اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • ایرج اکبری
    عضو فعال
    • Dec 2011
    • 10934

    #2941
    پاسخ : اخبار گروه خودرو


    فارس گزارش می‌دهد
    افزایش قیمت برخی خودروها در بازار پائیزی
    بازار خودرو در حالی فصل پائیز را آغاز کرد که قیمت برخی خودروها با افزایش همراه بوده است.
    خبرگزاری فارس: افزایش قیمت برخی خودروها در بازار پائیزی


    به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بازار خودرو در حالی فصل پاییز را آغاز کرده که قیمت برخی خودروهای داخلی با افزایش و برخی نیز با کاهش جزئی همراه شده است.

    بر این اساس، قیمت هر دستگاه پژو 206 تیپ 5 با افزایش 900 هزار تومانی به 38.5 میلیون تومان رسیده و در مورد پژو 206 صندوق‌دار مدل V8 نیز می‌توان به افزایش 600 هزار تومانی قیمت این خودرو و عرضه آن به قیمت 38 میلیون و 700 هزار تومان اشاره کرد.

    همچنین قیمت پژو 405 مدل SLX با افزایش یک میلیون و 400 هزار تومانی، به 32 میلیون تومان رسیده است. نوع دوگانه سوز این خودرو نیز با افزایش قیمت یک میلیون تومانی، این روزها 33 میلیون تومان معامله می‌شود.

    پژو پارس جدید نیز با افزایش قیمت 2 میلیون تومانی در حال حاضر در بازار 41.5 میلیون تومان عرضه می‌شود.

    در مورد تندر 90 مدل E2 ایران خودرو نیز باید به افزایش 2 میلیون تومانی قیمت این خودرو در بازار اشاره کنیم و در مورد تندر 90 مدل E2 پارس خودرو نیز باید گفت که این خودرو با رشد قیمت یک میلیون و 700 هزار تومانی در حال حاضر به قیمت 41.5 میلیون تومان به خریداران عرضه می‌شود.

    در عین حال، طی روزهای گذشته، رانا با کاهش قیمت 500 هزار تومانی مواجه بوده و در حال حاضر قیمت این خودرو در بازار 32 میلیون تومان است.

    در حال حاضر سمند EF7 در بازار 32.5 میلیون تومان عرضه می‌شود و در مورد تیبای هاچ‌بک نیز می‌توان به قیمت 28 میلیون تومانی این خودرو در بازار اشاره کرد.

    در محصولات اصلی سایپا نیز باید به قیمت 20 میلیون و 700 هزار تومانی سایپا 131 مدل ‌SE اشاره کنیم که کاهش قیمت یک میلیون تومانی را طی روزهای اخیر تجربه کرده است. در حال حاضر سایپا 132 مدل SE در بازار 21 میلیون تومان و سایپا 111 مدل SE نیز 20 میلیون و 500 هزار تومان خرید و فروش می‌شود که قیمت این خودروها نیز با افت یک میلیون تومانی همراه بوده است.

    * رشد قیمت خودروهای خارجی

    در مورد خودروهای خارجی نیز می‌توان به افزایش 25 میلیون تومانی قیمت پرادو 2 اشاره کرد که در حال حاضر قیمت این خودرو در بازار 270 میلیون تومان است.

    کرولا نیز با افزایش قیمت 12 میلیون تومانی، هم‌اکنون به قیمت 140 میلیون تومان به خریداران عرضه می‌شود.

    در مقابل، اسپورتیج 2014 کاهش قیمت یک میلیون تومانی را تجربه کرده و به قیمت 148 میلیون تومان به خریداران عرضه می‌شود.

    طی روزهای گذشته، قیمت مزدا 3 نیز با افزایش 13 میلیون تومانی به 130 میلیون تومان در بازار رسیده است.

    در مورد آزرا گرانجور نیز باید به رشد 32 میلیون تومانی قیمت این خودرو اشاره کنیم که به قیمت 235 میلیون تومان معامله می‌شود.

    قیمت سانتافه نیز با کاهش 24 میلیون تومانی به 171 میلیون تومان رسیده و در مورد سوناتا هم باید به کاهش قیمت 10 میلیون تومانی این خودرو و عرضه آن به قیمت 130 میلیون تومان اشاره کنیم.

    بازار خودرو در شرایطی روزهای پاییزی خود را پشت سر می‌گذارد که مردم همچنان منتظر تصمیم‌گیری قاطع و مشخص دولت در مورد قیمت خودروهای داخلی و ساماندهی به نرخ‌گذاری خودروها هستند.

    انتهای پیام/م

    - See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php....lDqmZGdg.dpuf
    كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

    نظر

    • ایرج اکبری
      عضو فعال
      • Dec 2011
      • 10934

      #2942
      پاسخ : اخبار گروه خودرو

      عضو ناظر مجلس در شورای رقابت:
      شورای رقابت برای کاهش قیمت خودرو به وظیفه خود عمل کرده است


      چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۲

      عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای رقابت اظهار کرد: شورای رقابت با فرمول جدید خود برای تعیین قیمت خودرو به وظیفه خود برای کاهش قیمت عمل کرده و دستگاه‌های اجرایی و نظارتی باید بر اجرای این دستورالعمل تاکید کنند.

      مددی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به جلسه امروز شورای رقابت گفت: در جلسه امروز شورا بحث قیمت‌گذاری روی محصولات جدید خودروسازان داخلی در دستور کار قرار داشت که با حضور مدیرعامل ایران خودرو و معاونین وی مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت و به طور نسبی فرمول نهایی به دست آمد.

      وی افزود: مقرر شد در جلسه آینده شورا نیز مسئولان شرکت پارس خودرو و احتمالا سایپا حاضر شده و در مورد فرمول شورای رقابت برای قیمت گذاری محصولات جدیدشان اعلام نظر کنند.
      كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

      نظر

      • مجيد رادمنش
        مدیر (6)
        • Oct 2010
        • 4902

        #2943
        پاسخ : اخبار گروه خودرو

        دلواپسی دوباره برای حضور پژو

        در حالی که مقامات ارشد ایران‌خودرو از پیشرفت مذاکرات خود با «پژو» برای همکاری دوباره خبر می‌دهند، باز هم موج دلواپسی بابت حضور «خودروساز فرانسوی» در ایران به راه افتاده و دلواپسان به نوعی مخالف رخ دادن این اتفاق هستند. هفته گذشته بود که مدیرعامل ایران‌خودرو در حاشیه نمایشگاه تبریز از پیشرفت 95 درصدی مذاکرات با پژو خبر داد و بر پذیرش شروط این شرکت (ایران‌خودرو) از سوی خودروساز فرانسوی صحبت به میان آورد و حالا این اتفاق، نگرانی و دلواپسی برخی منتقدان را دوباره برانگیخته است. دلواپسان البته پیش تر نیز که ایران‌خودرو مذاکرات دوباره با پژو را آغاز کرد، موجی از نگرانی و انتقاد را به راه انداختند تا به نوعی مانع حضور دوباره این خودروساز فرانسوی در «جاده مخصوص» شوند. از نظر دلواپسان، پژو شركت قابل اطميناني نيست؛ بنابراین مسوولان نباید به سادگی از جرمی که این شرکت مرتکب شده (قطع ناگهانی همکاری با خودروسازی ایران) بگذرند.


