اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • negarminavi
    عضو فعال
    • May 2013
    • 35715

    #2866
    پاسخ : اخبار گروه خودرو

    کدام اقبال ؟؟؟

    کدام سهامدار؟؟؟

    اقبال صندوق توسعه ؟؟؟ تعدا خریدار فروشنده ایرانخودرو و سایپا چیز دیگه ای میگه !

    نظر

    • ایرج اکبری
      عضو فعال
      • Dec 2011
      • 10934

      #2867
      پاسخ : اخبار گروه خودرو

      با سلام گروه خودرو نقش زیادی در آمار رشد اقتصادی دارد مخصوصا برای سال 94 !!!با تشکر
      كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

      نظر

      • مخبرالدوله
        عضو فعال
        • May 2012
        • 5228

        #2868
        پاسخ : اخبار گروه خودرو

        با نزدیک شدن به گزارشات 6 ماهه سعی کنید منطقی تر مطلب بزنید!!!!

        مردم میپرسند که ا.ن را چه کسانی حمایت میکنند؟؟؟

        نظر

        • لولی بربط زن
          عضو فعال
          • Nov 2013
          • 1862

          #2869
          پاسخ : اخبار گروه خودرو

          احتمالا نامه زیر رو خود یکه زارع یا مدنی یا شاید هم دو نفری نوشتن :D

          ************************************************** ***********

          کد خبر: 48153
          تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۴
          نسخه چاپی




          نمی دانم آیا اصلا می دانید کارگر بودن و کارگر زیستن یعنی چه؟ اما در هر حال می نویسم چون خدایی هست که اگر شما نامه ام را بی جواب گذاشتید او گریه ها و اشک های مظلوم را بی جواب نمی گذارد.

          به گزارش دنیای خودرو، کارگر یکی از شرکت های بزرگ خودروسازی کشور در نامه ای خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی، به انتقاد از برخی تصمیمات غیرکارشناسانه در کمیسیون صنایع پرداخت. متن نامه به شرح زیر است: به نام خدا
          با سلام
          نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی نمی دانم این دردنامه و رنج نامه ای را که امروز برای شما می نویسم خواهید خواند یا نه؟ نمی دانم آیا برای شما درد و دل یک کارگر زحمتکش و بی پشتوانه یک شرکت خودروساز ارزش خواندن داشته باشد یا نه؟ نمی دانم آیا اصلا می دانید کارگر بودن و کارگر زیستن یعنی چه؟ اما در هر حال می نویسم چون خدایی هست که اگر شما نامه ام را بی جواب گذاشتید او گریه ها و اشک های مظلوم را بی جواب نمی گذارد.
          برادران و خواهران بزرگوارم انگار همین دیروز بود، روزی که شما به مجلس راه یافتید. من و امثال من سر خوش از آنکه حقوق حقه ما به زودی به دست خواهد آمد تمام مشقات و ناملایمتی های روزگار را تا به امروز به جان خریدیم و دم بر نیاوردیم تا مبادا کم حوصلگی و اعتراض ما مانع از آن شود که خدایی ناکرده خللی در مسیر انجام امور محوله شما پیش آید و ما شرمنده شویم.
          نمایندگان محترم، ما کارگران خودروساز در این چند سال اخیر و ایامی که خطوط تولید کارخانه ها به واسطه تحریم ها و نبود قطعات به حالت نیمه تعطیل در آمده بود با تحمل فشارهای اقتصادی و تورم افسار گسیخته ی حاکم و همچنین نبود امنیت شغلی که دمار از روزگارمان در آورده بود ،حق اعتراض و حتی اعتصاب را برای خود محفوظ نگه داشته بودیم اما آبروداری و شکیبایی پیشه کردیم و امیدمان را از دست ندادیم و روزی که در انتخابات مجلس رای خود را به نام شما به صندوق می انداختیم با خود رویای زندگی و فردایی زیبا تر و بهتر برای فرزندانمان را در سر می پروراندیم. رونق صنعت خودروسازی و افزایش قدرت اقتصادی ما به پشتوانه تلاش و حمایت شما نمایندگان مجلس از سیاست های اقتصادی دولت منتخب آرزویمان بود. اما هیچوقت فکر نمی کردیم فردای بهتری که در انتظارش بودیم را مافیای اقتصادی و وارد کنندگان خودرو های لوکس و تشریفاتی نابود کنند. آری فکر نمی کردیم که سود صبر و تحمل صادقانه ما در جیب دلالان و واسطه هایی برود که غم نان برایشان بی معنا بوده و نابودی صنعت خودروسازی داخلی و بیکاری صدها هزار شاغل در این مجموعه رویای قدیمی شان باشد. افسوس که تورم ۵۰ درصدی از آن ما بود و پاداش های ۱۰۰ درصدی سهم حامیان واردات خودروهای خارجی…!
          به راستی مشکل مملکت ما فقط قیمت خودروهای داخلی است که شما نمایندگان عزیز ما بهترین ایام و ساعتهای خدمت رسانی را صرف جنگ و جدل با شورای رقابت و خودروسازان داخلی می کنید؟ آیا فقط قیمت خودرو در این سالهای اخیر چند برابر شده بود؟ آیا قیمت نان و پنیر و مسکن و دلار همچنان پایین است؟ راستی می دانید بدهکاری یعنی چه؟ آیا تا به حال شرمنده همسر و فرزندانتان شده اید؟ آیا اخطاریه عدم پرداخت اقساط وام شما به درب منزل ضامنتان رفته است؟ آیا می دانید عقب افتادن اجاره خانه و ایجاد مزاحمت صاحبخانه یعنی چه؟ بی شک هیچ کدام را تجربه و لمس نکرده اید اما باور کنید ما تجربه کرده ایم و دم بر نیاوردیم.
          برادران و خواهران عزیزم آیا امکان پذیر نبود به جای این همه مبارزه با خودروسازان داخلی که سالهاست باعث اشتغالزایی صدها هزار نفر و روشن نگه داشتن چراغ خانه های ما شده اند قانونی را در مجلس به حمایت از تولیدات داخلی وضع می کردید تا سرمایه داران و مافیای قدرت و ثروت نتوانند پایه های صنایع داخلی را سست کنند و باعث ورشکستگی آنها شوند؟. آیا حقیقتا مشکل اساسی و واجب ملت ایران بالا رفتن قیمت پراید و پژو بود؟ آیا خروج میلیاردها دلار ارز به واسطه واردات خودرو به کشوری که با تحریم ها دست و پنجه نرم می کند عقلانی و کارشناسی شده است؟ آیا تا این حد کیفیت خودروهای داخلی پایین و قیمتشان بالاست که شما چشمهایتان را بر عملکرد مافیای واردات خودرو های لوکس و تشریفاتی ببندید؟ ۲ سال است که فرزندانم را نتوانستم حتی با اتوبوس به مسافرت ببرم، باور کنید ربطی به قیمت پراید نداشت جیبم خالی بود .
          نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی ما امید داشتیم با حضور شما به عنوان یک ایرانی و حمایت از خودروسازان داخلی سفره ها و جیب های کارگران زحمتکش کارخانه ها رنگین تر و پر پول تر شود، اما متاسفانه با تصمیم گیری های غیر کارشناسانه این روزهای بعضی از دوستان شما در کمیسیون صنایع مجلس و عدم ممانعت جدی از صدور مجوز واردات بی رویه خودروهای لوکس و میلیاردی به داخل کشور نه تنها در آینده ای نه چندان دور سفره های ما خالی تر از قبل خواهد شد ، چه بسا مجبور شویم سفره هایمان را هم به حراج بگذاریم و به نان شب محتاج شویم!
          در پایان باید بگویم سخن بسیار است و امید آنکه گوش شنوایی برای دردهای ما باشد کم، اما به هر حال امیدوارم صدای ما به گوش شما برسد. و روزی فرا برسد که از رای دادن خودمان پشیمان نشده باشیم.
          در پناه حق باشید
          شهریور ۹۳
          ای لولی بربط زن ! تو مست تری یا من ................ ای پیش چو تو مستی، افسون من افسانه ( مولانا )

