اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • ائلشن
    عضو فعال
    • Oct 2012
    • 993

    #2791
    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس : احتمال کاهش قیمت خودرو بیش از این بعید است

    به گزارش دنیای خودرو عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه برای سر و سامان دادن به صنعت خودرو، تصمیمات زیر بنایی نیاز است، گفت: اقداماتی از قبیل خصوصی سازی، رقابتی شدن بازار، خروج از انحصار وتشکیل قطب های جدید خودروسازی، می تواند وضعیت را بهبود بخشد.

    موید حسینی صدر در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با اقدام خودروسازان برای کاهش ۳ درصدی قیمت خودرو، گفت: قمیت خودروطی ماه های اخیر بیش از حد واقعی افزایش یافته و کاهش ۳درصدی آن، چندان منطقی نیست.

    نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی افزود: این کش و قوس ها باعث بلاتکلیفی مصرف کننده، آسیب به صنعت خودروسازی و نابودی قطعه سازان می شود و زمان آن است که برای صنعت خودرو یک تصمیم زبنایی و کارآمد اخذ شود، چراکه وضعیت صنعت خودرو با تصمیمات مقطعی و کوتاه مدت بهبود نخواهد یافت.

    وی ادامه داد: برای رونق صنعت خودرو اقداماتی از قبیل خصوصی سازی، رقابتی شدن بازار، خروج از انحصار وتشکیل قطب‌های جدید خودروسازی نیازاست، همچنین بازنگری در تعرفه واردات و تصمیمات درست می تواند در رشد وبالندگی این صنعت تاثیرات محسوسی داشته باشد.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: همچنین برای سر و سامان دادن به بازار خودرو، باید به مسایلی از قبیل خروج خودرو های فرسوده از چرخه حمل و نقل توجه ویژه داشت، چراکه بر اساس اعلام مسئولان، طی سال جاری ۷۰هزار دستگاه خودروی لوکس به کشور وارد شده و باید به ازای واردات هر دستگاه، ۴خودرو اسقاط شود، در صورتیکه مطمئنا طی سال جاری ۲۸۰هزار دستگاه خودروی فرسوده به هیچ عنوان اسقاط نشده و ابهامات این بخش آسیب های جدی به صنعت خودرو وارد کرده است.

    نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس در رابطه با احتمال بازنگری قیمت خودرو نیز گفت: احتمال کاهش قیمت بیش از این بعید است، اما باید با بهبود وضعیت، به سمت واقعی کردن قیمت ها پیش رفت.

    نظر

    • ائلشن
      عضو فعال
      • Oct 2012
      • 993

      #2792
      عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي: کاهش قیمت خودروسازان ، همراهی با مجلس اس

      به گزارش دنیای خودرو به نقل از موج، سید محمد بیاتیان، نماینده مردم بیجار کردستان در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب اظهار داشت: اگرچه کاهش سه درصدی رقم چندان زیادی نیست، اما؛ نشان دهنده نیت و خواست خودروسازان برای همراهی با مجلس شورای اسلامی و رعایت اصل مشتری مداری از سوی آنان است.
      وی افزود: امیدواریم در گام های بعدی کاهش قیمت بیشتری بر روی برخی از محصولات اعمال شود.
      بیاتیان ضمن اشاره به نشست اخیر خودروسازان با نمایندگان مجلس که با حضور مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران برگزارشد گفت: تفاهم و همدلی خیلی خوبی میان نهادهای مرتبط شکل گرفته است.
      وی افزود: خودروسازان با وجود هزینه بالای تولید و مشکلات فراوان مالی که با آن دست به گریبان هستند، آمادگی همکاری برای کاهش قیمت ها را داشته اند.
      عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: قیمت برخی خودروها که تیراژ بالایی دارند به صورت کاذب بالا رفت که با همکاری خودروسازان سه درصد آن کاهش یافت که امیدواریم در گام های بعدی کاهش بیشتری داشته باشد.
      وی همچنین تاکید کرد: ما درعین حال که می دانیم نباید شرکت های خودروساز زیان ده شوند، انتظار داریم این شرکت ها با تدابیری سازنده در زمینه کاهش تدریجی قیمت خودروها همکاری کنند.

