اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • بابک 52
    ستاره‌دار (27)
    • Mar 2011
    • 17028

    #436
    امضاهای میلیونی

    گروه خودرو- تغییرات و اتفاقاتی که از ابتدای سالجاری در صنعت خودرو رخ داد، بهقدری زیاد و غیر منتظره بود که کمتر کسی میتوانست آن را پیشبینی کند. این تغییرات که بیشترین اثر را بر قیمت خودروها داشته، مشتریان بازار خودرو، خصوصا کسانی که در ماههای ابتدایی سالجاری اقدام به پیشخرید خودرو کرده بودند را بسیار غافلگیر کرد. تا آنجا که بسیاری از این افراد آرزو میکنند که ای کاش هیچگاه خودرو ثبتنام نکرده بودند.



    بر همین اساس این روزها از سوی این افراد در اعتراض به شرایط پیش آمده، تماسهای زیادی با دفتر روزنامه برقرار میشود.

    این افراد کسانی هستند که برای حل مشکل خود از دفتر ریاستجمهوری گرفته تا وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرفکنندگان مراجعه کردهاند تا بدانند تکلیفشان چیست، اما بیپاسخ بازگشتهاند.

    این دست از مشتریان هیچگاه فکرش را نمیکردند طی شش ماه ورق طوری برگردد که مجبور به پرداخت مابهالتفاوتهایی ۱۰ یا ۲۰ میلیون تومانی شوند.

    اما این افراد ناگزیر از پرداخت این مابهالتفاوتها هستند، زیرا با امضای قرارداد خرید و قبول پرداخت مبلغ خودرو به قیمت روز، حق اعتراض عملا از خریدار خودرو گرفته شده است.

    هر چند تصور بسیاری از این افراد از افزایش قیمت، نهایتا تغییراتی یک تا دو میلیون تومانی بوده است.

    حال کسانی که اقدام به پیشخرید خودرو کردهاند، گیر قراردادی هستند که امضا کردهاند.

    The greater the risk ، The greater the reward

    هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

    نظر

    • بابک 52
      ستاره‌دار (27)
      • Mar 2011
      • 17028

      #437
      بازپرداخت مابه التفاوت به مشتريان


      ایسنا - یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، از بازپرداخت مبالغ مازاد دریافت شده توسط خودروسازان به خریداران خودرو یا واریز به خزانه کل کشور خبر داد.
      اللهوردی دهقانی در این رابطه گفت: یکی از معضلات اقتصادی کشور، صنعت خودروسازی کشور است.


      نماینده مردم ورزقان
      قیمتگذاری خودرو را محل جدل خودروسازان، مسوولان صنعتی و مشتریان دانست و افزود: نحوه و مبنای قیمتگذاری خودرو در دو شرکت بزرگ خودروساز را بررسی کردیم. وی افزایش قیمت فولاد، مس، آلومینیوم و سایر موارد اولیه قابل استفاده در خودرو را مورد اشاره قرار داد و افزود: افزایش قیمت تمام شده خودرو به دلیل گران شدن مواد اولیه قابل قبول است علاوه بر آن افزایش هزینه نیروی کار نیز قابل پذیرش است اما افزایشهای خارج از عرف و برخی سوء استفادهها از نابسامانیهای مدیریتی و ارزی موجب افزایش تصاعدی خودروهای پرتیراژ داخلی شد.


      این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از تشکیل کمیتهای مرکب از کمیته صنعت، دو عضو کمیسیون صنایع، دو خودروساز بزرگ و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت برای احصاي هزینههای واقعی و غیرواقعی افزایش قیمت خودرو خبر داد.


      وی از بازپرداخت احتمالی مبالغ دریافتی مازاد بر قیمت خودرو توسط خودروسازان به مشتریان یا خزانه کل کشور خبر داد و افزود: خودروسازان مکلف به ارائه جدول قیمتی هزینههای تولید و واردات خودرو به نسبت ارزبری و افزایش هزینههای تولید شدند. بر این اساس مبالغ مازاد دریافتی توسط خودروسازان یا به خریداران خودرو یا خزانه کل کشور بازپرداخت میشود.


      این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس کاهش پنج درصدی سالانه تعرفه واردات خودرو را مورد تاکید قرار داد و افزود: مجلس عزم خود را بر تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی کشور جزم کرده است.
      The greater the risk ، The greater the reward

      هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

      نظر

      • بابک 52
        ستاره‌دار (27)
        • Mar 2011
        • 17028

        #438
        توليد خودرو نصف شد


        گروه خودرو- آمار توليد 10 ماهه خودروسازان در حالي با تاخيري طولاني اعلام شد كه در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته تيراژ بازهم افت كرده و اين بار افتي نزديك به 50 درصد.
        طبق آمار اعلامي و بهرغم وعده مسوولان صنعت و معدن و تجارت مبنی بر جبران کسری تولید، سه خودروساز بزرگ كشور در 10 ماهه امسال تنها 602 هزار و 875 دستگاه محصول سواري به توليد رساندهاند كه اين آمار از افت 49 درصدي توليد خودرو در كشور نسبت به 10 ماه سال گذشته حكايت دارد.


        در واقع تيراژ توليد خودروهاي سواري كشور در 10 ماه امسال و نسبت به مدت مشابه سال گذشته تقريبا نصف شده است.

        اين افت نشان ميدهد خودروسازان داخلي هنوز نتوانستهاند به روزهاي خوب خود در توليد بازگردند.

        طبق آمار تفكيكي ايران خودرو در 10 ماه امسال و نسبت به مدت مشابه سال گذشته افتي 45 درصدي را به خود ميبيند و سايپا و پارس خودرو نيز به ترتيب 4/51 و 4/53 درصد كاهش توليد در بازه زماني موردنظر داشتهاند.

        خودروسازان بارها اعلام كردهاند دليل اصلي افت توليدشان مشكلات مالي است و چون نتوانستهاند پول قطعهسازان را سر وقت پرداخت كنند قطعه به دست آنها نرسيده و توليد پايين آمده است.