          نظر

          • ایرج اکبری
            عضو فعال
            • Dec 2011
            • 10934

            #2870
            پاسخ : اخبار گروه خودرو


            مهر خبر می‌‎دهد:
            زمزمه‌ منتفی شدن احداث قطب سوم خودروسازی در ایران/ رویارویی دو عضو کابینه
            خبرگزاری مهر- گروه اقتصادی: اگرچه اکبر ترکان، معاون رئیس جمهور از راه‌اندازی قطب سوم خودروسازی ایران در چابهار خبرداده و رایزنی با برخی خارجی‌ها برای احداث آن را نیز آغاز کرده است، اما وزیر صنعت، معدن و تجارت به سرانجام رسیدن این پروژه را تقریبا منتفی شده می‌خواند و می‌گوید که راه‌اندازی آن شدنی نیست، چراکه زمان زیادی می‌طلبد و باید هزینه بسیاری برای آن داد؛ بنابراین به نظر می رسد که همچنان قرار است دو غول خودروسازی ایران یعنی ایران خودرو و سایپا، بدون هیچ رقیبی به کار خود ادامه دهند.

            به گزارش خبرنگار مهر، بعد از رفت و آمدهای قطری‌ها به ایران بود که در کنار توافقاتی که در راستای توسعه تجارت ایران با سایر کشورها صورت گرفت، خبری هم از سوی اکبر ترکان، معاون رئیس جمهور و رئیس دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد در رسانه ها منتشر شد مبنی بر اینکه قرار است قطب سوم خودروسازی ایران در چابهار راه اندازی شود.

            البته آن روزها و حتی بعد از آن نیز، هیچ گاه جزئیاتی از اینکه این قطب سوم خودروسازی قرار است چگونه شکل گیرد و چه دستاوردهایی برای کشور و به خصوص مصرف کنندگان ایرانی که این روزها چالش های زیادی با موضوع کیفیت خودرو دارند، داشته باشد، منتشر نشد و هنوز هم مشخص نیست که این قطب سوم خودروسازی که قرار بود با مشارکت خارجی ها در ایران راه اندازی شود، در چه مرحله ای است و آیا از کشورهای خودروساز دنیا، سیگنال هایی برای مشارکت با ایران نشان داده شده است یا خیر.