        هر چند به رفتار نامناسب پژو در جریان تحریم‌ها (قطع همکاری با ایران‌خودرو) نقد فراوانی وارد است و خودروساز فرانسوی باید بابت آن تاوانی متناسب بدهد، اما به فرض نیامدن پژویی‌ها به «جاده مخصوص»، بزرگ‌ترین خودروساز ایران چه راه‌های دیگری برای رشد و توسعه خود خواهد داشت؟ پاسخ دلواپسان به این پرسش، «حمایت از توانمندی‌های داخلی» است؛ اما آیا واقعا صنعت خودرو ایران آنقدر توانایی و پشتوانه کمی و کیفی دارد که بدون شراکت با خارجی‌ها (پژو یا هر خودروسازی دیگر)، توان رشد و حضور در بازارهاي جهاني را داشته باشد؟ اگر نگاهی به وضعيت خودروسازی کشور در سال‌های 91 و 92 (سال‌های اوج‌گیری تحریم) بیندازیم، متوجه می‌شویم این صنعت با وجود همه پیشرفت‌هایش هنوز هم به منابع خارجی وابسته است، چه آنکه اگر این نبود، تولید غول‌های جاده مخصوص به یک سوم افت نمی‌کرد. از طرفی، در دنیای امروز خودروسازی، «شراکت و همکاری مشترک» موضوعی قابل قبول و پذیرفته شده به شمار می‌رود و حتی بزرگ‌ترین خودروسازان دنیا نیز طعم آن را چشیده‌اند؛ صنعت خودرو ایران هم منطقا نمی‌تواند جدا از این پیکره جهانی باشد.
        یـــــاد خــــــدا آرامش بخش دلهــــــاست ..... کجایند مردان بی ادعـــــــا

        نظر

        • مخبرالدوله
          عضو فعال
          • May 2012
          • 5228

          #2944
          پاسخ : اخبار گروه خودرو

          گزارش گروه خودروسازیها نشان از تحرک و تحول کم نظیر این گروه در زمان اقتصاد رکودی داشته است.
          گروه خودرو که از الویتهای صنایع ملی قرار دارن نشون دادن که با جذابیتها و تواناییهایی موجود خواهند توانست
          رونق را در بخش عمومی صنعت کشور ایجاد نمایند.....
          از روزهای آینده بازار به این گروه بعنوان اولین گروه که وارد رونق شده اند نگاه خواهد کرد....


          بقول آیت الله هاشمی رفسنجانی....
          اگر یارانه بخش صنعت پرداخت میشد اکنون صنایع خودرو سازی در وضعیت فعلی قرار نداشت!!!
          (یکی دیگر از نشانه های خیانت دولت دهم)

          مردم میپرسند که ا.ن را چه کسانی حمایت میکنند؟؟؟

          نظر

          • مخبرالدوله
            عضو فعال
            • May 2012
            • 5228

            #2945
            پاسخ : اخبار گروه خودرو

            قائم مقام ستادمدیریت حمل ونقل سوخت کشور:

            نوسازی ٦٠ هزار دستگاه تاکسی در دستور کار قرار گرفت

            تهران - ایرنا - قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور، از نوسازی 60 هزار دستگاه تاکسی تا پایان امسال توسط ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت خبر داد.


            به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی نفت و انرژی ایران، مجتبی شفیعی با تاکید بر اهمیت نوسازی ناوگان تاکسیرانی افزود: دستیابی به این هدف در صورتی که دستگاهها و سازمانهای ذیربط (بانکها و خودروسازها) در این زمینه تعامل بیشتری داشته باشند، دوراز انتظار نخواهد بود.

            وی تصریح کرد: در سه سال گذشته، نوسازی تاکسی های فرسوده به دلایل مختلفی که عمده آن نوسان قیمت و تسهیلات بانکی بود روند کند و تقریبا متوقفی داشته است.

            وی با بیان اینکه شمار تاکسی های فرسوده درکل کشور حدود ١٠٠٠ دستگاه است، اظهار داشت: هم اکنون حدود ٤٠ هزار راننده تاکسی برای نوسازی تاکسی های فرسوده ثبت نام کرده و برای دریافت تسهیلات بانکی در حال تشکیل پرونده هستند.

            قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور، نوسازی ناوگان تاکسیرانی را یکی از اولویتهای دولت برشمرد و گفت: کارخانه های خودروساز و بانک ها براساس مصوبه قانونی مکلف به همکاری هستند؛ تکلیفی که در چند سال اخیر به آن بدرستی عمل نشده است.

            به گفته شفیعی، براساس مصوبه دولت، کارخانه های خودروساز مکلف شده اند تا ٣٠ درصد از تولید خود را به نوسازی ناوگان تاکسیرانی اختصاص دهند و شبکه بانکی کشور نیز مکلف است در زمینه ارائه تسهیلات خرید خودرو، نوسازی آن را در اولویت قرار دهد.

            وی افزود: اواخر پارسال تفاهمنامه ای با بانک صادرات ایران و ایران خودرو امضا و تا امروز نزدیک به دو هزار دستگاه خودرو سمند وارد شبکه تاکسیرانی شهر تهران شد.

            به گفته قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور، تنها خودرویی که هم اینک مجوز شورای عالی ترافیک را برای تاکسی شدن دارد، سمند EF٧ است.

            شفیعی تاکید کرد: همکاری شبکه بانکی کشور (برای ارائه تسهیلات)و کارخانه های خودروساز برای تامین خودرو مورد نیاز ناوگان تاکسیرانی با ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت،نقش مهمی در تحقق هدف تعیین شده برای نوسازی ٦٠ هزار دستگاه تاکسی فرسوده تا پایان امسال خواهد داشت.

