**** افسانه تامکت ****

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • Captain Nemo
    مدیر
    • Dec 2010
    • 2934

    #976
    درود بر جناب قنبری عزیز

    ببخشید انگار بنده را اشتباهی گرفتی ...
    عزیزم من کی باشم که بخوام تایید یا رد کنم خبر بالا را :D

    ولی تقریبا همه میدوند که پدافند سپاه یا همون برادر بسیجی عزیز به جناب بابایی شلیک کردند ...
    البته از این اتفاقات در طول جنگدر نیروی هوایی ما و همچنین عراق بسیار زیاد اتفاق افتاد .

    پدافند موشکی جزیره خارک هم به اشتباه فکر کنم 2 فروند اف-14 خودمون را سرنگون کرد .
    یک نکته دیگر را هم شب خدمتت عرض میکنم .
    یاری اندر کس نمی​بینیم یاران را چه شد
    دوستی کی آخر آمد دوستداران را چه شد

    شهر یاران بود و خاک مهربانان این دیار
    مهربانی کی سر آمد شهریاران را چه شد

    نظر

    • مندی
      عضو فعال
      • Oct 2011
      • 522

      #977
      در اصل توسط خودشکوفا پست شده است View Post
      درود بر اهالی تاپیک خصوصا عقاب تیزپرواز مبارزه با مهره ی فریب خورده غرب, مندسن...:-<

      آقا رضا امروز در مصاحبه جناب روحانی مطلبی عنوان شده بود که بنده کاملا برایم تازگی داشت و عجیب بود... یعنی در واقع شاخ دراوردم...

      شما این متن رو تایید می کنید؟؟

      رئیس اسبق شورای امنیت ملی کشور در پاسخ به این سوال که سرلشگر خلبان بابایی در زمان مسئولیت شما به عنوان فرمانده پدافند هوایی در سال 64 به دست پدافند خودی در بازگشت از ماموریت مورد هدف قرار گرفت چه توضیحی دارید، بیان داشت: سرلشگر بابایی و تیمسار ستاری خودشان از ارکان اصلی پدافند هوایی بودند؛ باید بگویم که هدف گیری هواپیمای بابایی توسط پدافند هوایی صورت نگرفت بلکه توسط یک سرباز بسیجی در نزدیک مرز از آنجایی که تصور کرده بود هجوم هوایی صورت گرفته با توپ زمینی اقدام به شلیک می کند که متاسفانه یکی از این تیرها به گردن ایشان اصابت می کند و باعث شهادت وی می شود.
      ممد ..حس عجیبی دارم ..بجون کاپیتان اگه دروغ بگم .... حس میکنم به شهادت نزدیکم ...اونم توسط اف 14 کاپیتان ....نمیدونی چه حاله ای دورم ایجاد شده....

      ممد.. راس راس بلند شدی رفتی تو این همه خبر ، این خبر و ورداشتی گذاشتی نگفتی الان هر چی تقصیره میندازن گردن مندی بد بخت ..میگن کار خود جونورشه ..این همون بسیجیه بود ..بگیرید جرش بدین ...

      ممد شکوفه ...نصف بدبختی من تو این سایت به خاطر تو هست نصف دیگش به خاطر اون دختره ی لوس...حالا هی خودتو بزن به کوچه غلام سیاه ...
      دنیا همه هیچ و اهل دنیا همه هیچ ..... ای هیچ تر از هیچ ، تو بر هیچ مپیچ

      نظر

      • خودشکوفا
        عضو فعال
        • Aug 2025
        • 1134

        #978
        در اصل توسط خودشکوفا پست شده است View Post
        درود بر اهالی تاپیک خصوصا عقاب تیزپرواز مبارزه با مهره ی فریب خورده غرب, مندسن...:-<

        آقا رضا امروز در مصاحبه جناب روحانی مطلبی عنوان شده بود که بنده کاملا برایم تازگی داشت و عجیب بود... یعنی در واقع شاخ دراوردم...

        شما این متن رو تایید می کنید؟؟

        رئیس اسبق شورای امنیت ملی کشور در پاسخ به این سوال که سرلشگر خلبان بابایی در زمان مسئولیت شما به عنوان فرمانده پدافند هوایی در سال 64 به دست پدافند خودی در بازگشت از ماموریت مورد هدف قرار گرفت چه توضیحی دارید، بیان داشت: سرلشگر بابایی و تیمسار ستاری خودشان از ارکان اصلی پدافند هوایی بودند؛ باید بگویم که هدف گیری هواپیمای بابایی توسط پدافند هوایی صورت نگرفت بلکه توسط یک سرباز بسیجی در نزدیک مرز از آنجایی که تصور کرده بود هجوم هوایی صورت گرفته با توپ زمینی اقدام به شلیک می کند که متاسفانه یکی از این تیرها به گردن ایشان اصابت می کند و باعث شهادت وی می شود.

