اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • Sushiant
    عضو فعال
    • Jun 2011
    • 1391

    #826
    در اصل توسط شبندر پست شده است View Post
    صف خاور جالبه طبق محاسبات امسال توانايي سود سازي بالاي 200تومان را داره ولي با نصف سود معامله ميشه
    علت اين امر به خاطر اينه كه در بورس ايران به گذشته سهم نگاه مي كنند و مي خرند در صورتي كه در جهان به سودآينده سهم نگاه مي كنند و مي خرند
    خريد خاور - خاذين-وساپا-رايان-....چه روزهاي خوبيه واقعا بازار منفي حال ميده براي خريد
    تا آخر وقت دوستانم خبر دادند كه خساپا را جمع مي كنند
    شما که کارت خیلی درسته و انقدر هم به سهم اعتقاد داری یه لطفی کن همین سه میلیون صفو که کلش میشه 300 تا یه اردر خرید بگو تریدرت بزاره برداری!!
    هر چیز که در جستن آنی، آنی

    نظر

    • شبندر
      عضو فعال
      • Sep 2012
      • 3598

      #827
      شنيدم يكي از دوستان با سابقه و تحليل گر خيلي خوب(آقاي ارابي) هم از خودرو خريد كرده ، كارشناسهايم مي گويند كه ايشان هر سهمي را بخرندبا تحليل بسيار جامع مي خرند و آينده شش ماهه تا يك ساله اون را ديده اند و به طور حتم آن سهم رشد قابل ملاحظه اي خواهد كرد.
      دوستاني كه مطالب بنده را براي اولين بار ميخوانند با تحقيق و مشورت با افراد متخصص، تريد كنند

      نظر

      • شاه بورس
        ستاره دار (4)
        • Dec 2012
        • 325

        #828
        در اصل توسط شبندر پست شده است View Post
        صف خاور جالبه طبق محاسبات امسال توانايي سود سازي بالاي 200تومان را داره ولي با نصف سود معامله ميشه
        علت اين امر به خاطر اينه كه در بورس ايران به گذشته سهم نگاه مي كنند و مي خرند در صورتي كه در جهان به سودآينده سهم نگاه مي كنند و مي خرند
        خريد خاور - خاذين-وساپا-رايان-....چه روزهاي خوبيه واقعا بازار منفي حال ميده براي خريد
        تا آخر وقت دوستانم خبر دادند كه خساپا را جمع مي كنند



        دوست عزیزم
        لطف کن به دوستاتون بگید صف فروش 16 میلیوونی زامیادم جمع کنن:.thumbsupsmileyanim
        آدم میگرخه به صفش نگاه میکنه/:.yead.:/
        موفق كسي است كه با آجرهايي كه بطرفش پرتاب مي شود، يك بناي محكم بسازد

        نظر

        • شبندر
          عضو فعال
          • Sep 2012
          • 3598

          #829
          حقيقي هاي بسيار بزرگي وارد سهم خودرو و گروهش شده اند باور كنيد در هيچ بورسي اين همه هوش را نديدم كه قبل از رسيدن به قيمتهاي بالا حقيقي ها خريد سنگين بكنند.
          دوستاني كه مطالب بنده را براي اولين بار ميخوانند با تحقيق و مشورت با افراد متخصص، تريد كنند

          نظر

          • شبندر
            عضو فعال
            • Sep 2012
            • 3598

            #830
            روند فوق نشون ميده خودرو آخروقت صف خريد ميشه
            دوستان از صف خساپا بيان بيرون چون سه معامله خيلي خوب ديروز انجام داده و نقدينگي خيلي خوبي بدست آورده همين الان با رشد فروش محصولاتش بهترين گزينه براي خريد هست.
            دوستاني كه مطالب بنده را براي اولين بار ميخوانند با تحقيق و مشورت با افراد متخصص، تريد كنند