            مردم میپرسند که ا.ن را چه کسانی حمایت میکنند؟؟؟

            نظر

            • غفران
              عضو فعال
              • Sep 2013
              • 1123

              #2946
              پاسخ : اخبار گروه خودرو

              کد خبر: 406643
              تاریخ مخابره : ۰۲/۰۸/۱۳۹۳ - ۱۷:۵۰


              گروه خودرویی فرانسه به ایران می‌آید
              مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از ورود یک تیم فرانسوی فعال در صنعت خودرو به ایران در آینده خبر داد.


              به این مطلب امتیاز دهید
              1 0
              0 نظر
              [-] اندازه متن [+]
              به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، هاشم یکه‌زارع اظهار کرد: هم‌اکنون یک گروه آلمانی با تجربه 35 ساله در صنعت خودرو در حال بازدید از بخش‌های مختلف ایران خودرو برای آغاز همکاری به عنوان مشاور است.

              وی با بیان این گروه آلمانی تنها مشاور خارجی ایران خودرو نخواهد بود، خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، ظرف دو سه ماه آینده نیز یک گروه فرانسوی فعال در حوزه صنعت خودرو به ایران خواهد آمد.

              مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو ادامه داد:‌ این گروه خودرویی هیچ ارتباطی با خودروسازان فرانسوی ندارند و متشکل از افراد برجسته فعال در بخش‌های مختلف صنعت خودرو از طراحی تا تولید، هستند.

              وی افزود: این گروه فرانسوی نیز پس از حضور در ایران و آشنایی با بخش‌های مختلف ایران خودرو به عنوان مشاور در کنار ما قرار خواهد گرفت تا به انتقال تجربیات بپردازد.

              یکه‌زارع با بیان اینکه هدف ایران خودرو رسیدن به جایگاه خودروساز شدن تا پایان دولت فعلی است، تصریح کرد: مشاوران آلمانی و فرانسوی در کنار مهندسان داخلی به تحقق این هدف کمک خواهند کرد./ایسنا/
              ولو ان اهل القری امنوا واتقوا لفتحنا علیهم برکات من السماء و الارض

              نظر

              • مخبرالدوله
                عضو فعال
                • May 2012
                • 5228

                #2947
                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                در اصل توسط مخبرالدوله پست شده است View Post
                گزارش گروه خودروسازیها نشان از تحرک و تحول کم نظیر این گروه در زمان اقتصاد رکودی داشته است.
                گروه خودرو که از الویتهای صنایع ملی قرار دارن نشون دادن که با جذابیتها و تواناییهایی موجود خواهند توانست
                رونق را در بخش عمومی صنعت کشور ایجاد نمایند.....
                از روزهای آینده بازار به این گروه بعنوان اولین گروه که وارد رونق شده اند نگاه خواهد کرد....



                بقول آیت الله هاشمی رفسنجانی....
                اگر یارانه بخش صنعت پرداخت میشد اکنون صنایع خودرو سازی در وضعیت فعلی قرار نداشت!!!
                (یکی دیگر از نشانه های خیانت دولت دهم)

                مردم میپرسند که ا.ن را چه کسانی حمایت میکنند؟؟؟

                نظر

                • علی علیزاده
                  عضو فعال
                  • Jun 2013
                  • 1159

                  #2948
                  پاسخ : اخبار گروه خودرو

                  دوستان خودرو متوقف شد واسه تعدیل...به نظرم فرصت خرید خکمک از دست ندید چون تا اخر هفته واسه تعدیل سنگین بسته میشه.....یا حق
                  یا غنی....

                  نظر

                  • ایرج اکبری
                    عضو فعال
                    • Dec 2011
                    • 10934

                    #2949
                    پاسخ : اخبار گروه خودرو

                    تاریخ خبر: 03/08/1393 | ساعت: 12:34|

                    روز 10 آذرماه در تهران،

                    دومین همایش بین المللی صنعت خودروی کشور برگزار می شود
                    تهران - ایرنا - دومین همایش بین المللی صنعت خودرو ایران با هدف جلب سرمایه گذاری خارجی و معرفی توانمندی ها و ظرفیت های داخلی کشور روز دهم آذرماه سال جاری در تهران برگزار می شود.

                    دومین همایش بین المللی صنعت خودروی کشور برگزار می شود
                    به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایرنا، ساسان قربانی دبیر همایش بین المللی صنعت خودرو روز شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برگزاری این همایش براساس مصوبات شورای سیاستگذاری خودرو صورت می گیرد، گفت: با توجه به تصویب برنامه راهبردی صنعت خودروی کشور، در همایش یادشده این برنامه راهبردی برای حاضران ارایه و تبیین خواهد شد تا مشخص شود جهت گیری صنعت خودروی به چه سمتی خواهد بود.

                    وی افزود: در این همایش آخرین قوانین و مقررات موجود کشور در خصوص سرمایه گذاری های خارجی به ویژه در بخش صنعت خودرو ارایه می شود.

                    به گفته وی، شرکت های خودروسازی داخلی نیز در این همایش شرایط و برنامه های کلی خود را برای مشارکت خارجی براساس برنامه راهبردی صنعت خودروی کشور ارایه خواهند کرد.

                    سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو با بیان آنکه نقدهای گسترده ای در خصوص صنعت خودروی کشور مطرح است، اظهار داشت: قیمت، کیفیت، خدمات پس از فروش، تنوع محصول و استفاده از تکنولوژی های روز از جمله محورهای اصلی انتقادات به صنعت خودرو کشور است که بستر پاسخگویی به این انتقادات در این همایش فراهم شده است.

                    وی اضافه کرد: همچنین برای سرمایه گذاران خارجی این فرصت در نظر گرفته شده تا نیازهای خود را برای ورود به بازار ایران ارایه کنند.

                    قربانی با بیان اینکه تولیدکنندگان خودرو و قطعه سازان 30 کشور در این همایش به عنوان مهمان حضور خواهند داشت، اظهار داشت: هیچ منعی برای حضور شرکت های خودروسازی خارجی در همایش بین المللی صنعت خودرو ایران وجود ندارد ضمن آنکه شرکای خارجی قدیمی خودروسازان داخلی خیلی سریعتر برای حضور در این همایش اعلام آمادگی کردند.

