اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • rahnama
    عضو فعال
    • Jul 2012
    • 770

    #1096
    اینستاگرام من :
    منتظر شما عزیزان هستم.
    www.instagram.com/hoshangghorbanian

    نظر

    • ایرج اکبری
      عضو فعال
      • Dec 2011
      • 10934

      #1097
      در اصل توسط کیوان پست شده است View Post
      با این اخبار ضد و نقیض دم خروسو باور کنیم یا قسم حضرت عباسو ؟!

      با سلام آقای کیوان در زمان کنونی باید دم خروس را بارو کرد چون این جماعت مثل آب خوردن دورغ می گویند و فقط فقط به فکر منافع خود هستند !!! با تشکر
      آخرین ویرایش توسط ایرج اکبری؛ 2013/11/17, 20:20.
      كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

      نظر

      • ایرج اکبری
        عضو فعال
        • Dec 2011
        • 10934

        #1098
        طراحی پلتفرم جدید خودرو با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی
        رئیس هیات مدیره انجمن قطعه سازان از ارائه پیشنهاد طراحی پلتفرم جدیدی با سرمایه گذاری بخش خصوصی خبر داد و گفت: هزینه برآورد شده برای اجرای این پلتفرم 400 میلیون یورو است.به گزارش خبرنگار مهر، گلوردی گلستانی در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران با اشاره به ارائه پیشنهادی به منظور طراحی پلتفرم جدید خودرو با سرمایه گذاری بخش خصوصی خبر داد و گفت: هزینه برآورد شده برای اجرای این پلتفرم 400 میلیون یورو است.


        رئیس هیات مدیره انجمن قطعه سازان افزود: هدف ما این است که بتوانیم بر مبنای این پلتفرم خودروی با کیفیت با طراحی مناسب جهت عرضه به بازار ایران تولید کنیم.

        وی تصریح کرد: البته برای طراحی و اجرای این پلتفرم باید وام ارزان قیمت در اختیار ما قرار گیرد، البته تقاضای ما این است که بتوانیم از صندوق توسعه ملی وامی را به این منظور دریافت کنیم.

        به گفته گلستانی، پیشنهاد این طرح هم اکنون به وزارت صنعت معدن و تجارت ارائه شده، این در حالی است که تقاضای ما این است که هر یک از اعضای انجمن قطعه سازان که متقاضی سرمایه گذاری در این طرح ملی هستند بتوانند سرمایه گذاری خود را صورت دهند.

        وی اظهار داشت: هم اکنون خودروسازان و قطعه سازان با مشکلات عدیده ای مواجه هستند، چرا که بدهی های آنها انباشته شده و شرایط با ورود شورای رقابت برای تولید خودرو و قطعه در کشور بسیار سخت است.

        گلستانی اظهار داشت: علی رغم دستور وزیر صنعت معدن و تجارت مبنی بر استفاده خودروسازان از ارز آزاد اما متاسفانه شورای رقابت قیمت‌گذاری خودرو براساس ارز آزاد را پذیرش نکرده و همچنان جلوی پای خودروسازان سنگ اندازی می کند؛ بنابراین دولت باید به داد این صنعت برسد، چراکه تولید در سراشیبی کاهش قرار گرفته است.

        وی در ادامه با بیان اینکه استاندارد جهانی برای تولید هر خودرو سه نفر اشتغالزایی است، خاطر نشان کرد: سالانه بالغ بر یک میلیون خودرو در کشور تولید می شد که این امر اشتغالزایی مناسبی را به همراه داشت در حالی که هم اکنون با کاهش تولید خودرو و ورود برخی از دستگاههای غیرکارشناس به مقوله قیمت گذاری خودرو، تولید به شدت کاهش یافته است.

        رئیس هیات مدیره انجمن قطعه سازان همچنین از پیشنهاد فروش سهام برخی خودروسازان به خارجی ها خبر داد و گفت: شرکتهای خارجی در حال خرید سایت‌هایی در ایران هستند که بتوانند قطعات خودرو در خارج از کشور تولید و در ایران مونتاژ کنند تا بتوانند از تسهیلات مالیاتی برخوردار شوند که این امر لطمه به قطعه سازان است.

        به گفته گلستانی، دو خودروساز بزرگ چنین برنامه ای را ندارند و علاقه مند به حفظ و ارتقای صنعت هستند اما بحرانی که در صنعت خودرو اتفاق افتاده، ضرورت حمایت جدی دولت را می طلبد تا بتوان مجدد رونق را به تولید خودرو در کشور بازگرداند.

        وی با انتقاد شدید از عملکرد سیستم بانکی و کاهش ارزش پول ملی، تصریح کرد: هر قطعه ساز هم اکنون باید 3 برابر میزان قبلی سرمایه گذاری کند تا بتواند یک واحد جدید داشته باشد که این امر به دلیل کاهش بهای پول ملی است در حالی که قطعه سازان هم اکنون مشکلات زیادی در دریافت مطالبات خود از دولت دارند و در مقابل بهره های سنگینی را به سیستم بانکی می پردازند.

        به اعتقاد گلستانی، دولت باید در زمینه طراحی پلتفرم‌های جدید سرمایه گذاری کرده تا چند خودروی جدید از اساس تولید و کیفیت مناسبی را به همراه داشته باشند، این در شرایطی است که قطعه سازان قطعه با کیفیت بسیار بالا را نیز تولید می کنند و هیچ قطعه غیر استانداردی از سوی قطعه سازان داخلی تولید نمی شود و قطعات وارداتی هستند که کیفیت آنها مورد انتقاد سازمان ملی استاندارد است.