            نظر

            • شبندر
              عضو فعال
              • Sep 2012
              • 3598

              #831
              خاذين پديده خودرويي ها خواهد شد بسياري تك سهم هستند
              آخرین ویرایش توسط شبندر؛ 2013/09/01, 09:52.
              دوستاني كه مطالب بنده را براي اولين بار ميخوانند با تحقيق و مشورت با افراد متخصص، تريد كنند

              نظر

              • شبندر
                عضو فعال
                • Sep 2012
                • 3598

                #832
                5حقوقي به خوبي دارند سهم را به حقيقي تحويل ميدند اين حقوقيهاي خوب كيند واقعا !!!!!!
                دوستاني كه مطالب بنده را براي اولين بار ميخوانند با تحقيق و مشورت با افراد متخصص، تريد كنند

                نظر

                • Qhaased
                  عضو عادی
                  • Jul 2013
                  • 175

                  #833
                  به احتمال قریب به یقین امروز از شدت منفی وصف فروش انواع خودرویی ها کاسته خواهد شد
                  و در صورت ادامه جو سیاسی حاکم برمنطقه وامید ها به عقب نشینی آمریکا از مواضع جنگ افروزی خود از روزهای آینده بازار تمام وکمال در اختیار خودرویی ها خواهد بود
                  ( مخصوصا خساپا و خگستر که افت زیادی رو در این مدت تجربه کرده اند)
                  [SIZE=5][COLOR=#000000]qh[/COLOR][COLOR=#0000ff]aa[/COLOR][COLOR=#ffffff]s[/COLOR][COLOR=#008000]e[/COLOR][COLOR=#ff0000]d[/COLOR][/SIZE]

                  نظر

                  • مخبرالدوله
                    عضو فعال
                    • May 2012
                    • 5228

                    #834
                    کد خبر: ۱۶۱۰۹۰
                    ۱۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۲

                    اصولا حضور در بازارهای مختلف با شرایط اقلیمی و آب و هوای متفاوت، نقش بسزائی در توسعه محصول متناسب با آن منطقه را ایفا مینماید، در کلامی دیگر میتوان به نمونه هائی از نیازهای خاص مناطق جغرافیائی اشاره کرد که مخصوصا در بازاری نظیر روسیه اجباراً به سیستم گرمایش بسیار قوی و همچنین برخی تغییرات در دمای عملکردی موتور و تجهیزات متعلقه آن نیاز دارد.

                    منصور ابطحی مدیر بازاریابی حوزه آسیا و اروپای معاونت صادرات سایپا در گفت و گو با سایپانیوز گفت: ویژگیهای منحصر به فرد محصولات گروه سایپا جایگاهش را در بازار عراق روز به روز مستحکم تر نموده و با توجه به نیاز بازار و بنا به ادعای مشتریان، محصولات سایپا کم مصرف ترین و ارزان ترین خودروهای بازار عراق به حساب می آیند.


                    وی در باره تلاش هایی که مهندسی سایپا برای مناسب سازی محصولات سایپا برای اقلیم عراق انجام داده گفت: اصولا حضور در بازارهای مختلف با شرایط اقلیمی و آب و هوای متفاوت، نقش بسزائی در توسعه محصول متناسب با آن منطقه را ایفا مینماید، در کلامی دیگر میتوان به نمونه هائی از نیازهای خاص مناطق جغرافیائی اشاره کرد که مخصوصا در بازاری نظیر روسیه اجباراً به سیستم گرمایش بسیار قوی و همچنین برخی تغییرات در دمای عملکردی موتور و تجهیزات متعلقه آن نیاز دارد. نمونه دیگر مشتریان بازار افریقا با توجه به شرایط خاص آنها و کمبود جاده و راههای هموار، نیازمند به سیستم تعلیق تقویت شده و مقاوم با شرایط منطقه خود را دارند. از این میان بازار عراق با توجه به شرایط گرمسیری و طاقت فرسا در فصل بسیار طولانی تابستان (حدود 6 ماه از سال هوای تابستانی و بسیار گرم را داراست) منجر به طراحی و نصب مکانیزم فن دو دور بر روی کلیه محصولات تولیدی شرکت سایپا گردید که به خودی خود مثال بارزی از فضای ایجاد شده از شرایط توسعه محصول میباشد.

