اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • عالیجناب
    کاربر ویژه بورسی
    • Jun 2013
    • 170

    #916
    در اصل توسط آذرآبادگان پست شده است View Post
    خودروسازان درخواست افزايش قيمت دادند

    زيان ۱۳۰ ميليارد تومانی يکی از خودروسازان
    ايلنا ـ در برخی از رسانهها به نقل از رئيس شورای رقابت آورده شده که خودروسازان تنها خواستار تعديل تورم شدند که اين سخنان از طرف رسانهها اشتباه برداشت شده است و خودروسازان به دليل زيان مالی که از ابتدای سال تاکنون کردهاند تنها خواهان افزايش قيمت هستند و به زودی نيز اين امر اتفاق خواهد افتاد.
    خودروسازان طی مکاتباتی که با رئيس شورای رقابت داشتند، خواستار افزايش قيمت خودرو شدند.
    احمد نعمت بخش رئيس انجمن خودروسازان درگفتوگو با خبرنگار ايلنا با اشاره به مکاتبات قبلی خودروسازان و همچنين جلسه روز چهارشنبه با رئيس شورای رقابت، اظهار داشت: در اين جلسه خودروسازان نه تنها درخواست افزايش قيمت دادند بلکه خواستار اصلاح قيمت پايه خودرو نيز شدند.
    وی افزود: در برخی از رسانهها به نقل از رئيس شورای رقابت آورده شده که خودروسازان تنها خواستار تعديل تورم شدند که اين سخنان از طرف رسانهها اشتباه برداشت شده است و خودروسازان به دليل زيان مالی که از ابتدای سال تاکنون کردهاند تنها خواهان افزايش قيمت هستند و به زودی نيز اين امر اتفاق خواهد افتاد.
    نعمت بخش ادامه داد: برای مثال از ۳ ماهه ابتدايی سال تنها شرکت سايپا با ۵۲هزار دستگاهی که فروخته است، ۱۳۰ ميليارد تومان ضرر کرده است که اين ضرر شامل تمامی خودروسازان ديگر و همچنين قطعه سازان نيز شده است.
    وی در پايان تصريح کرد: رئيس شورای رقابت معلوم نيست به چه دليل زيان خودروسازان را در نظر نمی گيرد، در صورتی که طبق جلسه خودروسازان با وزير صنعت، معدن و تجارت نه تنها اين زيانها واقعی است بلکه طبق گزارش ارايه شده به وزير افزايش قيمت خودرو دور از ذهن نيست و بايد صورت بگيرد.

    در اصل توسط 6500400 پست شده است View Post
    اقای محترم با تحلیل حرف بزن.
    در اصل توسط علی علیزاده پست شده است View Post
    ای خودروسازا دیگه چقد پرو هسن/دیگه چه خبره چقد افزایش قیمت میخوان بدن اخه؟تالا که 300 درصد دادن افزایش.خدایش باید در دوتا کارخونه رو پلمپ کنن.ما ایرانیا واقعا بی زبونیم ومظلوم....................
    در اصل توسط علی علیزاده پست شده است View Post
    اقای محترم لطفا شما که با تحلیل حرف میزنید توضیح دهید چرا قیمت خودرو باید سه برابر بشه وهنوزم دنبال افزایش قیمت باشن؟؟مگه دلار چند درصد تاثیر گذار بوده؟کل قطعات که وارداتی نیس که بخواد انقد تاثیر داشته باشه افزایش نرخ دلار...تازه اگه هم تاثیر داشته باشه دلار سه برابر شده همه ماشین ها هم سه برابر شدن پس دیگه دنبال افزایش قیمت مجدد چی هستن؟؟؟/توضیح بدید لطفا اقای 6500400

    انصافا با وجود اینکه بنده تعداد اندکی سهام خودرویی دارم (سایپا) ولی آرزومه که خودرو ها ارزون بشن. اصلا دوست ندارم از راه افزایش قیمت بنده به سودی برسم. من مانند بسیاری از شما دوستان به این امید که افزایش تولید و کاهش بهای تمام شده و کاهش قیمت فروش و افزایش سود خود شرکت در پایان را ببینم، سهام این شرکت را نگهداری می کنم (برد-برد-برد-برد- برد.... برد برای همه).

    سودی که از راه گرون شدن کالاهای کم کیفیت بدست بیاد به هیشکی نمی چسبه.

    امیدوارم افزایش تولید با کیفیت بالا و همراه با کاهش قیمت خودروها ولی با افزایش سود رو در آینده نزدیک ببینیم.
    [CENTER][COLOR=#008000][FONT=Tahoma][B]نیکی و سود [/B][/FONT][/COLOR][COLOR=#333333][FONT=Tahoma][B]خویش را در زیان دیگر کسان مخواه.[/B]
    [/FONT][/COLOR][B][SIZE=2][COLOR=#0000ff]نشاطی [/COLOR][COLOR=#b22222]که در نتیجه غم دیگران حاصل شود [/COLOR][COLOR=#ff0000]گناه [/COLOR][COLOR=#b22222]است.
    [/COLOR][/SIZE][/B][B][SIZE=2][COLOR=#008000]زرتشت پاک
    [/COLOR][/SIZE][/B][/CENTER]

    نظر

    • ایرج اکبری
      عضو فعال
      • Dec 2011
      • 10934

      #917
      شیوه احتمالی قیمتگذاری خودرو
      به زودی تصمیمات نهایی در رابطه با شیوه جدید قیمتگذاری خودرو اعلام خواهد شد.



      به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مناقشه قیمتگذاری خودرو از اسفندماه سال گذشته با ورود شورای رقابت به این حوزه وارد مرحله جدیدی شد. از آن زمان تاکنون نه شورای رقابت توانسته قیمت تمامی خودروها را تعیین و ابلاغ کند و نه اصولا خودروسازان به تصمیمات این شورا پایبند بودهاند.