      نظر

      • جعفرزاده
        عضو فعال
        • Dec 2010
        • 5833

        #2793
        پاسخ : اخبار گروه خودرو

        مهندس ناصر آقامحمدی در جریان برگزاری دومین نشست هم اندیشی قطعه سازان زنجیره تامین گروه خودروسازی سایپا با محوریت توسعه محصول اظهار کرد: با توجه به مطالعاتی که از گذشته در سطح گروه در خصوص تولید خودرو تیبا2 صورت گرفته بود، توانستیم به سرعت تیراژ تولید این محصول را افزایش دهیم تا از این طریق نیاز مشتریان و بازار به این خودرو برطرف شود .



        وی افزود: در حال حاضر مشغول طراحی پلت فرم جدید خودرو در سایپا با نام SP 100 هستیم که می تواند تضمین کننده مسیر حرکت گروه در آینده باشد

        نظر

        • ایرج اکبری
          عضو فعال
          • Dec 2011
          • 10934

          #2794
          پاسخ : اخبار گروه خودرو

          رشد 73.4 درصدی تولید خودرو در پنج ماهه نخست سال جاری
          تهران - ایرنا - تولید انواع خودرو طی پنج ماهه سال جاری به 404 هزار و 10 دستگاه رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد 73.4 درصدی را نشان می دهد.
          رشد 73.4 درصدی تولید خودرو در پنج ماهه نخست سال جاری
          به گزارش ایرنا از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران؛ طی پنج ماهه نخست امسال تولید خودروهای سواری با رشدی معادل 74.3 درصدی نسبت به پنج ماهه نخست سال گذشته به تعداد 345 هزار و 217 دستگاه رسیده است.

          همچنین در مدت یاد شده پراید نسیم و صبا 75 هزار و 863 دستگاه، پژو پارس به تعداد 64 هزار و 695 دستگاه، پژو 405 به تعداد 39 هزار و 475 دستگاه، پژو 206 به تعداد 33 هزار و 962 دستگاه، MVM به تعداد 15 هزار و 981 دستگاه، سمند 37 هزار و 11 دستگاه، تندر 90 به تعداد 15 هزار و 638 دستگاه و تیبا به تعداد 28 هزار و 648 دستگاه تولید شده است.

          در این مدت تولید سایر خورودهای سواری؛ پراید نسیم و صبای دوگانه سوز به تعداد 21 هزار و 96 دستگاه، رانا به تعداد 12 هزار و 619 دستگاه، محصولات رنو به تعداد 9 هزار و 746 دستگاه و مگان 19 دستگاه تولید شد.

          همچنین طی پنج ماهه نخست امسال وانت 54 هزار و 629 دستگاه، کامیون چهار هزار و 60 دستگاه، اتوبوس 77 دستگاه و مینی بوس 27 دستگاه تولید شد.
          كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

          نظر

          • مخبرالدوله
            عضو فعال
            • May 2012
            • 5228

            #2795
            پاسخ : اخبار گروه خودرو

            معاملات امروز خودرو داره نشون میده که گروه خودرو پیام آور خروج از رکود است....

            مردم میپرسند که ا.ن را چه کسانی حمایت میکنند؟؟؟

            نظر

            • لولی بربط زن
              عضو فعال
              • Nov 2013
              • 1862

              #2796
              پاسخ : اخبار گروه خودرو
              دبير انجمن خودروسازان براي نيمه دوم امسال پيش‌بيني کرد:

              افزايش قيمت خودرو قطعي است

              عصرخودرو: «براساس فرمول شوراي رقابت، تورم بخشي شش ماهه پس از گذشت نيمه ابتدايي سال مورد محاسبه قرار مي‌گيرد و مقدار افزايش و کاهش آن در قيمت خودرو محاسبه مي‌شود که با توجه به افزايش تورم بخشي در شش ماهه ابتداي امسال چاره‌اي جز افزايش قيمت خودروها وجود ندارد، چراکه خودروسازان در حال زياندهي هستند‌.» اين سخنان را دبير انجمن خودروسازان مي‌گويد‌.