                    مدیر بازاریابی حوزه آسیا و اروپای سایپا در خصوص دلایل موفقیت خودروهای سایپا در عراق گفت: با توجه به وجود قشر عظیم مردم کم درآمد و افراد محروم در بین مردم عراق، حضور کالا، خدمات و محصولات ارزان قیمت نقش بسزائی در توسعه بازار و حضور محصولات خودروسازان ایرانی بخصوص سایپا را دارد. از جمله ویژگیهای این بازار کوتاه بودن زمان رسیدن محصول به مقصد با حداقل هزینه بواسطه کوتاه بودن مسیر حمل و نبود کشور واسطه و ایجاد هزینه های ترانزیتی، در نتیجه پائین بودن هزینه حمل و خسارات ناشی از آن را دارا میباشد. از دیگر ویژگیهای بازار عراق، با توجه به محرومیت و بکر بودن بازار، فرصت بسیار خوبی جهت گسترش سبد فروش محصولات خودروئی، قطعات و ارائه خدمات فنی و در کنار آن در صورت آماده بودن سرمایه گزاران عراقی، میتواند بعنوان موتور محرکه قطعه سازی و خدمات پس از فروش خودروهای ایرانی را گسترش و به تبع آن نیازمندی به فروش خدمات مهندسی نیز در سبد فروش قرار گیرد. از سوی دیگر همزمان با توسعه بازار، با توسعه سبد محصولات سایپا، میتوان محصولات جدیدتری را برای مشتریان قبلی سایپا در عراق، عرضه نمود و به همین سیاق علاوه بر توسعه سبد محصول، سهم بیشتری را از بازار کالا و خدمات فنی و مهندسی را از آن خود کرد.

                    ابطحی افزود: چشم انداز فرا روی شرکت سایپا در عراق، بر اساس اتفاقات و شرایط فعلی موجود و مطالعات و بررسیهای کارشناسی صورت گرفته، بسیار مثبت ارزیابی میشود، شاهد مثال این خوشبینی، نتایج حاصل از ده سال حضور مستمر سایپا در عراق و منجر شدن به احداث و تاسیس سایت تولید و مونتاژ خودرو سواری میباشد که تا کنون در این کشور بی سابقه بوده و این بدست نیامده است مگر با همت، تلاش و پشتکار تیمهای مختلف فنی، اقتصادی و صادراتی سایپا.


                    مدیر بازاریابی حوزه آسیا و اروپای معاونت صادرات سایپا در پایان خاطر نشان کرد در بازار عراق تمهیدات به کار گرفته شده که برخی از آنها به طور خلاصه از این قرار هستند: صادرات خودروهای سواری شخصی و تاکسی بصورت (CBU) و (SKD)، مشارکت در ایجاد اولین سایت تولید خودرو سواری در عراق جهت نهادینه نمودن حضور سایپا در بازار، توسعه شبکه فروش و خدمات پس از فروش در اقصی نقاط خاک عراق که درصد قابل توجهی از آن اجرا شده، طراحی و اجرای مکانیزمی مبنی بر امکان سنجش رضایت مشتری نهائی، برنامه ریزی برای ورود به بازار اقلیم کردستان عراق و شناسائی خواستگاههای مد نظر مشتری عراقی بر روی محصولات صادراتی و ایجاد تغییرات مورد نیاز متناسب با آب و هوای مناطق گرمسیری و با حفظ مشخصات اصلی محصول است.

