اخبار گروه خودرو
Collapse
X
-
-
پاسخ : اخبار گروه خودرو
بله اقبال سهامداران کاملا مشخص هست !
در خودرو که حقوقی فروشنده هست روی 4% که احتمال زیاد همون صندوق توسعه هست !
در خساپا هم 140 نفر فروشنده و خریدار 40 نفر !
نظر
-
پاسخ : اخبار گروه خودرو
در اصل توسط negarminavi پست شده است View Postبله اقبال سهامداران کاملا مشخص هست !
در خودرو که حقوقی فروشنده هست روی 4% که احتمال زیاد همون صندوق توسعه هست !
در خساپا هم 140 نفر فروشنده و خریدار 40 نفر !
این چیزی که گفتید معمولا یه نشونه مثبته و ورود افراد با نفدینگی بالا رو به سهم نشون میده .وقتی هوای شَهرت مطلوب نیست، داشتن خانه ای که دلتنگ حصارش نشی، نعمته، و ما شاکر به این نعمتیم.
نظر
-
پاسخ : اخبار گروه خودرو
در اصل توسط mamadzar پست شده است View Postخانم میناوی از شما بعیده این حرف !!
این چیزی که گفتید معمولا یه نشونه مثبته و ورود افراد با نفدینگی بالا رو به سهم نشون میده .
اما توی چند ماه اخیر بارها این کارها رو کردن، این افراد کاملا هماهنگ با تیم صندوق توسعه عمل میکنن. با 40 تا خریدار خساپا را به صف خرید کشوندن و خودرویی ها رو صف خرید کردن،
از اونطرف توی خودرو دارن خالی میکنن روی 4% کامل
نظر
-
پاسخ : اخبار گروه خودرو
در اصل توسط negarminavi پست شده است View Postاگر بازار شرایط عادی داشت بله حرف شما قبول بود،
اما توی چند ماه اخیر بارها این کارها رو کردن، این افراد کاملا هماهنگ با تیم صندوق توسعه عمل میکنن. با 40 تا خریدار خساپا را به صف خرید کشوندن و خودرویی ها رو صف خرید کردن،
از اونطرف توی خودرو دارن خالی میکنن روی 4% کامل
در مورد فروش حقوقی توی خودرو هم به نظرم رویه ی عادیه که حقوقی ای که توی منفی ها سهم رو خریده با مثبت شدن شروع کنه به فروش . این موضوع رو هم تمام حقوقی ها توی تمام سهام بازار انجام میدن ! بالاخره حقوقی هم به منبع لایزال مالی که وصل نیست :Dوقتی هوای شَهرت مطلوب نیست، داشتن خانه ای که دلتنگ حصارش نشی، نعمته، و ما شاکر به این نعمتیم.
نظر
-
پاسخ : اخبار گروه خودرو
در مودرد تدابیر جدید دولت برای واردات خودرو شنیدیم،مسعود کرباسیان گفت : به طور متوسط در سال های قبل حدود 600 میلیون دلار واردات خودروهای بالای 2500 سیسی بوده، در حالی که این رقم امسال به 7 میلیون دلار هم نمیرسد . رئیس کل گمرک ایران درباره مهمترین جزئیات مصوبه دولت در خصوص ممنوعیت واردات خودروهای لوكس (خودروهای بالای 2500 سیسی) اظهارداشت : این مصوبه در راستای مصوبه قبلی در 21 شهریور 1392 ابلاغ شده و خودروهایی که بالای 2500 سیسی بودند عملا اجازه ورود نداشتند، مگر آنهایی که قبلا وارد کشور شده و قبض انبار گرفته بودند که با دو برابر حقوق گمرکی و سود بازرگانی یعنی 140 درصد و با ارز خود متقاضی می توانستند وارد شوند در حالی که قبل از آن، این خودروها با ارز مرجع و با 70 درصد حقوق گمرکی و سود بازرگانی وارد شده بودند .
مردم میپرسند که ا.ن را چه کسانی حمایت میکنند؟؟؟
نظر
-
پاسخ : اخبار گروه خودرو
مدیر ارتباطات گروه سایپا: تیبا در تركمنستان 8200 دلار و در اوكراین 7800 دلار است.