        در اصل توسط CAPTAIN NEMO پست شده است View Post
        درود بر جناب قنبری عزیز

        ببخشید انگار بنده را اشتباهی گرفتی ...
        عزیزم من کی باشم که بخوام تایید یا رد کنم خبر بالا را :D

        ولی تقریبا همه میدوند که پدافند سپاه یا همون برادر بسیجی عزیز به جناب بابایی شلیک کردند ...
        البته از این اتفاقات در طول جنگدر نیروی هوایی ما و همچنین عراق بسیار زیاد اتفاق افتاد .

        پدافند موشکی جزیره خارک هم به اشتباه فکر کنم 2 فروند اف-14 خودمون را سرنگون کرد .
        یک نکته دیگر را هم شب خدمتت عرض میکنم .

        رضا جان نکته رو نگرفتی... چیزی که منو شوک زده کرد ریاست جناب روحانی یعنی یه منبری بر پدافند هوایی کشور بود!!! خدایا این درد رو آدم به کجا ببره:(


        در اصل توسط mhkz44 پست شده است View Post
        ممد ..حس عجیبی دارم ..بجون کاپیتان اگه دروغ بگم .... حس میکنم به شهادت نزدیکم ...اونم توسط اف 14 کاپیتان ....نمیدونی چه حاله ای دورم ایجاد شده....

        ممد.. راس راس بلند شدی رفتی تو این همه خبر ، این خبر و ورداشتی گذاشتی نگفتی الان هر چی تقصیره میندازن گردن مندی بد بخت ..میگن کار خود جونورشه ..این همون بسیجیه بود ..بگیرید جرش بدین ...

        ممد شکوفه ...نصف بدبختی من تو این سایت به خاطر تو هست نصف دیگش به خاطر اون دختره ی لوس...حالا هی خودتو بزن به کوچه غلام سیاه ...

        مندسن جان از اونجایی که اعتقاد دارم نیمی از شیطنت و بی قراری تو ریشه ژنتیکی باید داشته باشه.. و از طرفی سن تو به سال 64 قد نمی ده احتمالا این دسته گل رو پدرت یا یکی از عموهات باید آب داده باشن..:-w

        ضمنا هر بلایی سرت میاد خودت میاری.. من بیگناهم...
        سرنوشتت رو خودت رقم می زنی.. نه خدا... نه آدمیان.../:)
        "سياستمدار انسانها را به دو دسته تقسيم مي كند: ابزار و دشمن؛ يعني تنها يك طبقه را مي شناسند و آن هم دشمن است."
        (نيچه)

        نظر

        • Captain Nemo
          مدیر
          • Dec 2010
          • 2934

          #979

          چیزی که منو شوک زده کرد ریاست جناب روحانی یعنی یه منبری بر پدافند هوایی کشور بود!!!


          جناب قنبری عزیز
          بنده در این مورد اطلاع خاصی ندارم باید از مطلعین نیروی هوایی تحقیق کنم ...
          ولی تعجبی هم نداره به هر حال صاحبین منبر فعلا ... بماند ...
          الان میان سراغم ...
          یاری اندر کس نمی​بینیم یاران را چه شد
          دوستی کی آخر آمد دوستداران را چه شد

          شهر یاران بود و خاک مهربانان این دیار
          مهربانی کی سر آمد شهریاران را چه شد

          نظر

          • ماهور
            عضو فعال
            • Feb 2011
            • 1239

            #980
            عکس / وقتی فرمانده سپاه کودک بود

            تصویر زیر، سردار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه را در دوران کودکی نشان میدهد.

            چو قسمت ازلی بی حضور ما کردند
            گر اندکی نه به وفق رضاست خرده مگیر...

            نظر

            • آمن خادمی
              مدیر
              • Jan 2011
              • 5243

              #981
              تنها اف-14 ایرانی که عراقیها توانستند سرنگون کنند + عکس


              با وجود اینکه عراق بارها خبر سرنگونی هواپیماهای اف-۱۴ ایران را منتشر کرد اما همه آنان به جز در یک مورد، مشکوک و غیرقابل اثبات است.

              پارسینه در ادامه نوشت: در رسانه‏ های غربی حداقل ۱۲ مورد از این دست گزارشها در آرشیوهای خبری موجود است. اما در طول جنگ هشت ساله، در مجموع ۴ فروند تامکت به وسیلهء نیروهای عراقی سرنگون گشت که تنها یکی از آنها (آن هم نه به طور کامل) قابل اثبات به وسیله ی مدارک مستند می‏ باشد.