            آنگونه که ترکان می‌گوید قرار نیست دولت در راه اندازی این قطب سوم مشارکتی داشته باشد، بلکه قرار است بخش خصوصی خود وارد مذاکره شده و کار را پیش برد، این در حالی است که او می‌گوید که البته از خودروسازان داخلی قرار نیست استفاده شود و بلکه قرار است خارجی ها بیشترین سهم را در راه اندازی این قطب سوم داشته باشند، تا تولیدات رقابتی وارد بازار شده و همین قطب سوم، بتواند شرایط کیفی خودروهای داخلی را نیز بهبود بخشد.

            این گفته های ترکان در حالی ابراز می شود که محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت به تازگی اعلام کرده است که دولت مصوبه ای برای راه اندازی قطب سوم نداشته و بیشترین بحثی که در این میان مطرح شده، اظهارنظرهای شخصی بوده است، در حالیکه پیش از این ترکان اعلام کرده بود که رئیس جمهور موافق با راه اندازی قطب سوم خودروسازی است و بنابراین وی مامور شده تا شرایط راه اندازی این قطب خودروسازی را در یکی از مناطق آزاد فراهم کند.

            نعمت زاده در گفتگویی که به تازگی داشته است، اعلام کرده که دولت راجع به راه‌اندازی قطب سوم خودروسازی صحبت نکرده و البته تصمیمی هم نگرفته است. بلکه مسئولان مختلف، صحبت‌هایی کرده‌اند و علاقمندند امکاناتی ایجاد کنند که در کشور این برنامه‌ها تحقق پیدا کند.

            به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت، تهران یکی از مراکز تولید خودرو کشور است. طی این چند سال سعی شد بخشی از آن به خصوص قطعه‌سازی‌ها را به شهرستان‌ها منتقل کنیم، ولی ببینید چند سال طول کشیده است و تازه کار به اینجا رسیده است. این موضوع چیزی نیست که ما با یک سخنرانی، یا با یک پروتکل شروع به اجرا کنیم که مثلاً فلان منطقه آزاد قطب سوم خودروسازی شود.

            وی گفته است در یکی از دوره‌ هایی که وزیر بودم در روزنامه‌ای خواندم که یک خودروسازی بزرگ دارد در کشور به وجود می‌آید. من گفتم این چه خودروسازی بزرگی است که ما بی‌اطلاع هستیم. خلاصه رسیدگی کردیم، دیدیم بله، یک گروهی رفته‌اند با یک بانک تفاهم کرده‌اند که خودروسازی راه بیندازند. بالاخره اطلاعات را آوردند. ما همان زمان فهمیدیم که این پروژه موفق نخواهد بود. خب چند سالی هم تلاش کردند و خودرویی به نام سیناد به بازار دادند. پول بانک را از بین بردند. پول سرمایه‌گذار هم از بین رفت و آخر هم پروژه موفق نشد.

            این عضو کابینه یازدهم می گوید ما آرزو داریم قطب سوم و پنجمی هم به وجود بیاید ولی به این سادگی‌ها به نظرم شدنی نیست. ما باید طبق همان سیاست‌هایی که از سال‌های قبل هم در زمینه خودرو برنامه‌ریزی شده، پیش برویم. اخیراً در شورای سیاستگذاری خودرو، بعد از مطالعات شاید یک‌ساله، تصویب کردیم که در سال 1404 به مرز تولید سه میلیون خودرو در سال برسیم.

            به این ترتیب به نظر می رسد برنامه راه اندازی قطب سوم خودروسازی در کشور منتفی است و دولت برنامه خاصی ندارد که در آن، همه بخش های مرتبط به نوعی دست در دست هم داده و خودروسازی در ایران را از وضعیت فعلی خارج کنند، بلکه این تنها یک ایده یا یک آرزو است که شاید هم عملیاتی شود.
            كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

            نظر

            • جعفرزاده
              عضو فعال
              • Dec 2010
              • 5833

              #2871
              پاسخ : اخبار گروه خودرو

              نعمت زاده در گفتگویی که به تازگی داشته است، اعلام کرده که دولت راجع به راه‌اندازی قطب سوم خودروسازی صحبت نکرده و البته تصمیمی هم نگرفته است، این خیر قابل توجهی برای صنعت خودرو خواهد بود.

              نظر

              • جعفرزاده
                عضو فعال
                • Dec 2010
                • 5833

                #2872
                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                در هفته جاری بازار خودرو از ركود خارج شد و قیمت ها نیز اندكی افزایش یافت كه كارشناسان علت این امر را تثبیت قیمتها عنوان میكنند .



                یک فعال بازار گفت: بازار خودرو از ركود خارج شد و قیمت ها نیز اندكی افزایش یافت .



                در همین خصوص مسعود اسماعیلی یكی از فعالان بازار خودرو به خبرنگار ایلنا، گفت: هفته جاری بازار خرید و فروش خودرو نسبت به هفته های قبل رونق بهتری داشت كه این موضوع نشان دهنده خروج بازار خودرو از ركود است .



                وی افزود: مشخص شدن وضعیت قیمتها و همچنین تصویب افزایش سقف وام اعطایی جهت خرید خودرو از عوامل خروج بازار از ركود است .



