اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • negarminavi
    عضو فعال
    • May 2013
    • 35711

    #3346
    پاسخ : اخبار گروه خودرو

    در اصل توسط mba پست شده است View Post
    شما چجوری حساب میکنید 28 میلیون بهره ؟!!! من هر جوری تو فرمول محاسبه وام میذارم 25 میلیون 7 ساله با سود 16 درصد میشه ماهی 500 تومن قسطش و ماهی 500 تومنم در 84 ماه ضرب کنی میشه 42 میلیون ، یعنی کل بهره 7 سالش میشه 17 میلیون تومان !
    من با فرمول بانکی حساب نکردم، من بهره سالانه پول رو در نظر گرفتم ، 16% سالانه 25 میلیون تومان میشه 4 میلیون، برای 7 سال 28 میلیون

    بانکها با شرایط اضافی که ایجاد میکنن برای مشتری یا همون هزینه وام، نرخ موثر رو به مراتب بالاتر میبرن، این اعداد که گفته میشه اسمی هست !

    صرفنظر از مبلغ وام نکته اصلی در همون نرخ بهره هست که اگر برای 5 ساله یا 3 ساله حساب کنید (برای مقایسه با شرایط خودروسازان دیگه که دارن قسطی میدن) نرخ سود بمراتب بالاتر هست

    امروز یه پیامک اومده بود که کمپین تحریم وام 25 میلیونی ایجاد شده !
    آخرین ویرایش توسط negarminavi؛ 2015/10/18, 19:53.

    نظر

    • mba
      عضو عادی
      • Nov 2014
      • 266

      #3347
      پاسخ : اخبار گروه خودرو

      [QUOTE=negarminavi;641515]من با فرمول بانکی حساب نکردم، من بهره سالانه پول رو در نظر گرفتم ، 16% سالانه 25 میلیون تومان میشه 4 میلیون، برای 7 سال 28 میلیون

      خوب نحوه محاسبه به این صورتی که شما میگی نیست ! کدوم وامی اینجوری محاسبه میشه که این دومیش باشه !؟ بهره وام سال به سال کم میشه ، اینطوری نیست که هر سال 16 درصد کل مبلغ وام رو بگیرن ! در هر صورت چیزی که مسلمه این وام برای کسانی که توان پرداخت مبلغ 30 تا 40 میلیون برای خرید ماشین رو به صورت یکجا ندارن کاملا مناسب و معقول خواهد بود و تقاضا برای خرید خودرو رو تحریک خواهد کرد ! حتی اگر شما بهره اونو با فرمول های عجیب و غریب حساب کنید !

      نظر

      • negarminavi
        عضو فعال
        • May 2013
        • 35711

        #3348
        پاسخ : اخبار گروه خودرو

        وام، مشکل صنعت خودرو را حل نمی‌کند



        عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی معتقد است که مشکلات صنعت خودرو ناشی از کیفیت پایین و قیمت تمام شده بالای این محصولات است که این مشکلات نیز با پرداخت وام خرید خودرو حل نخواهد شد.

        محمدقلی یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در نگاه فعلی دولت، مشکلات و موانع تولید دیده نشده و تنها به دنبال تحریک تقاضا هستند.

        وی با یبان اینکه بسته رونق اقتصادی دولت درصورت اتلاف منابع عمومی، موجب عمیق‌تر شدن رکود تورمی در اقتصاد خواهد شد، در بخش دیگری از سخنانش ادامه داد:‌ مشکلات فعلی اقتصاد ناشی از مشکلات موجود در بنگاه‌های تولیدی و موانع و مشکلات فضای کسب‌و‌کار است با این حال درک درستی از این مشکلات وجود ندارد و به جای پرداختن به علت‌ها، به تحریک تقاضا به عنوان معلول پرداخته می‌شود.

        وی افزود: به عنوان مثال مشکلات صنعت خودرو ناشی از کیفیت پایین این محصولات و بالا بودن قیمت تمام شده تولید است بنابراین در این حوزه به جای پرداخت وام خرید خودرو باید در جهت افزایش کیفیت و کاهش قیمت تمام شده تولید حرکت شود.

        یوسفی با بیان اینکه مشکلات صنعت خودرو ربطی به سمت تقاضا ندارد، تصریح کرد: بنابراین اگر خودروسازی به عنوان سمت عرضه خود را اصلاح کند، سمت تقاضا نیز به تبعیت از آن عمل خواهد کرد در غیر این صورت پرداخت وام خرید خودرو تنها به معنای اتلاف منابع خواهد بود.

        به گزارش ایسنا، دولت در راستای اجرایی شدن بسته خروج از رکود و رونق اقتصادی کشور، از پرداخت وام 25 میلیون تومانی خرید خودرو با بهره 16 درصدی و بازپرداخت هفت ساله خبر داده است.