              اولین موفقیت عراقیها در سرنگونی تامکت بر فراز آبادان میسر گردید. یک فروند میگ-۲۱ عراقی به خلبانی ستوان‏ یکم خلبان منصور موفق شد یک فروند تامکت را به وسیلهی مسلسل ۲۳ میلیمتری خود مورد اصابت قرار دهد. این موفقیت از چنان اهمیتی برای عراق برخوردار بود که بعدها بعد از مرگ این خلبان، در سالهای پایانی جنگ، تندیسی از او ساخته و نصب گردید.

              در پائین پای مجسمه این خلبان عراقی، لاشه اف-14 ایرانی قرار داده است.

              to continue, please follow me on my page

              نظر

              • Captain Nemo
                مدیر
                • Dec 2010
                • 2934

                #982
                یاد شهدای فاجعه انفجار پرواز 655 هما گرامی باد


                ۱۲ تیرماه سالروز حمله ناو هواپیمابر وینسس آمریکا به هواپیمای مسافربری ایرباس ایران ایر و شهادت بیش از سیصد نفر از هموطنان بیگناه گرامی باد .





                12 تیرماه 1367، ساعت 10صبح یادآور وقوع فاجعه ضدانسانی آمریکا و انفجار هواپیمای مسافربری ایرباس 300 هواپیمای جمهوری اسلامی ایران(هما) با پرواز
                شماره 655 به مقصد دوبی با 290مسافر و سرنشین (156 مرد- 75 کودک 2 تا 12 سال- 8 کودک زیر 2 سال- 53 زن- 42 نفر با ملیت های هندی- پاکستانی-
                عرب- یوگسلاوی سابق و 16 کادر و خدمه پرواز) می باشد که توسط ناو غول پیکر «وینسنس» که در مورخ 8 خرداد 1367 از بندر «دیه گو» وارد خلیج فارس شده
                بود به فرمان ناخدا «ویل راجرز» با دو فروند موشک استاندارد2 زمین به هوا با برد 48 کیلومتر در ارتفاع 4هزارپا در ساعت 10:22 صبح در حوزه آب های سرزمینی
                کشور امارات تعمداً مورد هدف قرار گرفت و چند لحظه بعد از صفحه رادارهای زمینی محو شد و هواپیما در طوفانی از آتش و دود در آب های نیلگون خلیج همیشه
                فارس فرو افتاد.




                برج مراقبت پرواز فرودگاه بین المللی بندرعباس که تا ساعت 10:17 دقیقه با خلبان رضائیان در تماس بود بناگه از سرنوشت هواپیما بی خبر گردید که
                آنها نیز اظهار بی اطلاعی نمودند.

                بلافاصله شورای تأمین استان هرمزگان تشکیل و وضعیت اضطراری اعلام نمود و جستجو برای یافتن هواپیما آغاز شد.


                بلافاصله شناورهای نیروی دریایی ارتش و سپاه و بالگردها، عملیات شناسایی و تجسس را در منطقه آغاز نمودند،
                سرنشینان قایق های تندرو سپاه و ساکنان حاشیه جنوبی جزیره قشم خبر دادند که شاهد اصابت موشک و انفجار هواپیما و دونیم شدن آن بودند که
                با شناسایی محل دقیق سقوط هواپیما، بالگردها و شناورها در موقعیت 26درجه و 42 دقیقه عرض شمالی و 56 درجه و 3 دقیقه طول شرقی در
                ساعت 11:30صبح، خود را به محل حادثه رساندند و با 2 فروند ناو– 6 یدک کش – 1 فروند هاورکرافت – 8 فروند قایق- 4 فروند بالگرد و سایر شناورها
                مبادرت به شناسایی و جمع آوری اجساد قربانیان جنایت ضد انسانی آمریکا نمودند.




                اولین جسد یافت شده متعلق به دختربچه 8 ساله با دست و پاهای قطع شده و بدن تکه تکه شده بود و دومی پیرمردی که از وسط دونیم شده،
                بعد کودکی هشت ماهه و به دنبال آن تعدادی دست، مچ، پا وسرهای قطع شده ( مچ زنی قطع شده داخل لنگ کفش قرمز رنگ)دیده شد.
                اجساد بی گناهان به تدریج به بندرعباس منتقل گردید.






                دیدن صحنه های رقت بار بدن های تکه و پاره شده و اجزای بدن متلاشی و پخش شده در سطح آب آنچنان دهشت بار بود که امدادگران و جستجوگران
                را یارای دیدن و تحمل سنگینی درد و آلام قربانیان نبوده و به شدت تحت تأثرات و تألمات روحی قرار داشتند...