        اين در حالي است كه قيمت خودرو چندي پيش آزاد شد و خودروسازان توانستند اختيار قيمتگذاري را در دست بگيرند و حالا انتظار ميرود با نقدينگي كه از اين راه روانه خزانه شان شده توليد افزايش يابد. حال بايد منتظر ماند و ديد در ماههاي آينده آزادسازي قيمت خودرو ميتواند توليد را افزايش دهد يا اينكه خودروسازان بهانههاي ديگري براي افت توليدشان خواهند تراشيد. كاهش توليد خودرو كه از ابتداي امسال آغاز شده تاثيري بسيار منفي بر بازار خودرو گذاشت و سبب شد قيمتها حتي بيش از دو برابر نيز رشد كنند.


        تداوم افت پژو
        اما نگاهي به جزئيات آمار توليد 10 ماهه خودروسازان بيندازيم و ببينيم سه خودروساز بزرگ كشور چه كارنامه اي را در اين بازه زماني و نسبت به مدت مشابه از خود به جا گذاشتهاند.


        طبق آمار ايران خودرو در توليد محصولات پژويي خود باز هم با افت در 10 ماه امسال روبهرو بوده است به نحوي كه پارس و 405 و 206 هر سه كاهش توليد داشتهاند.

        در اين بين پژو 206 افتي 1/83 درصدي را تجربه كرده و ركورددار كاهش تيراژ به شمار ميرود. 206هايي كه ايران خودرو هم اكنون مشغول توليد آنها هستند مدل ايراني اين محصول به حساب ميآيند و احتمالا از سال بعد روانه بازار خواهند شد.

        ايران خودرو؛ اما در توليد پژو405 نيز كاهش توليدي 2/39 درصدي را به خود ميبيند و پارس نيز كه در سايتهاي شهرستاني اين شركت به توليد ميرسد نسبت به 10 ماه گذشته 4/27 درصد افت توليد داشته است. از پژو كه بگذريم ايران خودرو با افت توليد سمند نيز در بازه زماني موردنظر روبهرو بودهاست.

        اين خودرو 3/23 درصد كاهش تيراژ داشته و اين در شرايطي است كه خودرويي ملي محسوب ميشود.

        اوضاع ديگر محصول ملي ايران خودرو به نام رانا نيز چندان تعريفي ندارد و تيراژ آن هنوز به شش هزار دستگاه هم طي سال جاري نرسيده است. طبق آمار ايران خودروييها تنها پنج هزار و 402 دستگاه رانا را در 10 ماهه امسال به توليد رساندهاند حال آنكه قرار بوده تا پايان امسال 26 هزار دستگاه از اين محصول را به دست ثبتنامكنندگانش برسانند. اما نگاهي نيز به آمار توليد تك شاسي بلند مونتاژي ايران خودرو بيندازيم. سوزوكي گرندويتارا كه در سايت خراسان ايران خودرو به مونتاژ ميرسد در 10 ماه امسال با افتي شديد در توليد روبهرو شده و تيراژ آن به نصف مدت مشابه سال گذشته رسيده است. ويتارا كه روزگاري 40 ميليون قيمت داشت حالا خودرويي بالاي 120 ميليون تومان به شمار ميرود.


        از ايران خودرو بگذريم و به چند كيلومتر بالاتر برويم و ببينيم سايپاييها در 10 ماه امسال چه كردهاند. آمار ميگويد توليد پرايد در مجموع 2/55 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افت كرده و اين در حالي است كه هنوز هم پرتيراژترين خودرو توليد داخل به شمار ميرود. كاهش توليد بلايي به سر پرايد آورد كه اين خودرو در عرض چند ماه قيمتش دو برابر شد و حالا نزديك به 19 ميليون تومان ميارزد. پرايد مشتركا در سايپا و پارس خودرو به توليد ميرسد. ديگر محصول سايپا به نام تيبا نيز در 10 ماه امسال با افت توليد روبهرو بوده به نحوي كه تنها 17 هزار و 760 دستگاه از اين محصول طي 10 ماه امسال به توليد رسيده است. اين آمار از افت 9/37 درصدي توليد تيبا نسبت به مدت مشابه سال گذشته حكايت ميكند. تيبا در سايت كاشان سايپا به توليد ميرسد و اولين محصول ملي اين شركت به شمار ميرود. سايپا در حال حاضر تنها همين دو محصول را به توليد ميرساند. اما زيرمجموعه سايپا يعني پارس خودرو نيز اوضاع و احوال مناسبي در توليد طي 10 ماه امسال نداشته است. در بين محصولات اين شركت تنها مگان با رشد توليد روبهرو بوده و باقي خودروهاي پارس خودرو كاهش توليد را تجربه كردهاند. مگان كه حالا ديگر خودرويي بالاي 80 ميليون تومان به شمار ميرود در 10 ماه امسال و نسبت به مدت مشابه سال گذشته 14 درصد رشد توليد داشته است. اين در حالي است كه نيسان تينا كاهشي 4/15 درصدي را به خود ميبيند و ماكسيما نيز تنها 643 دستگاه در 10 ماه امسال توليد داشته است.


        به سراغ تندر-90 برويم محصولي كه مشتركا در ايران خودرو و پارس خودرو به توليد ميرسد و از افت توليد در امان نبوده است. طبق آمار در مجموع توليد تندر-90 طي 10 ماه امسال و نسبت به مدت مشابه سال گذشته 5/13 درصد افت كرده و به نظر ميرسد مشكلات مالي و عدم تامين به موقع قطعات دليل اصلي افت توليد تندر-90 باشد. تندر هم كه روزگاري قيمتي زير 15 ميليون داشت حالا به خودرويي نزديك به 40 ميليون تومان تبديل شده و ديگر كمتر كسي در خاطرش مانده كه قرار بوده اين محصول با قيمتي زير 10 ميليون تومان به دست مشتريان ايراني برسد.
        The greater the risk ، The greater the reward

        هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

        نظر

        • بابک 52
          ستاره‌دار (27)
          • Mar 2011
          • 17028

          #439
          با این صحبت امشب رییس جمهور در خصوص گران بودن خودرو های داخلی و ورود ریاست جمهوری جهت کنترل قیمتها

          به احتمال زیاد گروه خودرو رنگ قرمز خواهد داشت
          The greater the risk ، The greater the reward

          هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

          نظر

          • وحید 20
            ستاره‌دار(98)
            • Mar 2011
            • 29911

            #440
            رئیس جمهور در پاسخ به سؤالی در مورد افزایش قیمت خودرو طی ماههای اخیر، اظهار داشت: در رابطه با موضوع قیمت خودرو حق با شورای رقابت است؛ بنده در این رابطه با هیچکسی توافقی نکردم؛ خودروسازان به دولت آمدند و گفتند که ما نیازمند منابع هستیم و در دولت هم بحث مفصلی شد که ما چطوری به تأمین منابع خودروسازان کمک کنیم؛ این یک تصمیم کلی بود که ماهها پیش گرفته شد تا غیر از کالاهای اساسی سایر کالاها با ارز مبادلهای باشد و این حرف جدیدی نیست.