به گزارش مشرق، به نظر می رسد زمان آن فرا رسیده تا با تصمیمی زیر بنایی وضعیت صنعت خودرو بهبود پیدا كند، اینكه طی ماههای اخیر نرخ خودرو ابتدا افزایشی و سپس 3 درصد آن هم با خواست مجلس و چراغ سبز وزیر صنعت كاهش پیدا كرد و اینك مجلس صحبت از ایجاد هیاتی مركزی در مجلس شورای اسلامی برای نرخ گذاری خودرو و خروج آن از دست شورای رقابت می كند باعث بلاتكلیفی مصرف كنندگان و تولیدكنندگان خودرو شده است.
به عقیده بیشتر كارشناسان و صاحب نظران صنعت خودرو نیازمند رقابتی شدن بازار، خروج از انحصار و بازنگری در تعرفه واردات است و وضعیت این صنعت با تصمیمات مقطعی حل نخواهد شد.
در همین زمینه به سراغ مجتبی نظری، مدیر ارتباطات گروه سایپا رفتیم تا به كمك او از زاویه ای تازه به بررسی این صنعت در گروه صنعتی سایپا بپردازیم.
توافق گروه صنعتی سایپا با گروه كیا به كجا رسید؟
توافقات اولیه ای برای توسعه همكاری ها با شركت كیا صورت گرفته است و از ابتدای سال 93 تا اواسط مرداد ماه خط تولید این خودرو آماده شد و هم اكنون آماده تولید هستیم و به زودی تولید انبوه سراتو در سایپا آغاز خواهد شد.
چرا بین قیمت پراید در داخل كشور و پراید های صادراتی تفاوت قیمت وجود دارد و چرا خودروهای صادراتی با قیمت پایین تری صادر می شوند؟
بنده با این موضوع موافق نیستم زیرا نرخ پراید در داخل كشور به مراتب پایین تر از خودروهای صادراتی است نرخ پراید های صادراتی بیش از 7 هزار دلار است و این خودروها فاقد abs هستند و هزینه های شماره گذاری، عوارض، مالیات بر ارزش افزوده و بیمه را ندارند. البته بخشی از قیمت خودرومربوط به خرید پلاك در عراق است ولی قیمت فروش سایپا به عراق 5500 دلار است.
با وجود جنگ در عراق و سوریه میزان تولید و صادرات محصولات سایپا به این دو كشور كاهش یافته است؟
خوشبختانه كارخانه ما در شهر حمص آسیبی ندیده و روال صادرات پراید به كشور عراق هم عادی است.
رقیب پراید در عراق چه خودرویی است؟
رقیب اصلی ما لیفان است و آن هم به دلیل این است كه این خودرو از چین به عراق با كشتی به صورت رایگان حمل می شود.
وضعیت تولید خودرو در چین و ایران را چطور ارزیابی می كنید؟
تعرفه واردات خودرو در چین همراه با مالیات 37 درصد است و برای واردات خودرو تنها یك بندر وجود دارد و باید شش ماه در نوبت باشی در صورتی كه چین بزرگترین وارد ككنده قطعات خودرو است و به هر تولید كننده و سرمایه گذار خودرو در چین علاوه بر تضمین سرمایه امكانات ویژه دولتی داده میشود.
در چین 150 شركت خودروساز وجود دارد كه هر كدام از آنها دراستان خود دارای مزایایی هستند و در صورتی كه قادر به فروش در محدوده خود باشند تا 60 درصد انرژی آنها در تولید منطقه ای رایگان خواهد بود و اگر از استان خود خارج شوند این درصد افزایش خواهد یافت و در صورتی كه بتوانند صادرات داشته باشند درصد رایگان آنها بازهم افزایش خواهد یافت اما در كشور ما وضعیت تولید كننده این گونه نیست.
چین بنا دارد با استفاده از سرمایه گزاری خارجی و تكنولوژی وارداتی برترین خودروساز شود و همه اركان آن كشور در حمایت این سیاست قدم بر میدارند ولی در ایران توقع از صنعت خودروسازی بالاست، همه از آن كمك میخواهند ولی حاضر نیستند آنرا یاری كنند و وزیری هم كه آن را میشناسد و از آن حمایت میكند را تهدید به استیضاح میكنند.
صادرات محصولات سایپا بیشتر به چه كشورهایی است؟
آذربایجان، روسیه، عراق، اكراین، ونزوئلا و چند كشور آفریقایی از جمله مصر كشورهایی هستند كه محصولات سایپا را استفاده می كنند.