        وی از دولت درخواست کرد تا استثنایی را برای صنعت خودرو قائل شود و اجازه دهد تا قطعه سازان از وام هایی برخوردار شوند که بازپرداخت آنها از سه سال بعد آغاز شود.

        گلستانی معتقد است خودروسازان نباید دیگر از بانکها وام دریافت کنند چرا که باید سالانه 30 درصد بهره دهند و همین امر هزینه های آنها را بسیار بالا می برد.

        وی در ادامه از ساخت مجموعه جدید برای استقرار انجمن قطعه سازان خبر داد و گفت: در این ساختمان نمایشگاه قطعات، دفتر بین الملل انجمن قطعه سازان و دفاتر سرمایه گذاری پیش بینی شده است که البته هزینه خرید و ساخت این ساختمان از سوی چندین نفر از اعضای انجمن صورت گرفته است.
        كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

        نظر

        • مخبرالدوله
          عضو فعال
          • May 2012
          • 5228

          #1099
          هشدار نسبت به افزايش مونتاژ خودرو در کشور
          گلستاني رییس انجمن قطعه سازان در بخش ديگري از سخنان خود با هشدار نسبت به اين موضوع که برخي خودروسازان خارجي به دنبال خريد سايت‌هاي داخلي براي مونتاژ خودرو در داخل کشور هستند، تأکيد کرد: رقباي خارجي صنعت خودروسازي ايران همواره به دنبال تضعيف آن بوده و هستند.
          به گفته وي، شنيده مي شود که برخي خودروسازان خارجي مي‌خواهند در يک برنامه ي زمان بندي، سايت‌هاي توليد خودرو و قطعه سازي در داخل کشور را خريداري کنند و با ورود قطعات منفصله به کشور، مونتاژ برخي خودروها را آغاز کنند.
          رئيس انجمن قطعه سازان ايران حاصل اتفاق فوق را تضعيف بيش از پيش صنعت قطعه سازي دانست و گفت: مونتاژ خودرو در داخل کشور به معناي ايجاد اشتغال براي قطعه سازان خارجي در خارج از کشور خواهد بو
          د.

          مردم میپرسند که ا.ن را چه کسانی حمایت میکنند؟؟؟

          نظر

          • وحید 20
            ستاره‌دار(98)
            • Mar 2011
            • 29911

            #1100
            "زنجیره صنایع خودرو و قطعه‌سازی در حال فروپاشی است"

            رییس انجمن قطعه‌سازان با فاجعه‌آمیز خواندن تلسط بانک‌ها بر تولید کشور، گفت: سود قطعه‌سازی در کشور زیر 10 درصد و بهره بانکی نزدیک به 30 درصد است.
            رئیس هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو گفت: عده‌ای با سرمایه‌گذاری‌ های کلان اقدام به خرید سایت‌های داخلی برای مونتاژ خودرو کرده و در رقابتی نابرابر صنعت خودرو و قطعه‌سازی کشور را هدف گرفته‌اند.

            به گزارش عصرایران، گلوردی گلستانی افزود: این سرمایه‌گذاران می‌خواهند قطعات را به صورت آماده وارد و فقط در داخل کشور مونتاژ کنند.

            وی با فاجعه‌آمیز خواندن تلسط بانک‌ها بر تولید کشور، ادامه داد: سود قطعه‌سازی در کشور زیر 10 درصد و بهره بانکی نزدیک به 30 درصد است.

            رییس انجمن قطعه‌سازان با بیان این‌که مدیران فعلی شرکت‌های خودروساز نمی‌توانند مشکلاتی که در طول سال‌ها ایجاد شده یک شبه حل کنند، تصریح کرد: وزیر صنعت، معدن و تجارت در شورای سیاست‌گذاری خودرو دستور داد با توجه به عدم پرداخت ارز مبادله‌ای نرخ خودروها با ارز آزاد محاسبه شود اما شورای رقابت از انجام این کار خودداری کرد.

            وی با بیان این‌که زنجیره صنایع خودرو و قطعه‌سازی در حال فروپاشی است، افزود: هم اکنون یک فرد غیر مطلع برای صنعتی که 4.5 میلیون شغل مستقیم و غیرمستقیم را ایجاد کرده تصمیم گیری می‌کند که نتیجه آن افت 70 درصدی تولید خودرو است.

            گلستانی ادامه داد: با ادامه وضعیت فعلی صنعت قطعه کاملا از هم خواهد پاشید تا همین امروز هم بین 150 تا 200 واحد تولیدی در صنعت قطعه تعطیل شده و کارگران آنها بیکار شده‌اند.

            وی تصریح کرد: طبق بررسی که دو سال پیش صورت گرفت گردش مالی بازار خدمات پس از فروش حدود 2500 میلیارد تومان بود با این حال تنها هزار میلیارد تومان از این قطعات در داخل کشور تولید شده و 1500میلیارد تومان آن از خارج وارد می‌شد.

            رئیس هیات مدیره انجمن قطعه سازان از ارائه پیشنهاد طراحی پلتفرم جدیدی با سرمایه گذاری بخش خصوصی خبر داد و گفت: هزینه برآورد شده برای اجرای این پلتفرم 400 میلیون یورو است.