              به گزارش پايگاه خبري «عصرخودرو» به نقل از جهان اقتصاد، احمد نعمت‌بخش مي‌گويد که ايران‌خودرو و سايپا دو شرکت بورسي هستند و به صورت دايم از سوي‌سازمان حسابرسي مورد بازرسي قرار مي‌گيرند و براساس اطلاعات رسمي اعلام شده در مجامع اين شرکت‌ها و‌سازمان بورس، متاسفانه امسال اين دو شرکت زيانده هستند و افزايش قيمت محصولات حق طبيعي آنهاست‌.
              نعمت‌بخش با بيان اينکه بعضي از نمايندگان در ماه‌هاي اخير به صنعت خودروسازي هجمه وارد مي‌کنند، گفت:
              متاسفانه در ماه‌هاي اخير بعضي از نمايندگان با هدفي جز خيرخواهي براي اين صنعت موضع‌گيري کرده‌اند و با انجام مصاحبه‌هايي جهت‌دار به دنبال جمع‌آوري راي در حوزه‌هاي انتخابيه خود و کسب معروفيت بيشتر گام برداشته‌اند‌.
              وي افزود: بنده نه مثل بعضي از نمايندگان براي راضي کردن مردم و به دست آوردن راي آنها هستم و نه مشغول به کار دولتي هستم که براي خوش آمدن دولت مجبور به کتمان حقيقت باشم بنابراين از گفتن حقيقت هيچ‌گونه واهمه‌اي ندارم‌.
              دبير انجمن خودروسازان گفت: درجلسه‌اي که با حضور رييس شوراي رقابت و مديران عامل دو شرکت خودروساز داخلي برگزار شده، رييس شوراي رقابت به صراحت اذعان کرده‌اند که با شرايط موجود، افزايش قيمت 12 درصدي حق مسلم خودروسازان است ولي به دليل مصاحبه سخنگوي دولت مبني بر اعلام مخالفت دولت با افزايش قيمت خودرو اين عدد بسيار کم و در حدود 5/5 درصد اعلام شد‌.
              وي گفت: در 15 ماه اخير قطعات و مواد اوليه تشکيل‌دهنده خودرو از جمله فولاد، چدن، آلومينيوم، مواد پليمري و‌.‌.‌. افزايش يافته ولي خودرو در بين تمام کالاها و لوازم کمترين افزايش قيمت را داشته است‌.
              نعمت‌بخش با حساس خواندن خودرو براي مردم خاطرنشان کرد: اگر نمايندگان با هدف خدمت به مردم به اين موضوع رسيدگي مي‌کنند بهتر است لوازم و کالاهاي مصرفي چون تخم‌مرغ، لبنيات، نان و‌.‌.‌. که مايحتاج غذايي مردم است و به مراتب افزايش قيمتي بسيار بيشتري از خودرو داشته را بررسي و نسبت به آن واکنش نشان دهند‌.