                اسماعیلی تصریح كرد: درحال حاضر پژو 405 در بازار حدود 30 میلیون تومان، پژو پارس حدود 36 میلیون تومان، پراید 131 حدود 21 میلیون تومان و پراید 111 حدود 22 میلیون تومان خرید و فروش میشود كه نسبت به هفته گذشته قیمتها افزایش اندكی داشته است .



                وی گفت: وعده كاهش قیمت توسط برخی نمایندگان مجلس باعث ركود بازار گردید كه به نظر میرسد با وضعیت موجود احتمال كاهش قیمتها بیش از این وجود ندارد و مردم باید به خریدهای خود بپردازند.

                نظر

                • مخبرالدوله
                  عضو فعال
                  • May 2012
                  • 5228

                  #2873
                  پاسخ : اخبار گروه خودرو

                  نوبخت خبر داد:

                  واردات بيش از 94 هزار دستگاه خودرو طي شش سال

                  در شش ماهه نخست سال جاري 133 دستگاه خودروي لوکس وارد ايران شده اما مجوز اين واردات را دولت يازدهم صادر نکرده است.
                  به گزارش خبرنگار موج، محمدباقر نوبخت سخنگوي دولت با اعلام اين مطلب گفت: در جلسه امروز هيات دولت دو گزارش ارائه شد که يکي از اين گزارش ها مربوط به بحث واردات خودروهاي لوکس و با حجم بالاي دو هزار و 500 سي سي بود.
                  وي افزود: دولت يازدهم اجازه ورود اين نوع خودروها را تاکنون صادرنکرده است اما درشش ماهه سال جاري 133 دستگاه خودروي لوکس وارد ايران شده که مجوز اين واردات از سوي دولت قبل صادر شده است.
                  نوبخت ادامه داد: براي تنوير افکار عمومي از رئيس کل گمرک خواستيم تا به تشريح جزئيات واردات اين خودروها و مجوزهاي صادر شده در رسانه ملي بپردازد تا مشخص شود واردات اين خودروها چگونه انجام شده است.
                  سخنگوي دولت اذعان داشت: از سال 88 تا شش ماهه نخست امسال 94 هزار و 67 دستگاه خودرو وارد کشور شده است که بر اساس آمار در سال 88 ، 31 هزار و 312 دستگاه، در سال 89 ، 23 هزار و 763 دستگاه، در سال 90 ، 18 هزار و 604 دستگاه، در سال 91 ، 16 هزار و 239 دستگاه، در سال 92، 4 هزار و 16 دستگاه و در شش ماهه امسال 133 دستگاه خودروي لوکس وارد کشور شده است.
                  نوبخت متذکر شد: واردات 133 دستگاه خودروي لوکس در نيمه نخست امسال نيز بر اساس مجوز دولت قبل بوده و دولت يازدهم براي واردات اين نوع خودرو هيچ گونه مجوزي صادر نکرده است و ما اميدواريم اين نوع خودروها به هيچ وجه وارد کشور نشود.
                  سخنگوي دولت ابراز داشت: در جلسه امروز هيات دولت گزارشي از سوي وزير نيرو در خصوص وضعيت آب و همچنين گزارشي در مورد وضعيت کاروان ورزشي اعزامي ايران به کره ارائه شد که خوشبختانه شرايط اين کاروان ورزشي اميد بخش است.



                  اخ


                  مردم میپرسند که ا.ن را چه کسانی حمایت میکنند؟؟؟

                  نظر

                  • لولی بربط زن
                    عضو فعال
                    • Nov 2013
                    • 1862

                    #2874
                    پاسخ : اخبار گروه خودرو

                    شماره روزنامه: ۳۲۹۹

                    وام 15 میلیونی خودرو در شورای پول

                    پیشخوان روزنامه دنیای اقتصاد ۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ۱۳:۳۰:۰۶ بازدید: بار کد خبر: DEN-828868
                    بانک مرکزی وام خرید 15 میلیون تومانی خودرو را به شورای پول و اعتبار پیشنهاد داد.


                    افزایش وام خرید خودرو به 15 میلیون تومان توسط بانک مرکزی به شورای پول و اعتبار پیشنهاد شد. به گزارش اقتصادنیوز، در ماه‌های اخیر بانک مرکزی از بررسی افزایش وام خرید خودرو خبر داده و این موضوع در کارگروهی در بانک مرکزی با مسئولیت بخش اعتبارات در حال بررسی بود.

                    در نتیجه پس از پایان بررسی‌های کارشناسی در نهایت بانک مرکزی افزایش وام خرید خودرو به 15 میلیون تومان را به شورای پول و اعتبار پیشنهاد داده است. این در حالی است که خبرهای شنیده می‌شود که از چندی قبل برخی بانک‌های خصوصی نسبت به اعطای وام 15 میلیونی اقدام کرده بودند.
                    ای لولی بربط زن ! تو مست تری یا من ................ ای پیش چو تو مستی، افسون من افسانه ( مولانا )

                    نظر

                    • پیام
                      عضو عادی
                      • May 2013
                      • 57

                      #2875
                      پاسخ : اخبار گروه خودرو

                      پرداخت‌ها به قطعه سازان به روز می‌شود
                      مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان اینکه پرداخت‌ها به قطعه‌سازان ساماندهی و به روز می‌شود، گفت: درحال حاضر كل توليد روزانه خودرو كه معادل دو هزار و 400 دستگاه است به صورت كامل از منابع داخلي قطعات تامين مي‌شود.
                      به گزارش خبرگزاری مهر، هاشم يكه زارع پيشرفت هاي اخير ايران خودرو را مرهون كار جمعي تمامي كاركنان اعم از كارگران خطوط توليد، كارشناسان و مديران دانست و گفت: اعتقاد من اين است كه كارخانه بايد پيشرفت كند و كارگران هم از مزاياي اين پيشرفت منتفع شوند.

