اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • Alidadash
    عضو فعال
    • Jun 2013
    • 959

    #1141
    ایران به بستری ایمن و پایدار برای همکاری با خودروسازان جهانی نیاز دارد
    عصرخودرو: همایش بین المللی صنعت خودرو ایران با حضور مهمانان ویژه از سراسر جهان از ساعت 8 صبح روز شنبه 9 آذر کلید خورد. یکی از مهم ترین شرکت کنندگان در این همایش که پس از 6 سال با شعار تغییر چهره صنعت خودروسازی ایران به کشورمان آمده ؛ پاتریک بیلن ، رئیس انجمن جهانی خودروسازان ( OICA) است .











    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» پس از آغاز این همایش بزرگ که خودروسازان بزرگ از چندین کشور جهان در آن حضور دارند ، رئیس انجمن جهانی خودروسازان به عنوان نخستین سخنران رسمی مراسم پشت تریبون رفت .
    پاتریک بلین ضمن اعلام خوشنودی از بازگشت به ایران پس از 6 سال ابراز امیدواری کرد تا در آینده نزدیک شاهد تغییر جدی در چهره صنعت خودرو ایران باشیم . وی در ابتدای صحبت هایش به معرفی انجمن جهانی خودروسازان ( OICA) پرداخت و به عضویت 30 کشور در این انجمن اشاره کرد که ایران نیز یکی از این کشور هاست .
    رئیس فرانسوی انجمن جهانی خودروسازان در ادامه به بررسی آمار تولید و فروش خودروسازان در جهان اشاره کرد و سهم 51 درصد قاره آسیا در این بازار را قابل توجه دانست . بلین در بررسی سهم خودروسازان و کشور ها از بازار جهانی ضمن اشاره به سهم حدود 4.6 درصدی ایران ابراز امیدواری کرد تا با تغییر چهره صنعت ایران و حضور شرکت های جدید این عدد افزایش چشمگیری پیدا کند .
    بلین همچنین در ادامه ضمن اشاره به آمار متوسط میزان تولید خودرو در ازای جمعیت در ایران از برتری ایران در این آمار نسبت به برخی کشور جهان از جمله هند خبر داد . رئیس انجمن جهانی خودروسازان آمار تولید ناخالص ایران را برتر از کشور هایی مانند برزیل ارزیابی کرد .
    بلین در پایان صحبت هایش به این نکته اشاره کرد که خودرو ایمن ، مناسب و استاندارد نیازمند سوخت استاندارد و جاده های مناسب است که ایران باید در راستای تامین این منابع بیش تر تلاش کند و بستر های مناسب را فراهم نماید . رئیس انجمن جهانی خودروسازان همچنین شرط لازم برای همکاری خودروسازان جهانی با صنعت خودرو ایران را بستری پایدار و ایمن برای استمرار همکاری ها اعلام کرد .
    سهامداری کنید تا رستگار شوید...

    شدیدا به سرمایه گزاران عزیز انجام ورزش های استقامتی رو توصیه میکنم.

    نظر

    • کيانوش
      عضو فعال
      • Dec 2011
      • 6613

      #1142
      کد خبر: 2185626
      بازدید:
      نظرات :
      تاریخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۹ - ۱۳:۱۲ اقتصادی > صنعت و تجارت و کشاورزی

      پاسخ نعمت زاده به پرسش‌های مهر؛
      جزئیات مذاکرات ایران با رنو و پژو/ خودروهای جدید در راه بازار ایران
      وزیر صنعت معدن و تجارت با تشریح جزئیات مذاکره امروز شنبه خود با مدیران رنو و پژو فرانسه در تهران، گفت: رنو و پژو خودروهای جدیدی را با کمک خودروسازان ایرانی به بازار عرضه خواهند کرد.به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا نعمت زاده در حاشیه همایش بین المللی خودرو در جمع خبرنگاران از انجام مذاکره با رنو و پژو فرانسه خبرداد و گفت: رنو و پژو از جمله شرکت‌هایی هستند که از سال های دور با شرکت‌های خودروسازی ایران همکاری داشتند اما به خاطر تحریم اجباری مجبور به قطع رابطه با ایران شده بودند.

      وزیر صنعت معدن و تجارت در پاسخ به سئوال مهر افزود: با توجه به تصمیماتی که در مذاکرات گروه 1+5 گرفته شد، امیدواریم تا آخر دسامبر موانع تحریم خودروسازان ایرانی از میان برداشته شود و بتوانیم همکاری مشترکی را با خودروسازان خارجی داشته باشیم.