              نايب‌رييس کميسيون صنايع:کاهش قيمت خودرو منطقي نيست

              از سوي ديگر نماينده مردم البرز در مجلس شوراي اسلامي نيز با طرح اين سوال که چرا از توليدکنندگان قطعات خودرو و افزايش قيمت آنها انتقاد نمي‌کنيد،‌ گفت:‌ بايد حرف خودرو‌سازان را هم گوش دهيم و نبايد يک‌طرفه قضاوت و رفتار کنيم‌.
              نايب‌رييس کميسيون صنايع و معادن مجلس با تاکيد بر اينکه بايد حرف خودرو‌سازان را هم گوش دهيم و نبايد يک‌طرفه قضاوت و رفتار کنيم، گفت: فولاد مبارکه قيمت ورق فولادي را که مورد مصرف خودروسازان است سه برابر افزايش داده است و قيمت مواد پتروشيمي دو تا سه برابر شده است‌.
              عزيز اکبريان در گفت‌وگو با خانه ملت‌ درباره بالا بودن قيمت خودرو و احتمال کاهش قيمت آن‌ گفت: فولاد مبارکه قيمت ورق فولادي را که مورد مصرف خودروسازان است سه برابر افزايش داده است و قيمت مواد پتروشيمي دو تا سه برابر شده است‌.
              نماينده مردم البرز در مجلس شوراي اسلامي با طرح اين سوال که چرا از توليدکنندگان قطعات خودرو و افزايش قيمت آنها انتقاد نمي‌کنيد،‌ گفت:‌ بايد حرف خودرو‌سازان را هم گوش دهيم و نبايد يک‌طرفه قضاوت و رفتار کنيم‌.
              وي با تاکيد بر اينکه خودرو در ايران گران تمام مي‌شود،‌گفت: اينکه چرا خودرو گران تمام مي‌شود را بايد دولت بررسي کند‌.
              نايب‌رييس کميسيون صنايع و معادن مجلس با تاکيد بر اينکه مردم از افزايش قيمت خودرو ضرر مي‌کنند،‌ گفت: بخشي از افزايش قيمت خودرو به وام‌هاي بانکي با نرخ سود 31 درصدي برمي‌گردد‌.
              اکبريان با بيان اينکه بايد توليد خودرو افزايش يابد، گفت:‌ دولت بايد بيماري صنعت خودرو را حل کند، با توي سر زدن مشکلي حل نمي‌شود‌.
              نماينده مردم البرز در مجلس با تاکيد بر اينکه دولت نمي‌خواهد مشکل خودرو‌سازان را حل کند، ‌گفت: هم انتقادات مجلس و هم حرف خودروسازان درست است و دولت بايد وضعيت را سرو سامان دهد‌. وي افزود: قطعا افزايش قيمت خودرو به خاطر هزينه‌هايي است که تحميل شده و بايد ببينيم نسبت قيمت تمام شده با هزينه‌ها چقدر است بعد درباره کاهش قيمت تصميم‌گيري کنيم‌.
              نايب‌رييس کميسيون صنايع و معادن مجلس در اين‌باره که چرا خودروسازان براي خريد قطعات ارزان‌تر تلاش نمي‌کنند،‌ گفت: بروند از خارج وارد کنند؟ ارزان‌تر از اين نيست‌.
              اين نماينده مردم در مجلس ضمن بيان اينکه خودرو گران است اما راه‌حل کاهش آن اين نيست، افزود: قيمت لبنيات 50 درصد گران شده اما صداي هيچ رسانه‌اي بلند نمي‌شود‌.
              احتمال کاهش قيمت خودرو بيش از اين بعيد است
              همچنين نماينده مردم خوي و چايپاره در مجلس نيز در رابطه با احتمال بازنگري قيمت خودرو گفت: احتمال کاهش قيمت بيش از اين بعيد است اما بايد با بهبود وضعيت به سمت واقعي کردن قيمت‌ها پيش رفت‌.
              عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس با بيان اينکه براي سر و سامان دادن به صنعت خودرو تصميمات زيربنايي نياز است، گفت: اقداماتي از قبيل خصوصي‌سازي، رقابتي شدن بازار، خروج از انحصار و تشکيل قطب‌هاي جديد خودروسازي مي‌تواند وضعيت را بهبود بخشد‌.
              مويد حسيني‌صدر در رابطه با اقدام خودروسازان براي کاهش سه درصدي قيمت خودرو گفت: قميت خودرو طي ماه‌هاي اخير بيش از حد واقعي افزايش يافته و کاهش سه درصدي آن چندان منطقي نيست‌.
              نماينده مردم خوي و چايپاره در مجلس شوراي اسلامي افزود: اين کش و قوس‌ها باعث بلاتکليفي مصرف‌کننده، آسيب به صنعت خودروسازي و نابودي قطعه‌سازان مي‌شود و زمان آن است که براي صنعت خودرو يک تصميم زيربنايي و کارآمد اخذ شود چراکه وضعيت صنعت خودرو با تصميمات مقطعي و کوتاه‌مدت بهبود نخواهد يافت‌.
              وي ادامه داد: براي رونق صنعت خودرو اقداماتي از قبيل خصوصي‌سازي، رقابتي شدن بازار، خروج از انحصار و تشکيل قطب‌هاي جديد خودروسازي نياز است، همچنين بازنگري در تعرفه واردات و تصميمات درست مي‌تواند در رشد و بالندگي اين صنعت تاثيرات محسوسي داشته باشد‌.
              عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس تصريح کرد: همچنين براي سر و سامان دادن به بازار خودرو بايد به مسايلي از قبيل خروج خودرو‌هاي فرسوده از چرخه حمل‌ونقل توجه ويژه داشت چراکه براساس اعلام مسوولان طي سال‌جاري 70 هزار دستگاه خودرو لوکس به کشور وارد شده و بايد به ازاي واردات هر دستگاه چهار خودرو اسقاط شود، در صورتي که مطمئنا طي سال‌جاري 280 هزار دستگاه خودرو فرسوده به هيچ عنوان اسقاط نشده و ابهامات اين بخش آسيب‌هاي جدي به صنعت خودرو وارد کرده است‌.
              نماينده مردم خوي و چايپاره در مجلس در رابطه با احتمال بازنگري قيمت خودرو نيز گفت:
              احتمال کاهش قيمت بيش از اين بعيد است اما بايد با بهبود وضعيت به سمت واقعي کردن قيمت‌ها پيش رفت‌.
              http://www.asrekhodro.com/fa/page/47722/%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4+%D9%82%DB%8C% D9%85%D8%AA+%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88++%D9%82 %D8%B7%D8%B9%DB%8C+%D8%A7%D8%B3%D8%AA.html