      در این شرایط در جلسه هفته گذشته شورای سیاستگذاری خودرو درباره چگونگی قیمتگذاری این محصول بحث و تصمیماتی اتخاذ شده است.


      بر این اساس مقرر شده موضع وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر غیر انحصاری بودن خودرو به شورای اقتصاد اعلام شده و از این طریق خودرو از لیست کالاهای انحصاری خارج شود. در آن صورت زمینه قانونی حضور شورای رقابت در این حوزه نیز از میان خواهد رفت.


      در این زمینه شنیده میشود که استفاده از ترکیب دو شیوه قیمتگذاری "حاشیه بازار" در کنار نظارت "کمیته قیمتگذاری خودرو" گزینه اصلی برای چگونگی قیمتگذاری این محصولات است.


      در این مدل قیمت خودرو از سوی خودروسازان و در حاشیه بازار تعیین و به کمیته قیمتگذاری خودرو پیشنهاد خواهد شد. کمیته قیمتگذاری نیز پس از بررسی و در صورت صلاحدید، این قیمتها را تائید و ابلاغ خواهد کرد
      كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

      نظر

      • جعفرزاده
        عضو فعال
        • Dec 2010
        • 5833

        #918
        بازار خودرو چه ارزی میخواهد؟
        احمد نعمتبخش*
        با وجود نوسانهای متاثر از جو روانی حاصل از گفتوگوی تلفنی دکتر حسن روحانی و باراک اوباما در بازارهای مختلف، اما بازار خودرو با تغییر چندانی مواجه نشده است. از آنجا که تولید خودرو در ایران در پی تحریمها کاهش فزایندهای را متحمل شده، تعداد خودرو در کشور به نحوی است که همیشه برای آن خریدار وجود دارد و به نظر نمیرسد بازار خودرو دچار قفل شده باشد. تولید خودرو نسبت به سال 90، بیش از 60درصد افت داشته است اما اینکه بازار خودرو دچار رکود شده قابل پذیرش نیست.
        ممکن است در نمایشگاهها چنین اتفاقی افتاده باشد که البته من از آن بیاطلاع هستم اما نمیتوان چنین مسالهای را بهصورت کلی در مورد بازار خودرو بگوییم. در شرایط کنونی بازار خودرو ضررهای زیادی را بر دوش میکشد و برخی از خودروسازان ما با زیان مواجه شدهاند که به سبب آن حتی تقاضای افزایش قیمت از شورای رقابت نیز داشتیم و این مسالهای است که ذهن خودروسازان را با خود درگیر کرده است.
        هرچند کاهش نرخ ارز علیالخصوص قیمت دلار برای همه کالاها مفید خواهد بود اما بنابر گفته دکتر سیف که کاهش نرخ دلار پایینتر از 3000تومان معقول نیست، من نیز گفته ایشان را میپذیرم ولی اینکه نرخ ارز باید در چه نقطهای بایستد که به نفع اقتصاد کشور باشد را اقتصاددانان معین میکنند. زیرا این مهم مانند یک تیغ 2 لبه است. هرچه نرخ دلار افزایش یابد به صادرات کشور کمک میکند که صنعت خودرو هم از آن بینصیب نخواهد ماند، زیرا صادرات ما نیز طبق این میزان ارز تدوین شده و از آن درآمد ارزی خوبی به خودروسازان میرسد که با کاهش نرخ ارز صادرکننده خودرو سود لازم را نخواهد برد.
        حال اگر در نظر بگیریم که نرخ ارز پایین بیاید میتوانیم امید داشته باشیم که سرمایهگذاریهای جدید این صنعت، باصرفهتر و به نفع اقتصاد کشور خواهد بود. بدین سبب باید به دقت به تعیین نرخ ارز پرداخت تا با چنین مشکلی روبهرو نشویم. اما باید در حالت کلی در نظر داشت که ثبات نرخ ارز، از افزایش یا کاهش آن برای صنعت خودرو مهمتر است. وقتی دلار با تدبیرهایی که امیدوار هستم در این زمینه صورت بگیرد ثابت بماند، مردم با پذیرش اینکه قیمت خودرو بیش از این کاهش نمییابد برای خرید خودرو اقدام کرده و تقاضا برای خودرو افزایش مییابد و با رونق در این بازار روبهرو خواهیم شد.

        * دبیر انجمن خودروسازان

        نظر

        • ali20
          عضو عادی
          • Aug 2011
          • 73

          #919
          افزايش صادرات در دستور كار سايپا

          نظر

          • alireza51
            عضو فعال
            • Feb 2013
            • 1205

            #920
            در اصل توسط ali20 پست شده است View Post
            افزايش صادرات در دستور كار سايپا
            http://www.asriran.com/fa/news/29802...8A%D9%BE%D8%A7
            افزایش صادرات نسبت به چه موقع؟ !!!!!
            یک ماه پیش؟
            سه ماه پیش ؟
            شش ماه پیش؟
            یکسال پیش؟
            دو سال پیش؟
            پنج سال پیش؟
            وقتی ترافیکی از بابت یک تصادف پیش می آید، صف خودروهای پشت آن با گذشت زمان از بین می رود نه آنی؟
            عمر خیلی کوتاه است.

            نظر

            • کيانوش
              عضو فعال
              • Dec 2011
              • 6613

              #921
              تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۴صفحه نخست » اقتصادی
              افزايش صادرات در دستور كار سايپا
              مديرعامل گروه خودروسازي ساپيا گفت: به موازات بهبود روابط سياسي و شرايط بين المللي، اين گروه خودروسازي افزايش ميزان صادرات را در دستور كار خود قرار داده است.
              مديرعامل گروه خودروسازي ساپيا گفت: به موازات بهبود روابط سياسي و شرايط بين المللي، اين گروه خودروسازي افزايش ميزان صادرات را در دستور كار خود قرار داده است.