            وی ادامه داد: خودروسازان با وزیر و سازمان گفتوگو کردند و تعهد دادهاند تا آقایان اجازه دهند که خودشان بازار را مدیریت کنند تا قیمت را بیاورند که معادل ارز مبادلهای شود.

            احمدینژاد اظهار داشت: خودروسازان نباید از فضا درست استفاده نکنند؛ خودروسازان باید تولیدشان را بالا ببرند چرا که در حال حاضر همه چیز وجود دارد و خودروسازان ما هم خیلی پولدارند؛ من شنیدم که خودروها را پیشفروش کردند و بعد زیر این موضوع زدند و خودروها را با قیمت بالاتری میفروشند که این خیلی بد است.

            رئیس جمهور ادامه داد: خیلی بد است که ما به این موضوع وارد شویم و بخواهیم با کسی برخورد کنیم؛ خود، خودروسازان باید خوشقول باشند؛ در حال حاضر نوعی انحصار در موضوع خودرو بوجود آمده است و من دارم به این نتیجه میرسم که کنترل واردات خودرو را از وزارت صنایع بگیریم، چرا که این وزارتخانه مانعتراشی میکند. کارخانههای داخلی هم مقداری اجحاف میکنند.

            وی اضافه کرد: ممکن است خودروسازان یک خودروی پراید را 20 یا 18 میلیون بفروشند و باز هم بگویند ضرر میکنم؛ چطور ضرر میکنید، مگر پراید چقدر ارزبری دارد؛ پراید حدود 8 میلیون تومان بود؛مگر چقدر گران شده است، این خیلی بد است و من امیدوارم خودشان قیمتها را اصلاح کنند. چرا که خوب نیست ما به این موضوع ورود پیدا کنیم.

            احمدینژاد در پاسخ به این سؤال که بر این اساس مصوبه سازمان حمایت ملغی است، گفت: من نمیدانم آن مصوبه چه بوده است؛ من نمیخواهم سر کسی را شیره بمالم؛ خودروسازان موظف هستند که خودشان قیمت بازار را به قیمت واقعی برسانند؛ دلالبازی یعنی چه.

            رئیس جمهور گفت: از سوی دیگر دولت از خودروهای وارداتی 90 درصد عوارض میگیرد؛ البته حالا که قیمت ارز بالا رفته عوارض به 45 درصد رسیده است؛ ما حمایت میکنیم تا خودرو با قیمت کمتری عرضه شود؛ اگر بنا باشد که خودرو با قیمت بالاتری به مردم عرضه شود، خیلی بد است و ظلم به صنعت خودروسازی محسوب میشود.

            وی اظهار داشت: در حال حاضر ما حدود 2 میلیون ظرفیت تولید خودرو در کشور داریم؛ خودروسازان که هزینه را میدهند و منابع هم دارند و بانک مرکزی هم با آنها همراهی میکند، بنابراین باید تولید را افزایش دهند تا قیمتها افزایش یابد؛ نباید این حس بوجود آید که از حمایت دولت از خودروسازان نوعی سوءاستفاده شود؛ مگر خودروسازان چقدر هزینه دارند و خودروها چقدر میارزند؛ بالاخره خودرو یک قیمتی دارد؛ اگر هم بخواهیم کیلویی بخریم، بگویم کیلویی چند است.

            احمدینژاد اظهار داشت: البته در سالهای اخیر مقداری کیفیت خودروهای داخل و تنوع بالا رفته و ظرفیت خیلی خوبی در کشور بوجود آمده است؛ بر همین اساس انتظار دارم که مدیران بخش خودرو مقداری بهتر مدیریت کنند و خودشان را از مردم و با مردم بدانند و نگاه بلندمدت داشته باشند.
            درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

            توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

            نظر

            • بابک 52
              ستاره‌دار (27)
              • Mar 2011
              • 17028

              #441
              بازار خودرو همچنان در ركود

              در شرایطی که بازار خودرو با قرار گرفتن در روزهای پایانی سال و انتظار مشتریان به امید کاهش قیمت ها است همچنان در رکود بسر می برد.


              به گزارش خبرنگار ایلنا، در حالی كه برخی از سایت ها از كاهش قیمت خودرو خبر می دهند پژو 206 تیپ 2 از هفته گذشته تا کنون دو میلیون تومان افزایش قیمت داشته است و به 39 میلیون تومان رسیده است.


              بر این اساس، قیمت برخی از خودروها طی هفته گذشته بدین شرح است، پژو 206- تیپ 2 سی و نه میلیون تومان، پژو 206- تیپ 6 پنجاه و سه میلیون تومان، پژو206- صندوق دار V20 سی و هشت میلیون و پانصد هزار تومان، پژو206- صندوق دار V8 چهل و چار میلیون تومان، پژو206- صندوق دار v9 پنجاه و چهار میلیون تومان،پژو 207i- اتومات پنجاه و هفت میلیون تومان،و پژو405- دوگانه سوز بیست و هفت میلیون تومان، پژو 405 بیست و پنج میلیون تومان،پژو پارس سی و پنج میلیون تومان قیمت گذاری شدند.