              خودرروسازها به دنبال افزايش قيمت مجدد براي نيمه دوم سال هستند





              ای لولی بربط زن ! تو مست تری یا من ................ ای پیش چو تو مستی، افسون من افسانه ( مولانا )

              نظر

              • ایرج اکبری
                عضو فعال
                • Dec 2011
                • 10934

                #2797
                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                دبير انجمن خودروسازان براي نيمه دوم امسال پيش‌بيني کرد: افزايش قيمت خودرو قطعي است


                عجب چه قدر وضع کشور شیر توی شیره هر کس برای خودش می تازد !!!
                كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                نظر

                • ایرج اکبری
                  عضو فعال
                  • Dec 2011
                  • 10934

                  #2798
                  پاسخ : اخبار گروه خودرو

                  در اصل توسط ایرج اکبری پست شده است View Post
                  دبير انجمن خودروسازان براي نيمه دوم امسال پيش‌بيني کرد: افزايش قيمت خودرو قطعي است


                  عجب چه قدر وضع کشور شیر توی شیره هر کس برای خودش می تازد !!!



                  عضو ناظر مجلس در شورای رقابت اعلام کرد:

                  بحث قیمت خودرو از دستور کار مجلس خارج نشده است/ کاهش سه درصدی قیمت برای ایجاد آرامش روانی بازار
                  تهران- ایرنا- عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای رقابت با بیان اینکه اصلاح قیمت خودرو از دستور کار مجلس خارج نشده است، گفت: شورای رقابت منتظر نتایج بررسی های کمیته سه نفره ای است که به این منظور در کمیسیون صنایع مجلس تشکیل شده است.
                  كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                  نظر

                  • ایرج اکبری
                    عضو فعال
                    • Dec 2011
                    • 10934

                    #2799
                    پاسخ : اخبار گروه خودرو

                    افزایش مجدد قیمت خودرو در ابتدای سال آینده؟

                    مشاور دبير انجمن خودروسازان با بيان اينكه احتمال كاهش قيمت خودرو بر اساس محاسبات منطقي وجود ندارد گفت: با توجه به افزايش قيمت نهاده‌هاي توليد، كاهش قيمت خودرو امكانپذير نیست ولي اگر دولت يا مجلس در اين رابطه دستوري صادر کنند قطعا ما اطاعت امر مي كنيم .



                    ميرخاني رشتي در گفت‌وگو با پول‌نیوز، با بيان اينكه تورم شش ماهه امسال در فرمول شوراي رقابت ناديده گرفته شده است، گفت: طبق برنامه شوراي رقابت هر شش ماه بايد تورم بخشي بازنگري شده و بر اساس آن قيمت هاي جديد اعلام شود كه متاسفانه قيمت هاي فعلي در ارديبهشت ماه و بر اساس تورم سال 92 تعيين شده و قاعدتا بايد قيمت خودرو مجدد بر اساس نرخ تورم شش ماه اول امسال بررسي و تعيين شود و بر اين اساس قطعا در ابتدای سال 94 افزايش قيمت خواهيم داشت و اين درخواست از سوي خودروسازان به شوراي رقابت ارسال شده است .



                    مشاور دبير انجمن خودروسازان در رابطه با كاهش قيمت خودرو افزود: طبق قانون برنامه پنجم توسعه بند 2 ماده 101 مقرر شده كه دولت موظف است مابه التفاوت قيمت تكليفي و قيمت روز را به توليد كنندگان بپردازد ولي در طول 2 سال گذشته خودروسازان ما به جهت عمل به قيمت هاي تحميلي بالغ بر 6 هزار ميليارد تومان ضرر كرده اند و تاكنون هيچگونه ما به التفاوتي نيز به خودروسازان پرداخت نشده است .