              به گزارش روابط عمومی سایپا، سعيد مدني نهادينه سازي سياست هاي صادرات محور را در صنعت خودروسازي كشور به ويژه گروه سايپا راهكار اصلي رسيدن به جايگاه هاي برتر جهاني عنوان كرد و افزود: توجه به توليد و صادرات خودرو با هدف ورود به بازارهاي جهاني زمينه ساز افزايش كيفيت و تنوع خواهد شد كه براي دستيابي به صادرات ۲۰ درصدي محصولات در سال ۹۴، بايد در فرايند افزايش كيفيت و تنوع شتاب ايجاد كرد.

              وي همكاري با توليدكنندگان برتر جهاني و استفاده از دانش و تجربيات آنها را براي رونق صنعت خودروسازي كشور ضروري دانست و تاكيد كرد: بايد با الگوبرداري از مسير برندهاي مطرح جهاني و ايجاد بسترهمكاري هاي مشترك با كشورهاي صاحب صنعت، مسير رشد خودروسازي ايران را هموار سازيم.

              مديرعامل گروه خودروسازي سايپا در ادامه تصريح كرد: در موضوع خودروي ملي آن چه اهميت دارد، داشتن طرح و برند بومي است و به طور طبيعي مانند تمامي خودروسازان صاحب سبك در جهان، توليد خودرو با استفاده از دانش فني و قطعات توليد شده از چندين مجموعه بين المللي صورت مي گيرد.

              مدني همچنين با انتقاد از وجود كارشكني هاي داخلي در صنعت خودرو تصريح كرد: اظهار نظرهاي غيركارشناسانه همواره آسيب هاي فراواني به صنعت خودروسازي كشور وارد كرده و موجب بروز خسارت به توليدكنندگان داخلي شده است.

              وي در ادامه فرهنگ سازي و تلاش جهت ايجاد انگيزه و تعهد كاري در ميان كاركنان را به عنوان يكي از راه هاي توليد محصولات با كيفيت بر شمرد و گفت: ترويج اين رويكرد كه توليد محصول با كيفيت مي تواند منجر به ارتقا جايگاه افراد و كشور شود از جمله وظايف اصلي مديران حوزه توليد محسوب شده و در سايپا نيز براي نهادينه كردن اين ديدگاه بايد تلاش كرد.

              وي همچنين حمايت از صنعت خودرو را در شرايط فعلي ضروري دانست و يادآور شد: خودروسازي به عنوان دومين صنعت اصلي كشور نيازمند همكاري و حمايت بخش هاي مختلف كشور بوده و براي رشد و توسعه آن وجود عزم و اراده براي حمايت در نهادهاي مربوطه حياتي است.

              مدني با اشاره به تحريم هاي بين المللي صنعت خودرو در ايران اظهار داشت: تحريم هاي اخير فشار زيادي به خودروسازي ها وارد كرده و آنها نيازمند حمايت هاي دولتي هستند، ضمن اين كه تلاش مي كنيم با اتخاذ تمهيداتي شدت آثار اين محدوديت ها را كاهش دهيم.

              مديرعامل گروه خودروسازي سايپا سپس در مورد اولويت هاي اصلي صنعت خودرو در همكاري با نهادها و بخش هاي مختلف قانون گذاري و رسمي كشور افزود: سياست زدايي از صنعت خودرو، تعيين وضعيت قيمت گذاري و تعيين تكليف آن در حاشيه بازار، تعامل سازمان ها با خودروسازان از طريق وزارت صنعت و سازمان گسترش و همكاري در زمينه صادرات از طريق ارائه تسهيلات بانكي و مبادلات ارزي از جمله اصلي ترين نيازهاي امروز صنعت خودروسازي است.

              وي، اختصاص نقدينگي حاصل از فروش به توليد را به عنوان سياست كلان سايپا برشمرد و تصريح كرد: امروز درآمد ناشي از فروش در سايپا صرف پرداخت هاي قطعه سازان، مواد اوليه و دستمزد كارگران شده و سياست فروش اموال غير ضروري نيز با جديت پيگيري مي شود.

              مدني با اشاره به برنامه توليد ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو براي سال جاري در گروه سايپا خاطرنشان كرد: ميانگين توليد اين گروه صنعتي با وجود افت و خيزهاي فراوان و افزايش هزينه هاي توليد تا ۴۰ درصد، در سطح مناسبي قرار داشته و تلاش مي شود تا در صورت فراهم شدن زمينه هاي لازم و برطرف شدن برخي موانع، توليد ۲ هزار دستگاه در روز در دستور كار قرار گيرد.

              مديرعامل گروه خودروسازي سايپا در خاتمه از اعزام كارشناسان اين شركت به مراكز معتبر جهاني براي يادگيري طراحي پلتفرم خودرو خبر داد و گفت: بر اساس قراردادهاي منعقده با شركت هاي بين المللي بزودي متخصصين سايپا براي يادگيري طراحي پلتفرم هاي مختلف خودرو به خارج از كشور اعزام خواهند شد.

              نظر

              • جعفرزاده
                عضو فعال
                • Dec 2010
                • 5833

                #922
                صف فروش خودروییها جمع شد . فقط سایپا صف فروش دارد

                نظر

                • Qhaased
                  عضو عادی
                  • Jul 2013
                  • 175

                  #923
                  خودرو سینه خیز هم شده به محل قرار خواهد رسید...
                  [SIZE=5][COLOR=#000000]qh[/COLOR][COLOR=#0000ff]aa[/COLOR][COLOR=#ffffff]s[/COLOR][COLOR=#008000]e[/COLOR][COLOR=#ff0000]d[/COLOR][/SIZE]

                  نظر

                  • qaz123
                    عضو عادی
                    • Aug 2012
                    • 28

                    #924
                    روز گذشته به دستور شعبه 2 بازپرسی دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی
                    سهام متعلق به شرکت تعاونی خاص کارکنان ایران خودرو در بورس توقیف شد
                    درحالیکه هنوز جنجال ها و سر وصداهای مربوط به فساد مالی 3000 میلیاردی فروکش نکرده و همچنان پرونده متخلفین در مراجع قضایی در حال پیگیری است خبرهای جدیدی از وجود فسادهای مالی و پیگیری مسولین در شرکت های مختلف و بزرگ کشور به گوش می رسد.