ایا برنامه ای برای ورود به بازارهای جدید منطقه ای در دست دارید؟
بله در بازار تركمنستان ورود كردیم و بازار تاجیكستان هم در دست بررسی است و به تازگی تیبا را با نرخ 9350 دلار به آذربایجان ارسال كردیم و محموله جدید تیبا 2 (تیبا هاچ بك) نیز به این كشور صادر شده است.
نرخ تیبا در تركمنستان و اوكراین چقدر است؟
تیبا در تركمنستان 8200 دلار و در اوكراین 7800 دلار است.
وضعیت خودروهای وارداتی را چطور ارزیابی می كنید؟
در بررسی شركت بازرسی كیفیت استاندارد ایران رتبه های خودروهای وارداتی از خودروهای داخلی پایین تر است، چرا خودرویی كه سطح كیفیت پایین دارد وارد كشور شده و با قیمت بالاتر فروخته شده است، آیا درست است كه بازار خود را به راحتی در اختیار اجناس بی كیفیت قرار دهیم آنهم در مقابل كالای داخلی با كیفیت تر، فكر میكنید در كشورهای دیگر هم همینطور است.
چطور كشوری كه در تحریم است به راحتی خودرو كامل یا CBU میتواند وارد كند ولی قطعات خودرو به صورت ckd و یا قطعات مورد نیاز تولید داخل را نمیتوان وارد كرد.
آیا در سایپا در این مدت تعدیل نیرو داشته اید؟
تعداد كاركنان سایپا حدود 48000 نفر است اما در این مدت(تحریم ها) تنها به یك سوم این تعداد نیاز داشتیم و با فروش ملك و غیره سعی در نگه داشتن نیروهای خود كرده ایم و حتی یك نفر هم تعدیل نشد و با حمایت مدیرعامل گروه جناب آقای مهندس مدنی یك نیرو هم به دلیل كمبود تولید كاهش نیافته است.
سال گذشته چه میزان متضرر شدید؟
گروه سایپا سال گذشته 1700 میلیارد تومان زیان داد و با قیمت های كنونی نیز در حاشیه زیان هستیم.
ارزیابی شما از نرخ گذاری های اخیر خودرو چیست؟
قیمت ها تا زمانی كه در حاشیه بازار نباشد تولید كننده و مصرف كننده متضرر می شود پرایدی كه درب كارخانه بین 18 تا 19 میلیون تومان به فروش می رسید در بازار 23 تا 24 میلیون تومان به فروش می رفت و یك فاصله 4 تا 5 میلیون تومانی وجود داشت كه دلالان از آن سود می بردند.
تصمیم گیریهای متفاوت باعث سردرگمی مردم و تولیدكنندگان می شود و این موضوع اصلا به نفع اقتصاد نیست به نظر بنده در نرخ گذاری خودرو منطق رسانه ای وجود دارد نه منطق اقتصادی چرا هیچ یك از خبرنگاران از نمایندگان مجلس در مورد نرخ گذاری شیر سوال نمی پرسند و تنها در مورد خودرو می پرسند؟! و یا چرا هیچ رسانه ای به افزایش قیمت مواد اولیه داخلی نمیپردازد؟
در صورتی كه نرخ خودرو در حاشیه بازار تعیین شود عطش بازار گرفته می شود و تمامی منابع به صنعت بازمی گردد و دیگر به دست دلالان نمی افتد.
میزان تولیدات شما در روز چقدر است؟
هم اكنون سایپا روزانه بیش از 2 هزار خودرو تولید می كند.
وضعیت ثبت نام ها در سایت چطور است؟
اخیراً ثبت نامها با ارائه شماره ملی انجام میشود و هر فرد تنها میتواند یك بار ثبت نام كند، سعی میكنیم خودرو به دست مشتری نهایی برسد ولی به دلیل تفاوت قیمت كارخانه و بازار دلالان از هر راهی برای سودجویی استفاده میكنند و علت آن هم عدم اجازه فروش خودرو در حاشیه بازار و دخالت در قیمت گذاری است.