                    برچسب ها: خودرو ، ایکس ، عراق

                    مردم میپرسند که ا.ن را چه کسانی حمایت میکنند؟؟؟

                    نظر

                    • امیران
                      عضو عادی
                      • Jan 2013
                      • 242

                      #835
                      افزایش 124 درصدی فروش داخلی ایران خودرو

                      عصرخودرو:از 90 هزار و 883 دستگاه خودروی تولید شده در پنج ماهه نخست سال جاری در ایران خودرو، هفت هزار و 384 دستگاه یعنی بیش از هشت درصد آن مربوط به برند ایرانی راناست.














                      به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایکوپرس، حمیدرضا تقوی نژاد معاون استراتژی و برنامه ریزی ایران خودرو با بیان این مطلب، گفت: روند تولید ایران خودرو نشان دهنده افزایش سهم راناست و میزان تولید ایران خودرو در مرداد امسال، نسبت به تیرماه، از افزایش دو درصدی برخوردار بوده است.


                      وی افزود: در پنج ماهه نخست امسال، پژو پارس، باردو و رانا نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش فروش داشته و پارس از این نظر در رده اول قرار دارد.


                      تقوی نژاد از افزایش 124 درصدی فروش داخلی مرداد نسبت به تیرماه خبر داد و گفت: فروش داخلی مرداد امسال نسبت به مرداد سال گذشته، 28 درصد افزایش یافته است.


                      معاون استراتژی و برنامه ریزی ایران خودرو با اشاره به تشدید تحریم های بین المللی و عملیاتی شدن تحریم های صنعت خودرو، گفت: با تلاش کارکنان و مسوولان ایران خودرو در عرصه های تولید و خودکفایی، هم زمان با سرعت گرفتن تولید محصولات برند ملی، رکورد فروش رانا در تیرماه شکسته شد.


                      وی تصریح کرد: رانا با فروش چهارهزار و 148 دستگاه در تیرماه سال جاری و کسب سهم 35 درصدی از فروش این ماه، در جایگاه پرفروش ترین محصول ایران خودرو در تیرماه قرار گرفت و فروش 11 هزار و 650 دستگاهی آن نشان می دهد که از هر سه دستگاه خودروی فروخته شده ایران خودرو، یک دستگاه رانا بوده است.


                      تقوی نژاد مجموع فروش رانا در سال گذشته را 9هزار و 384 دستگاه ذکر کرد و گفت: هم زمان با ثبت بیش ترین رکورد فروش ماهانه این محصول در تیرماه، رکورد فروش سالانه نیز درهمین ماه با رسیدن به 9هزار و 915 دستگاه شکسته شد.


                      معاون استراتژی و برنامه ریزی ایران خودرو، فروش تعدادی پنج ماهه تجمعی سال جاری را 126 هزار و 163 دستگاه عنوان کرد و گفت: فروش ریالی در این پنج ماه 25 هزار و 872 میلیارد ریال بوده که نسبت به همین دوره در سال گذشته چهار درصد افزایش نشان می دهد.


                      وی افزود: بر خلاف سال گذشته که عراق مقصد بیش از 95 درصد صادرات بود، در چهار ماهه نخست سال جاری، مقاصد صادراتی ایران خودرو، قزاقستان، ونزو ئلا، ترکمنستان و اوکراین هستند و برای نخستین بار 34 دستگاه رانا به اوکراین و قزاقستان صادر شده است.


                      تقوی نژاد سطح کیفیت 405، پارس و سمند را بر اساس سطوح کیفیت جدید اعلام شده از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، در سال جاری خوب ذکر کرد و با اشاره به سخت گیرانه شدن معیارهای کیفیت در سال 92، اظهار داشت: معیار سطح کیفیت خیلی خوب از 63 در سال 91 به 60 در سال جاری ارتقا یافته و در بین محصولات آدیت شده، سمند و گراندویتارا هر یک با یک امتیاز، بیشترین بهبود کیفیت را نسبت به ماه اردیبهشت داشته و کم ترین انحراف از برنامه پایان سال مربوط به تندر است.