                جنایت غم انگیز ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایران یک فاجعه و جنایت عمدی و آگاهانه بوده است و به قطع و یقین به عنوان یک لکه ننگ ابدی در تاریخ
                جنایات ضد بشری و زمامداران خونخوار آمریکا باقی خواهد ماند.


                در تحلیل عمدی بودن ارتکاب این جنایت باید تصریح کرد که اولاً هواپیمای ایرباس 300 از نظر شکل، حجم، اندازه و توانایی پرواز کاملاً با هواپیماهای جنگنده
                متفاوت و متمایز می باشد. ثانیاً از نظر ارتباط و تماس رادیویی نیز در کانال و باند VHFبا فرکانس های بین المللی به راحتی قابل تشخیص می باشد و کاپیتان
                جنایتکار ناو وینسنس نیز برای این مهم آگاه بوده است. مهمتر اینکه از کریدور هوایی بین المللی و در مسیر بندرعباس – دوبی در حرکت بوده(آمپر59) و
                از مسیر پیش بینی شده منحرف نگردیده است.


                ادعای اشتباهی ساقط کردن هواپیمای ایرباس نیز با ادعای نشان شجاعت و لیاقت به ناخدای جنایتکار « ویل راجرز » ادعایی پوچ و مسخره می باشد.

                پرداخت غرامت به بازماندگان حادثه توسط آمریکا در این فاجعه هولناک ضمن احراز حقانیت ایران، به اثبات رساند که منشأ و عامل بسیاری از فجایع ضد انسانی درجهان می باشد.

                یاد و نام قربانیان فاجعه ننگین سقوط هواپیمای ایرباس300 هما گرامی باد.


                گلباران محل شهادت شهدای این جنایت وحشتناک در سالگرد این سانحه

                یاری اندر کس نمی​بینیم یاران را چه شد
                دوستی کی آخر آمد دوستداران را چه شد

                شهر یاران بود و خاک مهربانان این دیار
                مهربانی کی سر آمد شهریاران را چه شد

                نظر

                • FENCER
                  عضو فعال
                  • Aug 2025
                  • 601

                  #983
                  هنوز اون صحنه ها که آن زمان برای اولین بار از تی وی پخش شد جلو چشمامه

                  روحشون شاد
                  شخصیت مرد سرنوشت اوست

                  نظر

                  • Captain Nemo
                    مدیر
                    • Dec 2010
                    • 2934

                    #984
                    شهید هاشم آل آقا ، از آبی آسمان تا نیلی دریا






                    این بار سخن از رادمردی است که در سراسرزندگی پرافتخارش چونان عقابی تیزچنگ پاسدار حریم هوایی این کشور اهورایی بود و آن
                    زمان که روح بی قرارش راه پروازی بلندتر را در پیش گرفت، کالبدخاکیش را به آغوش گرم آبی نیلگون خلیج فارس سپرد تا
                    ترجمان پیوندی معنادار بین آسمان و دریا باشد.


                    او که طنین صدای مردانه اش، آرامش بخش و قوت قلب خلبانان اف-4 و اف-5 و هواپیماهای ترابری بود.
                    عقاب سرفراز آسمان ایران زمین، سرلشکر خلبان شهید هاشم آل آقا.






                    زندگی نامه



                    نام: محمد هاشم
                    نشان: آل آقا
                    تاریخ تولد: 27 آبان 1324
                    تاریخ ورود به نیروی هوایی: 1344
                    تاریخ تکمیل دوره عالی پرواز در آمریکا: 1349
                    شروع به خدمت به عنوان خلبان فانتوم: 1349
                    اعزام به امریکا جهت طی دوره خلبانی هواپیمای تامکت: 1356

                    برخی از مسئولیتهای مهم :

                    1.افسر خلبان کابین جلو گروه یکم گردان 12 پایگاه یکم شکاری تهران
                    2.معاونت عملیات پایگاه هشتم شکاری اصفهان
                    3.معاونت عملیات پایگاه هفتم شکاری شیراز
                    4.جانشین فرمانده پایگاه هشتم شکاری اصفهان
                    5.طراح جنگی دفتر مخصوص نیروی هوایی
                    6.مسئول پست فرماندهی معاونت عملیات نیروی هوایی


                    محمدهاشم در 27 آبان سال 1324 در خاندان بزرگ «آلآقا» که از خانوادههای سرشناس شهر کرمانشاه میباشد پا به عرصه وجود گذاشت.
                    دوران تحصیل خود در مقاطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان را درشهر کرمانشاه گذراند.