              همچنین سمند LX بیست وشش میلیون تومان، مگان 2000 سی سی هشتادو چهار میلیون تومان، تندر E2، پارس خودرو سی و هفت میلیون و پانصد هزار تومان، ماکسیما صدو چهارده میلیون تومان، پراید 111 هجده میلیون و هشتصد هزار تومان، سایپا 131 هجده میلیون و دویست هزار تومان، سایپا 132 هجده میلیون و پانصد هزاار تومان، مزدا3 صدو سی میلیون تومان و مزدا 2 هفتاده و سه میلیون تومان قیمت گذاری شدند.


              در میان خودرو های خارجی طی هفته ای که گذشت سوناتا خودرویی بود که بیشترین افزایش قیمت را داشت و با جهشی 13 میلیون تومانی قیمت آن به 130 میلیون تومان رسید.
              The greater the risk ، The greater the reward

              هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

              نظر

              • بابک 52
                ستاره‌دار (27)
                • Mar 2011
                • 17028

                #442
                پیشبینی بازار خودرو پس از سخنان احمدینژاد


                سخنان شب گذشته رئیسجمهور در رابطه با بازار خودرو چند سیگنال قابل توجه برای بازار داشت که دامنه آن، از احتمال لغو عوارض واردات خودرو و تسهیل آن و کمرنگ شدن نقش وزارت صنعت، معدن و تجارت در تنظیم بازار خودرو کشیده میشود.


                به گزارش مهر، رئیسجمهور دیشب در برنامه زنده تلویزیونی اعلام کرد که احتمالا از وزارت صنعت، معدن و تجارت در رابطه با تنظیم بازار خودرو سل اختیار خواهد کرد، این در شرایطی است که چند ماهی است آشفته بازار خودرو مردم را اذیت کرده است و در نهایت، قیمتهایی از سوی دولت و به ریاست معاون اول رئیسجمهور برای اعمال در بازار و درب کارخانه اعلام شد که تعجب همگان را در پی داشت.


                حال که مردم چند ماهی را برای دسترسی به برخی از مدلهای خودرو، در برابر تمامی خواستهها و سناریوسازیهای خودروسازان و دولت سرتمکین فرود آورده و در نهایت خود را در فشار قرار دادند تا بتوانند به خودرویی که به آن نیاز دارند، دسترسی پیدا کنند، رئیسجمهور در مصاحبه شب گذشته خود اعلام کرده است که تصمیمات جدیدی برای بازار خودرو دارد.


                این موضوع در شرایطی اعلام شد که به دستور رئیسجمهور، معاون اول مسئول رسیدگی به مسائل مرتبط با خودرو و تامین مالی خودروسازان شد تا در نهایت، با تامین مالی که از سوی دولت صورت میگیرد، قیمت در بازار شکسته شود، در حالی که برگزاری این جلسات نه تنها منجر به این نشد که قیمت در بازار شکسته شود و تولید به سر و سامان برسد، بلکه توافق محمدرضا رحیمی با خودروسازان این شد که در نهایت، فرمول جدیدی برای قیمتگذاری خودرو تصویب شده و در دستور کار قرار گیرد. متن این توافق که به تصویب وزیران عضو کارگروه کنترل بازار رسید و معاون اول رئیس جمهور آن را ابلاغ کرد به شرح ذیل است:






                نقش وزارت صنعت در بازار خودرو چه خواهد بود؟
                بر اساس این شیوه قیمتگذاری که براساس اعلام برخی مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت، دولت در آن نقشی نداشته و سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان نیز به صراحت اعلام کرده که با این فرمول موافقتی نداشته است، اما این فرمول جدید ملاک عمل قرار گرفت و بر مبنای آن قرار بر این شد که خودروسازان، نرخ انواع مدلهای خودرو را رقمی بین نرخ محاسباتی و نرخ بازار آزاد تعیین کنند و در نهایت، اگر بالاتر از نرخ بازار، خودرویی را قیمتگذاری کردند، مابهالتفاوت آن به خزانه واریز شود.


                مسعود موحدی، قائممقام وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در آخرین نشست رسانهای که با خبرنگاران به عنوان سخنگوی این وزارتخانه داشت، به صراحت اعلام کرد که سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان با این نرخ موافق نبوده است، اما دولت معتقد بود که نمی توان نرخ خودرو را به صورت پلکانی بالا برد و با 10 تا 15 درصد افزایش، آن را به نرخی رساند که بازار را بتوان کنترل کرد، حال رئیسجمهور اعلام میکند که اگر لازم باشد تنظیم بازار خودرو از وزارت صنعت، معدن و تجارت گرفته شود تا بلکه مردم در این وضعیت منتفع شوند و قیمت خودرو را در بازار پایین تر خرید کنند.


                این در شرایطی است که از حدود دو سال قبل، مهدی غضنفری، وزیر صنعت، معدن و تجارت قیمتگذاری و تنظیم بازار خودرو را به کمیتهای متشکل از سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان و نمایندگان خودروسازان و نیز انجمن حمایت از حقوق مصرفکنندگان تفویض کرد و از آنها خواست که بازار را کنترل کنند، البته قرار بر این شد که به شرطی قیمتها افزایش یابد که بازار کنترل شود.


                بر این اساس، خودروسازان با افزایش پلکانی قیمتها موافق بودند و شرایط را به گونهای پیش میبردند که عرضه به موقع به بازار صورت میگرفت و بازار خودرو در آرامش به سر میبرد، تا اینکه دولت خود ورود کرد و حتی زمزمههایی مبنی بر این بود که مقامات ارشد اجرایی، اجازه برگزاری جلسات کمیته خودرو را نمیدهد، به همین دلیل هم جلسات به ندرت برگزار میشد و همین امر سبب شد که تخلفات در بازار خودرو به شدت بالا رود و نمایندگیها ترجیح دهند که خودرو را با قیمت دلخواه و خارج از ضوابط کمیته قیمتگذاری در بازار آزاد عرضه کنند. این در شرایطی است که احمد نعمتبخش، دبیر انجمن خودروسازان نیز در مصاحبهای تلویزیونی این دخالت مستقیم دولت را در کمیته خودرو و تعویق در برگزاری جلسات آن به صراحت اعلام کرد.