                    دبیر دومین همایش بین المللی صنعت خودرو ایران همچنین در خصوص نتایج حاصل از برگزاری دوره نخست این همایش، گفت: یکی از دلایل افزایش تولید در سال جاری برگزاری همایش نخست بوده به گونه ای که در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، تولید خودرو در بخش سواری بیش از 70 درصد افزایش داشته است.

                    قربانی افزود: همچنین مذاکراتی که طی سالیان گذشته بین خودروسازان داخلی و همتایان خارجی متوقف شده بود با برگزاری همایش نخست مجددا شروع شد که این از جمله نتایج همایش یادشده به شمار می رود.

                    وی با بیان اینکه شرکت های خارجی که در دوران سخت و دشوار مذاکرات خود را شروع کردند به طور قطع موفق تر خواهند بود، اظهار داشت: هیچ منعی برای شرکت های خودروساز دنیا برای حضور در همایش وجود ندارد ضمن آنکه مذاکرات در بالاترین سطوح در حال انجام است و شرکت خارجی که خود را محدود کند، بطور قطع بازنده خواهد بود.

                    قربانی ادامه داد: در سال های اخیر متاسفانه خودروسازان داخلی در شراکت با خارجی ها بازار خودروی داخل را به طور یکطرفه در اختیار آنها قرار داده اند که باید این معادله تغییر کند که این موضوع می تواند در این همایش بطور جدی پیگیری شود.

                    وی با اشاره به مذاکرات ایران با کشورهای 1+5، اضافه کرد: اگر تحریم ها برداشته به طور قطع شاهد جهش انفجاری در رشد و توسعه صنعت خودرو کشور خواهیم بود.
                    كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                    نظر

                    • جعفرزاده
                      عضو فعال
                      • Dec 2010
                      • 5833

                      #2950
                      پاسخ : اخبار گروه خودرو

                      دبیر دومین همایش بین‌المللی صنعت خودرو ایران با بیان این‌که حضور شرکت‌های بنز، فولوکس واگن، ولوو، فیات، روور و اشکودا در ایران قطعی شده است، از احتمال حضور آمریکایی‌ها خبر داد.

                      ساسان قربانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تاکنون حضور شرکت‌های بنز، فولوکس واگن، ولوو، فیات، روور، اشکودا، رنو، پژو، هیوندای، کیا و تویوتا در دومین نمایشگاه بین المللی صنعت خودرو ایران قطعی شده است.

                      وی با بیان این‌که دعوت نامه حضور شرکت‌های آمریکایی نیز ارسال شده است، خاطرنشان کرد: در صورت فراهم شدن شرایط شاهد حضور شرکت‌های جنرال‌موتورز و فورد در ایران خواهیم بود.

                      دبیر دومین همایش بین المللی صنعت خودرو ایران ادامه داد: علاوه بر شرکت‌های خودروسازی شرکت‌های مطرح طراح بین‌المللی از جمله ایتال دیزاین و همچنین شرکت‌های مطرح قطعه سازی از جمله زیمنس، مندو، بوش، FRW و ACI در این همایش حضور خواهند داشت.

                      قربانی افزود: تاکنون حضور 148 میهمان خارجی از 30 کشور دنیا در دومین همایش بین‌المللی صنعت خودروی ایران قطعی شده است و البته تعداد میهمانان روز به روز در حال افزایش است.

                      وی با بیان این‌که معاون اول رییس جمهوری، وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان سرمایه‌گذاری‌های خارجی از جمله سخنرانان این همایش هستند، تصریح کرد: مدیران عامل چند شرکت خودروساز داخلی و خارجی نیز در این همایش سخنرانی خواهند کرد.

                      به گفته وی، جلب مشارکت و همکاری‌های خارجی و همچنین تلاش برای افزایش عمق داخلی سازی خودروهای خارجی و در کنار آن بررسی راهکارهای تحقق اهداف ایران در حوزه صنعت خودرو در سال 1404 (2025) از جمله اهداف دومین همایش بین‌المللی صنعت خودرو است که در تاریخ 10 آذر ماه (اول دسامبر) برگزار خواهد شد.

                      نظر

                      • لولی بربط زن
                        عضو فعال
                        • Nov 2013
                        • 1862

                        #2951
                        پاسخ : اخبار گروه خودرو

                        پست 12 شهریور:

                        در اصل توسط لولی بربط زن پست شده است View Post
                        مثلا چقدر خوب
                        قاعدتا باید با عدد بگویند. خودم تعدیل رو دور و بر 30 تومن حدس میزنم. نظر شما چیه؟
                        پست 26 مرداد:
                        در اصل توسط لولی بربط زن پست شده است View Post
                        با اجازه از اقا احسان:

                        در مورد خودرو:
                        نکته اول:

                        توی گزارش شفاف سازی ایران خودرو مورخ 8/4/93 آمار واقعی سه ماهه تولید رو 120 هزار دستگاه اعلام کرده و تا ابتدای تعطیلات مرداد 190 هزار تا تولید کرده ( تعطیلا تابستانی ایران خودرو از 7 مرداد تا 17 مرداد بوده ). هر روز کاری هم 2500 دستگاه تولید میکنند. در روزهای باقیمانده مرداد 12 روز کاری و توی شهریور 26 روز کاری داریم پس:

                        تعداد تولید شش ماهه= 190000+12*2500+26*2500 که جمع کل شش ماهه میشود 285000 هزار دستگاه. خوب در سه ماهه با تولید 120 هزار دستگاه و بدون افزایش نرخ 8 تومن سود ساخته ، اگر خطی هم بخوایم حساب کنیم:
                        پیش بینی سود شش ماهه= 285000/120000*8 که میشه: 19 تومان
                        یعنی در 6 ماهه 120 درصد سود سالیانه رو پوشش میده.