      وی در پاسخ به سئوال دیگر مهر مبنی بر این که آیا مذاکرات صورت گرفته سختی تداوم تولید خودروهای قبلی تولیدی رنو و پژو در ایران خواهد بود یا خودروهای جدیدی تولید مشترک تولید خواهد شد؟ تصریح کرد: خودروسازان ایرانی با همکاران خارجی خود در این زمینه تصمیم گیری خواهند کرد اما در کلیات مذاکرات، قرار بر این شد که محصولات جدیدی از رنو و پژو به بازار ایران عرضه شود و خودروهایی که در این دو برند پیشرفت داشتند نیز به بازار ایران وارد شود.

      نعمت زاده ادامه داد: دلیلی بر عدم همکاری خودروسازان ایرانی با شرکت‌های خارجی وجود ندارد مگر این که خودروسازان خارجی شرایط خاصی را مطرح کنند که مورد قبول خودروسازان داخلی نباشد.

      نعمت زاده از ابراز تاسف خودروسازان خارجی به دلیل تحریم ایران سخن گفت و افزود: این خودروسازان نیز ضرر کردند و اگر با ایران همکاری نکنند به طور قطع خودروسازان ایرانی با سایر کشورها وارد مذاکره خواهند شد و به سمت خودکفایی حرکت خواهند کرد.

      وی در پاسخ به سئوال دیگر مهر مبنی بر این که چه قولی به مردم برای ارتقای کیفیت و وضعیت قیمت خودرو در بازار می دهید، گفت: کیفیت خودروهای جدید داخلی باید به لحاظ استانداردهای جهانی مورد تایید باشد که در این راستا، جلسه ای با رئیس انجمن جهانی خودرو صورت گرفته است تا استانداردهای جهانی در خودروهای ایرانی لحاظ شود.

      وی ادامه داد: کمیته استاندارد خودرو در وزارت صنعت معدن و تجارت تشکیل شده که قرار است استانداردها را پیگیری و عملیاتی کند.

      واکنش به استعفای رئیس شورای رقابت

      وزیر صنعت معدن و تجارت همچنین در ادامه در خصوص استعفای رئیس شورای رقابت اظهار داشت: از علت استعفا خبر ندارم ولی با استعفای وی، قانون همچنان پیاده خواهد شد.

      وزیر صنعت معدن و تجارت ادامه داد: در اواخر سال 90 شورای اقتصاد مصوبه ای را گذراند که براساس آن، خودرو انحصاری تلقی شد در حالی که هم اکنون وزارت صنعت از شورای اقتصاد درخواست کرده تا خودرو را یک کالای انحصاری تلقی نکند.

      وی خاطر نشان کرد: شورای رقابت تنها باید چارچوب قیمت‌گذاری را تعیین کند و حق قیمت‌گذاری ندارد.

      این عضو کابیه دهم خاطر نشان کرد: منتظریم شورای اقتصاد، خودرو را از حالت انحصاری خارج کند.

      وی در مورد قیمت‌گذاری خودرو خاطر نشان کرد: علی رغم این که سهم ارز مورد خودروسازان از مبادله ای به آزاد تغییر یافته است اما خودروسازان قول داده اند که تا پایان سال قیمت‌ها را افزایش ندهند

      نظر

      • Alidadash
        عضو فعال
        • Jun 2013
        • 959

        #1143
        نعمت زاده تاکید کرده که صادرات باید جزو بندهای اصلی هر قرارداد جدید با خودروسازهای خارجی باشه. قراردادهای گذشته هم باید اصلاح بشن و صادرات رو مد نظر قرار بدن. پژو و رنو اصلاً دوس ندارند بازار چندین سالشون رو دو دستی به شرکت های دیگه تقدیم کنن.
        سهامداری کنید تا رستگار شوید...

        شدیدا به سرمایه گزاران عزیز انجام ورزش های استقامتی رو توصیه میکنم.

        نظر

        • شبندر
          عضو فعال
          • Sep 2012
          • 3598

          #1144
          تقريبا شش ماه پيش اعلام كردم كه حتي مديران خودرو و خارجي ها هم نمي دونن كه درآينده چه برنامه اي براي خودروي ايران دارند ولي من گفتم كه وارد ايران خواهند شد وحتي از خوابهاي اونها هم خبر دادم
          امروز هم مي گويم كه روزي قيمت خودرو به 14000تومان خواهد رسيدكه خيلي نزديكه
          دوستاني كه مطالب بنده را براي اولين بار ميخوانند با تحقيق و مشورت با افراد متخصص، تريد كنند

          نظر

          • rajabnejad
            عضو فعال
            • Jan 2012
            • 4331

            #1145
            نعمت‌زاده: نرخ خودرو تا آخرسال ثابت است




            وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه قیمت خودرو تا پایان سال تغییر نخواهد کرد، گفت: ما منتظر نظر نهایی شورای اقتصاد درباره قیمت‌گذاری خودرو هستیم تا حاشیه بازار براساس نظر سازمان حمایت این مسئولیت را انجام دهد.