                همین امر، جرقه افزایش قیمت در بازار خودرو بود؛ تا اینکه خودروسازان کمیته خودرو را دور زده و به دفتر معاون اول رئیسجمهور پناه بردند بلکه بتوانند قیمتها را بالاتر از آنچه که کمیته خودرو مصوب میکند، در بازار تعیین کرده و سود مناسبی را نصیب خود کنند، همچنین آنها این مصوبه را نیز از شورای پول و اعتبار دریافت کردند که 1000 میلیارد تومان برای خود یعنی دو خودروساز بزرگ ایران خودرو و سایپا، هر یک به مبلغ 500 میلیارد تومان دریافت کرده و برای تامین قطعات و حل مشکلات خود، از بانکها دریافت کنند.


                دیدگاه رئیسجمهور در مورد بازار فعلی خودرو
                در حالی که قیمتگذاری جدید خودرو که بر مبنای آن، قیمت پراید که مدنظر رئیسجمهور در مصاحبه شب گذشته بوده است، به 20 میلیون تومان رسیده، از سوی کمیتهای به تصویب رسیده است که معاون رئیسجمهور، هدایت و راهبری آن را به عهده داشته است، حال رئیسجمهور از قیمت فعلی و وضعیت بازار خودرو، ابراز گلایه میکند.


                در عین حال، صحبتهای شب گذشته رئیسجمهور مبنی بر حقانیت گفتههای شورای رقابت، نشانگر این است که احتمال دارد که قیمتگذاری خودرو به این شورا واگذار شود، موضوعی که البته مهدی غضنفری، وزیر صنعت، معدن و تجارت و قائممقام وی نیز با آن موافق است. اما باید این سئوال را مطرح کرد که اگر سپردن قیمتگذاری به شورای رقابت تا این اندازه به نفع مشتریان و مصرفکنندگان در بازار است، پس چرا این تصمیم زودتر اتخاذ نشد؟


                البته برخی از گفتههای رئیسجمهور نیز کاملا صحیح است، چراکه همواره خودروسازان مدعی بودند که خودرو ساخت آنها، خودروی ملی است و تمامی قطعات آن از داخل تامین میشود، تنها برای مدلهای محدودی از خودرو، قطعات خارجی است و باید از سایر کشورها وارد شود که آنگاه قیمتگذاری بر مبنای ارز مبادلاتی یا هر ارز دیگری محلی از اعراب دارد.


                این در شرایطی است که رئیسجمهور در مصاحبه شب گذشته خود اعلام کرد که آن کالایی که ارزبری ندارد، باید با قیمتهای داخلی نرخگذاری شود و معنی ندارد که با قیمت ارز تعیین شود. در عین حال، خودروسازان هم باید مثل بقیه تلاش کنند از فضا درست استفاده کنند و تولیدشان را بالا ببرند؛ چرا که هم اکنون قطعهساز و کالاهای مربوط به تولید خودرو وجود دارد و خوشبختانه خودروسازان هم پولدار هستند.


                در این میان احمدینژاد به نکته درست دیگری هم اشاره کرد و آن نحوه پیشفروشهای خودروسازان است. رئیسجمهور از این موضوع شب گذشته گلایه کرد و گفت: من شنیدم خودروسازان، خودرو را پیش فروش کردهاند و الان زیر آن قول خود زده و خودروها را با قیمت خیلی بالاتر از پیش فروش عرضه میکنند که اقدام بدی است. خودروسازان باید خوش قول باشند و احترام مردم را نگه دارند و الان صنعت خودرو حالت انحصاری گرفته است.


                احتمال لغو ممنوعیت واردات خودرو
                موضوع دیگری که در سخنان شب گذشته رئیسجمهور در مورد خودروسازان به آن اشاره شد، انحصاری شدن خودروسازان بود ؛به این معنا که به دلیل اینکه جلوی واردات خودرو گرفته شده است، بازار انحصاری شده است.، احمدینژاد در این رابطه در مصاحبه خود اعلام کرد که به این نتیجه دارم می رسم که کنترل واردات خودرو را از وزارت صنعت بگیریم؛ چون وقتی این انحصار را به وزارت صنعت دادیم، آنها در مقابل واردات مانع تراشی کردند و در این شرایط کارخانههای داخلی مقداری دچار اجحاف می شوند.


                وی افزود: خودرو پراید 8 و نیم میلیون تومان بوده است مگر چقدر گران شده؛ از کجا؟ چطور؟ این اقدام خودروسازان بد است و امیدوارم خودشان اصلاح کنند. این گفتهها در شرایطی اعلام میشود که وزارت صنعت، معدن و تجارت در واردات خودرو تنها یک رای دارد و ممنوعیت یا عدم ممنوعیت ورود یک کالا به کشور در کمیسیون ماده یک که متشکل از دستگاههای متعددی است؛ تعیین میشود.


                در عین حال، بارها و بارها اعلام شده است که تجارت در کشور باید آزاد باشد، یعنی به همان میزانی که باید صادرات را مدنظر قرار داد، باید واردات را نیز در نظر داشت.


                رئیس جمهور همچنین این را نیز گفت که خودروسازان به فکر مردم ایران باشند و نباید کار به جایی برسد که مجبور شویم بگوییم اصلا عوارض را بردارند تا قیمت خودروهای وارداتی پایین بیاید؛ البته این بد است و ما می خواهیم از تولید خودمان حمایت کنیم.


                احمدی نژاد تصریح کرد: نمی خواهم بگویم این کار را می کنند اما نباید این حس در خودروساز به وجود بیاید که از حمایت دولت، نوعی سوء استفاده می شود.


                خودروسازان باید قیمتها را به حالت واقعی برگردانند
                صحبتهای شب گذشته رئیسجمهور نیز این وعده خوشایند را به بازار داد که خودروسازان باید قیمتها را به حالت واقعی و سابق برگردانند و دلال بازی کنار گذاشته شود، این میتواند یک نوید خوش به بازار باشد که قیمتها کاهش خواهد یافت، البته اگرچه تجربه نشان داده است که قیمت هر کالایی که در ایران بالا رود، پایین آمدن آن جزء کارهای سخت است.