            وی تصریح کرد: برای طراحی و اجرای این پلتفرم باید وام ارزان قیمت در اختیار ما قرار گیرد و تقاضای ما این است که بتوانیم از صندوق توسعه ملی وامی را به این منظور دریافت کنیم.

            گلستانی از دولت درخواست کرد تا استثنایی را برای صنعت خودرو قائل شود و اجازه دهد تا قطعه سازان از وام هایی برخوردار شوند که بازپرداخت آنها از سه سال بعد آغاز شود.

            وی در پایان از ساخت مجموعه جدید برای استقرار انجمن قطعه سازان خبر داد و گفت: در این ساختمان نمایشگاه قطعات، دفتر بین الملل انجمن قطعه سازان و دفاتر سرمایه گذاری پیش بینی شده است که البته هزینه خرید و ساخت این ساختمان از سوی چندین نفر از اعضای انجمن صورت گرفته است.
            درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

            توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

            نظر

            • کيانوش
              عضو فعال
              • Dec 2011
              • 6613

              #1101
              کد خبر: 2177228
              بازدید:
              نظرات :
              تاریخ مخابره : ۱۳۹۲/۸/۲۷ - ۱۱:۵۸ سیاسی > مجلس

              مصری به مهر خبر داد:
              تهیه طرحی برای پرداخت بدهی تولید کنندگان به بانک مرکزی با ارز 1800 تومانی
              سخنگو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از تهیه طرحی برای تسهیل بدهی ارزی تولید کنندگان خبر داد که در صورت تصویب آن در مجلس تولیدکنندگانی که با وام ارزی، ماشین آلات وارد کرده اند می توانند بدهی شان را با نرخ ارز 1800 تومان بپردازند.عبدالرضا مصری در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر از تدوین طرح فوریتی تسهیل بدهی ارزی واحدهای تولیدی به حساب ذخیره ارزی خبر داد.

              نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: قوانینی که تا امروز برای کمک به تولید در مجلس به تصویب رسیده قصد استمهال بدهی های تولید کنندگان را داشته بدین معنا که فعلا تا مدتی بدهی ها پرداخت نشود.

              سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به اینکه قیمت ارز طی سال گذشته تغییرات عمده ای در کشور داشته است تولیدکنندگانی که قبلا با ارز 900، 1000 و 1200 تومانی از حساب ذخیره ارزی برای واردات ماشین آلات وام گرفته اند یک شبه با اقساط سه برابر شده رو به رو شدند بدون اینکه اصلی بدهی شان افزایش یابد.

              وی با بیان اینکه تولیدکنندگان توانایی پرداخت این اقساط را ندارند، گفت: بر این اساس بدهی تولیدکنندگان معوق شد، اینکه یک بدهی بزرگی وجود داشته باشد که تولید کننده نتواند پرداخت کند و بانک هم نتواند وصول کند و تنها به این دل خوش کنیم که چند میلیارد بدهی داریم، صرفا طلب روی کاغذ است که نقد نخواهد شد.

              مصری اظهار داشت: بر این اساس طرحی را تنظیم کردیم که میانگینی از قیمت ارز دولتی، مبادله ای و آزاد تعیین شود تا واحدهای تولیدی بدهکار بتوانند بر اساس این نرخ بدهی خود را بپردازند و به جای اینکه بدهی ها مرتبا با جریمه و سود افزایش یابد سیاست تشویقی برای وصول طلب دولت از واحدهای تولیدی تدوین شود.

              وی در خصوص جزئیات این طرح گفت: بر اساس این طرح اگر ظرف مدت شش ماه تولیدکنندگان بتوانند بدهی شان به حساب ذخیره ارزی را بپردازند این بدهی با دلار 1800 تومان و یورو 2205 تومان تسویه می شود و اگر یک سال برای پرداخت بدهی فرصت بخواهند باید بدهی با دلار 2200 تومانی پرداخت شود.

              مصری ادامه داد: در صورتی که تولیدکنندگان بیش از یک سال برای پرداخت بدهی شان فرصت نیاز داشته باشند باید بدهی را با قیمت ارز مبادله ای پرداخت کنند.

              وی تاکید کرد: بر اساس این طرح، این تسهیلات فقط به واحدهای تولیدی که ماشین آلات وارد کرده اند پرداخت می شود و به تجاری که با ارز صندوق ذخیره ارزی کالا وارد کرده اند تعلق نمی گیرد

              نظر

              • وحید 20
                ستاره‌دار(98)
                • Mar 2011
                • 29911

                #1102
                عقب نشینی مسئولان قیمت خودرو را برنگرداند/ خودرو کماکان گران و‌ بی‌مشتری

                اظهارنظرهای ضد و نقیض وزیر صنعت و خودروسازان در حالی باعث افزایش ۲ تا ۳ میلیون تومانی قیمت خودرو در بازار شد که وعده‌های عدم افزایش قیمت‌ها تا پایان سال، دیگر باعث برگشت قیمت‌ها نشد و بازار همچنان با عرضه خودروهای گران و بدون مشتری روبرو است.