                      مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: سه گروه مشتريان،‌ سهامدارن و كاركنان ذي‌نفعان ايران خودرو هستند و در اين بين كاركنان مجموعه ذي‌نفع اصلي سازمان محسوب مي شوند چون رضايت آنان رضايت مشتري نهايي محصولات را درپي خواهد داشت.

                      وی، دست يابي به هدف توليد امسال يعني 600 هزار دستگاه را بديهي دانست و گفت: كارگر بايد فكر و ذهنش از تيراژ محوري به به سمت كيفيت محوري حركت كند.

                      يكه زارع افزود: در ماه هاي اخير ايران خودرو نسبت به مدت مشابه سال گذشته 140 درصد رشد توليد داشته كه اين امر مرهون تلاش هاي شبانه روزي بخش توليد است.

                      وي درباره داخلي سازي تامين قطعات گفت: در گذشته ميانگين توليد روزانه دوهزار و 700 دستگاه بود كه از اين تعداد هزار و 800 دستگاه با تامين از منابع داخلي و بقيه به صورت سي كي دي توليد مي‌شد. درحال حاضر كل توليد روزانه كه معادل دو هزار و 400 دستگاه است به صورت كامل از منابع داخلي تامين مي شود.

                      يكه زhرع از ساماندهي و به روز شدن پرداخت به قطعه سازان خبر داد گفت: قطعه سازان بايد تقويت شوند و اشتغال جوانان كشور ادامه يابد كه خود نتايج مثبتي براي اقتصاد كشور خواهد داشت.

                      مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو با اشاره به اين كه با برنامه ريزي هاي دقيق در تامين و توليد از 16 فرودين امسال تاكنون خودروي ناقصي در ايران خودرو توليد نشده است افزود: 80 هزار خودروي ناقص كف كارخانه نيز به صفر رسيده است.

                      يكه زارع اظهار كرد: ايران خودرو درحال حاضر مشكلي در تيراژ توليد ندارد و فعاليت هاي اصلي خود را بر چهار محور كيفيت، خدمات پس از فروش، صادرات و توسعه محصول متمركز كرده و نتايج آن در آينده مشخص خواهد شد.

                      نظر

                      • ائلشن
                        عضو فعال
                        • Oct 2012
                        • 993

                        #2876
                        طرح مدیریت واردات خودرو، خوب یا بد؟

                        طرح مدیریت واردات خودرو، خوب یا بد؟
                        به دنبال افزایش واردات خودرو به کشور در سال‌های اخیر طرحی با عنوان مدیریت واردات خودرو به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه شده است.در این طرح پیش‌بینی شده که واردات خودرو از کشورهای تحریم کننده ایران قطع و از کشورهایی که روابط چندان دوستانه‌ای با ایران ندارند تعرفه بیشتری اخذ شود. همچنین تشکیل صندوق حمایت از تولید خودروی داخلی از دیگر پیشنهادات ارائه شده در این طرح است.

                        در حالیکه با اجرایی شدن این طرح واردات خودرو به کشور محدود خواهد شد برخی کارشناسان با اجرایی شدن آن مخالف بوده و معتقدند اجرای آن حاصلی جز تضییع حقوق مصرف‌کنندگان و عدم ارتقای کیفیت خودروهای داخلی نخواهد داشت.

                        در این زمینه یک کارشناس صنعت خودرو می‌گوید: طرح مدیریت واردات خودرو یعنی افزایش انحصار در بازاری که هم‌اکنون نیز انحصاری است بنابراین باید از تائید و اجرایی شدن آن خودداری شود.

                        علی خاکساری با بیان اینکه متاسفانه در طول سال‌های اخیر با وضع تعرفه‌های بالا و حمایت‌های بی مورد از صنعت خودرو شاهد ادامه تولید خودروهای بی‌کیفیت و گران قیمت در داخل کشور هستیم، خاطرنشان می‌کند:‌ به دلیل این شرایط خودروسازان نیز انگیزه‌ای برای افزایش کیفیت و کاهش قیمت محصولات‌شان نداشته‌اند زیرا با توجه به انحصاری بودن بازار هر آنچه تولید می‌کنند به فروش می‌رسد.

                        این استاد دانشگاه ادامه می‌دهد: به نظر من به جای طرح محدودیت واردات خودرو باید طرح آزادسازی واردات خودرو به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه شود تا با واردات خودروهای خارجی با قیمت مناسب هم حقوق مصرف‌کنندگان تامین شده و هم خودروسازان وادار به اصلاح عملکرد خود شوند.

                        وی خاطرنشان می‌کند: شرکتهای خودروساز و قطعه‌ساز داخلی به جای ارائه طرح برای تشدید انحصار در بازار خودرو باید به اصلاح عملکرد خود پرداخته و به ارتقای کیفیت و کاهش قیمت خودروهای تولیدی خود بپردازند.