        نظر

        • zorba
          ستاره دار(3)
          • Aug 2013
          • 3951

          #3349
          پاسخ : اخبار گروه خودرو

          معاون نعمت‌زاده به مهر اعلام کرد:
          جزئیات پرداخت وام ۲۵ میلیونی خودرو/ فقط سفته می‌خواهد نه ضامن




          شناسهٔ خبر: 2945091 - سه‌شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۸
          اقتصاد > صنعت و معدن و تجارت

          معاون وزیر صنعت با تشریح جزئیات شیوه خرید خودرو با وام ۲۵ میلیون تومانی گفت: امکان خرید صوری خودرو از نمایندگی‌ها وجود ندارد و خودروسازان براساس سفته‌های مردم از بانک‌ها پول دریافت می‌کنند.محسن صالحی‌نیا در گفتگو با خبرنگار مهر با تشریح جزئیات شیوه خرید خودرو با وام ۲۵ میلیون تومانی گفت: به طور قطع پرداخت وام ۲۵ میلیون تومانی خودرو می‌تواند تقاضا را برای خرید این کالا تحریک کند، این در حالی است که وقتی کسی بتواند با شرایط اقساطی مناسب و بازگشت وام طی ۷ سال و با سود ۱۶ درصدی خودرو بخرد، به طور قطع از این طرح استقبال می‌کند، چراکه تا پیش از این، وام خودرو ۱۵ میلیون تومان و با سود ۲۲ درصد پرداخت می‌شد.
          معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص نگرانی‌های موجود از بابت رواج خرید و فروش خودرو از سوی نمایندگی‌ها با فاکتورهای صوری، افزود: روشی که در این طرح در نظر گرفته شده است، به هیچ عنوان اجازه خرید و فروش‌های صوری را نمی‌دهد و شیوه اجرای طرح به نحوی نیست که این کار بتواند عملیاتی شود.
          وی تصریح کرد: روشی که در اجرای طرح خرید خودرو با وام ۲۵ میلیون تومانی پیش بینی شده به نحوی است که صرفا در ازای خرید کالا عملیاتی می‌شود و اگر خرید کالا اتفاق نیفتد و بخواهد فاکتورهای صوری رواج پیدا کند، طرح عملیاتی نیست. البته اکنون در ابتدای اجرای طرح هستیم؛ ولی تا جایی که می‌دانم قرار بر این است که کار بر اساس خرید دین انجام شود و بانکها در ازای سفته‌هایی که فروشنده از خریدار دریافت کرده و آنها را نزد بانک‌ها خرید دین می‌کند، به خودروسازان پول دهد.
          به گفته صالحی‌نیا، مسلما سفته های دریافتی مربوط به خریداران است و خریداران در ازای تحویل خودرو، این سفته‌ها را ارائه می‌کنند، ضمن اینکه فروشنده نیز براساس این سفته‌ها می‌تواند خرید دین کند و از بانک به نسبتی که خودرو فروخته، پول دریافت کند.
          در همین حال، ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی هم در پاسخ به پرسش مهر درباره نحوه ارائه وام ۲۵ میلیون تومانی خودرو به مردم گفت: قطعا ارائه این وام منجر به تحریک تقاضا خواهد شد، زیرا تا پیش از این، وام خودرو ۱۵ میلیون تومان با بهره ۲۲ درصدی بود اما هم اکنون همین وام به میزان ۲۵ میلیون تومان و با نرخ سود ۱۶ درصدی به مردم ارائه می شود.
          وی افزود: یک فرد برای خرید خودرو می تواند پیش پرداخت اندکی داشته باشد و مبلغ وام را طی ۷ سال بازپرداخت کند.

          زی تیر نگه کرد پر خویش بر او دید***گفتا ز که نالیم که از ماست که بر ماست

          نظر

          • m.hossein
            Banned
            • Nov 2013
            • 3031

            #3350
            پاسخ : اخبار گروه خودرو

            ارزان ترین خودروهای دنیا در ایران چقدر قیمت می خورد؟+مشخصات فنی و عکس
            ارزان ترین خودروهای دنیا در ایران+عکس

            چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۰۳


            در این مطلب به بررسی قیمت خودروهایی می پردازیم که در صورت مونتاژ در ایران در بازه قیمتی ۳۰ تا ۷۰ میلیون تومان قرار می گیرند.




            به گزارش گروه اقتصاد رویکرد، وقتی سخن از خرید خودرو و مقایسه قیمت آن در داخل و خارج است عنوان می شود که با پولی که برای یک خودروی داخلی پرداخت می کنیم چه خودروهای "به روز" را می توان در خارج از کشور خریداری کرد.

            در مقابل این سخن، خودروسازان می گویند که خودروهای تولیدی داخل و به ویژه خودروهایی که به صورت CKD در داخل مونتاژ می شوند شامل تعرفه ی گمرکی و اخذ عوارض و مالیات های گوناگون از جمله مالیان بر ارزش افزوده می شوند و این خود باعث بالا رفتن هزینه تولید و در نهایت افزایش قیمت خودرو خواهد شد.
            به خودروهایی CKD گفته می شوند که تمام قطعات آن وارد کشور شده و مونتاژ می شوند.

            در این مطلب به طور مختصر به بررسی خودروهایی خواهیم پرداخت که در صورت مونتاژ در ایران و احتساب کلیه هزینه هایی که باید توسط خودروسازان به دولت پرداخت شود باز نیز به رغم روزآمدی در فول ترین نوع (که بتواند شرایط شماره گذاری در ایران را بیابد) در بازه قیمتی ۳۰ تا ۷۰ میلیون تومان قرار می گیرند.

            خودروهای فوق شامل کم آبشن و فول آبشن هستند که در نمونه های ذکر شده نوع فول آبشن آن مورد بررسی قرار گرفته است.