                    با اعلام مخالفت مادرش با وجود عشقی که به پروازداشت از این کار منصرف شد اما علاقه وافر وی به ارتش که
                    همانا عشق خدمت به وطن بود باعث شد
                    که نهایتا به جمع نیروهای مسلح بپیوندد .

                    به دنبال آن وی پس از شرکت در آزمون ورودی، موفق به راهیابی به دانشکده افسری نیروی زمینی ارتش شده و با توجه به عطش درونیاش در میل به
                    بال گشودن همزمان در جهت جلب رضایت مادر گام بر میدارد.

                    پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه افسری اصرار وی کارگر افتاده و مادر به خلبان شدن فرزند راضی میشود.
                    هاشم که گویی در ابتدای راه قرار دارد با نیروی مضاعفی بلافاصله اقدام کرده و باشرکت در آزمون دانشکده خلبانی از این امتحان نیز سربلند بیرون آمده
                    و بارسیدن به آرزوی دیرینه خود به جرگه دانشجویان خلبانی نیروی هوایی ارتش میپیوندد.

                    با اتمام کلاسهای زمینی و آموزش مقدماتی پرواز، طبق روال آن روز نیروی هوایی برای تکمیل دانش پرواز خود راهی ایالات متحده میشود.
                    با اتمام دوره، مفتخر به دریافت وینگ خلبانی شده وراه بازگشت به وطن را در پیش میگیرد.




                    سروان خلبان هاشم آل آقا مقارن با سال1350 به کشور بازگشته و با امریه ستاد فرماندهی نیروی هوایی به عنوان
                    کمک خلبان جنگنده F-4، فانتوم، به پایگاه هفتم شکاری شیراز منتقل میشود.

                    درادامه در سال 1351 برابر امریه دیگری برای ادامه انجام وظیفه به پایگاه یکم شکاری تهران فرستاده میشود.

                    هاشم در همین سال با دختری در همان محله سکونت پدر و مادرش در شهر کرمانشاه آشنا شده و این آشنایی
                    به ازدواج این دو ختم میشود . شهید محمدهاشم آلآقا فردی آرام و صبور بود و نسبت به خانواده خود تعصب
                    خاصی داشت و همسرش عامل اخیر را مهمترین علت ازدواجش باوی میداند .


                    آنها زندگی مشترکشان را در تهران آغاز کرده و پس از حدود 4 سال، در سال 1356 آماده سفری طولانی میشوند.

                    سروان خلبان آل آقا براساس صلاحدید فرماندهان وقت به همراه تنی چند از خلبانان فانتوم، با خانواده هایشان برای آموزش هدایت پرنده پیچیده، انقلابی و
                    جدید نیروی هوایی ارتش، گرومنF-14 تامکت عازم پایگاه نیروی دریایی ایالات متحده در ایالت ویرجینیا میشوند
                    .

                    برای خلبانان باتجربه فانتوم همچون هاشم آل آقا پرواز با گربه گرومن و کاربری تسلیحاتش کار آنچنان سختی نبود.
                    زیرا در درجه اول F-4 و F-14 هر دو اصلا برای نیروی دریایی ایالات متحده طراحی و ساخته شده و بدیهی است که از یک استاندارد یکسان برای طراحی و
                    ساخت آنهااستفاده شده است و در درجه دوم از سه موشک هوا به هوای مورد استفاده تامکتهای ایران، فانتوم قابلیت شلیک دو موشک
                    آن (AIM-7 اسپارو و AIM-9سایدوایندر) را دارد.




                    با توجه به اینکه آل آقا و همرزمانش در جنگنده فانتوم در چگونگی استفاده از این دو موشک تجربه کافی و وافی داشتند،
                    فقط میبایست اسلحه اصلی تامکت، موشک اسطورهای هیوز AIM-54 فینیکس و رادار آن هیوز AWG-9 را بهطور کامل بشناسند.

                    اگر عوامل مذکور را به اضافه هوش و جسارت ایرانی کنیم میشود حدس زد که تمام نفرات اعزامی به راحتی
                    بتوانند دوره خلبانی F-14 را با موفقیت و سربلندی طی کنند .


                    پس از پایان دوره در مدت حدود 18 ماه، خلبانان جدید جنگنده جدید در آبان 57 به سرزمین اجدادی خود باز میگردند.
                    با توجه به اینکه کانون فعالیت F-14 در ایران پایگاه هشتم شکاری میباشد، هاشم به همراه خانواده خود از تهران به اصفهان نقل مکان میکند.