واما سخن آخر؟
روزگاری صنعت نساجی در این كشور اشتغال و تولید فراوانی داشت ولی با سیاستهای غلط امروز همه شركتها ورشكسته و محلشان یا هایپر استار شده است یا مجتمع مسكونی! به نظرم هم اكنون هم صنعت خودرو مورد هجوم طرفداران واردات قرار گرفته و صنعتی كه دشمنان دربین صنایع برای تحریم انتخاب میكنند متاسفانه مورد تحریم داخلی نیز قرار میگیرد و كسی نیست تحلیل كند چرا در تحریم ارسال خودرو كامل به كشور تحریم نیست ولی ارسال قطعه CKD مورد تحریم قرار میگیرد و چرا صنعت خودرو تحریم شد.
شاید در داخل غافل باشیم كه صنعت خودرو چه ارزش افزوده ای برای اقتصاد كشور دارد ولی دشمنان ما به خوبی میدانند كه اگر این صنعت را زمین گیر كنند قطعاً بیش از یك میلیون نفر بیكار ایجاد خواهد شد و دیگر صنایع وابسته نیز متزلزل خواهند شد، آنها اعتقاد دارند كه خودروسازی مادر صنایع است ولی ما اعتقاد نداریم.
كسانی هستند كه صنعت خودرو داخلی را مزاحم خود میدانند و من به این افراد توصیه میكنم كه به این صنعت استراتژیك نگاه ملی داشته باشند نه نگاه منفعت طلبانه و جذابیت رسانه ای!
منبع: ایلنااشخاص پيرامون شما ٩٥٪ موفقيت يا شكست شما را در زندگي رقم مي زنند، دقت كنيد با عقاب پرواز مي كنيد يا اردك
نظر
-
پاسخ : اخبار گروه خودرو
خودروسازان همچنان خلاف می کنند/ فروش اجباری آپشن به خریداران
اقتصاد > صنعت - دنیای اقتصاد نوشت:
در حالی که شورای رقابت بارها بر غیر اجباری بودن نصب آپشن روی خودروهای داخلی تاکید کرده است و حتی این موضوع یکی از شروط افزایش قیمت به حساب میآید، گویا خودروسازان هنوز هم از حربه «آپشن» برای بالا بردن قیمت محصولات خود استفاده میکنند.
اوایل تیرماه امسال بود که شورای رقابت پس از موافقت با افزایش رسمی قیمت خودرو، شرکتهای خودروساز را به رعایت پنج شرط ملزم کرد و یکی از این شروط، اختیاری بودن نصب آپشن بود. طبق این شرط، خودروسازان نمیتوانستند آپشنهای موردنظر خود را به مشتریان تحمیل کنند و تنها در صورتی که آنها (مشتریان) راضی به نصب آپشن روی خودروهای مدنظرشان بودند، امکان این کار وجود داشت.
بر این اساس، خودروسازان برخی محصولات خود را در دو مدل «بدون آپشن» و «مجهز به آپشن» پیشفروش کردند؛ بهنحویکه مشتریان مختار بودند هر مدلی را که خود میخواهند، پیش خرید کنند. از آنجا که خودروهای بدون آپشن، دو میلیون ارزانتر از با آپشنها بودند، بخشی از مشتریان اقدام به پیش خرید آنها کردند تا این گونه گمان برود که خودروسازان به مصوبه شورای رقابت عمل کردهاند.
این در حالی است که حالا برخی مشتریان طی تماس با دفتر روزنامه عنوان میکنند که خودروسازان از آنها خواستهاند خودرو بدون آپشن ثبتنامی خود را با مدلهای مجهز به آپشن، تعویض کنند و این موضوع با اعتراض مشتریان روبهرو شده است. مشتریان تاکید میکنند که اگر میخواستند خودرو مجهز به آپشن بخرند، در همان زمان ثبتنام این کار را میکردند و چون نمیخواستند یا نمیتوانستند دو میلیون تومان اضافه بپردازند، مدل بدون آپشن را برگزیدند.
با توجه به آنکه این رفتار خودروسازان بهنوعی تخطی از دستور شورای رقابت مبنیبر الزامی نبودن آپشن است، باید منتظر ماند و دید واکنش شورا به این ماجرا چه خواهد بود.هرگاه زندگی را جهنم دیدی, سعی کن پخته بیرون آیی, سوختن رو همه بلدند ....