                به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، پس از آنکه اظهارنظر وزیر صنعت و مدیران شرکت‌های خودروساز در مورد افزایش قیمت خودرو در سال جاری باعث شد قیمت این محصول در بازار بین 2 تا 3 میلیون تومان افزایش یابد، تغییر رویکرد آنها و وعده عدم افزایش قیمت خودرو تا پایان سال باعث شد تا فروشندگان با وجود نبود خریدار، قیمت خودروهای خود را کاهش ندهند و بازار همچنان در رکود به سر ‌برد.

                در این شرایط، قیمت خودرو در بازار بالا است و اکثر مشتریان که قدرت خرید خودرو با این قیمت‌ها را ندارند، فعلاً برای خرید دست نگه داشته‌اند. از سویی، فروشندگان نیز حاضر به کاهش قیمت محصولات خود نیستند.

                در حال حاضر قیمت هر دستگاه پژو 206 تیپ 2 با افزایش 500 هزار تومانی، به 38 میلیون تومان رسیده است و نوع تیپ 5 این خودرو نیز با همین میزان افزایش قیمت، این روزها 38.5 میلیون تومان به خریداران عرضه می‌شود.

                قیمت تیبا نیز به دلیل کاهش تحویل از سوی سایپا، با افزایش یک میلیون تومانی به 22 میلیون تومان رسیده است.

                در مورد سایپا 111 مدل SX نیز باید به افزایش قیمت 500 هزار تومانی این خودرو اشاره کنیم که در حال حاضر 19 میلیون تومان معامله می‌شود.

                رشد قیمت سایپا 131 مدل SX نیز در روزهای اخیر حدود 300 هزار تومان بوده و هم‌اکنون این خودرو 17 میلیون و 800 هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

                قیمت تندر 90 مدل E2 پارس خودرو هم با افزایش 500 هزار تومانی به 37 میلیون تومان رسیده است.

                در مورد خودروهای خارجی نیز می‌توان به کاهش یک میلیون تومانی قیمت اسپورتیج و عرضه آن با قیمت 150 میلیون تومان در بازار اشاره کرد.

                در عین حال، قیمت مزدا 3 نیز با کاهش 2 میلیون تومانی به 118 میلیون تومان رسیده است.

                بازار خودرو در حالی با رکود و قیمت‌های بالا روبرو است که مشتریان همچنان چشم‌انتظار تدبیری از سوی دولت تدبیر و امید برای ساماندهی به این بازار هستند.
                درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                نظر

                • وحید 20
                  ستاره‌دار(98)
                  • Mar 2011
                  • 29911

                  #1103
                  خروج سمند از بازار خودروی بلاروس!

                  اپل و زوتی جایگزین تولید خودروی ایرانی سمند در بلاروس شدند.

                  به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) دراروپای شرقی، الکسی واگانوف - رییس شرکت خودروسازی یونیسون بلاروس - گفت: بیش از یکسال است که تولید خودروهای سمند و تحویل قطعات به دلیل مشکلات اقتصادی و تحریمی خودروسازان ایرانی متوقف شده است.

                  به گفته وی این کارخانه قرار بود که سالانه بیش از 120 هزار دستگاه خودرو سواری تولید کند که تنها در هفت سال گذشته دو هزار دستگاه تولید شد که 100 دستگاه آن به روسیه صادر شد.

                  وی ادامه داد: خط تولید خودوری اپل کورسا متعلق به کمپانی امریکایی جنرال موتور وخودرو سواری زوتی Z 300 متعلق به کمپانی زوتی چین جایگزین تولید سمند شده‌اند.

                  طبق اعلام بیزنس نووستی بلاروس، قرار این خودروها با قیمت پایه 12 هزار دلار در بلاروس تولید شوند و علاوه بر مصرف داخلی به کشورهای عضو اتحادیه گمرکی، روسیه و قزاقستان نیز صادر شوند.

                  کارخانه سمند بلاروس در سال 1385 با تجهیز از سوی ایران‌خودروی ایران، توسط شرکت یونیسون با ظرفیت 3000 دستگاه آغاز به کار کرد و تسهیلات بانکی فراوانی نیز از سوی بخش‌های اقتصادی ایران به آن تعلق گرفت اما به دلیل مدیریت ضعیف مسئولان خودروسازی ایران نتوانست در بازار منطقه ای شرق اروپا و آسیای میانه به موفقیت دست یابد و سرانجام به دوران بازنشستگی رسید.

                  بسیاری از کارشناسان بلاروسی بر این عقیده‌اند که کیفیت پایین خودروهای ایرانی، طراحی قدیمی، مصرف بالای سوخت و سازگار نبودن با شرایط آب و هوایی در اروپا در کنار بازار رقابتی خودروهای روز دنیا در این منطقه نمی تواند صرفه اقتصادی برای خودروسازان ایرانی داشته باشد.
                  درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                  توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                  نظر

                  • وحید 20
                    ستاره‌دار(98)
                    • Mar 2011
                    • 29911

                    #1104
                    تولید اتوبوس در برخی شرکت‌ها متوقف شد

                    براساس جدیدترین آمارهای رسمی، تولید اتوبوس در برخی شرکت‌های داخلی متوقف شده است.

                    به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تولید انواع اتوبوس در مهر ماه امسال با افت 81.5 درصدی از 81 دستگاه در مهر 91 به 15 دستگاه کاهش یافته است.

                    در این مدت تولید انواع اتوبوس در شرکت ایران خودرو دیزل با افت صد درصدی از دو دستگاه در مهر 91 به صفر رسیده است.