                        در مقابل این انتقادات اما دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور می‌گوید: طرح مدیریت واردات خودرو در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه جلوگیری از واردات کالاهای لوکس تدوین و ارائه شده است.

                        آرش محبی‌نژاد با بیان اینکه افزایش واردات خودرو به معنای ایجاد اشتغال در خارج از کشور به بهای کاهش اشتغال داخلی است، خاطرنشان می‌کند: در طول چند سال اخیر شاهد افزایش مکرر میزان واردات خودرو به کشور هستیم.

                        وی ادامه می‌دهد: در شرایطی که کشور در وضعیت تحریم به سر برده و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برای مبارزه با تحریم ابلاغ شده است، افزایش واردات خودرو از کشورهای تحریم کننده ایران خلاف سیاست‌های کلی کشور است.

                        دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور تصریح می‌کند: صنعت خودرو و قطعه داخلی با ظرفیت خالی در تولید محصولات خود مواجه است بنابراین به جای افزایش واردات، منابع ارزی کشور باید صرف افزایش تولید داخل، رشد اشتغال و کاهش هزینه‌های تولید شود.

                        صف‌آرایی موافقان و مخالفان واردات خودرو به کشور در حالی است که وزارت صنعت، معدن و تجارت بررسی‌های خود در زمینه طرح مدیریت واردات خودرو را آغاز کرده است. آینده نشان خواهد داد که این وزارتخانه استدلال‌های کدام یک از طرفین در رابطه با واردات خودرو به کشور را بیشتر می‌پسندد.

                        نظر

                        • amirabbas2011
                          عضو فعال
                          • Nov 2013
                          • 651

                          #2877
                          پاسخ : اخبار گروه خودرو

                          مهندس مدنی: خودروسازان از بحران عبور کردند

                          عضو شورای سیاستگذاری خودرو با تاکید بر اینکه نگران تعرفه واردات خودرو نیستیم، گفت: هیچ خودرویی در دنیا با قیمت فعلی محصولات ایکس 100 نمی تواند به رقابت بپردازد؛ بنابراین تعرفه هم که کاهش یابد، جای نگرانی ندارد.


                          به گزارش سایپانیوز ، مهندس سعید مدنی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه خودروسازان توانستند بحران های بی‌سابقه سال‌های گذشته را پشت سر بگذارند، گفت: صنعت خودروسازی کشور در چند سال اخیر، بحران‌های بی‌سابقه ای را پشت سر گذاشته است و موانعی نظیر کمبود نقدینگی، تحریم های بین المللی، برخی سوء مدیریت های موجود در خودروسازی، برخوردها و تصمیمات سیاسی، قیمت گذاری محصولات، اظهارنظرات غیرکارشناسانه و مغرضانه برخی افراد و بسیاری از موانع دیگر زمینه ساز بروز بحران برای صنعت خودروسازی در سال های اخیر بوده است.

                          عضو شورای سیاستگذاری خودرو افزود: در این میان برنامه سایپا در زمینه خروج از بحران‌ها بی سابقه بوده و در عین حال، برنامه های توسعه ای نیز برای گسترش حضور در بازار داخلی در نظر گرفته شده است که نمونه آن، طراحی پلت فرم جدید با نام SP100 است که یکی از مهمترین و زیربنایی ترین اقداماتی به شمار می رود که در حال انجام است و می تواند زمینه ساز تغییر وضعیت تولید خودرو در گروه شود.

                          وی تصریح کرد: سایپا به عنوان یک عضو بزرگ و اصلی صنعت خودرو ایران بسیاری از این مشکلات را تجربه کرد و تنها با کمک تمامی همکاران و کارکنان خود توانست از این بحران عبور کند.

                          مدنی با اشاره به برنامه تولید 13 خودرو جدید در گروه خودروسازی سایپا ظرف 3 تا 4 سال آینده گفت: ورود این تعداد خودرو به سبد محصولات تولیدی گروه، جایگاه این مجموعه را در سطح منطقه و جهان متحول خواهد کرد.

                          مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا اظهار داشت: طراحی پلت فرم جدید با نام SP100 یکی از مهمترین و زیربنایی ترین اقداماتی است که در سایپا در حال انجام است و می تواند زمینه ساز تغییر وضعیت تولید خودرو در گروه شود.

                          مدنی ادامه داد: بر اساس برنامه های تدوین شده در این مجموعه قرار است سه میلیون دستگاه خودرو تا سال 1404 تولید شود که از این میزان یک میلیون دستگاه به صادرات و بازارهای خارجی اختصاص خواهد یافت و مابقی در داخل به فروش خواهد رسید.

                          مدنی همچنین در خصوص تعرفه واردات خودرو نیز افزود: در این زمینه هیچ نگرانی نداریم؛ زیرا هیچ خودرویی در دنیا با این قیمت قادر به رقابت با محصولات ایکس 100 سایپا نخواهد بود.