            در این مطالب قیمت خودروهای مورد اشاره در صورت واردات نیز که شامل تعرفه بالای گمرکی، هزینه شماره گذاری خودرو، مالیات بر ارزش افزوده، اسقاط خودرو فرسوده و ... را شامل می شود نیز محاسبه و به صورت جداگانه ارائه شده است.

            هیوندا EON

            هیوندای این محصول خود را برای بازارهای در حال توسعه و جنوب شرق آسیایی طراحی کرده، تیپ پایه این محصول برای کاهش قیمت تمام شده بسیار کم آبشن است البته در مجهزترین نسخه این خودرو می‌توان کیسه‌ هوای جانبی و سیستم ورود بدون کلید را یافت. این کوچک‌ترین خودرویی است که هیوندای تا به حال ساخته و از نظر اندازه و قیمت پایین‌تر از مدل i۱۰ قرار می‌گیرد.

            حجم موتور: ۹۹۸ سی‌سی(۳ سیلندر)
            قدرت موتور: ۶۸ اسب بخار
            جعبه دنده: ۵ سرعته دستی
            مصرف سوخت: ۶.۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر در شهر
            فضای بار: ۲۱۵ لیتر
            قیمت در صورت واردات: در نوع فول ۴۵ میلیون تومان
            قیمت در صورت مونتاژ: در نوع فول ۳۱ میلیون تومان

            هوندا BRIO


            هوندا مدل بریو را برای رقابت در بازارها شرق آسیا طراحی و تولید کرد شاید به سختی به توان طراحی بریو را مورد قبول دانست، اما نقطه مزیت این خودرو نسبت به رقبایش در سایت‌های هندی کیفیت مواد مورد استفاده و مونتاژ قابل قبول آن عنوان شده است.

            حجم موتور: ۱۱۹۸سی‌سی(۴سیلندر)
            قدرت موتور:۸۷ اسب بخار
            جعبه دنده: ۵ سرعته دستی
            مصرف سوخت: ۶.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر در شهر
            فضای بار: ۱۷۵ لیتر
            کیسه هوا: راننده و سرنشین
            سیستم های کمکی ترمز: ABS و EBD

            قیمت در صورت واردات: در نوع فول ۷۰ میلیون تومان
            قیمت در صورت مونتاژ:در نوع فول ۵۰ میلیون تومان

            فورد ASPIRE


            با وجود اینکه فورد امکان ورود به ایران را ندارد، اما جدیدترین محصول ارزان قیمت آن را به این فهرست اضافه کرده‌ایم فیگو اسپایر خودرویی است که از معرفی آن به بازار هند تنها چند ماه می‌گذرد. مجهز ترین نسخه این خودرو با ۶ کیسه هوا و سیستم‌های ارتباطی نو به شدت وسوسه انگیز به نظر می‌رسد.

            حجم موتور: ۱۱۹۶سی‌سی(۴سیلندر)
            قدرت موتور: ۸۶ اسب بخار
            جعبه دنده: ۵ سرعته
            مصرف سوخت: ۶.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر در شهر
            فضای بار: ۳۵۹ لیتر
            تعداد کیسه‌های هوا: راننده و سرنشین
            سیستم های کمکی ترمز: ABS و EBD

            قیمت در صورت واردات: در نوع فول ۸۰ میلیون تومان
            قیمت در صورت مونتاژ: در نوع فول ۵۶ میلیون تومان

            داتسون GO



            داتسون را حتما به خاطر دارید. نامی که روی محصولات قدیمی‌تر نیسان بود. چند سال پیش گروه رنو-نیسان تصمیم به احیا این نام گرفت. اولین محصولی که در قرن بیست و یکم با برند داتسون روانه بازار شد "گو" نام داشت داتسون این محصول خود را به ترمز ABS و کیسه هوای راننده مجهز کرد تا اجازه تردد در خیابان‌های هند را دریافت کند. در آزمایش‌های جدید داتسون موفق به دریافت دو ستاره ایمنی شد.

            حجم موتور: ۱۱۹۸سی‌سی(۳سیلندر)
            قدرت موتور: ۶۷ اسب بخار
            جعبه دنده: ۵ سرعته دستی
            مصرف سوخت: ۵.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر در شهر
            فضای بار: ۲۶۵ لیتر
            کیسه‌ هوا: راننده
            سیستم های کمکی ترمز: ABS
            ستاره‌های ایمنی: ۲ ستاره ایمنی
            قیمت در صورت واردات: در نوع فول ۴۰ میلیون تومان
            قیمت در صورت مونتاژ: در نوع فول ۳۰ میلیون تومان

            تویوتا اتیوس
            اتیوس خودرویی است که تویوتا سال ۲۰۱۰ با قیمت پایه ۶.۱ لک وارد بازار هند کرد. اتیوس شاید از نظر ایمنی از رقبای خود چند پله بالاتر باشد، اما کیفیت آن کمی با هم‌ خانواده‌هایش متفاوت است و در کابین کمی صدا وجود دارد که تویوتا در نمونه فیس لیفت این خودرو، صداهای موجود در کابین را از بین برد.