                    به گزارش ایران اکونومیست براین اساس باخبر شدیم که سایه سنگین فساد مالی از طریق یکی از شرکت های زیر مجموعه تعاونی خاص کارکنان ایران خودرو به نام شرکت صرافی سمند ایرانیان بر شرکت ایران خودرو این غول بزرگ خودروساز کشور سایه افکنده است.

                    بنابر این گزارش اخبار و اطلاعات رسیده حاکی از این قرار است که در تاریخ 29/2/92 یکی از شرکت های بزرگ فعال در زمینه واردات لوازم خانگی با پرداخت مبلغ 585 میلیارد و 750 میلیون ریال وجه نقد به صرافی سمند ایرانیان در خواست خرید ارز یکی از کشورها را صادر می کند که طبق توافقات می بایست این ارز ظرف همان روز به حساب شرکت مذکور واریز می گردید اما با بدقولی های این شرکت صرافی و دادن وعده های متعدد سرانجام پس از گذشت بیش از 100 روز از موعد اولیه پرداخت نه تنها این شرکت صرافی ارزی پرداخت نمی کند بلکه از پس دادن وجه ریالی پرداخت شده نیز بنابه دلایلی سر باز می زند واین موضوع دلیلی می شود برای شرکت متقاضی ارز تا اقدام به طرح دعوی در مراجع قضایی از شرکت صرافی سمند ایرانیان نماید.

                    بنابر این گزارش سرانجام پس از پیگیری های شرکت زیان دیده، روز گذشته شعبه 2 بازپرسی دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی رای به توقیف اموال شرکت تعاونی خاص کارکنان ایران خودرو مالک 100 درصدی شرکت مذکورصادر می کند.

                    شایان ذکر است که با توجه به باز گشت مبلغ حدودا 90 میلیاردریال از وجه مذکور توسط تعاونی خاص کارکنان ایران خودرو ، شرکت زیان دیده حکم توقیف اموال این شرکت تا مبلغ 500 میلیارد ریال را از شعبه 2 دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی دریافت کرده است.

                    ازهمین رو طی روز گذشته شرکت شاکی با ارایه حکم توقیف اموال شرکت تعاونی خاص کارکنان ایران خودرو به اداره حقوقی سازمان بورس و اوراق بهادار ونیز شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اقدام به توقیف کلیه سهام متعلق به شرکت تعاونی خاص کارکنان ایران خودرو در بورس تا مبلغ 500 میلیارد ریال از جمله سهام شرکت های آذراب، گروه توسعه ملی، لیزینگ ایرانیان، گسترش سرمایه گذاری ایرانیان و شرکت گسترش تجارت و سرمایه ایرانیان می نماید.

                    همچنین حساب های این شرکت نزد بانک ملت شعبه زامیاد، بانک اقتصاد نوین شعبه ایساکو و بانک ملی شعبه ایران خودرو مسدود گردیده است.

                    در پایان بنظر می رسد تبعات عدم مدیریت صحیح و کارآمد در چنین شرکت هایی بزرگ و فعال در بورس اوراق بهادار نه تنها برای بازار سرمایه کشور است بلکه متضرر اصلی در این اتفاق کارگران و کارکنان شرکت تعاونی خاص کارکنان ایران خودرو و همچنین سهامداران شرکت ایران خودرو در بورس می باشند که بدون هیچ گناه و خطایی این حجم قابل توجه از سرمایه شرکتشان را یک شبه بر باد رفته می بینند.

                    Bookmark and Share
                    نظرات بینندگان
                    غیر قابل انتشار: ۰انتشار یافته: ۹
                    حسین |IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF|۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰13 پاسخ
                    سو مدیریت تعاونی خاص باعث این امر شد
                    ناشناس|IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF|۱۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰01 پاسخ
                    این اتفاق در زمان مدیریت آقای نجم الدین افتاده و ربطی به زارع ندارد بنظر میرسه تنها راه خلاصی زارع از این اتهامات و این ننگ برکناری مدیر عامل تعاونی خاص باشد که از زمان نجم الدین در این شرکت راه داده شده
                    احسان|IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF|۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰10 پاسخ
                    من کارمند ایران خودرو هستم و می دانم که چه فسادی در این شرکت وجود دارد مدیر عامل تعاونی خاص تمامی دوستان و آشنایان خودش رو که بیکار بودند آورده به عنوان مدیر سرکار گذاشته و خودش هم اصلا اطلاعی از جایگاهی که نشسته نداره ای کاش مدیر عامل جدید زودتر این آقا و دارو دستش رو بندازه بیرون تا تعاونی یه جونی بگیره
                    یه بیچاره|IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF|۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰01 پاسخ
                    این 59 میلیارد تومن ارث پدر مدیر عامل تعاونی نیست که بخواد این جوری به باد بده این حق ما و زن و بچه ماست که اینا دارن به آتیش میکشن خدا ازشون نگذره
                    مرضیه|IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF|۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰10 پاسخ
                    چشم دولت تدبیر و امید روشن.
                    آقای زارع شما هم بله؟؟؟؟
                    ناشناس|IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF|۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰10 پاسخ
                    تازه سهامش میخواست یه جونی بگیره که خودزنیه خودش هممون رو بد بخت کرد.
                    ما به جهنم جواب خدا رو چه جوری میدین
                    ناشناس|IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF|۱۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰01 پاسخ
                    سهام هاي مذكور هيچ كدام بسته نشده و امروز همگي معامله شدند.در نگارش اين نامه سوء نيت نويسنده مشخص است چرا كه اگر بر اساس دلسوزي بود مبلغ 3000 ميليارد را با 50 ميليارد مقايسه نمي كردند !!!
                    اين گونه نگارش به ضرر سهامداران خواهد شد و هيچ دستور قضايي هنوز صادر نشده ،اميدوارم كامنت من را حذف نكنيد اگر صداقت در گفتار داريد .
                    ناشناس|IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF|۱۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰11 پاسخ
                    با این مدیرای کارآمد و حرفه ای باید در صنعت خودروسازی رو گل گرفت من جای زارع بودم میرفتم دنبال امتیاز سرهم بندی ژیران البته بعیده اینکارم بتونن بکنن
                    ناشناس|IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF|۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰02 پاسخ
                    آقای غلامی دیگه وقتشه جاتون رو به نفر بعدی بدین دست شما درد نکنه خیلی خوب بود بازم تشریف بیارین اما فعلا به سلامت