            به گزارش تسنیم محمدرضا نعمت‌زاده امروز در حاشیه همایش بین‌المللی صنعت خودرو در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا با استعفای پژویان از شورای رقابت، تعیین تکلیف قیمت‌گذاری خودرو با زمان بیشتری همراه نخواهد شد، اظهار داشت: بنده از علت استعفای ایشان هیچ خبری ندارم و با او صحبتی در این رابطه نکرده‌ام اما باید بگویم قانون به جای خود باقی است و اگر ایشان نباشند فرد دیگری جایگزین او خواهد شد.

            وی با اشاره به اینکه بنده پیش از این نیز عرض کرده بودم در اواخر سال 90 شورای رقابت مصوبه‌ای را تصویب کرد که در آن خودروهای سواری انحصاری شناخته شده و باید شورای رقابت ضوابط قیمت‌گذاری آنها را مشخص کند، افزود: این مصوبه در اوایل سال 91 ابلاغ شد که به همین واسطه شورای رقابت حق داشت ضوابط قیمت‌گذاری خودرو را تعیین کند اما متاسفانه این شورا نه تنها ضوابط قیمت‌گذاری بلکه قیمتها را نیز مشخص کرد که این امر مشکلاتی را در سطح بازار بوجود آورد.

            وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: ما منتظریم تا شورای اقتصاد تصمیم‌ نهایی را در رابطه با قیمت خودرو بگیرد و به واسطه آن قیمتها در حاشیه بازار و براساس نظر سازمان حمایت تامین شود.

            نعمت‌زاده با بیان این که علیرغم تعیین دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو، ارز مبادله‌ای به ارز آزاد تغییر پیدا کرده اما خودروسازان متعهد شده‌اند که تغییر قیمتی را تا پایان سال انجام ندهند، تصریح کرد: متاسفانه هنوز تسهیلات مناسبی در اختیار خودروسازان قرار نگرفت و همان هزار میلیاردی که قبلا تصویب شده هنوز به خودروساز ارائه نشده است و شایعاتی مبنی بر ارائه این مبلغ به ایران‌خودرو صحت ندارد.
            هرگاه زندگی را جهنم دیدی, سعی کن پخته بیرون آیی, سوختن رو همه بلدند ....

            نظر

            • ایرج اکبری
              عضو فعال
              • Dec 2011
              • 10934

              #1146
              وزیر صنعت: شورای رقابت حق قیمت گذاری خودرو را ندارد
              تهران - ایرنا - وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این که، شورای رقابت باید چارچوب قیمت گذاری را تعیین کند و حق قیمت گذاری ندارد گفت: در انتظار آن هستیم تا شورای اقتصاد، خودرو را از حالت انحصاری خارج کند
              .
              كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

              نظر

              • ایرج اکبری
                عضو فعال
                • Dec 2011
                • 10934

                #1147
                آسوشیتدپرس: صنعت خودروسازی در ایران شکوفا می شود
                تهران – خبرگزاری آسوشیتدپرس روز شنبه در تحلیلی نوشت انتظار می رود صنعت خودروسازی ایران پس از دستیابی به توافق هسته ای در ژنو ، باردیگر شکوفا شود.


                آسوشیتدپرس افزود: کاهش تحریم ها که از اوایل ماه ژانویه (اواسط دی ماه) آغاز می شود به شرکت های فرانسوی پژو سیتروئن و رنو اجازه خواهد داد که قطعات خودروهایشان را برای تولید به شرکت های ایران خودرو و سایپا ارسال کنند.

                تولید خودرو در ایران طی سال جاری میلادی نسبت به سال 2011، حدود 72 درصد کاهش داشته است.