            حجم موتور: ۱۴۹۶سی‌سی(۴سیلند)
            قدرت موتور: ۸۸ اسب بخار
            جعبه دنده: ۵ سرعته دستی
            مصرف سوخت: ۷.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر در شهر
            فضای بار: ۵۹۵ لیتر
            کیسه‌ هوا: راننده و سرنشین جلو
            سیستم های کمکی ترمز: ABS و EBD
            ستاره‌های ایمنی: ۴ ستاره
            قیمت در صورت واردات: در نوع فول ۸۲ میلیون تومان
            قیمت در صورت مونتاژ: ۷۰ میلیون تومان


            نیسان میکرا


            نیسان با وجود ارائه نسل سوم میکرا در هند، هنوز به فروش دومین نسل از این خودرو در هند ادامه می‌دهد و برای تفکیک این دو از یکدیگر پسوند اکتیو را به نسل دوم آن اضافه کرده است این محصول اقتصادی میکرا در مجهزترین نسخه خود از امکانات روز دنیا نیز استفاده می‌کند.

            حجم موتور: ۱۱۹۸سی‌سی(۳سیلندر)
            قدرت موتور: ۶۷ اسب بخار
            جعبه دنده: ۵ سرعته دستی
            مصرف سوخت: ۶.۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر در شهر
            فضای بار: ۲۵۱ لیتر
            کیسه‌ هوا: راننده و سرنشین جلو
            سیستم های کمکی ترمز: ABS و EBD
            ستاره‌های ایمنی: ۲ ستاره
            قیمت در صورت واردات: در نوع فول امکانات ۵۲ میلیون تومان
            قیمت در صورت مونتاژ: در نوع فول ۳۷ میلیون تومان

            فیات پونتو EVO

            محصول سال ۲۰۰۰ فیات با تغییراتی در نمای ظاهری و داخلی هنوز به عنوان یک گزینه اقتصادی در بازار هند در دسترس است. و بیشتر مشتریان این خودرو از سطح کیفی آن رضایت دارند،
            حجم موتور: ۱۱۷۲سی‌سی(۴سیلندر)
            قدرت موتور: ۶۷ اسب بخار
            جعبه دنده: ۵ سرعته دستی
            مصرف سوخت: ۸.۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر در شهر
            فضای بار: ۲۸۰ لیتر
            کیسه‌ هوا: راننده و سرنشین جلو
            سیستم های کمکی ترمز: ABS و EBD
            ستاره‌های ایمنی: ۴ ستاره
            قیمت در صورت واردات: در نوع فول امکانات ۷۶ میلیون تومان
            قیمت در صورت مونتاژ: در نوع فول امکانات ۵۳ میلیون تومان

            نظر

            • mhjboursy
              ستاره‌دار (۱۳)
              • Jul 2013
              • 18270

              #3351
              پاسخ : اخبار گروه خودرو

              راستی یک بمب قرار بود ایران خودرو منفجر کند، کسی خبر ندارد چه بود و چه شد؟

              (فکر کنم همین گزارش ها بود که می گفت...)
              «محمد حسین» هستم.
              امیرالمومنین(ع):برای دنیایت چنان کار کن که گویا همیشه زندگی خواهی کرد و برای آخرتت چنان که گویا فردا خواهی مرد.

              نظر

              • Alain Delon
                Banned
                • Dec 2014
                • 628

                #3352
                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                گزارش 6 ماهه ایران خودرو اعلام شد

                ایران خودرو خیلی خوب عمل کرده

                مخصوصاً اگر 3 ماهه دوم را با 3 ماهه اول مقایسه کنید

                این همه میگفتن رکود، کمپینگ تحریم خودرو ، فلان..........

                از 260 هزار خودرو تولید شده ، 216 هزار خودرو فروخته

                به نظرم با این هجمه و فشار عظیمی که در این مدت علیه صنعت خودرو بود، شرکت عالی عمل کرده

                در ضمن توجه داشته باشید که این گزارش در اوج کمپینگ به اصطلاح تحریم خرید خودرو ، تحریم و رکود بود.

                حالا تصور کنید با عملیاتی شدن برجام از هفته قبل و دستور رهبری بر اجرای برجام و رفع تحریم ها و بسته اقتصادی جدید دولت و شکوفایی رونق و تولید و تسهیلات خرید خودرو و سایر عوامل ، وضعیت پیش رو به مراتب بهتر خواهد شد

                نظر

                • m.hossein
                  Banned
                  • Nov 2013
                  • 3031

                  #3353
                  پاسخ : اخبار گروه خودرو

                  پراید که اقسام مختلفی دارد و مدل های متفاوتی مانند پراید دو درب و وانت را تا به حال دیده ایم این بار نوبت به پراید کروک رسید.


                  نظر

                  • خوشبخت
                    عضو فعال
                    • Jul 2012
                    • 5464

                    #3354
                    پاسخ : اخبار گروه خودرو

                    احتمال تولید مستقل پژو در ایران




                    اتفاقی که بسیاری از ایرانی‌ها پس از توافق هسته‌ای انتظارش را می‌کشیدند، حضور دوباره پژو در ایران بود، اما حالا با وجود گذشت چند ماه از توافق و حتی تصویب برجام، هنوز خبر از این خودروساز فرانسوی نیست.
                    کد خبر: ۵۴۲۱۶۹
                    تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۶ - 25 October 2015
                    اتفاقی که بسیاری از ایرانی‌ها پس از توافق هسته‌ای انتظارش را می‌کشیدند، حضور دوباره پژو در ایران بود، اما حالا با وجود گذشت چند ماه از توافق و حتی تصویب برجام، هنوز خبر از این خودروساز فرانسوی نیست.