                    نظر

                    • عالیجناب
                      کاربر ویژه بورسی
                      • Jun 2013
                      • 170

                      #925
                      تولید خودرو در کشور افزایش یافت



                      جدیدترین آمارهای رسمی بیانگر رشد ۱۹.۶ درصدی تولید انواع خودرو در شهریور ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته است.
                      به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، براساس آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت، تولید انواع خودرو در کشور در شهریور ماه امسال با رشد ۱۹.۶ درصدی از ۵۳ هزار و ۷۹۷ دستگاه در شهریور ۹۱ به ۶۴ هزار و ۳۱۶ دستگاه در شهریور ۹۲ افزایش یافته است.

                      در این مدت تولید انواع خودروی سواری نیز با رشد 17.7 درصدی از 46 هزار و 311 دستگاه به 54 هزار و 526 دستگاه رسیده است. تولید انواع وانت نیز با رشد 47.9 درصدی از 6105 دستگاه در شهریور 91 به 9032 دستگاه در شهریور 92 افزایش یافته است.
                      اما در این مدت تولید انواع کامیونت، کامیون و کشنده با افت 43.2 درصدی از 1295 دستگاه در شهریور 91 به 735 دستگاه کاهش یافته است. تولید انواع اتوبوس نیز با افت 67.6 درصدی از 71 دستگاه به 23 دستگاه رسیده است.
                      شش ماهه نخست امسال نیز تولید انواع خودرو با افت 36.5 درصدی از 459 هزار و 261 دستگاه به 291 هزار و 638 دستگاه کاهش یافته است. در این مدت تولید انواع خودروی سواری با افت 37.6 درصدی از 396 هزار و 141 دستگاه به 247 هزار و 315 دستگاه رسیده است.
                      تولید انواع وانت نیز با کاهش 21.8 درصدی از 51 هزار و 972 دستگاه به 40 هزار و 629 دستگاه رسیده است. تولید انواع کامیون، کامیونت و کشنده با افت 66.8 درصدی از 10 هزار و 495 دستگاه به 3485 دستگاه کاهش یافته است.
                      شش ماهه نخست امسال تولید انواع اتوبوس نیز با کاهش 65.6 درصدی از 535 دستگاه به 184 دستگاه رسیده است.
                      [CENTER][COLOR=#008000][FONT=Tahoma][B]نیکی و سود [/B][/FONT][/COLOR][COLOR=#333333][FONT=Tahoma][B]خویش را در زیان دیگر کسان مخواه.[/B]
                      [/FONT][/COLOR][B][SIZE=2][COLOR=#0000ff]نشاطی [/COLOR][COLOR=#b22222]که در نتیجه غم دیگران حاصل شود [/COLOR][COLOR=#ff0000]گناه [/COLOR][COLOR=#b22222]است.
                      [/COLOR][/SIZE][/B][B][SIZE=2][COLOR=#008000]زرتشت پاک
                      [/COLOR][/SIZE][/B][/CENTER]

                      نظر

                      • وحید 20
                        ستاره‌دار(98)
                        • Mar 2011
                        • 29911