                مقام های شرکت کننده در یک همایش بین المللی خودروی تهران که امروز (شنبه) آغاز به کار کرد، از برداشته شدن تحریم های صنعت خودروسازی به گرمی استقبال کردند.
                كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                نظر

                • majid664
                  ستاره‌دار (۴)
                  • Oct 2011
                  • 1052

                  #1148
                  تحویل پراید و تیبا به جای مگان
                  گروه خودروسازی سایپا از خریدارانی که با وجود سپری شدن زمان مقرر برای تحویل مگان، باز هم با تأخیر چند ماهه در تحویل این خودرو روبرو هستند، خواست تا به جای این خودرو، پراید یا تیبا با قیمت فعلی کارخانه تحویل بگیرند.

                  به گزارش خبرگزاری فارس، برخی خریداران مگان از گروه خودروسازی سایپا با وجود گذشت زمان مقرر در قراردادشان برای تحویل خودرو، با تأخیرهای چند ماهه روبرو هستند و این در حالی است که پاسخ سایپا به انتظار این مشتریان این است که به جای خودروی باکیفیت مگان، پراید یا تیبا تحویل بگیرند، آن هم با قیمت فعلی کارخانه!

                  مدیر یکی از نمایندگی‌های فروش محصولات سایپا در این مورد به فارس گفت: شرکت سایپا از خریداران مگان خواسته تا به جای این خودرو، پراید یا تیبا را با قیمت فعلی کارخانه تحویل بگیرند که این مسئله مورد اعتراض خریداران قرار گرفته است.

                  وی با بیان اینکه شرکت سایپا پول پرداخت شده از سوی خریداران را هم به آنها باز نمی‌گرداند، تصریح کرد: تنها سود تأخیر حدود 27 درصدی به خریداران مگان پرداخت می‌شود.

                  به گزارش فارس، تولید خودرو در شرکت‌های خودروساز در حالی همچنان پایین است که بازار عطش زیادی برای خرید خودرو دارد ولی به دلیل بالا بودن قیمت‌ها، مردم ترجیح می‌دهند فعلاً برای خرید دست نگه دارند تا شاید رفع تحریم‌های صنعت خودرو باعث کاهش قیمت این محصول شود.

                  در چنین شرایطی، حتی جوّ روانی حاصل از توافقنامه ژنو نیز بر بازار خودرو تأثیری نداشته و قیمت خودرو در بازار همچنان بالا است، اما خریداری برای این خودروهای گران قیمت وجود ندارد.

                  فعالان بازار معتقدند توافقنامه ژنو باعث رکود بیشتر بازار خودرو شده و برای متعادل شدن قیمت خودرو باید 6 ماه تا یک سال منتظر ماند تا با رفع تحریم‌ها، واردات قطعات و رونق تولید، امکان کاهش قیمت‌ها فراهم شود.

                  طی روزهای اخیر قیمت خودروهای خارجی نیز در بازار تغییری نداشته و با توجه به ثبات نرخ ارز، قیمت این خودروها هم ثابت مانده است.
                  آن ها که به گوششان بیش از چشمشان اعتماد میکنند یک چیز بزرگ را از دست میدهند و آنهم حقیقت است.
                  وقتی خودت را هم صدا با اکثریت دیدی، وقت آن است که بنشینی و عمیقا فکر کنی.

                  نظر

                  • zafar3000
                    عضو فعال
                    • Dec 2011
                    • 1243

                    #1149
                    خودروهای خارجی حداقل یک سوم قیمتشان حباب است و می ریزند
                    نظر کاملا شخصی است

                    نظر

                    • hosyn
                      عضو عادی
                      • Oct 2013
                      • 224

                      #1150
                      کدام خودروساز آمریکایی به ایران می‌آید؟
                      به گزارش «تابناک»، در میان این خودروسازی‌های غربی، دو خود‌روسازی فرانسوی رنو و پژو، حتی هیأتی از هیأت مدیره خود را رهسپار ایران کرده‌اند تا در کنفرانسی که درباره خودروسازی در ایران برگزار می‌شود، شرکت کنند؛ افزون بر این، دو خودروساز فرانسوی، خودروسازهای کره‌ای کیا و گروه خودروسازی سوزوکی هم نقش بسیاری در بازار ایران دارند که البته این دو تا‌کنون آمادگی خود را برای بهره بردن از فرصت شش ماهه توافق ایران و غرب اعلام نکرده‌اند.


                      بنا بر ‌این گزارش، آمادگی این دو خودروسازی فرانسوی و حضور نمایندگان آنها در تهران، در حالی است که پیش از این، برخی رسانه‌های ایرانی، خبر داده بودند که علاوه بر این دو خودروساز فرانسوی، نمایندگان کیا، فولکس واگن، هیوندایی و سوزوکی نیز در تهران حضور خواهند یافت؛ خبری که البته از سوی این شرکت‌ها تکذیب شد و ‌فقط دو خودرو‌سازی فرانسوی، خبر حضور خود را در تهران تأیید کردند.