                      وی فروش تجمعی ایساکو در چهار ماهه اول سال 92 را سه هزار و 240 میلیارد ریال ذکر کرد که نسبت به سال 91 به میزان 35 درصد و نسبت به سال 90 به میزان 77 درصد افزایش نشان می دهد.

                      تقوی نژاد از اجرای 15 پروژه صنعتی سازی و افزایش ظرفیت با بودجه تخصیصی 1871 میلیارد ریال ومیانگین پیشرفت فیزیکی 72 درصد خبر داد که تاکنون 58 درصد مبلغ مذکور پیشرفت بودجه ای داشته است. پروژه های توسعه محصول و قوای محرکه نیز با جذب 20 درصد از بودجه 3826 میلیارد ریالی تخصیصی، تاکنون 69 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند.
                      يکشنبه 10 شهريور 1392 13:13

                      نظر

                      • ایرج اکبری
                        عضو فعال
                        • Dec 2011
                        • 10934

                        #836
                        خودرویی ها همچنان با صف فروش روبرو هستند و در حال اصلاح می باشند.به نظر می رسد با تعیین تکلیف قیمت گذاری گروه بار دیگر شاهد متعادل شدن گروه باشیم.امروز هم شایعاتی در مورد وام 1000 میلیارد تومانی بانک مرکزی به خودرویی ها به گوش رسید
                        در مورد قیمت گذاری خودرو نیز هنوز چیزی روشن نیست اما احتمالا باید ماموریت شورای رقابت را در صنعت خودرو پایان یافته تلقی کنیم.در این شرایط به نظر میرسد تصمیم وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت هرچه که باشد به مناقشات چند ماهه اخیر درباره نحوه تعیین قیمت خودرو یک بار برای همیشه پایان خواهد داد. در آن صورت باز هم نه نحوه تعیین قیمت بلکه قیمت خودروها خواهد بود که به صدر اخبار باز خواهد گشت.محمدرضا نعمتزاده با مطرح کردن این موضوع که خودرو کالایی انحصاری نیست، دخالت دولت را در قیمتگذاری چنین کالایی مردود اعلام کرده است او وجود چندین خودروساز در کشور و همچنین آزاد بودن واردات خودرو را به کشور از دلایل اصلی خود برای غیرانحصاری دانستن صنعت خودرو اعلام کرده و گفته: در چنین شرایطی دولت میتواند به ارشاد بپردازد، اما نمیتواند وارد بحث قیمتگذاری شود.
                        كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                        نظر

                        • rajabnejad
                          عضو فعال
                          • Jan 2012
                          • 4331

                          #837
                          دولت دهم در مورد خودرو تخلف كرده است








                          معاون بازرگانی دولت اصلاحات دخالت دولت در حوزه خودرو را تخلف دانست و اظهارداشت: طبق ماده 101 قانون برنامه پنجم در زمینه قیمتگذاری كالا دولت نباید وارد این حوزه میشد.

                          محسن بهرامی ارض اقدس، رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی تهران در گفتوگو خبرنگار ایلنا با بیان اینكه بحث قیمتگذاری خودروهای داخلی و وارداتی باید هر چه زودتر تعیین تكلیف شود اظهار داشت: باید دید مرجع قیمت گذاری خودرو كدام نهاد و سازمان است و آیا خودرو کالایی انحصاری است و یا غیرانحصاری؟

                          وی افزود: بر اساس ماده 101 قانون برنامه پنجم توسعه اقتصادی کشور دولت حق دخالت بر قیمت گذاری کالاها و خدمات غیرضرور و غیرانحصاری را ندارد و تنها می تواند کالاهای ضروری و انحصاری را قیمت گذاری کند.