                        #926
                        بدهی 2 خودروساز بزرگ به 140هزارمیلیاردریال رسید

                        شرق: بدهی دو خودروساز بزرگ کشور، ایران‌خودرو و سایپا در حالی بالغ بر 140‌هزار میلیاردریال شده که در بخشنامه تازه آشکارشده سال 91 بانک مرکزی مقصر بخش عمده این بدهی لقب گرفته است.
                        از آنجا که بانک مرکزی با کمبود ارز در سال گذشته مواجه بود طی بخشنامه عجیبی از خودروسازها خواست بدهی خود را به شرکت‌های خارجی همکار پرداخت نکنند. این اتفاق در جریان افزایش نرخ ارز سبب شد بدهی‌های خارجی این شرکت‌ها که رنوپارس از بدهکارترین آنها بود؛ سه برابر شود.
                        هرچند آمار کل بدهی‌های خودروسازان هنوز محرمانه مانده است اما آماری که از بدهی‌های ایران‌خودرو توسط منوچهر طاهایی رییس کل روابط‌عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام شده عددی 140‌هزار‌میلیاردریالی را نشان می‌دهد. البته باز هم مشخص نشده که این رقم شامل بدهی‌های خارجی نیز هست یا تنها بدهی به بانک‌ها و قطعه‌سازان را شامل می‌شود. داوود میرخانی رشتی مشاور انجمن خودروسازان در گفت‌وگو با «شرق» ضمن تایید این میزان بدهی می‌گوید: بانک مرکزی به دو دلیل کمبود ارز و مشکلات ایجادشده برای نقل و انتقالات پول طی بخشنامه‌ای خودروسازان را از پرداخت بدهی‌های خارجیشان منع کرد. این مساله با سه‌برابرشدن نرخ ارز، زیان شدیدی را برای شرکت‌ها به ویژه رنو پارس به همراه آورد. این ضرر به حدی بود که هنوز هم این شرکت نتوانسته زیر بار این مشکل قد علم کند. او با بیان اینکه روحانی رییس دولت یازدهم در شورای سیاستگذاری پرداخت بدهی‌های خارجی را اولویت برنامه‌ها دانسته است، تاکید می‌کند: این اقدام بانک مرکزی علاوه بر زیان مالی، حیثیت و اعتبار خودروسازی‌های ایران را نیز در سطح بین‌المللی خدشه‌دار کرده است.
                        دومین ضربه دولت به خودروسازان
                        میرخانی رشتی در ادامه به خطای دیگر دولت دهم اشاره کرده و می‌افزاید: بزرگ‌ترین خطای آقای غضنفری وزیر وقت صنعت و تجارت، واگذاری قیمت‌گذاری به سازمان حمایت بود. به گفته مدیرعامل سابق ایران خودرو سازمان حمایت در اسفند ماه 90 با بررسی‌های کارشناسی افزایش 20‌درصدی قیمت را پیش‌بینی کرد اما از خودروسازان خواست برای آنکه شوک قیمتی در روزهای پایانی سال ایجاد نشود قیمت‌ها را شش‌درصد افزایش دهند و 14‌درصد باقیمانده را از اردیبهشت ماه 91 محاسبه کنند. میرخانی رشتی توضیح داد: این وعده سازمان حمایت، برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای را در خودروسازی‌ها همراه کرد اما با وجود آن، وعده افزایش 14‌درصدی قیمت محقق نشد. وی اضافه می‌کند: در این شرایط خودروسازان تحت فشار تعزیرات ناگزیر به فروش تولیداتشان با قیمت‌های سال 90 شدند و این اتفاق موجبات زیان چهار‌هزار‌میلیاردتومانی آنها را فراهم کرد. در کنار این ضرر مالی، وجود مشکلات تامین نقدینگی که از گذشته هم وجود داشت، افزایش نرخ ارز و رشد هزینه‌ها و 13 برابرشدن گشایش اعتبارات هم مزید بر مشکلات این بخش شد. همچنین به‌رغم تعهد دولت به پرداخت 30‌درصد از منابع حاصل از هدفمندی یارانه‌ها به تولید، این حمایت هم صورت نگرفت بنابراین قیمت مواد اولیه تامین‌شده از فولاد مبارکه، آلومینیوم اراک و مس سرچشمه سه برابر شد. مشاور انجمن خودروسازان می‌گوید: بحران نقدینگی، پرداخت طلب قطعه‌سازان را به تعویق انداخت و متعاقبا تولید این بخش کاهش یافت. به دنبال این اتفاق بود که دولت دهم پرداخت چهار‌هزار‌میلیاردتومان به صنعت خودروسازی را مصوب کرد اما زمان ابلاغ توسط رحیمی معاون اول وقت به دو‌هزار‌میلیاردتومان تقلیل یافت. سپس در شورای پول و اعتبار یک‌میلیاردتومان تصویب شد و نهایتا پرداخت همین مبلغ هم تحقق نیافت.
                        سالی 1300‌میلیاردتومان سود بانکی بدهی خودروسازان
                        او با بیان اینکه در حال حاضر خودروسازان چهار‌هزار‌میلیاردتومان معوقات بانکی دارند ادامه می‌دهد: سود سالانه این بدهی‌ها سالانه بالغ بر یک‌هزارو300‌میلیاردتومان برآورد می‌شود. میرخانی‌رشتی اظهار می‌کند: دامنه این بحران به سال 92 هم کشیده شده به‌طوری که در صورت عدم حمایت از این صنعت، پیش‌بینی تولید 440‌هزار دستگاه تا پایان سال بعید به نظر می‌رسد.
                        دولت بازار را بر هم زد، سیستم بانکی دستور توقف تولید را صادر کرد
                        نجفی‌منش دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو هم در تشریح اتفاقات حادث شده در این صنعت چهار عامل را دخیل دانسته و می‌گوید: نخستین عامل، دخالت دولت در بازار بود که باعث برهم ریختگی آن شد. دخالت در قیمت‌گذاری از سال 90 بازار را شدیدا ملتهب کرد و درحالی که وعده ارزانی را داده بود اما هیچ‌گاه محقق نشد. وی معتقد است: سیستم بانکی هم با بخشنامه خود مبنی بر عدم پرداخت تسهیلات به دارندگان چک برگشتی عملا دستور توقف تولید را صادر کرد. اگرچه این اقدام بانک برای جلوگیری از افزایش معوقات بانکی صورت گرفت اما این کار دو برابرشدن معوقات را در سال 91 نتیجه داد و سبب شد این صنعت از حیز انتفاع خارج شود. نجفی‌منش عامل سوم را به گرانی نرخ ارز مرتبط دانسته و می‌گوید: با وجود آنکه انتظار می‌رفت در این شرایط دولت با حمایت‌های تسهیلاتی شرایط را سهل کند اما برعکس این انتظار، اتفاق افتاد و گشایش اعتبارات از 10 به 135‌درصد افزایش یافت و به این ترتیب نیاز نقدینگی 28برابر شد. او همچنین دخالت‌های تمام ارگان‌ها از قبیل پلیس راهور، محیط‌زیست، کمیسیون اصل 90، ریاست‌جمهوری و... را عامل چهارم برهم ریختگی‌ها در این بخش عنوان می‌کند. در حال حاضر تولید خودرو در کشور از یک میلیون‌و600‌هزار دستگاه در حالت بسیار خوشبینانه تا پایان سال‌جاری به 600‌هزار دستگاه با 140‌هزار‌میلیاردریال بدهی می‌رسد.
                        دلایل ضرورت ادامه حیات صنعت‌خودرو
                        این شرایط اگرچه غیراقتصادی‌بودن تولید خودرو در کشور را گوشزد می‌کند اما معاون سابق وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفت‌وگو با «شرق» بر ضرورت ادامه حیات آن تاکید می‌کند. شجاعی می‌گوید: خودروسازی صنعتی استراتژیک است. برخی از صنایع به دلیل اثرگذاری‌ای که در اقتصاد دارند؛ حضورشان به کشور اقتدار می‌بخشد. حتی با وجود غیراقتصادی بودن، برای حفظ اقتدار کشور آن را باید حفظ کرد. وی اذعان می‌کند: صنعت خودرو در دنیا از چند منظر قابل تامل است. جنبه فرهنگی نخستین وجه اثرگذار این صنعت است. با صادرات خودرو داخلی به سایر کشورها، فرهنگ خود را هم صادر می‌کنیم بنابراین بخش فرهنگی یکی از مدافعان حضور این صنعت در کشور است. دومین تاثیر آن در منابع درآمدی دولت از محل پرداخت مالیات قابل بررسی است. جنبه دیگر اهمیت آن، وجهه‌ای است که به استان تولیدکننده می‌دهد. از این رو بسیاری از استان‌ها به‌رغم آنکه صنایع قابل توجیه‌تری را می‌توانند راه‌اندازی کنند اما به داشتن خودروسازی اصرار داشته و جهت اخذ مجوز به دولت فشار می‌آورند. شجاعی تصریح می‌کند: چهارمین بعد آن، اثرات سیاسی است که در کشور و حتی کشورهای دیگر در سطح روابط دیپلماتیک دارد. استراتژیک بودن این صنعت پنجمین جنبه مورد تاکید و در آخر میزان اشتغال‌زایی آن آخرین فاکتور به‌عنوان توجیه حضور این صنعت برشمرده می‌شود.
                        درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                        توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                        نظر