نظر
-
پاسخ : اخبار گروه خودرو
خودروسازان خارجی منتظر روزنه برای حضور در ایران
سهشنبه ۱ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۷
یک کارشناس صنعت خودرو گفت: خودروسازان بزرگ بینالمللی مذاکرات هستهای ایران و 1+5 را به دقت رصد کرده و مترصد باز شدن روزنهای برای حضور در ایران هستند.
شهرام آزادی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: هماکنون چشم بسیاری از شرکتهای بزرگ بینالمللی به ویژه خودروسازان جهانی به مذاکرات نیویورک دوخته شده است.
وی با بیان اینکه بازار بزرگ ایران جذابیت بسیاری برای خودروسازان بزرگ بینالمللی دارد، خاطرنشان کرد: نکته مهم در این زمینه آن است که پایین بودن تنوع مدل خودروهای در حال تولید در کشور زمینه را برای عرضه هر خودروی جدیدی در ایران آماده کرده است.
عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ادامه داد: در این شرایط مذاکران نیویورک میتواند سمت و سوی سرنوشت مذاکرات را تا حدی مشخص کند و به همین دلیل شرکتهای بزرگ خودروسازی جهان به دقت این مذاکرات را رصد میکنند.
وی افزود: بنابراین شرکتهای بزرگ خودروساز داخلی نیز باید خود را برای آغاز دوره جدیدی از حیات صنعت خودرو در ایران که میتواند مشارکت با خودروسازان بزرگ خارجی باشد، آماده کنند.
آزادی با بیان اینکه انتقال فنآوری و سرمایهگذاری باید از جمله شروط پذیرش خودروسازان بزرگ بینالمللی در بازار ایران باشد، تصریح کرد: در صورت توافق هستهای ایران و 1+5 هجوم یکباره شرکتهای بزرگ جهانی را شاهد خواهیم بود بنابراین باید با برنامهریزی مناسب بهترین بهرهبرداری از آن شرایط صورت گیرد.
انتهای پیامكسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.
نظر
-
پاسخ : اخبار گروه خودرو
روند خودرو سازان از امروز خودشو به بازار دیکته میکنه!!!
مردم میپرسند که ا.ن را چه کسانی حمایت میکنند؟؟؟
نظر
-
پاسخ : اخبار گروه خودرو
خودرو، زامیاد و خاهن ۱۳۹۳/۷/۱ (۱۱:۴۰) همفکران
در گروه خودرو امروز صف خرید زامیاد (خزامیا) جلوه گری می کند. هم اکنون این سهم در قیمت 1176 ریال بیش از 2.2 میلیون سهم صف خرید دارد. نخستین مقاومتی که پیش روی سهم قرار گرفته در 1250 ریال واقع شده است. این در حالی است که 1080 ریال حمایت اول زامیاد به شمار می رود. از نظر تکنیکی زامیاد اخیرا شرایط مناسبی پیدا کرده است. در کوتاه مدت موفق شده میانگین 20 روزه خود را بشکند و در حال حاضر نیز درگیر میانگین 50 روزه خود می باشد. در این گروه گفته می شود آهنگری تراکتورسازی ایران (خاهن) افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی را در دستور کار خود دارد. این سهم در که دو روز قبل در قیمت 2140 ریال صف خرید داشت طی دیروز و امروز متعادل و منفی معامله می شود. هم اکنون در حدود 2100 ریال در حال خرید و فروش است.
امروز در گروه خودرو ختراک، ختوقا و خکار با صف خرید همراه هستند. نمادهای خودرو، خپارس، خساپا و خاور متعادل و مثبت خرید و فروش می شوند و سایر نمادها در محدوده های منفی قیمتی دست به دست می شوند. گروه تحلیلی همفکران معتقد است می توان 15 درصد از پورتفو را به گروه خودرو و لیزینگ اختصاص داد. در این گروه خودرو بدلیل کم ریسک تر بودن نسبت به سایر هم گروه هایش و وضعیت مناسب تولید گزینه بهتری است. هدف قیمتی نهایی این سهم حدود 3500 ریال برآورد شده است.
نظر
-
پاسخ : اخبار گروه خودرو
با درود
یکی از دوستانم خبری در مورد ایران خودرو داد که گفتم شاید بدرد بخوره ، البته چون زیاد از تحلیل بنیادی سر در نمیارم ، بهتر دونستم که از دوستان بنیادی کار کمک بگیرم .