                          ماده 101 قانون برنامه پنجم مغفول ماند


                          بهرامی خاطر نشان كرد: در تبصره 1 ماده 101 قانون برنامه پنجم آمده دولت مكلف است ضوابط تعیین كالاهای اساسی، انحصاری و خدمات عمومی و نیز فهرست و ضوابط تعیین قیمت این كالاها و خدمات را ظرف سه ماه پس از تصویب این قانون، با پیشنهاد كارگروهی متشكل از نمایندگان وزارت بازرگانی، معاونت و وزارتخانههای ذیربط به تصویب شورای اقتصاد برساند و در تبصره 2 آن گفته شده چنانچه قیمت فروش كالا یا خدمات كمتر از قیمت عادله روز تكلیف شود، مابهالتفاوت قیمت عادله روز و تكلیفی باید همزمان تعیین و از محل اعتبارات و منابع دولت در سال اجرا پرداخت شود و یا از محل بدهی دستگاه ذیربط به دولت تهاتر شود.

                          وی تصریح كرد: البته در دولت قبلی کمیتهای به ریاست معاون اول رئیس جمهور تشکیل شد که مصادیق کالای انحصاری و غیرانحصاری را تا حدودی مشخص کردند اما خودرو را کالایی شبه انحصاری معرفی کردند.

                          رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی تهران تصریح كرد: این در حالی است که قیمت گذاری خودرو توسط شورای رقابت كه از سوی دولت تعیین شده صورت گرفت و لذا باید دولت بر اساس ماده 101 قانون ما به التفاوت نرخ دستوری و نرخ متعارف بازار را به بنگاهها پرداخت كند.

                          شورای رقابت ضد رقابت بود


                          وی افزود: طی سالیان گذشته قیمتگذاری خودرو توسط سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده انجام میشد که با ضوابط و امکاناتی که در اختیار داشت نرخهای محصولات داخلی را مشخص میکرد اما پس از آن و در دولت قبلی یک شورای رقابتی پیدا شد که این شورا خود ضد رقابت بود زیرا تشکیل این شورا توسط دولت انجام شد و همه مسوولان آن دست نشانده و از حامیان دولت بودند و هر چه در دولت گذشته اجحاف به بخش خصوصی شد این شورا ساکت بود.

                          معاون بازرگانی دولت اصلاحات افزود: خودرو نیز مانند سایر کالاها دستخوش افزایش قیمتها و تورم داخلی شد.

                          تورم نقطه به نقطه40 درصدی که به واسطه فشارهای بین المللی و نوسانات ارزی به وجود آمد كه باعث شد خودرو نیز به مانند سایر اقلام رشد قیمتی را تجربه كند، اما این موضوع نمی تواند دلیلی برای عدم نظارت شورای رقابت بر عملکرد خودروسازان باشد این که گفته می شود قیمت خودرو را افزایش ندهند اشتباه است زیرا کیفیت آن و تولید آن تحت تاثیر قرار می گیرد.

                          وی گفت: به نظر می رسد قیمت گذاری خودرو یک پکیج سیاست گذاری را می طلبد که باید همه آن در كنار هم رعایت شود.

                          لزوم تغییر اعضای شورای رقابت


                          بهرامی ادامه داد: اما آنچه در حال حاضر حایز اهمیت است این است که باید ترکیب اعضای شورای رقابت هر چه سریع تر تغییر کند و نمایندگانی از بخش خصوصی برای رقابتی شدن اقتصاد، حمایت از بخش خصوصی و توسعه شبه دولتیها شکل گیرد.