                        • ali30
                          عضو فعال
                          • Aug 2013
                          • 1940

                          #927
                          ۱۰۷۴۷۹ تاريخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۶


                          فقط 5 درصد خودروهای بازار خارجی هستند
                          حدود 95 درصد بازار خودروی کشور در اختیار 21 خودروی عمدتا داخلی است.


                          به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، براساس بررسی‌های صورت گرفته از بازار خودروهای سواری در سال 1391، 95 درصد این بازار در اختیار 21 خودرو است.


                          چهار خودروی ام‌وی‌ام 110، تیبا، روآ و مدل‌های مختلف پراید حدود 41 درصد این بازار و خودروهای پارس‌ تندر، پژو 206 اس‌دی، تندر 90، پژو 207، توجوی، پژو 206، دو مدل گریت ‌وال، ام‌وی‌ام 530، سورن، لیفان 620، ام‌وی‌ام 315، رانا، سمند ای‌اف 7، سمند معمولی، پژو پارس و پژو 405 نیز 54 درصد این بازار را در اختیار دارند.


                          در این میان بیشترین سهم بازار در گروه خودروهای تا سطح قیمتی 20 میلیون تومان در اختیار پراید (65.6 درصد سهم بازار) و در گروه خودروهای با قیمت بین 20 تا 40 میلیون تومان نیز بیشترین سهم بازار در اختیار پژو 405 (25.1 درصد سهم بازار) بوده است.


                          خودروهای وارداتی نیز تنها حدود دو درصد کل بازار خودروهای سواری را در اختیار دارند هرچند که تنوع مدل این محصولات تقریبا در حد تنوع مدل خودروهای تولیدی در داخل کشور است.

                          * نام:
                          تمام ناتمام من با تو تمام ميشود...../:.Heart.:/

                          نظر

                          • amirabbas2012
                            Banned
                            • Oct 2012
                            • 286

                            #928
                            يك خبر بد اما اميدوار كننده به گوش رسيده است . گفته مي شود توليد خودرو در مدت مشابه سال قبل با كاهش ۳۶% مواجه شده و روند توليد در ايران خودرو و سايپا سر جمع به ۲۵۰ هزار دستگاه نمي رسد كه برخي معتقدند ايران خودرو كمتر از ۱۱۵ هزار دستگاه توليد كرده است . تا اين جا يعني گزارش هاي ۶ ماهه خودروساز ها با زيان و افزايش زيان مواجه مي شود .اما نكته جالب اين است كه در پنج ماهه نخست امسال تولید انواع خودرو در کشور با افت ۴۴٫۵ درصدی مواجه شده بود که با این حساب در شش ماهه نرخ کاهشی تولید خودرو افت کرده و به ۳۶٫۵ درصد رسید. اين يعني در شهريور كمي افزايش توليد خودرو قوت گرفته است هر چند عددش بالا نيست اما براي گروه جاي اميدواري خواهد بود .در اين گروه ايران خودرو را خوب مي خرند اما گفته مي شود خبهمن به دليل حضور در كروي و سهم هاي ديگر مي تواند بيشتر مورد توجه باشد .

                            نظر

                            • جعفرزاده
                              عضو فعال
                              • Dec 2010
                              • 5833

                              #929
                              قيمت دلار بايد به 2450 تومان برسد

                              عضو کميسيون برنامه و بودجه مجلس گفت: نبايد اجازه دهيم ارز گران شود. بلكه قيمت دلار بايد از آنچه در بازار آزاد وجود دارد ارزان‌تر شود و به 2450 تومان يعني قيمت مبادله‌اي برسد تا ان‌شاء‌الله در آينده قيمت آن بيش از اين کاهش يابد.

                              يک عضو کميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي، بر لزوم نظارت جدي دولت، وزارت صنعت و دستگاه‌هاي نظارتي بر نحوه‌ي قيمت گذاري کالاها در بازار به ويژه در زمان کاهش قيمت ارز تاكيد کرد.

                              ايسنا:سيد سعيد زمانيان دهكردي با تاكيد بر اين که بازار ارز همچنان بايد سير نزولي خود را ادامه دهد، افزود: اين که در جامعه جو رواني ايجاد شود که قيمت ارز بايد همين قدر بماند و نبايد بيش از اين کاهش يابد، درست نيست. دولت و بانک مركزي موظفند بازار عرضه و تقاضاي ارز را کنترل کنند و وزارت صنعت و معدن و تجارت هم بايد در ارتباط با کالا کنترل لازم را داشته باشد.