                    به گزارش دنیای اقتصاد، این در شرایطی است که پژویی‌ها از این بابت شکایت دارند و ایران خودرو را مقصر بلاتکلیفی خود می‌دانند و از همین رو قصد دارند به‌زودی جزئیات مذاکرات‌شان با آبی‌های جاده مخصوص را علنی کنند. آن طور که برخی خبرگزاری‌ها به نقل از پایگاه خبری چلینج فرانسه خبر داده‌اند، «شرکت پژو سیتروئن از مذاکره بی پایان با ایران خودرو به ستوه آمده بنابراین تصمیم گرفته تا کمتر از دو هفته دیگر، پرونده این مذاکرات را به‌صورت علنی روی میز بگذارد.» این پایگاه خبری در ادامه آورده که «شرکت پژو سیتروئن به‌طور رسمی وضع مذاکرات با ایران خودرو را اعلام خواهد کرد تا طرف ایرانی خود را تحت فشار قرار دهد؛ در واقع پژو می‌خواهد به رجزخوانی‌ها و اقدامات تحریک‌آمیز ایران خودرو (در مورد شراکت دوباره با پژو) پایان دهد.»

                    چلینج در ادامه گزارش خود، به نقل قولی از کارلوس تاوارس، مدیرعامل پژوسیتروئن اشاره کرده که گفته «من مشکلات را مشاهده می‌کنم؛ به ما حمله می‌کنند و مقالات بسیار تهاجمی علیه مان در مطبوعات منتشر می‌شود، تنها به این دلیل که ایران را ترک کرده‌ایم.» در ادامه این گزارش اما ادعا شده که ژان‌کریستوف کمار، مسوول منطقه‌ای پژو با هدف تولید پژو 208 در ایران خودرو، به‌طور مرتب به ایران سفر می‌کند و همچنین در حال رایزنی برای تولید مدل 301 در این شرکت (ایران خودرو) نیز هست. براساس گزارش چلینج، «پژو سیتروئن همچنین پیشنهاد تاسیس یک شرکت مشترک به‌صورت پنجاه-پنجاه را مطرح کرده که که اگر عملی شود، پژو به مرکزی تولیدی برای ایران و کل منطقه و حتی روسیه تبدیل خواهد شد.»

                    این موضوع (تاسیس شرکت مشترک میان ایران خودرو و پژو) را البته پیش‌تر هاشم یکه‌زارع، مدیرعامل ایران خودرو نیز اعلام و تاکید کرده بود که یکی از شروط شراکت دوباره با پژو تاسیس همین شرکت است. هرچند گزارش فرانسوی‌ها از مذاکرات ایران خودرو و پژو به‌نوعی نشان از تمایل پژویی‌ها به حضور دوباره در ایران دارد، اما گویا این وسط، ایران‌خودرویی‌ها هنوز تصمیم قطعی را در این مورد نگرفته و خودروساز فرانسوی نیز دقیقا از همین موضوع خشمگین و شاکی است. تیرماه امسال که خبر توافق جامع هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5، در دنیا پیچید، خیلی‌ها منتظر امضای قرارداد جدید ایران‌خودرو و پژو بودند و به گمان می‌کردند این خودروساز فرانسوی اولین شرکت خارجی است که با شکستن تحریم راهی «جاده مخصوص» خواهد شد. این در حالی است که ظاهرا ایران خودرو هنوز به قطعیت در مورد پژو نرسیده و از همین‌رو این خودروساز فرانسوی را به‌نوعی معطل خود کرده است.

                    آن طور که از کیلومتر 14 جاده مخصوص خبر می‌رسد، ایران‌خودرو مذاکراتش با پژو را سال گذشته نهایی کرده و قرار بوده تا پس از توافق هسته‌ای، قرارداد مربوطه به امضای طرفین برسد. با این حال و در شرایطی که پس از اعلام رسمی توافق هسته‌ای در اواخر تیرماه امسال، همه چیز مهیای پیوند دوباره ایران‌خودرو و پژو بود، آبی‌های جاده مخصوص ناگهان تغییر موضع داده و دیگر مانند گذشته میلی به شراکت دوباره به دوست بی وفای قدیمی‌شان نشان ندادند. نه اینکه پژو از لیست گزینه‌های ایران‌خودرو برای همکاری مشترک خارج شده باشد، اما ظاهرا دیگر نام این شرکت به‌عنوان «شریک اصلی» به قدرت گذشته مطرح نیست و بزرگ‌ترین خودروساز ایران در این مورد به تردید افتاده است. این رفتار ایران خودرو حالا حسابی به پژویی‌ها برخورده و گویا آنها دیگر نمی‌خواهند معطل این شرکت بمانند و از همین رو قصد افشای جزئیات مذاکرات مربوطه را دارند تا از این راه بزرگ‌ترین خودروساز ایران را برای اتخاذ تصمیم نهایی (در مورد شراکت با پژو) و انجام اقدامات عملی تحت فشار بگذارند.