                        نکته دوم:

                        در شش ماه دوم سال نه تعطیلات 15 روزه عید را داریم و نه 10 روزه مرداد ماه را. اما بخاطر نسبت 30 به 31 روز ماهها و همچنین اسفند 7 روز را کم میکنیم . پس در شش ماه دوم ما 18 روز کاری اضافه تر نسبت به شش ماه اول داریم. هر روز 2500 تا میشود 45000 دستگاه. این 45000 تا را به 285000 اضافه میکنیم تا نرخ تولید شش ماه دوم حاصل شود. جمعا 330000 دستگاه در شش ماه دوم. حال میزان محاسبه سود شش ماه دوم:

                        330000/285000*19

                        که میشود 22 تومان.
                        جمع کل سالیانه نیز 22+19= 41 تومان بدون افزایش نرخ

                        نکته سوم:

                        ایران خودرو در صورتهای مالی سال 93 نرخ افزایش مواد و قطعات را لحاظ کرده اما افزایش نرخ فروش را لحاظ نکرده است. پس بخش بزرگی از افزایش نرخ فروش مستقیما در سود ان اثر گذار خواهد بود. اگر ایران خودرو بطور متوسط و پس از افزایش نرخ در هر دستگاه یک میلیون تومان سود اضافه براورد کند انگاه به ازای 600 هزار دستگاه اضافه سود ان میشود 600 میلیارد تومان که منقسم به هر سهم سود 50 تومانی خواهد داد پس:

                        بدون افزایش نرخ ، سود هر سهم در پایان سال مالی= حداقل 40 تومان
                        با افزایش نرخ شورای رقابت ، سود هر سهم در پایان سال مالی= حداقل 90 تومان


                        محاسبه قیمت سهم با خودتان.
                        پس قیمت فعلی سهم کف کف است و باید خرید و تا مجمع بعدی نگهداشت و گول نوسانات سهم را نخورد.

                        با دوست دوران دانشگاهی که چندسالیست یکی از مدیران ایران خودرو است در تعطیلا هفته پیش دیداری داشتم. ایشان گفتند که سعی بر اینست تا بالای 600 هزار تا تولید داشته باشند اما حداقل تولید ایران خودرو امسال 570000 دستگاه خواهد بود. ایشان در واحدی کار میکنند که امار دقیق را دارند.

                        تصمیم با خودتان. حداقل 2 ماه منتظر بمانید و گزارش 6 ماهه را ببینید.

                        و اما تحلیل جدید بر اساس گزارش دیروز:

                        بررسی مختصر گزارش ایران خودرو:

                        میزان تولید تجمعی 6 ماه اول= 278196
                        میزان تولید تجمعی تا پایان مهر ماه= 336871
                        تولید در مهرماه = 58675
                        میزان کل تولید در 5 ماه باقیمانده= 5*58675= 293375

                        پیش بینی کل تولید سال 93= 278196+293375= 571571 ( که 61000 دستگاه بیشتر از گزارش کدال دیروز است )

                        هر چند که خبر موثق دارم حداقل برنامه 600 هزار دستگاه تولید را دارند. گزارش 6 ماهه نشان داده که در فروش حتی با قیمتهای جدید نیز مشکلی ندارند. بعنوان نمونه خبر دارم که تا پایان سال بالغ بر 90 هزار دستگاه از گروه پیکان تولید میکنند اما در گزارش فقط 58 هزار دستگاه امده است ( مخفی کاری تا چه حد آخه !)

                        مورد بعدی بحث افزایش نرخهاست که در این گزارش اعمال نشده است. اگر در گزارش 6 ماهه قیمت فروش گروه پژو را بر تعداد فروش تقسیم کنید به میانگین 27 میلیون و دویست هزار تومان میرسید، یعنی قیمت قدیم! در حالیکه با قیمتی که ایران خودرو در حال حاضر می فروشد میانگین قیمتی پارس/ پژو/ سمند بالغ بر 33 میلیون است !

                        پس ایران خودرو در 2 مورد دیگر تا پایان سال تعدیل خواهد داشت 1) افزایش تولید بمیزان حداقل 60 هزار دستگاه 2) افزایش قیمت محصولات

                        نکته: بخشی از فروش دارایی ها در گزارش نیامده + پتانسیل بالقوه پارسیان

                        طبق محاسبات بنده، ایران خودرو بدون افزایش قیمت محصولات تا پایان سال نزدیک به 50 تومان سود خواهد ساخت و با افزایش نرخ بالای 90 تومان .

                        با همین تحلیل مختصر امروز بر سهم های قبلی افزودم انهم در قیمتهای زیر 297 تومان، دست فروشندگان درد نکند. دوستان در نظر داشته باشید که این سهم سال دیگر قیمتهای بسیار بالاتری را خواهد دید حالا خود دانید.
                        ای لولی بربط زن ! تو مست تری یا من ................ ای پیش چو تو مستی، افسون من افسانه ( مولانا )

                        نظر

                        • azarpad
                          عضو عادی
                          • Jun 2013
                          • 232

                          #2952
                          پاسخ : اخبار گروه خودرو

                          بهترين سهم گروه خودرو و بازار بورس ايران خودرو هست .

                          بهترين گزارش بازار را ايران خودرو ارسال كرده .

                          قيمت اين سهم حداقل بايد 400 تومان باشد .

                          نظر

                          • m.hossein
                            Banned
                            • Nov 2013
                            • 3031

                            #2953
                            پاسخ : اخبار گروه خودرو

                            كد مطلب: 64737
                            تاريخ انتشار: سه‌شنبه، 6 آبان 1393 ساعت 08:30


                            «خودرو» بورس را زیر و رو کرد


                            بورس تهران روز گذشته در حالی معاملات آرام خود را آغاز کرد که تمام فعالان بازار چشم‌انتظار بازگشایی نماد ایران خودرو (خودرو) بودند. این نماد که برای تعدیل پیش‌بینی سود متوقف شده بود، عصر روز یک‌شنبه گزارش جدید را در شبکه کدال منتشر کرد.