                    وي ادامه داد: ما خواهان اين مسئله هستيم كه اگر دستوري هم صادر مي شود با نگاه به اجراي درست قانون صورت پذيرد .



                    ميرخاني رشتي در آخر با توجه به اعتراض ها در رابطه با قيمت هاي تعيين شده از جانب شوراي رقابت گفت: قيمت هاي تعيين شده به هيچ عنوان بالا نبوده و خودروسازان به حاشيه سود دهي هم نرسيده اند. اين در حالي است كه در حال حاضر شركت خودروسازي سايپا محصولاتش را با ضرر مي فروشد و اين در شرايطي است كه سود متعارف براي صنعت بايد بالاي 10 درصد باشد.
                    كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                    نظر

                    • غفران
                      عضو فعال
                      • Sep 2013
                      • 1123

                      #2800
                      پاسخ : اخبار گروه خودرو

                      این شرکت تولیدی موتور گیربکس و اکسل سایپا_مگاموتور(سهامی خاص)_خساپا23در سال 92چند میلیون درصد افزایش سرمایه یکجا داده؟!/:.ohno-smiley.://:.wacsmiley.:/
                      ولو ان اهل القری امنوا واتقوا لفتحنا علیهم برکات من السماء و الارض

                      نظر

                      • لولی بربط زن
                        عضو فعال
                        • Nov 2013
                        • 1862

                        #2801
                        پاسخ : اخبار گروه خودرو

                        آرامش قبل از توفان قيمت خودرو
                        روزنامه دنیای اقتصاد - شماره ۳۲۸۵ تاریخ چاپ: ۱۳۹۳/۰۶/۱۰ بازدید: 3387 بار کد خبر: DEN-824962

                        گروه خودرو: در شرایطی که در روزهاي پس از اعلام كاهش سه‌درصدي قیمت خودرو، نمايندگان مجلس شورای اسلامی از «طرح جديدي براي تعيين قيمت» صحبت به ميان آورده‌اند، تا به امروز تنها پاسخ شوراي رقابت و خودروسازان به اين موضوع «سكوت» بوده و هست.
                        سياست سكوت خودروسازان با توجه به اينكه آنها پيش از اين نيز اعلام كرده بودند مطيع راي شوراي رقابت خواهند بود، طبيعي به‌نظر مي‌رسد؛ اما شنيده‌ها حاكي از اين است كه وزير صنعت، معدن و تجارت نيز در آخرين جلسه شوراي سياست‌گذاري خودرو، خودروسازان را به سكوت در برابر نمایندگان مجلس و برنامه‌های آنها برای قيمت‌ خودرو، دعوت كرده است. با این حال سكوت اين روزهاي خودروسازان يك روي ديگر هم دارد. اگرچه خودروسازان فروش خود را بر اساس كاهش سه درصدي آغاز كرده‌ و بر اين اساس پيش مي‌روند، اما همزمان و در سكوت درخواست افزايش قيمت محصولات خود را هم پيگيري مي‌كنند. آن طور كه خودروسازان مي‌گويند، تورم 6 ماهه امسال در فرمول شوراي رقابت ناديده گرفته شده و از همین رو آنها درخواست جدیدی برای افزایش قیمت ارائه داده‌اند.
                        طبق فرمول شوراي رقابت هر 6 ماه یکبار بايد تورم بخشي بازنگري شده و قيمت‌هاي جديد بر اساس آن اعلام شوند و اين در حالي است كه به گفته خودروسازان قيمت‌هاي فعلي در ارديبهشت‌ماه و بر اساس تورم سال 92 تعيين شده‌اند.
                        حالا خودروسازان با توجه به اینکه تعيين دوباره قيمت خودرو براساس نرخ تورم 6 ماه اول امسال را حق خود مي‌دانند، درخواست افزایش قیمت را به شوراي رقابت نيز ارسال كرده‌اند. خودروسازان عقيده دارند چنانچه قيمت خودرو بر اساس تورم بخشي 6 ماهه ابتدايي امسال بررسي و تعيين شود، قيمت خودرو قطعا با افزايش همراه خواهد بود.
                        آخرین ویرایش توسط لولی بربط زن؛ 2014/09/01, 08:38.
                        ای لولی بربط زن ! تو مست تری یا من ................ ای پیش چو تو مستی، افسون من افسانه ( مولانا )

                        نظر

                        • علی علیزاده
                          عضو فعال
                          • Jun 2013
                          • 1159

                          #2802
                          پاسخ : اخبار گروه خودرو

                          خکمک:بعد از خروخ از مثلثی که تشکیل داده بود تو این چند روز هم پول بک خودشو تکمیل کرد و اماده یه صعود درست حسابی میباشد که به ترتیب با فلش مشخص کردم....
                          یا غنی....