                احمدینژاد در این رابطه ادامه داد: از طرفی دولت در قبال واردات خودرو 90 درصد عوارض می گیرد حتی وقتی قیمت ارز بالا رفت الان این عوارض به 45 درصد رسیده است و از این طرف هم خودروسازان قیمت محصولات خود را بالا می برند. او همچین خطاب به خودروسازان نیز اعلام کرد: اگر بنا باشد شما خودرو داخلی را با قیمت بالاتری به مردم عرضه کنید، حتی در قبال خودروهای مشابه خارجی این صنعت به دلیل نخریدن مردم مضمحل می شود.


                به هرحال هم اکنون شرایط به گونهای پیش رفته است که بازار خودرو متشنج است و هنوز به تعادل نرسیده است، بنابراین با اعلام شب گذشته رئیسجمهور باید منتظر بود و دید که آیا قیمتها در بازار کاهش خواهد یافت و یا دولت چه تدبیر جدیدی برای بازار خودرو خواهد داشت.
                The greater the risk ، The greater the reward

                هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

                نظر

                • وحید 20
                  ستاره‌دار(98)
                  • Mar 2011
                  • 29911

                  #443
                  رئیسجمهور بارها به شورای رقابت حق داده است/ جلسه امروز شورا با خودروسازان

                  خبرگزاری فارس: رئیس شورای ملی رقابت با اعلام برگزاری جلسه امروز شورا برای تصمیمگیری درباره قیمتگذاری خودرو گفت: رئیسجمهور بارها به شورای رقابت حق داده بود اما متاسفانه به گوش برخی نمیرسید.

                  جمشید پژویان رئیس شورای رقابت در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در رابطه با سخنان شب گذشته رئیس جمهور در مورد قیمت گذاری خودرو و دادن حق به شورای رقابت اظهار داشت: رئیس جمهور محترم بارها این حق را به شورای رقابت داده و طی نامه ای به همه وزرا و بخش های مرتبط دستور داده بود اما متاسفانه به گوش برخی نمی رسید.

                  وی ادامه داد: امیداورم سخنان صریح رئیس جمهور به گوش همه مسئولان برسد تا با عملی شدن دستور رئیس جمهور و وزیر صنعت، کسانی که در کار شورای رقابت دخالت می کنند، دست از ادامه آن بردارند.

                  پژویان در برابر این سئوال که با این اوصاف تکلیف قیمت گذاری انجام شده و تولیدکنندگان و مصرف کنندگان خودرو چه خواهد شد؟ توضیح داد: در این رابطه شورای رقابت امروز جلسه ایی را برگزار می کند تا تصمیم گیری های لازم اتخاذ و کارگروهی برای این منظور تشکیل شود.



                  *تدوین مدل برای قیمت گذاری خودرو

                  وی در خاتمه گفت: شورای رقابت مدنظر دارد تا از طریق روش های علمی و با تکیه بر مباحث کارشناسی و واقعیت ها، مدلی را برای قیمت گذاری خودرو طراحی و ابلاغ کند. تمام تلاش این شورا هم این است که این مدل طی سال جاری نهایی و ابلاغ شود.
                  درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                  توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                  نظر

                  • وحید 20
                    ستاره‌دار(98)
                    • Mar 2011
                    • 29911

                    #444
                    تجدیدنظر در قیمتگذاری جدید خودرو

                    وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره اظهارات رییس جمهوری مبنی بر لزوم کاهش قیمت خودرو گفت: به سازمان حمایت گفتم که چطور میشود در قیمتگذاری جدید خودرو تجدیدنظر کرد.

                    به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مهدی غضنفری در حاشیه همایش تقدیر از صادرکنندگان برتر با اشاره به اینکه دستور رییس جمهوری هم برای سازمان حمایت و هم برای خودروسازان لازم الاجرا است افزود: نرخ ارزی که براساس آن قیمت گذاری جدید خودرو انجام شد بالا بوده و باید به تدریج کاهش یابد.

                    وی با بیان اینکه خودروسازان باید با افزایش عرضه فاصله بین قیمت خودرو در کارخانه تا بازار آزاد را کم کنند، گفت: سازمان حمایت باید دستور رییس جمهوری را اجرا کرده تا بازار خودرو به تعادل برسد.
                    درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                    توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                    نظر

                    • بابک 52
                      ستاره‌دار (27)
                      • Mar 2011
                      • 17028

                      #445
                      اولتیماتوم 6 ماهه به خودروسازان!


                      مهر: سیدجواد تقوی در گفتگو با مهر در خصوص دستور رئیسجمهور برای کاهش قیمت خودرو در بازار گفت: خودروسازان مکلف شدهاند تا در 6 ماه آینده، قیمت تولیدات خود را به قیمت محاسباتی سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان برسانند، در غیر این صورت تخلف بوده و دولت مجدد تصمیم دیگری را اتخاذ خواهد کرد.


                      معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: البته قیمتهای خودرو در بازار باید روند کاهشی داشته باشد و صحبت رئیسجمهور در رابطه با انتقادات مطرح شده به قیمت فعلی انواع خودرو در بازار بهجا بود.


                      وی تصریح کرد: نقطه نظر رئیس جمهور این بود که خودروسازان باید قیمت تجاری خودروهای تولید خود را متعادل کرده و به تعهدات خود نسبت به دولت پایبند باشند، بنابراین باید در هفتههای آینده، روند قیمت خودرو کاهشی باشد.


                      شب گذشته رئیسجمهور در مصاحبه خبری خود، به شدت از روند قیمتی خودرو در بازار انتقاد کرد و اعلام کرد که این روند باید اصلاح شود و قیمتها به حالت تعادل بازگردد؛ این در شرایطی است که مهدی غضنفری، وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز صبح امروز در پاسخ به سوال مهر اعلام کرد که امروز صبح، دستور ویژهای به سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان بابت بازنگری در قیمت خودرو صادر کرده است.