                            گرچه کلیت بازار انتظار داشت ایران خودرو پیش‌بینی سود خود را در جهت مثبت تعدیل کند، اما تعدیل 100درصدی EPS کمی دور از انتظار می‌نمود. از آنجا که نماد ایران‌خودرو در اغلب اوقات نقش لیدر را در بازار بازی می‌کند، فعالان بازار امیدوارانه، معاملات خود را مثبت آغاز کردند. تا جایی که شاخص کل در ساعت 11 از خود 90 واحد رشد نشان داد. همانطور که انتظار می‌رفت، مدیران بورسی بدون سنجش فضای بازار اقدام به بازگشایی نماد خودرو نکردند. پس از آنکه جو مثبت بازار محرز شد، در ساعت 11: 30 نماد خودرو به صورت مجاز-محفوظ بازگشایی شد. در فرآیند کشف قیمت، قیمت 308 تومان برای سهام ایران‌خودرو انتخاب شد. در حالی که از ظواهر ماجرا به نظر می‌رسید این سهم با صف خرید مواجه شود، در همان دقایق ابتدایی تمام سهام تقاضا شده، توسط عرضه‌کنندگان عرضه شد و از همان لحظه کاهش ارزش سهم آغاز شد.
                            این روند تا جایی ادامه یافت که حتی در لحظاتی، سهم تا مرز قرار گرفتن در صف فروش پیش رفت. پس از بازگشایی نماد ایران خودرو، جو بازار تغییر کرد و سهم‌های منفی آشکار شدند. سهام بانکی‌ها که در ساعات اولیه متعادل دست به دست می‌شد، شروع به ریزش کرد. همچنین گروه استخراج کانه‌های فلزی و محصولات شیمیایی نیز با افت قیمت سهام مواجه شدند. جالب‌تر از همه آنکه، با وجود فرصت کم برای انجام معاملات سهام ایران خودرو، ارزش مبادلات این سهم، در صدر فهرست ارزش معاملات قرار گرفت. در اندکی بیش از یک ساعت، بیش از 76میلیون سهم خودرو به ارزش بیش از 23میلیارد تومان معامله شد. ترکیب خریداران سهام ایران خودرو نیز جالب توجه بود. بیش از 88درصد این سهم را حقیقی‌های بازار خریداری کردند. همه این مسایل نشان از بازاری دارد که پس از سال‌ها فعالیت هنوز به بلوغ نرسیده است. هر زمان که حقیقی‌های بازار فعال می‌شوند، می‌توان ردپای تصمیمات هیجانی را دید. البته شاید بتوان دلیل این همه بی‌صبری را فرسایشی بودن روند بازار سهام تهران در 8 ماه گذشته دانست. شاید رفتار مدیران و سیاست‌گذاران بورسی منجر به کم‌حوصلگی فعالان بازار شده باشد. همانطور که پس از ترافیک‌های سنگین و از کوره در رفتن رانندگان، احتمال تصادفات خطرناک بیشتر می‌شود، سر بردن حوصله حقوقی‌های بازار سهام نیز می‌تواند تبعات زیانباری داشته باشد.

                            سلطان «ساتا» تاج از سر برداشت

                            خبری که روز گذشته، دهان به دهان چرخید و برای بسیاری از بازیگران بورس تهران مهم تلقی شد، پایان یافتن مدیریت سردار حسین دقیقی، پس از 11 سال، بر مجموعه بزرگ سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح (ساتا) بود. ساتا به واسطه زیرمجموعه‌های خود جزو بزرگ‌ترین‌های بازار سرمایه ایران محسوب می‌شود. به گزارش فارس، مصطفی اثباتی از مدیران قدیمی صنایع دفاع جایگزین سردار دقیقی در سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح شد. اثباتی پیش از این رییس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع بوده است. دقیقی در پاسخ به این سوال که پس از ساتا، در کجا خدمت خواهید کرد، گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون در هر کجا که باشیم، سرباز ولایت هستیم و خدمتگزار نظام خواهیم بود؛ در این خصوص چند مجموعه رایزنی شده و ان‌شاءالله پس از نهایی شدن، اعلام خواهد شد.

                            آمار معاملات

                            به این ترتیب شاخص کل بورس تهران روز گذشته با رشد 18واحدی در عدد 73هزار و 958 واحد ایستاد. گروه فلزات اساسی بیشترین اثر مثبت را بر شاخص کل گذاشت و آن را به تنهایی 53 واحد رشد داد. همچنین پس از آن گروه خودرو و ساخت قطعات، حمل و نقل و گروه ساختمانی مثبت‌ترین اثرگذاران بر شاخص کل بودند و هر کدام به ترتیب شاخص را 30، 20 و 11 واحد رشد دادند. نکته مهمی که درباره گروه ساختمانی وجود دارد این است که برخی از سهم‌های این گروه با p به e سه رقمی همچنان به رشد ادامه می‌دهند. در این گروه تنها 2 سهم هستند که روز به روز بیشتر رشد می‌کنند. «ثنوسا» و «ثاخت» در حالی گران‌تر می‌شوند که این دو سهم در سابقه خود رفتار مشابهی را داشته‌اند و در برهه‌یی از بازار، پس از رشد کاذب، تا 70 درصد از ارزش خود را از دست داده‌اند.

                            از طرف دیگر، گروه‌های استخراج کانه‌های فلزی مهم‌ترین سد رشد شاخص لقب گرفت و آن را 48واحد افت داد. پس از آن نیز، گروه محصولات شیمیایی، شرکت‌های چند رشته‌یی صنعتی و گروه بانکی قرار گرفتند که هرکدام به ترتیب شاخص را 29، 28 و 20 واحد تنزل دادند.

                            از میان شرکت‌ها نیز، اثرگذارترین نماد مثبت، نماد شرکت ملی صنایع مس ایران (فملی) بود. به نظر می‌رسد رشد روز گذشته این سهم، مرهون مصاحبه‌یی است که مدیرعامل این شرکت با رسانه‌ها انجام داده است. وی در این مصاحبه تلاش داشت اوضاع فملی را درخشان نشان دهد. همچنین پتروشیمی خارک (شخارک)، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) و ایران خودرو (خودرو) نیز هرکدام به ترتیب شاخص را 27، 20 و 13 واحد رشد دادند تا در فهرست اثرگذاران مثبت بر شاخص کل قرار گیرند.

                            از طرف دیگر، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) که روز گذشته بارها تا مرز صف فروش پیش رفت، شاخص کل را به تنهایی 57 واحد تنزل داد. پس از آن معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد)، سرمایه‌گذاری غدیر (وغدیر) و گروه مپنا (رمپنا) نیز در جلوگیری از رشد شاخص اثر بسزایی داشتند و هر کدام به ترتیب شاخص را 41، 36 و 14 واحد تنزل دادند.

                            همچنین طی معاملات روز گذشته، 788 میلیون و 471 هزار ورقه بهادار به ارزش 265 میلیارد تومان در 85 هزار و 429 نوبت مورد معامله قرار گرفت. از این میزان 191میلیارد تومان (معادل 72درصد از کل معاملات) به معاملات سهام و حق‌تقدم در بورس و فرابورس اختصاص یافت. سهم معاملات عمده از کل معاملات نیز 17درصد (معادل 44 میلیارد تومان) رقم خورد. همچنین ارزش معاملات اوراق بدهی و تسهیلات مسکن 29میلیارد تومان و معادل 11درصد از کل معاملات بود.