                    چرا ایران خودرو سرد شد؟
                    پرسشی که حالا ذهن خیلی‌ها را به خود مشغول کرده، چرایی تعلل ایران خودرو برای آغاز همکاری مشترک دوباره با پژو است، اما به راستی چرا ایران‌خودرویی که ماه‌ها با پژو مذاکره کرد و حتی رودرروی منتقدان و مخالفان این خودروساز فرانسوی ایستاد، حالا چندان میلی به پیوند دوباره با این شرکت ندارد؟ به اعتقاد کارشناسان، پاسخ این پرسش را باید در توافق هسته‌ای وین و برجام (برنامه جامع مشترک ایران و کشورهای 1+5) جست‌وجو کرد. کارشناسان بر این باورند که «برجام» این‌قدرت را به ایران خودرو داده تا در مقابل پژو از موضع قدرت سخن بگوید و آنقدر پیش برود که صدای خودروساز فرانسوی را در بیاورد. به‌عبارت بهتر، از آنجا که «برجام» لغو تحریم‌ها را در پی داشته و فضا را برای حضور بزرگان خودروسازی جهان در ایران مهیا می‌کند، ایران خودرو دیگر چندان نگران آمدن یا نیامدن پژو نیست و گمان می‌کند در مقابل این خودروساز فرانسوی،به اصطلاح دست بالا را دارد.

                    طبق آنچه کارشناسان در تحلیل رفتار بزرگ‌ترین خودروساز ایران در مقابل پژو، عنوان می‌کنند،ایران‌خودرویی‌ها پس از توافق هسته‌ای، درهای بسیاری را به‌روی خود باز دیدند، از همین رو تصمیم گرفتند علاوه‌بر پژو، با سایر خودروسازان دنیا نیز وارد مذاکره شده و در نهایت بهترین و به‌صرفه‌ترین آنها را به‌عنوان یکی شرکای خود انتخاب کنند. در واقع ایران خودرو با توجه به فضای مناسب بین‌المللی که برجام آن را ایجاد کرد، فعلا خودروساز فرانسوی را به‌نوعی پا در هوا گذاشته و مشغول مذاکره با غول‌های خودروسازی جهان از جمله فولکس واگن هستند. به گفته کارشناسان، ایران خودرو دو هدف را از رفتاری که در پیش گرفته،دنبال می‌کند؛ اول اینکه می‌خواهد در دقیقه 90 بهترین تصمیم را در مورد شراکت با خودروسازان خارجی اتخاد کند و دوم اینکه قصد دارد از این طریق پژو را تحت فشار قرار داده و به‌نوعی از این شرکت امتیاز بگیرد.
                    زندگی بدون تحریم سلام....

                    نظر

                    • ایرج سابق
                      عضو فعال
                      • Oct 2015
                      • 7434

                      #3355
                      پاسخ : اخبار گروه خودرو

                      عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان: ۹:۴۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۸/۴۶ - ۱۳۹۴/۸/۴۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۸/۴
                      ۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۸/۴
                      ۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۸/۴
                      تکذیب یک آمار: ۱۰۰ هزار خودرو نه فقط ۶ هزار خودرو دپو شده است

                      عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان آمار مربوط به دپو ۱۰۰ هزار خودرو در نامه ۴ وزیر را تکذیب و اعلام کرد تنها ۶ هزار خودروی اضافی دپو شده است.

                      به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در حالی حدود یک ماه از مهم و بورسی 4 وزیر سپری شده که واکنش ها به این رویداد تمام نشده و همچنان ادامه دارد. به طوریکه محمدرضا نجفی منش گفت : آمار مربوط به دپو 100 هزار خودرو در نامه 4 وزیر را صحت ندارد و تنها 6 هزار خودروی اضافی دپو شده است.

                      وی با رد برخی خبرها مبنی بر انباشت خودروهای تولیدی خودروسازان داخلی در انبارها گفت: ایران خودرو 32 هزار خودرو در سیکل تامین دارد و تنها 6 هزار خودرو اضافه وجود دارد. سایپا هم هیچ گونه خودرو اضافه ای ندارد و حتی از تحویل سفارش ها عقب هستند.

                      به گفته وی رکود صرفا در صنعت خودرو نیست بلکه در مسکن ، سیمان ، فولاد و لوازم خانگی هم این مشکلات وجود دارد.

                      وی درباره تسهیلات 25 میلیونی خرید خودروهای ساخت داخل گفت: انتظار مردم و خودرو سازان از دولت این است که در ارائه این تسهیلات تاخیر نکنند تا مورد استقبال مردم قرار گیرد. در این میان بهترین حالت آن است که دولت تسهیلات با بهره کمتر را به خودروسازان و مردم عرضه کند .
                      این عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان با بیان اینکه سال گذشته بانک ها 150 هزار میلیارد تومان به سپرده ها سود دادند گفت : این دادن آدرس غلط به سپرده ها است. هر چقدر سود تسهیلات ارائه شده پایین تر باشد گردش اقتصادی بهتری در تولید خودرو وجود خواهد داشت.
                      وی انتظارات مردم درباره کیفیت و قیمت مناسب خودرو را طولانی مدت و به حق دانست و گفت : هر سال چند مدل خودروی جدید به بازار می آید تا تنوع عرضه دربازار حفظ شود. اگر صنعت خودرو را به حال خود بگذارند و دولت تنها نظارت کند و نه دخالت اوضاع تولید خودرو تغییر خواهد کرد .
                      نجفی منش با تاکید بر اینکه تولید کنندگان داخلی قادر به تولید خودروی با کیفیت هستند افزود : طبیعی است که عرضه مدل های جدید خودرو گرانتر از مدل های قدیمی تر باشد.
                      وی با بیان اینکه میانگین عمر خودرو در خارج از کشور 10 سال و میانگین عمر خودروهای داخلی 15 تا 20 سال است ادامه داد: امسال برای ورود 200 هزار خودروی جدید جهت از رده خارج کردن خودروهای فرسوده برنامه ریزی شده است.