                    سکونت آنها در اصفهان مصادف میشود با اوجگیری تظاهرات مردمی علیه حکومت پهلوی که در نهایت به پیروزی انقلاب اسلامی ایران در بهمن 57 منجر شد.
                    وقوع انقلاب در کشورمان سنگ محک بسیار جالبی برای تعیین عیار عرق ملی و حس وطنپرستی کارکنان نیروهای مسلح بود و
                    چه زیبا که آل آقا و همرزمان میهن پرستش در این آزمون کوچکترین ناخالصی از خود نشان ندادند.

                    سروان خلبان محمدهاشم آل آقا که در زمان پیروزی انقلاب از افسران ارشد نیرو محسوب میشد و مدتها بود که به عنوان استاد خلبان، آموزش خلبانان را
                    به عهده گرفته بود پس از پیروزی انقلاب امر آموزش را با جدیت بیشتری پیگیرشد.





                    آری او نیز میدانست آموزش صحیح و کامل مهمترین رمز پیروزی بر دشمنان ملت است.

                    با شروع جنگ تحمیلی فعالانه وارد صحنه نبرد شد و در عین حال از آموزش جوانان غافل نشد تا اینکه به علت رشادت، جدیت و جسارت در امورمحوله
                    در سال 1362 از طرف فرماندهی وقت نیرو به سمت جانشین فرماندهی عملیات نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب میشود.



                    رسیدن به پست معاونت عملیات نیرو بهانه خوبی بود تا هاشم در کنار سرهنگ خلبان «عباس بابایی» خود را هرچه بیشتر درگیر جنگ کرده و
                    توانایی های خود را در این عرصه، عرضه دارد.

                    بابایی و آل آقا همواره پیش از انجام هر عملیاتی ابتدا خود مبادرت به شناسایی و ارزیابی هدف از لحاظ موضع پدافندی، سمت حمله و غیره کرده
                    تا عملیات اصلی با خطر کمتر و دید بازتری صورت گیرد.

                    نحوه شهادت شهید آل آقا

                    تقویم ها روز 20 مرداد 1363 را نشان میداد و آسمان آبی خلیج فارس یکی از گرمترین روزهای خود را سپری میکرد.
                    هاشم آل آقا و کمک خلبانش در یک تامکت طی ماموریتی مشغول اسکورت نفتکشها و کشتیهای تجاری کشورمان بود.
                    در همین اثنا ناگهان مورد حمله چند فروند جنگنده میراژ F1 عراقی قرار میگیرد.

                    درگیری آغاز و پس از مدتی جنگ و گریز تامکت آل آقا مورد اصابت موشک شلیک شده از طرف جنگنده عراقی
                    قرار گرفته و به درون آب سقوط میکند.

                    شاهدان عینی حادثه که دورادور ناظر درگیری آنها بودند خطر شلیک شدن موشک سوپر 530F-1 به سمت
                    تامکت را به آل آقا گوشزدمیکنند اما آلآقا در جواب آنها میگوید :
                    هیچ نشانهای دال بر حمله موشک به سمتشان در سامانههای هشداردهنده مشاهده نمیکند
                    .


                    این مطلب گویای آن است که عراقیها با استفاده از اطلاعات فنی که امریکاییها در اختیار آنها قرار داده بودند در استفاده
                    از نقاط ضعف F-14 کاملا موفق عمل کردهاند.

                    همسرهاشم که از چند روز پیش برای دیدن اقوام به کرمانشاه رفته بود در روزبازگشت به تهران که مصادف میشود با روز
                    شهادت هاشم با شکسته شدن دیوارصوتی شهر کرمانشاه توسط جنگندههای عراقی مواجه میشود.


                    با مشاهده این اتفاق گویی به وی الهام میشود که برای هاشم اتفاقی افتاده اما با ذکر و یاد خدا آرامش یافته و به خود تلقین میکند که انشاءا... اتفاقی نیفتاده .
                    پس از رسیدن به تهران هرچه منتظر میماند از تلفن هاشم خبری نمیشود.

                    صبرش لبریز شده و با پایگاه هشتم تماس میگیرد .
                    دیسپچ پایگاه با توجه به اینکه تامکت آل آقا بازنگشته و هیچ خبر دقیقی دال بر شهادت یا زنده بودنش در دست نیست با جوابهای سربالا به همسر وی میگوید:
                    « همین الان دوباره برای ماموریتی دیگر به پرواز درآمد. به محض بازگشت میگوییم با شما تماس بگیرد. »

                    با شنیدن این جوابها و طولانی شدن انتظار، همسر شهید از وقوع سانحه برای هاشم یقین حاصل میکند.
                    با سقوط تامکت آل آقا با توجه به اینکه از اسارت به دست عراقیها و یا شهادتش اطلاعی در دست نبود به اضافه اینکه وی به عنوان جانشین
                    عملیات نیرو در جریان تمام عملیاتهای آتی و استراتژی جاری نیروی هوایی بود به همین علت بلافاصله تمامی طرحهای نیرو دستخوش تغییراتی اساسی شد.