                      در این باره باید گفت، شرکت خودروسازی پژو در سال ۲۰۱۱ در اوج فروش خود، ۴۵۵‌ هزار خودرو در بازار خودروی تهران را از آن خود کرد که این میزان، تقریبا ۲۹ درصد بازار خودرو تهران در آن سال را شامل می‌شد، در حالی که شرکت رنو، نزدیک 6 درصد از بازار این کشور را در سال ۲۰۱۱ ‌در اختیار‌ داشت؛ تیراژی که در نیمه نخست سال جاری ایرانی، به حدود نصف رسیده است.


                      در کنار این خودروسازی فرانسوی، بحث خودروسازهای آمریکایی نیز برای حضور در بازار ایران مطرح شده است. فورد و جی‌ام (دو خودرو‌ساز آمریکایی)، استفاده از یک شرکت سوم برای فروش خودرو به ایران به صورت برخط (آنلاین) را رد کرده‌اند، ولی شرکت فورد اعلام نموده که با دقت در حال شناسایی طرف‌های ایرانی برای همکاری در بازار ایران هستند؛ آن هم برای روزی که احتمالا فرا می‌رسد.


                      سخنگوی شرکت فورد اعلام کرد: همه الزامات مورد نیاز برای حضور در بازار ایران با توجه به تحریم‌های کنونی را انجام می‌دهد و به دقت تحولات موجود را رصد می‌کند.











                      این خبر درحالی منتشر میشود که امروز وزیر صنعت و معدن و تجارت در همایش بین المللی صنعت خودرو اعلام کرده است : خودروسازان داخلی باید از خودروسازان جهانی بیاموزند. خودروسازان باید مشکلات داخلی و خارجی را مدیریت کرده و خود را به کلاس جهانی ارتقا دهند، در آن صورت دنیا به آن‌ها نیز روی خواهد آورد.




                      وی همچنین با اشاره به لزوم افزایش کمی و کیفی تولید خودروها در کشور، اذعان کرده است: هیچ قرارداد جدیدی را در صنعت خودرو بدون ذکر شدن بند صادرات در آن نخواهیم پذیرفت ضمن آن که در تمام قراردادهایی که با خودروسازان خارجی امضا شده تبصره صادرات باید به آن‌ها اضافه شود. به گونه‌ای که 30 درصد تولیدات مشترک صادر شود.با این تفاسیر گویا باید به زودی شاهد حضور خودروسازان مطرح خارجی در کشور برای وارد کردن شوکی به بدنه خودروسازی کشور و حرکت در راستای بهبود کیفی تولیدات خودرویی کشور باشیم. حرکتی که گویا حضور خودروسازان خارجی، از شرق آسیا تا آمریکا را در بر خواهد گرفت.

                      نظر

                      • مجيد رادمنش
                        مدیر (6)
                        • Oct 2010
                        • 4902

                        #1151
                        توافق اولیه برای بازگشت خودروسازان خارجی به ایران

                        یکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۵

                        در نشست مشترک وزیر صنعت، معدن و تجارت و نمایندگان خارجی حاضر در تهران توافقات اولیه برای بازگشت خودروسازان خارجی به ایران حاصل شد.



                        به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روز گذشته - شنبه - وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه همایش بین‌المللی صنعت خودروی ایران نشستی را با نمایندگان خودروسازان خارجی حاضر در تهران برگزار کرد.


                        این نشست بیش از یک ساعت و نیم طول کشید و به گفته افراد حاضر دراین نشست به توافقات اولیه منجر شده است. یکی از اعضای حاضر در نشست مشترک وزیر صنعت، معدن و تجارت و نمایندگان خودروسازان خارجی به ایسنا گفت: در این جلسه نمایندگان دو شرکت فرانسوی رنو و پژو برای بازگشت مجدد به صنعت خودروی ایران ابراز تمایل کرده‌اند.


                        وی با بیان این‌که نمایندگان پژو و رنو ابراز امیدواری کرده‌اند هر چه زودتر و با انجام شدن مقدمات لازم فعالیت خود را در صنعت خودروی ایران از سر گیرند، خاطرنشان کرد: وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این نشست از این موضوع استقبال کرد و گفت" رویکرد ایران در همکاری با خودروسازان خارجی با محوریت انتقال تکنولوژی، تولید خودروهای جدید و به ویژه صادرات خواهد بود".