                          وی خاطر نشان كرد: چرا زمانی که خودروهایی نظیر پورشه و مازاراتی با ارز 1226 وارد کشور میشد و داروهای افراد سرطانی، هپاتیتیها وارد نمی شد، شورای رقابت عکس العملی نشان نداد؟

                          بهرامی با اشاره به گماردن مدیران لایق در صنایع خودرو کشور افزود: این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است اما متاسفانه در گذشته شاهد انتصاب مدیرانی در این شرکتهای بزرگ بودیم كه بدون هیچ ضابطهای انتخاب می شدند این در حالی است که باید نظام مدیریتی و شایسته سالاری در صنایع خودروسازی رعایت شود و افراد با باندبازی و رابطه به مدیریت این شرکتها درنیایند.
                          هرگاه زندگی را جهنم دیدی, سعی کن پخته بیرون آیی, سوختن رو همه بلدند ....

                          نظر

                          • rajabnejad
                            عضو فعال
                            • Jan 2012
                            • 4331

                            #838
                            برنامه 100 روزه خودروسازان برای بهبود وضعیت بازار




                            مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به جلسه خودروسازان با وزیر صنعت، معدن و تجارت از تدوین برنامه افزایش تولید از سوی خودروسازان خبرداد و گفت: قرار است که در قالب برنامه 100 روزه دولت، خودروسازان نیز شرایط افزایش تولید و بهبود وضعیت بازار خودرو را فراهم کنند.

                            سعید مدنی در گفتگو با مهر با اشاره به جلسه اخیر خودروسازان با وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در این جلسه مقرر شد تا خودروسازان در کنار برنامه 100 روزه دولت برای بهبود وضعیت اقتصادی، برنامه افزایش تولید خود را تدوین کرده تا از این طریق، شاهد افزایش تولید و بهبود بازار باشیم.

                            مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود: در این جلسه همچنین مقرر شد تا وزارت صنعت، معدن و تجارت و خودروسازان جلسه مشترکی را با بانکها برای بهبود وضعیت تامین مالی خودروسازان داشته باشند؛ اما به طور قطع خودروسازان به این نکته توجه دارند که افزایش تولید، رمز بقای صنعت خودروسازی و کاهش قیمت است.

                            وی تصریح کرد: با افزایش تولید از سوی خودروسازان امیدواریم بتوانیم شاهد کاهش قیمت و رونق صادرات و ارزآوری در صنعت خودرو باشیم، این در شرایطی است که تلاش داریم تا بتوانیم با افزایش تولید، خودرو را با شرایط سهل تری به مردم بفروشیم.

                            به گفته مدنی، 25 تا 30 درصد قیمت فروش خودرو به جیب دولت می رود؛ به این معنا که خودروسازان با تولید بیشتر، از طریق پرداخت مالیات و بیمه حاصل از فروش خودرو، با پرداخت بهره های بانکی، به بهبود درآمدهای دولت کمک می کنند؛ این در شرایطی است که سال گذشته 1300 میلیارد تومان سود بانکی پرداخت کرده ایم، در حالیکه کل فروش ما 8 هزار میلیارد تومان بوده است؛ ضمن اینکه 13 درصد نیز سایر هزینه ها همچون بیمه، مالیات بر ارزش افزوده و هزینه های گمرکی پرداخت کرده ایم.

                            وی اظهار داشت: خودروسازان مامور وصول پول از مردم برای دولت هستند، بنابراین دولت باید این صنعت را کمک کرده و شرایطی را فراهم کند که رشد تولید سبب کاهش هزینه های تمام شده و در نهایت کاهش قیمت خودرو شود.

                            مدنی اظهار داشت: تمام تلاش ما این است که تولید را افزایش دهیم و با افزایش تولید، قیمت را کنترل کنیم. این در حالی است که قصد داریم کل تولید را به 1800 تا 2000 دستگاه در روز برسانیم
                            هرگاه زندگی را جهنم دیدی, سعی کن پخته بیرون آیی, سوختن رو همه بلدند ....

                            نظر

                            • وحید 20
                              ستاره‌دار(98)
                              • Mar 2011
                              • 29911

                              #839

                              احتمال توقف تولید خودرو در کشور


                              دبیر انجمن قطعهسازان ایران گفت: اگر روند فعلی ادامه یابد و اصلاح نشود تولید خودرو در کشور متوقف خواهد شد.