                    این قضیه گذشت و نیروی هوایی با اعلام مفقودالاثر شدن هاشم بر ابهامات و سوالات سقوط وی افزود.

                    همسر هاشم که همچنان منتظر بازگشت وی به خانه بود چندین سال پس از مفقودالاثر شدن همسرش در یکی ازشبهای قدر خالصانه دست
                    به دامن ائمه اطهار شده و از آنها میخواهد وجود یاعدم وجود هاشم را برای وی معلوم کنند.

                    توسل وی جواب داده و همان شب خواب شهید بزرگوار را میبیند. هاشم که در سبزه زارمانندی با لباس خلبانی به دیدن
                    همسرش آمده بود در جواب سوال وی که پرسید:

                    « هاشم، میخواهم بدانم که تو هستی یا نیستی؟ » میگوید:
                    « من نیستم. » پس از مدت کوتاهی گفتگو، شهید اظهار میدارد « من سردم است و باید بروم » .
                    همسر شهید صبح فردا خوابی که دیده بود را با یکی از علما در میان میگذارد.

                    در جواب میشنود با توجه به اظهار سرما توسط شهید ، پیکر پاک وی در درون آب قرار دارد .
                    همسر هاشم پس از این واقعه از شهادت همسرش یقین حاصل میکند و جالب آنکه مدت کوتاهی بعد از طریق نامه رسمی نیروی هوایی
                    اعلام شهادت همسرش را دریافت میدارد.


                    هاشم هیچگاه از اسرار شغلی خود با همسرش صحبتی به میان نمی آورد و این مورد تا بدانجا پیش رفته بود که همسر وی پس از شهادتش
                    به پست واقعی هاشم در نیروی هوایی پی میبرد.

                    ناگفته نماند شهید آل آقا تا پیش از آرام گرفتن در قعر آبهای خلیج فارس چندین بار از جمله حدود سه ماه پیش از شهادت ، در بهارسال 1363 در درگیری
                    با جنگندههای عراقی، هواپیمایش به شدت صدمه دیده و تا مرز شهادت پیش رفته بود.

                    همسر قهرمان شهید از آن زمان که هاشم دیگر به خانه بازنگشت، نگهداری و پرورش دو یادگار شهید (بابک و بهزاد) را به تنهایی به عهده گرفت و
                    نشان داد که از حماسه سازان میدانهای نبرد حق علیه باطل چیزی کم ندارد.


                    وی که برای فرزندان خود هم پدر بود و هم مادر با تلاشی خستگی ناپذیر توانست آنها را به سمت مدارج بالای علمی رهنمون شود.

                    دکتر « بابک آل آقا » فرزند ارشد شهید با ارایه پایان نامه دکترای خود باعنوان « بررسی تاثیر محیط هوا ـ فضا بر فیزیولوژی بدن هوانوردان » در
                    سال1379 توانست در سطح خاورمیانه مقام اول را کسب و به دریافت لوح تقدیر ازدست رییسجمهور وقت جناب آقای «خاتمی» مفتخر شود.


                    روحش شاد ...

                    برگرفته از سایت :
                    www.centralclubs.com
                    یاری اندر کس نمی​بینیم یاران را چه شد
                    دوستی کی آخر آمد دوستداران را چه شد

                    شهر یاران بود و خاک مهربانان این دیار
                    مهربانی کی سر آمد شهریاران را چه شد

                    نظر

                    • revolution
                      ستاره دار (1)
                      • Jul 2013
                      • 208

                      #985
                      خلبان جاناین قاهر 313 از لحاظ ظاهر شبیه به اف35 هست از لحاظ باطن چطور؟

                      نظر

                      • Captain Nemo
                        مدیر
                        • Dec 2010
                        • 2934

                        #986
                        در اصل توسط revolution پست شده است View Post
                        خلبان جاناین قاهر 313 از لحاظ ظاهر شبیه به اف35 هست از لحاظ باطن چطور؟
                        سلام دوست عزیز
                        قاهر -313 فعلا در حد ماکت هست
                        هر وقت پرواز کرد و عملیاتی شد باید مقایسه نمود .
                        اف-35 هنوز تو آمریکا هم عملیاتی نشده و بیشتر جنبه برتری هوایی و برتری تکنولوژی میباشد .
                        امیدوارم روزی شاهد پرواز قاهر -313 در کشور عزیزمان باشیم .
                        یاری اندر کس نمی​بینیم یاران را چه شد
                        دوستی کی آخر آمد دوستداران را چه شد