                        وی ادامه داد: وزیر صنعت، معدن و تجارت در این نشست تاکید کرد "در مراودات تجاری سود دو جانبه مدنظر قرار دارد و هر خودروسازی که بتواند به رشد و پیشرفت صنعت خودروی ایران کمک کند با او همکاری خواهد شد".


                        به گفته افراد حاضر در نشست مشترک وزیر صنعت، معدن و تجارت و خودروسازان خارجی، توافقات اولیه در این نشست برای بازگشت خودروسازان خارجی به ایران حاصل و مقرر شده پس از ماه دسامبر و لغو رسمی تحریم صنعت خودروی ایران، مذاکرات نهایی در این زمینه صورت گیرد و خودروسازان فرانسوی کار خود را در ایران آغاز کنند.


                        این مذاکرات در حالی صورت گرفت که همان روز - روز گذشته - در همایش بین‌المللی صنعت خودرو ایران، رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به شدت از شرکت پژو به دلیل عملکرد خود در گذشته و همراه شدن با تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران انتقاد کرد. رضا رحمانی درعین حال خاطرنشان کرد که در شرایط جدید ایران آماده همکاری با تمام شرکت‌های خارجی از جمله شرکت پژو است.

                        یـــــاد خــــــدا آرامش بخش دلهــــــاست ..... کجایند مردان بی ادعـــــــا

                        نظر

                        • Alidadash
                          عضو فعال
                          • Jun 2013
                          • 959

                          #1152
                          جزئیات بیانیه پایانی همایش بین المللی صنعت خودرو ایران

                          -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

                          به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، جزئیات این بیانیه به شرح زیر است:
                          1_ سخنرانان این کنفرانس به نقش کلیدی صنعت خودروی ایران اشاره داشتند. سهم 6/3 درصدی از تولید ناخالص داخلی و سهم 20 درصد از ارزش افزوده بخش صنعت و گردش مالی حدود ده میلیارد دلاری جایگاه ویژه ای به صنعت خودرو در اقتصاد ایران بخشیده است. بازار خودروی ایران به عنوان شمشین بازار رشد یابنده جهان تمایل بسیاری از شرکت های معتبر خودروساز و قطعه ساز جهانی را جهت فعالیت در این بازار به خود جلب نموده است. تقاضای بالقوه 5/1 میلیونی، ضرورت ارتقاء کمی، کیفی و تنوع محصول در بازار ایران را اجتناب ناپذیر ساخته است.
                          2_ مسئولین دولتی که به عنوان سخنران کلیدی در این کنفرانس شرکت داشتند بر وظایف خود مبنی بر بهبود و توسعه فضای کسب و کار ایران تاکید داشته، از صنعت خودرو به عنوان لوکوموتیو توسعه سایر بخش های کلیدی مثل صنعت فولاد، آلومینیوم، شیشه، مس، تایر سازی، پتروشیمی و غیره یاد نمودند و بر توسعه هر چه بیشتر صنعت خودروی ایران به عنوان یکی از اهداف مهم دولت جدید ایران تاکید کردند.
                          3_ شرکت کنندگان در این همایش که عمدتا از بخش خصوصی صنعت خودرو هستند از دولت جدید ایران خواستار شرایط مناسب سرمایه گذاری خارجی شدند چرا که تسهیل قوانین و مقررات سرمایه گذاری در ایران مهمترین عوامل توسعه صنایع خودروسازی و قطعه سازی بشمار می آید. همچنین مسئولین دولتی و پارلمانی ایران از سرمایه گذاری در بخش صنعت خودرو و صنایع وابسته حمایت نمودند.
                          4_ با توجه به این که ارتقاء تکنیکی خودروهای ایرانی خواست تصریح شده مشتریان ایرانی و کشورهای بازار هدف صادرات می باشد لذا خودروسازان و فطعه سازان ایرانی جذب فناوری نوین در این صنعت را از اهداف مهم و فوری خود دانسته، از این رهگذر از کلیه شرکت های صاحب تکنولوژی جهت انجام پروژه های انتقال دانش فنی دعوت به عمل می آورند.
                          5_ با توجه به رقابتی بودن بازار خودروی ایران و ضرورت تنوع محصول با ویژگی های نوین، خودروسازان و قطعه سازان ایرانی از تاسیس مراکز R&D جدید با همکاری شرکتهای خارجی استقبال می کنند.تاسیس شرکتهای طراحی و R&D، مراکز آزمون به شیوه همکاری مستقیم یا مشترک (JV یا FD) می تواند راه حل مناسبی برای توسعه همکاریهای مشترک بین شرکت های ایرانی و خارجی باشد که دولت نیز از این همکاریها حمایت جدی خواهد داشت.
                          6_ با توجه به فضای مثبت ایجاد شده پس از توافق اولیه در نشت ژنو ، بخش خصوصی فعال در صنعت خودروسازی و صنایع وابسته آن در ایران ضمن تاکید بر مستعد بودن این صنعت، براین باورند که ایران توانایی تبدیل شدن به پایگاه تولید و صادرات خودرو و قطعات آن را در منطقه دارد و از کلیه شرکت هایی که تمایل به همکاری با ایران را دارند استقبال نموده و آماده همکاری می باشند. امیدوار هستیم تا با توجه به نگاه مثبت به وجود آمده، ساز و کارهای لازم برای تبادل علمی، تکنولوژیکی و تولید در صنایع قطعه سازی و خودروسازی ایران از طریق همکاریهای بین المللی، فراهم شده و این همکاریها زمینه ساز صلح و دوستی، توسعه اقتصادی و ارتقای رفاه اجتماعی برای مردم ایران، منطقه و شرکای ایران باشد.
                          سهامداری کنید تا رستگار شوید...