                      بهترین دانش آن است که سودمند باشی

                      نظر

                      • ایرج سابق
                        عضو فعال
                        • Oct 2015
                        • 7434

                        #3356
                        پاسخ : اخبار گروه خودرو

                        کد خبر: 94080401487
                        در پاسخ سیف به ایسنا:



                        زمان ارائه وام 25 میلیونی خودرو و خرید اقساطی کالا اعلام شد



                        دوشنبه ۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰

                        رییس کل بانک مرکزی از اجرایی شدن سیاست‌های اعتباری این بانک در رابطه با فروش اقساطی کالاهای داخلی از جمله وام 25 میلیونی خودرو از نیمه دوم آبان خبر داد.

                        به گزارش خبرنگار ایسنا، بعد از تصویب سیاست‌های اعتباری بانک مرکزی برای اجرایی شدن بسته رونق اقتصادی که تسهیلات 25 میلیونی خودرو، کارت‌های اعتباری 10 میلیونی همچنین خرید دین کالاهای داخلی (خرید اوراق و اسناد تجاری به بهایی کمتر از مبلغ اسمی) از جمله آنها بودند، ولی‌الله سیف امروز در حاشیه همایش تراکنش در پاسخ به ایسنا درباره‌ زمان اجرایی شدن این سیاست اظهار کرد: تمامی سیاست‌های اعتباری بانک مرکزی در رابطه با اجرایی شدن بسته رونق اقتصادی از نیمه دوم آبان‌ماه در دستور کار قرار گرفته و اجرایی می‌شود.

                        وی همچنین در مورد میزان منابع لازم برای مجموع سیاست‌های اعتباری بانک مرکزی و تسهیلات‌دهی برای فروش اقساطی کالاهای داخلی رقم مشخصی اعلام نکرد، اما توضیح داد که بانک مرکزی در این مورد مسوول مراقبت از تاثیر ارائه‌ این اعتبارات بر رشد نقدینگی و تورم نیز خواهد بود و با ملاحظات کافی این روند را پیش می‌برد.
                        بهترین دانش آن است که سودمند باشی

                        نظر

                        • مهدی999
                          عضو عادی
                          • Sep 2012
                          • 189

                          #3357
                          پاسخ : اخبار گروه خودرو

                          ۲۵ میلیون بگیرید، ۴۷ میلیون پس بدهید
                          عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به سود ۱۶درصدی وام ۲۵میلیونی تسهیلات خرید خودروی داخلی گفت: قیمت هر خودرو برای مصرف کننده با این تسهیلات حدود ۴۷میلیون تومان تمام می‌شود و این برای مردم بالاست.

                          به گزارش تسنیم،سید محمد بیاتیان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بحث رکود را نمایندگان بارها از دولت قبل تا کنون اعلام کرده‌اند، گفت: این در حالیست که دولتمردان اعلام کرده‌اند از رکود عبور کرده‌ایم.

                          وی افزود : در شرایط کنونی با تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی برای خرید خودروی جدید داخلی تأثیر مثبت در بازار به وجود نخواهد آمد بلکه تأثیر منفی هم خواهد داشت. بیاتیان با اشاره به اعتراض و انتقاد مردم به قیمت بالا و کیفیت پایین خودروهای تولید داخل گفت: این مسائل باعث رکود و عدم استقبال مردم از خودروی داخلی شده است.

                          این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: ترس از آن است که این تسهیلات جدید در جای دیگری هزینه شود.وی گفت : استقبال نکردن مردم از تولیدات خودروی داخلی ناشی از سیاست‌های غلط دولتهاست.

                          بیاتیان با اشاره به سود ۱۶درصدی وام ۲۵میلیونی تسهیلات خرید خودروی داخلی گفت: قیمت هر خودرو برای مصرف کننده با این تسهیلات حدود ۴۷ میلیون تومان تمام می‌شود و این برای مردم بالاست. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: دولت باید به خودروسازان یارانه بدهد تا مردم خودروی ارزان‌تری بخرند.

                          وی گفت: یکی از انتقادها دخالت دولت‌ها در حوزه مدیریت خودروسازان بوده است. یکی دیگر از انتقادها به خودروسازها این است که نقدینگی‌شان را به خرید سهام خود یا یک بانک اختصاص دادند. وی گفت: نباید از زمان اعلام عرضه تسهیلات تا اجرای این طرح فاصله بیفتد زیرا این مسئله خود باعث رکود می‌شود.