                        شهر یاران بود و خاک مهربانان این دیار
                        مهربانی کی سر آمد شهریاران را چه شد

                        نظر

                        • ماهور
                          عضو فعال
                          • Feb 2011
                          • 1239

                          #987
                          زورخانه صحرایی/عکس


                          هر قرارگاهی به همت واحد تبلیغات و یا ابتکار خود نیروها، سرگرمی ها و زمینه های فرهنگی و ورزشی متفاوتی را، متناسب با فضای فرهنگی نیروهای آن یگان ایجاد نمود.
                          جهان نیوز: از زمانی که یگان های رزمی در جبهه های غرب و جنوب، هر کدام صاحب قرارگاه و عقبه اختصاصی شدند، رزمندگان بخش عمده ای از اوغات روزمره خود را در قرارگاه ها می گذراندند و به همین دلیل،؛نیاز به اموری احساس می شد که آمادگی جسمی و روحی آنان را تا روزهای عملیات، حفظ نماید، به شدن احساس می شد. هر قرارگاهی به همت واحد تبلیغات و یا ابتکار خود نیروها، سرگرمی ها و زمینه های فرهنگی و ورزشی متفاوتی را، متناسب با فضای فرهنگی نیروهای آن یگان ایجاد نمود. طبیعی بود، فعالیت های ورزشی در صدر اولویت ها قرار داشت.در این میان، در یگان های تهرانی، با توجه به بافت جنوب شهری نیروها، ورزش باستانی محبوبیت زیادی داشت. نیروهای تهرانی با ایجاد گودهای زورخانه صحرایی! هر از چندگاهی، معرکه پهلوانی برپا می کردند و خاطرات شیرینی را برای خود و همرزمانشان خلق می نمودند. عکسی که می بینید، یکی از همین لحظه های خاطره انگیز در سال های جنگ است:

                          چو قسمت ازلی بی حضور ما کردند
                          گر اندکی نه به وفق رضاست خرده مگیر...

                          نظر

                          • آمن خادمی
                            مدیر
                            • Jan 2011
                            • 5243

                            #988
                            شهید دوران و فرزندش/عکس



                            عكس/شهید صیاد شیرازی درحال چتربازی

                            to continue, please follow me on my page

                            نظر

                            • طيب
                              عضو فعال
                              • Nov 2010
                              • 3097

                              #989
                              یاد شهدای فاجعه انفجار پرواز 655 هما گرامی باد


                              ۱۲ تیرماه سالروز حمله ناو هواپیمابر وینسس آمریکا به هواپیمای مسافربری ایرباس ایران ایر و شهادت بیش از سیصد نفر از هموطنان بیگناه گرامی باد .

                              باسلام وعرض ادب و با احترام وافر

                              جناب کاپیتان از تمامی زحماتتون بی نهایت سپاسگزارم ........................ بزرگوارید

                              امریکا در دنیا جنایات بیشماری را مرتکب شده و در حد وحشیت

                              واین موردی را که حضرتعالی فرمودید نشانی از وحشیت محض صاحبان کارتل و تراست هاست با ادعا های حقوق بشری

                              نظر

                              • Captain Nemo
                                مدیر
                                • Dec 2010
                                • 2934

                                #990
                                در اصل توسط طيب پست شده است View Post
                                یاد شهدای فاجعه انفجار پرواز 655 هما گرامی باد


                                ۱۲ تیرماه سالروز حمله ناو هواپیمابر وینسس آمریکا به هواپیمای مسافربری ایرباس ایران ایر و شهادت بیش از سیصد نفر از هموطنان بیگناه گرامی باد .

                                باسلام وعرض ادب و با احترام وافر

                                جناب کاپیتان از تمامی زحماتتون بی نهایت سپاسگزارم ........................ بزرگوارید

                                امریکا در دنیا جنایات بیشماری را مرتکب شده و در حد وحشیت

                                واین موردی را که حضرتعالی فرمودید نشانی از وحشیت محض صاحبان کارتل و تراست هاست با ادعا های حقوق بشری

                                درود بر جناب طیب عزیز

                                شما لطف دارید قربان
                                پیروز و پاینده باشید همیشه ... @};-@};-@};-
                                یاری اندر کس نمی​بینیم یاران را چه شد
                                دوستی کی آخر آمد دوستداران را چه شد

                                شهر یاران بود و خاک مهربانان این دیار
                                مهربانی کی سر آمد شهریاران را چه شد

                                نظر

                                در حال کار...
                                X