                          شدیدا به سرمایه گزاران عزیز انجام ورزش های استقامتی رو توصیه میکنم.

                          نظر

                          • Alidadash
                            عضو فعال
                            • Jun 2013
                            • 959

                            #1153
                            انتشار جزئیات توافق دولت و خودروسازان خارجی
                            -----------------------------------------------------------------------------------------------------

                            به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، روز گذشته وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه همایش بین‌المللی صنعت خودروی ایران نشستی را با نمایندگان خودروسازان خارجی حاضر در تهران برگزار کرد.

                            این نشست بیش از یک ساعت و نیم طول کشید و به گفته افراد حاضر دراین نشست به توافقات اولیه منجر شده است.

                            یکی از اعضای حاضر در نشست مشترک وزیر صنعت، معدن و تجارت و نمایندگان خودروسازان خارجی به ایسنا گفت: در این جلسه نمایندگان دو شرکت فرانسوی رنو و پژو برای بازگشت مجدد به صنعت خودروی ایران ابراز تمایل کرده‌اند.

                            وی با بیان این‌که نمایندگان پژو و رنو ابراز امیدواری کرده‌اند هر چه زودتر و با انجام شدن مقدمات لازم فعالیت خود را در صنعت خودروی ایران از سر گیرند، خاطرنشان کرد: وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این نشست از این موضوع استقبال کرد و گفت" رویکرد ایران در همکاری با خودروسازان خارجی با محوریت انتقال تکنولوژی، تولید خودروهای جدید و به ویژه صادرات خواهد بود".

                            وی ادامه داد: وزیر صنعت، معدن و تجارت در این نشست تاکید کرد "در مراودات تجاری سود دو جانبه مدنظر قرار دارد و هر خودروسازی که بتواند به رشد و پیشرفت صنعت خودروی ایران کمک کند با او همکاری خواهد شد".

                            به گفته افراد حاضر در نشست مشترک وزیر صنعت، معدن و تجارت و خودروسازان خارجی، توافقات اولیه در این نشست برای بازگشت خودروسازان خارجی به ایران حاصل و مقرر شده پس از ماه دسامبر و لغو رسمی تحریم صنعت خودروی ایران، مذاکرات نهایی در این زمینه صورت گیرد و خودروسازان فرانسوی کار خود را در ایران آغاز کنند.

                            این مذاکرات در حالی صورت گرفت که همان روز - روز گذشته - در همایش بین‌المللی صنعت خودرو ایران، رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به شدت از شرکت پژو به دلیل عملکرد خود در گذشته و همراه شدن با تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران انتقاد کرد.

                            رضا رحمانی درعین حال خاطرنشان کرد که در شرایط جدید ایران آماده همکاری با تمام شرکت‌های خارجی از جمله شرکت پژو است.
                            سهامداری کنید تا رستگار شوید...

                            شدیدا به سرمایه گزاران عزیز انجام ورزش های استقامتی رو توصیه میکنم.