                      مهدی غنضفری وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به صحبتهای شب گذشته رئیس جمهور در مورد بازار خودرو ، گفته است: صبح امروز به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان دستور دادم که بررسی کنند چگونه می توان در قیمت جدید خودروهای تولید داخل تجدیدنظر کرد.
                      The greater the risk ، The greater the reward

                      هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

                      نظر

                      • بابک 52
                        ستاره‌دار (27)
                        • Mar 2011
                        • 17028

                        #446
                        عضو کمیسیون صنایع در گفتوگو با فارس تشریح کرد


                        جزئیات جلسه امروز کارگروه مشترک دولت و مجلس/

                        قیمت خودرو ۱۰ تا ۲۰ درصد کاهش مییابد



                        خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون صنایع مجلس با تشریح جزئیات جلسه عصر امروز کارگروه مشترک دولت و مجلس برای تدوین شیوه نامه جدید قیمتگذاری خودرو، گفت: با نهایی شدن این دستورالعمل، قیمت مصوب خودروها ۱۰ تا ۲۰ درصد کاهش خواهد یافت.

                        رمضانعلی سبحانیفر در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: جلسه امروز کمیسیون صنایع مجلس با معاون تولید وزیر صنعت و رئیس سازمان حمایت در مورد قیمتگذاری خودروها برگزار شد و در این جلسه بر لزوم بازنگری در دستورالعمل قیمتگذاری خودرو و کاهش قیمتها تأکید شد.


                        وی ادامه داد: این جلسه پیرو جلسه قبلی مجلس با وزیر صنعت و خودروسازان برای بازنگری در شیوه قیمتگذاری خودرو برگزار شد و در آن، هزینههای تولید خودرو، آنالیز قیمتی و شیوههای هزینهای تولیدکنندگان مورد بررسی قرار گرفت.


                        سبحانیفر با بیان اینکه در جلسه امروز میزان ارزبری خودروها مطرح و بررسی شد، گفت: قرار شد دستورالعمل و کلیات قیمتگذاری خودرو توسط کارگروه مشترک مجلس و دولت طی یکی دو جلسه آینده این کارگروه تدوین و نهایی شود.


                        وی با بیان اینکه پس از تدوین این دستورالعمل، قیمت همه خودروها براساس این چارچوب تعیین خواهد شد، گفت: در این صورت، قیمت مصوب خودروهای داخلی بین 10 تا 20 درصد تعدیل میشود.


                        عضو کمیسیون صنایع همچنین از دستورالعمل سازمان حمایت در مورد اعمال قیمتهای مصوب قبلی برای قراردادهای خرید خودرو با تاریخ قبل از 18 آذرماه خبر داد و گفت: قراردادهایی که تاریخ آنها پیش از این زمان باشد، مشمول قیمتگذاری قبلی خواهند شد.
                        The greater the risk ، The greater the reward

                        هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

                        نظر

                        • وحید 20
                          ستاره‌دار(98)
                          • Mar 2011
                          • 29911

                          #447
                          وزیر صنعت‏،معدن وتجارت اعلام كرد:
                          به خودروسازان دستور دادم قیمت ها را كاهش دهند

                          دستور رئیس جمهور برای وزارت صنعت، معدن و تجارت و خودروسازان لازمالاجرا است که بر این اساس، امروز صبح به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان اعلام کرده ام که در راستای این دستور بررسی کنند که چگونه می توان بر روی قیمتها تجدیدنظر کرد.

                          وزیر صنعت، معدن و تجارت در جمع خبرنگاران گفت: خودروسازان باید بر روی قیمتهای خودرو تجدید نظر کنند.

                          به گزارش خبرنگار ایلنا،مهدی غضنفری در حاشیه همایش تقدیر از صادر کنندگان برتر اظهارداشت: با توجه به دستور رییس جمهور خودروسازان باید بر روی قیمت ها تجدید نظر کرده و قیمت ها به گونهای باشد که سقف آن قیمت بازار و کف آن قیمت محاسبهای باشد.

                          او افزود: صبح امروز به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان دستور دادم که بررسی کنند چگونه می توان در قیمت جدید خودروهای تولید داخل تجدیدنظر کرد.

                          غضنفری خاطرنشان كرد: دستور رئیس جمهور برای وزارت صنعت، معدن و تجارت و خودروسازان لازمالاجرا است که بر این اساس، امروز صبح به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان اعلام کرده ام که در راستای این دستور بررسی کنند که چگونه می توان بر روی قیمتها تجدیدنظر کرد.

                          وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینكه در روزهای آینده سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان نتایج این بررسی را اعلام خواهد کرد،گفت: مدل قیمتگذاری این بار ما این طور بود که قیمت خودرو از عدد بالایی شروع شده و به سمت کاهش برود که در این راستا خودروسازان نیز این روش را پذیرفته اند اما دستور جدید رئیس جمهور نیز باید اجرا شود.

                          او ادامه داد: سازمان حمایت قرار است بررسی های لازم را در این زمینه صورت دهد، زیرا در شیوه قبلی قیمتگذاری قرار بر این بود که حدفاصل قیمت بازار تا قیمت محاسباتی به تدریج طی شود.

                          غضنفری تصریح كرد: به این معنا که قیمت بازار به عنوان سقف قیمت و نرخ محاسباتی به عنوان کف قیمت در نظر گرفته شده و فاصله میان آن توسط خودروساز در نظر گرفته شود.

                          وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآورشد: البته خودروسازان باید عرضه مستمر و فراوان داشته باشند و قیمتها را مطابق با دستور رئیس جمهور کاهش دهند.
                          درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                          توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                          نظر

                          • وحید 20
                            ستاره‌دار(98)
                            • Mar 2011
                            • 29911

                            #448
                            پژویان از تصمیم جدید شورای رقابت به تسنیم خبر داد
                            اولتیماتوم یک هفتهای شورای رقابت به خودروسازان برای اعلام قیمتهای جدید

                            خبرگزاری تسنیم:رئیس شورای رقابت از اولتیماتوم یک هفتهای به خودروسازان برای اعلام قیمتهای پیشنهادیشان بر اساس مصوبه دیروز این شورا خبر داد و گفت:در صورت عدم پاسخ مناسب خودروسازان، تصمیم متقضی اتخاذ خواهد شد.