                    تولید اتوبوس در شرکت رانیران نیز با کاهش صد درصدی از 26 دستگاه در مهر 91 به صفر کاهش یافته است.

                    مهر ماه امسال تولید اتوبوس در شرکت یاوران خودرو شرق نیز با کاهش صد درصدی از دو دستگاه در مهر 91 به صفر رسیده است.

                    تولید در شرکت آکیا دویچ نیز با کاهش صد درصدی از 10 دستگاه در مهر 91 به صفر رسیده است.

                    در این مدت تولید در شرکت عقاب افشان نیز با کاهش 80.5 درصدی از 41 دستگاه در مهر 91 به هشت دستگاه کاهش یافته است
                    درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                    توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                    نظر

                    • Ali zahedi
                      كاربر فعال
                      • Sep 2012
                      • 676

                      #1105
                      شرکت خاور 80 درصد تولیداتش رو انبار کرده و هنوز نفروخته و همچنین در گزارش جدید هم شرکت گفته این 80درصد محصولات را تا پایان سال نخواهد فروخت!!!!!؟؟؟؟؟به قرارداد با شهرداری تهران هم هیچ اشارهای نکرده ؟؟؟!!!!!!!؟؟؟؟ قرارداد با شهرداری 70 تومان سود سال 93 شرکت رو زیاد میکنه .در کل درگزارش جدید تا جایی که میتونسته منفی گرایی کرده خیلی خیلی تابلو هست و اگه گفتین دلیل آن چیست؟؟؟؟؟ بله شرکت با این گزارش منفی دنبال افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی هست که که در پایین گزارش هم به آن اشاره کرده که بسیار هم مهمه با توجه به معاملات سنگین دو هفته پیش شرکت و جم کردن 200 میلیون سهم شرکت از بازار نتیجه می**********م افزایش سرمایه 300 درصدی به زودی انجام میگیرد و سهم با سرمایه جدید سال بعد توانایی ساخت حداقل 40 تومان سود را دارد . سهم کاملا خشکه و فردا هم بالا باز میشه تا اندک سهم باقیمانده در بازار را جمع کنند منتظر خاور 200 تومانی باسرمایه جدید و یا خاور 800 تومانی با سرمایه فعلی تا چند ماه آینده باشین . این سهم مثل آذراب خواهد شد چون نسبت به خودریهای دیگر بسیار کوچک است به راحتی رشد میکنه. موفق و سر افراز باشین

                      نظر

                      • rajabnejad
                        عضو فعال
                        • Jan 2012
                        • 4331

                        #1106
                        صعود سهام خودروسازان با بنزین شایعات



                        گروه بورس: شگفتی‌های بورس کم نیست، چنان که این روزها قیمت سهام خودروسازان با وجود زیان سنگین و انتشار آمار عملکرد نامطلوب در حال افزایش است.

                        مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس در این‌باره گفت:اگر توافق جدیدی بین خودروسازان داخلی و خارجی انجام شده باشد، طبق مقررات باید از طریق سامانه کدال به اطلاع سرمایه‌گذاران بورس برسد، بنابراین می‌توان گفت که سرمایه‌گذاران صرفا در حال خرید سهام خودروسازان بر مبنای انتظارات آینده هستند.

                        امیر حمزه مالمیر در گفت‌وگو با همشهری در پاسخ به این پرسش که آیا قرار نیست سازمان بورس از شرکت‌های خودروسازی بخواهد گزارش شفاف‌سازی‌ منتشر کنند؟ گفت: اگر توافق جدیدی با شرکت‌های خودرو سازخارجی انجام شده بود، این موضوع را مدیران صنعت از طریق سامانه کدال به اطلاع سهامداران می‌رساندند اما با توجه به اینکه هنوز خبری در این‌باره به‌صورت رسمی منتشر نشده، می‌توان احتمال داد که اخبار منتشر شده درباره همکاری خودروسازان داخلی با خارجی‌ها در حد شایعه است.

                        او در پاسخ به این پرسش که اگر این خبر‌ها صحت داشته باشد چه اتفاقی خواهد افتاد؟ گفت: اگر بعدها مشخص شود اطلاعاتی در این‌باره وجود داشته و مدیران این صنعت، اطلاعات را به موقع منتشر نکرده‌اند، براساس آیین‌نامه افشای اطلاعات تخلف کرده‌اند و شامل قاعده پنهان کردن اطلاعات می‌شوند و طبیعتا در این‌باره با آنها مطابق مقررات رفتار خواهد شد.

                        او در توضیح دلایل احتمالی توجه بازارسهام به صنعت خودروسازی گفت: احتمالا این موضوع ناشی از انتظارات آینده است، به این معنا که سهامداران با توجه به فضای به‌وجود آمده در فضای سیاسی و اندیشه رفع تحریم ؛ انتظار دارند همکاری شرکت‌های خودرو‌سازی‌ داخلی با خارجی‌ها دوباره ازسرگرفته شود و چون پیش‌بینی می‌کنند چنین اتفاقی رخ خواهد داد سهام این شرکت‌ها را خریداری می‌کنند.