                            نظر

                            • zorba
                              ستاره دار(3)
                              • Aug 2013
                              • 3951

                              #1154
                              حالا که توفیق اجباری نسیبمون شد و فرانسوی ها داوطلبانه قطعه به ما ندادند و رفتند باید برای همیشه و به صورت پلکانی با صنعت خودروسازی فرانسه خداحافظی کنیم....الان بهترین موقعیت برای انعقاد قرارداد با کمپانیهای آلمانی-آمریکایی-ژاپنی و کره ایه.....
                              اتومبیل های پر استهلاک فرانسوی رو در همون اتحادیه ی اروپا با همه ی استانداردهایی که اونجا روشون اعمال میشه نمیخرند.......
                              من نمیدونم توی کشکول عطاری فرانسه...الا سود سرشار عده ای رانت خوار چی هست!
                              زی تیر نگه کرد پر خویش بر او دید***گفتا ز که نالیم که از ماست که بر ماست

                              نظر

                              • ایرج اکبری
                                عضو فعال
                                • Dec 2011
                                • 10934

                                #1155
                                رئیس سازمان گسترش خبر داد
                                موافقت صندوق توسعه ملی با تأمین مالی صنعت خودرو
                                رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از موافقت مدیرعامل صندوق توسعه ملی برای تأمین مالی صنعت خودرو خبر داد.
                                Tweet
                                به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از ایدرو، غلامرضا شافعی با بیان این که در سال 2003 قراردادی بین روسای جمهور ایران و فرانسه امضا و از سال 2004 اجرایی شد، افزود: این قرارداد تا سال 2014 اعتبار داشت و فرانسوی ها حق نداشتند از هیچ تحریمی تبعیت کنند، امیدواریم شرکت‌های خارجی که پیش از این با صنعت خودروی ایران همکاری می کردند و در تحریم های ناعادلانه علیه ایران شرکت کردند، امروز از شرایط جدیدی که در فضای سیاسی پدید آمده است، استفاده کرده و گذشته را جبران کنند.

                                وی ادامه داد: ظرفیت های بسیار خوبی در صنعت قطعه سازی ایران ایجاد شده و قطعه سازان خارجی می‌توانند ضمن همکاری با قطعه سازان ایرانی، در سهیم کردن بازارهای خارجی به شرکا ایرانی خود کمک کنند.

                                شافعی ادامه داد: بازار خودرو در ایران بازاری شیرین و جذاب است و در منطقه ای قرارداریم که سوخت های فسیلی تا مدت های طولانی در آن تولید و مصرف خواهد شد، بنابراین ایران با وجود پتانسیل ها و مزیت هایی که دارا است، می تواند کانونی برای بازار خودروی منطقه خاورمیانه و قفقاز باشد.

                                وی تصریح کرد: در سال 2011 صنعت خودروی ایران توانست 1.6 میلیون خودرو تولید کند که هم نیاز بازار داخلی را تأمین کرد و هم صادرات داشت و این میزان می تواند به 3 میلیون دستگاه برسد که یک میلیون دستگاه از آن قابل صدور به بازارهای منطقه و کشورهای اطراف ایران باشد.

                                شافعی عنوان کرد: بانک ها و سازمان تامین اجتماعی باید بدانند که خودروسازان ایرانی با وجود همه مشکلات، حتی یک کارگر خود را اخراج نکردند و سعی کردند باری بر دوش بیمه های اجتماعی نباشند، در همان حال شاهد بودیم که شرکت پژو همکار فرانسوی ایران خودرو در همین زمان هزاران تن از کارگران خود را اخراج کرد.

                                وی با اشاره به مذاکرات صورت گرفته با مدیر عامل صندوق توسعه ملی، اظهار کرد: مدیرعامل این صندوق معتقد است این صندوق به عنوان یک صندوق توسعه ای آمادگی دارد با ایدرو به عنوان یک سازمان توسعه ای همکاری کند.

                                وی افزود: بر این اساس در صورت ارائه طرح های بزرگ‌ ملی با توجیه اقتصادی از سوی بخش خصوصی در حوزه خودرو و با مشارکت 80 درصدی آنها، حمایت مالی این طرح‌ها از سوی صندوق توسعه ملی انجام خواهد گرفت.

                                رئیس هیات عامل ایدرو با بیان این که در حال حاضر مزیت های زیربنایی مناسبی در ایران برای توسعه صنعت خودرو فراهم است، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود با وجود سرمایه‌گذاری صورت گرفته و همچنین وجود دانش آموختگان کافی و ماهر در این حوزه، شرکت‌هایی که در شرایط تحریم با ما همکاری نمی کردند، با زبان احترام با شرکای ایرانی خود سخن بگویند و در همکاری خود پایبند بمانند و خودروسازان ایرانی نیز باید در این مسیر به تعهدات خود عمل کنند.
                                كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                                نظر

                                در حال کار...
                                X