                            جمشید پژویان در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ، با اشاره به اینکه به دنبال درخواست رییس جمهور مبنی بر تجدید نظر در قیمت گذاری خودروها، شورای رقابت عصر دیروز با تشکیل جلسه، مصوبهای را تدوین کرده است، اظهار داشت: براساس این مصوبه خودروسازان فقط یک هفته مهلت دارند تا قیمت های پیشنهادی خود را به شورای رقابت اعلام نمایند.

                            وی ضمن بیان اینکه خودروسازان میتوانند با ارائه اطلاعات لازم و بیان جزئیات هزینههای تولید دلایل افزایش قیمتها را به همراه قیمتهای پیشنهادی به شورای رقابت ارسال کنند، افزود: این شورا با بررسی اطلاعات ارائه شده خودروسازان؛ در کمترین مدت قیمتهای جدید خودرو را بر مبنای علمی و نظری اعلام خواهد کرد.

                            به گفته پژویان، مکانیزم روش شناسی تعیین قیمت خودرو اهمیت ویژه ای دارد، چرا که عوامل موثر در قیمت خودرو و عواملی که در جهت کاهش آن تاثیرگذار هستند، در این روش شناسی رعایت شده، اما این مبانی تاکنون در دستورالعمل های قبلی رعایت نشده است.

                            رئیس شورای رقابت ضمن تأکید بر اینکه اگر خودروسازان در مهلت تعیین شده قیمت های خود را اعلام نکنند شورای رقابت با آنها برخورد لازم را انجام خواهد داد، گفت: براساس قانون شورا ابزارهایی را در اختیار دارد که خودروسازان را ملزم به ارائه قیمت میکند به نحوی که آنان نمیتوانند از اجرای این دستور خودداری نمایند.

                            به گزارش خبرگزاری تسنیم ، متن مصوبه دیروز شورای رقابت به شرح زیر است:

                            پیرو مصوبات گذشته شورای رقابت در خصوص بررسی اتخاذ تصمیمات مناسب در مورد بهای خودرو در بازار و با عنایت به توضیحات مدیران خودروساز داخلی و جلسه 135 روز یک شنبه مورخ 3 دی ماه 91 مقرر گردید به خودرو سازان کشور ابلاغ شود ظرف مدت 7 روز اطلاعات ، ادله و توضیحات خود را در خصوص بهای مناسب برای محصولات خودشان اعلام نمایند، تا متعاقباً شورا دستورالعمل تعیین بهای خود را به استناد بنده 5 ماده 58 قانون مورد بررسی و تصویب نماید.

                            در صورت عدم پاسخ مناسب خودروسازان ظرف فرصت فوق الذکر تصمیمات متقضی توسط شورای رقابت اتخاذ خواهد شد.
                            درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                            توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                            نظر

                            • mohsen ho
                              ستاره دار(1)
                              • Feb 2013
                              • 11253

                              #449
                              در صورت تصویب ذلار مرجع بالای 2000 تومان شاهد افزایش زیان شرکت های خودرویی خواهیم شد
                              در ضمن قیمت خودرو را هم می خواهند پایین بیاورند
                              دیشب در این مورد تذکر داده بودم
                              ایران خودرو نتوانست مقاومت 102 تومانی خود را بشکند واحتمالا تا 85 در کوتاه مدت بریزد

                              نظر

                              • بابک 52
                                ستاره‌دار (27)
                                • Mar 2011
                                • 17028

                                #450
                                احتمال تغييرات مديريتي در خودروسازان


                                در گروه خودرویی، معاون وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: احتمال تغییر مدیران عامل دو خودروساز بزرگ کشور وجود دارد.


                                به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا شافعی در حاشیه همایش تعالی سازمانی در جمع خبرنگاران با اشاره به تغییر در هیات مدیره گروه خودروسازی سایپا، اظهار کرد: احتمال تغییر مدیر عامل این گروه خودروسازی وجود دارد.


                                شافعی افزود: طبق قانون، هیات مدیره جدید سایپا میتواند در صورت نیاز، فرد دیگری را به عنوان مدیرعامل این گروه خودروسازی انتخاب کند.


                                وی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال تغییر مدیر عامل ایران خودرو نیز وجود دارد؟ گفت: قرار است جلسه هیات مدیره گروه خودروسازی ایرانخودرو هم برگزار شود که بر این اساس، ممکن است در صورت نیاز، تغییراتی نیز در این شرکت رقم بخورد.


                                در همین حال عملکرد شرکتهای خودرویی نیز کاملا نشان دهنده تداوم مشکلات است.


                                براساس آمار دیماه امسال تولید تمام خودروسازان داخلی به جز یک خودروساز کاهش یافته است.


                                بیشترین کاهش تولید انواع محصولات سواری در دی ماه مربوط به شرکت کرمان موتور بوده که افت تولید داشته است. این شرکت در حالی دی ماه امسال هیچ خودرویی تولید نکرد که دی ماه سال گذشته 528 دستگاه خودرو تولید کرده بود.


                                پس از کرمان موتور، خودروسازی راین بیشترین افت تولید را داشته است بهگونهای که تولید آن با افت 87.1 درصدی از 255 دستگاه به 33 دستگاه رسیده است.


                                پارس خودرو نیز در رتبه سوم بیشترین افت تولید قرار دارد. تولید این خودروساز با کاهش 66.7 درصدی از 26 هزار و 499 دستگاه در دی ماه سال گذشته به8819 دستگاه رسیده است.

                                پس از آن ایران خودرو افت تولید 45 درصدی را تجربه کرده است، بهگونهای که تولید این خودروساز ملی از 57 هزار و 519 دستگاه در دی ماه سال گذشته به 31هزار و 640 دستگاه کاهش یافته است.


                                تولید سایپا نیز با کاهش 41 درصدی از 34 هزار و 667 دستگاه به20 هزار و 446 دستگاه رسیده است.


                                در این میان، خودروسازی مدیران تنها شرکت خودروساز داخلی بوده که افزایش تولید را در دی ماه امسال تجربه کرده است، بهگونهای که تولید اینخودروساز با افزایش 7/51 درصدی از 2479 دستگاه به 3761 دستگاه رسیده است.

                                منبع : دنیای اقتصاد
                                The greater the risk ، The greater the reward

                                هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

                                نظر

                                در حال کار...
                                X