                        مالمیر بابیان اینکه هیچ خودروسازی در دنیا به تنهایی تمامی قطعات را تولید نمی‌کند و بخشی از دانش فنی و قطعات وارداتی است تأکید کرد: در گذشته شرکت‌های خودروسازی همکاری مستمری باخودروسازان خارجی داشتند اما به‌دلیل وقوع تحریم این همکاری‌ها قطع شد، بنابر این سهامداران انتظار دارند با رفع تحریم‌ها گسترش مناسبات با خودروساز‌های خارجی بار دیگر آغاز شود و این نوعی انتظار برای سهامداران این شرکت‌ها به‌وجود آورد که منجر به رشد قیمت سهام این شرکت‌ها شده است.
                        هرگاه زندگی را جهنم دیدی, سعی کن پخته بیرون آیی, سوختن رو همه بلدند ....

                        نظر

                        • وحید 20
                          ستاره‌دار(98)
                          • Mar 2011
                          • 29911

                          #1107
                          آخرین وضعیت تحقیق و تفحص از صنعت خودرو/ برخورد قانونی با خودرو سازان متخلف

                          رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی کشور با بیان اینکه در روند تحقیق و تفحص تخلفاتی مشاهده شده است، گفت:با تخلفات خودروسازان درصورت اثبات به دستگاه های مربوطه ارجاع داده تا با آنان برخورد قانونی شود.

                          علی علی‌لو در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، ضمن تشریح آخرین وضعیت تحقیق و تفحص از سه شرکت خودروسازی سایپا،ایران خودرو و ایران خودرو دیزل گفت: در این زمینه پیشرفت خوبی داشتیم و در مسیری که برای خود ترسیم کرده بودیم در حال حرکت هستیم.

                          نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد به نتیجه مطلوبی که مدنظر داریم دست یابیم.

                          عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه از زمان آغاز تحقیق و تفحص 6 ماه برای ارائه گزارش زمان لازم است، افزود: در حال حاضر بیش از دو ماه از زمان آغاز تحقیق و تفحص گذشته و این کمیته حدود سه ماه دیگر گزارشی از اقدامات انجام شده را ارائه می دهد.

                          علی لو گفت: تخلفات متنوعی در این راستا وجود دارد اما این کمیته صرفا به دنبال تخلف نیست بلکه موضوعات اساسی تری در این زمینه وجود دارد؛ اما در صورتی که به تخلفاتی دست یابیم نسبت به آن اقدام می کنیم.

                          این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه در روند تحقیق و تفحص تخلفاتی مشاهده شده است، ادامه داد: با تخلفات خودروسازان درصورت اثبات به دستگاه های مربوطه ارجاع داده تا با آنان برخورد قانونی شود.

                          رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی با تاکید بر اینکه در حال حاضر تحقیق و تفحص از سه شرکت خودروسازی سایپا، ایرانخودرو و ایرانخودرو دیزل انجام می شود، تصریح کرد: سعی می کنیم حق زحمات و اعتباراتی که در این راستا هزینه می شود را ادا کنیم و اعتبارات هدر نرود.
                          درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                          توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                          نظر

                          • BETA
                            عضو فعال
                            • Jan 2013
                            • 447

                            #1108
                            به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از سایت پارس،در حالی که پژو و رنوی فرانسه هزینه تحریم های آمریکا علیه ایران را می پردازند، شرکت جنرال موتورز ارتباط خود را با تهران برقرار ساخته است.


                            فیگارو در گزارشی نوشت؛ با پیش بینی گرم شدن روابط میان ایران و واشنگتن، شرکت های آمریکایی بی سر وصدا در حال دردست گرفتن بازار ایران، کشوری غنی از نفت و گاز و شامل ۸۰میلیون مصرف کننده، هستند. یکی از صنعتکاران فرانسوی آشنا با بازار ایران می گوید:

                            "بسیاری از بخش های اقتصادی ایالات متحده آمریکا، از جمله شرکت های حاضر در بورس نزدک (یکی از بازارهای اصلی بورس جهان)، در ماه های اخیر به ایران رفت و آمد می کنند." این اشخاص با گذرنامه سوئیسی به ایران رفته اند.برن از زمان قطع روابط دیپلماتیک میان دو کشور در سال ۱۹۸۰، حافظ منافع آمریکاست.

                            صنعت خودروسازی ایران اکنون مورد توجه جنرال موتورز قرار گرفته است. این غول آمریکایی با ایران خودرو که تا سال ۲۰۱۲ با پژو در ساخت اتومبیل های ۲۰۶ و ۴۰۵ همکاری می کرد و تحریم ها این همکاری با پژو و رنو را قطع کرد، رابطه برقرار کرده است. صنعتکار فرانسوی می گوید: "حداقل از شش ماه پیش که نمایندگان جنرال موتورز به ایران رفت و آمد دارند، دیگر مسأله مطالعه بازار مطرح نیست، بلکه عقد قرارداد برای ازسرگیری فعالیت های جنرال موتورز مد نظر است که در زمان شاه به شکلی گسترده در ایران فعالیت می کرد."

                            در سال گذشته این شرکت چندملیتی برای جلب توجه افکار عمومی در ایران حتی کمپینی تبلیغاتی را با کمک یک دفتر بزرگ وکلای بین المللی در بسیاری از روزنامه های ایرانی به راه انداخت. حتی در تابستان سال جاری این خودروساز آمریکایی یک مدل کامارو از طریق آذربایجان به ایران صادر کرد. به گفته این صنعتکار فرانسوی :"اولین قدم آزمایش بازار ایران بود." واردات این اتومبیل ها در تناقض با قانون ۱۳۶۴۵ که در تاریخ ۳ ژوئن توسط باراک اوباما به تصویب رسیده قرار ندارد. براساس مصوبه رییس جمهور، هر شرکت خارجی ای که قطعات و خدماتی را به بخش اتومبیل ایران بفروشد یا تأمین کند، مورد مجازات قرار خواهد گرفت، ولی تأمین یا فروش وسیله نقلیه در این قانون ذکر نشده.