                          نظر

                          • مخبرالدوله
                            عضو فعال
                            • May 2012
                            • 5228

                            #2803
                            پاسخ : اخبار گروه خودرو

                            گروه خودروسازی سایپا در راستای تاکید دولت محترم مبنی بر جایگزینی خودروهای فرسوده در کشور و کمک به کاهش آلایندگی به ویژه در کلان شهرها، پس از وقفه ای مقطعی، مجدداً طرح جدید جایگزینی خودروهای فرسوده را در دستور کار خود قرار داده است.
                            آفتاب: به گزارش سایپانیوز مهندس حسن عموزاده- قائم مقام گروه سایپا- در این باره گفت: گروه سایپا که در طرح جایگزینی خودروهای فرسوده، همواره پیشرو بوده و در سال 1383 به عنوان نخستین شرکت خودروساز، اقدام به نوسازی خودروها نمود، در سال جاری مجدداً درصدد است انواع محصولات سواری و وانت خود از قبیل محصولات خانواده X100، تیبا، وانت نیسان و وانت 151را با تسهیلات مناسب و سود مشارکت جذاب، جایگزین خودروهای فرسوده نماید.

                            وی گفت : عرضه خودروهای آپشنال با ارائه گارانتی و خدمات پس از فروش ویژه نظیر
                            بسته های خدماتی کارت طلایی و همچنین ایجاد شرایط مناسب جهت تحویل فوری خودروها از جمله مزایایی است که در طرح جایگزینی خودروهای فرسوده گروه سایپا مدنظر قرار گرفته است.
                            عموزاده افزود: طی چند سال اخیر، علیرغم مشکلاتی که پیش روی طرح جایگزینی خودروهای فرسوده قرار گرفت، گروه خودروسازی سایپا همواره شعار دوستدار محیط زیست را سرلوحه کار برنامه های خود قرار داده و در این طرح، از آغاز آن تاکنون، رتبه اول را در خروج خودروهای فرسوده به خود اختصاص داده است؛ به طوریکه در سال 91، بالغ بر 86% و در سال 92، 65% کل خودروهای فرسوده اسقاط شده کشور، توسط گروه سایپا جایگزین گردیده است.

                            با توجه به اینکه در حال حاضر حدود 1.000.000 دستگاه خودروی فرسوده در کشور در حال تردد هستند، گروه سایپا در نظر دارد با سیاستگذاری های دقیق، زمینه مناسبی جهت جایگزینی این خودروها با خودروهای جدید فراهم نماید. براساس این طرح، تمام نمایندگی های سایپا در سراسر کشور، به پذیرش درخواستهای متقاضیان اقدام خواهند نمود. جزئیات طرح مذکور متعاقباً به اطلاع هموطنان گرامی خواهد رسید.

                            مردم میپرسند که ا.ن را چه کسانی حمایت میکنند؟؟؟

                            نظر

                            • علی علیزاده
                              عضو فعال
                              • Jun 2013
                              • 1159

                              #2804
                              پاسخ : اخبار گروه خودرو

                              خودرو تا 236 تومان افت میکنه یلا استثنا اگه تونست برگرده اولین هدفش253 تومان هس و هدف بعدی 265 ....اگه هم نتونست برگرده و حمایت 236 شکوند 222 حمایت معتبر و خوبی هس و میتونه برگردونه سهمو.....
                              یا غنی....

                              نظر

                              • مخبرالدوله
                                عضو فعال
                                • May 2012
                                • 5228

                                #2805
                                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                                گروه خودرو فقط بدلیل اراجیف عده ایی نماینده وطن فروش منفی میخوره!!!!

                                مردم میپرسند که ا.ن را چه کسانی حمایت میکنند؟؟؟

                                نظر

                                در حال کار...
                                X