                            همچنین ارزش سهام خریداری شده توسط حقیقی‌ها 172میلیارد تومان بود. این در حالی است که اشخاص حقوقی به اندازه 94میلیارد تومان سهم خریدند. از طرف دیگر، سهامداران حقیقی به اندازه 174میلیارد تومان سهم فروختند و حقوقی‌ها نیز 91میلیارد تومان سهم در معرض فروش گذاشتند.

                            منبع: روزنامه تعادل

                            نظر

                            • rajabnejad
                              عضو فعال
                              • Jan 2012
                              • 4331

                              #2954
                              پاسخ : اخبار گروه خودرو

                              دستورالعمل ضوابط فروش خودرو در انتظار اقدام وزیر صنعت
                              دستورالعمل ضوابط و شرایط فروش خودرو در کشور تدوین شده و در انتظار اقدام وزیر صنعت، معدن و تجارت برای تایید و ارسال به هیات دولت برای تصویب نهایی و اجرا به سر می‌برد.



                              به گزارش خبرنگار ایسنا، تحویل ندادن خودروهای فروخته شده در موعد مقرر و یک طرفه بودن متن قراردادهای فروش خودرو به ضرر مشتریان، یکی از انتقادات اصلی مصرف‌کنندگان از شرایط فروش خودرو در کشور است.

                              در این زمینه در روند بازنگری آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو در کشور، دستورالعمل شرایط و ضوابط فروش خودرو در کشور نیز تدوین شده است.

                              در این دستورالعمل ضوابطی در زمینه شرایط تحویل خودرو برای واردکنندگان و تولیدکنندگان خودرو تدوین شده و با اجرایی شدن این دستورالعمل زمینه بسیاری از تخلفات خودروسازان و واردکنندگان خودرو در زمینه شرایط فروش و تحویل خودرو، از میان خواهد رفت.
                              در این شرایط براساس جدیدترین اخبار به دست آمده، بازنگری آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو و همچنین دستورالعمل ضوابط و شرایط فروش خودرو در کشور از چند ماه پیش به پایان رسیده و در چند ماه اخیر در انتظار تایید وزیر صنعت، معدن و تجارت و ارسال آن به هیات دولت به سر می برد.

                              در صورت تایید محمدرضا نعمت زاده و ارسال متن بازنگری شده آیین نامه حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو هیات دولت، دستورالعمل ضوابط و شرایط فروش خودرو در کشور نیز اجرایی خواهد شد.

                              یک مقام مسوول در وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این‌که امیدواریم هر چه زودتر آیین نامه و دستورالعمل مربوطه هیات دولت ارسال شود خاطرنشان می‌کند: با تصویب هیات دولت و اجرایی شدن آیین نامه جدید حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، شاهد افزایش رضایت مشتریان از فرآیندهای فروش و خدمات پس از فروش خودرو در کشور خواهیم بود.

                              به گفته وی، با اجرایی شدن دستورالعمل ضوابط و شرایط فروش خودرو در کشور، تولیدکنندگان و واردکنندگان خودرو ملزم به اصلاح متن قراردادهای فروش خود براساس ضوابط در نظر گرفته شده در این دستورالعمل هستند.

                              این مقام مسوول در وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار می‌کند که حداکثر تا پایان سال جاری شاهد تصویب نهایی آیین‌نامه جدید قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو و همچنین دستورالعمل ضوابط و شرایط فروش خودرو در کشور باشیم.
                              هرگاه زندگی را جهنم دیدی, سعی کن پخته بیرون آیی, سوختن رو همه بلدند ....

                              نظر

                              • m.hossein
                                Banned
                                • Nov 2013
                                • 3031

                                #2955
                                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                                چهارشنبه, 07 آبان 1393 خودرویی ها در 6 ماه چه کردند؟


                                شرح مطلب :