                            تا پیش از این رنو، بزرگترین تامین کننده خارجی با تولید ۹۰هزار اتومبیل بود و اکنون می توان گفت هدف مصوبه اوباما،رنوی فرانسه بود. حتی در تاریخ ۱۶ ژوئیه، لابی قدرتمند "اتحاد علیه ایران هسته ای" به کارلوس گسن، مدیر عامل رنو، هشدار داد که رنو باید از ایران خارج شود، وگرنه متحمل تحریم های آمریکا خواهد شد.

                            یکی از واسطه های فرانسوی با ابراز تأسف از اینکه مقامات پاریس نسبت به این مصوبه آمریکایی واکنش درخوری نشان ندادند می گوید: "اوباما با ابلاغ این مصوبه یک پاکسازی واقعی در بازار اتومبیل ایران انجام داد و اکنون در صورتی که تهران و واشنگتن روابط خود را ازسر گیرند، شرایط برای صنایع آمریکایی هموار شده است." یکی از دیپلمات های وزارت خارجه فرانسه دراین خصوص می گوید: "ما بازیچه ایالت متحده آمریکا شده ایم." پاریس حتی گاهی از خواسته های واشنگتن نیز فراتر رفته؛ همان طور که در سایت ویکی لیکس نیز به آن اشاره شده بود: تلگراف سفارت آمریکا در پاریس تحت عنوان "فرانسه، نوک شمشیر است" (در اشاره به سازش ناپذیری الیزه در رابطه با پرونده هسته ای.)


                            خرده ها برای فرانسوی ها
                            بخشنامه اوباما به مذاق خودروسازان فرانسوی خوش نیامده است. به خصوص الان که جنرال موتورز از این فشارها به نفع خود استفاده کرده است. اقتصاد لبه دیپلماسی است به خصوص الان که روابط بین تهران و واشنگتن گرمتر شده است. گفته می شود ورود شرکت های ایرباس، کاترپیلار، هدهانتر و بوئینگ نیز در ایران رو به رشد خواهد گذاشت.

                            برخی دیگر خاطرنشان می سازند که پشت این همه ممنوعیت، آمریکایی ها سال گذشته یک اسکنر آخرین مدل را ازطریق یک شخصیت سیاسی شیعه عراقی برای بیمارستان دکتر علی اکبر ولایتی، مشاور دیپلماتیک رهبر علی خامنه ای، تأمین کرده اند. درواقع ایالات متحده چشمان خود را روی برخی مبادلات "سیاسی" که نقض کننده تحریم ها نیستند بسته است.


                            بازگشت اروپایی
                            شرکت های آمریکایی تنها شرکت هایی نیستند که به بازار پرسود ایران علاقه مند هستند. واسطه فرانسوی با اشاره به اینکه شرکت زیمنس همیشه محصولات خود را به صورت قاچاق ازطریق ترکیه وارد ایران می کند می گوید: "ژاپنی ها و آلمانی ها نیز از یک سال پیش هیأت هایی از بازرگانان خود را به ایران فرستاده اند." او در ادامه می افزاید:

                            "هر آنچه که از ترکیه به سوی ایران می رود، ازطریق «هالک بانک» که به حزب عدالت و توسعه (حزب اسلام گرایی که در رأس قدرت است) تعلق دارد انجام می شود. ۶۰ درصد سهام این بانک متعلق به حکومت ترکیه است." درحالی که فرانسه بخش اقتصادی سفارت خود را در تهران تعطیل کرده، سفارت ایتالیا تعداد پرسنل بخش بازرگانی خود را دو برابر کرده است. حتی "شیطان کوچک" بریتانیا که در اواخر سال ۲۰۱۱ سفارت خود را در تهران تعطیل کرد، از خدمات یک شرکت که با مشاورانی در ایران برای یافت بازارهای پرسود همکاری نزدیک دارد استفاده می کند.

                            یک دیپلمات ایرانی با لبخند می گوید: "فرانسوی ها باید بدانند که در صورت توافق ما و آمریکا، شرکت های آنان باید تنها خرده ها را جمع کنند." این شرایط باعث شد تا الیزه و وزارت خارجه مواضع خود را در قبال تهران نرم کنند و دیدار اولاند و روحانی در نیویورک نیز در همین چارچوب می گنجد.
                            آخرین ویرایش توسط BETA؛ 2013/11/19, 16:09.
                            تار و پود هستي ام بر باد رفت اما نرفت / عاشقي ها از دلم ديوانگي ها از سرم

                            نظر

                            • ایرج اکبری
                              عضو فعال
                              • Dec 2011
                              • 10934

                              #1109
                              حضور قطعی 20 کشور در همایش بین المللی صنعت خودرو

                              تهران - ایرنا - دبیر همایش بین المللی صنعت خودرو ایران اعلام کرد: تاکنون حضور 20 کشور صاحب تکنولوژی تولید خودرو و قطعات در این همایش نهایی شده و بهتر است خودروسازان آمریکایی نیز این فرصت بزرگ را از دست ندهند
                              .