                          عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطرنشان کرد: تسهیلات در نظر گرفته شده ممکن است در کوتاه‌مدت به‌عنوان مسکّن عمل کند اما در درازمدت دولت باید سیاست خود را درباره تولید و عرضه خودروی داخلی اعلام کند. بیاتیان افزود : سلیقه مردم و قشر جوان خرید خودروهای زیبا با امکانات بهتر است و اگر قرار است خودروی خارجی را در داخل تولید کنیم باید با همان کیفیت اول عرضه شود.
                          [FONT=Tahoma][I][SIZE=3][COLOR="#0000CD"]زندگی تاس خوب اوردن نیست تاس بد را خوب بازی کردن است.[/COLOR][/SIZE][/I][/FONT]

                          نظر

                          • Alain Delon
                            Banned
                            • Dec 2014
                            • 628

                            #3358
                            پاسخ : اخبار گروه خودرو

                            نماینده رنـو فرانسه اعلام کرد: اگر مسئولان تصمیم به واگذاری پارس خودرو را داشته باشند، پارس خودرو را به هر قیمتی خریداری می کنیم و بزرگترین قطب تولید خودرو در منطقه می شویم.


                            نظر

                            • anahita
                              عضو فعال
                              • Jan 2013
                              • 769

                              #3359
                              پاسخ : اخبار گروه خودرو

                              وام خودرو 25 میلیون، وام ازدواج 3 میلیون!
                              تفاوت میان مقدار وام ازدواج و وام خرید خودرو نشان می‌دهد چه چیزی در اولویت دولت و بانک‌ مرکزی است.
                              ازدواج جوانان یا رونق بازار انحصاری خودرو برای افرادی خاص ؟!!

                              خودتان قضاوت کنید
                              قاضی وجدان خود شماست.
                              *** هرچه در جستن آنی ، آنی ***

                              نظر

                              • b-asgharne
                                عضو فعال
                                • Nov 2013
                                • 1053

                                #3360
                                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                                من تیتر رو عوض کردم حتما بخوانید:

                                ایمنی فوق العاده بالای خودروی ملی

                                فرزین پورمحبی در ستون طنز روز ایسنا نوشت:


                                دور از جان شما، چند وقت پیش با خودروی ملی و به‌عبارتی افتخار ملی‌ام، زدم به یک تیر چراغ برق. آنجا بود که فهمیدم؛ وقتی می‌گویند: «عمر کسی به دنیا بوده» یعنی چه! می‌پرسید چطور؟
                                این‌هم مشروح تمامی وقایعی که بعد از تصادف در کسری از ثانیه بر سرم آمد:
                                خدا را صد هزار مرتبه شکر، کمربند ایمنی را بسته بودم، به همین خاطر با سر نرفتم توی شیشه، بلکه با خود صندلی رفتم به طرف شیشه! البته کمربند بینوا زحمتش را کشید اما این صندلی بود که ...بگذریم.

                                در آن مقطع حساس کنونی یعنی قبل از اصابت به شیشه تنها امیدم به کیسه هوا بود که با شنیدن صدای انفجار وحشتناکی از سمت فرمان و داشبورد، دلم قرص شد که قرار است اتفاقاتی بیفتد. بی‌انصافی است اگر بگویم اتفاقی نیفتاد. چراکه بعد از کلی سر و صدا و پر شدن دودی تهوع‌آور در داخل ماشین بالاخره کیسه هوا عمل کرد اما در آن وضعیت که بی‌شباهت به اصابت یک خمپاره 60 به ماشینم نبود، متوجه شدم دو بادکنک قد کف دست، جلو چشمانم همچون دو قارچ بهاری روییدند و تندی هم خشکیدند!

                                اگر به‌جای «بروس ویلیس» به من بگویید: «جان‌سخت» حق دارید! چون بعد از آن اتفاقاتی که به شکل معجزه‌آسایی به خیر گذشت هم اکنون در خدمت شما هستم.

                                راستی می‌دانید چرا تا کنون در مورد تجهیزات ایمنی خودرو ها به اندازه مشکلات فنی آنها صحبت یا شکایتی نشده است؟ عرض می‌کنم:
                                همیشه یک شاکی خوب یک شاکی زنده است! به‌عبارتی؛ کسانی می‌توانند از ایمنی خودروها شکایت کنند که از چنین سوانحی جان سالم به‌در برده باشند اما گویا تجهیزات ایمنی خودرو ها به گونه‌ای تعبیه شده‌اند تا کسی نتواند به همین راحتی‌ها جان به‌در برده و لب به شکایت باز کند!
                                حالا فرض بفرمایید کسی توانست از هفت‌خوان: صندلی مرگ، کیسه هوایی به لطافت برگ و... قسر در رود. در ادامه، آن گاز بدبو در نقش «تیر خلاص» کار را یکسره می‌کند! گازی که از آن‌موقع به بعد پای مرا به دکترهای نای و ریه و گوش و حلق و بینی کشانده است.
                                معمولا برای کاهش اعتراضات فقط دو راه وجود دارد:
                                1- راه پردردسر: افزایش کیفیت خودرو
                                2- راه کم دردسر: کاهش اعتراض‌کنندگان
                                حال کلاهتان را قاضی کنید، اگر شما خودرو ساز بودید خدا وکیلی کدامشان را انتخاب می‌کردید؟ راه پردردسر یا کم دردسر؟!
                                امید آنکه در دوران پساتحریم صنعت خودروسازی هم تکانی به خودش بدهد.
                                «توضیح: این حادثه با کلیه مستندات واقعی است که به زبان طنز بیان شده است».

                                نظر

                                در حال کار...
                                X