                                وضعیت معاملات سهام شرکت های خودرویی در بورس اوراق بهادار نشان می دهد که این صنعت در روزهای اخیر مورد توجه سرمایه گذاران و سهام داران فعال در بازار سرمایه قرار گرفته است.
                                پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، به بررسی عملکرد برخی از گزارش شرکت های حاضر در گروه خودرو پرداخته است:
                                صنعتی روان فن آور
                                شرکت صنعتی روان فن آور که بر روی تابلوی فرابورس ایران حضور دارد، گزارش 6 ماهه خود را در تاریخ 28 مهرماه منتشر کرد. این شرکت سود پیش بینی شده (EPS) فعلی خود را 562 ریال اعلام کرده است که تغییری نسبت به پیش بینی قبلی آن نداشته است. این در حالی است که EPS تحقق یافته این شرکت در شش ماهه امسال 568 ریال بود که نشان می دهد توانسته 101 درصد از پیش بینی خود را پوشش دهد. ارزش بازار این شرکت هم اکنون 66 میلیارد ریال است.
                                گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو
                                شرکت بورسی گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو گزارش شش ماهه خود را در آخرین روز مهرماه روانه بازار کرد. این شرکت سود پیش بینی شده خود را 749 ریال اعلام کرده که 596 ریال آن در 6 ماهه محقق شده است. بر این اساس، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر) موفق شده است که 80 درصد پیش بینی خود را طی این مدت پوشش دهد. ارزش بازار سهام این شرکت هم اکنون پنج هزار و 946 میلیارد ریال است.
                                ایران خودرو
                                ایران خودرو در گزارش شش ماهه خود، پیش بینی درآمد هرسهم سال مالی 93 را بر اساس عملکرد دوره واقعی 6 ماهه با افزایش 102.5 درصدی نسبت پیش بینی قبل 324 ریال اعلام کرده است. ایران خودرو با کنار گذاشتن 210 ریال طی 6 ماهه نخست سال موفق به پوشش 65 درصدی درآمد اعلامی جدید شده است.
                                موتور سازان تراکتورسازی ایران
                                شرکت 540 میلیاردی موتورسازان تراکتورسازی ایران (خموتور)، با توجه به سال مالی خود، گزارش شش ماهه اش را در 29 مهرماه بر روی کدال منتشر کرد. در گزارش این شرکت آمده که سود هر سهم 245 ریال پیش بینی شده و تغییری با پیش بینی اعلامی قبلی نداشته است. خموتور، موفق شده طی شش ماهه 128 ریال، معادل 52 درصد از سود پیش بینی شده خود را محقق کند.
                                فنرسازی خاور
                                شرکت بورسی فنرسازی خاور (خفنر)، 22 مهرماه گزارش شش ماهه خود را به بازار منعکس کرد. این شرکت سود پیش بینی شده (EPS) خود را 167 ریال اعلام کرده است. فنرسازی خاور موفق شده که در شش ماهه نخست سال مالی شرکت، 84 ریال معادل 50 درصد از پیش بینی محقق شده است. ارزش بازار این شرکت هم اکنون 357 میلیارد ریال است.
                                الکتریک خودرو شرق
                                شرکت الکتریک خودرو شرق سود پیش بینی شده هر سهم خود را 107 ریال اعلام کرده که بدون تعدیلی در این پیش بینی، گزارش 6 ماهه خود را منتشر کرده است. این شرکت EPS تحقق یافته در 6 ماهه امسال را 51 ریال اعلام کرده است که 48 درصد از پیش بینی را شامل می شود.
                                رینگ سازی مشهد
                                شرکت رینگ سازی مشهد (خرینگ)، که در بازار دوم بورس فعال است، گزارش شش ماهه خود را در آخرین روز مهرماه بر روی کدال منتشر کرد. این شرکت 180 ریال EPSاعلام کرده که نسبت به سود پیش بینی شده قبلی تفاوتی ندارد. رینگ سازی مشهد موفق شده در 6 ماهه، 80 ریال از این پیش بینی را که معادل 44 درصد می شود، محقق کند.
                                نیرومحرکه
                                شرکت ماشین سازی نیرومحرکه (تمحرکه) که در بازار دوم بورس حضور دارد، با توجه به سال مالی پایان اسفند ماه، گزارش 6 ماهه خود را در تاریخ 29 مهرماه به بازار ارایه کرد. در این گزارش پیش بینی سود هر سهم 212 ریال اعلام شده که شرکت توانسته در 6 ماه نخست سال مالی خود مبلغ 92 ریال از این میزان را پوشش دهد. بر این اساس، 43 درصد از سود پیش بینی شده هر سهم شرکت در این مدت محقق شده است.
                                نصیرماشین
                                شرکت نصیرماشین گزارش 6 ماهه خود را در 29 مهرماه بر روی کدال منتشر کرد. پیش بینی سود این شرکت برای سال مالی 93 ، عدد 332 ریال اعلام شده بود که در گزارش منتشره، اعلام شده، نصیرماشین توانسته 112 ریال یعنی معادل 28 درصد پیش بینی خود را محقق سازد.
                                ریخته گری تراکتور سازی ایران
                                شرکت ریخته گری تراکتورسازی ایران هم در گزارش شش ماهه خود با کنار گذاشتن 75 ریال از سود پیش بینی شده سال مالی 93 در دوره 6 ماهه موفق به پوشش 73 درصدی شده است. شرکت پیش بینی سود هر سهم سال مالی منتهی به 29اسفند 93 را در اطلاعیه جدید مبلغ 103 ریال اعلام کرده است.
                                چرخشگر
                                شرکت چرخشگر در گزارش شش ماهه خود پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی شرکت را در مهر ماه امسال 48 درصد کاهش داد. پیش بینی سود هر سهم سال مالی 93 چرخشگر در مهر ماه امسال مبلغ 61 ریال اعلام شده که طی دوره 6 ماهه مبلغ (28) ریال زیان به ازای هر سهم محقق شد.
                                صنایع ریخته گری ایران
                                شرکت صنایع ریخته گری ایران گزارش 6 ماهه خود را در آخرین روز مهرماه به بازار ارایه کرد. شرکت پیش از این سود هر سهم خود را 5 ریال اعلام کرده بود که در گزارش جدید، سود پیش بینی شده با تعدیل 5980 درصدی به 304 ریال رسیده است. در این گزارش آمده که صنایع ریخته گری ایران توانسته در مدت شش ماهه، 86 ریال، یعنی 28 درصد از سود پیش بینی شده خود را پوشش دهد.
                                قطعات اتومبیل
                                شرکت قطعات اتومبیل در 27 مهرماه امسال گزارش شش ماهه خود را منتشر کرد. سود پیش بینی شده برای هر سهم شرکت 140 ریال اعلام شده در حالی که پیش بینی قبلی آن 84 ریال بوده است. بر این اساس، سود شرکت دارای تعدیل 67 درصدی است که 12 ریال آن معادل 9 درصد از این مبلغ پوشش داده شده است.
                                سایپا آذین
                                شرکت بورسی سایپا آذین در 30 مهرماه گزارش شش ماهه خود را بر روی کدال منتشر کرد. این شرکت با زیان همراه است و پیش بینی فعلی آن 239 ریال زیان به ازای هر سهم اعلام شده است. البته پیش از این شرکت 290 ریال زیان را برای هر سهم اعلام کرده بود.
                                گروه بهمن
                                گروه بهمن دیگر شرکت فعال در گروه خودرو و ساخت قطعات است که پیش بینی سود هر سهم خود را 300 ریال اعلام کرده است. اما EPS تحقق یافته این شرکت در 6 ماه نخست امسال 59 ریال زیان به ازای هر سهم است.
                                محور خودرو
                                شرکت محور خودرو گزارش شش ماهه خود را 29 مهرماه بر روی کدال منتشر کرد. پیش بینی فعلی این شرکت عدد 8 ریال و پیش بینی قبلی 6 ریال بوده است که تعدیلی 33 درصدی دارد. اما این شرکت در شش ماهه اول سال، 41 ریال زیان به ازای هر سهم کنار گذاشته است.
                                سایپا دیزل
                                از دیگر شرکت های گروه خودرو و ساخت قطعات که در نیمه نخست سال زیان کنار گذاشته است، شرکت سایپا دیزل (خکاوه) است. این شرکت زیان پیش بینی شده برای هر سهم خود را 451 ریال اعلام کرده که در پیش بینی قبلی 436 ریال اعلام شده بود. شرکت در نیمه نخست سال، 412 ریال زیان کنار گذاشته است.
                                سایپا
                                شرکت سایپا پیش بینی سود هر سهم خود را 9 ریال اعلام کرده بود که در گزارش شش ماهه خود، اعلام کرده به ازای هر سهم 90 ریال زیان دارد.
                                لنت ترمز ایران
                                شرکت لنت ترمز ایران هم دیگر شرکتی است که از گروه خودرو و ساخت قطعات، گزارش شش ماهه منتشر کرده است. این شرکت پیش بینی سود هر سهم را 95 ریال اعلام کرده است که نسبت به پیش بینی قبلی تغییری ندارد. البته EPS تحقق یافته در 6 ماهه امسال رقم 76 ریال زیان به ازای هر سهم است.

                                نظر

                                در حال کار...
                                X