                              ˈساسان قربانیˈ روز سه شنبه در جمع نمایندگان رسانه های خارجی فعال در ایران با بیان این که، در سال های گذشته قدرت های جهانی تلاش کرده اند محدودیت ها و تحریم هایی را علیه اقتصاد ایران اعمال کنند، گفت: نفس حضور در این همایش بزرگ تحریم نیست و یک فرصت بزرگ برای شناسایی ظرفیت های صنعت و بازار خودرو ایران محسوب می شود.

                              وی با بیان اینکه، هدف اصلی از برگزاری این همایش فقط اطلاع رسانی و معرفی ظرفیت ها است، افزود: با توجه به جوان بودن جمعیت ایران یک بازار جذاب برای تولید و عرضه خودرو مطابق با استانداردهای روز دنیا وجود دارد و در عین حال ایران از پتانسیل بالایی برای تسلط کامل بر بازار منطقه خاورمیانه برخوردار است و این مسئله یک فرصت استثنایی برای تمام خودروسازان و قطعه سازان جهان به شمار می رود.

                              دبیر همایش بین المللی صنعت خودرو ایران، اظهار داشت: تاکنون حضور هیات هایی از فرانسه، ژاپن، آلمان، ایتالیا، ترکیه، انگلیس، چین، هندوستان، جمهوری چک، کره جنوبی، اسپانیا، مصر، سوئیس، دانمارک و برخی کشورهای دیگر قطعی شده است، اما تاکنون پاسخ روشنی از خودروسازان آمریکایی دریافت نکرده ایم.

                              قربانی با اشاره به اینکه، تحریم ها تاثیر نامطلوبی بر روند تولید صنعت خودرو ایران گذاشته است، افزود: اثر این تحریم ها بر عملکرد شرکای خارجی خودروسازان ایرانی به مراتب بیشتر بوده و موجب شده است تا در سال های گذشته بخش زیادی از فرصت های شغلی آنها از بین برود.

                              وی اضافه کرد: بسیاری از تحریم های صنعت خودرو ایران به هیچ وجه منطق قابل قبول ندارد، زیرا این صنعت هیچ ربطی به فعالیت های هسته ای نداشته و در حال حاضر افزون بر 80 درصد فعالیت های مرتبط با صنعت خودرو ایران از سوی بخش خصوصی صورت می گیرد.

                              دبیر همایش بین المللی صنعت ایران با توجه به اینکه، یکی از مهمترین سئوالات قابل طرح در این همایش همین موضوع تحریم صنعت خودرو خواهد بود، متذکر شد: در این همایش تلاش خواهد شد تا راه کارهای توسعه همکاری بین خودروسازان ایرانی و دیگر خودروسازان جهان بررسی شود.

                              قربانی با اشاره به استقبال گسترده خودروسازان چینی برای حضور در این همایش افزود: با توجه به مزیت هایی همچون زیرساخت های مناسب صنعت خودرو و قطعه سازی ایران، سطح نسبتا قابل قبول تکنولوژی و دانش فنی، منابع انسانی توانمند، ذخایر معدنی و انرژی ایران و همچنین دسترسی مناسب به بازارهای منطقه خاورمیانه فرصت های بسیار مناسبی برای مشارکت و همکاری خودروسازان بزرگ جهان با ایران وجود دارد.

                              وی با توجه به تلاش های دولت و شخص وزیر صنعت، معدن و تجارت برای بر پایی این همایش بین المللی اذعان کرد: صنعت خودرو ایران تجربه تولید 1.6 میلیون دستگاه خودرو در سال را در کارنامه خود دارد و به لحاظ زیرساخت های موجود در صنعت قطعه سازی بدون شک ایران در بین پنج کشور طراز اول جهان قرار دارد.

                              دبیر همایش بین المللی صنعت خودرو ایران اظهار کرد: در این همایش علاوه بر مقامات داخلی ارائه شش سخنرانی از سوی میهمانان خارجی پیش بینی شده و در ادامه نیز بازدید از خطوط تولید دو خودروسازی بزرگ ایران و همچنین برخی از قطعه سازان داخلی برای میهمانان خارجی پیش بینی شده است.

                              قربانی افزود: همزمان با بر پایی این کنفرانس، نمایشگاه بین المللی قطعات و مجموعه های خودرو نیز در محل دائمی نمایشگاههای تهران بر پا خواهد بود و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، میهمانان و هیات های خارجی حاضر در کنفرانس نیز می توانند از این نمایشگاه بازدید کنند.

                              کنفرانس بین المللی صنعت خودرو ایران نهم آذر ماه سال جاری مطابق با 30 نوامبر 2013 در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد تهران بر پا خواهد شد.
                              كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                              نظر

                              • Ali zahedi
                                كاربر فعال
                                • Sep 2012
                                • 676

                                #1110
                                با سلام همانطور که دیروز خدمتتان عرض کردم خاور کاملا خشکه خشکه و آماده حرکت به سوی اهداف بالاتر فردا به راحتی با 10 میلیون معامله سهم صف خرید میشه فردا آخرین فرصت جهت اضافه نمودن خاور زیر 200 تومان در صورت مثبت بودن مذاکرات خواهد بود و بعد از مذاکرات مثبت سهم در صف خرید قفل خواهد شد

                                نظر

                                در حال کار...
                                X