                              وي ياد آور شد: متاسفانه در بسياري از موارد اين نظارت بر بازار وجود نداشته و گاهي بدون نظارت و برنامه ريزي قيمت گذاري انجام مي‌شود در حالي که وزارت صنعت موظف است براي رفاه عموم مردم بازار را از طرق مختلف کنترل کند. به ويژه اينكه بسياري از اجناس با ارز مرجع و قيمتي کمتر وارد کشور شده‌اند اما عدم نظارت بر آنها باعث شده هر طور که فروشندگان مي‌خواهند، خريد و فروش صورت گيرد و اين ضعف دستگاههاي نظارتي را نشان مي‌دهد.

                              نماينده‌ي مردم شهركرد در مجلس شوراي اسلامي تصريح کرد:‌ به نظر مي‌رسد هم وزارت صنعت، هم تعزيرات حكومتي و ساير دستگاههاي نظارتي بايد به شكل جدي وارد شوند و کنترل لازم را داشته باشند که به مردم اجحاف نشود در واقع آنها بايد با کنترل بازار کلان کشور مبادي ورودي و خروجي کالاها را درجه بندي و بر اين اساس قيمت گذاري کنند که از هرج و مرز در بازار جلوگيري شود.

                              زمانيان با بيان اينكه قيمت ارز در بازار بايد به قيمت ارز مبادله‌اي نزديک شود اظهار کرد: بسياري از قيمتها در بازار ارز کاذب است و عدم نظارت بر اين بازار اين وضعيت را به وجود آورده است.بانک مركزي موظف به کنترل و نظارت و ايجاد رابطه منطقي و معقول در بازار ارز است و مي‌تواند براي مديريت بازار مردم را به سپرده گذاري ارزي و دريافت سود مناسب از اين طريق تشويق کند که با اين کار هم مديريت بازار آسانتر مي‌شود و هم مي‌توانيم به نتيجه مطلوب دست پيدا کنيم.

                              اين عضو کميسيون برنامه و بودجه مجلس در پايان گفت: نبايد اجازه دهيم ارز گران شود. بلكه قيمت دلار بايد از آنچه در بازار آزاد وجود دارد ارزان‌تر شود و به 2450 تومان يعني قيمت مبادله‌اي برسد تا ان‌شاء‌الله در آينده قيمت آن بيش از اين کاهش يابد.

                              نظر

                              • ایرانی
                                ستاره دار(1)
                                • Jun 2011
                                • 2579

                                #930
                                خبری خوب و مثبت برای خودرو سازان و سهام خودرویی


                                قيمت دلار بايد به 2450 تومان برسد

                                عضو کميسيون برنامه و بودجه مجلس گفت: نبايد اجازه دهيم ارز گران شود. بلكه قيمت دلار بايد از آنچه در بازار آزاد وجود دارد ارزان‌تر شود و به 2450 تومان يعني قيمت مبادله‌اي برسد تا ان‌شاء‌الله در آينده قيمت آن بيش از اين کاهش يابد.


                                يک عضو کميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي، بر لزوم نظارت جدي دولت، وزارت صنعت و دستگاه‌هاي نظارتي بر نحوه‌ي قيمت گذاري کالاها در بازار به ويژه در زمان کاهش قيمت ارز تاكيد کرد.

                                ايسنا:سيد سعيد زمانيان دهكردي با تاكيد بر اين که بازار ارز همچنان بايد سير نزولي خود را ادامه دهد، افزود: اين که در جامعه جو رواني ايجاد شود که قيمت ارز بايد همين قدر بماند و نبايد بيش از اين کاهش يابد، درست نيست. دولت و بانک مركزي موظفند بازار عرضه و تقاضاي ارز را کنترل کنند و وزارت صنعت و معدن و تجارت هم بايد در ارتباط با کالا کنترل لازم را داشته باشد.

                                وي ياد آور شد: متاسفانه در بسياري از موارد اين نظارت بر بازار وجود نداشته و گاهي بدون نظارت و برنامه ريزي قيمت گذاري انجام مي‌شود در حالي که وزارت صنعت موظف است براي رفاه عموم مردم بازار را از طرق مختلف کنترل کند. به ويژه اينكه بسياري از اجناس با ارز مرجع و قيمتي کمتر وارد کشور شده‌اند اما عدم نظارت بر آنها باعث شده هر طور که فروشندگان مي‌خواهند، خريد و فروش صورت گيرد و اين ضعف دستگاههاي نظارتي را نشان مي‌دهد.

                                نماينده‌ي مردم شهركرد در مجلس شوراي اسلامي تصريح کرد:‌ به نظر مي‌رسد هم وزارت صنعت، هم تعزيرات حكومتي و ساير دستگاههاي نظارتي بايد به شكل جدي وارد شوند و کنترل لازم را داشته باشند که به مردم اجحاف نشود در واقع آنها بايد با کنترل بازار کلان کشور مبادي ورودي و خروجي کالاها را درجه بندي و بر اين اساس قيمت گذاري کنند که از هرج و مرز در بازار جلوگيري شود.

                                زمانيان با بيان اينكه قيمت ارز در بازار بايد به قيمت ارز مبادله‌اي نزديک شود اظهار کرد: بسياري از قيمتها در بازار ارز کاذب است و عدم نظارت بر اين بازار اين وضعيت را به وجود آورده است.بانک مركزي موظف به کنترل و نظارت و ايجاد رابطه منطقي و معقول در بازار ارز است و مي‌تواند براي مديريت بازار مردم را به سپرده گذاري ارزي و دريافت سود مناسب از اين طريق تشويق کند که با اين کار هم مديريت بازار آسانتر مي‌شود و هم مي‌توانيم به نتيجه مطلوب دست پيدا کنيم.

                                اين عضو کميسيون برنامه و بودجه مجلس در پايان گفت: نبايد اجازه دهيم ارز گران شود. بلكه قيمت دلار بايد از آنچه در بازار آزاد وجود دارد ارزان‌تر شود و به 2450 تومان يعني قيمت مبادله‌اي برسد تا ان‌شاء‌الله در آينده قيمت آن بيش از اين کاهش يابد.

                                نظر

                                در حال کار...
                                X