                          وی در خصوص شایعه سازی های اخیر بر علیه صنعت خودرو تاکید کرد: از آن جایی که در چند ماه اخیر، خودروسازان شرایط مطلوبی در حوزه تولید به دست آورده و سایپا نیز توانسته ثبات نسبی را حاصل کند، این گونه اقدامات تنها با هدف ضربه زدن به جریان تولید و ایجاد اخلال در فعالیت های مجموعه صورت می گیرد و به طور قطع، نخواهد توانست ما را از مسیر خود بازدارد.

                          مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در خصوص جلب رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش خودروسازان داخلی یادآور شد: خوشبختانه در آمارها و نظرسنجی های مراکز معتبر، وضعیت گروه در این حوزه رو به بهبود است و افزایش کیفیت محصولات و ارائه خدمات مناسب در شبکه باعث رضایت محسوس مشتریان شده است.

                          نظر

                          • جعفرزاده
                            عضو فعال
                            • Dec 2010
                            • 5833

                            #2878
                            پاسخ : اخبار گروه خودرو

                            به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، سال 1393 در حالی به نیمه رسید که فروش اینترنتی خودرو نسبت به سال گذشته رشد بیش از دو برابری نشان می‌دهد .



                            در پنج ماهه نخست سال جاری حجم فروش محصولات خودروسازان بزرگ از طریق پرتال www.iranecar.com به رقم 47 هزار میلیارد ریال رسید که این رقم در مقایسه با فروش 22 هزار میلیارد ریالی مدت مشابه سال قبل، بیش از 2 برابر افزایش یافته است .



                            در پنج ماه نخست امسال تعداد فروش محصولات خودروسازان بزرگ کشور در طیف قیمتی زیر 30 میلیون تومان به 168 هزار دستگاه رسیده است. این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 100 هزار دستگاه خودرو بوده است، 60 درصد افزایش یافته است .



                            همچنین تعداد فروش اینترنتی خودروهای طیف قیمتی بالای 30 میلیون تومان در پنج ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حدود پنج برابر رشد داشته است. در پنج ماهه نخست سال جاری 45 هزار دستگاه در این طیف قیمتی به فروش رسیده است.

                            نظر

                            • ایرج اکبری
                              عضو فعال
                              • Dec 2011
                              • 10934

                              #2879
                              پاسخ : اخبار گروه خودرو


                              نایب رئیس کمیسیون تجارت اتاق تهران در گفت‌وگو با فارس:
                              خودروسازان با ۵۰درصد ظرفیت کار می‌کنند/ سرمایه‌گذاری خارجی یکی از راه‌های علاج رکود

                              نایب رئیس کمیسیون تجارت اتاق تهران با بیان این که سرمایه‌گذاری خارجی یکی از راه‌های علاج رکود است، گفت: خودروسازان سال قبل با ۲۵درصد ظرفیت کار می‌کردند، امسال با ۵۰درصد ظرفیت کار می‌کنند.
                              خبرگزاری فارس: خودروسازان با ۵۰درصد ظرفیت کار می‌کنند/ سرمایه‌گذاری خارجی یکی از راه‌های علاج رکود

                              مجیدرضا حریری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در مورد وضعیت اقتصادی کشور و سخنان رئیس جمهور مبنی بر خروج از رکود، ارزیابی خود را این گونه عنوان کرد که خروج از رکود یک مفهوم و رونق گرفتن معنای دیگری دارد.

                              وی به این نکته اشاره کرد که تعریف اقتصادی خروج از رکود، یعنی نرخ رشد اقتصادی از منفی به مثبت برمی‌گردد، حتی اگر این رقم نیم درصد از صفر بالاتر باشد، اما برای اینکه بگوییم رونق اقتصادی رخ داده باید در شرایط فعلی حداقل دو سال پیاپی تراز تجاری ما بالای مثبت 5 درصد باشد.

                              سه سال دیگر تازه به جایگاه اقتصادی سال 88 می‌رسیم

                              نایب رئیس کمیسیون تجارت اتاق تهران با تاکید بر اینکه اگر در 3 سال آینده با نرخ رشد مثبت 3 حرکت کنیم، تازه به جایگاه سال 88 خواهیم رسید، افزود: البته آمارهای موجود حاکی از آن است که صنایع موثر بر رونق کشور مانند فولاد، مس و خودروسازی رشد مثبت و رو به جلو داشته‌اند، تا حدی که در فولاد 9 درصد رشد، در صنایع مس 13 درصد و در خودروسازی رشد بالایی داشته‌ایم، چرا که خودروسازهای ما در سال گذشته با 25 درصد ظرفیت کار می‌کردند، اما اکنون این رقم به بالای 50 درصد رسیده است.

                              افزایش 34 درصدی مواد اولیه و کالای سرمایه‌ای مؤید افزایش تولید است

                              حریری افزایش واردات کالاهای سرمایه‌ای، مواد اولیه و واسطه‌ای را مؤید افزایش تولید در کارخانجات دانست و افزود: آمار گمرک نشان می‌دهد، واردات این گونه مواد که برای افزایش تولید انجام می‌شود، نسبت به سال قبل ۳۴درصد بیشتر شده است.