و اما خبر :
تولید ایران خودرو تا دیشب ساعت 24 به 271،800 دستگاه رسید . نمیدنم ، این یعنی خوب دیگه که با هیجان داشت میگفت .
ضمن اینکه EPS رو تا اون لحظه حدود 25 الی 30 محایبه کرده بود ، که فکر کنم این هم یعنی خوب .
امیدوارم این عددها به کار بعضی از دوستان بیاد .
ارادتمند
آرمین فروهرایرانیان به توانمندی انسان که بر اثر تلاش و تعلیم بدست آمده باشد ، فره میگفتند
نظر
-
پاسخ : اخبار گروه خودرو
شركت گروه مالي ملت-سهام عام-
خریدار زامیاد
سمند
خریدار مستمر خاور
مردم میپرسند که ا.ن را چه کسانی حمایت میکنند؟؟؟
نظر
-
پاسخ : اخبار گروه خودرو
ه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛محمد رضا معتمد معاون تولید تندر ایران خودرو گفت: محصولات دیگری از جمله ون و وانت مسقف بر مبنای پلتفرم ایكس 90 طراحی شده كه برای تولید آن در حال مذاكره با شركت رنوپارس هستیم .
وی افزود: در صدد هستیم تا محصول را با ظاهر جدید و مطابق با نیاز مشتریان در اختیار آنان قرار دهیم .
وی گفت: خطوط تولید در ایران خودرو آمادگی و توانایی تولید محصولات مختلف با پلاتفرم مشترك را دارند و در صورتی كه محصول جدید با پلاتفرم متفاوتی باشد سالن بدنه سازی جدیدی طراحی و احداث خواهد شد .
معاون تولید تندر ایران خودرو درعین حال افزود: سالن های مونتاژ و رنگ توانایی هر محصول با ابعاد و ظرفیت های مختلف را دارا هستند .
معتمد تاكید كرد: تندر پیكاپ به دلیل داشتن پلتفرم مشترك با تندر90 سواری، با تغییرات جزئی در خطوط بدنه سازی تندر به تولید رسید كه این صرفه جویی، بهره وری بالایی در حوزه نیروی انسانی به همراه داشت .
وی درباره تندر90 اتوماتیك، محصول انحصاری ایران خودرو نیز اظهار كرد: بازار و مشتریان استقبال زیادی از این محصول داشته و درحال حاضر حدود 70 درصد از تولید روزانه تندر به این محصول اختصاص یافته است .
معاون تولید تندر ایران خودرو درباره تندر «فیسلیفتشده» ایران خودرو نیز تاكید كرد: این پروژه به اتمام رسیده اما با توجه به وقفه ای كه از زمان طراحی تا اتمام پروژه ایجاد شده، كلینیك مجددی برای آن اجرا خواهد شد تا در صورت پیش بینی تقاضا در بازار برای هفت سال آینده به بهره برداری برسد .
وی تصریح كرد: هدف ما تامین خواسته ها و نیاز مشتریان است و ما آمادگی ارائه محصول منطبق با نظر مشتری را داریم .
وی درباره وضعیت فعلی تولید در خطوط تندر90 اظهار كرد: در برخی از قطعات مشكلاتی برای تامین وجود داشت. در مذاكراتی كه با شركت رنوپارس داشتیم قرار بر شد تا این مشكلات مرتفع شده و تیراژ تولید افزایش یابد .
معاون تولید تندر ایران خودرو ضمن اشاره به داخلی سازی برخی قطعات اظهار كرد: مشكل تامین كیسه هوای مورد نیاز را از طریق سازندگان داخلی برطرف كردیم و از اوایل مهر، تمامی تندرهای تولیدی با دو كیسه هوا روانه بازار خواهد شد .
معتمد درباره همكاری با شركت رنو اظهار كرد: دوطرف علاقه مند و مصر به تداوم همكاری ها هستند و در صورت رفع موانع بین المللی این همكاری ها قطعا توسعه خواهد یافت .
معتمد در پایان گفت: با تاکیدات قائم مقام در خصوص اجرای مدیریت یكپارچه تولید در ایران خودرو كه در یك سال اخیر صورت گرفته، از ظرفیت توانمندی های كارشناسان حل مساله برای رفع ایرادات و موانع در فرآیند تولید استفاده می شود و نتایج آن در بهبود كیفیت محصولات به زودی به بار خواهد نشست.
نظر
نظر