                              ساسان قربانی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: هماکنون مشکلات متعدد داخلی و خارجی گریبانگیر صنعت خودرو و قطعه است.

                              وی با بیان اینکه تامین نقدینگی، نقل و انتقال پول و تحریم از مهمترین مشکلات صنعت خودرو و قطعه است، خاطرنشان کرد: با ادامه وضعیت فعلی، روند کاهشی تولید خودرو و قطعه همچنان ادامه مییابد و به تناسب آن قیمت تمام شده تولید و فروش خودروها افزایش مییابد که آن نیز موجب تشدید رکود بازار خواهد شد.

                              دبیر انجمن قطعهسازان ایران ادامه داد: هماکنون خودروسازان با حدود 30 درصد ظرفیت خود فعالیت میکنند. ظرفیت تولید در واحدهای قطعهسازی نیز به 15 تا 20 درصد کاهش یافته است.

                              وی با بیان اینکه از حدود دو سال پیش روند فعلی قابل پیشبینی بود، تصریح کرد: با این حال هر چه در این مورد هشدار دادیم شنیده نشد البته امیدواریم در دولت جدید به این مشکلات رسیدگی شود.

                              قربانی ادامه داد: اولین اقدام در این زمینه بررسی شرایط ، شناسایی مشکلات و پیشبینی راهکارهای حل مشکل است. این اقدام آغاز شده و کارگروههایی در وزارت صنعت، معدن و تجارت برای این کار تشکیل شده است.

                              وی افزود: در گذشته فرصتهای زیادی برای حل مشکلات وجود داشت که از دست رفت؛ بنابراین در شرایط فعلی دیگر فرصتی برای آزمون و خطا وجود ندارد و باید به بهترین نحو ممکن و به سرعت عمل شود.

                              دبیر انجمن قطعهسازان ایران تصریح کرد: مشکلات در صنعت خودرو و قطعه به مرز بحران رسیده است بنابراین اگر روند فعلی همچنان ادامه یابد و اصلاح نشود در نهایت تولید خودرو در کشور متوقف خواهد شد.
                              درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                              توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                              نظر

                              • ایرج اکبری
                                عضو فعال
                                • Dec 2011
                                • 10934

                                #840
                                خودرویی ها این روزها بیش از هر صنعت دیگری فشار فروش را تجربه می کنند.سوای از رشد اخیر سهام این گروه در ماه های اخیر باید به تحولات سیاسی احتمالی که ممکن است در آینده رخ دهد نیز اشاره کرد که این صنعت را تحت تاثیر قرار می دهد.
                                در بحث داخلی برنامه هایی برای رونق تولید و فروش خودرو در نظر گرفته شده است که اگر سهامداران این گروه نگاه بلند مدت داشته و صبر کنند می توانند نتیجه صبر خود را ببینند.
                                گرفتن قیمت گذاری از شورای رقابت نیز گمانه زنی ها در مورد آزاد سازی نرخ خودرو را قوت بخشیده است.خود خودروسازان نیز با فروش برخی دارایی های اضافه کم کم در حال تا برخی هزینه های جانبی را جبران کنند و این نشان مید هد که در راه رسیدن به روزهای خوب مصمم هستند.همکاریهای مشترک داخلی نیز یکی از راه کارهای برون رفت خودرویی ها از بحران می باشد.شرکت های فولاد مبارکه اصفهان و گروه خودروسازی سایپا تفاهم نامه همکاری امضا کرده اند. براساس این تفاهم نامه ورقهای مورد نیاز این شرکت خودرو سازی در فولاد مبارکه اصفهان تولید میشود .مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا نیز دغدغه اصلی این صنعت را استفاده از ورق های رویه بیان کرده است
                                .
                                كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                                نظر

                                در حال کار...
                                X