                              به نتیجه رسیدن مذاکرات، رسیدن به ثبات اقتصادی و داشتن محیط امن برای سرمایه‌گذاری نکته کلیدی دیگری است که عضو نمایندگان اتاق ایران به آن اشاره کرد و گفت: نقل و انتقال پول و نبودن فضای امن از نظر سرمایه‌گذار خارجی از دیگر مواردی است که باید با برداشته شدن تحریم‌ها و به نتیجه رسیدن مذاکرات برطرف شود، اما نباید فراموش کرد که با انضباط مالی که دولت از سال گذشته در پیش گرفت، رشد اقتصادی را از منفی 5.8 به منفی 2.3 در سال گذشته رساند و امسال این رقم به گواه سازمان‌های بین‌المللی به مثبت نیم تا یک رسیده است.

                              آثار مثبت خروج از رکود در بازار زمان بر است

                              وی تصریح کرد: البته آثار مثبت رونق و خروج از رکود با یک فاصله دو تا 3 ساله مشهود است، همانطور که اقتصاددانان در سال‌های 88 و 89 راجع به رکود هشدار می‌دادند، ولی مردم و بازار در سال 91 آن را لمس کردند.

                              حریری بهترین راهکار حرکت به سمت رونق و کمترین اثر تورمی را ورود سرمایه‌گذاری خارجی دانست، همانطور که در نسخه خروج از دولت نیز ثبات در محیط کلان اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار تاکید شده است.

                              دلار ماحصل از فروش نفت تورم زاست/ باید ارز سرمایه گذار خارجی را جذب کنیم

                              حریری با اذعان به اینکه تأثیر دلاری که از طریق سرمایه‌گذار خارجی وارد کشور می‌شود، به مراتب بهتر از ارزی است که ناشی از فروش نفت از طریق دولت وارد سیستم می‌شود، چرا که دولتی شدن صنعت نفت سبب شده تا دلار نفتی تورم‌زا باشد.

                              انتهای پیام/ب

                              - See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php....l3VjKi3G.dpuf
                              كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                              نظر

                              • جعفرزاده
                                عضو فعال
                                • Dec 2010
                                • 5833

                                #2880
                                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                                ه گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اخیرا طرحی با عنوان "مدیریت واردات خودرو" به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه شده است .



                                در این طرح پیش‌بینی شده که واردات خودرو از کشورهای تحریم کننده ایران قطع و از کشورهایی که روابط چندان دوستانه‌ای با ایران ندارند تعرفه بیشتری اخذ شود. همچنین تشکیل صندوق حمایت از تولید خودروی داخلی از دیگر پیشنهادات ارائه شده در این طرح است .



                                ارائه‌کنندگان طرح مدیریت واردات خودرو، هدف از پیشنهاد تشکیل صندوق حمایت از تولید خودروی داخلی را ایجاد منبعی مالی برای ارائه تسهیلات با سود مناسب به صنعت خودرو و قطعه در شرایطی که این صنعت از کمبود نقدینگی رنج می‌برد، دانسته‌اند .



                                اما در این میان برخی کارشناسان معتقدند که این صندوق باید به‌گونه‌ای ایجاد شود که علاوه بر کمک به صنعت خودرو، منافع مصرف‌کنندگان خودروی داخلی نیز تامین شود که راهکار آن نیز کاهش تعرفه واردات خودرو به موازات تشکیل صندوق حمایت از تولید خودروی داخلی است .



                                امرالله امینی - استاد دانشگاه - در این رابطه می‌گوید: در طرح ارائه شده به وزارت صنعت، معدن و تجارت گفته شده که منابع صندوق حمایت از تولید خودروی داخلی از طریق عوارض واردات خودرو به کشور تامین خواهد شد .



                                وی با بیان اینکه به این ترتیب افزایش میزان واردات خودرو می‌تواند باعث افزایش منابع مالی این صندوق شود، خاطرنشان کرد: بنابراین اگرچه خودروسازان افزایش واردات خودرو را تهدیدی برای خود می‌دانند اما با تشکیل این صندوق بخشی از منافع حاصل از واردات خودرو نیز نصیب خودروسازان خواهد شد .



                                این استاد دانشگاه ادامه داد: در صورت اختصاص بخشی از عوارض ناشی از واردات خودرو به صندوق حمایت از تولید خودروی داخلی، توجیه برخی مخالفان واردات خودرو مبنی بر از بین رفتن اشتغال در صنعت خودروی داخلی با افزایش واردات، از بین خواهد رفت .



                                وی اضافه کرد: در آن شرایط خودروسازان می‌توانند با منابع به دست آمده از این صندوق به اصلاح و ارتقای زیرساختهای صنعت خودرو پرداخته و با بهبود مناسبات با قطعه‌سازان، سطح کمی و کیفی تولیدات خود را افزایش دهند .



                                امینی با بیان اینکه تشکیل صندوق حمایت از تولید خودروی داخلی در صورت همزمان شدن آن با کاهش تعرفه واردات خودرو، امری معقول و سودمند خواهد بود، تصریح کرد: در آن صورت سود ناشی از تشکیل این صندوق از یک سو به خودروسازان رسیده و از سوی دیگر مصرف‌کنندگان نیز از مزایای کاهش قیمت خودروهای وارداتی در کنار افزایش کمیت و کیفیت خودروهای تولید داخل بهره‌مند خواهند شد .



                                در صورت تحقق این شرایط رابطه بین خودروسازان و خریداران خودرو از وضعیت فعلی به رابطه برد - برد تغییر خواهد کرد.

                                نظر

                                در حال کار...
                                X