً جذاب بود!
                                به اون دوستت هم گفتم نرفت درست بخونه ! تو هم مثل اون درست نمیخونی و تحقیر و تمسخر میکنی !

                                اتفاقا همین لپ لپی که میگی مال دانشگاه علامه هست مثل خودت و همفکرانت ! از مخالفان دولت قبل و طرفدار روحانی هم هست !

                                این خودرو ها مال 2012 به قول دوستتون هست ! از 2017 قرار هست اینا بیارن و ظرف 5 سال بومی سازی کنن و خط تولیدش راه بیفته !

                                یعنی وقتی قطعه سازها بومی کردن و ایرانخودرو در اون کارخانه مشترک افتاد روی ریل تولید این خودروها ! اونوقت میشه سال 2022 !!! اونوقت این خودروها میشه مال 10 سال پیش !

                                حالا امثال شما نوک بینی خودتون رو می بینید ! یا این همفکر شما و طرفدار روحانی لپ لپی به قول خودت !

                                نظر

                                در حال کار...
                                X